• hannawald

    Zdravim,

    mam prosbu/dotaz – je hodne velka prasarna dat 203mm kotouc na xc kolo pritelkyni? Dal bych to do kombinace s Avid x0, to jsou takovy houby..vidle je reba.

    Zdravim,

    mam prosbu/dotaz – je hodne velka prasarna dat ten 203mm kotouc na xc kolo pritelkyni? Dal bych to do kombinace se standardnima x0, to jsou takovy houby, na 160 kotoucich mi prisly slaby..vidle je reba.

    Normalne bych daval 160, max 180, ale pri montazi jsem zjistil, ze na zadni brzdu musim presunout 180mm kotouc a dopredu bud muzu nechat 160mm nebo pouzit ten 203mm..pripadne koupit 180 novy, ale to se mi nechce:(

    Normalne bych daval 160, max 180, ale pri montazi jsem zjistil, ze na zadni brzdu musim presunout 180mm kotouc a dopredu bud muzu nechat 160mm nebo pouzit ten 203mm..pripadne koupit 180 novy, ale to se mi nechce, uz me to stalo dost a nikdo to moc neoceni:)

    Diky!

    0 0
    • jonti  

      muzes. a nech nekde v rozumnem servisu ty X0 odvzdusnit, houby to rozhodne nejsou.

      0 0
    • wilda81  

      Použil bych tu 203. Až ho sjede/pokřiví, tak vyměníš za menší.

      0 0
    • Georrge  

      kolik přítelkyně váží? Se mi nezdá, že by X0 byly tak slabé… spíš nebudou úplně v pořádku. Novější reby 203mm kotouč zvládnou, záleží na ročníku.

      Pokud bys ale spíš chtěl ten 180mm, tak si zkus v nějakém blízkém servise nechat vyměnit ten 203mm za 180mm, já už jsem takhle jednou kotouč měnil. Sice možná dostaneš jiného tvaru, ale někdy je to jedno :)

      0 0
      • hannawald  

        Vazi normalne,cca 60kg. Jde o to, ze 180mm mi sezrala zadni stavba a 203mm mam, tak hledam nejlevnejsi cestu, jak z toho ven. Ale kdyby to mela byt uplna prasarna, tak se na to vykaslu. Pokud to nicemu nevadi a je to jen 60g navic za o neco lepsi brzdeni, ktere nepotrebuje, tak bych to nechal..

        0 0
        • Georrge  

          tak uvidis jestli na ni nebude moc, kdyztak zkusit vymenit v servise za 180mm.

          0 0
    • Martin  

      203mm mám na Rebě 2008 už pár let a bez problémů

      0 0
    • scret  

      nicemu to nevadi, ale ja bych to tam necpal… Obzvlast pokud to nema pevnou osu, cim vetsi kotouc, tim vic skrta…

      0 0
    • kali222  

      nektere vidlice maji doporuceny max. prumer kotouce. :) uvidis, co to vydrzi.

      0 0
      • hannawald  

        Reba ma 210mm, v tom problem neni..par lidi to jezdi, tak to snad je ok..

        0 0
    • Mr.Duck  

      Hele ja mam na XC 180 predek i zadek, a casto mi to prijde malo na obou koncich :)

      0 0
      • JakeF  

        Otázka je, jestli nebude drobnej rozdíl v tom, čemu říkáš XC ty a čemu jeho přítelkyně :D.

        0 0
    • deadmead  

      Zdar,

      měl jsem stejné dilema, mám ryzí 29 XC HT kolo a Rebu s 15mm osou.. měnil jsem brzdy kvůli lepšímu výkonu a dlouho jsem řešil 180/203.

      Reba to pobere vklidu, max 210 dle výrobce (dle modelu, najdi si na podpoře).

      Nakonec jsem dal 203 a jsem naprosto spokojen..miluju ten brzdný účinek, perfektní převahu jednoho prstu na páce..stojí to za to. Spíš aby pak přítelkyně nelíbala hlínu :)

      Víťa

      0 0
      • hannawald  

        Kousek jsem na tom jel a zas takova kotva to neni,pokud se brzdi normalne..kdyz tu brzdu najednou do pulky promacknu, tak to je jina..ale mozna mam problem v brzdach, nicmene dle servisu jsou ok.

        0 0
      • JakeF  

        By mě zajímalo, jaký ryzí XC gumy jsou schopný pobrat výkon na 203ce kotouči… Úplně zbytečný připravení se o dávkovatelnost, pokud teda nemáš 100kg.

        Podobně u tazatele, holka na XC spíš ocení lepší dávkovatelnost a 203ky jsou úplně k ničemu, pokud jsou v pořádku brzdy…

        0 0
        • Georrge  

          poberou to všechny gumy a dávkovatelnost řeší tvůj prst.

          0 0
          • JakeF  

            No, tak to samozřejmě není… Brzda má nějakej rozsah pohybu páky, kdy brzdí a pokud dáš velkej kotouč a XC gumy, tak z toho rozsahu využiješ jen část, protože jde guma do smyku třeba v půlce toho rozsahu…

            0 0
            • kubad  

              Ale no tak, brzdy zase tak digitální nejsou, sice souhlas 203 je overkill ale když to chce :)

              Funkčně problém nebude pokud ma nějaký cit v prstech

              0 0
            • Georrge  

              na asfaltu můžeš mít sliky a je ti jedno co máš za brzdu, stejně poletíš na tlamu… takže je jedno co máš za gumu, to bys musel brát různé povrchy, mokro, vlhko, sucho, štěrk písek trávu no a prostě vždycky to bude jinak, takže řešíš blbosti ;)

              0 0
              • scret  

                kluci, vy jste si na nej zasedli, to ja poznam:))

                ja s nim naopak musim tentokrat souhlasit, kdyz tu silu clovek stejne neprenese na gumu, tak je takovej kotouc zbytecnost, ale zas takova traga to nebude…

                Navic slecna asi nema pazoury jak lopaty, takze nejaky smykovani se v realu konat stejne nebude:)

                0 0
                • Georrge  

                  fakt to na asfaltu nepřeneseš? Jako je to možný, já ale takovou situaci ještě neviděl.

                  0 0
                  • scret  

                    tak pise, ze na horskym kole, tak usuzuju, ze bude jezdit minimalne po zpevnenych cestach… Na asfaltu je to samozrejme jina a tam to v klidu ubrzdi…

                    0 0
                    • Georrge  

                      na xc se jezdí i asfalt… i v závodech se vyskytuje, tak proč ho nebrat. Suché šutry se budou chovat velice podobně, a myslím že i u dalších povrchů by se dalo debatovat. Takže si myslím že je ptákovina to řešit.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Ptákovina je vybírat brzdy do terénu podle toho, jak brzdí na suchým asfaltu…

                        0 0
                        • Smazaný účet  
                          0 0
                          • JakeF  

                            Právě… A co může být výhoda na asfaltu, je v terénu nevýhoda. Tam nepotřebuješ tolik max výkon, jako dávkovatelnost.

                            0 0
                            • cabbage  

                              A tu si 203 kotouče díky chlazení udrží mnohem déle než 160…

                              U brzd neexistuje něco jako „moc výkonu“.

                              0 0
            • pepino  

              Tak je natře olejem.

              0 0
        • deadmead  

          Úplně v pohodě.. ještě se mi nepovedlo zabrzdit přední tak aby bylo přední ve smyku, nejsem takový blázen abych zavřel oči a zabral za přední brzdu :)

          Přece nejde o to jestli využiju max. výkon brzd. Jde mi o to cítit převahu nad kolem, brzdy prosté musí být předimenzovaný abych se cítil bezpečně.

          Krom toho 203 na 29" je cca srovnatelné s 180 na 26".

          A opravdu při obyč Deore brzdách a 180 kotouči to byla na 29" docela hrůza brzdit agresivně.. dva prsty a drtit páku jak cip..

          0 0
          • JakeF  

            Kravina… Vysvětlil bych ti proč, ale zas by to tu někdo označil za machrování…

            0 0
            • deadmead  

              Tak prosím vysvětli, rád se přiučím.

              Na vysírky kašli..

              0 0
            • Georrge  

              my víme proč, protože ty to nepotřebuješ a tím pádem to nepotřebuje nikdo… no a pak ta dávkovatelnost, když to neumí dávkovat jakef, neumí to nikdo.

              0 0
              • JakeF  

                Pojď si se mnou někdy dát vyjížďku a povíme si, jak umím a neumím dávkovat brzdy :). Jen je to prostě blbost, čím dáš větší kotouč, tím dávkovatelnost zhoršíš, tudíž je nejlepší dát nejmenší kotouč, kdy ti ještě stačí max výkon a chlazení.

                0 0
                • Džey Ár  

                  Já ti pošlu jednu 140mm, na bazaru ji půlroku nikdo nechce, tak se jí alespoň zbavím a ty budeš jistě nadšený.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Mně už nepasuje ani na XCčko, je tam 160ka úchyt. Ale dřív jsem to přesně z tohohle důvodu vozil, pak si i s tou zadní brzdou šlo krásně hrát, i když tam byl třeba nebrzdicí RaR.

                    0 0
                    • scret  

                      pokud vim, existujou snad i nejaky adaptery…:)

                      Jinak RaRa dostanes v pohode do smyku i s veckama, cim drsnejsi guma, tim to chce silnejsi brzdy…

                      0 0
                      • JakeF  

                        Jasně, ale ze 160ky PM úchytu už 140 neuděláš…

                        A zbytek souhlas, přesně o tom mluvím… Na XC gumy je prostě blbost dávat brzdu jak na Miniona ST :). Jediný, čeho člověk docílí, je zhoršení dávkovatelnosti a výkon stejně nevyužije, dejme tomu mimo ten suchej asfalt.

                        0 0
                        • scret  

                          cece, njn, slo to jen u IS…

                          Ja to nejak tady nepobiram, me naLV stacej 180/180 a mam Stroker Traily, ktery udajne nebrzdej:)) Jediny, kde me stvaly, byl loni saalbach/Leos, kde proste byly slaby… ale u nas?:) Kdo brzdi, jezdi pod svoje moznosti:)

                          0 0
                        • alinceb  

                          Frézou?

                          0 0
                          • JakeF  

                            Hele, když už tu jsi s touhle alternativní metodou úpravy, tak taková offtopic zajímavost a dotaz na podobný téma…

                            Při hledání kola jsme narazili na celkem fajn bajk, ale měli jsme podezření na prasklinu sedlový trubky v průřezu u sedlovky (kolmo na trubku). Napadlo nás to natvrdo v tom místě uříznout a dát tam dvojitou objímku, co drží rám i sedlovku, aby se neposouvala… Je mi jasný, že to je solidní prasárna, ale je nějakej důvod, proč by to nefungovalo? :D

                            0 0
                            • alinceb  

                              10× jsem to četl a stejně nevím, kde je ta prasklina…

                              0 0
                              • JakeF  

                                Proříznutí sedlový trubky v místě úchytu sedlovky. Ilustrační foto

                                0 0
                                • alinceb  

                                  Šlo to naspat asi i srozumitelněji. Když to zařízneš v prasklině, tak by to snad vadit nemělo, pokud se vejde objímka. Dvojitá objímka imho není potřeba, ale asi ani neublíží…

                                  0 0
                            • scret  

                              melo by to teoreticky fungovat, uz to tak snad i na BFku delal… Otazka je, kolik ma za sebou ram, aby nebyl uz po smrti a neprasknul nekde jinde:)

                              0 0
                              • alinceb  

                                Když praskne později, tak ho prostě vyhodí později. Lepší, než kdyby ho vyhodil dřív…:)

                                0 0
                                • JakeF  

                                  No my to nakonec stejně nebrali… Jen kdy už jsi tu frézu nakousnul, tak mě napadlo se zeptat, jestli to byla „dobrá“ myšlenka nebo tam je nějakej zádrhel…

                                  0 0
                                  • alinceb  

                                    Zádrhel nevidím. Obecně čím blíž je objímka k horní rámové trubce nebo vzpěrám (tedy kratší přesah), tím méně by měl být přesah namáhaný…

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Ok, no tak pro příště budu vědět… Mně to přišlo jako dost šílená prasárna s potenciálem fungovat :D. Ale pouštět se mi do toho moc nechtělo.

                                      0 0
                • Georrge  

                  možná, že kdyby byly všechny brzdy stejné, měly stejný chod, stejnou gumovost, stejně tvrdé vratné pružiny, stejné desky, lidi měli stejně silné prsty, brzdili stejným počtem prstů, měli stejně citlivé vnímání, požadovali stejný průběh brzdné síly a dávkování, ano, pak by se dalo uvažovat nad nějakým nejvhodnějším kotoučem pro danou hmotnost jezdce a typ kola.

                  mimochodem 203mm kotouč by měl brzdit o 13% víc, než 180mm, to mi nepřijde jako brutální rozdíl, aby to z dobrého kola udělalo neovladatelnou kousavou mrchu, u které poletíš přes rodla sotva se dotkneš páky. Navíc pokud nemá brzdy v top stavu a blbě mu brzdí.

                  Ale jastně, v normálních podmínkách by byl 200mm kotouč pro 60kg holku zbytečně moc, pokud mu ale brzdy brzdí blbě a holka chce víc… tak co už, ať si to zkusí a uvidí.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Ono je to hlavne o tom, jak je kdo na jake brzdy zvykly. Ja mam tedka pazoury naucene na hope V2 (180mm kotouc) a kdyz jsem zkousel kamosovy elixiry nebo sainty (203mm), tak projev byl pocertech binarni. Asi mam v brzde trochu vzduchu, druhak v elixirech ma kamos kevlarove desky (ja mam sintry).

                    Okamzity vykon je jedna vec, ale uvaritelnost brzd je vec druha. Pri pohobne rychlosti v parku se z avidu kourilo a moc nebrzdily, kdezto V2 se zahraly po par metrech a pak brzdily beze zmeny.

                    0 0
          • cabbage  

            Souhlas, na 29" si nic než 203 mm nedovedu představit – SLX na 180 mm nebyly moc přesvědčivé (2,35" maxxis ardenty).

            A to nemluvím o lepší dávkovatelnosti díky lepšímu chlazení.

            0 0
      • Jary24  

        Ja nechapu k cemu na XC kole dvoustovka kotouc? Ja mam na svym endurku 180/180 a i na sjezdovych tratich v Italii jsem teda nemel pocit ze je to malo.

        0 0
        • JakeF  

          Přesně tak… Jen ty sjezdový tratě teda jenom v ČR…

          0 0
    • cabbage  

      Vozím 203/185 na XC a nemám s tím problém.

      Naopak, dobře se chladí, když zuřivě brzdím;)

      0 0
    • pedro89  

      Velký kotouč, malý penis. Víc jak 160mm je na XC zbytečný. Např. Kulhavý má na Cape Epic kotouče 160/160.

      0 0
      • metr-x  

        přesně tak, ještě bych pochopil 180mm vepředu, nebo v případě hodně těžkého jezdce 180/180.

        0 0
      • Mr.Duck  

        Asi si eště nejel XC :-)

        0 0
        • JakeF  

          Si spíš myslím, že jsi ho ještě nejel ty, když už chceš mudrovat…

          0 0
          • Mr.Duck  

            Nepisou tam nic o tom, ze by to nesmelo bejt z kopce!

            0 0
            • JakeF  

              No jenže na ten kopec se musíš dostat zase zpátky… A mimochodem, on Kulhec má skill na hodně slušným levelu, ten by si i na těch 160kách kotoučích poradil se slušným peklem.

              0 0
              • Mr.Duck  

                Sak ja na kopec taky slapu, DH ted ani nemam! (furt..)

                Ja o jeho skillu vubec nepochybuju, ale znam spoustu XC trati, kde je vetsi kotouc jednoznacna vyhoda. Ale jasne ze to je zanedbatelnej pocet oproti tomu co se jezdi. I kamoska co zajela na bednu trans-rockies (velkej XC zavod) mi nadavala kdyz sem ji na takovy traily poslal, cili to rozhodne nebude uplnej standard.

                K tematu ale, mas pravdu v tom, ze kdyz mas vetsi ucinnost (vetsi kotouc), tak s lehcim jezdcem si na hranici gripu s mensi brzdnou silou → mensim pohybem paky. Na druhou stranu bych si dovolil rict, ze holky obecne mivaj mensi silu v ukazovacku, takze by treba ten konec pohybu paky stejne nemela jak vyuzit, a tudiz tu modulaci musis vztahnout taky k sile jezdce.

                0 0
    • okam_z_brna  

      nechcu bejt moc velkej rejpal, ale dle mé teorie to vidím takhle. Když se na to musíš ptát a neřekne ti to tvá přítelkyně, tak asi na kole zas tak nejezdí. Takže nejezdí žádný morda sjezdy, aby potřebovala 203 kotouč. A hádám, že taky neváží 150 kilo, aby tohle potřebovala. Na běžný ježdění s odvzdušněnýma brzdama bohatě stačí 160. A přesně jak říkal JakeF, pokud bude mít nějaký ryzí XC gumy s ne moc výrazným vzorkem, tak se jí to při prudším brzdění kousne a nabije si.

      0 0
      • Georrge  

        zajímavé, 150kg potřeba k tomu, aby si člověk zdůvodnil 203mm kotouč… takže se svými 85kg bych měl mít jak velký kotouč? Vychází mi to na nějakých 115mm… tak to těch 180 co mám je děsný overkill, že na tom vůbec můžu jezdit…

        0 0
        • Martin  

          neboj, Džejk a spol. zpracují ve spolupráci s institutem Freseius a fakultou Gender Studies environmentální cyklistiky studii na téma jak velké kotouče opravdu potřebujeme; na základě této studie pak EU vypracuje závaznou směrnici a běda jak se jí nebudeš řídit – budeš na místě zastřelen policejním komandem a tvůj majetek propadne státu.

          0 0
    • Richi  

      180 vpředu na XC se mi nejdřív taky zdála málo.

      Potom jsem zahodil šmejdy organiky a koupil sintry destičky a od té doby nemám problém s brzdami.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.