• Falko

    Zdravím všechny a děkuji přdem za rady. Pořídil jsem na dopporučení prodejců po delším váhání přední hydraukickou kotoučovou brzdu Shimano LX s kotoučem ALigator 160mm, pryskořičné brzdové destičky (resin). Najel jsem zatím cca 70km a jsem rád, že mám zadní V-brzdu, neb nějak to moc nebrzdí. Mohl by mi tu někdo, prosím Vás, dát radu, co s tím? Jaká je doba záběhu, než začnou brzdy fungovat naplno? V obchodě mně řekli, že po sjetí delšího kopce to bude bez problémů. Zavzdušněná by být brzda neměla. Díky.

    0 0
    • Bafoon  

      ty jo … co historie? nejsi první komu to nebrzdi :-) – odmastit očistit seřídit odvzdušnit(i tak) a určitě to jedno z toho bude držím palec :-)

      já mám taky lx 180 a jdou jedna báseň

      0 0
      • Falko  

        Díky za odpoveď, vím, že tu nějakých pár odkazů je, ale příliš se to zvrhává ve vzájemné osočování. zatím mi ale nepřímo potvrzuješ, že co si člověk neudělá sám, to nemá… Zatím jsem to zkusil technikým benzinem a trochu zahřát destičky. Evidentně to dopadne asi tak, že pokud ani to nepomůže, tak si budu muset sehnat někde minerální olej a podívat se tomu na střeva.

        0 0
        • vikicek  

          Musej se zajet, najdi si 15km dlouhej kopec a trochu je zapřáhni :D

          0 0
          • Falko  

            Díky za radu, že to nebude hop na krávu a máme tele, jak mi bylo tvrzeno v obchodě. Jinými slovy budou těch 200 km asi potřebovat, pokud jsem to dobře pochopil. Víťa

            0 0
            • jIrI___  

              Bude ti stačit jeden dlouhý kopec ve kterém budeš bez přestání přibržďovat. Aspoň takhle to praktikuju já.

              0 0
              • Falko  

                Díky za upřesnění, evidentně se z toho něco vyvrbí, cca 3km bych poblíž měl a když, tak dvakrát. Víťa

                0 0
            • vitarockhound  

              Mně při koupi poradili projet to nejlíp nějakým bahnem – (málem sem omdlel, že mám s novým kolem profrčet hned bahnem) ale po čase jsem fakt celkem nevině zahumusil brzdy blátem a potom následoval 6 km sjezd a od tý doby brzdy brzdí jedna báseň. 

              0 0
        • Bafoon  

          to osočování je bohužel pravda – je to škoda, holt každý má svoji pravdu

          někde se tu psalo že se destičky nechají vypálit položením kovovou (!) částí na plotýnku že by po 70km nebyly zajeté se mi nezdá, mě to sice hned po montáži taky nebrzdilo ale máme tu takový sympatický 2km kopec s takovýma 10% a behem té jedné vyjíždky cca 20km se přední chytla a zadní dohonila přední až na králi šumavy :-)

          každopádně držím palec

          0 0
        • Alf  

          Moc bych tech.benzín nedoporučoval, neodmašťuje. Spíš isopropyl nebo nějaký sprej na kotouče,který to pořádně odmastí.

          0 0
          • Hornet  

            Asi najrychlejsie zabehnutie: najdi nejaky kopec, nemusi byt moc dlhy, ale aby sa tam dalo rozbehnut aspon tak na 50km/h, a zatlac naplno brzdu az do zastavenia, ked to zopakujes tak 4–5 x mala by uz zacat fungovat;-), ked budes jazdit len tak obycajne, tak to moze ozaj zbytocne dlho trvat…

            0 0
    • dieegoo  

      Dej těm destičkám ještě chvíli. Mně trval záběh metalických destiček skoro 200km. Pokud myslíš, že jsou zamaštěné, tak z vlastní zkušenosti doporučuju desky do kombinaček, přiložit kovovou stranou nad svíčku a počkat, než se začne valit černý čmoud. Kotouč otřít perchlorethylenem, desky do něj můžeš taky namočit. Velmi rychle se to vypaří. Po pár intenzivních zabržděních šlapaly velmi pěkně.

      0 0
      • RoKo  

        a kdyz pise ze ma resin desticky, to pak plati stejny postup s tou svickou?

        0 0
        • dieegoo  

          Ano, právě na orgianických destičkách jsem to takhle praktikoval. Ty metalický mám nově, takže zatím nebylo potřeba.

          0 0
          • RoKo  

            OK dik, ptam se proto, ze mam taky resin a kdyby nahodou… tak abych vedel ;)

            0 0
    • kubad  

      kotoučovky vozím od 2001

      můj postup pro zajíždění:

      odmastím kotouč isopropylakoholem ( v dostání v lékarně)

      na stůl položím smirek 400 a lehce po něm líznu brzdové destičky aby se strhla horní vrstava

      pak namontuju a jedu na kopec asfalt asi 1–2km  dlouhý cestou párkrát zabrzdím abych se ujistil že je vše OK.

      na kopci se rozjedu co to de 50–60km/h a zabrzdím na doraz – tohle opakuji 3–4× rychle po sobě až dolu a je vše hotovo, ale dej při tom bacha abys ty desky nezapekl :-) nebrzdit souvisle, ale rozjet a zabrzdit

      brzdy sou zajeté během pár km. pokud bych to neudělal takhle tak zajíždím hodně dlouho

      0 0
    • Falko  

      NO jak bych řekl, díky všem. Hned jsme moudřejší. Zítra to jdu vyzkoušet, co to udělá na 3 km kopci. Víťa

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • yetti  

      LX brzdy jsem jezdil a po zajeti maximalni spokojenost. Jezdil jsem je též s pryskyricnyma destickama a kotoucema Aligator a brzdily naprosto srovnatelne s XT 08 brzdama, ktery mam ted. Akorat jsou dost citlivy na presny serizeni polohy brzdice vuci kotouci -zkontroluj zda mas desticky paralene s kotoucem a zda ti kotouc bezi zhruba uprostred vyrezu v brzdici – uz jsem se setkal s tim, ze si kamarad stezoval, ze mu kotoucovky vubec nebrzdej a mel brzdic vuci kotouci posunutej do strany tak, ze kdyz za brzdu poradne vzal, tak mu kotouc dosednul na brzdic a to fakt brzdilo uplne na h… :-). Pak odmasti kotouc isopropylem a dej poradnej kopec az budou smrdet a ono si to sedne a uvidis, ze budes spokojenej.

      0 0
    • marapara  

      Ještě mi urychlilo zajíždění, když jsem polil brzdu vodou. Vytvoří se taková brusná pasta a destičky se dřív zajedou. Sice brzda bude při brždění kvílet, než se voda teplem odpaří, ale jinak bez problémů :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.