• svobikk

    lidi došel mi sprej na vidlice a má otazka zní jednoduše

    opravdu se vyplatí koupit zase další a nebo je ještě nějakej lepší z domácí dílny ? něco jako WDčko nebo nějaké jiné silikonové spreje ? co by jste poradili jako nejlepší sprej na vydlicu, tlumič a hýbací se části na fullu ? díky.

    0 0
    • PolsondeSide  

      a já se s dovolením přiživím. Co doporučíte jako nejlepší mazadlo na řetěz do sucha a prašna. Používám Dry od Motorex, ale mám dojem že je brzy pryč a řetěz se hodně zasírá. Co vosk nebo něco podobného?

      0 0
      • 123J  

        Na obeje WDečko.

        0 0
        • zdenal8  

          Když to chceš vyčistit, tak možná, ale k mazání to moc dobrý neni.

          0 0
          • pitos  

            Řetěz nemusí být namazaný, stačí že nevydává žádné zvuky:)

            WD 40 je na řetěz parádní, jediná nevýhoda je že málo vydrží a je tedy třeba ho aplikovat častěji.

            0 0
            • Tina  

              WD40 mazadlo na reťaz :D

              0 0
              • pitos  

                Neříkám že to je mazadlo,jen že se dá na řetěz použít a svoji funkci splní.

                Mazadla jsem používal ale cca před 5roky jsem přešel na WD a spokojen…nikomu to nenutím.

                0 0
                • Tina  

                  Pokiaľ trvá tvoja vyjížka do 30 minút tak potom je WD40 dostatočné. Potom však WD40 aj samo vyprchá aj bez používania ;)

                  WD40 je na mazanie reťaze absolútne nevhodný prostriedok pretože jazdíš viac na suchej reťazi ako na namazanej.

                  0 0
                  • pitos  

                    Já teda řetěz mít namazaný nemusím, stačí mi že je potichu a není mastný.

                    Když jedu celý den po horách tak si ho v kapátku beru sebou a v případě potřeby aplikuji.Nikdy jsem to ale nemusel opakovat více než 1× za den.

                    0 0
                    • Tina  

                      Tak to ti fakt neuverím, že ti reťaz namazaná WD40 vydrží celý deň v horách a je potichu. Možno by si si mal stlmiť tú MP3jku ;)

                      0 0
                      • goofy  

                        Tak to máš smůlu, protože já mu to potvrdím…

                        0 0
                        • ToBla  

                          Po 25letech na biku musím z vlastní zkušenosti potvrdit, že je to nejhorší olej na řetěz který jsem kdy použil. Je

                          absolutně nevhodný. Dobrý je pouze na promazání bowdenů a používám ho v případě, že jsem líný měnit bowdeny u kterých se blíží čas výměny.

                          0 0
                      • pitos  

                        Opravdu nemám potřebu ti to vyvracet.

                        0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • mr.nikdo  

          Mi pripomina radu /rm -rf

          0 0
        • Tina  

          :D

          0 0
      • jIrI___  

        WD nebo červený Finish Line.

        0 0
        • Petr78  

          Obojí má jedno společný – vydrží to hrozně málo. Sotva 50 km.

          0 0
    • enregistree  

      na vidlici silkal sprej.

      na retez:

      http://bit.ly/1bcT8te

      WD ani na jedno (muj nazor).

      0 0
    • goofy  

      Na vYdlice nic, ale na vidlici používám silikonový olej ve spreji. Dost lidi používá chválí Brunox. WD-čko určitě ne.

      0 0
    • Honza75  

      Brunox Deo

      0 0
    • Lenka.05  

      Brunox deo

      0 0
    • Dunde.e1  

      Na vYdlici je nejlepší směs kovové drti a korundu…pak bude vYdlice dostatečně tvrdá :-)

      Jinak já na vidlici používám silikonový olej (ne sprej) s tímto postupem.

      • Očistím šetrně nohy (např suchým hadrem) od nečistot.
      • Nanesu na nohy pár kapek silikonového oleje a rozetřu po celé ploše.Pozor ať nekápneš na kotouč.
      • Mírně propéruji a utřu ten setřený špinavý kroužek, propérujivíc, otřu znovu. A pokud je tam hodně špíny, tak to opakuji (promazat, propérovat a otírat).
      • Jak jsou nohy čisté, tak opatrně odchlípnu stírací kroužek gufera akápnu kapku i do gufera. Pozor ale ať nepoškodíš gufero. A znovu propéruji.
      • Na závěr utřu vnější nohy dosucha ! Nenechávej na nich mastnouvrstvu, bude na sebe akorát lepit prach, který bude vidlici ničit.

      Účelem „mazání“ je především očištění noh, s tím, že by se mělo používat něco, co nepoškozuje těsnění – proto silikonový olej.

      Silikonový olej koupíš snad v každém cyklo obchodě, za cca 50Kč.

      http://www.pepebike.cz/…kapatko.html

      Silikón odpuzuje vodu, špínu a chrání gufera.

      A je určitě lepší používat olej (kapátko) než sprej, protože u spreje je vždy větší pravděpodobnost, že si nechtěně naprášíš kotouče.

      Co na mazání kluzných věci u fulla nevím, nemám s tím zkušenost.

      0 0
      • obda  

        Souhlas s kapátkem místo spreje, taky mi to přijde lepší. Oleje není nastříkaný všude kolem a nemusím se bát o kotouč.

        0 0
      • Vhalasta  

        vnitřní

        0 0
    • Tomáš  

      Na vidli / tlumák Silkal 93, na řetěz třeba Finish line dry. WD v žádném případě ne na vidli ( ničí gumové části – rozleptává / nabobtnává ), na řetěz WDčko používat můžeš, ale smysl to nemá. Na ostatní pohyblivé části na fullu nic nestříkej, je to horší než lepší, protože všude jinde patří husté mazivo.

      0 0
      • 123J  

        Vono mazat řetěz olejem nemá smysl, lepí se na to prach a je z toho brusná pasta. Proto používám WD, odpuzuje prach a není na řetězu taková kaše. To že ničí těsnění je taky omyl, vidlici mám 6 let a gufera nejsou rozleptané, asi jiná liga.

        0 0
        • pepek  

          Proto používám WD, odpuzuje prach – hmm, Horst to taky říkal.

          0 0
        • Tomáš  

          Nesouhlas a to teda totální – zkoušel jsem jen tak z ****** vloni po tom, co mi WD zvětšilo o 0,5 cm na šířku, délku i výšku plastovou krabičku vliv na použité SKF gufera z Fox Van 36 a na O-ringy z RS Reby a vůbec mě výsledek nepřekvapil, O-ringy změnily průměr v řádu dedetin mm ( 0,5–0,8 ) podle původního průměru a po vysušení rychle zteřely, gufera zvětšily průměr a zkroutily se. To vše po 14 dnech, kdy plavaly ve WD. Ale každýmu co jeho jest, mě je to volný, co si kdo kam cáká :-D.

          Co se týče mazání řetězu, vono asi taky záleží jakým olejem a do jakých podmínek. WDčko lepí bordel taky, minulý rok jsem jím řetěz stříkal ( nepíšu mazal – protože tuhle úlohu WD neplní ) a šustil jako by byl suchej.

          0 0
          • 123J  

            Tohle je zajímavé, nic takovýho nepozoruju, asi nemám mikromretr.

            0 0
            • Tomáš  

              Na tom těsnění je leccos vidět, hlavně když oschne, je poté pórovité a měkkčí. WD lze používat jako konzervační olej např. na zbraně a jejich kovové části, na kolo se podle mě moc nehodí.

              0 0
        • Dunde.e1  

          Mažu řetěz teflonovým sprejem, který taky zaručeně po zaschnutí nelepí a vytváří suchou vrstvu. Po namazání, řetěz utírám hadrem do „sucha“…Výsledek, je, že na řetězu je stejně černá mastná vrstva, která pěkně špiní :-) . A když zkusím řetěz zkroutit nebo ohnout do boku, tak jde krásně slyšet, jak v něm skřípe písek :-)

          Nějak mne to netrápí, řetěz čistím jen hadrem, pak namažu a otřu a vydrží cca 1200km, což mi stačí. Namazání tím teflonovým sprejem mi funguje na cca 20–30km, pak řetěz většinou začne cvrlikat a pak i lehce „skřípat“.

          Jinak slyšel jsem, že někdo používá WD na propláchnutí řetězu od písku a bláta a pak to namaže teflonovým…zkoušel jsem i tento postup ale v řetězu to stejně skřípalo (při ručním zkroucení nebo uhýbání do boku). Takže čistím jen tu venkovní špínu (hadrem).

          Párkrát jsem namazal nohy vidlice teflonovým sprejem a vidlice byly pak pogumované od gufer…od té doby používám jedině silikonový olej, který navíc nesmrdí :-)

          0 0
          • 123J  

            To je asi nejlepší, protože řetěz stejně vytaháš ač mažeš čímkoli. Používt měrku řetězu.

            0 0
            • Tomáš  

              Namazaný řetěz má tišší chod a lépe řadí.

              0 0
            • Dunde.e1  

              Myslím, že hlavním mechanismem, který způsobuje prodloužení řetězu je ale právě vybroušení čepů a pouzder řetězu, akorát se to nazývá „vytahání“. Pokud by byl řetěz dokonale mazán a hlavně v čistém prostředí, pak by jistě fungoval mnohem déle. Ale souhlasím, že ať se maže čímkoliv, onomu „vytahání“ se nedá moc zamezit, protože ten prach, hlína, písek tam vždy nějaký bude a spíš se tomu dá ještě uškodit tím, že se použije nějaké lepivé mazivo.

              Měrku mám, ale četl jsem a souhlasím s tím, že šuplera je asi přesnější a není o moc dražší. Měrka může být natažená anebo nepřesně vyrobená (laser se na takovém díle klidně sekne o několik desetin mm – chybná korekce tloušťky spáry, nepřesnost stroje, anebo posun součásti vlivem tepla při vypalování,…).

              Určitě je dobré si vyzkoušet jak měří měrka na novém řetězu, popř. používat pro kontrolu měrku i šupleru.

              0 0
              • deekay  

                Ono ne vsechny merky jsou taky delane laserem, spousta jich je strizenych. Souhlasim ze posuvka je jistota.

                0 0
        • Tina  

          A za tých 6 let bola ta vidla aj v servise ;) Pretože ak áno tak tam tie guferá nemôžu 6 rokov byť :D

          0 0
    • Erknold  

      Alespoň vlákno, až bude někdo hledat mazání vydlice :)

      Nejméně lidi nadávají na silikonový olej. Tak ho používám také. Vůči gumě je inertní. Zbytek z nohy stejně setřeš. Čím méně tam toho zůstane, tím méně prachu se tam chytá.

      Kupodivu mi přijde, že platí na kole, kdo méně maže, ten jede :) Kydat všude tuny oleje není ono.

      0 0
    • deekay  

      toto: http://www.normfest-shop.com/…von+Normfest?…

      spokojenost :) Je to po nastrikani takove hustejsi, nez klasicky silikon sprej a dele mi to tam vydrzi.

      (diky scotymu za tip ;) )

      0 0
    • tatranka1  

      Na vidli určitě jenom silikonový olej. Nastříkám, utřu, nastříkám propéruju a znovu utřu. Občas odchlípnout párátkem kraj gufera a vyžďoubat špínu, samo pod silikonem. Vyzkoušeno u Epicona, XCR, Magury Durin a G-A X-cite. Toť vše

      Řetěz myji v ultrazvuku horkým roztokem louhu (pro znalejší hydroxid sodný – NaOH) koncentrace cca 5–10% jako první chod (perfektně odmastí) a druhý to samé se saponátem (dojede zbytek špíny), pak proplach vodou – zase v ultrazvuku, usušit a namazat, dříve jsem mazal WDčkem, v zimě dobrý, jinak dost váže špínu, nyní jsem koupil cos v Lídlu (spray na řetězy za 40Kč) a doposud naprostá spokojenost.

      Jen moje zkušenost.

      Tatranka

      0 0
      • Erknold  

        Hustý. Asi máš drahý řetěz. Mám jen 9sp deore, jelikož stojí nějaký 300–400, tak ho max vezmu pračkou v Arvě. Zas tak drahý díl to není.

        Občas jsem rád, že mám jen starý koncept 9sp :) ale mít nějaký vymazlený, asi bych si také hrál více.

        0 0
        • tatranka1  

          Taky devítka X9–93, nedělám to každý týden, jen jednou za 7dní:)

          Ne jen když je potřeba.

          Výměna řetězu je zbytečná, délka se ustálí na cca 134mm (u tohoto), dál už nejde, pohon si sedne a tak se vyplatí se o to starat. Točím dva a prachy do nové kazety a řetězů se mi dávat nechce. Jinak používám kazety SunRace Driven MX 11–34 a 11–32 a jednu XT 11–34 (dle potřeby, mají trochu odlišné skladby pastorků a mám 2 sady kol – na zimu a léto), převodníky SRAM 26,40,28,42, řazení SRAM X9, hazka X0. Vše sedí jak má. Jezdím vše singly, dálky, občas si s klukem i zaskáču, jo a řadím v kliiiidu.

          Po zkušenostech s Shitmano řetězy stálým měněním dle pouček atd. jsem se dopracoval na tuto skladbu a nejvyšší spokojenost. Otázka je, až řetěz(y) přetrhnu, nebo sjedu náběhy kazet, že nepůjde řadit, tak půjdu zase od začátku a stejným stylem. Mám na tom najeto přes 20.000 a rozhodně se nic nechystá do věčných lovišť :). A ještě poznámka téměř vše jsem koupil ojeté, čímž možná nějaké lidi tady popudím, ale tak to je.

          Toť má zkušenost.

          0 0
          • tatranka1  

            A ještě jsem zapomněl, že to patří asi do jiného tématu.

            0 0
          • Extremist  

            V podstate pak nechapu, proc to valis retez v UZ a navic ve vice laznich. Byt na tvem miste, tak jen jezdim a neresim. Kolo bych taky nemyl. No a az se neco vysere, tak bych to resil. Mluvim z vlastni zkusenosti, mel jsem prvni kolo (Autor Hawaii – krizovy), ktere mistni odbornici ani nepamatuji! No a postupem casu, jak uz to tak byva, se z nej stalo kolo do prace. Nutno dodat, ze 7 let jsem jen jezdil, sem tam namazal retez a nic neresil. Krome plastu kolo fungovalo bez udrzby (8 km denne). Doted lezi nekde v kulne a ceka na repas :-)

            0 0
      • pepek  

        3× vypraný a jednou usušený řetěz vydrží rozhodně déle?

        0 0
    • blackboy007  

      panoil.cz kup litr silikonového oleje a máš na pár roků vystarané litr stojí 350 kč + poštovné a balné nebo má taky spreje myslím 500 ml a má taky kapátka 250 ml

      0 0
      • niky79  

        Litr za 350 Kc? T si delas srandu? 300 ml Silkal 93 stoji odhadem 60 Kc a koupis to v kazde drogerii.

        0 0
        • Lišák  

          V kapátku máš menší spotřebu, než ve spreji, takže to vyjde levněji.

          0 0
    • Petr78  

      Vidlici jedině silikonovým olejem (třeba Silkal 93).

      Řetěz vyprat v PET flašce s petrolejem nebo naftou a pak ponořit do rozehřátého jeleního loje.

      Řětez je pak krásně čistej, nelepí na sebe bordel a ani nešpiní pastorky.

      Taky je hodně dobré originální mazivo v řetězech SRAM.

      Ale zatím se mi nepodařilo dopátrat, co to přesně je.

      Měl by to být nějaký hustý konzervační olej, který používá i armáda.

      Ať je to co je to, špiní to minimálně a v suchu to vydrží víc jak 200km.

      Se divím, že ještě někdo používá ten navoněný a předražený petrolej s názvem WD-40…

      0 0
    • Tina  

      Na vidlu je fakt skvelý Fork Juice

      0 0
      • smizo  

        přesně tak,mám s ním super zkušenosti a dokáže opravdu docela divy

        0 0
        • deekay  

          Ti nevim, doma to mam taky, ze by to fungovalo lip nez jinej silikon (treba ten siprem, co pisu vyse) sem si teda nevsim…hlavne je problem, ze obecne tydle silikon spreje vetisnou treba v prasnym prostredi vydrzi max pul vyjizdky :)

          0 0
    • BigKarel2  

      Nevim co je vydlice ale na vidlici a tlumic strikam silikon z Lidlu a nemuzu si stezovat…

      0 0
    • JFtryall  

      Na vidlici Fork Juice od Juice Lubes a nebo lehce 5W tlumicovy olej Rock Shox, oboji chvili nechat a pak zapruzit a ocistit bordel. Vyplati se to delat casto, spotreba je minimalni.

      Na retez WDcko maximalne na vyplaveni stare spiny! Na mazani proboha ne. Ja pouzivam keramiku taky od Juice Lubes a spokojenost velka. Na silnicce to je krasne tichy a je opravdu hodne citit nizsi odpor. Musi se akorat casteji cistit- ja pouzivam pracku s naredenym Cyklostarem+ kompresor. :-) na biku vydrzi i ve velkym bordelu, kdyz ostatni susti a skripou, keramika porad jede.

      0 0
      • deekay  

        Presne neco na retez na bike, co vydrzi bych poreboval, akorat jestli se to musi casto cistit, tak to nebude pro me to prave orechove :)

        0 0
        • JFtryall  

          Tak podle toho jaky je clovek hovado.:-)) ja to cistim po cca dvou trenincich protoze vzdycky profoukavam i kladky atd., procedura na 5 minut a vyplati se to.

          0 0
    • Luker  

      Za mě Silkal 93 na vidlici a GT85 na řetěz. GT sice vydrží na jednu delší vyjížďku, ale jeho aplikace je rychlá a hlavně nelepí + hezky voní.

      0 0
      • Pan.Fazole  

        Funguju taky na GT85.

        Občas kapu nějaký Ceramic od Finish Line, ale to GT mam radši. Nechytá tolik bordel. Ale zas se člověk večer vrací s šustěním – což mě netrápí.

        0 0
    • tifik  

      Vidle je jasná, jak už píší kolegové výše. Ad řetěz, vyzkoušel jsem spoustu olejů a výsledek byl vždycky stejný-mastný špinavý řetěz, který na sebe váže bordel. Na radu kamaráda, který jezdil v repre a na kole snad i spí mám WDčko a výsledkem je čistý tichý řetěz. V obou případech jsem najel na řetěz zhruba stejně a o to přece jde, ne? Proč si furt myslíte, že nějakým zázračným mazáním řetěz nějak vytuníte? :-) Jede, řadí, životnost normální a je čistý. Jediná nevýhoda je, že vydrží tak cca 50–60 km a do bláta a mokra bych asi vzal opravdu nějaký olej.

      0 0
      • obda  

        Jediná nevýhoda je, že vydrží tak cca 50–60 km

        No právě, navíc u mne ten řetěz začne být slyšet o dost dřív.

        a do bláta a mokra bych asi vzal opravdu nějaký olej.

        „No právě“ číslo 2.

        Mně so výrazně více osvědčila kombinace Motorex Dry Lube do sucha, a Finish Line Wet Lube do sraček + čištění pouze otřením do hadru.

        0 0
      • pitos  

        Jak jsem psal už výše…také jsem si prošel mazání řetězu různýma přípravky co jsou k tomu určeny až jsem nakonec přišel na to že řetěz nemusí být namazaný, stačí že bude potichu a bude čistý.

        Je to ale tady sranda, vždy když někdo napíše že používá WD na řetěz místo oleje, tak se na něho snesou takové odborné moudra že se člověk nestačí někdy divit:)

        Ale tady se vyskytují lidi co ty řetězy i perou, takže se není čemu divit…

        0 0
        • 123J  

          Perou je dokonce v saponátu!!!

          0 0
        • MlokCZ  

          Mam to stejne. Jen mam trochu radeji GT85 nez WD. Pouzival jsem ale i WD.

          U obou maximalne ke konci dlouhe vyjizdky retez lehce susti.

          V kazdem pripade mi i desitkovy Shimano retez vydrzi 3500km. Kdyz jsem kdysi delal pokusy s ruznym mazanim, tak to zivotnost retezu nikdy neprodlouzilo, akorat s tim bylo vice prace.

          0 0
          • deekay  

            Asi delam neco spatne, posledni desitkovy retez mi vydrzel asi 1000km :D

            0 0
            • Lenka.05  

              S tvým nájezdem máš tak rok klídek, ne? :)

              0 0
              • deekay  

                Kez by :D Tak tri retezy do roka spotrebuju urcite :)

                0 0
                • Lenka.05  

                  Já vlastně ani nevím, kolik mi řetěz vydrží, ukládám si sice trasy v GPS, ale nemám vůbec přehled kolik toho najedu. Za rok spotřebuju tak 2 řetězy. Letos mám najeto teprve cca 400km ale řetěz měněný někdy loni…inu, jsem bordelář.

                  Mně je to tak nějak fuk co na řetěz napatlám – většinou jen otřu hadrem a na jednotlivé články nakapu nějaký finishline, co už máme asi 2 roky doma. Semtam řetěz projedu v Arvě v B-F nenáviděné pračce na řetěz:) Na ultrazvukovou pračku ještě nedošlo…možná až budou mít zas akci v Lidlu… :D

                  0 0
                  • deekay  

                    Ja na to patlam mazivo jen protoze me stve ze to pak vrze a dela bordel :D Jinak jen otiram hadrem, pracku mam doma nekde taky :D

                    0 0
                  • Bocka  

                    Ahoj, trošku mimo toto téma, ale nezkoušel jsi prát řetěz v pračce s benzínem? Nevíš náhodou jestli to tu pračku nějak nerozežere?

                    0 0
                  • Breakpain  

                    Zlatý voči … zlatý voči, 1 silnička, 4–5 MTB :-/ …

                    0 0
          • obda  

            Tak já používám Motorex místo WD, protože řetěz vydrží dýl zticha. O prodloužení životnosti jsem nijak zvlášť neuvažoval :)

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • sYs  

      Motorex Dry na řetěz a Brunox Deo na vidlici – už roky a spokojenost maximální.

      0 0
    • deekay  

      Jinak tady je test ztrat v pohonu pri pouziti ruznych maziv na retez… neni tam zdaleka vse, ale pro info..

      http://i41.tinypic.com/210yb6s.jpg

      0 0
      • Tina  

        Poučné info. Spreje úplne na konci tabuľky.

        Opravte ma ak sa mýlim, ale táto tabuľka ukazuje, že vyššie straty, sú spôsobené vyšším trením, ktoré je zapríčinené nedostatočným mazaním? Vyššie trenie = rýchlejšie opotrebenie?

        0 0
        • deekay  

          Nadruhou stranu, pri cene retezu me opotrebeni fakt netrapi. Kdyz to vezmu kolem a kolem, tak asi vyjjde draz retez co vic vydrzi+cena lepsiho pripravku co na nej za dobu zivotnosti nastrikam, nez retez co pak vydrzi min pri pouziti nakyho WD40.

          Jinak za me osobne, zkusil jsem toho hafo, pres leto jezdim v dost prasnem prostredi a furt mi na retezu nejdele vydrzel nekterymi tolik opovrhovany cerveny finishline.

          Ted mazu naky Motorex Chain Lube, univerzalni, ale spini to a chyta bordel dost. No sdelam lahvicku a budu zkouset dal :D

          0 0
          • scret  

            ja ted prekonal i opevovanou „skritkovu mast, na retez slast“… Skoro jakobych nasel svaty gral mazani… alespon teda pro mne:)

            0 0
      • Dunde.e1  

        akorát předpokládám v laboratorních podmínkách…tj. bez bahna, prachu apod. a těžko říct po jaké době provozu.

        A pozor ještě na zavádějící měřítko, které není od nuly.

        Jinak u spreje bude dost velký rozdíl zda se test provede krátce po nanesení, kdy mohou být v mazivu obsaženy ještě těkavé látky, které napomáhají „vpití oleje do spár“ ale mazací vrstva není tak odolná, anebo zda se test provede až po vyprchání maziva.

        Má osobní zkušenost je totiž taková, že pokud namažu řetěz teflonovým sprejem těsně před jízdou, pak začne cvrlikat dřív než když řetěz namažu den před jízdou, to vydrží možná dvakrát tak dlouho.

        0 0
        • MlokCZ  

          Měřítko nevadí, protože stejně je nutné srovnávat rozdíly vzhledem k celkovému výkonu co jezdec podává (Takže ani měřítko od nuly by nepomohlo). A ty jsou kolem toho 1W, což je hrozně málo.

          Odhaduju, že rozdíly zaprasený x nezaprasený řetěz budou pak i násobně větší než 1W (tím myslím třeba v řádku 3–4W). Takže zase budeme zpět u toho zásadní, že to celé je hlavně o tom, aby se na řetěz nechytal bordel.

          0 0
          • Dunde.e1  

            S tím co píšeš souhlasím. Místo slova „meřítko“ jsem měl použít raději výraz „rozsah“. Chtěl jsem tím jen naznačit, že graficky jsou rozdíly více zdůrazněny. Graficky (pro méně pozorného člověka) se zdá, že ten nejlepší je možná 4lepší jak ten nejhorší, ve skutečnosti to je rozdíl ale pouze 40%. A 6tý až 22tý se mezi liší o cca 5%, takže skoro vůbec (při daných podmínkách a chybách testu).

            0 0
            • MlokCZ  

              A když to přepočteš na poměry reálného výkonu, tak jsme třeba na 150W x 149W (pro namakance to bude ještě o dost výše ten výkon).

              A jsme někde na ušetřených 0,7% výkonu.

              A pro představu pro někoho, kdo netuší kolik to tak může být dám srovnání s jiným příkladem.

              A to bezduše x duše. Tam to hodí při 20km/h klidně kolem 7W dohromady pro obě kola (bude se to lišit pro konkrétní plášť i použitou duši, může to být jak o něco méně, tak více, dal jsem takovou střední hodnotu). Tedy násobně větší rozdíl.

              A ani tohle tu dost lidí nepozná.

              0 0
      • MlokCZ  

        Je k tomu někde metodika? Zajímalo by mě jak dlouhé bylo měření (tzn. zda to simulovalo 4h+ vyjížďku), jestli bylo před aplikací zcela odstraněno originál mazivo.

        Dále při jakém výkonu se testovalo (to může ty rozdíly také dost ovlivnit).

        A v reálu by to pak chtělo testovat vliv dlouhodobý, tzn. i vliv kolik to chytá bordelu a jak to následně je efektivní.

        I tak to zůstává jen kolem 1W rozdílu pro ideální podmínky.

        0 0
    • hanness  

      Vidle-Brunox Deo.Retez-petka s benzinem,potom Finish Line-ceramic,nebo teflon.Vhodne i na ostatní dily..

      0 0
    • Hynas  

      No chudáci řetězy na mých kolech…umět oni číst, tak už se mi nikdy na kolech neotočí…:o)))

      0 0
    • M3phisto  

      Na vidlice používám silikonový olej, který je zrovna po ruce. Dřív jsem denně dojížděl do práce 25km po celý rok, ze začátku jsem používal WD40, pak jsem zkusil několik dalších maziv a skončil jsem u FinishLine Wet Bike Lubricant. Pocitově mi přijde že to „líp jede“ a poměrně dlouho vydrží. Na druhou stranu jsem díky práci „hluchej jak dělostřeleckej pes“, takže šustění asi moc neřeším :)

      0 0
    • mr.antik  

      Na řetěz používám různé wet maziva, většinou jsou slušný lepiče, ale pěkně husté, vydrží dlouho, řetěz hezky drží na převodníku, nelítá tolik, čas od času GT85, tím se zase vyčistí…

      Na vidlice a tlumič Brunox Deo, je pěkně řídkej, jediná nevýhoda je dávkování sprejem.

      0 0
      • pitos  

        Proč považuješ dávkování sprejem u Brunka za nevýhodu?

        Obsah pění, nestříká, takže nanášení je myslím dostatečně bezpečné.

        0 0
        • mr.antik  

          no už asi dvě nádoby (jak natlakovanej, tak mačkací systém) mi odešly tak v polovině náplně.

          Přijde mi že kapáním se to líp dávkuje, stačí fakt dvě tři kapky, sprejem toho dám vždycky zbytečně moc

          0 0
          • pitos  

            Já používám teprve druhé balení, tak uvidím. Toho prvního jsem měl tak třičtvrtě vypotřebovaného a pak mi zmizel.

            Ale kapátko je určitě lepší/přesnější, to souhlasím.

            0 0
    • SnyX  

      Zdravím, je vhodný tento silikon na vidlice? O to že to je sprej a ne kapátko mi nejde :-)

      Děkuji.

      0 0
      • roman 3D  

        v pohodě, od týhle firmy mám i sprej na řetězy

        0 0
      • goofy  

        Mazat to bude asi v klidu. Pak jenom záleží, jaký tam je aplikátor, ať nemáš vic na kotouči než na vidli

        0 0
        • SnyX  

          Sprejový aplikátor ale má velmi malý rozptyl, navíc tohle si snad uhlídám :-)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.