Chtěl bych předělat tyto kola na bezduše, půjde to když použiju tu sadu např. od Cafe, No tubes? Kolik se tím dá ušetřit gramů na jednom kole? Bude poznat rozdíl při zrychlení? Předem díky moc
Chtěl bych předělat tyto kola na bezduše, půjde to když použiju tu sadu např. od Cafe, No tubes? Kolik se tím dá ušetřit gramů na jednom kole? Bude poznat rozdíl při zrychlení? Předem díky moc
Půjde (pásek, ventilek, tmel)
Samo páska :D
Ty jo a jak se lišej jízdní vlastnosti od duší? Myslel jsem že nafouklý kolo tak jako tak stejný…:-)
+1 :D
Záleží, kolik foukáš. Bezduše se dají foukat na mnohem menší tlak bez rizika, že to někde zobneš…
Ted mam s dusema okolo 2,2 obe kola. Kdyz budu ale min foukat kolo pojede hur diky vetsimu odporu ne?
Mám podobný pocit pri bezdusi,ide to akosi ľahšie
BF dogma, na zadku u plášťů bez zesílených boků na úzkým ráfu to může být úplně naopak…
Tak jednak to je problém té nesmyslné kombinace, která není zrovna vhodná ani při použití duší.
A i tak to většinou platí. Je sice pravda, že šlupka pláště na úzkém ráfku se budou hodně žvejkat. To se ale projeví zejména při agresivnějším ježdění. A ten kdo jezdí agresivně, tak musí pořádně přifouknout i u duší nebo je bude pořád cvakat. A tam musí přifouknout ještě více.
I na 19mm ráfku (který už více let nejezdím, ale na bezduších jsem na něm začínal, tenkrát ještě nebyla taková nabídka širších ráfků) jsem neměl žádný problém u např. 2,25" Schwlbe (ať už kdysi UST, tak pak snake skin verze) foukat 23–25/28–30psi, tedy nežvýkalo se to při mojem stylu jízdy a také jsem nikdy necvaknul plášť ani nezrušil patku ráfku.
Není to vůbec nějaký extra nízký tlak na mojich 72kg, jenže když jsem vozil stejné pláště předtím s duší, tak i přes větší tlak (30/35psi) jsem to čas od času cvaknul a jednou kvůli cvaknutí zcela zrušil ráfek (než jsem z větší rychlosti v šutrech zastavil, tak jsem ráfek zrušil na více místech (v místě cvaknutí bouchnutý přitom nebyl, tedy bezduše by to zase přežily ok, k defektu by vůbec nedošlo). A kromě toho už to bylo na mojich 72kg dost přefoukané. Ale ubrat jsem nemohl.
edit: Koukám archeologie, ale mazat to už nebudu.
http://www.bicyclerollingresistance.com/…-butyl-tubes
A grip a pohodlí je bez duší při i stejném také mírně lepší.
Nižší tlak bez duší už pak závisí na konkrétní situaci, od toho jaké jsi jezdil tlaky s duší, jaké vozíš pláště na jakém ráfku a co s tím jezdíš.
Prosím o radu, jak poznám, kdy je nutné na bezduše použít sadu s vymezovací vložkou? Jedná se mi kola Remerx Top disk a pláště Maxxis Tomahawk, nebo Ardent obě TLR. K čemu přesně vložka slouží viz např:
Z této sady jsou použitelné jen ventilky, dodnes je mám v kolech( 4 roky). Oboustranná páska neudržela tu gumovou a navíc se ta gumová dostala až mezi patku a ráfek.
A k čemu tedy je ta gumová věc?
Ta gumová věc má zajistit zjednodušení nahození pláště, jenže v praxi to nefunguje.
Dokážeš odhadnout jakou mám šanci udělat s obyčejnýma ráfkama Remerx Top disk bezduše?
= ta gumová páska se naopak má dostat mezi ráfek a patku
třeba takhle: https://www.youtube.com/watch?…
Ta gumová páska s ventilkem není vlastně nic jinýho než rozřízlá duše…
Andre, nemas az tak pravdu. Sada od Rubeny ma opravdu fungovat tak jak je popsano vyse. Na rafek oboustranku, na tu presne nalepit gumovou pasku. Ta gumova paska od Rubeny ma 2 vystupky a ty maji drzet plast v obyc rafku, aby patka nesjela dovnitr.
Pokud má nějaký výstupky, tak máš pravdu. Já přímo tuhle v ruce neměl, ale např. když s tím před lety přišly NoTubes, pořád jsem nechápal, jak může být 25mm páska určená pro 19 mm ráfek :) To byla jen hladká guma…
Jo, tato je přímo jako náhrada za tubeless ráfek – jen na dně + 2 výstupky po obvodu. Ale problém je u ní v tom, že netušíš, jestli je plášť skočený za výstupkem, protože to nelupne jako na ráfku. A jak píše Slavoš, moc to nefunguje…
ale funguje,aspon u mna
Jednoduše to předělat nepůjde, protože ten ráfek na to není dělaný. A podle profilu soudím, že i když použiješ speciální vložku s výstupky na patku, tak to taky téměř určitě nebude ono.
To by mě zajímalo, proč by to nešlo. S kusem gumy předělám na UST i dětskou 16"…
Mám za sebou pár předělávek neTLR ráfků pomocí vložek od Rubeny a nikdy to bohužel nebylo ideální. Jako jo, po troše zápasu to nahodíš, na guma nedrží na patce a obvykle to rychleji utíká.
Andre, samozrejme ze to nahodis. Ale pak jsem zvedav na to, co to bude pri nizsim tlaku delat v sedmdesatce ve sjezdu v zatacce na nejakem korenu.
nesmíš tak dramatizovat ty sedmdesátko
Johny, jen jsem vyse napsal jak to je. Jestli mi tam borci v klidu psali , ze mu staci paska, ventilek a mliko, tak bych je chtel vsechny do jednoho videt, jak by to provedli. A jestli nekdo napise, ze s kusem gumy predela i detske kolo, ok, ale dite asi vazi o trosku min, nez dospely, mam takovy dojem. Mala ma taky Ria s Rubena paskou a v klidu ji to funguje, ale sam bych na tom nejel. A nevim jak ty, asi jezdis pomalej, ale ja na kole obcas tou sedmdesatkou jedu. Nekecam, cestne pionyrske!
Ja pamatuju taky jiskru a podobny zverstva neboj a znam dost kluku co si tady neplacaj jatra a jezdej bezduse na vsem moznem a davaj tomu zahulit tak bych to opravdu neprehanel to ze nejakej makovec napise ze to nefunguje neznamena ze to nejde
Na zimáku mám starý DT ráfky a na nich SCHW 29Big Apple 2,3" v drátu. Páska je dělaná z 26" duše. Na kole je to 6. rok, moje hmotnost atakuje 100, foukám na 3atm, občas doleju mlíko a dofouknu, neřeším, jezdím. Na 60 se to občas taky rozjede. Pláště mají skoro 7000. Takže asi tak…