• Mattyy

    Zdravím,

    chtěl bych začít jezdit na MTB. jsem ale celkem začátečník.Proto bych potřeboval poradit,jaké kolo si vybrat. Na značce mi nezáleží. Spíš mi jde o výbavu,aby byla v této cenové kategorii do cca 20 000,– co nejlepší. celkem se mi líbí tady to:

    http://www.mojekolo.cz/…host-se-4000

    Chtěl bych Vás poprosit, jestli byste mi poradili, jestli je za ty peníze dobré,případně mi poradili nějaký jiný typ.

    Díky

    0 0
    • Hank Moody  

      Co třeba toto?

      http://bezvakolo.cz/19356-6-s-white

      Dle mého lepší brzdy od Shimana. (Tektro Draco bych nedoporučoval, moc nebrzdí a často tečou), vidlice stejná, rám srovnatelně kvalitní.

      0 0
    • tomekusti  

      Osobně bych se zkusil spíš podívat po nějakých starších modelech a ne rok 2012. U letošních nebo někde i loňských modelů za stejné peníze dostaneš (obvykle) více. Otázkou je pak dostupnost. A co nejlépe vybrat je nejprve otázkou si říct kolik vážíš (kvůli vhodné vidlici) a co vlastně chceš jezdit. Jiná kola jsou na ježdění po lesních stezkách a jiná na sjezd. To bude určitě ostatní zajímat

      0 0
      • Mattyy  

        Měřím 186 cm a vážím asi 92 kg. Spíš budu jezdit po lesních stezkách a sem tam nějaký sjezd

        0 0
    • scota  

      Já bych přidal 3000Kč a bral Racebike ;-)

      http://www.racebike.cz/…/78/crr-base#…

      0 0
      • Pecan08  

        jo, ale není tam přehazovačka a řazení a to je aspoň 1500 navíc

        0 0
      • Necris  

        +1. V této cenové je lepší spíš koukat na osazení, rámy budou na jedno brdo (můj názor). Tohle vypadá hodně slušně.

        0 0
      • McBlacky  

        akorát pozor na geometrii CRR rámy jsou v horní rámovce (horizontal) o dost kratší než konkurence v dané velikosti. Proti Spešlu a Treku o 1,5–2cm. Spíš to sedí tak, že Lko Spešl a 19,5 Trek je XLko RB… (615 (L),626 (19,5), 620(XL))

        0 0
        • maajkee  

          Tak zrovna Treky jsou ale dost dlouhý rámy.

          0 0
          • McBlacky  

            tj, to bylo pro srovnání. nechci tady googlit meridu, scott, artuš…

            pointa je taková, že RB CRR je kratší, nebo je třeba vzít štafle

            0 0
      • Dumbíček  

        Tak nemůžu si pomoct, jistě to bude individuální, ale mě to přijde snad nejošklivější rám co jsem kdy viděl. :-(

        0 0
    • slavekRM  

      Za ty peníze pro začátečníka považuji za vhodné toto:

      LF 1

      Případně to samé v modelu 2011

      0 0
      • ClAyD  

        Taky bych ho bral. To osazení je bezkonkurenční.

        0 0
        • felix.org  

          .

          0 0
          • hctr  

            osazeni mozna, ale ten ram je totalni blato:)

            0 0
            • slavekRM  

              A na to jsi přišel jak? Když jsem ho zkoušel, tak se svými 85kg jsem si nemohl na tuhost stěžovat. Co bych mu vytknul je malý sloping a geometrie jako celek mi teda moc nesedla, ale to je individuální.

              0 0
              • hctr  

                Kupoval to preze me kamos, tak jsem to projizdel a je to fakt maslicko. To aj muj kellys byl proti nemu tuhej ram:d

                0 0
    • Payia  

      Ja bych za ty prachy taky bral RB, ale slozil bych si ho sam. Ram RB, vidle Epicon, kola Fulcrum RM5 a sadu Deore – to by melo byt tak za 16.000 a se zbytkem bych se snazil dostat do tech 4000 – vyuzit ruzny slevy a akce v e-shopech. Nakonec by to stalo tak 22.000, ale jizdni vlastnosti o 2 tridy vys jak seriovka za 20.

      0 0
      • pI3rre  

        Ram RB, vidle Epicon, kola Fulcrum RM5 a sadu Deore – to by melo byt tak za 16.000

        tohle by jsi dokázal jak?

        0 0
      • MlokCZ  

        A v čem budou ty jízdní vlastnosti o 2 třídy výše, když je z větší části to RB o třídu horší než ta sériovka níže?

        Rám tam je to otázka, ten Radon je lehčí a navíc anodizace a tuhostí na tom také není nijak špatně, u RB bude rám ale také slušný.

        Osazení o třídu lepší u Radonu až na kola, kde ty RM5 budou o chlup lepší.

        0 0
        • Payia  

          Osazeni je naprosto nepodstatne, Deore nebo XTR, i pro cloveka na urovni stredni vykonnosti hobby zavodu je to uplne putna. Kola udelaj nejvic.

          0 0
          • maajkee  

            Deore nebo XTR že je putna, aha :)

            Jinak RM5 nejsou nějak zvlášť lehká ani tuhá kola, jejich největší plus je cena, průmyslový ložiska a pěknej vzhled (to je subjektivní).

            Takže to že tam bude mít RM5 ho někam zvlášť neposune. Poznal by kdyby tam třeba pak nasadil nějaký alespoň 1500g záplety.

            0 0
          • MlokCZ  

            Přesně jak už napsal maajkee. Rozdíl těch kol bude oproti těm na tom ZR Team hodně malý, jen budou o pár gramů lehčí, ale vůbec ne o moc (můj odhad je 100–150g rozdílu, víc ne).

            Tuhost a odolnost bude podobná nebo klidně i ty na Radonu budou mírně tužší i odolnější. Ve výsledku žádná výhra s těmi RM5.

            Oproti tomu rozdíl ve všem ostatním se hezky nasčítá. Nejen to co se týká řazení (i tam je rozdíl ve funkci znát dost), ale brzdy, vidlice (do té ceny co jsi uvedl se nevejdeš ani s Epiconem v originále, takže oproti Rebě velká ztráta). A váhově se to tak hezky nasčítá. Za tu ztrátu 150g na kolech se najednou najde na zbytku i více než 1kg k dobru (k té lepší funkci).

            A co se týká váhy, tak na kolech je sice důležitější, ale po překročení hranice dvojnásobku je to jasné. Ušetřit na nerotačních částech 1kg+ je o mnoho lepší než pouze 150g na kolech.

            Ale hlavně je to nejdůležitější. Tvé kalkulaci nevěřím, bude to dražší. A když vezem toho Radona ZR Team 7, tak klidně může z něj kola vzít, za pár korun prodat, koupit nové RM5 a cenově to nebude horší než to RB.

            0 0
            • Payia  

              Tam rozdil 1kg nebude, RB stavbicky s Epiconem a kolama RM5 maj podle zbytku osazeni hmotnost 11.5–12kg coz je overeny. U ZR pisou 11.6, ale to zname, realita bude taky 12.

              U ZR riskujes, ze ram a kola budou blato, u RB nemuzes sahnout vedle a RM5 jsou taky vyzkouseny, proto bych volil variantu B.

              0 0
              • MlokCZ  

                11,5–12kg v tom osazení co jsi popsal, že je vyzkoušený. Opravdu dobrý vtip.

                Takže tady jedno ověření z praxe na Deore a s Epiconem a ještě navíc je to jen Sko velikost

                http://www.bike-forum.cz/…l-10133.html

                Pouze tam nejsou RM5, ovšem ta kola co tam má jsou na tom váhově ± nastejno (s rozdílem minimálním typu do 100g).

                11,5–12kg jak vyšitých :-)

                Radon tu máš v odkazu na sousední vlákno v reálu do 12kg ve 20" velikosti. V nejmenší velikosti by šla váha ještě dost dolu a rozdíl se zvětšil.

                Takže tam bude právě ten 1kg+ rozdílu.

                Ale ty bys zřejmě dokázal postavit RB s o cca 200–250g těžším rámem (rám ZR Team v anodizaci a 18" velikosti má těsně přes 1500g), těžší vidlicí a mnohem horším a těžším i zbylým osazením se stejnou výslednou vahou. Zřejmě kouzelník.

                A to, že ty o rámu Radonu nic nevíš a o těch kolech taky ne, tak z toho děláš závěr, že se riskuje.

                Narozdíl od RB je u ZR Team k dispozici měření tuhosti toho rámu, takže každý si může srovnat s mnoha jinými rámy a to nejen z dle subjektivních pocitů někoho. Na tu hmotnost toho rámu je tuhost velmi slušná (v absolutním srovnání bez ohledu na váhu existuje více tužších rámů, většinou ale o hodně těžších, tedy pokud se bavíme o hliníku a nebereme do srovnání i carbon).

                A ta kola jsou normální klasické záplety na celkem slušném ráfku.

                U RB máš jedinou jistotu a to, že za stejné prachy dostaneš o hodně horší celek.

                Tím nechci vůbec nějak hanit RB, CRR je slušný rám. Ovšem ať už koupením u RB jako celku nebo stavbou není šance se za ty prachy dostat na srovnatelný celkem s tím Radonem.

                0 0
                • Hroch obojzhivelnyj  

                  Nemas nekde odkaz na mereni tuhosti tech ramu? Dj.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Měl jsem tu test Bike magazinu HTčka do 1000 euro 2009 a teď jsem ještě stáhnul HTčka do 1000 euro 2010.

                    A koukám, že to je trošku složitější s tím rámem ZR Team. Ten údaj pro nízkou váhu rámu byl pro ten 2009. 2010 je o dost těžší. A dle geometrie si myslím, že 2011 je to tak, že:

                    • ZR Race 2011 rám je to samé co ZR Team 2009
                    • ZR Team 2011 rám je to samé co ZR Team 2010

                    A to celé vysvětluje, proč ZR Race je o něco lehčí jako celek i bez anodizace.

                    A teď ty tuhosti. Ten těžší (tedy teď aktuálně ZR Team) má excelentní absolutní tuhost, přiloženo srovnání.

                    Hodnoty přes 110Nm/° jsou už opravdu špičkové a nemá to téměř žádný rám na trhu (včetně extra drahých carbonových rámů). Zase ale je to už docela těžký ten rám. 2kg v laku (v testu byl v laku, v anodizaci to bude 100–150g dolů).

                    Takže aspoň se to tím dohledáním toho druhého testu vyjasnilo a je jasné co zvolit. Kdo chce supertuhý rám, tak ZR Team. A kdo chce lehký rám, tak ZR Race.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tady pro srovnání několik karbonových rámů modelů 2011. Absolutní tuhost je to spodní číslo, většina rámů je do 90Nm/°

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Tady 2009 HTčka, kde je ten 2009 ZR Team (zřejmě současný ZR Race). Dost rámů má tuhost lepší, ale je nutno také dodat, že většina rámů z testu je kolem 1900–2000g (některé i přes 2kg, některé pod 1900g, ale těch je mešnina).

                      Vyjímkou je Canyon. Ten zcela vyčnívá (což je vidět i z toho, že vyhrál v poměru tuhost/hmotnost).

                      Rám 1486g a přitom 99,6Nm/° absolutní tuhost.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Ještě jsem stáhnul ze stránek Bike magazinu test 2011, kde je ZR Race. A výsledky zcela odpovídají ZR Team 2009 (váha i tuhost), takže to jen potvrzuje, že je to tak, jak jsem psal.

                      0 0
                • Payia  

                  Kdyz tam ma 500g gumovy sedlo a brutalni platformy pedaly, tak to ma samozrejme 13kg, zprasit se da cokoliv.

                  Tabulka ‚tuhosti‘ kterou sepsal ‚kdosi‘ v ‚jakymsi‘ casopisu me fakt nezajima. Verim jen tomu co jsem si vyzkousel a nikdo rozumnej se tomu nemuze divit, pritom jakym zpusobem vyrobci o parametrech svych vyrobku lzou (viz oblibene tema vahy tuning dilu).

                  Ja jsem si v praxi porovnal tuhost silnicnich ramu RB XR1400 a karbonu Bianchi 928 (coz je v podstate top class) staryho Morati a co se tyce bocni tuhosti tak i pouhym okem je videt, ze RB se prohyba vyrazne min (titan uplna guma, karbon tak o 5mm rozdil). Ten vcelku masivni hlinik s brutalnima svarama ma podle me ‚prenos sily‘ na urovni absolutni spicky. Samozrejme hmotnost je jinde a pohodlnost taky, ale rozdil v cene je obrovskej – predpokladam ze u MTB bude situace podobna, ale kdo vi.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Mlok je spíš teoretik, ale podává to tak věrohodně, že mu to spousta lidí zblajzne :-) Viz jeho přesvědčení, že tluské měkké gumy jedou na asfaltu rychleji než úzké tvrdé, neboť to četl v nějakém zahraničním časopise. Kdyby majitel erbéčka v Mlokově odkazu vyměnil gumy Scylla Sport, které mají více než 3/4 kg jedna, třeba za Racing Ralphy, tak mu najednou zhubne kolečko o 700 gr, o těžkých klikách a skoro 400 gramové kazetě ani nemluvím :-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Asi neumíš moc číst (nebo schválně nečteš vše a reaguješ jen na co se hodí bez kontextu předchozí debaty). To tvrdí Payia, že bude to RB bude stejně těžké i když bude na Deore, já ne. A ty kliky v tom odkazu na tom RB jsou ± stejně těžké jako Deore.

                      A pláště taky odpovídají, ty jsou na tom Radonu také jen v performance verzi, takže po výměně půjde vahou dolů úplně stejně jako to RBčko. A v tom rozpočtu toho RB, čím debata začala nebude dost peněz na pláště v podstatě vůbec, natož na nějaké lehčí.

                      Prošel jsem asi 30 kousků CRR a vybral nejpodobnější osazení tomu jeho návrhu co na to kolo dá.

                      Našla se tam spousta jiných RB, který byly v intervalu 11–12kg, jenže všechno s osazením jako má ten Radon a ty nejlehčí s ještě mnohem lepším osazením.

                      Zřejmě oba dokážete postavit RB na o dvě třídy horších a těžších komponentech včetně vidlice a jen při mírném rozdílu váhy (dle toho zda se vezme ZR Race nebo Team ve prospěch Radonu či RB) stejně těžký celek.

                      Já vám to dále vyvracet nebudu, měl jsem se na to vykašlat už na začátku, ztráta času.

                      A co se týká těch plášťů, tak tvrdíš něco úplně jiného než jsem psal. Takhle obecně a nesmyslně jak jsi to napsal ty, jsem nikdy nic takového nenapsal. Zřejmě je pro tebe příliš těžké chápat souvislosti jako aerodynamika, váha, atd. (které jsem vždy zmiňoval).

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Tak pokud jsem něco popletl, špatně pochopil a zkreslil, tak se ti, samozřejmě, omlouvám. Ale tvá důvěra třeba v testy ze zahraničních časopisů je naprosto přehnaná. Třeba německé bikery může člověk krmit čímkoli na rozdíl třeba od Čechů. Po sedmi bajkovačkách u Gardy mi připadají většinou jako techničtí prosťáčci, kteří si neumí s ničím poradit a z každého nestandardního nebo nouzového řešení jsou vykolejení.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          A četl jsi někdy něco z toho? A díval se na metodiku, tedy aby bylo jasné co měří, čím to měří, proč to tak měří?

                          Když znám metodiku, vím co měří a mám z mnoha případů ověřeno (např. u plášťů dle 15 různých plášťů; u zadních staveb fullů více desítek), že mi vždy vše v praxi sedělo z jejich měření, tak není co řešit.

                          Ovšem ty to posuzuješ podle německých bikerů, opravdu objektivní hodnocení testů, které jsi zřejmě ani nikdy neviděl…

                          A nebo když je testu typu tohoto

                          http://janheine.wordpress.com/…nd-pressure/

                          kde v reálu výsledky na kole ověří pomocí dvou nezávislých různých metod (wattmetr a protikopec s mnoha opakováními), tak pak není u výsledků co řešit.

                          Oproti subjektivním pocitům (ze kterých se tu pak akorát dá dozvědět, že jeden tvrdí, že plášť A je rychlejší než B a druhý tvrdí opak) je to nesrovnatelné.

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            Testy z německých magazínů publikuje například slovenský časopis Cyklomag.

                            0 0
                    • Joseph de Sax  

                      tak to je na omylu, protože to bych nevyvíjel nejrychlejší kola na světě na bezplašťácích po­tom…

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Taky ta měření tuhosti rámů nebyla pro tebe.

                    0 0
    • MlokCZ  

      Už to sem dávám asi po desáté, ale zřejmě je nutné stále opakovat, když vždy ta ostatní probíraná kola kolem 20tis. jsou proti tomu hrozná

      http://www.bike-discount.de/…eam-7–0.html

      0 0
      • pI3rre  

        souhlas =)

        0 0
      • marco  

        Tak nějak jsem si ještě netroufnul si objednávat takovou pro někoho drahou věc ze zahraničního E-shopu a to si kupuji přes internet skoro vše, že už ani nevím jak vypadá kamenná prodejna a prodavači.

        0 0
        • MlokCZ  

          Řešil jsem ze zahraničí pro sebe a pro někoho dalšího v mojem okolí už asi 10 komplet kol.

          Lehce hůře hodnotím komplet kolo akorát z CRC (o nějakém seřízení se jim jen zdálo, což pro mě problém nebyl, ale není to pro ně ideální vizitka). Z bike-discount a Canyonu hodnotím jako velmi dobré, z obojeho už jsem řešil kol více. Pouze u Canyonu jednu sezónu to špatně odhadly a byly extra dlouhé dodací lhůty nových kol. To je ale už nějaký čas zpět.

          0 0
        • fousac  

          lecktery zahranicni EU shopy fungujou lip nez tuzemsky… trochu prolustrovat googlem a po forech a nemel by bejt problem…

          mozna taky zohlednit jakesi pruzkumy a studie (britskych a americkych vedcu – zdravim Zlatku a Jecnaka :) tvrdici, ze v reakcich na produkt/sluzbu je pomer kriku v diskuzi 2 spokojeni ku 11 nespokojenym za totez, receno modernstinou: haters gonna hate…

          tudiz, na ceskym e-shopu bych vahal si objednat cely kompletni kolo, na wiggle jsem ho bez problemu objednal a nakoupil… zaruka 2 roky ram, rok zbytek, pri uznany reklamaci proplaci postovny…

          za me UK shopy OK…

          MlokCZ doporucuje nemecky ozkouseny shopy a i kdyz je divnej

          (zdaleka ne jak napr. Miťo), tak bych mu veril…

          (bez urazky mlokCZnacelniku :)

          P.S. při nakupu z ciziny si prover moznosti nakupu v ruznejch menach, kurzy delaj divy a halir s halirem tu a tam dokaz pekne naskakat…

          0 0
      • Hank Moody  

        Pěkné kolo, ne že ne!

        Ale mám pocit, že většina kupujících prostě nebude chtít řešit nákup z Rajchu. I když tohle kolo do 20 litrů asi v malém českém rybníku těžko najde konkurenci.

        0 0
        • MlokCZ  

          Chápu, že někdo bude chtít koupit kolo osobně blízko bydliště. To si každý musí rozhodnout sám.

          Ale rozdíl koupit z eshopu u nás na druhém konci ČR (a že ty odkazy jsou na obchody po celé ČR) a z Německa už moc nechápu. Osobně bych naopak dával přednost některým německým eshopům, protože fungujou o třídu lépe než naše eshopy a to včetně vyřizování reklamací.

          Bike-discount k ním řadím (mám tam už kolem 20 objednávek, kupuju tam nejčastěji ještě s bike24; a už jsem tam bral i celé kolo i když nebylo pro mě, ale já to zajišťoval a i jsem tam řešil reklamaci).

          Jediná slabina většiny zahraničních eshopů jseou reakce na maily. Pokud něco potřebuju rychle, tak volat.

          0 0
          • m4rkus  

            Nevíš prosím, kolik mm má na ZR Team 7.0 představec?

            0 0
            • MlokCZ  

              Nevím, jestli to je různé pro různé velikosti nebo ne. V 18tce to je něco kolem 105mm. To je údaj dle oka, jestli nezapomenu, tak nechám v týdnu přeměřit.

              A brzo asi budu mít možnost změřit ještě na 22tce.

              0 0
      • Necris  

        Já nevím nevím. Snažím se tvému přístupu při nakupování dát šanci a brát to bez předsudků, ale prostě mi to do té mé palice neleze.

        1. Nemám vůbec dobré zkušenosti s nakupováním v nejlevnějších

        eshopech (s výrazně nižší cenou).

        1. Kolo chce většinou kvůli záruce jednu nebo dvě servisní. Toto asi moc

        nepůjde.

        1. Zaplatí dost na poštovném ne ?
        2. Reklamaci mu uznají ? Toho bych se bál nejvíc.
        0 0
        • pI3rre  

          „Nemám vůbec dobré zkušenosti s nakupováním v nejlevnějších

          eshopech (s výrazně nižší cenou).“ to schválně nakupuješ dráž?

          Nevím jestli čteš všechny příspěvky, ale Mlok ti už na všechny tvé otázky dávno odpověděl:// „Bike-discount k ním řadím (mám tam už kolem 20 objednávek, kupuju tam nejčastěji ještě s bike24; a už jsem tam bral i celé kolo i když nebylo pro mě, ale já to zajišťoval a i jsem tam řešil reklamaci).“//

          . Teda krom ceny poštovného (pokud jsem se na stránky podíval dobře 40euro). Včetně dopravy by vyšlo na cca 21000,– což se s ostatními tipy nedá srovnávat..

          0 0
      • mpdu  

        Takhle osazený 11,6 kg kolo za 800€? To je přímo nádhera!

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          No, od 11,6 kg, v realu o chlup vic, ale ne o moc. Psal jsem vedle jako cerstvy majitel dojmy z nakupu

          0 0
          • MlokCZ  

            Máš ho ve 20tce, takže udáváná váha u Radonu je celkem solidní (žádné velké vymýšlení, i když něco si ušetřil za ty pláště).

            A zajímavé je, že udávají u ZR Team 7 o 100g vyšší váhy než u ZR Race 6, který jsi bral.

            Dle osazení bych to ani neřekl, navíc ZR Team 7 je v anodizaci (dalších dobrých 100–150g dolu).

            To je ale fuk, ty rozdíly budou stejné minimální.

            0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              Osazeni je uplne stejny, jen Team ma vlastovky. Ale ten ram je jinej, jina geo, patky, detaily. Race je delsi s nizsi hlavou (ale mas pravdu ze i tak kratky; 20" Race odpovida 19" u RB-ef.TT 600, HT 130; jeste musim pomerit dalsi rozmery), nema pripravu na nosic, a z nemeckych testu jsem vyrozumnel ze je i lehci nez Team. A fakt me mrzi ze Race nedelaj v cerny anodizaci.

              0 0
        • karliner  

          Za ty prachy ti majkee postaví o kilo lehčí kolo tu psal v jiném threadu.

          0 0
      • m4rkus  

        Ještě bych se chtěl zeptat, jak jsou na tom ty brzdy Formula RX. Jestli by nebylo špatny, si je nechat rovnou vyměnit. třeba za Shimano BR-M595.

        0 0
        • MlokCZ  

          To je na kažém jaké brzdy preferuje (s jakým chováním). RX jsou takové slabší The One. Osobně bych nevyměnil RX za BR-M595 ani náhodou, to bych si ze svojeho pohledu tedy hodně pohoršil.

          Někdo jiný ale zase dá přednost klidně těm Shimanům.

          Teď trošku lituju, že na celopevňáku mám Elixiry R, raději bych místo nich RX (ale ne zase o tolik, abych to teď měnil, když Elixiry fungují ok).

          V době co jsem kupoval Elixiry ale bohužel neexistovala společná objímka pro RX a Sram řazení a nejen, že ji preferuju, ale bez společné objímky se mi to ani nevejde na řídítka.

          Pár měsíců po té se společná objímka ale už objevila (teď ji třeba mám na The One FR, které mají stejné páky jako RX – ty jsem ale kupoval o dost později, když už ta společná objímka byla delší dobu k mání).

          0 0
    • pepino  

      Buď správný rocker :) http://www.kubicasport.eu/…er-2.0–2011/

      0 0
      • folty.hans  

        15 kilový 120 milimetrový full, na tom bych chtěl rekreačně jezdit :-))

        0 0
        • pepino  

          Mam 14 KG HT a rekreačně jezdim:) Na 17kg sasquotchovi 75km ale průměrka nebyla moc vysoká. Jinak u 14,3kg se zaokrouhluje kdyžtak dolu, aspon za nás se to tak učilo.

          0 0
          • folty.hans  

            14,3 kg počítám bez pedálů ve velikosti S a bez laku :-)) reálně tedy beru těch 15 kg minimálně.

            A myslím, že za 20 tis. dukátů sežene pěkné lehčí HT se slušnou výbavou.

            0 0
            • pepino  

              Nevím, já to kolo nevážil a tu firmu neznám, jak to počítá. Jinak to byl spíš nápad, samo, že HT za ty prachy bude lehčí. Já nechrtim, tak 2 kila nahoru dolu neřešim. Jinak to HT z jeho odkazu má výbavu spíš horší.

              0 0
      • swinx  

        To jsem čekala, že tu zase někdo bude prosazovat fully ;o)

        Doufám, že sis dělal prdel =oD

        0 0
        • pepino  

          Nepíše, že chce HT.

          0 0
          • swinx  

            Ale popisuje lesní stezky na to je full 120mm 14,3 kg jako dělaný =oD

            (slovem sjezdy bych si u začátečníka nepředstavovala rovnou nějaký DH ;o))

            0 0
            • pepino  

              Já si pod slovem all mountain představuju sjezdy přes kořeny a dropy do 1m, třeba, no:) Lesní stezka může bejt i pěkná svině:)

              0 0
              • swinx  

                Tak o žádným allM nepadlo ani slovo =o)

                Jinak u začátečníka si opravdu představuju klasické lesní stezky a časem se bude přidávat určitě techničtější terén.

                Na HT se lépe učí technika, kolo mu nebude pomáhat, bude se muset více snažit a víc zvedat prdel ;o)

                0 0
            • fousac  

              lesni stezky se daj i na silnicce… lesni stezky jezdim v poho na cyklokrosce… ale stejne si nejvic lesni stezky uziju na fullu 130/110 cca 14kg a s neskutecnym pohodlim…

              0 0
              • Hroch obojzhivelnyj  

                Pocitame s tebou na jarni Peklo severu :-). Koukal jsem ze uz jste meli s Internautem ochutnavku v Kropacove Vrutici.

                0 0
              • swinx  

                … ale stejne si nejvic lesni stezky uziju na fullu 130/110 cca 14kg a s neskutecnym pohodlim…

                když myslíš… proti gustu žádný dišputát, ale radit to samé i žačátečníkovi je kravina!

                0 0
                • DaSnail  

                  takjest! začátečníkoví pekne dat hátečko, nech ho to nakope do ******, hajzlíka!

                  a ked už bude dostatočne rozkopaný tak možno nejakého fúla. napr alu carbon odprudeného lampióna!

                  0 0
                  • swinx  

                    …a nebo ho rovnou posadit na spešla 150mm, ať se hošík pohoupá a zafrajeří na asfaltové cyklostezce.

                    Ono by tady pár lidí potřebovalo nakopat ******, aby se trochu vzpamatovali =oD

                    0 0
                    • DaSnail  

                      frajeřím na Kone…

                      0 0
                      • swinx  

                        to na tom spešlu nejezdíš ani po asfaltce?! … hustý =oD

                        0 0
                        • DaSnail  

                          jasne, je to pekelně rychlý bike, hlavně do kopce se žene jako dravec ;-)

                          akurát dolekopcom bude lampijón rychlejší, tam kde sa ja ešte furt houpám na Piči, ty už dávno budeš letet helikoptérou… 8oP

                          0 0
                          • swinx  

                            To Ti došly argumenty, že cituješ a reaguješ na koment od mého bajku?! Hochu, Ty máš asi nějaký velký mindrák, měl by sis o tom s někým promluvit.

                            Tyhle debaty s blbcema mě nikdy nebavily, takže sbohem a šáteček ;o)

                            0 0
                            • DaSnail  

                              jak to myslíš, došly argumenty? nijaké som nepoužil, len si z teba robím prdel. si tak roztomilo jednoduchá 8oD

                              šáteček nechcu, dík.

                              0 0
    • bikerenek  

      tohle jsem doporučil známému a je moc spokojenej :)

      http://www.bradsky.cz/…-p-4273.html

      0 0
      • McBlacky  

        low end rám, tragická vidle, nejhorší ráfky od mavic…

        nic ve zlým ale známý asi nebude moc náročný

        0 0
        • bikerenek  

          mě to na začátečnické cyklostezkové ježdění až tak tragické nepřijde – solidní hmotnost, záruka 3 roky…

          0 0
          • Hanz.Ch  

            Prodám tě mojeho Ghosta,co mám v bazaru…skoro nejetého…a do dvacky se vlezeš v poho…

            0 0
            • Mattyy  

              a mohl bys mi poslat foto a nějakou specifikaci toho kola na mail?sk8.shoes@sez­nam.cz dík

              0 0
            • Azmir  

              Na V brzdách a nefunkční vidli bych za to víc jak 10 nedal

              0 0
    • Necris  

      Nedělej stejnou chybu jako já a nekupuj si Authora. Rám byl sice slušně tvarovaný, ale kolo mělo přes 15 kg ve velikosti 21. Je jedno jestli Dexter nebo Traction, není tam velký rozdíl ve váze.

      Brzdy Tektro – už nikdy. Auriga ani Draco. Brzdí na hranici únosnosti, horší je ale fakt, že se musí neustále seřizovat protože neustále drhnou destičky o kotouč. Vyzkoušel jsem dva servisy a ani v jednom to nedokázali seřídit na déle než týden.

      0 0
      • McBlacky  

        od Tektra s bídou véčka.

        To bych vůbec nezařazoval jako možnost pro hydry, stejně jako Promax

        0 0
        • Kamikaze 591  

          Ani ty véčka, jednou jsem měl čest :) to snad není ani hliník, ale nějaký hliníkový blátivý odpad.

          0 0
          • DaSnail  

            ale hovno…

            0 0
          • maajkee  

            ale hovno…

            0 0
            • Kamikaze 591  

              Tak co jsou potom tyhle brzdy podle vás? Když tektra véčka jsou dobré?

              No mě nikdo nevyvrátíte, že tektra véčka jsou na hovno(měkké), jak píšete :)

              0 0
              • DaSnail  

                ja ti nič vyvracat nebudem, je mi jedno čo si myslíš.

                mám tektro, skúsenosti mám s avidom 3 a 5 a všelijakým shimanom. na citybiku mám alhongu a vpoho dokáže roztiahnut zadnú stavbu. blbé gumičky alebo páku poznám, čeluste ne.

                0 0
    • Joseph de Sax  

      zatím si šetři peníze…bude krize a místo kola ti zbude na vřešťáka…avotom­toje.

      0 0
    • (CZ)George  

      100 :-D

      0 0
    • stenli  

      Zdravím krajana z Hodonína.

      Nenapsal jsi dvě důležité věci.

      Kolik je ti asi let a jaké máš ambice.

      Neplatí univerzálně, ale:

      • pro mladého chrta a/nebo
      • bajkera se snahou pracovat na fyzičce a technice a/nebo
      • pro radost ze sportovního výkonu,

      bude asi nejlepší volba rychlé lehké HT – asi ten Mlokův Radon.

      Pokud:

      • je ti spíše ke 40 a více a/nebo
      • preferuješ spíše kochání před výkonem a/nebo
      • máš problémy se zády,

      počkej, šetři nebo si půjč a jdi rovnou do slušného fula kolem 30 tis a více

      Přeji dobrý výběr a radost z objevování krás bajkování

      0 0
      • devet  

        Naprostý souhlas. Koupil jsem HT sice výhodně, ale měl jsem si došetřit a koupit FULLa.

        Jsem dost dávno za čtyřicítkou a občas už mě bolí záda. Nezávodím, jezdím pro radost a kochání se.

        0 0
    • m4rkus  

      Radon ZR Team 7.0 model 2012

      Omlouvám se, ale když vidím, že nový model má lepší výbavu než letošní, bude lepší si pár těch měsíců počkat na lepší cenu. Tipuji, že sleze na těch pěkných 799E, pokud tedy ještě to Euro bude.

      Jak to vidíte vy? Vyplatí se za tuhle cenu počkat?

      0 0
      • m4rkus  

        Prosím o vyjádření, děkuji.

        0 0
        • MlokCZ  

          A co chceš slyšet? O chlup lépe osazený ten nový model je. A kdy přesně ho mohou zlevnit a o kolik nikdo předem vědět nemůže. Já bych pouze hodně pochypoval o pár měsících a viděl to tak na 9 měsíců.

          0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Pochybuju ze zlevni, pripada mi ze spis posunuli cisla tak aby vybava Race 6 a Team 6 byla stejna (ted to bylo R6 cca T7), ale jen letmym pohledem.

          0 0
      • McBlacky  

        jak jsi přišel na to, že se ta cena sníží o 20% v případě nového modelu? Jestli jsi myslel, že počkáš víc jak půl roku tak to pak ano, jinak spíš ne

        0 0
    • dusajed  

      Takže pánové a případně i dámy, objednal jsem Radon Team 7 dne 26.12.2011, následně 27.12.2011 odeslal platbu a 30.12.2011 bylo kolo na poště. Dnes jsem si ho vyzvednul, došlo v objednané krabici i s dárkem – cyklocomputerem v hodnotě 14,90 euro. Jinak vzhledem k akci – kolo stálo ne 799 euro jako nyní ale 699 euro a aktuálnímu kurzu vyšlo na 19250 Kč i s dovozem a zmíněnou krabicí. Vše je podle mne OK, pouze vidlice i po uzavření mírně pruží, což asi bude chtít seřídit. Všem kteří mají strach z objednání ze zahraničí tedy zmíněný obchod doporučuji

      0 0
      • rudik1  

        i po uzavření by vidla pružit mírně měla

        0 0
        • dusajed  

          tak to jsem rád, díky za informaci. Jo a to hlavní co jsem zapoměl – poděkovat všem za diskuzi v tomto tématu. Právě to mě navedlo na Radona. Jako začátečník jsem z toho měl chvílema hodně těžkou hlavu a od původního záměru koupit kolo do 15 tisíc jsem se po 2 měsících vyšplhal na 35 za kolo s karbonovým rámem. Pak jsem se rozhodl koupit až na jaře, ale tahle cenová akce mě dostala a jsem rád, že jsem to koupil. Kolo je to parádní – vypadá lépe než na fotkách a snad budou komponenty dostatečně kvalitní aby na to mé ježdění stačily. Už aby bylo jaro… :-)

          0 0
          • Udomoho  

            Zdravím nechci zakládat zbytečně nové vlákno,protože řeším podobný problém. Také začátečník také podobná cenová relace. Načetl jsem toho celkem spoustu. Chtěl bych jen prosím poradit. Do top výběru jsem si vybral tyto dva koně:

            1,

            http://www.kubicasport.eu/…–super-cena

            2,

            http://www.bike-discount.de/…details.html

            Obě kola stojí totožně 599ecek. Jsou obě kola co se týče výbavy na top také skoro stejně?? Nebo je dle Vás jedno s tech dvou o něco lepší.

            Za vaše názory předem díky.

            0 0
            • Azmir  

              A kolim měřís? jinak na tom obchodě jsou o hodně lepší kola za podobnou cenu. http://www.kubicasport.eu/…RX-Pro-2011/

              http://www.kubicasport.eu/…–super-cena

              0 0
              • Udomoho  

                Meřím 180cm vaha 93kg Do žiliny to mam kousek jsem z Třince takže by to bylo pro mě lepší,že bych si to mohl i vyskoušet. Diky jinak za tip.

                0 0
                • pI3rre  

                  Určitě bych zajel do Žiliny a vyzkoušel si je, případně je tady ještě výše zmíněný radon .. Jsem taky z Třince a pokud by jsi měl zájem můžeme něco poskládat…

                  0 0
                  • Udomoho  

                    Pokud by si byl tak ochotný klidně se můžem domluvit. Pokud máš čas,chuť viš kde co sehnat za dobry peniz tak mi můžeš klidně vytvořit nějaký koncept vubec se tomu nebraním ba naopak a muzes mi poslat na email nejaký tvuj navrh s celkovou cenou+samozřejmně za práci. Já bych se stejně do te Žiliny jel podívat nejrychleji tak za dva tydny.

                    0 0
                    • pI3rre  

                      Klidně se můžeme o tom pobavit a udělat nějaký návrh.. Určitě bude dobré to udělat až po tom co kolo vyzkoušíš v Žilině, ať víš jaká geometrie ti vyhovuje/nevy­hovuje… Klidně se ozvi, email mám v profilu..

                      0 0
          • Udomoho  

            Na kolik tě prosím vyšlo celkem poštovné?? Diky

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.