Mám dotaz jestli se zvýší valivý odpor přechodem z 19mm ráfku na 25mm vnitřní rozměr.Při použití plášte 29×2,25 duše tubolito,provozní tlak 2,5 baru a 115kg jezdec.Má s tím někdo zkušenost,prosím pořadte..
Mám dotaz jestli se zvýší valivý odpor přechodem z 19mm ráfku na 25mm vnitřní rozměr.Při použití plášte 29×2,25 duše tubolito,provozní tlak 2,5 baru a 115kg jezdec.Má s tím někdo zkušenost,prosím pořadte..
Zkušenost nemám, ale cosi mi napovídá, ze po ráfku se nejezdí.
Hele nedávno jsem narazil na tento článek https://priblizovadla.cz/…stu-v-praxi/
Pokud to bude stejný plášť, tak bude mít pravděpodobně po nafoukutí trochu jiný tvar.
Jestli to změníš a poznáš nějaký rozdíl, tak sem pak napiš pocity. Já osobně si myslím, že když mám skro sto kilo, tak to pro mě nemá cenu řešit.
Vyhoď duše a rozdíl poznáš hned, ráfek neráfek.
Dáš tam duše, co rapidně zvyšují valivý odpor a pak řešíš detaily.
To je opravdu je tak poznat snížení valivého odporu když vyhodím duši?Kolik bude vážit mlíko v tomto plášti vs Tubolito?
Je to poznat. Nejde o hmotnost, ale o pružnost pláště.
A o tření mezi pláštěm a duší.
A jak přesně to tření probíhá? Já když sem přezouval, tak byla duše přilepená k plášti a musel sem ji odtrhnout.
No jak plášť tak duše se deformují. Pokud tam duše není, tak se deformuje jen ten plášť :-)
A k duším se dává klouzek.
Legendy praví, že vyndání duše způsobí z pohledu valivého odporu obrovský rozdíl. Já osobně ho ale nezaregistroval (stejný plášť, stejný tlak).
Já to tedy na MTB poznal okamžitě.
Citelně ten rozdíl poznáš hlavně, když budeš muset z nějakého důvodu znovu nahodit duši. Ten přechod zpátky je sakra poznat.
Záleží na tlaku čím nižší tím to bude poznat víc. Stejně si někdo plate valivý odpor s „rotační hmotností“
A vůbec nejhorší je narvat do bezdušáku duši…to už je snad klasika s duší lepší
Tak bezduse se dnes skoro vse, krome basic mrdek gum, co stejne skoro nidko nevozi.
Nejhorší je narvat duši do bezdušáku zalepeného od tmelu (ZeroFlats), resp. pak jí z toho dolovat ven :-)
Ten valivý odpor u běžných plášťů je relativně malý a jeho snížení díky bezduším dělá jednotky wattů, to cítit nejde. Spíš je cítit trochu jiné chování pláště, o něco líp dokáže kopírovat terén.
Vůbec to nepojede.
+1 :-)
Se 115 kg je nesmysl řešit valivej odpor stroje, ten má na výslednou námahu zanedbatelnej vliv. Užívej si radši pohybu na čerstvým vzduchu!
pán je ladič pian, dopuruču jím založená vlákna :)
Jakože se 115kg seš tak namakaný že nějaký ježdění na kole tě nemůže unavit, a můžeš s klidem hodit na silničku gumy od traktoru a nepoznáš to jo?
Že ty jsi ty nikdy nezkoušel?
Diskuse je o různejch ráfkách, gumy jsou daný ;) A namakanej bejt musí, o tom žádná!