Poradili byste mi prosím s výběrem (asi) crossového kola?

42 nepřečtených
  • Goldberry

    Zdravím,

    ráda bych si pořídila kolo na ježdění zejména po českých cyklostezkách, silnicích a lesních cestách, zejména v Polabí. Čeká mě ale také cyklo zájezd do Julských Alp (2/3 silnice, 1/3 šotolina) Doposud jsem jezdila na rodinných „nákupních“ kolech, tudíž nemám vůbec žádné zkušenosti..budu vděčná za jakoukoliv radu. Měřím 158cm, cena tak okolo 15 000, určitě dámský rám.

    Podle toho, co jsem si zatím načetla, se přikláním ke crossovému kolu, nicméně v zásadě se nebráním ani mtb (podle zdejších diskuzí se zřejmě názory na cross/mtb dost různí)

    Pátráním na netu jsem zatím vybrala toto:

    http://www.wheeler.cz/…la-cross.php?…

    http://www.bikecentrum.cz/gt_detail.php?…

    http://www.author.cz/…9&pid=603808 tady se ale obávám, že má příliš velký rám..

    0 0
    • juli  

      Osobne nemam nic proti crossum, ale vzhledem k tve vysce budes asi dost tezko shanet dostatecne maly ram, byt v damskem provedeni.

      Ten Wheeler ve velikosti 48 by snad mohl prichazet v uvahu. Doporucil bych spise MTB a hned pri nakupu si jej nechat prezout na uzke plaste, popr. namontovat kratsi predstavec

      Neco s damskou geometrii a snad i patricne male je tady, navic lonsky model za dobrou cenu vzhledem k vybaveni.

      0 0
    • keo  

      S dámskou geometrii slušně osazené, http://www.merida-bike.cz/…juliet-500-v

      0 0
    • zapl  

      Tož moje je také takové prcek:-) a má trek. kolo Silence se sníženým rámem,časem bude mtb-zatím toto páč se nám nikam jinam nevešla sedačka

      0 0
    • Goldberry  

      Nějak mi to pořád vrtá v hlavě..jak velký je rozdíl mezi mtb s hladšími plášti a crossem na silnici? Pro netrénovaného cyklistu..přítel má crossové, tak aby mi neujížděl.

      0 0
      • kámen úrazu1  

        Kros je taky fajn, ale MTB je univerzálnější. Krosové kolo v třeba i lehkým terénu nebude tak pohodlné a ovladatelné jako MTB stejný cenový kategorie. Pokud bys chtěla jezdit jen po silnici a nechtěla silniční kolo, krose Ti doporučím. Ale na šotolině bude rozdíl už znát ve prospěch biku.

        Rám – krosový je většinou (ale nebývá to pravidlem) laděný do méně sportovní, tj. méně natáhlé, lépe řečeno skoro až babkovsky narovnané, polohy. Bikový bývají sportovnějšího střihu, což je při dlouhé jízdě na vhodně velkém rámu jedině dobře. babkovský posed nevyhnutelně vede k bolestem zad. Stejně tak ale příliš dlouhý rám, proto bacha při výběru. MTB je bytelnější, mělo by víc vydržet.

        Kola – na krosový se používají větším, z toho důvodu by kros měl jet po silnici trochu rychleji. Z mý zkušenosti s levným modelem musím říct, že tomu tak není, právě kvůli babkovskýmu posedu. Do terénu jdou na krosové ráfky dát pláště pro neklasické MTB (klasika MTB je právě s malými koly 26"). Omezeno to je prostupností rámem a vidlicí, je možn, že bikvý plášť krosem neprojde. Naopak, na MTB můžeš dát tenký hladký plášť v pohodě.

        Převody - na krosu bývají těžší převody (vpředu větší ozubená kolečka, vzadu menší) než na horáku. Myslím, že málo jezdící baba spíše uvítá lehčí bikový převody, které umožní vyjet prudší kopec bezbolestně (po určitém tréninku).

        Ostatní komponenty – myslím, že je není nutný řešit. Důležitý je, že na MTB jsou dostupné komponenty všech kvalit a cenových relací. Kdyby Tě kolo chytlo ještě víc, můžeš bika ladit, až časem by vnziklo třeba úplně jiné kolo. Na krosová kola to bývá horší – např. odpružená vidlice. U obou typů kol je u levných modelů těžká nefunguje dobře. Ale na trhu jsou běžně dostupný lepší vidlice na MTB. Takže když pocítíš omezení, stačí jen vyklopit další peníze a koupit novou vidli. Stejně tak i brzdy.

        0 0
    • Sobi  

      Ahoj,

      na cross se vyprdni! :-) Jdi do bika :-) moje mamka taky tohle takhle řešila, pak si koupila Meridu Juliet 500V a je s ním strašně spokojená! Doporučuji to i tobě. Když tam dáš potom užší a rychlejší pláště tak to bude pro tebe určitě super.

      0 0
      • ememem  

        suhlas s uvedenym. ru­ky prec od ka­tegorie cross, aj ked s t­ym budes chodit len na k­upalisko cez pole za dedinou tak zachvilu ti to pos­tupne zacne od­chadzat nieto este nejake julske alpy aj ked len pianko. akurat som presne toto- rada aky bike do 15tis a este k tomu slovenskych – riesil nedavno pre znamu takmer identickych rozmerov.
        absolutne bezkonkurencne mi vyslo http://www.bradsky.cz/index.php?…. do 15 ceskych ti to vojde aj s tou neakcivou cenou­, za tu to snad zo­zenies bez pro­blemov a mas po­koj nadlho.  s tymto bych sa n­ebal ani seri­ozneho bikova­nia.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • nooski  

      Zkusil bych se podívat i k Pellsu http://pcshop.pells.cz/…/default.asp?… jejich crossy sleduji kvůli mamce, které budem na narozeniny nějaký kupovat. Pokud člověk jezdí převážně po silnici, tak rozhodně cross. Párkrát jsem se svezl na kolech toho­dle typu a byl jse­m překvapený jak leh­ce a svižně tyh­le kola jedou­.  Když porovnám ho­rala se silnič­kou, tak MTB se n­a silnici nes­kutečně vleče a mám chu­ť s ním mrsknou­t do příkopy. A i pol­ní cestu cros­s zvládne. Ko­lik polňaček jsem do­kázal přejet na sil­ničce - zimáku s 20mm pl­ášti celkem v po­hodě. Lidi si horaly ku­pují časti, ik­dyž je vlastně vů­bec nevyužijí a zby­tečně se s ni­mi tahají po sil­nicích.

      0 0
      • Tomas85  

        Já bych crosse jen a jen doporučil, ideální záležitost pro lidi, který to svezení berou tak něják nenásilně. Já mám chuť mrsknout s MTB na asfaltu do pangejtu, kdykoliv se na něm octnu. Dřív když jsem měl jen MTB tak mi to strašný nepřipadalo, ale co jsem pořídil crosse, dost jsem navyknul. ;(

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • MlokCZ  

          To je u každého jiné. Když nejezdím asfalt nějak extra moc, tak mi vůbec nevadí ani na fullu 140/140 se relativně pomalými plášti.

          A to jsem celkem dlouho k fullu měl silničku a tedy viděl ten nejextrémnější rozdíl, jaký na asfaltu mohl být a stejně i v té době jsem na silničce už pak jezdil hodně málo a teď mi nechybí ani trošku.

          Pokud nejsi chrt jezdící extra velké průměry, tak ani mezi tím fullem a tou silničkou nebyl až takový rozdíl v rychlosti (u mě ani celých 15%).

          Zato v terénu mi teď vadí i HT a to nemusí být žádný těžký terén, ale i docela pěkné cesty sem tam s nějakou dírou.

          Takže každý má přístup jiný, já bych si třeba crosse nepořídil ani na 80–90% asfaltu. Ale každému, co mu vyhovuje.

          0 0
    • t29  

      Kdybys nemluvila o výletu do Julských Alp, tak bych z těch tří crossových kol, které uvažuješ, vybral Wheeler.

      Tady jsi ale na bike-foru a crossy jsou tu brány trochu jako nepřátelské stroje :) Navíc v tvém případě hodně věcí mluví pro horské kolo – má lehčí převody, vyjedeš prudší kopce. Má nižší rám a menší kola, líp seženeš odpovídající velikost na svou výšku. Má širší pláště, na šotolině v Julských Alpách i na lesních cestách v Polabí budeš mít jistější stopu.

      Jinak horské kolo je cca o půl kila až kilo těžší než odpovídající crossové – pokud máš zkušenosti jenom s nákupními koly, je to jedno :)

      0 0
    • Goldberry  

      Jej, tady se to rozjelo..moc vám všem děkuju!

      kámen úrazu: Děkuju za trpělivé vysvětlení :-) Právě, že jak jsem netrénovaná, do kopců se strašně rvu..hledala jsem původně cross, který by měl mtb převody, nicméně neúspěšně..

      Dámský Superior má dlouhý rám? Fňuk, myslela jsem, že jsem si vybrala..

      loiqu: Vlastně ano, řeším „trubku dole,“ protože jsem neohrabaná a nikdy jsem na jiném kole nejezdila..a na přítelovo (pravda, děsně velké) crossové kolo jsem měla děsný problém se vyhrabat. Nicméně podle obrázků to vypadá, že spousta dámských mtb má „tu vrchní trubku“ celkem nízko, tak se na tom snad nezabiju..

      A ano, teď už sice nešermuju, ale pořád se kolem toho tak nějak motám, stejně jako kolem fantasy..Měli bychom se znát?

      nooski, Tomas89: Hrubým odhadem myslím jezdím tak půl napůl po silnici a po lese, když mám možnost výběru, volím silnici, ale jen proto, že to nákupní kolo na jakémkoli jiném terénu vydává zvláštní zvukové efekty a člověk je pak takový naklepaný..

      t29: ty Julky jsou od Adventury a obtížnost by měla být 2, tudíž neočekávám nic extrémně náročného (tedy, pro mě bude, ale objektivně vzato)

      To (už) vím, že jsem na bike-foru..jenže jednak jsem jiné, srovnatelně kvalitní forum nenašla a hlavně (nesmějte se mi moc nahlas) slovo „bike“ pro mě ještě zhruba před týdnem znamenalo prostě kolo :-)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • kámen úrazu1  

        Dámský Superior je stejně dlouhý jako spousta pánsjých rámů stejné výšky. Velikostně by měla být dámská 15" pro 158 cm být v pohodě. Sedlovku budeš mít vysunutou hodně, což je dobře, rám bude nízký a nemusíš se tak bát horšího nalézání na kolo, ani poranění. kdyby bylo dlouuhé, nebude dlouhé moc, ale půjde to lehce doladit. Kdyby bylo krátké, stačí dát řidítka níž. Jen se prostě nedá říci, že všechny dámský rámy jsou extra krátký (jako třeba nižší modely Author ASL, kromě nejvyššího). U Superioru to neplatí.

        0 0
    • Goldberry  

      Kdybych se rozhodla pro horské kolo, na kolik peněz by přišla výměna plášťů za hladší? Pokud bych chtěla i tenčí, tak by se musely ale vyměnit i ráfky (doufám, že se tomu tak říká)?

      Je velký rozdíl mezi osazením Deore a Alivio? Má smysl v této cenové relaci a pro někoho, jako jsem já, trvat na Deore, nebo se mám soustředit spíš na jiné věci?

      Snad vás svými dezorientovanými dotazy moc neotravuju..ještě jednou děkuju.

      0 0
      • Sobi  

        No pláště se dají pořídit do 400kč/ks v drátový verzi např oblíbená je Kenda Karma no o když se domluvíš přímo v krámě, tak ti je tam třeba dají rovnou a původní pláště odečtou, takže by to nemělo být tak hrozný :-)

        0 0
      • t29  

        Ráfky zůstanou stejné, vymění se jenom pláště. U horského kola je rozdíl mezi plášti tloušťky 1,9" a 2,1" asi 5 milimetrů, a do ráfků se vleze obojí.

        Osobně si myslím, že důležitost věcí na běžné ježdění je v pořadí:

        1. rám a vidlice – na dobrém rámu správné velikosti bude tvoje námaha při šlapání vynaložená účinně, dobrá vidlice dokáže dobře kopírovat terén a „nekope“ – na rady ke konkrétním vidlicím jsou tu zdatnější kolegové
        2. sedlo a rukojeti řidítek – to jsou věci, které ovlivňují pohodlí a tím určují, jestli tě bude kolo bavit nebo bolet a taky doporučuju nechat si namontovat na řidítka rohy, ať můžeš během jízdy změnit úchop
        3. komponenty – dá se vyměnit skoro všechno: kotoučové brzdy za V-brzdy a naopak (pokud to rám a vidlice dovolí), kdo nemá rád řazení páčkama, může si nechat namontovat řazení otočnou rukojetí, dají se vyměnit obyčejné pedály za nášlapné, atd.

        U toho řazení – na většině kol výrobci kvůli ceně kombinují komponenty z víc řad nebo od víc výrobců, třeba přehazovačka může být Deore a přesmykač Alivio. Řešil bych to asi tak – jestli se chceš vlézt do těch 15 tisíc i s nějakou výbavou (co já vím, náhradní duše, nářadí, brašnička, košík a láhev, dres, helma), Alivio tě povozí dobře.

        Pokud sedne posez, za zajímavý považuju Superior 815 – http://www.superior.cz/…en/bike.html?…

        0 0
    • Bafoon  

      nechce se mi to celé číst :-) ale co takhle apach wakan? sportovně laděné crosové kolo dobrá výbava? šírší zadní stavba pro mtb pláště

      0 0
      • t29  

        Wakan mě taky napadl, jenže Goldberry na začátku psala cenu okolo 15 tisíc, tohle je o půlku víc… A nejmenší rám je 16,5" – bude to na její výšku vhodné?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Goldberry  

      Včera jsem se byla podívat v Bike Ranch a potkala jsem tuhle Meridu: http://www.merida-bike.cz/…juliet-300-v

      Chtěli za ni 12 000..je to možné, když na ofiko webu Meridy je cena skoro o 2000 vyšší? Ale myslím, že bychom si mohly rozumět.. Schválili byste mi ji? :-)

      Na ten Superior se zajdu mrknout, i na ten cross od GF..ale zjišťuji, že mám s crossovými koly estetický problem (ne, že by vzhled byl to, podle čeho se rozhoduju, ale..)

      0 0
      • grafik  

        nelibi se mi ten podsedlovy trojuhelnik (zbytecne gramy navic) k cemu tam je - nevim, pokud se ti kolo libi tak pro zacatek nevidim duvod proc ho nekopuit. Osobne bych si vybral klasickej ram, klidne jiny od meridy nebo toho supa, v teto cenove kategorii se s MTB kolem asi slapnout vedle neda, dulezitejsi je urcite vzhled a pocit z jizdy zkouseneho kola …

        0 0
      • t29  

        Co se týká slevy proti oficiální ceně – ta oficiální je doporučení od výrobce, obchod to koupí za velkoobchodní ceny a dál může nabídnout slevu.

        Jinak Merida Juliet 300V a třeba ten Superior 815 jsou až na pár detailů stejně vybavené (XT přehazovačka na Meridě mi přijde jako trochu zbytečné machrování, ale budiž, fungovat bude) – takže opravdu záleží na tom, jak ti kolo sedne, jestli bude potřeba něco vyměnit (napadají mě pláště, rukojeti) atd.

        0 0
      • Lišák  

        Těch pár gramů navíc, o kterých píše grafik, nech klidně plavat. Pokud se na něj posadíš a budeš mít pocit, že Ti sedne, tak si ho kup. Ještě před tím ale vyzkoušej i jiná kola od jiných značek, aby jsi měla srovnání.

        Tvůj estetický problém plně chápu (mám ten samý problém) a Tvé přiklonění se k MTB plně schvaluji ;-)

        0 0
      • Žulda  

        Tuhle Meridu jsem letos koupil ženě a je spokojená. Měl jsem sice vybranýho Pellse o 3000 levnějšího, ale podle jejích slov měl vyblitou barvu, tak neprošel výběrem :D

        0 0
    • Goldberry  

      Poznámka k uzavření tohoto threadu:

      Nakonec jsem si vybrala úplně jiné kolo, a to toto: http://www.specialized.cz/new/kolo.php?…, ovšem v elegantní bílé variantě. Byla to láska na první pohled i posed..:-) Navíc váží jen 12,5kg, což v podstatě rozhodlo. Osazení mě sice za tu cenu nenadchlo, ale v obchodě byli ochotní mi ho za rozdíl ceny vyměnit za komplet Alivio, navíc jsem dostala slevu na vybavení, do kt. se to vešlo i s hladšími plášti,  tudíž se to dalo..

      Včera jsem se poprvé projela a byla to paráda. Ještě jednou moc děkuji všem za rady, pomohli jste mi se zorientovat.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • t29  

        Gratuluju k výběru, ať dlouho a dobře jezdí.

        PS: jakou velikost sis vybrala?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.