• FonDrak

    Mám „zásadní“ problém. Už pár let jezdím Duratec Sendic FX a rád bych přezbrojil. Uvažuji o RB Speedster nebo Pells Ridelight. Duratec už nechcu, nějak mám z něho rozporuplné dojmy co se zpracování týče a je to na mne moc velký chrt. Zajímal by mne Váš názor na uvedenou dvojici rámů. Vím, že Pells je novinka a asi to nikdo moc nejezdí, ale názor snad může mít každý … :o) Pro Pells hovoří cena, pro RB zkušenost, to je ovšem teorie …, co Vy na to?

    0 0
    • SugaRace  

      Tak nevím, ale mně osobně všechny tři zmiňované rámy přijdou poměrně stejné. Byť jednočepy v různých provedeních s různou polohou čepu, plus mínus stejný zdvih a stejné určení kola pro XC a maratonské ježdění. Osobně bych neviděl rozdíl. Stejně tak se těším na připomínky skutečných znalců.

      0 0
    • McBlacky  

      zkus se podívat i na čtyřčepové rámy. v dobrých cenách třeba Cube, Canyon,

      0 0
    • dancing dog  

      Na závody Pells, na cyklotoulky RB

      0 0
    • Smazaný účet  

      cannondale rush nebo prophet

      0 0
      • Smazaný účet  

        respektive myslim ze se pells nechal inspirovat Rushem

        0 0
      • hawrda  

        Ahoj Může mi prosím někdo vysvětlit rozdílné vlastnosti(vý­hody,nevýhody)u­místění hlavního čepu u rushe(prophetu)a RB Speedsteru?Dá se na to RB použít větší zdvih než doporučených 100mm a vlaštovky.Co jsem viděl tak to prodávaj s rovnejma řidítkama a na různých foto jsem na RB speedster též vlaštovky neviděl. Díky

        0 0
        • MlokCZ  

          Umístění čepu u Rushe/Prohpetu znamená především extrémně velký pedal kickback, to pak způsobuje větší zamykání při šlapání a samozřejmě samotné kopání do pedálů, když jde stavba do zdvihu. Čím lehčí převod, tím více se pedal kickback projeví. Tedy pro závodění s ježděním převážně těžších převodů to není až tak problém (na největší placce vůbec). Pro pohodového turistu jezdící hlavně lehké převody bych řekl dost hrůza (já bych nesnesl ani o něco menší pedalkick back než má Rush/Prophet).

          Vlaštovky můžeš dát na každé kolo, to s konkrétním kolem nemá žádnou souvislost, pouze s tvojimi požadavky na šířku/úhel řídítek a na posez.

          Výrazně větší zdvih je nesmysl, zcela rozhodí geometrii a mít vepředu výrazně větší zdvih než vzadu nic neřeší. Pokud chceš větší zdvih vidlice, jdi i do většího zdvihu zadní stavby, která je vhodná pro danou vidlici. Pár mm zdvihu navíc by neměl být problém (ale to zase nebude žádný rozdíl).

          0 0
          • hawrda  

            Jo díky za odpověď Měl jsem na mysli 120 v předu i vzadu u toho RB.To by tam asi mohlo být ne? Jinak předpokládám,že u tohoto jednočepu to asi bude chtít kvalitní tlumič s propedalem? Asi se u nich budu muset stavit a vyzkoušet.Zatím zkouším Garyho Supercaliber s 80mm nad oběma koly s nebržděným tlumičem a nijak zvlášť mě to nenadchlo.Do kopce furt zamykám…

            0 0
            • MlokCZ  

              Jak se to vezme, záleží na preferencích. RB se bude houpat díky menšímu pedal kicku více, ale pro někoho to bude v pohodě i s aktivním tlumičem bez omezování a pro někoho ne. Pokud ti vadí i 80mm, že se moc pohupuje, tak bych volil nějaký systém, který jde hodně dobře za pedálem a méně houpe (ale skoro vždy to je právě současně s větším pedal kickem) a pro jistotu při 120mm ještě s tlumičem s propedalem, protože ti to pohupování asi vadí opravdu hodně. A také samozřejmě záleží na tom, jak šlapeš dobře do kruhu nebo ne. Tím myslím třeba nějaký vpp, tedy třeba Trance, Trance X.

              Já nemám problém na svojich kolech s pohupováním žádný ani s otevřeným tlumičem (který jezdím téměř pořád, propedal téměř nepoužívám) a to je FSR poměrně houpavé.

              Takže obecně se to říct nedá.

              120/120mm by určitě být mohlo, zdvihy nemusí být ani stejné, jen se k sobě musí svojim projevem hodit a hlavně tvořit rozumnou geometrii.

              0 0
          • Kristus  

            Čau, tak nakonec jsem to vyřešil úplně jinak. Známej mi prodal po své ženě Scott Genius RC 10, najeto 800 km. Na cenu se ani neptej. Schváleno? :-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak kolo to je výborné. Jen je to takový dost skok do jiné kategorie s nižším zdvihem, než si vybíral předtím (pro ty co nechápou souvislosti, tak jsme to řešili v mailu). Tedy pokud jsi jistý tím, že je to správná kategorie kola, tak volba dobrá.

              0 0
              • Kristus  

                pokud se dobře pomatuju, tak na zásadním zdvihu jsem netrval. Jinak myslím, že Terra Logic to řeší. A hlavně takový kolo se za slušný peníze neodmítá :-) Bohužel je zatím pořád brzo tma, tak ho projedu až v sobotu, je to nervák, sedím doma jak na trní :-)

                0 0
                • kesu  

                  ale RC ma zdvih jen 90ne?nemas nahodou spis MC?a mas karbon?kazdopadne dobra volba

                  0 0
                  • Kristus  

                    nene, je to RC 10, zdvih je 80 a rám scandium, karbon jsem nechtěl..

                    0 0
        • xentar  

          u speedsteru na webu rb píšou, že to zákazníci s vyšším zdvihem vidlice s úspěchem zkoušeli, co se týká zadní stavby, o fakt netuším, zkus tma zavolat. vlaštovky si na kolo určitě dát můžeš, myslím, že speedster s vaštovkama tma někde v galerii je

          0 0
        • kesu  

          jmt vozil na speedstru vanilu 130mm a slo to

          0 0
    • Pavlos  

      www.progresscycle.cz/giant/firma.asp?…

      pojedou pekne a chrti to nejsou

      0 0
    • Lister  

      …možná budu za snoba, ale jednočep bych prostě už z principu nechtěl .-)

      0 0
      • Peslezedirou  

        Pozer…

        0 0
        • Lister  

          …jo to nepopírám :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            A tohle by se ti asi hodilo, co? :-)

            0 0
            • Lister  

              kde…kde…kdeee­eee?????? :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                To nosí pošťák :-)

                Nelíbilo se mi nastavení tlumiče na Stereo s compression tune na max, tak jsem místo úpravy tlumiče se rozhodnul vzít druhý nový u: www.tftunedshox.com/push.html Sepsal jsem co mi přesně vadí na starém, co bych si představoval od nového + jaké mám kolo + kolik vážím a oni se sami rozhodli mi poslat verzi s high volume (tedy kromě Push úpravy a vyladění dle požadavků). Zatím sám nevím, jestli high volume bude to pravé, to se uvidí. U Sterea mám rezervu v progresivitě, takže mírné snížení by vůbec nevadilo, pokud by bylo ale moc velké, tak už možná ano. Bohužel teď zase nemam doma kolo (je na garančce), tak to nemůže hned vyzkoušet. S komoroma když by nesedla ta high volume mám možnost si hrát, protože teď půjdou přehazovat mezi těmi dvěma tlumiči. Nebo případně zdarma jednou přenastaví tlumič, kdyby nesedělo, tak jak ho nastavili teď (tedy nevim, zda se tohle týká i výměny komory nebo jen nastavení).

                Přišel na 339,5 liber včetně poštovného.

                0 0
                • roud  

                  Tomu se říká náročnej uživatel …

                  0 0
                  • Lišák  

                    Mě se na Mlokovi líbí, že ví přesně co chce.

                    0 0
                    • roud  

                      Hmm to je sice hezký ale dát litrů za tlumák už mi přijde malinko ulítlí… (ale pokud mu bude sedět tak proč ne…)

                      0 0
                      • Lister  

                        to je zvláštní – dát 10 tis za vidlici přijde většině normální, dát 6 tis za pevnou karbonovou taky pohoda !!!! ale pořádný tlumič, který má na jízdu mnohem větší vliv už je něco extra ????

                        Navíc ten tlumič ve standartním stavu taky není nejlevnější, takže mě to jako extrém rozhodně nepřijde.........

                        0 0
                        • roud  

                          hmm zmizela mi tam ta 11 ale to je fuk… podle mě se daj sehnat dost slušný tlumiče za mnohem míň… i když mě kdysi stačil obyčejnej RS SID a tomu k dokonalosti chyběl jenom Lock.

                          0 0
                          • Lister  

                            Fakt je zvláštní, že většina lidí vnímá tlumič jako něco nepodstatného a snaží se na něm ušetřit, přitom by to mělo být přesně naopak a u fullu je to podle mě asi ta nejdůležitější součástka – prostě rám máš daný a pokud chceš ladit vlastnosti kola, tak ti kromě tlumiče nic nezbývá ( jasně existují extrémy v podobě upravených vahadel, ale to už je jen okrajová záležitost)

                            Navíc ta cena co hodil mlok mi nepřijde nijak extrémní, protože když jsem se poptával dovozce na tlumič Fox RP 23 se zvětšenou komorou tak mi odepsal cenu 13 tis. A to je jen standartní Float + větší komora, kdyžto upgrade od Push většinou postihuje i tlumení komprese propedal apod.........záleží co si vymyslíš.

                            0 0
                            • roud  

                              neberu to jako nepodstatný :O) ale prostě pro mě je 11tisíc za tlumič moc… to samí 10litrů za vidli bych se dost cukal… Každej sme z jinejch finančních poměrů a každej to vidíme trochu jinak toť vše…

                              0 0
                              • Lister  

                                Ten tvůj pevný karbon taky nebyl nejlevnější......to přijde zase zbytečný mě.........

                                jinak s poměry to máš pravdu, ale o penězich to většinou není, ale o tom co člověk hodlá obětovat.....­......cena toho tlumiče se rovná mojemu měsíčnímu platu, ale když něco člověk opravdu chce, tak se to vždy nějak zařídí...........

                                0 0
                                • roud  

                                  jj než sem koupil vidlici trvalo to 3/4 roku :O) a s tou cenou byl o dost levnější než je ofiko od pellsu :O)

                                  0 0
                            • MlokCZ  

                              Ta cena je při dnešním kurzu super. Upravená verze včetně poštovného stojí to samé co RP23 se standardní komorou, který je u Švece stejně k mání pouze v té jediné a pro mě úplně blbé verzi compression max + rebound střed (to je ještě horší verze než jsem měl, bych si s problémem nijak nepolepšil a ještě pohoršil s odskokem).

                              Rám jsem zvolil moc dobře a přesně splňuje co chci, ale ta verze RP23 s compression na max by se mi nelíbila na žádném rámu (a přitom loni na Cubech byla ta přesně opačná verze s compression tune na minimu – to bylo ještě propedal tune, ale je to samé – už i ověřeno u Švece). Tedy fakt nevim, proč u Cubu přešli na ty jiné verze, když si od Foxe mohli objednat jakou verzi chtěli. U Canyonu se stalo to samé a u dalších spousty značek taky. Prostě nějaký podivný trend, asi když se navyšuje komprese u Fox vidlic (které jsem se už úspěšně zbavil), tak to nechali i u tlumičů nebo nevim proč.

                              0 0
                      • MlokCZ  

                        Finančně v tom není problém, až dotestuju a dojdu k závěrečnému řešení, tak jeden z těch tlumičů prodám. Při ceně toho kola jsou nějaké cca 3tis., co mě to bude ve výsledku stát zcela zanedbatelné oproti tomu, že to bude mít zásadní vliv na chování kola.

                        Naopak by mě přišli vyhozené peníze, které jsem dal za Stereo, kdyby pak nesplnilo 100% co chci (a že téměř všichni výrobci dali pro 08 modely verzi RP23 tlumičů, které dali s tím nic neudělám).

                        0 0
                    • pegas  

                      ty woe dokažes si představit že je chtíč a um transformuješ na ženský…že by veěděl jakou babu přesně chce?:-D

                      0 0
                • Lister  

                  to je podraz já když jim psal, tak mi postli že ty komory nedovážej :-(

                  Sakra ses mohl ozvat – mohlo být poštovné napůl :-)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak to je zvláštní. Třeba tlumič půjde ještě na doupravení nastavení (zvlášť když nabízí jedno zdarma), takže se třeba ještě dohodnem na společném poslání. Ale naúčtovali mi poštovné jen 9,5 liber, takže nic hrozného. V ceníku přitom mají 15 liber.

                    0 0
                    • Lister  

                      no chtěl jsem samostatnou komoru a to byl problém…

                      Jako sehnat to šlo, ale jen jako individuální dovoz a cena byla dvojnásobná oproti USA – ze kterého zase pro změnu neposílají do evropy :-)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak v tom bude ten problém. Zřejmě mají od Foxe celé tlumiče s high volume komorou a nemají samostatné komory.

                        0 0
                        • Lister  

                          škoda, že ten tvůj původní tlumič má kompresi na maximum, kdyby neměl tak bych o něm uvažoval......no ale kdybych byl svině (no vlastně jsem, ale tebe már rád :-D ), tak bych ti přál, aby ti ten nový nesedl a pak bych si ho koupil :-D

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            No jako je možný všechno, protože jen prohodit komory, kdyby náhodou výsledná progresivita klesla moc není ideální řešení, protože v tu chvíli se budou vozit v tlumiči menší tlaky s tou menší komorou a k tomu zase nemusí sednout ideálně nastavení tlumení. Už bych ale věděl jak jsem na tom s tlumící částí, takže pak bych klidně šel i do varianty nechat upravit ten původní a prodat ten high volume.

                            Prostě se uvidí, teď už by se jen hodilo tak trošku samotné kolo, ať můžu testovat.

                            0 0
                            • Lister  

                              no přeju hodně štěstí.....ale jak tak znám tvoje priority tak tipuju tak na 80%, že ti ta větší komora sedět bude a pak už jen doladit to tlumení – ale taky myslím že to bude ono............

                              teda tu fotku si mi neměl posílat.....z toho nebudu spát :-)

                              jdu si najít kurz libry.........

                              0 0
                              • Lister  

                                …no tak to jsem neměl dělat.......jsem měl představu že to je tak 45–50kč.......a ono nééééé

                                Tak teď nespím tuplem… :-)

                                0 0
                            • vojta  

                              Testuj, testuj … jsem velmi zvedav, jestli to bude opravdu tak vyrazny rozdil. Mel jsi u tlumice ten popis nastaveni, jak jsi psal v nejakem drivejsim prispevku ?

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Testoval bych hned, kdybych měl kolo. Nečekal jsem, že tlumič přijde tak rychle, takže jsem se na garačnce dohodnul, že to nespěchá (mám druhé kolo na ježdění) a chtěl jsem něco, co může chvilku trvat.

                                No popis u tlumiče sice je, ale zrovna ne takový jaký jsem si představoval, není moc podrobný v technických detailech. Mají tam tedy psáno, že kdybych chtěl cokoliv vědět k nastavení tlumiče, že jim mám zavolat. A pár detailů by mě zajímalo, jenže moje angličtina rozhodně není na telefonování. V podstatě tam jsou jen jasné údaje o tlumiči, pak jeho současné nastavení ovládacích prvků a tlaku (dle tlaku soudím, že opravdu podrobně řeší na jaké kolo tlumič přijde a tomu přizpůsobují, protože přesně takový tlak odhaduju, že by mohl být akorát pro high volume tlumič ve srovnání s tlakem, co jsem jezdil – a přitom nastavení tlaku jaké jsem jezdil jsem ji nepsal, jen váhu). Pak je tam pár bodů o chování tlumiče, kde vysvětlují, co je normální, aby se uživatel neleknul (třeba že odskok bude mít jiný specifický zvuk, připadá mi, že tam dodělávají high speed expanzi – to myslím nejen z toho přiloženého dopisu – tohle jsem si právě třeba chtěl potvrdit/vyvrátit). A pak nastavení Push platformy, že ji nastavili na firm. Tady si myslím, že je to proto, že výrazně zmenšili tlumení komprese a tím musí být platforma nastavená na tvrdší, aby vůbec fungovala + chtějí, abych používal první polohu kolečka nastavení platformy (protože tam je větší průtok oleje a já chtěl v požadavcích, aby tlumič rychle reagoval). Kdyby dali měkké nastavení platformy, tak by bylo potřeba použít 2–3 stupeň nastavení kolečka pro stejný odtrh, ale současně by to výrazně přitlumilo i zbytek průběhu, což je nežádoucí. Ale vůbec si tím nejsem jistý, že to takhle všechno je, protože neznám přesné detaily konstrukce uvnitř tlumiče.

                                Takže až otestuju, tak na ně případně hodím dotaz mailem (v případě, že by se to chovalo jinak než si myslím, že bude), jak to přesně je. Ideální by bylo si to vysvětlit telefonicky, ale bohužel ta angličtina…

                                0 0
                            • Pavlos  

                              rozmaznu to tady

                              nevis ciste nahodou jestli i fox dhx air tlumice maji ruzne nastaveni compresion tune?

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                To nevím, ale pokud ano, tak by to na nich mělo být také psané s tím obrázkem tří sloupečků a jedním zvýrazněným o jaké se jedná nastavení.

                                0 0
                                  • pitos  

                                    ten první reign je tvůj?

                                    0 0
                                    • Pavlos  

                                      ne jeste sem neprodal ram endura ale bude urcite

                                      0 0
                                      • Pavlos  

                                        btw

                                        ram endura s blatnickem, hlavovym, sedlovou objimkou a neoprenem na zadni vidli vazi 3674g

                                        ram reigna vazi pry 2,91 g takze sem zvedavy

                                        ale i tak pul kila dolu se hodi:)

                                        0 0
                                        • pitos  

                                          půl kila?to za tu výměnu imho nestojí a navíc nové gianty jsou …no nic moc;)

                                          tak třeba minulý týden kamarád chtěl jít s váhou svého biku dolů tak pořídil místo svého skoro 18kg tanku Haro ,Spešla- Pitch a tři kila dolů to už je o něčem jiném:)

                                          Včera jsem se byl na Pitch mrknout , lehce projet a vypadá to docela dobře.

                                          0 0
                                          • Pavlos  

                                            no me se libi (prvni reigny byly hezci)

                                            ja proste nevyuziju potencial toho ramu tak du do neceho lehciho jezdivejsiho s velkym zdvihem a to si myslim reign splnuje

                                            pitch sem jeste nevidel na zivo ani toho noveho stumpjumpera(07 sem mel puceneho na vikend na testovacku jede celkem pekne:)ale mistama mi chybel zdvih ) ale co se tyce vzhledu to nove provedeni uz neni ten spravny spesl.

                                            0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Ono to asi bude na DHX úplně jinak, tam navíc foukáš Boost Valve, tedy měníš tlakování tlumícího systému. Takže se možná žádné různé verze ani nedělají, ale fakt nevim, DHX tlumič jsem nikdy moc neřešil a nic moc o něm nevim.

                                    0 0
                                    • Pavlos  

                                      takze z manualu sem vycet tohle

                                      Tlumiče řady DHX Air

                                      U tlumičů řady DHX Air (4.0 a 5.0) je možno modrou páčkou na přední části tlumiče nastavit tlumení nízkorychlostní komprese ProPedal a rezistenci proti šlapání. ProPedal je konstruován tak, aby kontroloval tlumení komprese první části zdvihu a zabraňoval pohupování tlumiče. Různé systémy odpružení u různých rámů vyžadují rozdílné nastavení tlumení stlačení ProPedal. Tlumiče DHX Air disponují dvoupolohovým nastavením ProPedal. Otáčením ve směru hodinových ručiček je tlumení ProPedal aktivnější (větší rezistence proti pohupování), otáčením proti směru je ProPedal méně aktivní (tlumič se bude při šlapání více pohupovat).

                                      Nastavení přetlakové nádržky pro tlumení komprese (Boost Valve Adjustment)

                                      Přetlaková nádobka kontroluje pozičně senzitivní tlumení komprese. Na tlumičích řady DHX a DHX Air můžete nastavením tlaku v přetlakové nádobce (ventil v modré na konci přetlakové nádobky tlumiče) nastavit efektivitu šlapání, odolnost tlumiče proti propružení na doraz, využití zdvihu a reakci tlumiče při nájezdu zadního kola na hranu (zkráceně linearitu/pro­gresivitu tlumení komprese). Hodnoty tlaků v přetlakové nádobce jsou v rozmezí 75–200 psi, přičemž tovární nastavení je 150 psi, což by mělo vyhovovat většině jezdců. Vyzkoušejte váš bicykl v rozbitém terénu a sledujte chování tlumiče. Pokud se tlumič chová příliš tvrdě a tlumení komprese je příliš velké, připojte k tlumiči vysokotlakou Fox Racing Shox pumpu a snižte tlak v nádobce o 10–15 psi. Postup opakujte dokud nebude dosaženo požadované nižší úrovně tlumení komprese. Pokud je tlumení komprese naopak příliš malé, zvyšujte tlak v nádobce vysokotlakou pumpou o 10–15 psi dokud nebude dosaženo požadované vyšší úrovně. Buďte opatrní při připojování a odpojování pumpy abyste neztratili příliš mnoho tlaku. Přetlaková nádobka pracuje s velkým tlakem v malém prostoru a i malý únik vzduchu může mít vliv na její funkci. Upozornění: Nikdy nepoužívejte DHX nebo DHX Air tlumič s tlakem v přetlakové nádobce menším než 75 psi nebo větším než 200 psi. Mohli byste způsobit poškození nebo zničení tlumiče bez nároku na reklamaci.

                                      Vzájemné působení ProPedal a nastavení přetlakové nádržky

                                      Tlumiče řady DHX 5.0 a DHX 5.0 Air maji oddělené nastavení tlumení komprese: 1/ tlakem v nádržce a 2/ otočným kolečkem ProPedal, která se mohou vzájemně ovlivňovat. Pokud je ProPedal úplně vyřazen z provozu (krajní poloha kolečka proti směru hodinových ručiček) a úroveň tlumení komprese je stále příliš velká, připojte k tlumiči vysokotlakou Fox Racing Shox pumpu a snižte tlak v nádobce o 10–15 psi. Postup opakujte dokud nebude dosaženo požadované nižší úrovně tlumení komprese. Pokud je ProPedal plně aktivní (krajní poloha knoflíku po směru hodinových ručiček), připojte k tlumiči vysokotlakou pumpu a zvyšujte tlak v nádobce o 10–15 psi, dokud nebude dosaženo požadované vyšší úrovně tlumení komprese.

                                      takze by to melo jit nastavit jak chci

                                      0 0
                          • vojta  

                            Hernajs, byl jsi rychlejsi … tak jsem az druhy v rade ;-)

                            0 0
                      • Jenda  

                        koukam ze kdyz jsem sehnal sice jen float R ale s velkou komorou mirne jetej za 2.5 tis tak to bych te taky mohl ****** co:-)

                        0 0
                        • Jenda  

                          nicmene tlumic budu sice dneska montovat (misto toho DT) tesim se na testovani jak malej harant ale mam ortezu na kotniku, takze jestli se projedu velmi oparne aspon o vikendu tak budu rad:-(

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            No jen abys nebyl zklamanej. Podle mě to bude žehlit s tim Floatem R hůře. Ještě samozřejmě hodně záleží jaký to je ročník tlumiče a jak nastavený (pokud to je propedal/compres­sion tune na minimu, tak to ještě půjde, ale i tak to v Rkové verzi Floatu bude podle mě hůře žehlit než ten DT, který není nijak omezovaný v kompresi). Jiná věc je průběh, tam netuším jaký ten DT má a jeslti potřebuješ něco lineárnějšího, tak to může být s tím Floatem R s větší komorou lepší.

                            0 0
                            • Jenda  

                              jo pocitam s tim ze s citlivosti mozna pujdu trosku dolu ale treba by mohla byt lepsi linearita a hlavne by se nemusel pri akceleraci ten tlumic zvejknout jak houba – deptalo me ze prvni jedno az dve slapnuti se spotrebovali vzdy na stlaceni tlumice – takze vozim relativne vyssi tlak (sag tesne pod 20%). Propedal je na stredu, takze myslim ze to nebude zadnej zazrak ale ani zadna tragedie. Na druhou stranu pri prepakovani 1:3 a tedy nutnosti relativne vysokyho tlaku myslim ze by ten stredni stupen mohl byt OK. Kazdopadne ten DT mi zas takovej zazrak neprisel, jediny co na nem je fakt vychytanyho je to kloubovy ulozeni ok. No az otestuju poreferuju.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Tak to je v pohodě, víš do čeho jdeš. Vůbec neříkám, že ten DT je nějaký zázrak, jen pouze nemá omezenou nijak kompresi, což se projeví v dobré citlivosti. A pokud si ho stejně kvůli tomu lehce přefukoval, tak ti třeba ten Float naopak sedne super. Progresivita tlumiče bude hodně malá (oni Fox tlumiče jsou docela málo progresivní i bez té větší komory), ale tady přesný rozdíl oproti DT netušim, nevim jak je přesně progresivní. Díky větší komoře se hustí na ještě o něco větší tlaky než verze bez větší komory.

                                Já sem totiž poslední dobou na Fox pořád trošku naštvanej, pro to navyšování kompresí kam se podívám. Přitom RP23 07 s propedal tune na minimu je přesně tlumič, jaký si představuju.

                                A teď už se standardně samostatně prodává jen verze compression tune max + robound tune střed, loni to aspoň byla verze propedal tune střed.

                                0 0
                                • Jenda  

                                  muzes mi prosim nejak polopaticky vysvetlit ty dva pojmy – nejsem si porad 100% jistej co a jak. Moje predstava je takova, ze v tlumici je natvrdo nastavene tlumeni komprese, propedal pak si predstavuju jako ficuru ktera mi zabranuje aby se kompresni tlumeni otevrelo pri pomalych podnetech – jenze pak by mi vychazelo ze drivejsi pojem propedal tune je vlastne blbost a vzdy se jednalo o nastaveni komprese tedy to co uvadi letos? A co je tedy rebound tune – jsem myslel ze tlumeni odskoku je externe nastavitelne – nebo mi to jejich oznaceni jen rika v jakych mezich tomu tak je? Jsem z toho ponekd zmatenej:-(

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Rozebrané jsem to také neviděl a tedy nejsem si také zcela jistý, ale myslím že je to přesně jak píšeš, tedy propedal/compres­sion tune je vždy nastavení komprese a propedal bude zabraňovat otevření kompresního ventilu. Ono se to pak samozřejmě ovlivňuje navzájem, pokud máš méně přitlumenou kompresi a větší průtok oleje, tak pak při stejné síle působící na tlumič vyvine olej větší sílu a tedy snáze překoná odpor, který klade propedal (tedy snížením komprese se současně sníží i hodnota odtrhu potřebná při zapnutém propedalu a opačně).

                                    To že pojem propedal tune a compression tune je stejné pojmenování téhož už je potvrzeno technikem od Švece.

                                    U reboundu to podle mě mění rozsah, který máš k dispozici pro externí nastavení.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      V tlumiči je to pak složitější, na celkové nastavení je tam vlivů více včetně nastaveného tlaku tlumící části. Přesné detaily by musel vysvětlit někdo, kdo má větší zkušenosti s rozebranou tlumící částí. A protože je problematické tlakování té tlumící části, tak se v tom nikdo moc nevrtá a detailní informace se zhánějí obtížněji.

                                      0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Já vycházím zatím především z praktických poznatků, kde je ověřeno, že u RP23 tlumičů v poloze open se chování zásadně liší pro verze propedal/compres­sion tune min/střed/max.

                                      A verze s propedal/com­pression tune max je na tom s citlivostí v poloze open prostě bídně.

                                      Když srovnám RP23 07 propedal tune min s RS tlumiči, které v poloze open nejsou kompresí nijak omezovány, tak na tom s citlivostí byly ± stejně. Bohužel u RS ta jejich hodně velká progresivita (akorát stále netušim jak na tom je nový Monarch). RP23 08 compression tune max v poloze open je na tom s citlivostí výrazně hůře než Pearl (testováno na Canyonu ES, sice ne mnou, ale mám přímou informaci).

                                      Škoda že mám na Cubech jinak dlouhý tlumič, mohl jsem jinak udělat přímé srovnání svoje na stejném rámu, což by mi ukázalo jak velký přesně ten rozdíl je. Takhle je jasné, že tam rozdíl je, ale nedokážu říct, jak přesně velký.

                                      Přesný detailní popis rozdílů uvnitř tlumiče pro jednotlivé verze by mě také dost zajímal.

                                      0 0
                                      • Jenda  

                                        no se ted celkem tesim – otec koupil lonskyho canyona XC3 a svagr letosniho XC4 takze oboje s RP23 ale asi tedy jinym tovarnim prednastavenim tak mozna budu mit dobry srovnani a pak to budu moc porovnat i s tim svym:-)

                                        0 0
                                        • vojta  

                                          To srovnani by urcite bylo velmi zajimave. Letosni i lonske ramy jsou stejne, tak by mohlo dat presnou odpoved, jaky je dusledek zmeny interniho nastaveni tlumice.

                                          0 0
    • jecnak  

      Kdyz uz uvazujes o Pellsu – vzal bych klidne tohle s lepsi vidli. www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

      0 0
    • pilousl  

      ,,Zásadní " věc je ta vlastnit jak Speedster tak Rideliht. . pro jistotu .

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.