Tlumič - změna pružiny za vzduch

39 nepřečtených
  • kassar007

    Zdravím, obracím se na vás s dotazem ohledně přechodu na vzduchový tlumič.

    Pokud je zde někdo kdo by dokázal poradit budu velmi vděčen. Mám Norco Six r.v. 2007 (viz profil s pružinovým Fox Van s expanzkou), a potřeboval bych pokud by nějaká dobrá duše našla ve svém programu křivku průběhu zadní stavby, abych věděl jak moc je nebo není progresivní. Podle toho bych následně volil tlumič. Styl jízdy a charakteristiku co od toho čekám mám poměrně přesnou :-). Určitě bych uvítal, aby byl tlumič v poslední třetině progresivní a to klidně i více. Dosti často do vyjížděk zařazuji skoky (ne nic extra vysokého max. 1,5m, ale občas to nemá ideální dopady) . Pokud by měl někdo i radu ohledně zvolení tlumiče budu rád (v jiných vláknech jsem četl pozitivní ohlasy na RS Monarch RT3, . Upřednostňoval bych bez expanzky pokud to půjde, ale jen pokud to nebude výrazně zhoršovat chod nebo průběh. Chtěl bych k tomu i Lock. Velikost tlumiče je 200/57.

    Pokud by se případně někomu válel tlumák těchto rozměru a specifikací doma a chtěl by se ho zbavit klidně to sem hoďte nebo na mail.

    Předem všem díky za rady.

    0 0
    • kassar007  

      Nikdo nic? Taková spousta odborníků a že by nikdo nedokázal poradi?.

      0 0
    • pitos  

      Co od té změny očekáváš? Kromě nižší váhy mě nic jiného proč tam mít vduch nenapadá.

      Teď jezdím na Statusovi kde mám Van RC a když přitáhnu kompresi, tak to jede do kopce snad ještě lépe než Six na vzduchu.

      0 0
      • kassar007  

        Co od toho ocekávám … Snížení váhy jak jsi psal je důležitý faktor. Jako druhý trochu chod. Nepotřebuju super dokonalou žehličku. Potřebuju, aby to kolo bylo trochu svižnější. Průběh jak je nyní s pružinou mi celkově vyhovuje, ale prostě je to trochu línější. Na dolekopcom mám čistý DH na pumptrack mam pevný kolo. Tohle by mělo být kolo AM/EN co pojede trochu lépe než na té stávající pružině.

        0 0
        • pitos  

          Asi ti moc neporadím, jen ta podmínka aby to mělo Lock se mi zdá zbytečná.Myslím že bohatě bude dostačovat LS komprese a kvůli těm dorazům asi i něco s expanzkou s možností nastavení dorazu.Ja byl třeba s DHX5kou spokojen.

          0 0
        • Atilla  

          Když tam hodíš vzduch s expanzkou tak ušetříš max 400g, to bych radši zůstal u pružiny a zvolil tlumič kde jde nastavit LS a HS komprese a budeš mít kolo o dost svižnější a navíc to bude chodit lépe jak na vzduchu. Když na to flakneš ti pružinu, tak budeš na rozdílu 200g.

          0 0
          • kassar007  

            jj to mi je jasný, ale pokud porovnam pak cenu TI struna, nový vyspělý tlumič jsem na 15, pokud hodim vzduch tak max na polovině … není to pro mě nezanedbatelná částka. Mno uvidíme, ale zkusim asi něco s tou expanzkou.

            Škoda že sem nezavítal nikdo, kdo má ty programy na průběhy. Zajímalo by mě jak ta krivka vypadá. Lépe by se s tím pak pracovalo.

            Nevíte o někom tady na BF komu by se případně dalo napsat? Každej vždycky přispívá do vláken o kočkách, autech a podobnejch chujovinách, ale na technický dotaz nikdo nereaguje :-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              MlokCZ

              0 0
            • kOmE  

              V linkage to bohuzel neni, krivka se da udelat teoreticky i podle obrazku a prekleslit do CADu

              0 0
              • kOmE  

                Kdyz koukam na to prepakovani ,tak to pravdepodobne bude dost linearni.

                0 0
                • kassar007  

                  jj prekresleni do cadu me taky napadlo, to bych pripadne udelal. Pokud máš ten soft, byl bys mi schopen to pripadne oveřit?

                  0 0
                • kassar007  

                  pokud mi na sebe hodis maila, poslal bych ti ten DWG soubor. (ja mam maila u niku)

                  0 0
            • Atilla  

              Tak můžeš být o něco těžší s normál strunou a tlumák seženeš kolem 7tis

              0 0
              • goofy  

                Tak tak… Vector HLR je pro me do dalsi sezony jasna volba.. Jeste si jenom overit, jestli delsi chod pistku nebude vadit, ale snad by nemel… nebo pripadne jestli fakt chce vzduch, tak tomfree si hodne pochvaluje toho vzduchoveho Vectora HLR

                0 0
                • kassar007  

                  Právě že mě hodně zaujal X Fusion. A co ty jejich zakladní vzducháče bez expanzky? Má s tim někdo nějakou zkušenost? nebo to radši nebrat.

                  0 0
                  • goofy  

                    No lidi si je celkem chvali. Je to prakticky obdoba Foxu, ale ani jeden jsem poradne nejel. Jel jsem jenom na nejake pruzine od nich

                    0 0
                  • václav56  

                    měl jsem, vrátil jsem (cvakalo v něm)

                    0 0
                • Baba-Ji  

                  akorat, ze ted ma 2013 Vector za cenu pres 10K :(, starsi verze uz jen doprodavaji (mojekolo.cz), maji jen par rozmeru.

                  Zase tam ale maji HLR 222mm z testkola za 4K! Kurna, mit na tenhle rozmer tlumice kolo, beru hned.

                  0 0
                • Baba-Ji  

                  Já taky přemýtám o výměně tlumáku během příštího roku, ale řeším opačnou otázku, jestli ze vzduchu jít zase na pružinu.

                  Né že by Monarch plus byl špatný, na takové AM/EN by byl OK, ale když člověk vletí do většího bordelu, typicky šutroví a kořeny, tak Monarch nestíhá. Chtělo by to prostě zlepšit High speed reakce.

                  Uvažoval jsem o servise v Bikelive a úpravě planžetové sestavy. Ale místo toho asi zainvestuju rovnou do nového tlumáku.

                  Pokud pružina, tak HLR, pokud vzduch, tak furt váhám mezi HLR Air nebo Vivid Air R2C.

                  U HLR mně trošku odrazuje menší vzduchová komora, takže čekám progresivitu vzduchového ražení, kdežto Vivid je právě lákavý tím svým „coil-like“ celkovým projevem. Možnostam nastavení je mně zase bližší HLR.

                  0 0
                  • goofy  

                    No ja nad tou pruzinou docela vazne uvazuju. Foukam totiz dost velky tlak (njn, sem tluste prase :-D) a ten tlumak je pak vyrazne tupejsi, nez kdyby tam byly nizsi tlaky. Neco poresi lepsi bushing, ale myslim, ze tohle nezachrani… Jeste mozna zkusim vyvlozkovat komoru, kdyz budu delat servis. No ale pruzina je pruzina, DW-Link jde za pedalem tak jako tak, a citlivost by mohla byt dost lepsi… Nebo si hodim do predu 36 talase, a pak si budu rochnit, jak ze mi to krasne ten zadek chodi :-D

                    0 0
                    • Baba-Ji  

                      ja jsem teda spis postavou leta postici se poustevnik, takze foukam minimum a tupe pro High speed je to taky, low speed reakce jsou relativne OK

                      0 0
                      • kOmE  

                        Ja mam odzkousenej na stejnym ramu vivid r2c a dhx air 5.0 a je to silenej rozdil a to ten ram mam pomer prepakovani jen 1:2 . Vzduchace maj oproti pruzine holt vyssi odtrh a s tim si asi nikdo neporadi.

                        0 0
                        • Baba-Ji  

                          tak DHX air, sice jsem ho nezkousel, ale uz podle ohlasu na nej bych se mu z dalky vyhnul, takze porovnani s pruzinovym Vividem ani nemohlo dopadnout jinak

                          0 0
                          • kOmE  

                            porovnaval jsem ho se vzduchovym vividem

                            0 0
                            • Baba-Ji  

                              ajo

                              …pocitově jsi cítil větší rozdíl mezi původním pružiňákem a Vividem, nebo mezi DHX a Vividem?

                              …je ten „vzduchový odtrh“ Vividu pořád dost citelný, nebo by ses nebál svěřit „do jeho péče“ při nějakém DH-čku?

                              0 0
                              • kOmE  

                                Mensi rozdil jsem citil mezi vividy nez mezi vivid air DHX Air.

                                0 0
                                • Baba-Ji  

                                  a spokojenost s Vividem Air?

                                  0 0
                                  • kOmE  

                                    jj, ted jsem jsem si byl asi na hodinku zajezdit a nasadil jsem druhou sadu kol (muddy marry 2,35 wert a tvrdou bigbetty 2,4) a uz jsem vubec nepoznal ze jedu na vzduchu. Navic jsem si trochu poladil velikost komory na to co potrebuju. Takze je trochu progresivnejsi.

                                    0 0
                        • Baba-Ji  

                          k tomu odtrhu – je to jasne, no, ale tak nejak furt doufam, dokud nepocitim na vlastni nohy, ze u Vividu Air je ten odtrh opravdu minimalni, kdyz ho vsichni relativne vychvalujou

                          …resp. abych to dovysvetlil, nikdy jsme si nemyslel, ze dam vzduchu sanci …dokud jsem si neporidil vzduchoveho Totema, ktery muj pohled na vzduchove „tlumeni“ trochu zmenil

                          0 0
                          • Atilla  

                            Jak jsi vůbec pořešil ten problém s totemem? Já v coilu zatím vyměnil jen olej:)

                            0 0
                            • Baba-Ji  

                              rozebral, prohlíd vnitřek, složil a jako by se to nějak subjektivně zpravilo :)

                              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.