• troleybus

    zdravím všechny, potřebuji jen malou radu, lze na toto kolo: http://www.merida-bike.cz/…tfs-500-d-08 dvyměnit původní 80 mm vidlici za 100mm?Moc se v těch rozměrech nevyznám, tak bych potřeboval poradil.

    0 0
    • Cvoky  

      jo to není problém

      0 0
      • troleybus  

        díky

        0 0
      • Krab  

        Fakt ne? ja bych rekl, ze se zmeni geometrie a kolo muze pri vyjezdech prepadavat dozadu – resp bude slozitejsi predni kolo udrzet v kopci na povrchu..

        0 0
        • Al Stra  

          nepodstatné,

          0 0
          • Krab  

            No poznat to jde ;)

            0 0
          • troleybus  

            jak moc nepodstatné?:) ta původní vidlice mi na Silesii odešla, ani se nehne, tak bych využil „příležitost“ a rovnou ji vyměnil za novou, ale radši bych právě 100

            0 0
            • troleybus  

              ještě související otázka: je velký risk kupovat vidlici z bazaru, navíc přes net?

              0 0
            • Pedro404  

              Já dal na tendle Merida rám (o rok novější, ale geometrie bude asi stejná) vidli 120 a bylo to v pohodě. Viz muj profil.

              0 0
              • troleybus  

                Geometrii by to mělo mít stejnou, a říkáš 120 a v pohodě jo? Taky sem nad tím uvažoval, ale měl se mstrach že to bude už moc

                0 0
                • Pedro404  

                  Možná to trochu hůř šlo do kopce, ale dalo se. Taky musíš vzít v potaz že cenťák dva to zajede jenom tim že na to sedneš, pokud to bude nějaká normálně citlivá vidlice (Epicon).

                  0 0
                  • krabica  

                    Mám taky tuto Meridu, ale o rok starší s V-brzdami. Hodil jsem tam Epicona 120mm od TT a v pohodě. :o)

                    0 0
        • JakeF  

          Taky jsem si to dřív myslel, vyvedli mě tu z omylu. Na kole má Suntour XCM, což je 80mm, ale prakticky s nulovym sagem, u 100mm vidlic se většinou doporučuje sag kolem 20%, takže se to dostane zhruba na tu samou výšku, jako 80mm bez sagu. Jedinej teoretickej problém je při locku, ale když zamykáš ve výjezdu, tak leda asfalt nebo rovná cesta a tam to zase až tolik nevadí. Ale ten pocit toho přepadávání dozadu při tom přechodu nejspíš bude, pokud tam dá nějakou slušnější vidli, tak bude o pěknejch pár set gramů lehčí a to kolo půjde na zadek znatelně snáz.

          0 0
          • Cvoky  

            rozdíl v geometrii samozřejmě bude, ale nebude to nic drastickýho. Co se týče zvedání předního kola v kopcích tak to se dá jednoduše poštelovat – představec, podložky pod představcem, sedlo – ve výsledku vůbec bych se nebál změny zdvihu z 80 na 100 mm

            0 0
          • Krab  

            Aha, tak to je potom mozne.. Ja porovnaval svoje kolo, kde mam na vidli zdvih 90–110 a vyjezd se 110 je zkratka slozitejsi. Nicmene vyrobce by mel doporucit nejakou maximalni hodnotu a nad tu bych nesel – vzhledem k tomu, ze Merida dava na vetsinu HT vidle se zdvihem 80, drzel bych se ji.

            0 0
            • Al Stra  

              já bych zvedal, 80je k ničemu

              0 0
              • Krab  

                Jestli uz ho ma doma, tak asi jo.. Ja jsem predloni Meridu nechtel prave kvuli zdvihu 80.

                0 0
              • Cvoky  

                není k ničemu je to pro mrtě chrty :)

                0 0
              • roud  

                To je zase kec…

                0 0
              • mc.loki  

                počkej, počkej, jak na čem, na crossce mi stačí 62 :)

                0 0
              • Smazaný účet  

                hovnajs, na devetadvacitce mi 80mm staci. Musis vedet co od toho kola chces;)

                btw. na druhem kole mi prozmenu staci 160;)

                0 0
          • Cvoky  

            Nevim já měl na starým kole Marzzocchi MX comp 85mm a měl jsem doporučenej sag 15–20% jasný že pak ve výsledku je sag u 85mm vidle menší než u 100mm ale je to zanedbatelný. Opravdu bych se toho nebál

            0 0
        • Ruprt2  

          zvýší se o 1,5cm reálně ještě o míň, protože tu vidlici konkrétně na tomto kole znám a je to necita nastavit tam rozuimný sag je fakt problém. Nějaká citlivka by se mohla propadat víc.

          tuto malou změnu doženeš na úhlu a podložkách představce.

          0 0
        • mc.loki  

          já přešel ze 100 na 120 a geometrie se sice změnila, ale prostě jsem si na ni po pár výjezdech zvyknul a bylo to…:)

          0 0
    • BigKarel2  

      100mm Bude úplně OK.

      0 0
      • Al Stra  

        otázka je, jak to snese tahle konkrétní vidlice, třeba u reby atd. bych obavy vůbec neměl, ale s touhle meridou nemám zkušenosti…

        nicméně opět, 100mm lepší 80ti

        0 0
        • BigKarel2  

          Já myslel že koupí přímo nějakou 100vku.

          0 0
          • Al Stra  

            koza aby se v tom vyznala

            0 0
            • BigKarel2  

              To teda…Ale esi chce abgrejdovat tu co má tak ty by taky šlo…Ta se dělá i v 100mm zdvihu…Ale taky bych rači koupil jinou…

              0 0
              • troleybus  

                jasně že jinou,tuhle starou 80tku bych rád vyměnil za nějakou lepší, 100vku

                0 0
        • nox159  

          otázka je, jak to snese tahle konkrétní vidlice, třeba u reby atd. bych obavy vůbec neměl, ale s touhle meridou nemám zkušenosti… 

          tou meridou myslis co?

          0 0
    • Chiron  

      Já letos dával na Meridu 300D 08 Epicona z TT se 100mm. Geometrie se nijak zásadně nezměnila, pohodlí nesrovnatelné, vidle krásně žehlí i menší nerovnosti. XCM byla oproti tomu jak pevná, navíc v chladnu tuhla.

      Ale je fakt, že to cca půl kilo jde poznat. Ten rám už sám o sobě má někdy tendenci se stavět na zadní, asi kvůli krátké zadní stavbě a fakt že sem měl ze začátku s Epiconem pocit, že je to takové divočejší. Ale když člověk příjde na to jak šlapat v terénu do kopce na lehké převody, tak i ta 100 nedělá sebemenší problémy. Prostě je to o technice. Ten rám by podle mě snesl i 110–120. Ale víc bych už asi nezkoušel. No a to tam mám ještě jednu podložku, takže kdyby náhodou, tak to můžu doladit tam.

      0 0
    • dancing dog  

      Já sem na starym Cubu vymenil starou Judynu sotva 80mm za 110 mm Epico n TT a nic sem nepozoroval…

      0 0
    • troleybus  

      prosím ještě o jednu radu, půjde tam,co se týče rozměrů,napasovat tahle konkrétní vidlice? http://www.kupkolo.cz/…10_4590.html

      0 0
    • martin_bakov  

      podle me prd poznas pokud to nebude vidlice o tridu kvalitnejsi, samotnej vetsi zdvih nic pozorovatelnyho nezarucuje (autor je totalni vidlicovy amater)

      0 0
      • troleybus  

        jojo,autor je totální vidlicový amatér:) ale vidle co tam je původní je prostě i pro mě takvoá ijaká, řekl bych skoro pevná:) ale na mých 1000–1500km co ročně najedu se mi nechce kupovat nic extra,navíc s ohledem na cenu kola…

        0 0
    • BlackRider  

      já jsem tu puvodní rovnou vyhodil a dal tam stavitelnou 100–130 a nemám nejmenší problém.

      0 0
    • _tomin_1  

      Nebal bych se toho, mam stejny ram a vymenil jsem vidli za 90–120, neni to problem. Jak uz tady zaznelo, muzes si pohrat s predstavcem a podlozkama a trosku to doladit, s tou 100kou to urcite nebude problem. neni se ceho bat.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • xshreck  

      Ztratím záruku, když si změním zdvih na vidlici ( tím nemyslím stavitelnou z řídítek ale stavitelnou že se rozebere a cosik se tam předělá :-D )

      Btw jaký to má vliv na životnost atd? Mám pružinovou RS Tora.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.