• Zorn

    Vcera jsem meni pruzinu v Shermanu 2003 a podarilo se mi pri tom ohnout takovy drat s ockem na vrsku tycky na nastavovani zdvihu (Travel Adjust/Compression Rod Assembly) – viz. fotka: http://www.bike-forum.cz/forum/foto.php?…

    Vysledek samozrejme je, ze T/A nefunguje, coz by az tak nevadilo, ale navic se vidle behem jizdy chova divne – stridave mekne a tvrdne. Stalo se to uz nekomu? Staci tu vidli otevrit a narovnat ten drat, nebo je zrala do servisu? Diky.

    0 0
    • kuzňa  

      Asi bys měl upřesnit jakého šermana máš. Já mám Flick 2003. Taky jsem měnil pružinu, ale žádný drát s očkem si nevybavuju a změna zdvihu se tu dělá jen v té noze kde je pružina.

      0 0
    • Zorn  

      Takze jsem to rozebral, ten dratek (jeho funkce je oprit s tim ockem o vnitrek plastovy patky na pruzine a otacenim se vysunuji nebo zasunuji dva trny na ty T/A tycce) byl samozrejme zkroucenej a ohnutej. Pri narovnavani v pulce prasknul. Takze jsem to torzo v pulce ohnul do L a zase to slozil. Kupodivu zmena zdvihu zase funguje, ale to fakt nepotrebuju. Jak to bude fungovat v lese vyzkousim zitra.

      0 0
    • visby  

      len tak mimochodom T/A znamena thru axle :-)

      0 0
    • Tomcat  

      No tohle se mi nepovedlo.

      Vnitřek je stejnej u všech, ten drát ohnout nebo zlomit je docela slušná prasárna poněvač vydrží dost. Jedná se o část, která nastavuje změnu zdvihu. Změna zdvihu v Shermen vidlic není nezávislá na předpětí. Takže pokud na svých Shermenovi snížím zdvih, stoupne předpětí (podle Pádlisty je zamčená). Takže to ohnutí střídavě mění zdvih.

      Osobně bych ten díl koupil v Progresu (ex komersia). Jinak ti nefunguje správně RT (rapid travel) a né TA Thru axle

      0 0
      • Zorn  

        OK, beru, ze T/A se pouziva pro pevnou osu, ja mel na mysli Travel Adjust (tak tomu rika servisni manual). Nemyslim si, ze ten drat toho vydrzi docela dost, cely to zarizeni na zmenu zdvihu je zpotvoreny nepotrebny smejd, ktery kazi jinak bezvadnou vidli. Padlista ma s tim zamcenim pravdu. Jinak jsem to uz vyresil, Travel Adjust i vidle funguji, stacilo ten drat ohnou do L, coz dostatecne supluje to odlomeny ocko na konci, protoze jeho jedinou funkci je oprit se o vnitrek plastovy patky – otacenim packy nahore levy nohy se pohyb prenasi pres pruzinu na ten dratek. Kdyz jsem pochopil, jak to funguje, bylo mi jasny, proc na zahranicnich forech je tohle dost casto zminovany jako zavada shermanu 2003. Ja zmenu zdvihu pouzivat nebudu. Ten divny chod mel jinou pricinu a to uz je taky OK. Ted uz ma buttery smooth travel :-)

        0 0
        • Tomcat  

          No o tom jestli Pádlista má pravdu nevím, ale je mu sedí chod vidlic Marzocchi a tohle je Manitou. Výrobce to jako lockout nezmiňuje a nějakej chod tam je. Na druhou stranu třeba na 4X v Nejdku i po snížení zdvihu mi to přišlo ještě moc měký a pevnou vidlí bych nepohrdnul. Spíš dej bach a? nestrhneš postmount

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.