Silniční kolo pro malou slečnu okolo 30000

69 nepřečtených
  • marbl1

    Protože už začínají výprodeje, rozhodl jsem se, že své dceři zakoupím novou silničku. Dcera je členkou cyklistického oddílu a od příštího roku už má trénovat i na silnici. Vlastně už měla jezdit na silnici i letos, ale protože jí chybí potřebné centimetry, tak to nebylo možné. Teď měří 138 cm. Nejdříve jsem uvažoval o kole do 15 tisíc, ale jak získávám informace, tak by jí řazení a brzdy nižších řad mohly dělat problémy. Takže bych to v tuto chvíli viděl na sadu 105, což znamená, že se nemám šanci vejít do výše uvedené sumy. Po prostudování nabídky kol s malými rámy jsem si vytipoval tato kola: Giant, Felt, Haibike, popřípadě nějaké kolo z nabídky Spyderu. Zvažoval jsem i stavbu na míru, ale to už dost přesahuje uvedenou částku. Tak by mě zajímalo, zda-li to tu už někdo řešil a jak, případně jestli máte někdo tip na podobné kolo v této cenové hladině. Děkuji za odpovědi.

    0 0
    • marbl1  

      Tak ještě jednou Felt a Hiabike

      0 0
    • Singlespeed  

      Nižší řady Sora a Tiagra jsou vynikajícím způsobem funkční, není důvod utrácet za 105.

      0 0
      • Egesi  

        No jasně, taky nechápu proč by jako nižší řady nevyhovovaly, je to funkčně to samý. Spíš co jí vyhovuje za mechanismus řazení, Shimano / Campa / Sram – každý to má jinak a jestli má malé ruce a není na to zvyklá, tak v tom může být zásadní rozdíl – to bych ozkoušel. Nižší řady na silnici jsou uplně v pohodě, funkčně holka nic nepozná.

        Jediný na co bych se zaměřil jsou kola, pro malou holky aby byly klidně extremě lehký, v tom rozdíl pozná hned.

        0 0
        • Vilém  

          Nejde o to, co by vyhovovalo, nebo nevyhovovalo holcine, ale co tatinek uzna za dostatecne vhodne pro ni:) Staci kouknout na Kaplisova detska kola:)

          0 0
          • marbl1  

            No, moje dcera má něco podobného od 8 let. Ale už ji tak rozmazlovat nehodlám. Je to kontraproduktivní a leze to dost do peněz. :-(

            0 0
            • alinceb  

              To jsem viděl tak 2 roky zpět na Hrádeckém triatlonu…:)

              0 0
        • Egesi  

          Takže bych koupil nějakej základ a nechal si tam vyměnit nějaký lehoučký kola a dobrý pláště, když už chceš mermomocí utrácet :)

          0 0
        • alinceb  

          Navíc u Sory bude prckovi víc vyhovovat odřazování palcen, než ukazováčkem u vyšších řad.

          Osobně bych řešil hlavně co nejlehčí kola, protože ta s ní půjdou dál. Tam bych fakt nešetřil. Zbytek pouze rozumný poměr cena/váha…

          Jinak rozhodně spíš stavět.

          0 0
          • marbl1  

            Ok, a jaký kola byste mi doporučili? Který řazení je podle vás pro dětskou ruku nejpohodlnější? Děkuji za odpovědi.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Inspiroval bych se tady. Řazení opravdu prašť jako uhoď, jestli dosáhne na brzdy, tak i přeřadí. Mí synové nedají dopustit na Tiagru. Spíš si vyber, čím ji rozmazlíš, protože tím bude poměřovat všechno budoucí. Kola jakákoliv lehká spotřební, řešil jsem to Alcyony na tenkých drátech. Fit na dospělé rámy bývá trochu alchymie, je výhrou najít nějaký opravdu hodně kompaktní, z toho důvodu bych nezatracoval ani Polygon.

              0 0
            • Egesi  

              Třeba Campagnolo Zonda, nic lepšího se asi nedá koupit, řešil jsem teď taky silniční kola… a dobrý pláště, Continental Grand Prix 4000 SII.

              Podle mě si na řazení prostě zvykne co tam bude… však jestli mají v týmu silničky tak ať si vyzkouší ne

              0 0
              • alinceb  

                Kola poskládat – Novatec Superlight (pokud je vata, tak AmClass 58/205 a nebo DT240) + RMX Alcyon + Sapim Laser + AL niple…

                0 0
          • nooski  
            1. Sora odřazování palcem už chvíli nemá.
            2. Odřazování palcem u Shimana je tragédie a ve spodním úchopu je

            absolutně nemožné odřadit.

            0 0
            • Člověk a jeho svět  

              +1

              0 0
            • Singlespeed  

              Naopak při horním úchopu nelze odřadit u Shimana ani u Sramu. Pohodlně malíkem bez přechytávání je to možné jen u levnější Campy. Každý systém má nějaké mouchy.

              0 0
              • Člověk a jeho svět  

                Při horním úchopu nelze odřadit…? To snad ne.

                0 0
                • Singlespeed  

                  Já to teda neumím. Na Ultegře zvládám odřadit jen při úchopu za páky nebo při spodním úchopu. Při horním úchopu musím přechytnout na páku. Na Veloce v pohodě při úchopu za páky, za spodek i za vršek, žádné přechytávání. Že by na to byla u Shimana a Sramu nějaká finta?

                  0 0
              • Člověk a jeho svět  

                Asi myslíš při horním úchopu u představce, ne na pákách. Ale to zase není poloha, při které vadí to přechytnutí – ve sjezdu se tak držet asi nebudeš :)

                0 0
                • Singlespeed  

                  Odřazování malíkem bez přechytávání je však vcelku návyková záležitost a na Ultegře pak marně hmatám do prázdna :-).

                  0 0
            • alinceb  

              Úplně novou Soru neznám. Pokud je to tak, tak bych to neřešil. Ale stejně bude bohatě stačit Sora nebo Tiagra a místo toho investovat do lehkých kol.

              0 0
          • jecnak  

            Kola tezko rict, protoze je jako zacatecnik dost pravdepodobne brzo znici.

            0 0
      • jecnak  

        Sora a Tiagra umoznuji vyladit vzdalenost brzdove paky od riditek?

        0 0
        • Toman  

          Soru jsem nedávno montoval, v příbalu byly takové gumové mezikusy ve třech tloušťkách, které vymezí vzdálenost páky od oblouku.

          0 0
          • jecnak  

            Pak je to v pohode. Nebyl jsem si prave jisty, jestli to neni az zalezitost 105ky. Mozna by prave kvuli subtilnejsim pakam stalo za to vzitr prave tu Soru. Doporucil bych zkusit.

            0 0
            • Toman  

              Dítě bude muset určitě mít páky s regulací vzdálenosti, jinak nedosáhne ani náhodou. Ta nejsilnější podložka bude pro malou ruku dostačující. Ovšem chod pák je vcelku tuhý. Montoval jsem k tomu přesmyk Sora i šaltr, a vzadu ještě budiž, ale páka přesmyku šla těžko nahoru a pro odřazení se do toho muselo zatlačit. Prcek by mohl mít problém.

              0 0
              • marbl1  

                Právě proto mi v jednom servisu, kde jsem byl sbírat rozumy, doporučovali 105 pro hladší chod a lepší nastavení vzdálenosti.

                0 0
        • Toman  

          Pravděpodobně na té silničce bude i závodit a jak znám žáky a žákyně, tak často padají a hrozí, že ji někdo spadne nebo našlape do výpletů.

          0 0
    • Toman  

      Než budeš na kolo skládat převody, mám na mysli dvoutác a kazetu, tak se v oddíle poinformuj na správnou převodovou skladbu, budou mít jistě k dispozici tabulku. Tvoje dcera bude pravděpodobně prvním rokem ( nebo druhým ) v žákyních a i na ni se bude vztahovat pravidlo o omezených těžkých převodech. Mladším žákům jsme dávali k 52 ( 53 ) zubům na pile dozadu nejmenší pastorek 19 zubů. Starší žáci 18 a kadeti 16 zubů. Pokud bude dávat kompakt kliky, tak edekvátní přepočet zubů dozadu k tomu, co bude mít vepředu. Ale než převodový poměr byla daná ujetá vzdálenost kola na jedno otočení klik při zařazeném nejtěžším převodu. U ml. žáků to bylo, tuším, něco málo přes šest metrů.

      0 0
    • jecnak  

      Co jsem videl v techto kategoriich, mozna by stalo za to poridit CX kolo a to podle situace obouvat do silnicnich nebo CX plastu. Duvod je ten, ze v zime se jezdi mraky CX zavodu a prijde mi, ze to ty deti bavi mnohem vic jak silnice. Takhle bys zabil dve mouchy jednou ranou. Zkus se poptat u RB, zda by neco pekneho nesvarili.

      0 0
      • Toman  

        Dobrý postřeh, také jsem se s tímto řešením setkal. A na jednom rámu odjezdil žáček silnici a na podzim i cyklokrosy.

        0 0
        • marbl1  

          Děkuji všem za diskusi. Co se týká těch převodů, tak zatím počítám, že zkusí jen nějaký lokální závody a tam se to co jsem slyšel obyčejně neřeší. Jinak předpokládám, že to lze vyřešit blokací těch nepovolených, ale ještě se na to zeptám kouče. Cyklokrosovým kolem to mají vyřešený ti starší v oddílu, ale vzhledem k té výšce dcery by byl cyklokros asi utrpení, navíc v tuto chvíli nechci, aby se kolu už věnovala naplno. Dělá ještě další sporty a s tím cyklokrosem by se nám to tlouklo. Zajímalo by mě, jestli vidíte na tom Haibiku něco vyloženě špatně nebo je použitelnej. Vím jen, že bych musel dát kratší kliky, neb tam dodávají 170 mm.

          0 0
          • Toman  

            Podle pravidel nestačí pastorky zaaretovat dorazem. nesmějí tam být. Prober to s trenérem, on bude vědět, jaká jsou aktuální pravidla. My jsme to vždy přepočítávali na počet zubů na pile a sílu pláště. Vycházelo to k 52–53 zubům na pile, není těžké to přepočítat na 50, či 48 zubů. Nebo jsme mláděži nechali třeba kazetu poskládanou od 14 zubů a podle toho se osadily kliky s možností montáže menších placek. Vím, že žáci vozili třeba bajkové kliky a měli tam namontováno např. 34 zubů na malé a 44 zubů na velké. Ale až tak to prznit asi nebudeš chtít. Při časovkách, kterých mají mladí vcelku dost, se převody měřily vždy přímo před startem.

            0 0
            • marbl1  

              OK, díky za info. Takže pastorky na silniční kolo je možné skládat dle libosti nebo se to musí koupit jako celek? Omlouvám se možná za hloupý dotaz ale o silničkách toho moc nevím. Naposledy jsem ji skládal v době, když byl hit polohovací páčky na rám. :-)

              0 0
              • Toman  

                No, právě, my jsme žáčkům kazety skládali z jednotlivých pastorků, z ojetých kazet atd. Nebo se koupily dvě kazety s rozdílnými počty zubů a pak přeskládali. Podložky a tloušťky pastorků byly stejné, závěrné pastorky s maticemi také pasovaly. Dneska je to jinak. Od 8 po 11 kolečka. Rozdílné kroužky mezi kolečky, jiné tloušťky pastorků a třeba koupil jsem kazetu 970 od Sram v silniční a bajkové verzi – chtěl jsem použít tu 12 ze silniční na bajkovou místo 11. A nepasovalo to. Poslední pastorky měly rozdílné osazení na usazení na pastorek nad ním. Tak jsem to řešil na fréze, aby to hezky sedlo. Takže si myslím, že se skládáním to nebude jednoduché a obávám se, že aby kolo splňovalo pravidla pro mládežnické kategorie, budeš nakonec muset koupit kazetu např. od BBB 16–25 zubů a k tomu dopočítat i počet zubů na pile. Nebou sednout s kalkulačkou, znát délky ujetí kola na jedno otočení klik na nejtěžším převodu a počítat, jak to poskládat. V nedalekém vlákně byl na přestřelu nějaký převodový kalkulátor, ale nevím, zda ti pomůže. Spočítal bych si to sám.

                0 0
                • marbl1  

                  Díky, tohle jsou pro mě rady k nezaplacení. :-) Koukal jsem, že na tom webu BBB jsou k mání i ty placky. Tak pak se jen musím poradit, abych koupil správný rozměr.

                  0 0
                  • Toman  

                    Nejprve se v mančaftu poptej na ta pravidla o ujetých vzdálenostech na nejtěžší převod, pak sedni s kalkulačkou a počítej která kazety ti sedne s jakým počtem zubů na pile. Placky ti v jakékoli upevňovací rozteči i počtu zubů i v barvě vyrobí třeba český Gebhardt. Možná to bude levnější, nevím. Na Gebhardt někteří nadávají, ale ono se tak nějak nadává obecně na všechno. Můj kluk jezdil od žáků na Gebhardtech závody všeho druhu, protože to bylo rychle dostupné právě pro tyto převodové machinace, já je s manželkou používám na bajku a mám je i na silničce a nenadávám. Vždy mi udělali rozteč, počet zubů i barvu jakou jsem potřeboval s s životností těchto placek potíže nemám a u dítěte bych se tím nezajímal vůbec. Děti nemají sílu, aby řetězem otlačily zuby na pile.

                    Dodáš jim rozteč, tu zjistíš podle jejich mustru, ten ti mohou poslat v obálce, nebo to změříš šuplerou a počet zubů a za pár dní to máš doma.

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Také si nestěžuji, kupoval jsem manželce 48z. Není to úplně levné, ale komunikace s paní Gebhardtovou vzorná a kvalita dostatečná, výběr velký. Stačí v podstatě napsat modelové číslo klik, na které to má přijít, rozteč je zpravidla na původních tácech.

                      0 0
                      • marbl1  

                        Hm, chtěl jsem kolo za 15 a mám takovej dojem, že se to opět zvrhne a bude to za pade. Budu muset jít požádat šéfa o razantní zvýšení platu. :-)

                        0 0
                      • Mark-H14  

                        48Z na velké pro manželku by se mi také líbilo, ale nejsem si jistý zda by to na ty FSA v profilu šlo. Brouk v hlavě.

                        http://www.bike-forum.cz/…/img9834.jpg

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Proč by to nešlo? Na Campě Veloce jsem vozil 48 zubů (roztečná kružnice 135mm, klasika Campa), na Ultegře mám teď 48 z (roztečná kružnice 130mm, klasika) a na Soře 46 zubů (compact, 110mm). Na compactu mám bajkový převodník koupený za pár korun ve výprodeji (bajkové kliky s rozteč. kružnicí 110 mm už jsou nějaký ten rok z módy, převodníky z nich bez problémů pasují na dnešní silniční compact kliky).

                          0 0
                          • Toman  

                            Souhlas, dnešní rozměr uchycení Kompakt je bajková rozteč Standard, asi 20 let stará záležitost. Před nástupem Microdrive. Ještě mám snad někde v krabici do vrtule točené kliky Sachs s roztečí 110 mm.

                            Budu asi za barbara, když přiznáím, že na silničce mám od letošního jara tři placky na klikách Roox, které montáž tří placek umožňují. Rozteč pro dvě větší 130 mm, ta menší je 74 mm. A převodníky jsem osadil výše zmiňované Gebhardt 48, 38 a 28 zubů. Také žádná novinka, už zde taková skladba bývala. K devítikolečku 12 – 23 zubů mi to naprosto vyhovuje.

                            0 0
                        • Toman  

                          To vypadá na rozteč 110 mm Compact a placky asi 50 a 34 zubů.

                          Takže ti tam od té 34 směrem nahoru vejde cokoli, tedy i 48 z. Ale proč měnit 50 za 48? To bych dal raději kazetu od 12 z, resp. od 13 z.

                          0 0
                          • Zdenda CUBE  

                            Protože v žákovském věku mají předepsaný max. převodový poměr a na ten se nedostaneš s většíma převodníkama, pokud nemáš možnost seskládat speciální junior kazetu třeba 16–32. A při použití běžně dostupných kazet musíš jít dolu s počtem zubů na převodníkách…

                            0 0
                            • Toman  

                              Mě to psát nemusíš. Já jsem reagoval na Marka H 14 a ten psal, že by tu 48 osadil manželce. A kdyby sis přečetl ve vlákně několik příspěvků směrem nahoru, tak o tom, co jsi mi napsal, jsem zde uvedl celý román. Vlastně jsem nejprve zakladatele upozornil na mutnost respektovat omezení mláděžnických převodů a pak jsem to rozváděl víc do hloubky.

                              0 0
                        • R-A-D-I-U-S  

                          Šlo, mám od zmíněného výrobce 48z na těhle klikách.

                          0 0
          • Toman  

            Haibike by dceři mohl dobře sloužit. Jen nastavit posed polohou sedla a délkou forbecu. Kliky na první, druhý rok možná také dát kratší. Uvidíš, jak rychle se dcera potáhne do výšky. Kazety pro mládežnické kategorie nabízí kupříkladu BBB.

            http://www.bbbparts.cz/…n-14–25.html

            http://www.bbbparts.cz/…n-16–25.html

            Ale tyto skladby nebudou pasovat k 50/34 zubů. Musel bys vyměnit i placky.

            0 0
          • alinceb  

            Přijde mi blbost platit karbonový rám, ze kterého za 1–2 roky vyroste a mít tam 1800g kola. Radši bych to postavil třeba na RB a kola nechal uplést kolem 1400g…

            0 0
            • marbl1  

              RB sériově tak malý rámy nedělají. Pokud to bude na zakázku, tak zas cena bude někde jinde a celkově při skladbě kola přelezu hodně přes 30 tisíc, obzvlášť pokud bych tam dával lepší kola. Udávaná hmotnost kol je 1735g, což mi ještě nepřijde tak špatný. Jak ho bude mít dlouho se dá teď těžko předvídat, zatím roste pomalu, takže teoreticky ho může mít i na doživotí, což se doufám nestane. :-)

              0 0
              • alinceb  

                Imho záleží, kdo by ti to skládal.

                Nesedl by velikostně nejmenší rám od Force ? A na tohle jsi koukal?

                0 0
                • marbl1  

                  Já jsem u něj byl. Na jaře měl v nabídce kolo, které jsem už byl rozhodnut koupit. Bohužel ho nyní nenabizí a místo něj má ten Force, kterej se mi moc nezdá. Pochybuju, že s těmi komponenty se dostane na udávaných 9,1 kg.

                  0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Pro blechu je 1735 hodně. Pozná to. Ideálně pod 1500. Záplety časem spotřebuje, kliky bude potřeba delší, z rámu vyroste, ale sada jí vydrží mnoho let.

                Syn (11) jezdí třetím rokem na Fuji Newest vel. 46, komplet Tiagra, trojtác, vzadu něco jako 14–25, už nevím přesně. Letos z toho kola začíná vyrůstat, předtím tam měl kratičký představec, ale hlavně má kola něco jako tato . Výjezdy po asfaltu bez limitu, rachlejší převody postrádá až nad 60 km/h.

                Na skládání pastorků jsem rezignoval, zvlášť, když se dají koupit převodníky od Gebhardta nebo kompletní CX kliky. Jinak kazety Miche (Campa) nabízejí skládačku dle libosti.

                0 0
                • Toman  

                  Tvůj syn jezdí silniční závody s licencí ČSC? To by jeho kolo muselo být patřičně zpřevodováno, jak o tom zakladateli píši výše. A 11 letý kluk bude mít k placce 50 zubů ( nevím kolik tam má ) vepředu asi tak 18 zubů. Na takový převod mladší žáci ( 10–12 let )nejezdí téměř šedesátkou, aby pak mohli odřadit na těžší. Zkus si dát velkou a dozadu 18–19 zubů a roztoč na rovině nohy. S bídou pojedeš třicítkou. Ledaže bys točil tak 150ot/min, to bys jel 35–37km/h. Víc nedáš.

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Ne, samozřejmě nejezdí. Na závody by musel dostat menší placku dopředu i jiný převodník. Nebo bych mu prostě demontoval ten největší, se 36×11 by se vešel do kadetského limitu (viz níže). Ale nejezdí v oddílu a nezávodí, tak to neřeším. Je jen tvrdě kontrolován, jestli drží kadenci.

                    Na velodromu se krátkodobě rozjede tak na 40–42 a to tam nemá ani zdaleka nejtěžší převod, ten použije jen na dlouhé sjezdy.

                    Jestli se v něčem nemýlím, tak ještě kadeti (narození 98–99) mají limit 6,94 m/ot, což znamená v praxi poměr asi tak 1:3,27 (pro obvod kola 2124 mm), jinými slovy 50×16.

                    0 0
                    • Toman  

                      Tak to je ok. Já nyní z hlavy neznám ty vzdálenosti, možná to bude na stránkách Českého svazu cyklistiky, někde v pravidlech. Tvůj syn je jak píšeš, v jedenácti letech maldší žák, ne kadet. Kadeti jsou kluci ve věku 15 a 16 let. Takovým jsme dávali k 52–53 vepředu 16 zubový pastorek dozadu. Stařší žáci pak 18 zubů pastorek a mladším to vycházelo k 52 na 19 zubů. K jiným počtům zubů na pile by se to muselo spočítat. Obvod kola, jak udáváš, je ok.

                      A výuka kadence je u žáčků jedno z nejdůležitějších písmen cyklistické abecedy.

                      0 0
                • marbl1  

                  Díky, na ty kola už jsem taky koukal, cena by pro mě byla ještě stravitelná. Alespoň bych měl pro ni dárek k vánocům. :-) Jak má syn dlouhé kliky a kolik měřil, když na tom začal jezdit?

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Musel bych se doma podívat na rysku na zdi, ale odhaduji tak 135 cm/28 kg, proporčně má dlouhaté nohy.

                    Byl to nejmenší rám na 28", na který jsem narazil, navíc přiměřeně krátký a kolo levné (i s novými záplety do 15tis.). Odpovídající silniční kolo na 26" se mi hledat nechtělo, ale na závodění by pro dítě do cca 11–12 let bylo určitě lepší. Včetně doladění převodů.

                    Kliky z hlavy nevím, jen si pamatuji, že to byl opakovaně největší boj.

                    0 0
      • Medunka  

        Třeba v Praze je pro prcky team, který kdysi dávno měl v podmínkách, že výbava by měla mít 3 kola – bike/silnice/CX a todle je dobrá úspora

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          To spíš vypadá na team pro tatínky. Jinak mít dvě až tři různá kola je přece úplně normální, ba nutné, nenechám kluky rasovat zbytečně silničky, když je na prasení po návsi a v lese přece lepší bike. Jen CX musí běžně zastoupit trekové kolo, ale obávám se, že mi to stejně jednou nedá.

          0 0
          • Toman  

            Tuším, že až junioři musejí mít CX kolo. Do katedů platí vyjímka, kdy mohou jezdit podzimní cyklokrosy na bajku.

            0 0
    • tomekusti  

      přidám jednu možnost … osobní zkušenost nemám, ale jeho kola se mi líbí. Odkaz Do té ceny by ses měl vejít a podle mě o tom ví v týhle republice nejvíc. Minimálně bych to tam konzultoval.

      0 0
      • Zdenda CUBE  

        to je krásné kolečko pro děvče, ale koukněte na začátek vlákna, to jeho děvče ještě nemá ani 140cm !! To bude chtít minimálně na jednu, možná i dvě sezony nejen malý rám, ale i kola. Doporučil bych jako již několik lidí výše, konzultaci na Junioru…

        0 0
        • Mark-H14  

          Zdeno, za ty peníze bych to vzal už na příští rok :) Připraveno pro žákyni.

          0 0
          • marbl1  

            To kolo má přes 9 kilo, tzn. že je těžší než má bajka s pevnou vidlicí. A pokud je to S-ko, tak by jí to bylo velké. To není dobrej kup.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.