• Smazaný účet

    Mám RS Super Deluxe Ultimate, kde je z výroby jeden bottomless resp. pozitivní token.

    Mám s botama, oblečením a obvyklým obsahem batohu cca metrák.

    Ta Trailhead aplikace tvrdí, že mám nafoukat 247 psů, což mi přijde jako absolutní úlet, protože 30% SAG mám s cca 180.

    Včera jsme byli na Šemberách, kde jsem jezdil jen modrou a červenou, tzn. žádný pekla, a tlumič stejně šel odhadem na 90–95% zdvihu.

    Přemýšlím, jestli nafoukat víc, nebo tam přidat ještě jeden token. Když nafoukám víc, zřejmě to ztuhne i na začátku, což se mi úplně nechce, protože už takhle mám pocit, že to není úplně žehlička. Tlumič má nějakej hydraulic bottom out, takže z hlediska chození na doraz bych ten token asi nemusel potřebovat. Nevím no…

    0 0
    • novas752  

      Jestli ti jinak projev vyhovuje tak bych to řešil až to na doraz vůbec dostaneš.

      1 0
      • Smazaný účet  

        Převážně asi jo (až se mi podaří vymyslet nastavení kompresí), ale zároveň mi přijde, že se mu úplně nechce pohnout na malých nerovnostech. I když totální žehlička asi taky není vždycky výhra.

        0 0
        • novas752  

          Tak na vzduchovém tlumiči to totální žehlička nikdy nebude, tam je odtrh vždycky trochu horší než s pružinou (což neni nutně špatná vlastnost).

          30% sag je na Hugene poměrně hodně, vzhledem k charakteristice zadní stavby by to dost možná bylo citlivější s trochu menším sagem okolo 25%. Docela velký vliv na to má i tlumení respektive nastavení LSC a odskoku. S zbytečně utaženou LSC je to tupé a zbytečně pomalý odskok to za jízdy drží hlouběji ve zdvihu než je statický sag.

          A jde to ještě trochu vylepšit mimo tlumič – jehličková ložiska do ok tlumiče místo klasických kluzných pouzder, speciálně do toho vrchního, které se v průběhu zdvihu otáčí v dost velkém úhlu.

          3 0
          • Smazaný účet  

            Neznamená menší SAG vyšší tlak? Já si právě říkal, že když přidám jeden token, budu moct snížit tlak, a pak by to teoreticky mělo být citlivější na začátku.

            K těm ložiskům je někde napsáno něco bližšího? Zní to zajímavě.

            0 0
            • novas752  

              Samozřejmě že vyšší tlak.

              Snížit tlak = sag přes 30% což je na tomhle kole nesmysl. Teoreticky to bude citlivější na začátku, jenže s většim sagem se na začátek sotva dostaneš.

              Ložiska se občas řeší na Propain skupině na FB nebo ve vlákně na Pinkbiku. Já mám ve vrchnim oku jehličkový Enduro.

              1 0
              • Smazaný účet  

                Já právě googlil enduro bearings, a vyskočila na mě jedna česká a jedna anglická firma, a ani jedni nemají na webu uvedeno, že by dělali jehličkový ložiska, natož rozměry. Možná je těch výrobců víc, jsem docela zmatenej.

                0 0
    • Tomcat  

      Prostě …pane Lorenc uvezu to?… Jesli vyhovuje neřešit a v ladění se meze nekladou. Teda nezničit to!…

      0 0
    • Smazaný účet  

      Tak teď už fakt nerozumím ničemu.

      Původně měl tlumič při 180 psi sag asi těch 30%, což je podle RS správně.

      Přidal jsem jeden pozitivní token, tlumič kažcých 50 psi párkrát propružil, už jsem na 270 psi, a kdykoli si na kolo sednu, vždycky zaklesne přesně na 40 psi.

      WTF?

      0 0
    • Smazaný účet  

      Asi se to nějak stabilizovalo, ale i se dvěma tokenama a 250psi si tlumič stejně pokaždý sedne na minimálně 35%. Foukat tam 300 (což je asi hodnota, na který by se to přestalo tolik nořit) mi přijde jako blbost, to by vůbec nepružilo.

      Sice chápu, že 20% vidle a 30% tlumič jsou jen obecně zažitý hodnoty, ale zároveň asi mají nějakej reálnej základ, takže fakt už nevím co dělat.

      0 0
      • MlokCZ  

        U tlumiče nelze vůbec brát žádnou zažitou hodnotu. U tlumiče má největší vliv v jakém zdvihu je přepouštěcí kanálek mezi pozitivkou a negativkou pro daný tlumič a současně k tomu velikost negativky.

        Navyšováním tlaku snižuješ sag jen do chvíle, kdy se blížíš právě místu, kde je přepouštěcí kanálek. Pak už i když přifoukneš hodně, tak sag snižuješ jen velmi málo a už to není dobrý nápad se o to snažit.

        Tedy každy tlumič má určitou hranici, pod kterou je nesmyslné sag snižovat dalším přifukováním.

        Před lety u tlumičů s malou negativkou býval i přepouštěcí kanálek málo ve zdvihu (klidně jen kolem 10% zdvihu) a z té doby bylo zažité, že lze sag bez problémů na tlumiči snížit i klidně na 15% nebo ještě méně.

        Přesné umístění přepouštěcího kanálku pro tvůj tlumič netuším. Pro různé tlumiče se může lišit dost. Třeba Fox Float DPS s velkou negativkou (ale tou ještě prvního typu, která měla těsnění navíc, jak tam bylo to zvětšení negativky dobastlené) měl tu hranici někde kolem 25% zdvihu (k těm 25% už se mu moc nechtělo). Float X má tu hranici někde kolem 30%, ke kterým se mu už také až tak moc nechce.

        A pak další zásadní vliv, jaká je přesně geometrie kola a předozadní posunutí sedla. Pokud sedíš na kole více vzadu, tak máš pak větší změnu těžiště směrem dopředu když se postavíš. A pro takovou situaci zase nemůeš vsedě fouatk na menší sag, protože to pak bude přefoukané ve sjezdech kdy nesedíš (tam se navíc ještě přidá sklon sjezdu, kde je zase ještě více těžiště dopředu a sag tlumiče opět klesá).

        U vidlice je to mírně odlišné, protože tam je přepouštěcí kanálek mezi pozitivkou a negativkou je hned na počátku zdvihu a není tak utopený ve zdvihu jako u tlumičů. Tam tedy odpadá ten vliv jak moc je umístěný ve zdvihu. Ale pořád je tu dost velký vliv dle konkrétní velikosti negativky.

        1 0
        • Smazaný účet  

          To dává smysl, ale proč na tom výrobci teda pořád trvají?

          Každopádně teď teda nevím, od čeho se odpíchnout, protože v rovnici je moc neznámých.

          RS pro mojí váhu koukám doporučuje 239, a to je určitě s jedním továrním tokenem.

          Geometrie je tady, ale já z ní tyhle věci nemám jak vyčíst.

          A je fakt, že jak je tenhle rám řekněme „sportovnější“, a já jsem zvyklej na takovou tu poučku o svislici středem pedálu blabla, což je docela příjemný na šlapání, u tohohle kola mám sedlo co nejvíc vzadu to jde, protože šlapání za sebe je hrozný peklo.

          0 0
          • krabica  

            Prostě to nastav na sag, který doporučuje výrobce rámu.

            0 1
            • Smazaný účet  

              Ty asi moc nerozumíš psanýmu textu, co?

              0 0
              • krabica  

                Fakt nevím co řešíš, na začátku si to měl nastavené OK a teď řešíš blbosti. Je to prostě vzduch, ten nebude nikdy extra citlivý a rezerva na zdvih je blbost, to ho pak máš zbytečně velký… Jestli chceš něco zlepšit, tak si kup pružinu.

                0 0
          • Smazaný účet  

            280 psi, a SAG těsně pod 35%, a na trailech (bez skoků) využití zdvihu přinejlepším na 80%. Asi na to kašlu, a prostě to nastavím zhruba tak, aby to na menších dropech šlo těsně pod doraz.

            Jen mě fascinuje, že Propain prostě v příručce natvrdo píše, že SAG mám nastavit na 30% nebo spíš o něco míň. Jak můžou nevědět, že to s tímhle rámem fyzicky nejde?… (při zachování funkčnosti samozřejmě)

            0 0
            • kubad  

              V jaké poloze jezdce máš SÁG je taky dost duležité

              0 0
              • Smazaný účet  

                Vsedě to nastavuju. Ale vestoje to s tímhle tlakem není o moc jiný. Když se postavím, zaklesne to na těch 40%. Vsedě jsem chlup pod 35%.

                0 0
            • novas752  

              No a zkoušel si vyndat ty tokeny? Propain rámy jsou hodně progresivní aby dobře fungovaly i s pružinou takže už se vzduchovym bez tokenů to je pro mnohé progresivní až až. Průměrné přepákování na Hugeenu 2,8 je docela dost, což moc nepřeje těžším jezdcům ať už se vzduchovym tlumičem nebo pružinou…

              0 0
              • Smazaný účet  

                Je tam jeden, zkusím. Ale pokud se nic nezmění (což předpokládám, protože ani s ******** vysokým tlakem se 30% natož 25% nepřiblížím), nevím co dál.

                0 0
          • Atilla  

            Nechápu proč koukáš na tabulku od RS, kde není vůbec dané jestli je tam poměr prepakovani 3:1, nebo 2:1. Pokud nevyužíváš zdvih, tak vyndej tokeny a hýbej jenom s tlakem. SAG 35 nemám ani na DH.

            Taky se ujistí, že nastavuješ LSC a HSC správným směrem. Protože je to na RS trochu zmatečné.

            0 0
            • theedge  

              Presne tak. Doporucene hodnoty od RS / Fox se daji pouzit tak na vidlici. Na tlumic to je nesmysl, protoze v tom nemuze byt zohledneno prepakovani konkretniho ramu. Navic sedlo navaleny na max dozadu vytvari dalsi velkou paku na tlumic.

              1 0
            • Smazaný účet  

              Řeším SAG, ne komprese.

              A problém je v tom, že Propain po mně chce, abych měl SAG 25–30%, což NEJDE nastavit (viz příspěvek výš).

              Token je jeden v pozitivní komoře (bottomless=po­zitivní, jo?) už z výroby. Zkusím ho vyndat, ale pochybuju, že to bude mít vliv.

              0 0
              • novas752  

                Tak minimálně to bude mít vliv na využití zdvihu. Se stejným tlakem co ses teď dostal na 80% se dostaneš cca na 90%.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Teď mě teda napadá, jestli je vůbec normální využívat všechen zdvih, když neskáču dropy. Třeba se to teď chová správně?…

                  0 0
                  • novas752  

                    To se dostáváme do hrozně subjektivních pojmů. Je to trailbike, tzn. potřebuje to trochu agresivní jízdu ale zase to neni enduro na nějaký extra prasení aby to muselo dostat šlupku co tě málem vyzuje z kola.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      To asi jo. Bohužel moje osobní zkušenost s tlumičema je prakticky nulová; předtím jsem měl jen to RB, kde všechno dávalo smysl, a chovalo se to zhruba tak, jak se dá vygooglit, co se nastavování týká, takže se moc nemám od čeho odpíchnout.

                      Mimochodem Propain podpora je naprosto tragická, a občas pochybuju, že ty lidi umí anglicky, protože když jsem jim v domnění, že perfektně znají geometrii a chování rámů, který vyrábí, a s tím množstvím kol, který už prodali, se setkali snad se vším, co je možný, detailně popsal problém resp. dilema v nastavení tlumiče, odpověděli mi, že mám SAG nastatovat vestoje. Tvl… Asi tam jsou šimpanzi s Google Translate nebo co.

                      0 0
                      • novas752  

                        Ale problém je celkem jednoduchý. I s hodně velkým sagem máš problém s využitím zdvihu. Takže prostě tokeny ven a stejný nebo o trochu vyšší tlak.

                        0 0
              • theedge  

                Problem bych videl v tom tvym zasahu do tlumice. Napred jsi psal ze mas SAG 30 na 180 psi. Ale brblal jsi ze to neni totalni zehlicka coz trailbike na vzduchu ani byt nema ( od toho jsou jiny kola ). Pak jsi pridal token a najednou tam musis funet nesmyslnej tlak a sagu 30 nemuses dosahnout.

                Vzhledem ke vsem tvym prispevjum tady bych se nedivil vubec nicemu.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  To už jsem tu komentoval. Nevím co to bylo. Chyba v Matrixu asi.

                  Zásah do tlumiče vypadá jinak než použití pumpičky a přidání jednoho tokenu. Teď je tam zpátky jeden, tzn. tovární nastavení.

                  0 0
                  • theedge  

                    No a na sag 30 tam mas jaký tlak ? Token ti se sagem nic moc neudela – ten ovlivňuje hlavně až konec zdvihu

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Na 30 se mi nepovedlo dostat. Jistě, nešel jsem na 320 psi, protože pak by z toho určitě byl hardtail, tak jsem to ani nezkoušel.

                      0 0
                      • theedge  

                        no tak v tom tlumiči je prostě po té tvé první výměně tokenu něco špatně …

                        0 0
              • Atilla  

                Pokud utáhneš LSC do zamčena, tak to samozřejmě má vliv i na SAG.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.