Západka DT swiss Star ratchet 18 zubov-životnosť?

271 nepřečtených
  • Šaragľa

    Zdravím Ak sa nemýlim v MTB nábojoch DT Swiss 350 DBIS 142×12 je 18 zubová západka!? Máte niekto skúsenosť akú asi životnosť má tento systém západky? Plánujem kúpiť spomínaný náboj a tento systém je pre mňa veĺká neznáma :) Ďakujem za odpovede.

    0 0
    • JakeF  

      Nevím, co si pod tím představuješ, ale je to trochu jiná konstrukce než běžný ořech a jsou tam proti sobě rohatky. Každopádně u 18ky není s životností problém a vydrží podle mě výrazně víc než klasický praporky. U 36t a 54t rohatek už to je větší problém a občas je někdo serve.

      0 0
    • kubad  

      Pokud ji nedoprasis spatnym mazivem dloooooooouha

      0 0
    • Ricci  

      Po 15000km je Ratchet system ako novy, vcera som ho mal doma rozobraty,menil som orech kde uz loziska zacinali byt v prdeli…

      Mazat iba jemne olejom, ja tam obcas ( 2–3× do roka ) spricnem GT85 a predtym vycistim.

      0 0
    • doubleingram  

      Peru tam Mavic olej na orechy.

      0 0
    • snílek  

      Ahoj, mažu řídkou vazelínou ve spreji s vysokým teplotním rozsahem a podle výrobce určenou pro tento typ aplikací (kov na kov) a taky mi oproti origo mazivu velmi nahlas cvrká cvrk:) Může to způsobit např. vyšší opotřebení rohatek?

      Zkoušel jsem i maziva s vyšší hustotou, hlučnost se snížila na úroveň originálního maziva, ale rohatky se k sobě více lepily – ovšem jen když jsem je držel v ruce, za jízdy vše fungovalo ok.

      0 0
      • novas752  

        Spíš bych řekl, že nižší odolnost proti „vytlačení“, takže tam vazelínu máš ale neudrží se tam, kde by měla být.

        0 0
    • Nimrod  

      mám dt swiss hugi '98, najeto bude mít za těch 18 let doopravdy hodně a ratchet je jak nový. mažu směsí grafitový vazelíny s chris king olejem. sic to řve jako kráva, ale mazaný to je :-)

      0 0
    • pavelmisar  

      Máte někdo zkušenosti s 36T s 54T ratchet systémem? Chci to hlavně kvůli tomu zvuku – důvod je jediný, na cyklostezce to jde slyšet pro okolní lidi :-) co jsem viděl video tak 54T už má dost řezavý zvuk, ale budu rad za vaše zkušenosti.

      0 0
      • Mildee  

        Rohatka je slyšet podle toho, jak ji máš namazanou, i 54T trochu víc namazaná, bude relativně tichá.

        0 0
        • kubad  

          přesně, a navíc není moc rozdíl v hlasitosti, spíš ve výšce ( 54z. je uječená, 18z. spíš bručí)

          0 0
          • pavelmisar  

            Přesně tak mi to přijde z toho videa, že ta 54T ječí. Díky za info :-)

            0 0
        • pavelmisar  

          Takže 36T je takový zlatý střed? Prý je 54T náročnější na údržbu?

          0 0
          • kubad  

            jo je to tak

            0 0
          • plzakj  

            Nedavno jsem daval 36. Ten zvuk je takovej pronikavejsi :oD. V terenu je urcite fajn mensi uhel v zaberu. 54ku jsem nechtel, protoze mam 94±kg a internet naznacoval horsi zivotnost.

            0 0
            • pavelmisar  

              Přijde mi to taky tak z toho videa. Ten 54 moc řeže skoro až píská a nehledě na životnost…

              0 0
            • krabica  

              Mám o pár kilo víc a 54 po 1 a 1/2 sezóně OK.

              0 0
              • pavelmisar  

                Můžeš poslat video jak to zní? Díky :-D

                0 0
                  • pavelmisar  

                    No obojí je super jak 36T tak 54T :D ale asi už řeším fakt úplné kraviny :D

                    0 0
                    • kubad  

                      Mám doma všechny 3 verze a sedí to :)

                      0 0
                      • pavelmisar  

                        Jinačí šmakutýr :-D Tak to je super :-) vyzkouším obojí taky :)

                        0 0
                        • kubad  

                          Na silnici mám 18z tam je to v pohodě

                          Na MTB pevnaku 54z a otec má 36z :)

                          Ta 54 z chce častější servis

                          0 0
                          • pavelmisar  

                            Jojo o tom jsem si už početl. Ty zoubky jsou menší no, když je jich tam víc…

                            0 0
                          • hph  

                            Dělá se ještě jiný počet zubů? Mám dvoje kola na 350kach nábách, když točím vzad tak cvakne/zabere 24× nebo 26×, teď přesně nevím ale určitě ne 18× ani 36×. Je to možný, nebo to takhle nejde počítat?

                            0 0
                            • Chlebovnik  

                              Pro OEM se dělá i 24z verze.

                              0 0
                              • kubad  

                                rohatky? to sem ještě neviděl, ale nevylučuju

                                v OEM můžou být klasicky západky i když je to značené jako DT350 u Scottu sem to už viděl

                                0 0
                            • plzakj  

                              Videl jsem nekdeinformace o 24z, kdyz jsem hledal, jakou vzit.

                              0 0
    • Pessinger  

      Čau mam na bajku v zadnim zapletu tuto rohatku letos jsem ji premazaval a je stále docela tichá, premazaval jsem ji origo vazelínou DT......je táta rohatka tichá?.....na silničním kole mi pronikavě cvaká :)

      0 0
      • Pessinger  

        Celé zapletené kolo jsem koupil ve výrazné slevě z bike-discontu.de a už tehdy byla tichá, je možný že má už hrany rohatek tupé a necvaka jak by měla?

        0 0
        • kubad  

          Ne je víc namazaná

          0 0
          • Esi  

            Jak často mazat? Zatím mám najeto asi 3000km a zatím bych řekl že v pohodě, stačí jednou za sezonu? v mém případě cca 5000kk? Asi raději mazat až na začátku sezony třeba v dubnu? Řekl bych že čím méně je to na zimu namazané tím líp, od listopadu do března stejně najezdím venku tak 500km

            0 0
            • kubad  

              Mëlo by to stačit. Ale záleží jak moc jezdíš v bordelu

              0 0
              • Esi  

                Taková XCO všehochuť,, koukal jsem teď a vazelína už je teda černá, tak hluboké brody že by to bylo pod vodou nejezdím, spíš v létě spousta prachu. Objednám vazelínu a v březnu to vyčistím a lehce máznu

                0 0
          • Pessinger  

            Tak jsem to vytrel pap. kapesníkem a je to o 10procent lepší, ta vazelína červená byla úplně vsude na rohatkach, nechal jsem pouze zubatou stranu od vazelíny.....ve videu stav před

            https://youtu.be/ZG79TPYUIjI

            0 0
      • Breakpain  

        Málo maziva – pronikavější zvuk ;-) …

        Více maziva – skoro to neuslyšíš

        0 0
        • Pessinger  

          No matlal jsem to prstama viz video od Dt swis, všech 4 strany…dá se říci že se to třeba po 2 až 3 t km spraví samo? Nechce se mi to rozdělávat na bajku jezdím míň mám od namazání 4 měsíce max 500km

          0 0
          • krabica  

            Vždyť je to operace na max 5 minut: sundáš kolo, vycvaknutím sundáš kazetu i s ořechem, vyčistíš rohatky hadrem, namažeš a vše složíš.

            0 0
            • Pessinger  

              Vím, ale vyvstává otázka co je šetrnější, zda pokud je tichá nebo naopak hlučná, každopádně za pokus to stojí beru tě za slovo

              0 0
              • kubad  

                to že je namazaná je určitě šetrnější než ji vozit nasucho :D

                0 0
              • snas89  

                I v samotnym navodu se pise, ze to prave nema byt moc namazany (napr. Utopeny v ty vazeline).

                U 54 je pak vetsi riziko, ze se ti protoci zuby. Ja mazu jen lehce.

                Ale chtelo by to tady vyjadreni nejakyho serviska pro jistotu.

                A jinak bych se ty 54 nebal. Je to drahy. Mozna to nevydrzi jako 18/36 (36 je asi takovy zlaty stred zivotnost vs fce). Ale ten okamzity zaber v terenu je navykovy. I kdybych mel menit 54 casteji (zatim cca rok, cca 4000 a bez problemu)

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • novas752  

                  Prekvapive to maji v navodu napsane dobre. Ma to byt namazane, ale ne zase moc. Cim vice zubu, tim je to na příliš mnoho vazelíny náchylnější.

                  Když už neni origo vazelína, radši tam dát nějaký hustý olej než jinou vazelínu. Například Fox Fluid, Fox 20wt gold apod.

                  0 0
                • Mr.Duck  

                  Na DT školení říkali že chceš tak akorát vyplnit zuby jedné rohatky, přiložit druhou suchou a co se vytlačí do stran rozetřít po vnitřním a vnějším obvodu.

                  Osobně dávám víc protože mám rád když se drží huba, ale nedovolil bych si to doporučit nikomu kdo má potřebu se ptát :)

                  0 0
        • mr.antik  

          u mě to vydrží tiché, když to napatlám sebevíc, tak 50km

          0 0
          • adam320  

            Stejna zkusennost, ty zuby si udelaji cestu a zustane tam jen mastnota, zbytek vazeliny to vytlaci do stran a do stredu. Nehledal bych v tom nic spatnyho, funguje to dobre a kontrola ty soucastky je akce na 5 minut

            0 0
      • jIrI___  

        V nových zápletech jsem tu rohatku naštěstí měl taky extrémně tichou. Ale sleduju, že postupem času (po cca 2000 km) se stává hlučnější, asi degraduje mazivo.

        0 0
        • mr.antik  

          ještě je možný, že mazivo z výroby je jiný než to co k tomu prodávají..

          0 0
          • kubad  

            ne

            co mě prošlo rukama mělo tu růžovou originál vazelínu od nova

            0 0
    • easton  

      Mám taky 54 a míň namazaná je to celkem slušnej křik. Záběr super a s mýma 100kg 2 roky zatím zcela bez problémů.

      0 0
      • rosomak204  

        Přesně 54t 3roky pokaždé když jde zadní kolo dolu z nějakého důvodu vždy vyčistím máznu origo vazelínou prošla už 3 kola pořád drží

        0 0
    • krabica  

      Mně spíš zajímá, jestli vzít DT 240 EXP, nebo starý model, v podstatě u EXP vidím jedinou výhodu v nižší váze, starý DT 240 je kompatibilní s DT 350, takže se dá rychle mezi nima přehazovat kazeta i s ořechem, dají se snadno vyměnit rohatky, navíc 54z rohatky mám a pár dalších dílů…

      0 0
      • novas752  

        Takže sis odpověděl sám. :)

        0 0
        • lubosalbi  

          Chtěl jsem napsat to samý :-)

          0 0
        • easton  

          Přesně ;)

          0 0
        • krabica  

          Jsem doufal, že EXP má ještě nějaké další „vylepšení“… :-)

          0 0
          • Mr.Duck  

            Má méně pohyblivých částí a více méně žádnou nevýhodu. Ale pokud už máš díly na starší tak bych taky šel do staršího, nějaký závažný přínos tam taky nebude..

            0 0
      • snas89  

        A zrovna po exp jsem tak nejak do budoucna pokukoval…

        na webu mají marketingový řeči, že by to mělo být i odololnější a lepší na servis…takže ne?:)

        0 0
    • Jenda  

      Já má úplně dementní dotaz – jsem na údržbu trochu lepl a kulový najezdím, ale jak moc rychle jde ta rohatka do kytek když jede na sucho? Já to mazal naposled před nějakýma 4 tis. od tý doby jsem na to nesáhnul a ani před tím jsem se s údržbou nepředřel. Chápu že není ideální když je to úplně suchý ale jinak nějaká mastnota tam vždycky bude. Kolik je vlastně reálná životnost tý rohatky 18 z?

      0 0
      • Cryzyy  

        Na CX zimaku mam DT240, predtim ta naba jezdila na biku, na CX zimaku jsem jezdil 1–2k km za mesic (podzim, zima, jaro), uz ji tam ma asi 3 roky (?) servisuji dvakrat-trikrat za rok a necekam, ze s tim v dohledne dobe budu resit nejaky problem, teoreticky mam v planu vymenit tesneni pod orechem, loziska menim, az kdyz je potreba.

        Realna zivtnost je ± hodne :-)

        0 0
        • Jenda  

          právě si říkám, jestli mi odejde rohatka spíš kvůli zanedbaný péči nebo naopak kvůli přehnaný nevhodný :-)

          0 0
      • Archer  

        Ja jsem poprvé do náboje zalezl po 10 letech. Byl ok :)

        0 0
      • tomxxx  

        mám na 36 rohatce cca20 tisíc bikovejch často i dost v hovnech a furt je stejná. Většinou jí ale po velkym bordelu čistim, případně když začne hodně řvát, prostě už po zvuku poznám, že je moc suchá.

        0 0
    • jIrI___  

      Dá se provizorně na rohatku použít olej na ořechy Mavic? Tohle vlákno mě namotivovalo k vyčištění, ale někam jsem zašantročil origo červenou vazelínu… :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • jeniiiik  

        Léta jsem na to používal olej Finish line na řetěz do mokra, takový zelený. Je to jen rohatka, žádný raketoplán. Samozřejmě zapatlat to celé vazelínou, která to zalepí je blbě.

        0 0
      • Peslezedirou  

        Říkal jsem si, že je na čase vyčistit rohatku, neměl jsem dt vazelínu, tak jsem tam dal po poradě red rum do vidlic a funguje to…trochu Babica, ale finguje to :)

        0 0
        • Esi  

          Tak ono to bude fungovat asi s jakýmkoliv hustým olejem, jen budeš muset mazat častěji, vazelína stojí míň než jeden řetěz, je to tak na 20 namazání teď jsem na to koukal po 3000km a namažu to až na jaře na těch 500km co já najezdím do té doby venku to vydrží. Tak že 300kč za vazelínu na 40 000km je za mě dobrý :-)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • jecnak  

        Uz nekolik let bez uhony pouzivam mineralni olej, ktery jsem pouzival a pouzivam i na Mavic orechy. Najeto cca 30000km bez uhony.

        0 0
        • Esi  

          Jak často je potřeba mazat?

          0 0
          • jecnak  

            Pres 5000km vydrzi. Spis premazavam kvuli bordelu, co se dovnitr tak jako tak dostava.

            0 0
    • Markony  

      No nevím používám létá bílou vazelinu ve spreji a žádný problém nepozoruji čistím tak 1 za rok a to na třech kolech je to 18 z .

      0 0
    • rosomak204  

      tak po měsíci hledání pazvuků výměny spousty dílů padlo na ratchet EXP sedí to všechno

      https://www.dtswiss.com/…nance-notice

      0 0
      • Gaper  

        Docela mě zarazil přístup DT…

        https://youtu.be/TeZXukqzon4

        0 0
        • scota  

          A nevyrábí DT Swiss náhodou tyto náboje i Polsku?

          0 0
      • Cavendish  

        Stále čekám, kdy mě někdo obhájí výhody Ratchetu proti obyč praporkům. Zatím je tu okolo DT docela dost vláken, otázek a problémů

        0 0
        • jIrI___  

          V dnešní době ty výhody už nijak výrazné nebudou. Říkám to nerad, ale jakožto majitel DT350 a praporkových Bitexů by moje příští volba byly ty Bitexy.

          0 0
        • plzakj  

          Se ti asi jeste nikdy nerozlitly praporky a pruziny po garazi? :D

          0 0
          • Cavendish  

            Ne :) nemám v rukách nasráno :D Zato kuličky z konusů.....to je jiná story

            0 0
        • Pedro404  

          Za mě je výhoda ta, že se dá při opotřebení snadno vyměnit vnitřní zubatka, což u některejch značek neni samozřejmý. Jednu ojetou zadní nábu jsem pak moh akorát vyhodit.

          0 0
      • krabica  

        Tak jsem to taky schytal, chvilku už se mi ořech protáčel oběma směry a výrobní číslo to bohužel dosvědčuje… Podařilo se ti to vyřešit? Jak to probíhalo?

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • carlyno  

      čím více zubů,tím se to hůř motá.

      0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.