• Wave

    Zdravím, chtěl bych si na novou sezónu pořídit novou vidlici, poradíte jakou?

    0 0
    • Marty9  

      Jestli ti vyhovovala ta kterou máš ted tak jsi ji kup ,akorát ročník 2012.

      0 0
    • felix.org  

      Něco přihoď a Rebu

      0 0
      • felix.org  

        Nebo model 2012

        0 0
        • Turbo  

          Určitě 2012!

          0 0
          • Wave  

            Je velký rozdíl mezi modelem 2011 a 2012?

            0 0
            • marapara  

              Váhově cca 150 gramů. Funkčně nevím, ale asi ne. Vzhledově je 2012 hezčí.

              0 0
            • Evilcleaner  

              12 je lehčí o 150g, má dual flow (high speed expanzi) a nemá seříditelný floodgate (sílu průrazu při zamklé vidli)- vše uvedení platí pro RL/SL

              0 0
              • marapara  

                jo, takže ještě je rozdíl v HS expanzi. Myslel jsem si, respektive četl jsem to, ale nebyl jsem si jistý.

                0 0
        • nox159  

          jde hodit i na 120mm ? dik

          0 0
          • felix.org  

            Nevim :-)

            0 0
          • haklicek  

            řekl bych ze jo, ale vyzkoušené to nemám, takže bych nerad kecal ;)

            jenom jsem viděl někde v bazaru u jednoho biku tuto vidli nastavenou na 120, takže by to jít mělo ;)

            0 0
          • ClAyD  

            Myslím, že by měla, viděl jsem i Sida na 120mm

            0 0
    • Josef Šimon  

      Mám Rebu 2012 a vzhledově je peckonoidní a funkčně jsem zatím max. spokojen…

      0 0
    • roman 3D  

      to ještě nikdo nedoporučil nejlepší vytuněnou vidli na světě a v celém vesmíru? :-)

      0 0
      • zdenny  

        Myslíš tu za 3500,– kterou si doma vytuníš sám za cca 200,– ?:) 2300,– co zbydou můžeš prokalit, nebo koupit nový řazení :)

        0 0
        • roman 3D  

          :) já jsem na pevňáku ušetřil i těch 200 Kč a nechal ji tak jak je – mám to tak rád jak to je z výroby, asi tomu nerozumím:-)

          0 0
        • jachymk  

          Počkej MlokCZ s milan1 si tě najdou! :D

          0 0
        • blaf  

          tak na tom rozjed byznys, kdyz to umis stejne dobre a tak levne, vydelas majlant…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • zdenny  

            Podnikám v IT, víc peněz tuněním vidlic určitě nevydělám :) Mám doma jednu od milana i vlastními silami tuněnou, kámoš má od milana, ale servisoval ji po roce zároveň když jsem tunil tu sériovku pro holku, udělali jsme to stejně a vlastnosti jsou shodný s tuněnou od milana co mám novou :) Dělá to dobře, ale pro cílovou skupinu, co si to neudělá sama, kdyby aspoň u té vidlice od něj vyměnil ty gumový kroužky pod stírákama (prachovky, gufera…) za molitanový, ale u vidlice od něj i u vidle 2010 z kupkola na vazelíně jsou gumový, ale nebudeme vyvolávat žádnej flame.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak jen věcně, žádný flame.

              Chceš tedy říct, že jsi doma udělal věci jako výměna negativky vhodná na váhu jezdce – bez toho je to s pružinovou negativkou zcela zabité pokud náhodou není jezdec tak akorát na tu originální. Pokud ano, kde jsi vzal na to zásobu vhodných negativek a jak si hned věděl jakou tam dát bez delšího testování, které zabere čas?

              A pokud píšeš, že vlastnosti jsou shodné (nevěřím, že odtrh je opravdu stejný), tak to je přeci úplně špatně. Nebo snad ta holka váží stejně jako ty? Epicon naladěný na znatelně odlišnou váhu se má chovat výrazně jinak.

              Vymezil jsi vůle (tady záleží dost kus od kus jak moc velké vůle se po odstranění vazelíny objeví)? A případně řešil slícování futer?

              Nemluvě o tom, že není předělat na olej jako předělat na olej (tohle udělá klidně 2–3kg rozdílu na odtrhu).

              A to si nejsem jistý jak je to s tlumící částí, jestli tam dělá Milan nějaké zásahy.

              I jen ta blbá pružinová negativka dokáže zcela zabít některé Foxky když není jezdec váhově vhodný na tu originální…

              0 0
              • Nikovlas  

                U Reby na MotionControl nesahá, nevím, jak u tlumení u Epiconu, nebo o čem je řeč.

                0 0
          • pavlik6022  

            Dával jsi k němu tu RVL DPA?

            0 0
      • oddie  

        Reba už tu přeci padla :)

        0 0
        • flyman  

          že Vás to ještě baví ?

          0 0
          • roman 3D  

            máš ji vytuněnou nebo v základu?

            0 0
          • oddie  

            To jako mě konkrétně? :)

            0 0
      • jachymk  

        +1

        0 0
    • Josef Šimon  

      v teto cene jit jednoznacne do Reby 2012, take jsem tu dlouho cetl a debatoval a jsem rad za me rozhodnuti. Hrozne se tady opakovala probresivita Reby, popravde si nedovedu predstavit jak chodi ten vytuneny linear, ale tak jak chodi ta Reba, tak presne tak jsem si pfedstavoval funkcni vidlici.

      Jdi do Reba 2012 a budes spokojen.

      0 0
      • Turbo  

        Reba je nejvíc!

        0 0
      • MlokCZ  

        A co jsi pro srovnání jezdil za jiné vidlice?

        Reby jsem jezdil už tři různé kousky, 2012 jsem zkusil zrovna tenhle týden (pro ověření jestli se něco zásadněji nezměnilo oproti předchozím ročníkům).

        A já bych třeba do Reby bez u-turnu v origálním stavu nešel ani náhodou.

        Tím vůbec nechci říct, že někomu nemůže Reba v originálním stavu sedět, to jistě může.

        Ale prostě jen tak s jistotou tvrdit, že s Rebou 2012 bude spokejný, to je hodně odvážné tvrzení…

        0 0
        • Turbo  

          Si vem, nakolik jde reba přizpůsobit, to je podle mě hodně dobrý – můžeš si jí hezky vyladit podle svý potřeby (nebo taky pěkně dojebat) :-)

          Je to pevnější vidle ve svý kategorii s dobrou váhou za slušnou cenu, mě Reba přijde jako Smart Buy :-)

          Prostě REBA je nejvíc!

          0 0
          • oddie  

            Není nejvíc, není na V-čka :)

            0 0
            • Turbo  

              Copak je reba silniční vidle? :-)

              0 0
          • MlokCZ  

            A jak jde tedy Reba hezky vyladit? Z mojeho pohledu vůbec. Menší tlak v negativce zcela zabije citlivost. Větší tlak v negativce oproti pozitivce zase už téměř nic nepřinese, sníží zdvih a ještě zvýrazní to co mi vadí na chovování dual airu na počátku zdvihu.

            Jedinou výhodu dualair vidím v tom, že neřešíš problém s nevhodnou pružinovou negativkou na váhu jezdce (tohle se ale týká i ne tak málo dalších vidlic a u upravených je to pořešené i v případě pružinové negativky).

            Osobně je dualair jedna z věcí, která mi u RS naopak spíše vadí. Nic mi nepřinesl, jen mírné nevýhody a ještě + nutnost foukat dvě komory místo jedné.

            U všech třech Reb, co jsem jezdil jsem tohle to co mi na tom vadilo obcházel tím, že jsem měl Rebu na maximálním zdvihu na kolech kam bylo určených 100mm. Ale i to nebylo nidky úplně ono (chování počátku zdvihu).

            Průběh u u-turn verze mi seděl.

            Zamčená vidlice u Motion controlu má velký pohyb. To mi trošku taky vadilo, i když ne až tolik. Tohle je lepší prakticky u všech ostatních značek na trhu.

            Co se týká tuhosti, tak ta je i pro 2012 slušná na váhu vidlice, ale i třeba Epicon 2012 je v tuhosti o třídu lepší (a ještě k tomu je v testu 29" verze Epiconu i když aspoň na o 15mm nižším zdvihu, takže není vyšší než ta Reba o tolik), viz přiložené měření 2012 modelů.

            A ostatní 32mm vidlice jsou na tom podobně, některé mírně lépe, některé o chlup hůře.

            A průběh mi u ne-uturnové Reby v originál stavu neseděl nikdy vůbec a nesedí pořád (i když novější ročníky už jsou mírně lepší).

            A pak spolehlivost, to je u RS velká slabina. U každé značky se občas něco pokazí, ale co je moc, to je příliš.

            Ten protečený olej v pravé noze do spodní části vidlice a vytvoření dorazu a problémy s poplockem, to už musíš mít docela štěstí, aby tě to nepotkalo.

            V mojem okolí + mě z většího počtu Reb se aspoň jednou takhle nevy…o pouze u jedné mojí Reby a to nejstaršího kousku 2006. Jinak každá a hlavně některé několikrát.

            Zcela zbavení problémů s poplockem jsem u té poslední obešel tím, že jsem cíleně vzal bez poplocku, ovšem stejně jsem se nevynul tomu druhému problému.

            0 0
            • scret  

              ta mensi tuhost oproti pepikonovi je dana podle mne hmotnosti kolem 1500g, to je proste v dane tride asi momentalne spicka… Prtze nebude asi moc vidlic, ktere budou stejne tuhe a pritom lehke…

              Ty problemy se dejou i u novych Reb? Diky…

              0 0
              • MlokCZ  

                To nevim, nemám v okolí větší množství 2012 Reb, které někdo nějaký čas jezdil, zatím jen jedna a ta je pár dní stará a vyzkoušel jsem u ní jen rychle zhruba průběh.

                U 2011 ano, tam kupříkladu jeden kousek v mojem okolí stihnul oba problémy a jeden dokonce dvakrát :-)

                0 0
            • Mobidyk1  

              MlokCZ: Zamčená vidlice u Motion controlu má velký pohyb. To mi trošku taky vadilo, i když ne až tolik. Tohle je lepší prakticky u všech ostatních značek na trhu.

              …tohle je naprostá demagogie! Motion Control se dá nastavit tak že buď mám vidli zamčenou a tvrdou jako šutr (s nepatrnym propruženim jako ochranou před likvidací) nebo ten efekt že vidle je v zamčeném stavu jen o něco tvdší (osobně preferuju tohle nastavení). Kdo chce jezdit vidlici tvrdou jak žula je blázen co nezná kruté zákony mechanického opotřebení.

              0 0
              • kubad  

                a jak se motion control nastavuje natvrdo? dík za info

                0 0
              • MlokCZ  

                To není žádná demagogie, to je jen srovnání s jinými vidlicemi, které to umí lépe.

                Na všech Talasech mám sílu potřebnou k otevření locku nastavenou na co nejmenší a to jen takovou aby mi udržela při jízdě ze sedla bez otevření locku. A v případě nečekané situace se snadno otevřela a šla do zdvihu a šetřila jak moje ruce, tak sama sebe.

                A i při takhle malé síle k otevření locku se žádný větší pohyb při jízdě ze sedla nekoná.

                U Reby při stejném nastavení je pohyb téměř 2cm, což je pro jízdu ze sedla vlastně úplně k ničemu, odemčená vidlice se nepohybuje o moc více.

                Kdo chce jezdit vidlici tvrdou jak žula je blázen co nezná kruté zákony mechanického opotřebení.

                No vidíš a doma třeba máme jednoho už hodně let starého Skareba, kde lock zamykal zcela natvrdo a síla k proražení locku byla potřebná opravdu velká (nikdy se mi nepodařilo v praxi lock prorazit). Tohle sice nepovažuju za ideální, řešení u Foxek je lepší, ale i při tomto řešení kdy ta vidlice má najeto několik desítek tisíc kilometrů, tak je stále v perfektním stavu a lock na té vidlici používáný byl.

                Přehnané opotřebení vidlice je pouze dané uživatelem, když používá lock jako „*****“.

                A přesto, že lock u RS funguje jak funguje, tak je tlumící část velmi nespolehlivá a poruchovost je výrazně větší než u jiných značek…

                0 0
                • MlokCZ  

                  A i při přitažení floodgate na maximum tam zůstane dost velký pohyb v zamčeném stavu.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  A když už se rozebírá tlumení u RS, tak mi přijde, že jsou pořád o krok pozadu.

                  Nejdříve dlouho zcela ignorovali HS expanzi, i když Fox a Manitou ji mají už hrozně moc let (i ten zmiňovaný prastarý Skareb má HS expanzi).

                  2009 ji konečně začali do některých vidlic doplňovat, do některých až 2010.

                  Teď konečně se rozšiřuje do více modelů.

                  Ale i když HS expanze už je, tak chodem není jako u Foxu. Buď je nastavená na moc velký rozdíl tlaků pro otevření HS okruhu nebo má přiliš malý průtok HS okruhu.

                  V každém případě v praxi bych HS expanzi u RS označil pouze jako něco mezi vidlicí bez HS expanze a HS expanzí u Foxek.

                  Tohle se až tak netýká Reby, u toho malého zdvihu Reby to problém není, tam se dá celkem žít i bez HS expanze a s dual flow je to slušné na tom nízkém zdvihu.

                  Tenhle problém se týká RVL, tam už to je na 150mm zdvihu znatelné.

                  0 0
        • Josef Šimon  

          Stejne tak je odvazne tvrzeni to, ze bude spokojen s Epiconem TT, beru podle sebe, podle toho co jsem slysel, cetl a hlavne fakt velkych rozdilu v nazoru na toto tema zde na BF. Kazdy si to ale musi prebrat po svem. Ja treba mel vybrane aspon nejake modely, pak fafority, takze bych nikdy nekoupil jen proto, ze mi nekdo doporucil nejaky typ na foru, kazdy se musi rothodnout sam, hlavne by mel vedet jak ma vypadat, co ma delat a co od toho ocekava.

          0 0
          • MlokCZ  

            Rozdíl je v tom, že tvrzení, že mu bude určitě vyhovovat upravený Epicon tady ve vláknu nikde není…

            A znovu se ptám. Jaké jsi jezdil vidlice pro srovnání s Rebou?

            hlavne by mel vedet jak ma vypadat, co ma delat a co od toho ocekava

            S tímhle samozřejmě souhlasím.

            0 0
          • pepek  

            hlavne by mel vedet jak ma vypadat, co ma delat a co od toho ocekava – to si snad děláš srandu, ne? Vždyť jsi to tady řešil nekonečně dlouho a nakonec jsi to chtěl jít nafoukat a vyladit k pumpě :-)

            0 0
            • Josef Šimon  

              mas pravdu a pamatujes si to dobre, aůe duvod byl ten, protoze ta vidle se omylem v praci vyfoukla, bylo po seste vecer a ja rano, hned po vecerni montazi potreboval jet a tak jsem ji potreboval hodit „nahoru“, proto to nouzove nafoukani, hned na to lezela doma prozatim pujcena na vidle, ktera mne uplne neokouzlila, tak jsem ma to konto resil i tu pumpu. Takze asi tak.

              0 0
              • scret  

                „protoze ta vidle se omylem v praci vyfoukla“ …jak tomu ma clovek rozumet?:)

                0 0
                • Vilém  

                  No proste se vyfoukla, sama se:) Jestli to nebude spis Matous:)

                  0 0
                • Josef Šimon  

                  To je hošu hrozně jednoduché, pošťák Ondra přinese vidlu, každý ví co to je a každý se na to musí kouknout, stejně tak pomačkat a protočit všechno co na ni je…už to je jasné? :-D

                  0 0
                  • xshreck  

                    Snad si jí nestrčil někdo i do řiti .-)

                    0 0
                    • Josef Šimon  

                      To ne, prostě se pomačkal ventilek, to je celá věda…Nic jiného v tom není třeba hledat.

                      0 0
                  • scret  

                    stale nechapu, to ti ji postak prinesl nezabalenou? Nebo spis v praci jsi nechal kolo/vidli stat a kolegove ti to pomackali?

                    0 0
                    • kubad  

                      kolegové ho mají asi rádi jak jinak si to pomačkání ventilku pod čepičkou vysvětlit :D

                      0 0
                      • Josef Šimon  

                        Mají mě rádi, všechno tady takhle řešíme, když si každý něco objedná, prostě klasika no…dneska přijdou kolegovi držáky Thule, tak se třeba taky „něco“ stane. :-D

                        0 0
                    • Josef Šimon  

                      Samozřejmě, že přišla zabalená…ale kolo bylo doma rozebrané a připravené na montáž té vidle, do toho se každý přišel kouknout jaká že to je krása a co na tom stojí tolik peněz, jééé a k čemu je toto a toto??? No a pak najenou sssssssssssss, tohle už jde pochopit, já bych v tom nehledal žádnou vědu, prostě se během okamžiku vypustila a já ráno potřeboval jet, jenže 8barů tam jen tak nenarvu, tak jsem ji nouzově nafoukal u benzinky, pak samozřejmě vše doladil pumpičkou k tomu určenou. Snad to takhle už bude stačit.

                      0 0
                      • Lsdenski  

                        Já stále váhám mezi Magurou Durinem R a Foxem s Terralogicem. Magura cca 10 tisíc a Fox za 16 tisíc. U Foxe se obávám dvou věcí. U starších modelů vakl už od začátku a to u nové vidle a další negativum vydřené vnitřní nohy. A taky by mne zajímalo jestli se neodře jejich povrchová úprava Cashima Coating.

                        0 0
                      • scret  

                        spravne by sji mel dostat k vidli pumpu…

                        0 0
    • Wave  

      máte někdo zkušenosti s touto vidlicí? RST F1RST 30 Air 2012

      0 0
      • Azmir  

        Firstka dycky byla jediná lépe fungující vidle od RST, s nízkou hmotností a žádnou extra tuhostí. Měla myslím společný základ s R7, jinak pokud má 30mm tak kdo ví jak to bude s tuhostí.

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce