Full rám na příští rok-příprava nákupu

110 nepřečtených
  • Hejdik

    Zdar všici:-)

    Vím,že o této problematice  se tady toho napsalo již mraky,ale rád bych probral jeden speciální případ.Něco hodně málo jsem už v historii na­šel,ale moc toho nebylo.Proto tenhle thread.Možná tohle téma bude zajímat i ty,co by rádi pořídily XC fulla,ale finanční prstředky jim nedovolují příliš si vyskakovat.Tak tedy k věci.

    Jde o to,že bych rád na příští sezonu 2010 pořídil XC -fulla a k tomu bych chtěl použít stávající komponenty na svém kole.Jelikož bude můj rozpočet velice omezený(protože jsme zrovna začali doma makat na potomkovi),tak mi nezbývá,než pokukovat prostě po něčem levnějším.Důvodem ,proč chci fulla je taky to,že moje páteř(plotýnky)není vlivem dědičné choroby úplně fit.

    Mělo by se jednat o klasický XC rám,se zdvihy cca 100/100.Více ani nepotřebuju,protože jezdím povětšinou po zpevněných cestách,polnič­kách,lesních svážnicích a občas nějaký náročnější terén.Možná přijde otázka ,když nejezdím primárně rozbité cesty,proč chci fulla.Prostě proto,že i na těchto cestách jsou pasáže,které dávají páteři dost na prdel a pár pěkných ran jsem už taky schytal a ono se to za rok nasčítá,co si budem říkat,že.

    Takže konkrétně:docela se mi zalíbil rám od RM-Wildfire a jak jsem tak brouzdal sítí,tak jsem narazil na Spydera se mi líbí možnost výběru barev i potisku rámu) a všim jsem si,že tyto rámy jsou vlastně stejné.(prostě klasická sériovka)nevím jestli je na našem trhu ještě nějaká značka s těmito rámy,která by je nabízela samostatně.Osobně si myslím,(a vím že to není žádnej super rám),že při správném výběru tlumiče by na mých 70kg váhy mohl být docela postačující. a zde bych přivítal vaše poznatky,rady,ná­měty a alternativy.Sa­mozřejmě při zachování hlavně cenové hladiny.

    Druhou věcí,která se k tomuto přímo váže je výběr tlumiče k takovému rámu.Zde platí to samé,co u rámu.rozhodující je cena.Jelikož se v tlumíčích ale vůůůbec neorientuju,tak zde budu potřebovat poradit ůplně nejvíc.Moje představa je tlumič tak kolem 5000 kč.Od kterého bych očekával,když už ne nějakej inteligentní propedal,tak alespoň spolehlivou funkčnost s blokací chráněnou proti proražení.Teda pokud se za ty prachy dá něco takového pořídit.

    Doufám že to pro vás bude dostatečně atraktivní téma a že mi pomůžete s rozhodováním­.A když ne,tak se taky zlobit nebudu:-)jen bych rád dodal,že bazar použít opravdu nechci.Předem děkuju za všechny příspěvky. 

       
    0 0
    • Misiak  

      este raz dobre porozmyslaj nad poziadavkou 100/100. aby si neskor nelutoval…

      0 0
      • Lenka.05  

        Taky bych porozmýšlela :-) Mám 120/130mm a oceňuju pohodlíčko. Taky většinou nejezdím těžký terén, ale třeba právě na polňačkách fu­ll oceňuju skoro nejvíc. Kdy si sedím, šlapu si, kochám se…zatím co kamarádi na HT jsou pěkně vyklepaní:) O kořenových cestičkách ani nemluvě:) Vůbec mi nepřijde, že bych se nějak nadřela, 100/100 bych určitě nechtěla. Ale tvoje volba. Nejlepší by bylo zamluvit si s manželkou na víkend nějaká testovací kola (vím, že třeba u gianta to není problém) a pořádně pojezdit. Pak byste se mohli rozhodovat.

        0 0
        • Misiak  

          moja volba bola 160/150 :D

          ale inak suhlas s tym testovanim.

          0 0
        • Hejdik  

          Prosím o rozlišení rám pro mě 100/100,pro manželku je to zatím otevřená záležitost.

          0 0
    • Hejdik  

      Opravdu bych chhtěl zůstat u těchto zdvihů a to hlavně proto,že chci zůstat u své stávající vidlice a pak na to moje XC by to mělo být dotačující.Navíc jezdíme poměrně svižné vyjížďky a pak by mi mohly vyšší zdvihy být spíše handicapem.

      0 0
    • soc  

      Co zkusit tohle, ale nečekal bych s tím až na další sezónu:

      http://www.velohanak.cz/…008-OEM.aspx

      popřípadě je o 1000,– dražší GT Marathon 2 ..... ale jenom v L .....

      0 0
      • Hejdik  

        Tohle je sice pěkná nabídka,ale já na to musím nejdřív našetřit:-( úvěr si teď brát nechci a nákup plánuju opravdu na další sezonu,protože jsem dal teď dohromady servis svého kola a zase to znovu předělávat?:-).Možná vybírám trochu brzo,to uznávám,ale není nad to mít dost času na rozhodnutí.Jinak s tím tlumičem je to opravdu pěkná nabídka.Díky.

        0 0
        • soc  

          No já jsem na tom úplně stejně, málem jsem si už letos koupil fulla, ale nakonec to nedopadlo a počkám s tím taky na příští sezónu.

          Tak až to přijde, zkus se zase podívat k Hanákovi, dají se tam najít zajímavé kousky za pěkné ceny, problém je jenom s velikostmi.

          0 0
    • keo  

      Koupě rámu + tlumič v rozumné kvalitě není moc výhodná,asi výjde líp koupit celé kolo a přebytečné komponenty rozprodat.Koukni na výprodeje kol 2008 nebo testovacích tam bývají výrazné slevy.Někde jdou ty testovací kola zamluvit dopředu.

      0 0
      • Hejdik  

        To je sice taky možnost,ale jde to,že proředky pro koupi nového kola prostě namám.Vím,že komlet kola jsou levnější ,než samostatný rám,ale při rozprodeji dílů,stejně tyto za plnou cenu neprodáš a v důsledku se taková akce může ještě více prodražit,než koupě samotného rámu.

        0 0
        • kafac  

          Kdyz budes hledat, najdes cely kolo za cenu ramu s tlumicem.

          A hlavne kdyz fulla, tak minimalne 120/120 ale radeji vic. Ohledne sviznosti nemej strach, dobrej full jede po rovine skoro stejne jak HT a v terenu do kopce i zkopce podstatne lip ;)

          0 0
          • JSt  

            chacha :-D

            0 0
          • roud  

            Ty si vůl…

            0 0
            • kafac  

              Co tě vede k tomu tupému názoru?

              0 0
              • Vilém  

                Rek bych ze tve tvrzeni o srovnani FS a HT:) S kterym ze svych kol porovnavas? S tou AM doufam ne a ten transmission rozhodne 120mm a vic nema, takze nevim.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Záleží na stylu jízdy, výkonnosti, osazení fulla/HT a dalších faktorech. Já třeba s kafacem pro můj konrétní případ zcela souhlasím.

                  Konkrétním případem myslím svoje kola v profilu, která jezdím. HT je dokonce s pevnou a výrazně lehčí než oba fully. A přesto pro moje ježdění platí přesně, co napsal kafac.

                  Už jsem to tu i jinde psal, pokud se jedná o asfalt nebo pěkný rychlý povrch, tak jsem na tom HT pouze o 10% rychlejší než na obou fullech (oba ty fully jsou ± stejně rychlé i přes vyšší zdvih Sterea).

                  Dokonce bych ten kafacovo výrok poupravil v tom, že pokud je to v terénu (teď samozřejmě je otázka, co kdo myslí pod pojmem terén, já v tomto případě skutečně terén, což není pěkná široká lesní cesta, která je vhodná i pro cross, ale zase to nemusí být nic technicky náročného, prostě terén, kde na fullu sedím a letím, na HT to také bez problémů projedu, ovšem rozhodně ne stylem sedím a letím), tak jsem na fullech rychlejší úplně všude.

                  Jiná věc je to, že běžná vyjížďka nemá terén 100% trasy, ale klidně může být poměrně velká část trasy i pěkná cesta, pak záleží na přesném složení trasy zda bude rychlejší na HT nebo na fullu. Pokud je pěkných cest většina, tak samozřejmě budu rychlejší na HT.

                  Ale i pro případ samý asfalt/pěkné cesty je to v mojem konkrétním případě pouze 10% pro HT, což pokud nejde o závody je pořád malý rozdíl. Kdyby šlo pouze o těch 10% rychlosti navíc ve prospěch HT na tom pěkném povrchu, tak bych HT vůbec neměl.

                  Samozřejmě pokud někdo má fulla osazeného úplně jinak než HT (tím myslím hlavně pláště), tak ten rozdíl začne narůstat.

                  Hejdik bude mít ale předpokládám pouze jedno kolo a na něm bude jezdit ty samé trasy, tedy třeba pláště osadí podobné ať vezme už jakýkoliv zdvih a tedy přesně se bude blížit mojemu konkrétnímu případu (kdy fully i HT mám osazené až na přední plášť zcela totožně).

                  0 0
                  • JSt  

                    tohle muze platit, jak spravne podotykas pro tebe. kdyz chces jet na vykon, musis chodit do kopcu ze sedla a at chces nebo nechces, tak na kolech se zdvihama kolem tech 140mm a fox tlumicem toho hodne proslapes do pruzeni – proste to nejede. takze zevseobecnit, ze je minimalni rozdil mezi pevnakem a fullem s vyssima zdvihama (nebo ze je dokonce full rychlejsi) je nesmysl.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Na závodech se ten rozdíl jistě bude zvětšovat, ale Hejdik nepsal nic o tom, že to má být chrtí kolo na závody

                      Ze sedla budou ztráty jistě velké u vyšších zdvihů, to je jasné (a to je právě jeden z důvodů proč mi vlastně ten celopevňák baví, tam si užívám častější ježdění ze sedla, na fullech ze mimo sjezdy nejezdím prakticky vůbec).

                      Ale tak úplně nesouhlasím s tím, že musíš chodit ze sedla když chceš jet na výkon. Tohle je individuální záležitost daná mnoha faktory a navíc ze sedla tu budou ztráty i na nižším zdvihu (sice menší ale pořád budou). Ty minimální rodíly mezi fullem (zvlášť pro ty vyšší zdvihy) a HT jsou samozřejmě podmíněny správným stylem jízdy na fullu, tedy především minimálním chozením ze sedla a výborným kruhovým šlapáním (a samozřejmě tím, co to je za fulla a jaký tam je tlumič).

                      To chození ze sedla je krásně vidět na silničních závodech. Jsou tací z profíků, co chodí ze sedla v kopcích opravdu hodně a i tací, kteří jen zcela minimálně.

                      0 0
                      • JSt  

                        hejdik nize zminoval v souvislosti s vyssim zdvihem: …A docela těžko si dovedu představit,že si to s ním frčím na 50–60km švihu 30km/h někde po polní cestě,nebo po silnici,kde jedu tak 30–50% z délky vyjížďky…

                        z toho jsem usoudil, ze asi rad jezdi trosku rychlej ;-). nicmene, kdyz na to mas, pojedes rychle temer na cemkoliv ;-).

                        0 0
                    • kafac  

                      pokud mas u zadniho tlumice zaplej propedal, tak se po rovine ani nehne (pokud sparvne slapes) vidlice se da snizit na 100mm a bud uplne zamknout, nebo hodne pritvrdit.

                      Nikdo nepise ze je full rychlejsi, ale ze pro normalniho cloveka, kterej nejezdi zavodne, je ten rozdil minimalni. Ja jsem zacal jezdit na HT, pak na fullu 120/120 a ted jezdim fulla 140/140 a v zadnym pripade nemam dojem ze bych jezdil pomaleji. Sem tam absolvuji vyjizdky kolem 150–180km a nemam s tim problem.

                      0 0
                      • JSt  

                        jestli mluvis o te meride am, tak to rozhodne neni full, co by sel za pedalem. asi to mas v nohach ;-).

                        0 0
                        • kafac  

                          Oproti HT je asi trosku linejsi v rozjezdu, nicmene pri plynule jizde po rovine, rozdil skoro nepoznas (kdyz beru stejnou sirku gum). pri zaplym propedalu se zadek ani nehne, vidlu muzu dat na 100mm, popripade zamcit a hmotnost taky neni nijak tragicka. Pri pohybu rovnomernem, primocarem pouze prekonavas valivej odpor (kdyz berem stejny plaste tak je stejnej), treni (to je taky stejny) a odpor vzduchu (taky prakticky stejny) takze nevidim duvod proc by to nemelo po rovine jet ;)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Přesně tak, ta rovina je ten případ, co níže popisuju a to byla přitom pěkná cesta. Jakmile by to bylo něco rozbitějšího, tak na fullu jsem mnohem rychlejší (ale tady to brzdí ta pevná v těch rozbitějších pasážích, s opdruženou by to byl rozdíl menší).

                            Pořád mi nechápu, jak na tom HT všichni jsou tak rychlý, jak to dělají. Já se na celopevňáku můžu přetrhnout a prostě výrazně rychlejší nejsem (pořád je to ale případ stejných plášťů nebo maximálně vepředu NN x RR, ale ten přední stejně udělá jen zcela mizivý rozdíl).

                            0 0
                • kafac  

                  Neporovnavam to s konkretnim kolem, ale obecne. Pokud nejezdis zavody, tak ten rozdil je minimalni, pokud jezdis prevazne v terenu, tak jak pise MlokCZ, ten rozdil je spis ve prospech fulla…

                  0 0
                  • Vilém  

                    Ano, v terenu povede jasne full, o tom zadna. Myslim si, ze ty reakce co tam byly se tykaly jen teto casti tveho textu „dobrej full jede po rovine skoro stejne jak HT“

                    0 0
              • roud  

                Radši si přečti co píšeš nikdy ti full nepojede stejně jako HT a na tom si trvám… Znám spoustu lidí co mělo fulla a vrátily se k HT a v tomhle sou se mnou za jedno např epic jede parádně ale nikdy ti nepojede jako 9–10 kg ht s dobrou vidlí…

                0 0
                • kafac  

                  Netvrdim ze stejne, ale ze „skoro“ stejne… ten rozdil je minimalni…

                  Ono pri jizde po rovine ta hmotnost neni zase az tak rozhodujici, a vidle? jaka ta na to ma proboha vliv? Kdyz ji Locknu tak nevim kde je problem…

                  0 0
                  • roud  

                    skoro co je skoro ? to je jako skoro sem se dostal do reprezentace.....

                    0 0
                    • kafac  

                      Skoro je to, ze kdyz to asi pred rokem a pul testovali profici tusim ve Velu, tak ten rozdil byl prakticky nemeritelnej. Testovali to tri jezdci.

                      Jinymi slovy, clovek kterej nejezdi vylozene zavodne, se nemusi bat ze by nestihal oproti HT

                      0 0
                    • kafac  

                      Je to asi tak, kdyz dva lidi pojedou Rally, jeden bude mit vykon 300koni a druhej 290koni.

                      Kterej vyhraje?

                      Ten lepsi, ne ten se silnejsim motorem......

                      0 0
                      • Marccoo  

                        Ten ze silnějším motorem.

                        0 0
                      • roud  

                        velo… pokud ho občas čteš můžeš si všimnout že jejich názory na komponenty se liší číslo od čísla ;O) a jedna věc je nestíhat a druhá honit se za někym jako vůl…

                        0 0
                        • Lišák  

                          Jenže tenkrát se to testovalo nějak s pomocí lékařů. Nějaké laktáty, tepovka… Tomuhle testu by se dalo docela věřit. Až budu doma a najdu to Velo, tak to sem hodím.

                          0 0
                          • roud  

                            s velkou pravděpodobností ho mam doma taky ale tomu že full jede stejně jako HT prostě nevěřím a věřit nebudu vycházím z vlastní zkušenosti…

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Problém je ten, že spousta lidí se neumí fullu přizpůsobit stylem jízdy. Když pak na fullu jezdíš úplně stejným stylem jako na HT, tedy např. hodně chodíš ze sedla, tak ty ztráty tam budou poměrně velké.

                              Další problém je, že dost lidí neumí pořádně šlapat a hned jsou ztráty opět poměrně velké.

                              A další věc je klamání subjektivních pocitů.

                              Já v jednom směru vyjížděk od baráku jezdím cca 2,5km téměř rovinky, spíš je to nepatrně z kopce po pěkné široké tvrdé cestě, kde by se dalo letět i na cross. Na celopevňáku tam vždy po vyjetí mám pocit, že to kolo letí. Na Stereu když to pak prostřídám mám pocit, že to už tak dobře nejede. Pak se ale podívám na tepák, v obou případech jedu ± stejné tepy. Pak se kouknu na rychlost a ona je stejná s neměřitelným rozdílem (tedy jsou větší rozdíly podle toho, jak jsem zrovna odpočatý než mezi těmi koly). A přitom pocitově bych řekl, že to HT jede mnohem lépe. Na fullu ale vždy jezdím stylem jízdy vhodným pro ten zdvih (tedy nechodím ze sedla) a kruhové šlapání mám celkem slušné (dlouhodobé ježdění na válcích dalo hodně a na fullu se to teď dobře udržuje, protože tam okamžitě poznám, když začnu šlapat špatně, tedy trvalá kontrola a motivace si držet dobré kruhové šlapání).

                              Jediná situace, kde objektivně má u mě HT navrch jsou výjezdy po dobrém povrchu, tam jedu při ± stejných tepech stejný pastorek (na HT mám ale 11/32 kazetu, na fullu 11/34, tedy ten stejný pastorek je na HT těžší převod).

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                A posledních 3/4 roku jsem pravidelně fulla a celopevňáka střídal a to občas i nějaký ten čas na totožné trase (tohle ale jen nějaký čas, jinak teď už si vybírám cíleně jiné trasy na obou typech kol, tak abych si to co nejvíce užil).

                                0 0
                          • JSt  

                            snad nechces rict, ze tvy ac jede stejne jako mongoose protoze to psali ve velu ;-)

                            0 0
                            • Lišák  

                              To ne. Jenže já to nemůžu porovnat. Na HT mám gumy 1,95 a hodně natvrdo,  na FS 2.25. Navíc AC nemá zrovna XC geometrii, i když ho na XC mám docela naladěno. Navíc je to u mě jenom o pocitu z jízdy. Nemám ani tepák.

                              0 0
                              • Lišák  

                                A taky je rozdíl 12,5 a 14.5 kg…

                                0 0
                                • JSt  

                                  urcite. nejen o tom to prave je. ;-)

                                  0 0
                                  • Lišák  

                                    Když jsou peníze, tak může být FS, třeba s Maestrem (které půjde za pedálem) se zdvihem 120 taky kolem 12kg. Já mám kola poskládána vyloženě ekonomicky.

                                    0 0
                                    • JSt  

                                      ale furt to bude pomalejsi nez pevnak ;-)

                                      0 0
                                      • Lišák  

                                        Jasně. Ale stejně na FS jezdím raději ;-) Není nad pohodlí.

                                        Zase pokud se méně unavíš v terénu, máš pak více sil na pevné, rovné cestě, ne?

                                        0 0
                                        • JSt  

                                          v tom pohodli s tebou nepolemizuju ;-). rec je o rychlosti kola.

                                          0 0
                                          • Lišák  

                                            Zase pokud se méně unavíš v terénu, máš pak více sil na pevné, rovné cestě, ne?

                                            Z toho plyne, že pokud zbude více sil, bude kolo rychlejší.

                                             

                                            Ale je to akademická debata. Já to stejně nikdy měřit nebudu, bo FS je u mě jasná volba ;-)

                                            0 0
                                            • JSt  

                                              jj. akademicka debata. u me je fs jasna volba, stejne jako pevnak ;-).

                                              0 0
                • Gorgov  

                  nekdy si od nekoho puc dobry celopero, uvidis, ze v terenu budes znatrelne rychlejsi.

                  0 0
        • Marccoo  

          Já jezdím HT(teď komplet rozhozený) a full zdvih 120/100(taky nepojízdný,čekám na nový kola) rozhodně bych do vyššího zdvihu nešel.A když už tak jako třetí kolo Radon Swoop 160/160,ale to jenom na takové blbnutí.

          0 0
    • Hejdik  

      Tak pánové a je to v háji:-)Včera jsem se se svým rozhodnutím podělil s manželkou,sice moc neprotestovala,ale přez noc se jí to rozleželo v hlavě a usmyslela si,že když já,tak ona taky:-)))Kdeš já na to vezmu,to teda fakt nevím.U ní rozhodně teda půjdu ale cestou úplně nového kola,výměnou za staré.No na druhou stranu mě to ale potěšilo,vždyď kterého bikera by nepotěšil zájem manželky o lepší stroj na ježdění.Nevýhoda jen je,že to budu muset zacvakat:-)))

      0 0
      • Skalamander  

        Tak to se budeš muset spokojit s odpruženou sedlovkou :o)

        0 0
      • Hejdik  

        Tak už mám adepta)

        0 0
        • vlk  

          Tak teď nějak nechápu-sháníš teda celé kolo nebo jen rám. Pokud celé kolo, tak je škoda, že až teď(že né před zimou)-staré modely jsou většinou vyprodané a nové už za normální cenu.

          Nicméně, zkusil bych zagooglovat v zahraničí. Já takhle kdysi koupil kolo(odpruženého scotta) z Itálie za poloviční cenu. Já mám toho rockmachina-sehnal jsem tenkrát rám za 6000Kč.

          0 0
          • Hejdik  

            Tak já ti to vysvětlím.Pro sebe chci novej rám.NJo a manželka řekla,že když já tak ona přece taky:-)No jenomže u ní nemá smysl kupovat jen rám,(viz kolo v profilu)ale budu jí muset pořídit komplet funlovku.Na dvě nový kola bych neměl tuplem:-)))

            0 0
            • vlk  

              Tak to já ti poradím lépe. Kup si pro sebe nového fulla a manželce poskládej ze svých součástek + nový koupený rám nového :)

              Tak po kompletně novém kole se určitě podívej v zahraničí.Já předloni napodzim sehnal Fulla Scotta slevněného z 63 tis na 33. Nejelpší je, jak člověk sledoval nálepky na krabici vyrobeno na Taiwanu, dovezeno do USA, Centrální sklad Holansko, Obchod V Itálii, Posláno Česká republika. Mimochodem. Poslání z Itálie zásilkovou službou mě přišlo na 500Kč. Takže určitě hledej v cizině a když nic nenajdeš, tak se podívej po Radonu nebo Canyonu.

              0 0
              • vlk  

                PS: A ohledně rámu, pokud hodně šetříš, pošli mail na cyklomax@cyklomax.cz odtamtud se daj občas levně sehnat ty Rockmachiny a nebo na www.kolokram.cz jim napiš, za kolik by ti prodali No Saint Demian-jen rám-to už je fakt chrťácký kolo s hodně dobrou vahou. Ale mě se předchozí model demianu 02(také jsem měl jen rám) při mém způsobu jízdy polámal-moc lehké, moc chrtí.

                0 0
              • Hejdik  

                Rozhodně děkuju za typ.

                0 0
        • pitos  

          Tak s tím bikem pro manželku kolem 30t bych to udělal tedy jinak.Pokud nespěcháš tak nejvýhodnější je nakupovat během sezony nebo na konci kdy jsou výprodeje a různé akce.Třeba moje manželka má už svého druhého fulla a oba byly ve slevě zhruba ze 60t jeden na 33t a druhý na 37t.

          Jinak podobný systém nákupu biku pro sebe jako ty mám i já.Také kupuji rám(ale s tlumičem) a funkční věci přehodím,zbytek dokoupím.Osobně natom určitě neprodělávám ale mě k tomu vedou trošičku jiné důvody proč takhle stavím.Pokud máš tedy doma dost funkčních věcí co se dají použít tak proč ne.

          A zdvih bych volil kolem 130mm…ale jsou to tvoje peníze:)

           
          0 0
          • Hejdik  

            Jenže zdvih 130 se mi zdá na svižnější švihovou jízdu už krapet moc:-(

            0 0
            • K2  

              Máš pravdu na švihovějhší jízdu je ideálních 120 mm

              0 0
            • pitos  

              Chápu tě.Tuto obavu má hodně lidí co přechází z HT na FS,teď nemám pod zadkem nic a najednou tam bude 100mm a to musí stačit …kolikrát že už jsem to slyšel :)

              0 0
              • Hejdik  

                Jo jenže já pořád pro sebe chci zvolit tu cestu,že chci použít komponenty ze starého kola.

                0 0
              • Misiak  

                ja som mu to vravel… :)

                0 0
                • Hejdik  

                  Těch zdvihů bych se vážně nebál,ale už se opakuju,že chci použít svoji stávající cidlici.

                  0 0
                  • Misiak  

                    mne to je jasne, ostatne su to tvoje peniaze ;) ale ak mas moznost si poriadne vyskusat nejaky rozumny ful (120mm+) urcite by som tuto moznost pred rozhodovanim vyuzil. poriadnym odskusanim mam na mysli par desiatok km terenom.

                    zober si ze trebars taky 120mm ram pri nastaveni sagu klesne povedzme na realne vyuzivanych 90–100mm. kam klesne 100mm?… ja osobne by som sa skor bal tej 100ky ako 120mm…

                    ale uz s tym prestanem, mas komponenty ktore chces pouzit… :)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      A to není jen sag, navíc při běžné jízdě nemůže chodit rám pořád po dorazech. Tedy i když je vhodně zvolen průběh dle stylu jízdy a použití, tak větší množství času z těch 120mm nebude chodit reálně ani těch 90–100 (a nemluvě o tom, když někdo zvolí nevhodný full, třeba moc progresivní a ještě mu tam zbývá nevyužitý zdvih).

                      0 0
                  • Lenka.05  

                    Ta maruška co máš by nešla zvednout?

                    0 0
                    • Hejdik  

                      Bohužel nešla a i kdyby jo,tak bodle mě stejně není natolik dimensovaná ,že by fachčila na vyšší zdvih.To by byla žvejkačka jak prase:-)

                      0 0
              • MlokCZ  

                Já jsem to dokonce před několika lety i tvrdil, do teď nechápu, jak jsem tenkrát mohl být tak zaslepený :-)

                0 0
              • vlk  

                No a kolikrát zase já slyšel. Koupil jsem si fulla na 130 a je to nějaké rozčaplé, už jaksi nedošáhnu na zem, jaksi divně to zatáčí a do kopce mi to hůř jede.

                Neřek by, že rozhodující pro bikera je zdvih, ale jak je to kolo zkonstruováno-myslím tím geometrie. Jako AM full, nebo jako XC a samo na další disciplíny. Dnes se u fullů říká xc fullu i těm, které mají hlavový úhel pod 68 stupňů, což mi přijde nelogické.

                Řek bych, že si hlavně člověk musí několik různých fullů s různou geometrií vyzkoušet a pak se teprve rozhodnou. Totiž i 100mm full nemusí být xc a pak se takový závodní chrt může divit, jak to, že se tak divně ovládá a tak divně se s ním klopí zatáčky.

                Pak do toho hodně hraje i systém odpružení. Někdy se pocitově díky průběhu může zdát, že na jednom fullu se 100mm je více než na jiném se 120.

                 

                A abych nebyl brán jako zastánce 100mm,tak mohu říci, že mi o něco málo více vyhovuje přítelčin Scott se 110mm a možná bych nepohrd ani MCčkem s vyšším zdvihem.

                  
                0 0
                • Hejdik  

                  Docela jsi vystihl moje myšlenky.Prostě si myslím,že pro můj styl ježdění jsou zdvihy 130 už zbytečné a ani bych je nevyužil.Nad 120 se mi prostě zdá být kolo primárně určené na jízdu těžším terénem a tomu je přizpůsobená celková geometrie a posed.Třeba ještě více než Wildfire,se mi líbí Blizzard ten se mi svou celkovou stavbou zdá být příliš AM.A docela těžko si dovedu představit,že si to s ním frčím na 50–60km švihu 30km/h někde po polní cestě,nebo po silnici,kde jedu tak 30–50% z délky vyjížďky.Vím,že jsou systémy které omezují vlivy šlapání,ať už je to třeba Propedal,nebo úplnej lock,ale samotná geometrie takového kola se mi na to prostě zdá být primárně neuzpůsobená.

                  0 0
                  • vlk  

                    Asi jsem se blbě vyjádřil. Chtěl jsem naznačit, že samotný zdvih ti o kolu až tak neřekne a že třeba zrovna ten RM není co se týká odpichu žádná sláva( i když v tomto hodně zaleží hlavně na tlumiči)-což většina lidí u kola se 100mm zdvihem očekáván.To není kolo na závody-na to je ten rám moc těžký.

                    Já osobně bych si vyzkoušel několik Fullů s různou geometrií. Z toho by mi vzešlo, jaký typ geometrie a průběh zadní stavby mi nejvíce vyhovuje a v tom segmentu bych hledal, co mi vychází dobře cenově a líbí se mi. A z toho co by mi vyšli jako vítězové bych až poté koukal, co to má za zdvih. Neboli osobně bych obrátil síto naopak, než to tu dělá většina.

                    0 0
                  • kafac  

                    A co treba tohle?:

                    http://www.koloshop.cz/…-model-2008/

                     
                    0 0
                • pitos  

                  Tak s tím souhlasím.O ge­ometrii a konkrétním kole jsem nepsal a beru jako samozřejmost že si každý vybere to co mu bude sedět…není bike jako bike.

                  0 0
          • Ruprt2  

            to je trochu mimo, ale teď máme druhé mimčo tak vím co mluvím. Na tvém místě, bych ženě kolo teď nekupoval. Pokud otěhotní jak jsi psal, tak jezdit nebude nebo bude jezdit málo a aktuální to bude tak příští rok a to kdoví jestli. Takže kolo pro ni můžeš koupit koncem léta nebo na podzim nebo prostě za rok.

             
            0 0
            • Hejdik  

              To je jasný,to  kolo pro ni budem kupovat,až jak se to vyvrbí.A jestli to bude zrovna aktuální.jen holt musím počítat s tím,že když si sám pořídím fulla,tak holt budu muýset i jí.

              0 0
      • Misiak  

        kupte si odpruzeny tandem a mas dve muchy jednou ranou ;)

        0 0
    • K2  

      Osobně si myslím, že tebou vybraný rám není žádné terno – kamarád měl tu první verzi od Rava. Přišlo mi, že to má pocitově hodně malý zdvih, nebo s ním ten rám blbě hospodaří + zadní stavba se musela dost často rozebrat a vyčistit (1–2× za sezonu). Nakonec  ještě prasknul u sedlové trubky (byl ale zavařen u kamaráda, který s hliníkem umí a vesele jezdil dále). Teď už mí kamarád nové kolo Stumpjumera z výprodeje a je max spokojen

      Nevím jak je na tom tahle novější verze, ale kdybys chtěl získat první zkušenosti s tímto fulem za směšnou cenu (myslím si, že ten starý rám nechá za cca 3–4 tis i s DT swiss tlumičem, tak dej vědět) Já bych do toho rámu nešel a nebál bych se i něčeho jetého za dobrou cenu.

      Na druhou stranu tenhle rám jezdil VLK a pokud si pamatuju, tak s ním byl spokojený.

      I přes to, že se mi nelíbí GT, tak vím, že všichni, kdo ho mají si ho pochvalují, takže nabídka výše mi přijde zajímavá. Zároveň teď v bazaru je jeden rám Ghost ASX, ten mi přijde taky dobrý (záleží co potřebuješ za velikost)

      0 0
      • Hejdik  

        Na toho ghosta jsem narazil,ale já pořebuju něco na 170cm,takže něco kolem 17".

        0 0
        • K2  

          Byl jsem teď v bazaru tady na bike-foru a narazil jsem tam na dvě komplet kola v rozumném stavu cca za 20 tis (jeden Specialized a jeden Trek)

          Jetého se neboj – ještě v menších velikostech ty rámy nedostanou tolik na prdel, jako od 100 kilových 2 metrových řízků…

          0 0
      • jIrI___  

        Jak jsi psal ten rám za 3–4 tis, pochopil jsem správně, že jde o tu první verzi Rava?

        0 0
        • K2  

          Jo – bílomodré ravo – musím zjistit, jestli se ho nezbavil…když tak radek tecka konvicka zavinac o2 tecka com

          0 0
      • vlk  

        No ono to Ravo bylo trochu jiné, bylo podobné s RM 2002(myslím že do r.v 2004 měli RM s praskáním také problémy). Ravo bylo poddimenzované, mělo špatný úchyt na tlumič, nemělo kvalitní ložiska a bylo mírně trošičku jiné přepákování. Ten Nový RM už je o něčem jiném. Ale ve srovnání se Scotty(promiňte mi to-ale je to teď moje srdcovka) je nic moc.

        Pokud Chce Hejdik fulla se 100mm hlavně kvůli XC chrcení, tak bych Rockmachina vůbec nedoporučoval. Je to spíše mírně pohodlnější full nežli zaměřen na odpich při rozjezdech(na chrcení ze zkušenosti něco s VP).

        Zároveň bych varoval, ať se u konkrétního rámu Od Rockmachina(pokud bude shánět samotný rám) koukne na geometrii.Některé modely byli dělané také na vidlice s Vyšším zdvihem. Např ten můj je dělán na zdvih vidlice 130mm A zadní stavba chodí i mírně nad 100mm. Některé modely(záleží na roku výroby a modelové řadě) zase například-100mm vpředu a zadní stavba 95mm apod.

        Nakonec skončí Hejdik jako já. Přítelkyně, bude mít lepší kolo než on. Ale co bychom pro své drahé polovičky neudělali.

         
        0 0
    • Hejdik  

      Nemáte někdo nějakej odkaz na ten rám Wildfire,v 16,5" velikosti?On je všude zobrazovanej v té 18,5" a docela by mě zajímalo,jak vypadá ta geometrie v 16,5".

      0 0
    • Hejdik  

      Tak zdvihy jste mi nerozmluvili-vaše smůla:-))) Tak teď bych se ještě rád dozvěděl něco o tom,jaký ten tlumič?

      0 0
      • K2  

        Kolo máš hezké, řekl bych, že se ti bude dobře prodávat jako celek některému ze známých. :)

        Jinak opravdu doporučuju se zajet podívat na některé jete kola z inzerátů – nechají tě i projet po okolí, pokud jim necháš občanku (cena bývá cca poloviční a většina se o bika stará více než o přítelkyni)

        Co se týká zdvihu – pokud se budemem bavit o 120 mm na vzduchu, tak existuje spousta možností, jak donutit to kolo aby chodilo méně a méně se houpalo. (vyšší tlak, propedal, zamykání, více oleje, zvýšení koprese…) Když jsem ségře prodával předchozího fulla, tak jsem ho musel nastavit tak, že předek ani zadek skoro nechodil (jenom velké rázy) – měla před tím HT bez odpružené vidlice. Bylo ji z toho houpání špatně, vůbec to nedrncalo…

        Teď už si zvykla a má to normálně nastavené…

        0 0
      • Ludweek  

        Taky by bylo dobré říct, jakou částku považuješ za svůj strop. Já nikdy neuvažoval o nákupu samotného rámu, podle mě je to naopak dost neekonomické. Být tebou, postavil bych z těch zbytků něco pro ženu a sám se poohlídl po hotovém kole. Dřív jsem uvažoval o nějakém Canyonu z Německa, ale myslím, že teď už to nemá až takový význam. Navíc nebydlím u německých hranic a někam to každý rok posílat se mi opravdu nechce.

        Při svém pátrání po ideálním fullu jsem narazil na toto:

        http://www.giant-bicycles.com/…n/530/34332/

        Zdvihy trochu vyšší, nicméně myslím, že je to ideální kompromis mezi hravostí a rychlostí, navíc maestro je jeden z nej systémů vůbec. Jediné, co mi trochu vadí, je snad ta barva, ale ta nejezdí:-)

        Jinak samotný rám stojí 32000.

        http://www.giant-bicycles.com/…n/530/34332/

        Chtěl bych vidět někoho, kdo by za 13 tisíc rozdílu mezi cenou rámu a hotového kola osadil to kolo tak, jak je ten trance X3. To bys koupil nanejvýš tak tu foxku vidlici. 100mm vepředu i vzadu bych rozhodně nechtěl a přitom jezdím dost podobné trasy jako ty. Že bych s tím někde skákal nebo něco, to nee. Rozhodně bych se těch 2cm rozdílu nebál. Navíc lepší vidlice i tlumiče mají daleko větší možnosti nastavení.

        0 0
    • tomoun  

      Já nám v ůmyslu po letošní sezoně přejít z Ht na fulla a protože jsem „véčkař“

      Vyhlédl jsem si toto  http://www.kolokram.cz/index.php?…

      Moc se mi líbil i Ghost a ten neuvolnil vývoz rámů do CZ

      Co na to zkušení???

      0 0
      • Marccoo  

        kašli na Včka,rámů je kopice,ale zrovna tenhle se mi nelíbí

        0 0
      • kafac  

        Ten ram nevypada spatne, ale ten tlumic Sun Tour Epicon neni dobra volba. Syn ho ma na kole a oproti FOX RP23 je to teda nekde uplne jinde. Ma asi 1–2mm takovej mrtvej chod, a kdyz zapnu Speed Lock, tak pri zpetnym chodu to chodi bez tlumeni a mlati to na doraz..

        0 0
    • Airbag  

      Ohledně zdvihu řeším stejný problém: 100/100 nebo víc. Jak už tady lidi psali je potřeba vyzkoušet.

      Myslím, že tohle je zajímavá šance na vyzkoušení různých kol (opravdu to není míněno jako reklama): http://www.ivelo.cz/testuj-fest-09/

      0 0
    • nobody  

      za cenu 27tis kč máš celé kolo a staré můžeš použít na zimáka nebo prodat. Kupovat jen rám se IMHO nevyplatí.

      0 0
      • MlokCZ  

        Přesně tak. Tady má výborný rám + použitelný tlumič. Srovnatelný rám + tlumič podle mě do 15tis. samostatně ani nepořídí.

        0 0
        • nobody  

          a když se s prodejcem domluví a za doplatek si vymění vidli na Epicona TAD, bude mít fulla za ±30tis kč

          0 0
        • stan.zak  

          Mi nezbývá, než souhlasit.

          0 0
      • Lenka.05  

        HT se ti ještě bude hodit, až budeš chtít dát na kolo sedačku pro prcka (což už se tu taky několikrát řešilo) :)

        Mně nakonec taky zůstalo HT i když jsem koupila fulla. A hodí se:-) Jako zimáček do sloty, budu ho brát na cyklozájezd do Chorvatska…atp. Prodávat pod cenou nemá asi cenu. A kupovat samotný celoodpružený rám je taky drahá sranda. To už třeba koupit nějaký full v základu a pak některé horší věci přeházet s tvým stávajícím HT. Známý takhle koupil od Gianta fulla Yukon za 16tis ve výprodeji, povyměňoval některé komponenty a nemůže si kup vynachválit…:)

        0 0
        • Lišák  

          Jj. HT se doma vždycky hodí. Zvláště jako tahač vozíku, podvozek k sedačce… FS je pro sólo jízdy. S prckem je potřeba HT. A přesně, jak píšeš. Co by za toho pevňáka dostal by byla mizivá částka. Proto HT nechat a FS dokoupit. Zvláště pokud to bude až na příští sezónu. Pokud Hejdík nekouří, tak si může odkládat každý den tak 80Kč, jako na krabku cigaret. za rok má 29 200Kč To už je na levnějšího fulla ;-)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.