• Assphalt_lover

    Zdravim. Mam 6 let starou silnicku Scott s50 2012 3×8s a solidni problem s klikama a pohonem obecne. Puvodne retez skrtal o smyk pri polovine prevodu, serizoval jsem cca 6 hodin a porad to neni o moc lepsi. Novy smyk nepomohl. Nove kliky (s odpovidajici retezovou linkou (stare byly lehce (1mm) krive, tak jsem tomu daval nadeji) a novy stred ht2 taky ne. Porad stejny problem. Jeste ke vsemu pred i potom retez skrta pri strednim prevodniku a nejmensich 2 koleckach o velkou pilu ( o jeji vroubky pro prehazovani). Z toho uvazuji, ze retezova linka nesedi, pri prevodu, ktery ma nechat retez jakztakz rovne (2×8) je retez proste vychylenej. Vepredu namereno 45 mm, coz sedi s ret. linkou udavanou pro puvodni kliky. Takze problem musel byt vzadu. Jenze po dosazeni do vzorecku vychazi zadni ŘL na 42 mm. Jak je to mozny? Vzadu jsem nic nemenil, nic neni poskozene a kazeta je taky ok. Fakt nevim co s tim dal, do servisu to hazet nechci, akorat dotahnou spodni a horni doraz a reknou, ze to je prirozene. Jenze kdyz funguje dohromady polovina prevodu bez drhnuti…?

    Prikladam fotky pri prevodu 2×8, snad nejak pomuzou.

    0 0
    • Vilém  

      A co by to resilo, kdyby ses vzadu dopocital 45mm? To by bylo, v tvem pripade, jeste horsi.

      Ty nove kliky jsou co zac?

      0 0
    • Assphalt_lover  

      No, jasne, ale aspon by to sedelo ciselne :D No byly tam shimano 2303 3×8 a ted jsou tam Sora 3030 3×9, misto 4hranu je tam ht2.

      0 0
    • Assphalt_lover  

      Jo, meril jsem to a sedi.

      0 0
    • Assphalt_lover  

      Retez jsem menil za 3×8 z Decathlonu, expert rikal, ze na silnici je v cajku :D Jinak jeho vymena samozrejme problem nevyresila…

      0 0
      • novas752  

        9spd retez by mohl pomoci, je asi o 0,5mm uzsi oproti Shimano HG.

        0 0
    • Assphalt_lover  

      Jo ale mam 8s kazetu…

      0 0
      • Vilém  

        To neni problem.

        Zkus reagovat na prispevky na ktere odpovidas, takto je to akorat zmatek.

        0 0
        • Assphalt_lover  

          Jasne, dík za připomenutí :)) Proc to neni problem? Vzdyt ty zuby jsou jiné ne?

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Rychlej turista  

      Jaký důvod tě vede k tomu jezdit na prostřední pilu nejmenší pastorky? Per tam velkou, nejezdi nesmyslné převody a máš po problému.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        To je ta nesmyslná mantra „nekřížit řetěz“. Velká by měla být řešením.

        0 0
        • 7021  

          Zkusim se zeptat tady: kam az mohu na 2×8 s velkou pilou (50z) zajit? Typicky na velkem prevodniku radim nejvys 3., nekdy druhy pastorek (asi 24z, nevim ted presne). Pokud chci niz, uz je to na maly prevodnik, na velkem uz pak retez docela hluci.

          Edit: menic kombinaci velka-velka (50–32) zvladne, ale nevim, zda je vhodne takove prevody jezdit casto.

          0 0
          • novas752  

            Malá placka – 5 větších vzadu

            Velká placka – 6 menších vzadu

            Z řazenim na přesmykači dorovnáváš v zadu o 2, krásně na sebe navazuje odstupňování – viz http://gears.mtbcrosscountry.com/#… (nevim jakou kazetu máš přesně).

            0 0
            • McBlacky  

              řazení 2*X na silnici by mělo jít seřídit bez problémů na všechny převody, pokud to není dojebaný nebo nejsou použité nekompatibilní součástky (délka osy hlavně).

              0 0
              • novas752  

                Mě třeba taky nejde a to už jsem pár desítek silniček seřizoval. SRAM Apex 2×10. Malá placka nemá mezipolohu a na spodní 2–3 pastorky řetěz drbe o přesmyk.

                A hlavně je to nesmysl, řetěz se pak dost kříží a je to hlasitý. Používám to tak jak ukazuje gears.mtb… = malá + vrchních 6 a velká + spodních 8

                0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                On podle všeho seřizuje 3×8.

                Na 2×10 mi jde všechno na velký, na malý jsem poslední 3 pastorky nikdy nezkoumal.

                0 0
                • McBlacky  

                  3 krát cokoli seřídit moc nejde na silnici. To se mi snad povedlo jen jednou v životě na velmi krátkou dobu a pokusů bylo víc než bych chtěl.

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Záleží asi na délce zadní stavby. Počítá se s tím, že se hodně háže mezi převodníky. Kluci na tom doma jezdili Fuji Newest XS, dlouhá stavba) a nějak si nepamatuji, že by byly problémy.

                    0 0
    • ULPA  

      A proč nenecháš vydělat místní servis? Měl by jsi to bez nervů.

      0 0
      • Assphalt_lover  

        No, kdyby to někdo udělal za mě, tak bych byl nějraději, ale bojím se, že tomu uz nikdo nepomuze, nebo aspon netusim jak by mohl. Zkousel jsem vsechna nastaveni, retezova linka dílů sedí a potencialne vadne dily jsem vymenil a porad se to se.e. Chápu, že na silnicce s trojtacem mi asi nepujde vsechno, ale kdyz mi na stredni pile a dvou nejmensich pastorcich drhne retez o velkou pilu (o zoubky pro prerazovani), tak proste neverim tomu, ze to takhle ma byt. Jinak pokud by jste vedeli o nekom/nejakem servisu z Prahy zapad/Prahy, ktery by tomu mohl pomoct, tak budu velice rád. Byl bych rád spíš za nějakého jednotlivce, který by si našel čas na to mrknout, samozrejme za nejakou odmenu :))

        0 0
        • novas752  

          Tomu nepomůžeš, když to drbe o převodníky tak se s tim nic udělat nedá.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Ještě možná záleží, co tam má za kazetu. Jak si tak uvědomuji, tak nám velmi dobře 3×9 chodilo s juniorskou 14–25, zároveň se tím dosáhlo výborného jemného odstupňování mezi převody, což kluci (cca do 10–12 let) opravdu potřebovali a využili, zvláště při jízdě s dospělým. (Tedy 50z se řadilo jen z kopce nebo po větru.)

            0 0
            • novas752  

              To je fakt, ale pokud nejezdí rovinu od nevidim do nevidim, tak je to imho nesmysl, to by tu velkou placku mohl rovnou zahodit – viz 50×14 = cca 39×11

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Jenže to je to, 50×14 je převod 3,57. Při obvodu pláště 2124 mm je pak na jedno šlápnutí 7,59 m, tj. při kadenci 90 pěkná rychlost skoro 41 km/hod. Takže ta kazeta má velký smysl, zvlášť v kombinaci s velkým převodníkem.

                Pro 8sp se dělá konkrétně 13–26 (13,14,15,17,­19,21,23,26) nebo 12–25 (12,13,15,17,­19,21,23,25), ale na té by mi asi vadil skok 13–15.

                0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Znovu: na trojtácu jezdit na střední pilu dva nejmenší pastorky (byť na 8sp kazetě) nemá moc smysl.

          Takové převody se zásadně jezdí na velkém tácu. Jinými slovy: hned, jakmile to jde, tak se tam sype velká, šetří to pohon.

          Máš tam jaké převodníky? 50 – 39 – 30. A k nim kazetu podle xichtu 11–28, (11,13,15,17,­19,21,24,28) ? Tedy řešíš převod 39×11, 39×13 a 39×15. Jinými slovy asi tak 50×14, 50×17 a 50×19. Všechny v dolní části kazety, na těžší úseky Ti pořád zbývají ještě minimálně dva, ale při dobrém seřízení i tři, větší pastorky do kombinace k velké pile. Proč tedy hoblovat prostřední?

          Přestaň spekulovat, přestaň se flákat a per tam velkou. Jakmile na prostřední začne škrtat řetěz o velkou, tak to znamená, že tam měla být už dávno zařazená!

          0 0
          • Assphalt_lover  

            Já vím, to už jsem si také uvědomil za tu dobu, co na ni jezdím, spíš jsem perfekcionista. Má mi přijít nový smyk dělaný přímo na silnici, ten co jsem tam dával byl na rovný řidítka silnice (to ale nezpůsobí drhnutí o převodník). Také jsem koupil 9s řetěz, dám vědět, jak to pomohlo, zatím díky :))

            0 0
            • Assphalt_lover  

              Tak hlásím, že hluk se výrazně snížil, sice nevymizel pri 2×7/2×8, ale je to už v cajku, navíc ten retez jede sam o sobe v kombinaci s tema prevodnika mnohem vic potichu, asi tim, ze je oboji delany na 9 rychlostí. Dík za rady. :))

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.