• DanyBart

    Ahoj,

    Jsem tady s dalším dotazem. Pročítal jsem starší témata, ale moc mi to neosvětlila. Bikeforum pročítam často, v lecčem se vyznám, kromě vidlí. Proto Vás žádám o radu.

    Mam rok starýho RM torrenta 70–29 s raidonem 32 RLR 120mm.

    Uvažuju o nový vidli a napadá mě pár scénářů.

    1. Vim, že raidon je mazanej vazelínou, mam ho předělat na olej a ušetřit?
    2. Reba -https://www.tsbo­hemia.cz/rockshox-reba-rl-29-crown-solo-air-120mm-zdvih-boost-ta-tpr-_d380283.html
    3. Axon – https://www.kupkolo.cz/…-osa_z91914/
    4. máte nějakej jinej tip?

    Budget mam tak do 10000,–

    Že RS maj dostupnější díly a SR jsou celkem snadno servisovatelný jsem se dočetl v předchozích tématech.

    Co se týče servisu, tak většinu zvládám doma.

    0 0
    • DanyBart  

      Funkční odkaz na rebu – https://www.tsbohemia.cz/…d380283.html

      0 0
    • Georrge  

      Ještě napiš, co si od výměny slibuješ (jestli ti jde jen o hladší chod, nebo chceš i odlehčit apod.)

      0 0
      • DanyBart  

        Jezdim dost sportovně, rád si vyjedu kopec a pak si ho sjedu, ale nehonim každej gram, spíš bych chtěl zkusit ten hladší chod. Zajímalo by mě, jaký je to mí lepší vidli, myslel jsem, že to zkusim na forbikes, ale na rovnym člověk pozná prdlajs. Jezdim dokud se dá a ta vazelína v zimě tuhne, tak bych rád něco mazanýho olejem.

        Nějakou vidlu na pomezí XC/Trail.

        0 0
        • tomxxx  

          Mně se líbí AXON-WERX34 BOOST EQ. Jen teda asi 3 tis přes rozpočet, na druhou stranou než se ***** s předěláním Raidonu…

          Nebo bych šel do 35 Sida Select, teď bylo na bazaru něco nového, neježděného za ok ceny.

          Rebu bych nebral kvůli motion controlu.

          0 0
          • DanyBart  

            Co je šptanýho s motion controlem?

            0 0
            • novas752  

              Nema oddělený olej od vzduchu, slabé a dost nekonzistentní tlumení. Lepší RockShoxy s Charger tlumičem nebo jiné vidlice (Fox, DVO atd.) jsou v tomhle o parník lepší.

              0 0
            • tomxxx  

              Prijde mi o dost lepší i obyčejný charger.

              0 0
    • novas752  

      Předělal bych na olej, s Rebou ani jinou vidlicí okolo 10 si moc nepomůžeš, Raidon neni zlá.

      0 0
      • dydy  

        Zkusím se zeptat tady. Asi po 15 letech mě odešla foxka na GF Hifi, momentálně tomu kolu říkám zimák, ale vzhledem ke geometrii (krásně vzpřímený posed) na tom kole jezdím skoro nejradši. Takže potřebuju vidlici na rychloupínák, netapered, bílou:). Raidon nebo Epixon? Epixon jsem našel jen s locoutem že řidítek a to moc nechci. Je Raidon použitelná vidlice? Je Epixon lepší v něčem jiném než váze? Děkuju

        0 0
        • DanyBart  

          Zodpovím ti půlku otázky. Jestli to kolo dál budeš používat jako zimáka, tak raidon je mazanej vazelínou, v zimě, pod 15 stupňů, ti stuhne a pruží minimálně.

          0 0
      • DanyBart  

        Díky za radu. Četl jsem v předchozích vláknech, že ty nový raidonky nejsou špatný.

        0 0
    • Pepe72  

      Taky plánuju 29er XC vidlu, ale jde mi jen o 36mm nohy. Myslel jsem že koupím durolux, jenže nevím jestli zvládnu zkrátit airshaft na 100mm.

      0 0
    • roman 3D  

      já bych doporučil tt

      0 2
    • Bumblebeee  

      Když se přidám s dotazem:

      SID SL ULTIMATE 32 vs Fox SC 32 Kashima?

      Na závody, jezdec 69 kg, HT bike

      0 0
      • tomxxx  

        Každý ti řekne něco jiného. Já mám raději Sidku. Objektivně jsou ty vidle stejný. Já měl úplně první verzi tý foxky SC a nefungoval dobře lock, to ale už vychytali. Jen nevím jak to teď fox má (a jakou verzi koupíš), jestli push to open, tak bych to nechtěl, nemám rád, když je vidle zavřená, pokud se ti vyjebe lock.

        0 0
        • Bumblebeee  

          Já měl Foxku 32 minulý rok, tj asi model 2020 a fungovala dobře. Vibrace pohlcovala dokonale…

          Sidka je cca o 100g lehčí a o něco levnější.

          Nevím, jak je to se servisem. RS zvládne asi člověk snadněji sám, než Fox, kde se to posílá ke Švecovi…

          0 0
          • novas752  

            Servis foxky je asi tak stejně náročnej jako té sidky.

            0 0
          • tomxxx  

            Servis vidlic je na jedno brdo, rozdíl je vždy hlavně v tlumení a na to návody jsou.

            0 0
          • esmo  

            Po tom co jsem teď čekal měsíc a půl až mi Švec udělá servis Fox Iso-strutu, tak bych už nic od Foxu nechtěl … :D

            0 0
            • novas752  

              Ale to nemusíš davat ke Švecovi. Minimálně vidlici ne.

              0 0
              • esmo  

                Bylo mi řečeno jak u Svorady, tak i známej servisák, že se vše Fox musí posílat ke Švecovi. Že servisní partneři, tak jak je má RS, skončili. Tak buďto ze mě dělali nezávisle dvě servisní místa de-bila, nebo nevím :D

                0 0
                • tomxxx  

                  Tak nemusíš to dávat do servisního centra, stejně jako nemusíš dávat auto do autorizaku a o záruku nepřijdeš.

                  0 0
                  • esmo  

                    Nemusím dávat auto do autorizáku a o záruku nepřijdu? Třeba u Hyundaie musím :D

                    0 0
                  • novas752  

                    A o jakou jako záruku, vždyť je na to záruka 2 roky přičemž se na sloustu dílů nevztahuje.

                    0 0
                    • snas89  

                      Jsem myslel, že zrovna na vidli jako pohyblivý díl je jen půl roku?

                      0 0
                      • novas752  

                        Tak teoreticky když ti třeba praskne odlitek spodnich nohou tak na to jsou 2 roky. Na těsnění, futra, gufera je o dost míň.

                        0 0
          • roman 3D  

            servis je zbytečný, dvě sezóny vydrží a pak se prodá na bazaru, kdo chce si nechat pro sebe vidlici déle holt musí servisovat

            0 2
            • novas752  

              Takže jezdíš asi tak 1,5 roku na naprosto tupý neoservisovaný vidici, gratuluju.

              1 0
              • roman 3D  

                jinak jsem to nikdy nedělal, některé ten tt zblbnul že dle návodu servisovali každých 500 km, zkušenost mám jinou, dva roky vydrží a pak prodat, nejmenší ztráta, přátelé houpacích koňů ať si to dělají po svým a platí:-)))

                0 1
                • novas752  

                  Vlastně si můžeš koupit pevnou.

                  0 0
                  • roman 3D  

                    proč, fungují dobře a není to houpací kůň:-)

                    1 1
                    • novas752  

                      Fungují no. Prvních 50–100 hodin.

                      0 0
                      • roman 3D  

                        musíš pravidelně otírat kluzáky a mazat silkalem:-), zrovna se chystám jednu Rebu prodávat, tak uvidím jetli se zájemce bude ptát po servisu, asi ne protože je jak nová po 2 tis. kč

                        0 0
                        • Chlebovnik  

                          Jestli chceš, aby ti to co nejdřív vytahalo všechen SRAM butter z gufer ven, a vidlice pak běhala nasucho, tak tím silikonem stříkej vesele dál.

                          0 0
                          • roman 3D  

                            Silcal používám přes dvacet let ke spokojenosti, žádný problém

                            0 0
                          • Charlie_R  

                            Taky stříknu lehce silikonem, propružím a otřu. O tom vymývání vazelíny už tu psal někde Novas. Asi je to pravda, ale po propružení se silikonem ještě vyleze trochu bordel. To je lepší nechávat bordel v guferu, za cenu zachování vazelíny?

                            Dělám to už léta. 8 let na Foxce a 3 roky na RS, kluzáky pořád jako nové. Tak teď babo raď :-)

                            0 0
                            • roman 3D  

                              +1, jsou to teoretici

                              0 1
                            • novas752  

                              Ono když to nesilikonuješ tak se z vnějšku prach skoro nelepí tudíž neni třeba to silikonem čistit a neroztočíš začarovaný kruh.

                              A nejde jen o vazelínu v guferu, to co projde přes vnější břit projde i skrz vnitřní břit (který je otočen aby stíral zevnitř, vyplaví to i ten kvalitní olej z molitanů a chodí to nasucho. Dobrá povrchovka to třeba i vydrží, ale vidlice je tupá, necitlivá. Teda kromě těch prvních pár minut jízdy než to setře zbytky toho silikonu. Takže pak je sice hezký že máš třeba prosilikonovanýho Sida, ale i Recon pak chodí líp když je pravidelně servisovanej.

                              Čim rozbitější terén a čim větší zdvih, tim je to znát víc. Teď jsem si dělal po zimních cca 100h servis na Onyxovi SC a rozdíl před a po je řekl bych až propastný, teď je to jak létající koberec. :-)

                              To samé samozřejmě platí i pro tlumiče, za předpokladu dobrého stavu ložisek v zadní stavbě.

                              I já jsem si přes silikonovací období před lety prošel, ale abych s tim byl spokojený, to bych to musel stříkat co 20 minut jízdy. Teďka to po vyjížďce otřu hadrem, s pomocí silikonu respektive Brunoxu to trochu dočistim jednou za třeba 30 hodin jízdy, takže zhruba v třetině až polovině intervalu mezi servisem spodních nohou. A funguje to prostě líp. Co se týče bordelu natahaného do vidlice, to se nejlépe pozná na molitanech. Ten kdo se o vidlici vůbec nestará má molitany suchý s vrstvou špíny uvnitř, chronický mazači maj černý molitany komplet a vazelínu z gufer komplet vymytou, pravidelně servisovaná vidlice má molitany čistý, v barvě oleje ve spodních nohách..

                              1 0
                              • tomxxx  

                                Silikonuju stylem, že nakapu kolem gufera, propružím a otřu bordel do sucha a vymitou vazelínu teda nemám. Ale já malej servis cca po těch 50 hodinách dělám.

                                0 0
                              • Atilla  

                                Ty jsi neuvěřitelný pohádkář:)

                                0 0
                        • mkzvk  

                          Jaky vliv ma otirani kluzaku na olej v tlumicich patronach teda fakt nevim:)

                          0 0
            • esmo  

              Občas tápu, jestli jsou tvoje komentáře humor, nebo to myslíš vážně…

              0 0
              • Pepe72  

                Jj, je divný.

                0 0
              • roman 3D  

                zcela vážně, když mám vidlici za 15+ tak jí dva roky pojezdím, ošetřuju silikonem pravidelně a pak ji prostě prodám za slušný peníz

                , vlastně kromě lectora mi žádný kolo dýl než dva roky nevydrželo

                0 0
                • esmo  

                  Tak hlavně že máš vidlici za 15+ :-)

                  0 0
                  • ladys  

                    Tipuji, že 90% vidlic servis nikdy nevidělo ;)

                    0 0
                    • roman 3D  

                      mých ano, ne, nebyl důvod, Reba, Recon, Foxky i stará maruška to zvládaly bez zbytečné hysterie a zbytečného servisu, když po dvou sezónách šli stejně z baráku:-), recon gold drží bez servisu už 4 roky, ten ale půjde s celým kolem

                      1 1
            • roman 3D  

              řetěz měním pravidelmě, kazety a převodníky jsou nákladnější než vidlice která dva až víc rokůfunguje bez problémů a zadarmo

              0 1
              • Atilla  

                Jj, těch 60 korun za olej do spodních nohou a 20min práce, je hrozně nákladných.

                Ale víme jak na tom jsi mentálně…

                3 0
                • roman 3D  

                  právě taková údržba je úplně zbytečná, je vidět že moc nenajezdíš a už vůbec tomu nerozumiš:-)

                  0 1
                  • Pepe72  

                    :-) ty jo dobře ty :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

                    0 0
                  • Atilla  

                    Právě, že znám spoustu lidí jako jsi ty co se po dvou letech diví, že je vidlice pod stíráky vydřená.

                    0 0
            • Breakpain  

              Tak doufam, ze tohle reknes i pri prodeji…

              0 0
              • roman 3D  

                proč,, jetá dvě sezóny, bez poškození, velmi dobrý stav, neprodávám houpacího koně

                0 1
                • Breakpain  

                  … jestli sam sebe neslysis, tak ok … tim bych to ukoncil

                  0 0
                • esmo  

                  Panenejo, ty seš slušnej IQáč :D

                  0 0
                • MatS  

                  Myslim, ze tady si na bazaru skoncil. Uz neprodas ani prd. A preji ti, abys mel stesti na stejne vychcanyho prodejce, az budes kupovat neco ty.

                  0 0
                  • roman 3D  

                    slušná vidlice se za slušnou cenu prodá vždycky:-), nevidím žádný důvod před prodejem dělat nějaký servis, dva roky +/- 3 tis. km není třeba.

                    0 1
                    • MatS  

                      Ne pred prodejem, ale dle vyrobcem danych intervalu, ktere rozhodne nejsou po 3t km. Ale chapu, ze ty si vychcos, co to nedela, protoze to kupujici stejne nepozna a pak at plati on.

                      Stejne to delas i s autem? Naco menit olej, kdyz ono to jezdi a at si pak tu kasi vymeni novy majitel a ze se mu nasledne vysere motor, je jeho boj, ze?

                      0 0
                      • roman 3D  

                        autu dopřávám výměnu 1× za rok ale že bych měni lautu olej před prodejem to tedy rozhodně ne, naopak když jsem někdy koupil ojetinu tak následovala okamžitá výměna kapalin a dle potřeby i rozvody.

                        Žádnou z prodávaných vidlic jsem neprodával déle než týden, pěkná vidlice za slušnou cenu si kupce našla sama.

                        Nejvíc mě pobavil servisní manuál na houpacího koně tt, tam jsi více servisoval než jezdil:-)

                        0 1
                        • Georrge  

                          Proc u auta menis a u vidle ne?

                          0 0
                          • roman 3D  

                            protože to není třeba a dlouho vidli mít nebudu, prozatím všechny plně funkční a nikdo si nestěžoval, taky když prodáváš tak děláš velkej servis?

                            0 1
                        • esmo  

                          Ty seš hlupák, to snad není možný :-)

                          0 0
                          • roman 3D  

                            brňák mě nemůže naštvat:-)

                            0 0
                            • esmo  

                              Je mi jasné že nemáš žádnou sebereflexi. Snad se ti to někdy vrátí ;-)

                              1 0
                              • roman 3D  

                                alespoň nikoho neurážím, spíše pro tebe je karma zdarma, když neumíš diskutovat na téma slušně tak se nezůčastňuj, děkujeme

                                0 0
                                • esmo  

                                  Proč by se mělo diskutovat s někým, jako ty? Odkopal ses co za špekulanta seš, jak psal MatS. Doufám, že jsi tady na bazaru skončil a že se ti to vrátí, třeba drahýma servisama na autě :-)

                                  0 0
                                  • roman 3D  

                                    tak teď se tozhoduju jestli novýho hybrida nebo rovnou éčko tak s tím počítám že se mi to to trošku prodraží:-)

                                    a kde je problém 1× za rok měnit olej a filtry, rád se nechém poučit:-)

                                    tady je nějaký bazar:-)

                                    0 1
                                  • roman 3D  

                                    můžu ti udělat individuální cenu

                                    0 1
                    • Atilla  

                      Aha, tak ty teda vlastně moc nejezdíš když najedeš jenom 3k za dva roky:) Internetový tlučhuba

                      0 0
                      • roman 3D  

                        když máš tři obyčejné šlapací kola tak je střídáš:-), teď už mám dvě obyč šlapací a e-endurko, na tom mě to baví nejvíc

                        0 1
            • novas752  

              Tady máš 5,5 roku starou vidlici bez servisu. Vydřené, zoxidované, borec ušetřil 2–5 a tak si koupí novou vlastně stejnou za 10.

              0 0
        • Bumblebeee  

          No když se vrátíme zpět k jádru věci. Když se rozhodnu pro Sidku, je na závodění nutný lockout z řidítek? Vidla vychází bez lockoutu tak o 1500,– levněji + bude ještě lehčí. Říkám si, že u prudších stojek na asfaltu se dá hmátnout na korunku a vidlu zamknout… ale z řidítek je to samozřejmě pohodlnější

          Jaký na to máte názor?

          Když ještě vezmu v potaz, že TwistLock se mi zdá poněkud neergonomický

          0 0
          • Pepe72  

            Nezávodní odpovědˇ: jezdím stojky se zdvihem 145mm, lock jsem nepoužíval ani na fullu, jen bez stojek.

            2 0
          • novas752  

            Nutný rozhodně neni ale na závodění se hodí. Mimo závodění je lock vidlice z řídítek naprosto zbytečný.

            0 0
          • tomxxx  

            Buď nelockovat vůbec a nebo lock z řidítek. Hrabat na korunku znamená, že určitě někdy nestihneš otevřít :)

            3 0
            • grafik  

              Raději nestihnout otevřít, než vozit většinou zbytečnou páčku a bowden : )

              0 0
              • ladys  

                Tento systém nemá páčku ;)

                0 0
              • tomxxx  

                Tak záleží jak kdo má ty závody vyhrocený a co jezdí.

                Já si dovedu představit nelockovat vůbec, ale na korunce fakt né, to se raději třeba nažeru, když je konečně čas dělat takové psí kusy :D

                0 0
            • Bumblebeee  

              Nebo hodit tlamu

              0 0
      • Mr_Mertic  

        Já teda jezdím Fox F32 SC již asi 4. rokem a je to parádní vidlice. Krásně to sbírá drobné nerovnosti, je úžasně citlivá, jen se teda pekelně kroutí. Když jsem to porovnal se SIDama, co máme na prodejně, přijde mi, že nejsou tak citlivé – v terénu jsem je ale nejezdil, takže nemůžu posoudit. Teď jsem chvíli koketoval s myšlenkou, že dám na Anthema něco se 120 zdvihem. Akorát nová F34SC není nikde k sehnání a modrý SID Ultimate 35 má výchozí pozici otevřeno (tlumič zavřeno), takže to asi nebudu řešit..

        1 0
        • Dazz  

          Taky se zaobírám myšlenkou dát na Anthema 120 mm. Zatím chybí love, ale černý SID by tomu slušel ;-)

          0 0
    • Binford  

      Snad se DanyBart nebude zlobit, když se s dovolením také přidám. Jsem na tom s vědomostmi podobně.

      Co místní odborníci říkají na Marzocchi Z2 120mm? Kvalita pružení, náročnost/dos­tupnost servisu?

      0 0
      • novas752  

        Na 120 supr vidla. Mám jí ve 140 na trail ht a funguje prádně. Servis je snadný, tlumení jednoduché. Jediné co tak z výroby nemaj molitany pod guferama, nevim proč to tak je. Takže doplnit a je cjk.

        0 0
        • TK75  

          To by mě zajímalo jestli je jako spíš citlivá na menší a nebo tuhá…já jsem spokojenej se sidem35, kterej ale myslím že by někoho kdo chce velkou citlivost na menší ranky neuspokojil.Naproti tomu já mám rád ten pocit kdy v náročným prostředí o ty vidlici ani nevím, poněvadž prostě drží ve zdvihu…to přesně dělá sid35, pumpuje dobře…přijde mi pevnější než auron

          0 0
          • novas752  

            Hele to se mi docela těžko hodnotí, dlouho jsen teď jezdil na fullu a ten hardtail prostě drncá. Ale zdá se mi s citlivostí a aktivitou úplně v pohodě, ona má stejnou vzduchovou část jako fox34. Myslim že mám vevnitř 2 tokeny a podporu má pěknou, nemám vůbec pocit že by se nějak moc nořila pod brzdou atd. Ale mám jí relativně dost nafouklou.

            0 0
    • scalar  

      Ten Axon nemáš BOOST, v BOOST verzi je těžší.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.