• krteček

    Prosim o radu…uvazuju o nove vidli na  HT bike s geo pro zdvih  140  – 160 mm misto puvodni seriove Marz. 55R..podminkou je aby se dala uzamykat…vazim 65 kg… kolo je NS Core 1..mam ho jen na obcasne volne blbnuti v lese sem tam nejaky sjezdik , lehky pokus o dirty a tak…zadne mega dropy a prasarny se na tom delat nebudou .. byla bych taky rada aby s tim bylo mozne i odslapat nejaky ten kilometr i mensi kopecek..aby to kolo zustalo jakztak jezdivy..absolutne se nevyznam v tech mechanizmch a konstrukci vidlic..proto prosim o radu ..(nejlepe primo ink :-)   na nejaky kus pouzitelny pro tyhle ucely a vhodny pro 65kg clovicka…i kdyz vlastne nevim jesli by uzamykani prineslo opravdu nejaky znatelny prinos a zvyseni jezdivosti kola ve srovnani s tou 55R?? dik moc

    0 0
    • jimiAJ7  

      v jake cenove relaci??

      0 0
    • scret  

      zalezi kolik za ni chces dat ale pokud nehonis imidz, co novy Durolux od milana? upravi ti ji presne tak jak chces a funkci bude na kvalite drahych vidlic, ne-li vyssi…

      0 0
      • Radek Broz  

        To je imho z bláta do louže.

        0 0
        • scret  

          vic k tomu nenapises?

          0 0
          • Radek Broz  

            Ne, to stačí. Milan k tomu určitě napíše stránku, ale řekne míň.

            0 0
            • milan1  

              A víš, že k tomu napíšu a předvedu o čem by to tady mohlo být, kdyby se tady borci jako ty nepředváděli?

              V nicku máš tuto charakteristiku, kterou se doslova chlubíš

              „M1 chce regulérně poradit, což v těhle debatách je pouze ZTRÁTA času(…)tam vyřeší víc věcí než tady s nejapnýma poznámkama, třeba právě od tebe, které jsou o hovnu a jen natahují diskuzi © Zirecek “

              Jak zůstáváš této charakteristice věrný je dostatečně vidět a bude to nejspíš vidět ještě lépe z dalších tvých reakcí.

               

              Jak by to mohlo vypadat jinak, kdyby zkušený opravdu chtěl radit?

              Já bych ke konkrétnímu kolu bych uvedl tohle.

              Kolo váží 16,5 kg, má jeden velký tác vpředu a je to nekompromisní kolo, které nejde pouhou vidlicí změnit k výrazně jinému použití.

              Rám je stavěn na zdvih 140 mm a má úhel hlavové trubky 67 supňů, zdvih změněný na 160 mm by vedl ke geometrii 66 stupňů a to je již opravdu na hraně. Dopad na placku by byl v této konstelaci dobrým základem pro zlomení. takhle bych si představoval informace o základech a ke geometrii.

              Výběr vidlice by se dal dále rozebírat i po jiné stránce. Třeba takové snižování zdvihu i váhy. V úvahu by mohla připadat vidlice RS Pike. 20 mm osa je zde nutnost, při výběru, snižování zdvihu by pro normální jízdu jenom prospělo. Jak a kam se dá dojet na extrémní geometri tohoto těžkého speciálu nevím. Ultra krátká zadní stavba a posaz, který jistě bude vyžadovat vysoko vysunutou sedlovku? Bude stačit? Tohle jsou pro mě konkrétně neznámé zkušenosti ale moc nedějí bych normálním požadovaným vyjížďkám nedával. Snížení zdvihu by mohlo pomoci, ale jak se to projeeví na tomhle kole prakticky?? Co třeba kdyby tohle někdo náhodou věděl?

              Osobně považuju skladbu biku v současné podobě s Marz 55 za vyváženou.

              0 0
              • jimiAJ7  

                :))))) pekne jsi ho dostal…tohle beru jako regulerni radu…

                0 0
              • Radek Broz  

                Nezklamals:o)

                Pjotr níže poradil podle mě dobře, k tomu jsem se pžipojil. jezdivější to vidlicí moc nebude, to souhlasím a jestli si chce z tý 55 polepšit, i kdybys ten Durolux začaroval, imho se tak nestane. To jsem chtěl říct a řekl.

                 
                0 0
                • milan1  

                  Nevím, jakým směrem se ubírá tvé myšlení ale vnímání o co že jde tazateli ti od počátku a  zcela zásadně uniká.

                  Majiteli jde o to, jak svůj jasně daný speciál přestavět k podobě jezdivější a bližší spíše XC.

                  Proč to tak nejde díky celkové specifikaci a čeho konkrétně by dosáhl s vidlicí na zdvihu 160 mm tady píšu dostatečně jasně. ( 36 mm nohy jsou 160 mm zdvihu 32 mm je 140 mm) Vanila, pokud vím je XC (AM) vidlice 32 mm nohy. 36 mm nohy je již něco jiného. Zřejmě sis tohoto rozporu při svém kývání nad jménem nějak nepovšiml. Uvádím to abys nevykrucoval následně co z toho jsi myslel ty.

                  Jestli ty myslíš, že by měl zcela nesmyslně vyhodit peníze za něco, co mu nepřinese nic z toho, co požaduje, tak pokračuj v přesvědčování. Jak to vidím já jsem napsal a na tobě nevidím jedinou snahu diskutovat se zájmem pomoci.

                  Mě jsi jen opět přesvědčil, že o rady ti vůbec nejde, protože nedokážeš pochopit o co v dotazu jde, že bys dokázal předat nějakou i sebemneší a smysluplnou zkušenost, která by byla obsažnější, než sohlasné a nebo nesouhlasné a jen prázdné plácnutí do vody, to je o tobě také známé.

                   
                  0 0
                  • Pjotr  

                    Teď sem si to pročet pořádně a no jde o to že jestli teda chce přestavovat fr kolo do větší jezdivosti tak pokud má 55R 140mm zdvih tak jedině koupit lehčí vidlici ničim jinym to asi jezdivjejší neudělá.Proto sem hodil van36 protože sem měl dojem že má 55R se zdvihem 160.A jak už tady napsal někdo níže zamykání na 140mm u enduro HT mi příde jako nesmysl nicméně pak bych asi sáhnul po Pikovi 454 20mm osa…

                    0 0
                    • milan1  

                      Všimni si, že i já doporučuju jedinou možnou variantu a tou je Pike, právě proto, že má 20 mm osu, kterou jezdec nutně potřebuje a také proto, že má stavitelný zdvih 140 mm a níže.

                      Jedině tahle vidlice může udělat bike jezdivější a to právě funkcí snižování, kterou upotřebí.

                      Jaký to má ale reálný smysl?

                      Od jezdců Fr tady očekávám především to, že rozeberou možnou jízdu s těžkým bike a nevhodnou geometrií ze své praxe. Potom třeba i s lepší geometrií sníženou.

                      Já osobně si nedovedu představit vyjížďku na extra krátké zadní stavbě a s vidlicí trčící až do výšky zdvihu 160 mm.

                      Právě tohle by se ale tady právě mělo řešit a v tomhle bych očekával tu zkušenost, která zde bude předávána.

                       
                      0 0
                      • Pjotr  

                        Ok ale zas mi příde že požadavek nebyl kolo na nějak velký vyjížďky (nějaký ten kilometr,menší kopeček) spíš nějak na pohodu se dostat na nějakej ten sjezdík z toho mam pocit.A pak teda se dá dojet na čemkoliv žejo.Třeba když je nouze tak dám na svym frýrajdovi taky 30–40km ale žádná paráda to neni… s tim HTčkem a pikem by to bylo takový vyvážený lehká vidle ale je docela držák a má určitě daleko lepší chod než 55 a je skoro o 0,5kg lehčí

                        0 0
                        • milan1  

                          Přesně tak, tady někde na téhle hranici by měla probíhat debata s tazatelem ale na to tady nějak chybí.

                           
                          0 0
                          • Pjotr  

                            Přesně… hlavně teda by měla napsat kolik má teďka zdvih a jestli u něj chce zůstat (jestli je to 160)

                            0 0
                          • Pjotr  

                            Aha tak sory kouk sem do katalogu a tam 55R seriově 140mm… trochu mě zmátlo že uvedla rám s geo na 140–160

                            0 0
                      • fousek  

                        No a co Nixon, nebo Magura Wotan/Thor?

                        No podle me koncepce FR HT biku je zcestna a nepomuze tomu nic, ale kdybych chtel udelat z cehokoliv neco jezdivejsiho snazil bych se tlacit vahu co nejniz, zejmena na kolech, Maruna naopak bude na to dobra vidle protoze jeji pridiraci chod funguje jako takovej minilock:-)

                        0 0
                  • teepeex  

                    Fox Vanilla 36

                    jenom pro poradek

                     
                    0 0
                    • Pjotr  

                      No dyť to asi víme všichni jak vypadá ne :-)

                      0 0
                    • milan1  

                      Tohle je důkaz čeho?

                      Omylu v popisce?

                      0 0
                      • teepeex  

                        Proč to tak nejde díky celkové specifikaci a čeho konkrétně by dosáhl s vidlicí na zdvihu 160 mm tady píšu dostatečně jasně. ( 36 mm nohy jsou 160 mm zdvihu 32 mm je 140 mm) Vanila, pokud vím je XC (AM) vidlice 32 mm nohy. 36 mm nohy je již něco jiného. Zřejmě sis tohoto rozporu při svém kývání nad jménem nějak nepovšiml. Uvádím to abys nevykrucoval následně co z toho jsi myslel ty.

                         

                        nechci zbytecne tahat za slova, ale milane1 tohle jsi napsal ty, ja za to nemuzu

                        0 0
                        • milan1  

                          No a proč odmítáš poznat, že jsi dal odkaz na vidlici Van (je to správně i na obrázku vidlice) kde někdo popletl názvy a pojmenoval jí jako Vanilu?

                          0 0
                • burnout/syndrome1  

                  Nechci se nesmyslně hádat a přít,v klidu.Du­rolux,který jsem měl možnost na cca 10km těžkého terénu,mi přišel jako dobrá vidlice,zvláště ta změna zdvihu se mi líbila.Bylo to tovární provedení a je pravdou,že to bylo v létě a teple a na fullu.Myslím,že je to kasika suntour vazelína,při tuningu na olej a k tomu zřejmě změna zdvihu by to měla být vážně dobrá vidlice.Jenom nevím,jak je to s vahou ve srovnání s Mar. 55.Šmahem bych toto bez vyzkoušení na tvém místě prostě netvrdil a neodsuzoval.Ale vážně bez krve,jenom taková poznámka.P.S. : Suntour nějak nepreferuji,nemám rád Fox

                  0 0
                  • goofy  

                    ‚Nemam rad FOX‘ – to proto, ze to jsou z fabriky asi nejfunkcneji nastavene vidle? :-) proc ne ze, kazdy ma svuj nazor :-)))

                    0 0
                  • Radek Broz  

                    já to zkoušel, proto říkám z bláta do louže. Neteoretizuju jako Milan, předávám tady tu zkušenost, o níž je řeč. Nechuť k foxu pramení z čeho? V segmentu EN vidlic nic lepšího teď není, v DH uvidíme jak novej Boxxer či Dorado, ale teď bych řekl, že Fox taky vede.

                    0 0
                    • milan1  

                      Tohle téma je stále o něčem jiném a tys to dosud nepochopil.

                      Ale víš co? Aby ses tedy prosadil, tak jsi vyjmenoval několik vidlic, zkus k nim něco konkrétního a z jízdy tedy  říct. Ať máš konečně prostor pro sebe.

                      Nebo zkus porovnat vlastnímy slovy vidlice, které jsi jezdil ale prostě konečně něco a ne jenom hesla a názvy vidlic.

                      0 0
                      • gazman  

                        Nechci se vám do toho moc *****,ale vidím podstatu vyostření (milana a radka)vašeho řekněme dialogu v tom že radkovi se nechcou věci rozebírat a sáhodlouze vysvětlovat,řekne prostě hned z kraje jak si myslí že to je.Ty milane zas asi rád polemizuješ píšeš a taky se zřejmě rád posloucháš.

                        0 0
                        • milan1  

                          Tak ještě jednou zdůrazním pro tebe.

                          Téma je o něčem jiném, tazatelku vlastně netrápí vidlice sama ale geometrie. Snažím se tohoto tématu držet přes Radkovu zaslepenost.

                          Zajímá tě vůbec v jakém threadu jsi?

                          No a když Radek jenom hesluje ale chce být za každou cenu viditelný, tak ať se předvede.

                          Nic jiného v tom není.

                          0 0
                          • gazman  

                            Pardon už mizim pane.

                            0 0
                            • milan1  

                              Ale proč bys mizel.

                              Zkus se podívat na úplný počátek diskuze a uvidíš, že mě Radek doslova přivolal.

                              Třeba bys mohl poznat i o co komu v tomto threadu jde.

                              Jenom prosím nečti jen dvě věty, na které ihned zareaguješ. Obrázek a komplexnější má možnost si udělat každý a celkem přesný.

                              A víš co konkrétně. Kdybys nečetl pořádně, tak tady doporučujeme řešení vidlici Pike se snižováním zdvihu a to proto, že má i osu 20 mm. ta je také konkrétně potřeba.

                              Když se rozhlédneš po nabídce Fox, tak takovými parametry žádný Fox konkrétně                 nedisponuje.

                              A uvažovaný Suntour Durolux? Ten jsem vůbec nezmínil a víš proč? Protože váhově si tazatelka nepolepšila. Vidlice by byla pro ní a její váhu zbytečněnaddi­menzovaná.

                              Tak tolik ke konkrétním podkladům, na základě kterách se snažím řešit téma já.

                              To jenom na okraj, kdyby tě téma a podstata opravdu zajímala.

                              0 0
                              • milan1  

                                Ještě doplněk.

                                Jedná se samozřejmě o zdvihy 140 mm a méně, to aby se zase někdo neozbal s nepřesností.

                                0 0
                              • gazman  

                                Mně nezajímá podstata vlákna,ale podstata vaší vzájemné nevraživosti to je přeci jasné z mého prvého postu,nechápu žes to nepostřehnul.No nic,víc se už nedovím,takže končím.

                                0 0
                                • milan1  

                                  No atk si přečti ten počátek.

                                  Už jednou jsem ti to psal.

                                  Prosím, udělej to konečně.

                                  0 0
            • mr.antik  

              No upřímě řečeno, nejhorší je ptát se kohokoliv, kdo ty vidle prodává. Ale jestli ji ještě TinkTink má, tak by mohl podat nějaké svědectví…

              0 0
        • mr.antik  

          Proč?

          0 0
    • Pjotr  

      Já bych zkusil sehnat starší vanillu 36 a na zamykání bych se vykašlal…

      0 0
    • mr.antik  

      Jinak to uzamikání nepřinese skoro žádné dramatické zlepšení u HT kola, možná tak při spurtu ze sedla…

      0 0
    • cat  

      pokud 160, tak Van. na takovym kole bych vidlu nesnizoval.

      0 0
    • krteček  

      tak tazatel je konecne tady…ted je tam 140mm vidle…tech 140–160 mam ze stranek vyrobce kde uvadi ze i tech 160 by ten ram snesl..pro mne je to stejne asi nevyuzitelne…

      jinak jazdopadne z toho nemam v planu delat XC kolo ..a chapu ze tohle opravdu neni bike na dlouhe vyjizdky…na to mam jinyho bika…´jde mi pravdu jen o to, aby se na tom kole nechal vyjet nejaky mensi kopecek a tak..

      Takze dotaz by mozna spis mel znit jesli vidlice s lockem nejak zvysi komfort jizdy anebo jsou to jen vyhozene penize..?  Mozna je ten cely pocit dyskomfortu z jizdy dan opravdu jen geometrii…nevim…cha­pu ze to neni pohodlne XC na hltani kilaku…ale  proste mi jen napadlo jesli to houpani prece jen nejde nejak zmirnit ..

      0 0
      • milan1  

        Víš, že to zamotáváš čím dál tím hůře?

        Já tomu, co vlastně chceš rozumím méně a méně.

        Nebylo by dobré kdybys uvedl (uvedla)  jaké je to druhé kolo se kterým srovnáváš potom se snad dobereme, jaký že to komnfort vlastně hledáš?

        XC kolo ani lock totiž nejsou o komfortu jako takovém, jsou o zcela jiné geometri kola pro výjezd, to je ten nejpodstatnější už rozebíraný problém.

        0 0
        • Radek Broz  

          Neřekl bych – už jsem to sem chtěl hodit včera, ale ohle popsala už v tom prvním příspěvku – to, že tam má 160mm sem podsunul někdo jiný (většina 55R je na 140), chtěla „zachovat jezdivost“ čili ne zvýšit, jak opět psal někdo jiný.

          0 0
          • milan1  

            Tady si snad  budeme ukazovat snad jenom nešvary.

            Radek není schopen ani přečíst, co bylo řečeno již včera. To, že by pochopil o co vlastně jde, to bude jistě nad mé síly mu vysvětlit.

            Podstata problému je stále jedna.

            Vše hlavní a to zcela správně již bylo řečeno, není to složité, nejsou to žádné nepochopitelné vě­ci.

            Teď už  jde   o jedno jediné aby i tazatel poznal o čem se to mluví, najít s ním nějakou společnou řeč a to se stále nedaří.

            Zkusím naznačit jak to vnímám dosud.

            Tazatel díky vysokému zdvihu vpředu ( i těch 140 je hodně na jeho požadavky) a ve spolupráci s krátkou zadní stavbou se staví do pedálů při výjezdu. A právě proto se mu vidlice extrémě houpe. Musí, právě pro nevhodnou geometrii. (Nějak to ale zapoměl zcela jednoduše popsat.) proto chci aby pochopil na příkladu srovnání s XC který prý také má aby poznal o čem se zde hovoří.

            Rady typu 160 mm zdvihu a bez snižování a samozřejmě zámku ho v této konstelaci dovedou jenom k ještě většímu zklamání.

            Takže až se budeš stále držet svého scénáře nevnímání a opakování stejného, tak se na chvíli někdy zamysli, jak mu to pomůže. Chápeš to už alespoň ty?

            0 0
            • Radek Broz  

              ne, to nemá cenu – snad jen: tazatelKA

              0 0
              • milan1  

                Až sem dá foto se svým kolem o kterém píše, tak uvěřím, že je to děvče.

                Čím to ? ( nejspíš způsob vyjadřování), že mám stále větší pocit, že tohle děvče není.

                0 0
                • treatt  

                  Je, mluvil jsem s ni pres telefon :)

                  0 0
                  • milan1  

                    Paráda, tomuhle věřím :-)

                    Tady z toho vyjadřování mě to ale vážně připadne hodně divný, tobě ne?

                     
                    0 0
                    • treatt  

                      Nevim, my si kvuli par vecem uz psali driv, takze vubec ne :)

                      0 0
                      • milan1  

                        Mě to prostě připadlo jak článek z dolekopu, do kterého někdo vpašoval rod ženský jenom z donucení aby to jako psala žena.

                        Ono to přebírání slovníku asi nadělá takovýhle zmatek.

                         
                        0 0
                      • milan1  

                        Ještě zkusím tohle.

                        Víš, v každém tématu většinou vidím víc problémů, než ty které se zcela náhodou povedou vyřešit.

                        Tady vidím jeden vedlejší ale on je spíš tím hlavním.

                        Když to kolo kupovala, tak měla jistě nějaké představy a zřejmě dala i na něčí rady. Nedovedu si představit, že zrovna tohle netuctové kolo by si vybrala jenom na základě zpráv z internetu. Nějak to ale nezafungovalo a ona hledá příčinu. Já myslím, že tady je ten hlavní problém, který by se měl řešit, tak jestli jsi s ní v kontaktu, tak zkus tohle téma, tady by to šlo vyřešit asi těžko.

                         
                        0 0
                        • krteček  

                          a proc jako by si prave holka nemohla vybrat tohle netuctove kolo? proc na zaklade zprav z internetu?…treba to muze fungovat i tak ze mam  nejakou predstavu o tom co od toho kola ocekavam..na zaklade toho si vyselektuju par modelu co odpovidaji ty predstave..zajdu si do nekolika  kramu …sednu si na vybrane kolo..svezu se na nem ..osaham si jak mi padne do ruky a na zaklade toho z tech par kol vyselektuju to ktery mi nejvic vyhovuje, coz v tomhle pripade bylo zrovna NS Core…Neni pravda ze kolo nezafungovalo­..funguje tak jak ma a jak jsem od kola podobneho typu ocekavala…pokud chci vyjizdku na kolo, tak si nesahnu na NS-Core ale na XC Cube LTD Team co lezi v pokoji vedle nej..takze rozdil mezi geometrii XC kola a FR kola opravdu poznam…a vim ze to kolo nikdy nebude slapat jako XC , mozna nebyla moje puvodni otazka formulovana uplne srozumitelne, protoze byla psana narychlo a ve spechu..ale to co me zajimalo je, jesli lock na vidli se zdvihem 140 /160 mm nejak zlepsi komfort jizdy, nebo spis presunu na FR kole (samozrejme v ramci moznosti kola tohoto typu) …tak asi tak nejak

                          0 0
                          • milan1  

                            Můžu posuzovat jedině z toho, co čtu tady a tady se mi ukazují jenom rozpory.

                            Rozebírat ale cokoliv tady opravdu už nemá smysl.

                            Jenom naznačím k tomu, co mě nesedí.

                            Máš 65 kg a nechystáš se dělat jakékoliv extrémy. Tomu by vyhověl daleko lépe nějaký lehčí stroj. Ty máš opravdu silně dimenzovaný a z pohledu toho, co tady píšeš, jsem nabyl dojem že i vyjížďka v normálním neextrémním stylu by byl i tvůj požadavek.

                            Osobně si myslím, že tohle vše by šlo splnit a dát dohromady v jednom stroji.

                             
                            0 0
                            • krteček  

                              no..zrejme ta moje otazka byla psana opravdu moc rychle a spatne formulovana…ale delsi vyjizdky na nem neplanuju  delat..spis mi slo jen o to jesli lock ulehci presuny, ktere me na tom kole fakt nebavi..i kdyz vim ze to samozrejme nebude nejak extra lepsi, protoze je to dano typem kola…

                               

                              co se tyce vyberu kola byl to zamer… nejaky cas jezdim trial a kdyz se cloveku pri skoku zlomi vidle , ram nebo klika , tak to neni zrovna prijemny pocit a tak si podvedome vybiram kolo, ktere je hodne bytelne a vypada ze neco vydrzi..treba na muj styl jizdy mozna zbytecne bytelne …ale proste mam pak lepsi pocit

                              0 0
                              • milan1  

                                Než budu pokračovat, tak se ti omlvím, že jsem tě považoval za kluka.

                                Z techniky ti popíšu ještě další, čemu jsem extra nerozuměl. To, že máš XC stroj s Lockem jsem se dozvěděl až v průběhu a Lock přeci funguje stále stejně ať je kdekoliv. Tohle jsem nedokázal pochopit, proč se ptáš a zvlášť, když to dáváš ještě do souvislosti s komfortem.

                                Lock podle mě znáš ale geometrii a snížení zdvihu, který považuju stále za to stěžejní, co ti pomůže neznáš a nevyzkoušelas.

                                Když narazíš na někoho, kdo by ti ve tvém okolí půjčil kolo se snižováním zdvihu a mělo to odpovídající zdvih, rozhodně to vyzkoušej. Hlasování o tom, jak kdo má názor by tě zrovna tady přivedlo klidně ke zdvihu 160 mm a to bych ti nepřál.

                                Dej hlavně na to, co si vyzkoušíš a Lock už znáš. Věř, že tu změnu zdvihu bys měla rozhodně vyzkoušet prakticky.

                                 
                                0 0
                              • milan1  

                                Pokud ještě sleduješ doporučuju ti profiltorvat si informace tímto klíčem.

                                Málokdo teď vlastně ví, na jakém biku jezdíša mnohdy radí opravdu ze své zkušenosti ale ze zkušenosti s fully a se zcela jinou geometrií.

                                Ta geometrie je ale u tebe velice důležitá. nevím, jak moc ti to řekne ale máš zadní stavbu 410 mm krátkou. K tomu zdvih 140 mm a úhel hlavové trubky 67 stupňů.

                                Když snížíš zdvih na 100 mm dostaneš geometrii o úhlu 69 stupňů a to je hodnota obvyklá u Xc strojů, nic nezkazíš, nic neponičíš. Stroj se přizpůsobí tomu, co znáš z XC. Zadní stavba bude ale stále krátká, váha na zadní části se projeví právě ve výjezdu. XC to takhle samozřejmě nebude plně ani vzhledem k váze.

                                Tady máš důvody, proč vyzkoušet.

                                0 0
                              • milan1  

                                Aještě k tomu vyzkoušení.

                                Měla bys poznat, co to znamená jet s vytrčenou vidlicí a pozicí šlapání doslova proti kopci, což ti současná geometrie přináší a měla bys rozlišit, jak se vše změní, když budeš alespoň o trochu víc šlapat pod sebe a ne proti ještě většímu kopci, jak ti tvoří geometri tvůj bike současný.

                                0 0
                              • fousek  

                                neulehci

                                lock funguje vpostate presne naopak nez snizovani, vidle se zamkne v plne roztazena a rozhodi tim geometrii protoze nebude mit zadnej sag, takze treba u 160mm vidle se hlavovej uhel muze zmenit az o 1°. Kolo bude hur zatacet (na presuny to neva, ale nepotesi to) bude jeste vzprimenejsi posed a ve vyjezdech se kolo bude stavet jeste vice na zadni, jedinej prinos je ten ze v jizde ze sedla se nebude houpat, ale myslim ze spurtovat po asfaltu na takovyhle kole nikdo neplanuje.

                                Mam lock na Totemovy a pouzil sem ho parkrat a dohromady sem s nim najezdil asi tak 1 minutu

                                0 0
                                • goofy  

                                  Jediny funkcni Lock dle me ma Marzocchi.. Kdysi ECC bez pruzinky, nyni ETA s minimalnim zdvihem… Nevybavuji si, zeby jeste nekdo delal lock s tim, ze vidle zustane zavrena dole

                                  0 0
                                  • fousek  

                                    No ja bych rek ze ETA je spis snizovani zdvihu, ale to je otazka jak to kdo bere, jinak souhlas.

                                    Proste lock ma pro nekoho opodstatneni u tlumice (v kopci mu nezaleze do zdvihu) ale u vidlice v locku prevazujou vyrazne nevyhody. Ten myt se ztratou energie  pri pohupovani je rek bych podobnej: skrtaj mi kotouce hur mi to jede, proste ztrata minimalni, psychologickej efekt velkej

                                    0 0
                                    • treatt  

                                      No jo a kudy z toho ted ven a kterou konkretni vidli doporucit Krteckovi? :)

                                      0 0
                                      • fousek  

                                        kdybych mel tohle kolo ja, tak bych tam asi nechal marunu, protoze vidlici tomu nejak vyrazne nepomuze, ale pokud si chce udelat radost tak asi nejlip mi vychazi Talas

                                        0 0
                • Radek Broz  

                  Vidíš nějakou konspiraci úpně všude:o)

                  0 0
                  • milan1  

                    Vidím hlavně to, jak ty, tady na konci dešbaty překrucuješ i to, co je ve zcela prvním příspěvku tazatelky.

                    jde konkrétně o tohle, do očí bijící.

                    Ty tvrdíš:

                    „chtěla "zachovat jezdivost“ čili ne zvýšit, jak opět psal někdo jiný."

                    Ona však už na počátku se ptá:

                    „jesli by uzamykani prineslo opravdu nejaky znatelny prinos a zvyseni jezdivosti kola ve srovnani s tou 55R?? “

                    Dokážeš ty vůbec vnímat alespoň na té nejzákladnější a nejjednodušší úrovni?

                    Ona hledá něco, co by jí pomohlo a pomohlo hlavně do kopce, tebou překrucované a omílané zvýšení zdvihu bez zámku jde zcela proti jejím zájmům.

                    Je veliký problém něco řešit, když radil neznalý ani nechápe o čem by to mělo být.

                    Pochopíš už konečně alespoň tohle?

                    0 0
      • warzone  

        hm…ak ti je 160 moc a chces to len urobit jazdivejsie,tak ber Pika.Kedze je kratsi ako 55,bude geometria polozena viac napred a tym pojde aj lepsie za pedalom…alebo sa mylim?A okrem toho este aj lahsi…

        0 0
      • Radek Broz  

        Podle mě je lock či s snižování k ničemu – já ani když jedu na kole, kde to je, tak to nevyužívám, je to při mym způsobu použití neznatelný. Šel bych třeba do tý Van 36, která přinese mnohem lepší chod a podstatně nižší motnost, což se projeví dost.

        0 0
        • fík  

          „Podle mě“ nebo spíše Pro …

          0 0
        • mr.antik  

          Lock je fakt na nic. Co by se možná využilo, tak nějaký rychlý snížení zvihu – sportovnější geometrie na výjezdy…

          0 0
      • treatt  

        Prosim Te, ja nejsem zadny odbornik pres vidle, jezdil jsem dlouhodobe jen na 100vkach. V profilu muzes videt, co mam za kolo, na Intensu mam Foxku s lockoutem. V sede ho vubec nepouzivam, je to zbytecny. Nejak jsem si zvykl i na to houpani ve vyjezdu, kdyz jdu ze sedla, ale je fakt, ze kdyz se jede treba po asfaltu, tak je hodne prijemny si to zamknout a nepropadat se s kazdym slapnutim do zdvihu. To u Tebe bude asi hodne podstatny jev, ze jedes jak na hoube. Je ale treba pamatovat na to, ze neustale hmatani po locku je trosku pruda a nechce se Ti to delat porad. Takze je samo otazka, jestli to je pro Tebe realne vyuzitelne, kolik toho najedes v dokopec, kde nechces mit aktivni vidli (bez korenu a sutru). Potom to pomuze hodne.

        A souhlasim s nize uvedenymi nazory. Nejvic asi pomuze to, kdyz poridis slusne vychovanou vidli, jako jsou treba od Foxe, ktera se sama o sobe tak hrozne nepropada a bude chodit jeste hladseji a lepeji :), zaroven si ji budes mit moznost zamknout a navic bude vyrazne lehci. Jizdni projev by se tak mohl v souctu hodne zlepsit…

        0 0
    • goofy  

      Abych napsal neco k tematu…

       

      Mam kolo podobneho razeni (viz profil). Jezdim s nim klidne celodenni vyjizdky po hrebenech, ikdyz kvuli kolum a plastum to je celkem utrpeni, rozhodne to neni kvuli nezamykatelne vidli. Mel jsem predtim vidlu zamykatelnou, byla to Marzocchi s ECC, cili vidla zustala zamcena dole pro lepsi stoupavos, a stejne jsem to vyuzil asi 3× a pak jezdil s trvale otevrenou. I do kopce je totiz lepsi, kdyz vidle vidli a dulezitejsi je se naucit slapati… Jedniny prinos, by melo snizovani zdvihu. Bohuzel i takoveho Pika nez sesroubujes, to pomerne trva, a vyuzivat to budes urcite jenom na tahle vyjezdy na hreben. Ja bych se co se tyce prinosu locku a ruznych serepeticek na tomhle kole prel, a hlavne bych se dival, at ti jina vidle nezzkazi geometrii, pac by te to pri jizde z kopce mrzelo.. Proste tohle kolo neni na splhani do kopcu, ale jenom na nutne se dostani na neho. Primarni je cesta dolu.. :-)

      0 0
      • krteček  

        goofy, treatt a ostatni co psali prispevky k veci..-dik za nazory..opravdu nechci FR kolo prestavit na XC a ani o snizovani zdihu neuvazuju..zajimal me ten lock,,jesli ho lidi na tomhle kole vnimaj  jako velky prinos  nebo zbytecnost co se stejne moc nevyuzije..na to mi par lidi napsalo svuj nazor,..a o to mi slo..

        0 0
        • jIrI___  

          Lock na FR kole mi prijde zbytecny, jinak na XC jsem jeho zastancem.

          0 0
          • krteček  

            jj..na XC mam taky lock..zajimalo me  jesli ma smysl i na FR a ulehci trochu presuny, a protoze jsem zatim nejezdila na kole  se zdvihem 140/160 mm ktere by lock melo, tak to neumim posoudit ..proto jsem se ptala :-)    jak vidim vetsina lidi se asi shodne ze smysl nema :-)

            0 0
            • pitos  

              Jediná situace kdy můžeš využít lock je šlapání ze sedla,čili na FR biku nevyužitelné.Při normální jízdě,když umíš šlapat tak se vidle skoro ani nehne.Imho je lock zbytečný i na normální nezávodní XC a vlastně na jakémkoli fullu snad mimo chrtů závodních.

              0 0
              • pepek  

                To je ovšem pouze Tvůj zcela neobjektivní názor :-) . Chrt nejsu ani náhodou a lockuju furt. (Nevím taky,  jak šlapat ve stoje do kruhu) Takže je to asi jak s botama – mám 9,5, ale nikomu bych netvrdil, že to je nejlepší velikost. Uznávám, že někomu třeba sedí aji 8ička, nebo 6ka :-)

                0 0
                • pitos  

                  pokud jezdíš ve stoje tak ano,já mám za to že na fullu se běžně ve stoje nejezdí a v jiných situacích se vidle prostě nepohupuje.Ty máš ale „polofulla“ tak jízda ve stoje u tebe přichází v úvahu.

                  0 0
                  • pitos  

                    Jen bych rád ještě dodal že se samozřejmě  na fullu ve stoje jezdí ale pouze z kopce.

                    0 0
                    • kesu  

                      no ja jezdil ve sotoje i na enduru 180/165mm:) a i lock jsem pouzil.Naopak mi zase nikdy nesedlo snizovani.je to o osobe.Me treba vyhovuje,kdyz muzu ve vyjezdu(na zpevenym povrchu) stridat chvili jizdy v sedle a chvili ve stoje.Takze kdyby to slo,klidne bych si koupil vidli se 160mm a lock bych privital.Na tlumici ho mam a pouzival jsem ho..

                      0 0
                  • treatt  

                    No to je ale presne ono. Krtecek totiz nema fulla! A uprimne, nejak si nedovedu moc predstavit, jak by se dalo jet na kole, ktere ma, do prudkeho silnicniho nebo sotolinoveho vyjezdu v sede, kdyz je tam clovek uplne zasekly vzadu a dole! Ja nevim, ja na takovem kole jel maximalne po parkovisti, ale mam pocit, ze snad ani jinak, nez ze sedla, na tom dokopec, jak jsem ho popsal, rozumne jezdit ani nejde…ale mozna se pletu..

                    Nicmene jak jsem to cetl, je fakt, ze to snizovani zdvihu pro vyjezd by mohlo mit asi opravdu dobry prinos, ale zase je to manipulace navic..

                    0 0
                    • goofy  

                      Vysunes sedlovku, srovnas sedlo, a jede se…

                      0 0
                    • pitos  

                      Jasně, moje chyba ,vím že má Core ale nějak jsem si to v té chvíli neuvědomil.

                      Jinak k těm výjezdům…sedlovka musí jít vysunout, musí být dostatečně dlouhá a potom není problém.Vše se jezdí zásadně v sedě,ve stoje to je pomalejší a ztrácíš moc energie.Těžko popisovat,někdy si nějaké EN nebo FR které je upravené i pro jízdu půjč a zkus na tom vyjet kopec ve stoje.I když budeš mít lock tak se ti natom pojede blbě kvůli absenci sagu na vidlici.Prostě se šlape úplně pohoda v sedě.Snižování beru ,to už je o něčem jiném a může mít pro někoho přínos,pro mě ale ne.

                      0 0
                • MlokCZ  

                  To je ale podle mně Tvojím kolem, to je pořád jiná kategorie. 140mm kola prostě pro větší šlapání ve stoje nejsou a je třeba na nich jezdit jiným stylem a o tom to celé je.

                  Na 140mm fullu by musel být i tlumič, který zadní stavbu hrozně omezí, teď zamknout obojí a v tu chvíli zase zabít zcela funkci kola, to je tak leda na asfalt. A takový tlumič zase např. v případě Foxe zabije chod zadní stavby i v otevřeném sta­vu.

                  0 0
              • assassin  

                souhlas, na FR kole mi prijde zbytecnej i lock i snizovani zdvihu, to co nevyjedu bez tehle udelatek asi nevyjedu ani s nima… bracha ma na totemu lock a prijde mi tam jako zcela zbytecna vec.  takze jedinou zmenu co bych udelal je vymena te 55 za neco lehciho a lepe fungujicicho… pro lepsi „stoupavost“ toho biku bych investoval do lehkejch kol a dal naky lehci plaste, lehky holce by mohly fungovat na FR i nejake lehke enduro/fr rafky … a ta vaha na kolech se opravdu pozna (ja sem prechazel z mavicu EX729 na dt ex5.1)

                0 0
            • dancing dog  

              Jezdím mimo jiné na RB monsteru AM s Duroluxem od Milana1 s upraveným zdvihem 120–160mm. To, že je to podle mě dobrá vidlice tu raději nebudu rozebírat, ale jen chci poznamenat, že na něm lock nijak nepostrádám. A to jsem na crossu a XC jeho výrazný používač a na crosse a XC MTB mi vidle bez locku na řidítkách už nesmí…Pokud se nepřesunuješ po asfaltu a cestách zásadně ve spurtech ze sedla, tak to zamykání u těhle zdvihů vážně není nutný…

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • warzone  

                tiez by som sa rad pozrel na toho Monstera s Duroluxom :)

                0 0
        • goofy  

          Tak ja rikam:

           

          Lock urcite nepomuze. Snad jedine neco ala ECC nebo ETA, kde vidle pri zavreni zustava dole…

          0 0
        • cat  

          I ja se pripojim, lock je na nic)

          0 0
    • kali222  

      co treba RS lyrik : )? muj pruzinovej uturn vazi 2,55kg a van36 2,3kg ze? jenze nema snizovani a vubec s Mission Control si clovek vyhraje a cena je nizsi, takze taky moznost. mam ji jsem spokojen ale chci van : ) kdybych vedel o slusne van- jete, tak bych si ji vzal a nabidl sveho lyrika,ale nevim

      0 0
      • goofy  

        Muhahaaaa! Doporucuji Lyrika, ale chci 36 Van :-D Dobry srandista :-)))

         

        Nerikam, ze Lyrik je spatna vidle, ale momentalne uz bych si priplatil tech par kacek za high speed expanzi

        0 0
        • pitos  

          Ceny Fox 09 jsou oproti letošním docela příjemné.Sice jsem s Lyrikem hodně spokojen ale přinejmenším bych měl větší výber:)

          0 0
        • kali222  

          proc srandista?k no­madovi se mi libi vic 36 a stavim si finalni kolo, chybi mi uz jen tlumic a vidlice, lyrika jsem vzal kuli super cene a Cr zaruce… ja na lyrikovi mam low/high speed kompresi..... takze hlavne „neco“ okomen­tovat,vid : ) „srandisto“

           
          0 0
          • goofy  

            Ja se bavil o expanzi, tu Lyrik nema…

             

            Van R Dop. MOC: 19990

            Van RC2 Dop. MOC: 22990

            Lyrik Dop. MOC: 25900

             

            Nerikam, ze se ty vidle nedaji sehnat levneji, ale nerikej mi, ze Lyrik, je nejaky vyrazne levnejsi…

            0 0
            • kali222  

              tak to jsem si spatne precetl, za tuhle cenu snad lyrika nekoupil nikdo

              0 0
              • goofy  

                To ne, ale co jsem ted prosmejdil eshopy, tak se pohybuje kolem 18000, a to Vana urcite taky clovek sezene trochu levneji… Cili dle mne uz to jsou po tehle strance srovnatelne vidlice

                0 0
                • kali222  

                  no zajimalo by me za kolik se da sehnat 36float a van opravdu nejlevnejsi bez znamosti v CR se zarukou :) ja v nakupu lyrika mel jeste nejakou rezervu- tisicovkouvou (ne jednu). pro to mi to prislo nesrovnatelny.

                  0 0
      • fousek  

        A Totem ma 2.680g ma cenu nad Lirikem uvazovat?

        0 0
        • pitos  

          To jako že by na svůj NS core dala Totema se 180mm?:)

          0 0
        • kali222  

          to jsi nemyslel vazne : ) ta tvoje vaha odpovida solo air s 1,5" sloupkem,ne? :) kesu a jeste nekdo se tu na bf zminil jak je solo air u lyrika tupy a jak totem?:) ty ho mas, myslim na Xku :). stejne-pisu o pruzine 2,550g a ty v palis air

          tak pak lyrik v 1+1/8 v solo ma 2313g.

          0 0
          • warzone  

            „…jak je solo air u lyrika tupy…“

            nesuhlasim,moj Lyrik bol fajnovy uz pred tunenim,len trochu malo progresivny,po dotuneni mnamka-este citlivejsi a dostatocne progresivny :)))

            0 0
    • enduristka  

      Ahoj, podle mně by tvé požadavky mohla splňovat vidlice Pike, jak již uvedli jiní. Já ji vozim druhým rokem a můj přítel jí měl dva roky přede mnou, funguje luxusně bez nejmenšího zaváhání. Byla použita nejdříve jako vidle pro tvrdší cros country, já ji mám na enduro vyjížďky a zároveň na ní sjezduji a skáču, také žádné prasárny, jak jsi uvedla ty, prostě posíláky, sem tam nějaký dropík, dirty nebo teda spíš lavice, no prostě to, co se objeví na té sjezdové trati, kde zrovna jsme. Zavírání vůbec nepomůže, já už ho tam ani nemám…žádný rozdíl jsem nepoznala. Ona totiž zbytečně nepropružuje, hodně citlivá je jen na začátku, pak postupně tuhne, takže jízdou ve stoje, neubírá sílu jezdci, vážim o pět kilo míň, nežli, ty, takže by to mělo být stejné. Změna zdvihu, při výjezdu pomůže, ale mně se to kolo, pak špatně ovládá… má strmější hlavový úhel a nejsem si jistá při zatáčení, možná bych uvažovala i o odlehčení kol, samozřejmně, jen s ohledem na váhu, ne na výdrž. Pokud z kola sundáš i kdyby jen 2 kilča, na jezdivosti to jistě poznáš. Tak šťastný výběr…ať slouží

      0 0
    • madcat  

      Svezu se s tímhle threadem trochu, snad bude někdo vědět, případně mě aspoň navede: lehčí vidle na enduro až lehčí FR mě taky zajímá, a to už delší dobu – furt jsem si jaksi nic nekoupil :-) No a protože moje Marzocha Drop-off funguje né až tak úplně ideálně, a vyladit na lepší výkon půjde stěží, tak mi padly do oka hlavně dvě vidle, který by ji mohly nahradit: Rock shox Lyrik a Fox 36 Float RC2. Zajímalo by mě, jestli už jsou s některou z těch dvou vidlí v modelové řadě 2009 nějaký zkušenosti…

      Ohledně toho Foxe bych měl co se týče verze celkem jasno asi – Float (vzduch) funguje dobře, citlivost to má srovnatelnou s pružinou (opravte mě, jestli se mýlím – chcu žehličku), je to lehký a široce nastavitelný. Pružina (Vanilla) by mně ovšem taky nevadila, mám pocit, že součástí balení je snad i nějaká tvrdší a měkčí pružina, kterou je možný vyměnit dle váhy jezdce, a hmotnost není tak ukrutně vyšší jak Float.

      U Rock shoxu su trochu víc zmatenej, protože pro rok 2009 očividně rozšířili řadu Lyriků, a trochu se v tom mám potíž zorientovat. Je teď v nabídce Lyrik, Lyrik DFR a Lyrik IS, u každýho typu jsou potom některý nebo všechny varianty známý z řady 2008 – U-Turn, Solo Air a 2-Step Air. Žádný kompletní představení Lyriků 2009 jsem takhle narychlo nenašel, takže nevím. Preferoval bych zase citlivost a možnosti nastavení (nízko a vysokorychlostní komprese, odskok atd.), a samozřejmě spolehlivost – u ročníku 2008 se prý častěji objevovaly poruchy u vzduchových verzí, hlavně prý Solo Air se občas záhadně vyfoukla nebo co… Ohledně progresivity nebo linearity chodu bych byl asi rád za nějakou zlatou střední cestu.. hlavně aby to nechodilo na kov při dopadu z nějakýho menšího dropíku… a aby to taky přežilo i nějakej střední, řekněme prostřední na Dolní Moravě (kdo znáte…). Drop-offka sice chodí na hovno, ale tyhle dopady zvládala relativně v pohodě…

      0 0
      • madcat  

        Nahoru, nebo mě kdyžtak prosím naveďte na thread, kde se to řeší nebo řešilo.

        0 0
      • Pavlos  

        co se tyce nekterychtypu vidlic RS tak  uz i ty maji verzi s high speed expanzi (Dual Flow Rebound)

         

        Lyrik

        Reba

        Sid

        Totem

        0 0
      • cat  

        Dopredu rikam, ze lyrika jsem nejezdil(pouze toru, pike).

        O nicem jinem nez fox, rs bych v segmentu 160 neuvazoval, 55 stoji po vsech strankach za starou belu))

        Float a Van rozhodne nema stejnou citlivost a prave to je vzduchu u fox vytykano. Van 09 jezdim zatim chvilu, ale vsechno je jak ma, dostanes 3 tvrdosti pruzin, citlivost perfektni, prubeh linearni ale i z dvou metru se zadny kovovy doraz nekonal. Co vim tak tora se me zasrala a pak chodila o hodne hur, lyrik se prej zanasi taky. Kdyz stim vlitnes do korenu, vidla zobe, nepropadne se jak 55 a potom nestiha. Je o neco lehci, ma dobre udelanou osu a posledni co vim, ze par lidi odsud menili lyrika za van.

        0 0
        • pitos  

          Nechci obhajovat lyrika jenom proto že ho zrovna mám ale přesto se ho musím zastat.Průběh má lineární,citlivost myslím slušná(naměřil jsem 10kg odtrhu) a po dorazech mi nijak zvláště nechodí(a když už tak o tom ani nevím).S tuningem jak psal warzone věřím že se její průběh celkově ještě může zlepšit.Osobně jsem dost spokojen(právě si kamarád objednává float36rc2 tak jsem dost zvědav na srovnání)

          S torou a ani pikem nemůžeš lyrika srovnat jsou to prostě úplně jiné vidlice.(toru znám celkem dobře a pružinového pika mám doma)

           
          0 0
          • warzone  

            jj no s tym unikom vzduchu je to ciastocne pravda-po tohtorocnom lejakovo-blatistom maratone Horal(43km,potom sme to uz vzdali)zacala mierne fucat(pred kazdym vyjazdom som dofukol,potom drzala tak 2 dni),ale ani sa jej nedivim,ten martaton napachal ine skody na skoro kazdom biku co tam bol…Po Milanovom precisteni a upravach uz nefuci :)

            Inac pitos zaujma ma nazor na ten Pike,mam tiez takeho doma a planujem ho dat na Reigna mojej polovicky(zhanam zltu pruzinu…)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.