mam meridu tfs 500-D serie chci si kupovat novou vidli ci kolem 6000kč myslite ze to ma cenu?jestli jo tak jakou?vaha 80kg(moje)
mam meridu tfs 500-D serie chci si kupovat novou vidli ci kolem 6000kč myslite ze to ma cenu?jestli jo tak jakou?vaha 80kg(moje)
tak napis jakou tam mas ted, jaky chces zdvih, jestli mas nejaky pozadavky na system. nikomu se nebude chtit hledat, co se na jakej model dava, kdyz jeste nenapsies ani rok, ani bajk v profilu :)
A co třebas REBA ? trošku dražší, cca 6 800,– Kč, ale vpohodě vidla, tu z fóru ji jezdí mraky lidí, cena/výkon/váha naprosto vyrovnaná
Zalezi co od vymeny ocekavas. Za 6000 je mozne koupit vytunenou citlivou vidlici, ktera by s tvou vahou problemy nemela, vidlici najdes na www.tuning-test.cz , suntour epicon.
prostě mě príde že když jedu ted stou současnou vidlicí je moc tvrdá v těžším terénu málo pruží
Nastavena je spravne?
nastavena je spravne
Tak ked chces podstatne vyssiu citlivost,tak chod do Epiconu upraveneho z tuningtestu,rozdiel bude asi viac nez priepastny…
takze myslis ze
SUNTOUR EPICON LOD – RLD Q15 za tach 6000kč je dobrá volba?
To je vidlica s pevnou osou,mas na biku vpredu pevnu os? pochybujem… takze bez Q15 podla mna…
jsem laik tak jestli se muzu zeptat na rozdil?a sem raad jeste usetrim 1000kč
Pokial viem,tak na pevnu os musis mat prisposobeny aj predny naboj kolesa,takze v tvojom pripade urcite usetris,pevna os ma vacsi priemer ako rychloupinak…
aha už chapem
Vidlice: Mission XC LO 80 tu ta mam ted
takze si myslis ze to bude krok ku predu z Mission XC LO 80 na SUNTOUR EPICON LOD – RLD?
Ta citlivost je urcite neporovnatelna
nezbyva mi nic jineho než ti věřit :-D asi pudu do toho
LOD-RLD…zalezi esi chces mit moznost zamykat vidlici z riditek, nebo se budes natahovat ke korunce.
to si radsi priplato pet set nez abych se musel dycky zohybat takze RLD! a nevis o dalsich alternativach?(aby bylo z ceho vybirat?)
vedle nabízí kluci RS Reba, novou sundanou z kola tuším za 6000,– nebo jetou Fox F 80 taky nějak kolem té ceny, ale pouze na kotouče.
Akorát je třeba počítat s tím, že Foxka není nová a hlavně co se týká citlivosti na tom budou obě hůře.
Xková Foxka na tom bude oproti upravenému Epiconu přímo tragicky, Reba jen o něco hůře. A u Reby je možno nechat si ji upravit a dostat se na srovnatelnou úroveň citlivosti co ten upravený Epicon, takže ta Reba bude také dobrá volba (pro případ, že chce maximální citlivost, což asi chce, z toho co píše), i když to bude stát více (kromě nákladů za Rebu ještě cca 1000Kč úprava).
U Xkové Foxky s tím nepůjde udělat nic, ta žehlit skvěle nebude nikdy. A ještě k tomu ta Foxka je jen na 80mm.
asi pudu do toho epicona!ale pořád nevím
běž, taky jsem ho měl, samozřjmě upraveného
Epicon u mě nahradil RS Dart 3, což bylo spíš těžítko než tlumítko.
S Epiconem jsem zatím neměl problémy.Rozhodně můžu doporučit.
souhlas, bez do Epicona. (mam lonskou REBU, ceka ji ted uprava u TT)
Záleží kolik chceš investovat. Upravená Reba má oproti upravenému Epiconu mírné výhody za které dáš ale o dost více peněz. Pokud bys vzal tu Rebu vedle (v sousedním vláknu) za 5,5tis. nebo za kolik by byla, tak by ten cenový rozdíl už nebude tak velký.
Upravená Reba bude o malinko lehčí a pak má tu výhodu, že se u ní lépe manipuluje se zdvihem. I když bude verze bez u-turnu, tak můžeš sám řešit zdvih externě, necháš ji dát na max. a pak přefoukáním negativky můžeš zdvih snížit bez zásahu do vidlice.
Já třeba preferuju Rebu před Epiconem (řeším teď na chrtího fulla), i když to bude stát více. Mám k tomu ale konkrétní důvody, chci u-turn (i když je to jako změna zdvihu pomalé a opruz, tak na jen máločasté snižování se to použít dá) + maximální citlivost + poplock + 120mm zdivhu. A pár gramů dolu se taky hodí (i když pro u-turn verzi už je to rozdíl velmi malý). A také budu mít u-turn verzi za super cenu (nebo možná jako součást celého kola, to se ještě neví).
A protože snižování zdvihu není pro tento nižší zdvih prioritou, tak upravený Epicon TAD by v tomto případě nic neřešil (sice by snižování bylo lepší, ale nebyl by lock + byla mírně horší citlivost).
ja myslim ze ten epicon je v pohodě oproti te co tam byla (80mm) bude ta 140uplne super
Nech si ji snížit na cca 100 nebo 110, ať se ti nezlomí rám…
to bych ju nemohl mit tak 120–130mm?ja myslim ze s ramem nebude problem!
To je podle mě moc. Optimální těch 100 mm, jak píše mr.antik.
proc myslis?ja bych radsi tak 130
120mm bych se nebál vůbec. U upraveného Epiconu bude mít výrazně větší sag než měl, takže rozdíl v reálu bude tak 2cm navíc výšky vidlice a to bude zcela v pohodě (velmi pravděpodobně měl teď hlavový úhel 71st. a snížení na 70st. bude jedině dobře).
Já bych 100mm nedával určitě, dal bych minimálně 110mm u upraveného Epiconu (ale klidně i těch 120mm).
130mm, to už bych ale taky nedával.
takze az budu ojednavat tak mam rict ze 120mm a muzu se zeptat proc ne 130 nebo 140?
vem si 120 mm,
to kolo není stavěno na větší zdvih.
140 by ti zvedlo moc predek a mohl by se ti zlomit rám v místě napojení spodní trubky na hlavovku.
Rozhodí ti to geometrii kola a rámu takový zdvih taky nebude dělat dvakrát dobře.
aha sem myslel ze cim vetsi zdvich tim lip
Čím víc proužků, tím víc Adidas. To je podobné uvažování :)
jo tak teda 120(nevim jeste se poradim se znamym ten opravoval kola jestli by to nezvladlo aji tech 130mm
No ono to kolo to může zvládnout, ale jde o to, jestli to zvládneš ty. Z 80 na 130 bude možná to kolo trochu neřiditelný
nevidim duvod proc bych to nezvlad nejradsi bych asi tech 130mm
no ty to asi celkem rychle zvládneš, ale rám to nemusí po delší době zvládnout.
Buď si nech poradit od lidí co ti sem píšou názory a doporučením, nebo si dělej co chceš, ale pak nechápu proč se ptáš na foru když všechno víš
A to je další věc, že pokud měl 80mm nic moc funčního zdvihu, že ten skok bude šok i v chování, zvlášť při přechodu na citlivou žehličku.
Když dáš 140mm zdvihu, tak i s tím větším sagem bude rozdíl výšky vidlici o cca 3,5–4cm. Tedy dojde jednak ke zmenšení hlavového úhlu o celé 2st. a navíc na takové zatížení už není stavěný rám u hlavy, změní se mu už významně působení sil.
O tom, jestli to vadí kvůli geometrii nelze říct takhle od boku, tady už by bylo nutné potvrdit jaký je stávající hlavový úhel a co od toho čekáš. I přes těch 71st. co čekám (kdyby už stávající hlavový úhel byl méně než 71st., tak i těch 120mm by mohlo být moc), tak 69st. je pro HT už hodně málo, ale nedá se říct, že je to nejezditelné. Ale už je třeba vědět, že to tak cíleně chceš a že to bude vyhovovat.
Ale stejně už bych se bál pro 140mm už o rám, takže bych neřešil a dal max. těch 120mm.
tak ja kua nevim !!!proste nevim ale tech 130 by bylo mooc fajn navic nejezdim zadnej hardcore
když nejezdis hardcore tak ti stačí i 100 mm, tak si dej 120 a neřeš to, uvidíš že to bude stačit, 140 mm se dává na All Mountain kola a to tvoje je XC. A v kategorii XC nenajdeš kolo, které by mělo vepředu 140 mm, tento zdvih se používá na celopéra, kolo by bylo nevyvážené kdyby jsi měl vepředu 140 a vzadu nic.
no dobře tak si dám ASI 120mm no
A proč chceš mermocí tolik zdvihu na HT když nejezdíš žádný hardocore?
Navyšovat příliš zdvih na HT stejně nic neřeší, protože to bude vždy limitovat pevná zadní stavba.
A budou se pak navyšovat negativa většího zdvihu jako velké pohupování vidlice při jízdě ze sedla.
A přínos toho zdvihu bude nula.
no dobre dam si teda 120mm a ta epicon jo?
vždyť už ti to napsalo minilmalne 15 lidí
mrkni ke mě do profilu na Meridu.Mám tam Epicona se 120 mm. zdvihu.
Mám 90kg.Nejezdli jsem žádnou divočinu a vidle nešla nikddy nadoraz.
Rozmysli si, jestli potřebuješ tolik zdvihu.
podle mne je 120 mm. až dost.
no dobře dam si teda 120mm a jinak mooc hezka merida:-)
dík, je zrovna na prodej, pokud by byl zájem.