• Mark81

    Zdravím Vás všechny.

    Potřebuji poradit. Potřeboval bych kolo. Je mi úplně jasný že za 10tis to nebude žádný šlágr, ale zatím víc utrácet nechci, protože nevím, jestli ho po první vyjížďce nezaparkuji a nezapomenu že ho vůbec mám.

    Absolutně se v tom neorientuji a jde to úplně mimo mě, tak se ptám zde.

    Rozpočet 10tis, plus mínus, takže co nejlepší kolo, za co nejmíň peněz v té kategorii.

    Co jsem tak v rychlosti koukal, tak je spousta značek, že nevím co je co. Poslali mě do Decathlonu pro Rockrider, ale hned druhý názor byl že to jen v největší nouzi na cestu pro jiné kolo. Dál jsem viděl, že třeba Olpran má akce a 7,5tis je velké pánské celoodpružené kolo, ,,původně,, asi 12tis, ale známe ty akce, že. Může takové kolo nějak fungovat? Na Olpran mi bylo řečeno to samé, jen v největší nouzi, kup si kolo za 50.

    Má vůbec smysl celoodpružené kolo na sem tam občasné popojetí? Nemám už záda úplně ve 100% stavu, tak to asi bude pohodlnější vůči nárazům?

    Poraďte prosím nějakou normální značku, aby se to po měsíci nekroutilo a vše neskřípalo. Už jsem zoufalý, ležím v tom 2 týdny a nevím nic, nějakou no name čínu za 6 asi taky kupovat nechci. Jediné co je, tak nabídka na šestiletou Meridu, 19" rám a 26" kola, ale to zas nevím, jestli není malé, musím zkusit. Mám 100kg, zatím, teoreticky to půjde dolů a 178cm.

    Případně kdyby někdo prodával nějakou slušnou bazarovku, původně třeba za 100, teď za 10, tak prosím nabídněte..

    Všem díky za nějaký tip, nebo nasměrování.

    0 0
    • Vilém  

      Predni, nebo zadni?

      Za ty penize kup nejakoui bazarovku.

      2 0

        MTBIKER doporučuje

      • Mark81  

        Obě, i s rámem a sedlem ..Tak zatím žiju v představě, že kdyby se ty kola neprodávaly, tak by je nevyráběli. Pro bazarovky to platí také, jakou značku, která za něco stojí? Vyhnout se celoodpruženému, nebo je to dobrá věc?

        0 0
        • t29  

          V tvém cenovém limitu zapomeň na celoodpružené kolo. Všichni si myslí že to nějak magicky odlehčí páteř nebo co, není to pravda. Ježdění na kole bude záda vždycky zatěžovat, takže k tomu přidej nějaké cvičení.

          1 0
          • AussigBiker  

            Olpram Lazer stal okolo bura nebo sedmi tisic, po infalci by se do deseti mohl vejit.

            0 1
            • Lišák  

              Olpran – full za tři a půl!

              edit: Inflace i sviňa, už je skoro za pět :-/

              0 1
              • AussigBiker  

                Sleva ze sedmi… To je pěkný :)

                0 0
              • mr.garisson  

                17,5 kg, to je pecka, na tom bych chtěl někam jet. :D Ale za ty prachy je to ok. Kolo se pak po vyjížďce rovnou odevzdá ve sběrných surovinách nebo to můžu nechat u kontejneru?

                0 0
                • Vrci  

                  To je kolo co spojuje více kol v jedno. Váha DH kola a e-kola, tuhost zadní stavy jako u softtailu, zdvih jako silnička. A to vše s cenovkou, kterou by tato kola měla normálně v EURech.

                  1 0
              • VojtaRC  

                Tohle kolo je hrozný trest. Táta ho vyhral asi před deseti lety v tombole. Dokonce na něm vyjel i Poledník na Šumavě. Ale po sezóně bylo kolo na odpis.

                0 0
              • KoudakT  

                Tyjo, tohle nejen, že je těžké a blbě to pojede – ono je to regulérně HNUSNÝ!!

                A vůbec nevím, jestli je hnusnější ten rám nebo ty řidítka…

                1 0
              • TK75  

                Reklama by mela ze slabin udelat prednost :)

                Ideální pro jezce který ma málo času a chce si poradne maknout..

                1 0
              • XNeo  

                To mu nebude, nosnost jen 90kg, píše že má metrák.

                0 0
    • scalar  

      Musíš být strašně bohatý, když si můžeš dovolit kupovat kolo za 10tis.

      1 3
      • Mark81  

        Jj, to jsem přesně čekal …majitel mercedesu se bude vysmívat kupci fábie..

        1 4
        • Lišák  

          To není majitel Mercedesu x kupec Fabie, ale majitel čehokoliv „normálního“ (klidně Fabie) x kupec Olpranu a podobných výjebů.

          Do desítky ber bazar. Pokud se v tom neorientuješ, a to asi ne, protože by ses takhle neptal, tak nahoď něco, co se Ti líbí a my Ti to tady zhodnotíme, nicméně stejně by bylo dobré, kdyby při nákupu byl někdo, kdo kolům alespoň trochu rozumí a ví, co zkontrolovat a jak to má vypadat.

          7 0
        • mr.garisson  

          Hele, ono to není o tom, že je to nižší kategorie. Jde s píš o to, jestli to jde např. vůbec seřídit a jestli si po 500 km nebudeš muset pro nové, protože ty komponenty, co tam jsou, tak dají cca sezonu do hospody. Ne nic proti, raději bazarovku, tam máš větší šanci, že to bude aspoň nějaký Alivio.

          0 0
      • JendaH  

        Co je špatného třeba na https://sport.bazos.cz/…o-merida.php ? (první odkaz z Bazoše)

        Vlastně by to mohlo být pro tazatele zrovna skvělá volba – možná bude 55cm rám na něj trošičku velký a chtělo by to spíš 52cm, bojím se že to bude potřeba vyzkoušet, protože záleží jak má přesně dlouhé ruce/nohy.

        Myslím si že pro cesty do 100km je to naprosto v pohodě (jezdil jsem většinu života na horším).

        1 0
    • Tatut  

      Na bazarovku se vykašli pokud tomu nerozumíš. Koupis akorát blbost. Na full se vykašli v tom limitu neexistuje.

      https://m.alza.cz/…-0-vel-xl-21?…

      1 2
      • JendaH  

        Stejně tak může koupit novou blbost, například něco s nedostatečným rozsahem převodů (ano, ještě nedávno se dělal Triban snad s 1×7).

        To, co odkazuješ ještě jde, ale například to nemá na rámu díry na nosič a asi ani na blatník a na karbon se to bude blbě bastlit, takže pokud tazatel chce jezdit dál než kolem komína a tedy cokoli vozit (a nesnese batoh), tak bude mít problém.

        A odkazované o čtvrtinu přesahuje maximální cenový limit.

        0 1
    • JendaH  

      Má vůbec smysl celoodpružené kolo na sem tam občasné popojetí?

      Samozřejmě že nemá, omfg. (teda pokud se bavíme o popojetí po silnici, maximálně polňačce) Odpružená přední vidlice je víc než dostačující do českého „terénu“ (děravé silnice).

      Osobně bych šel do Merida Crossway z bazaru (např. bazos.cz).

      2 0
      • t29  

        něco takového… (prodejce neznám, jen to na mě vyskočilo)

        https://www.cyklobazar.cz/…sway-tfs-800

        0 0
        • JendaH  

          2×10 už má IMHO větší provozní náklady (cena řetězu a kazety) než 3×8 nebo 3×9. Na druhou stranu já jsem mu výše doporučil kolo s hydraulickými brzdami, což má náklady pokud si to bude muset nechat odvzdušnit.

          Ale jinak asi dobrý.

          0 1
      • mr.garisson  

        U kola za 10 tis bych se nebavil o odpruřené vidlici, je to spíš držák na přední kolo, co jsem tak zatím viděl. Ale ta Merida z bazáče vypadá solidně. Co cyklobazar nebo bazar tady? Procházeli jste?

        1 0
    • mara116  

      Ahoj, podívej se na můj inzerát. Za 10 ti ho nechám. Máš tam řazení deore/XT vidlice rockshox. Pěkný stav, lehké kolo.

      6 0
      • Cavendish  

        Dobrá nabídka. Neváhal bych

        0 0
        • Georrge  

          Jo, tohle bude o mile dal nez cokoli, co sezene za 10 nove. A pokud je pohon v rozumnem stavu, tak mozna najede i vic km nez u levneho „smejda“, nez bude muset delat servis.

          1 0
          • Cavendish  

            No právě, taky myslím, Potřebovat teď HT, tak bych o tom snad i uvažoval :D

            Pro pořádek zde je to kolo https://bike-forum.cz/…perior-xp919

            0 0
            • mr.garisson  

              Taky bych tazateli doporučoval jít do tohoto kola. Za ty prachy… Prakticky nové pláčtě, co je vidět z fotek, vidlice sice pružinovka, ale zase schopná narozdíl od marketových držáků předního kola. Komplet Deore a vzhledem k nájezdu to ještě něco ujede, než bude potřeba větší investice.

              0 0
              • mara116  

                Pružinovka? Teď si nejsem jistý jestli se dobře orientují, ale normálně do ní foukám vzduch. Takže mám za to že je to soloair.

                0 0
                • mr.garisson  

                  OK, já koukal asi na nějaký jiný model. Jestli je to Air, tak bych vůbec neváhal, za 10k pecka kolo. Už to vidím i na korunce, že má uzavírání.

                  1 0
            • mara116  

              Jojo je to ono. Vše je v pořádku. Jezdil jsem na něm i 100km a v pohodě. Rozhodně lepší než cokoliv nové do 15–20 tisíc.

              1 0
      • Velomiwookie  

        nevahal bych ani vterinu :)

        1 0
      • Mark81  

        Už jsem koukal, mám to daleko..

        0 1
        • Lišák  

          Jedna jízda daleko a máš fajn kolo, nebo jedna jízda kousek a můžeš mít jebku. Co se vyplatí? ;-)

          Já jel pro svoje a za dva roky nato pro dceřino z Brna do Beskyd. Nelituju.

          4 0
        • mr.garisson  

          Co znamená daleko? 500 km?

          0 0
          • Mark81  

            Mám to 330 km, přes celou republiku..

            0 0
            • gerrard  

              To máš dohromady 660 km. Když tě někdo hodí autem, tak je to pěkný výlet a s rozumnou spotřebou si na 1500 za dopravu. Zas takový problém to není.

              1 0
            • mr.garisson  

              Vlakem to nemusí být taková raketa jak autem. Za tu cenu je to podle mě dobrý kolo, ale dělej, jak myslíš, estli máš pocit, že stará herka za 6k je lepší volba, tak to se nemáme o čem bavit, že…

              2 0
    • Cabasekxxx  

      Nepřemýšlej a vezmi to co ti nabízí mara116

      Za desítku je to výborná nabídka.

      2 0
      • Lišák  

        Jen trošku ustřelil s tou váhou. Kolem 10 kilo to nemá ani omylem. Tak 12 – 13. Ale to není žádný problém. Tazatel není třicetikilový děcko ale stokilový chlap, takže pohoda.

        0 0
        • Cabasekxxx  

          Jelikož vážím jako tazatel, tak váha je až úplně poslední údaj co zkoumám. I když zde zmíněný full od Olpranu… To je masakr.

          0 0
      • mr.garisson  

        Ten Torrent není špatný, ale oproti tomu SUPu je dost využitý. Šaltr teda už něco zažil a ta kliky taky žádná sláva. Minimálně lanko na převodníku bude nejspíš na výměnu… Dle geo by L mohlo sednout hraničně?

        Big nine – velikost L na 178 cm… podle mě spíš nebude sedět, ačkoliv osazení docela ujde a stav asi taky.

        Ten první mkodel vůbec neznám a vypadá, že je fakt nový.

        0 0
      • scalar  

        Ten Whistle je škaredý jak půlnoc, ale na to bych v této cenové relaci nekoukal. Výhodou je vzduchová vidlice s 32mm nohama.

        Záleží ale na konkrétním kole, jaký servis bude vyžadovat. Ty náklady můžou nula až pár tisíc – repase vidlice, řetěz, kazeta, převodníky, destičky kotouče…

        1 0
    • Sulka  

      Sa sedmicku. Minimalne jety. Mozna mozna dohoda.

      1 0
    • KoudakT  

      Za mne taky kolo z inzeratu mara116. Pokud je kolo mechanicky OK, bude to pěkné poježdění.

      0 0
    • Mark81  

      Zdravím všechny. Nemohl jsem jako nově registrovaný přispívat, pauza 24h.

      Ano, nevyznám se v tom vůbec. Jednou zkušenost s kolem Dunlop za 3 tis (celoodpružené) a bylo šílený, ale zase jsem se pokaždé smál…a to nechci, aby se opakovalo, tak se ptám zde..

      Merida bazarovka dobrá, mám už něco zmapované, dostal jsem nabídku vedle ve městě třeba na 6 letou Meridu (celoodpružené) za 9tis, 18 rám, 26 kola, po paní, ale pánské, po servisu, prý dobře vybavené, původně 34tis. (Kliky s převodníky Shimano 44–32–22, kazeta Shimano HG50–9 ( 11–34); brzdy kotoučové ; přesmykač a přehazovačka Shimano XT). Musím nejprve zjistit jestli mi padne velikost..

      Chtěl jsem si jen ujasnit, jestli je to dobrá volba. Kol je všude milion, tak ať nekoupím (zase) nějaký šmejd s nálepkami z tržnice.

      Značky mi nic neříkají, Leader Fox, Kross, Trek, Sava, Specialized, Bulls, atd…tak jak píšete, Audi to nebude, ale prostě zase nekoupit úplnou blbost. Bazarovku jsem nejprve nechtěl z důvodu investic do oprav, protože na první pohled nepoznám stav a funkčnost, ale levné nové kolo bude stát nakonec víc. Díval jsem se i na Alze na kola Sava, ty se mi hodně líbí, ale v recenzích *******, půlka věcí za chvíli na výměnu, praskající rámy atd a tomu se chci také vyhnout.

      Kolo na jízdu ze stavby pro svačinu, hřebíky, na poštu, ať furt nestartuju auto, občas koupaliště atd, sváteční jezdec…jinak bydlím u Plzně, tak hledám něco v okolí.

      Dík všem za cenné info, pomohli jste mi a už zhruba vím co hledat..

      1 1
      • mr.garisson  

        26" celopéro, no kolik let to někdo měl už před ní? :) Co je to za model?

        0 0
        • Mark81  

          Říkal pán kupovali nové před 6 lety. Paní 60 let, přešla na elektro.

          https://sport.bazos.cz/…eho-kola.php

          0 0
        • Mark81  

          To samé za podobnou cenu. Otázka je když se vysype to zadní odpružení, co to bude stát..

          https://sport.bazos.cz/…ske-kolo.php

          0 0
          • gerrard  

            Ty kola se díky asymetrickému tlumiči pod větší vahou dost kroutily. Jsou to staré kola. Kup si na začátek HT. Tam je lepší poměr cena výkon při tvém rozpočtu. Být tebou tak jedu pro toho Supa.

            0 0
            • Mark81  

              Chápu, celopéro vynechám…jel bych, jen ta cesta mě odrazuje..

              0 0
        • XNeo  

          26" jsou out, jede se 27,5" a 29", ale pokud ti to nevadí a předpokládám že ne, tak to kolo na 26" bude levné a může být i rozumně vybavené. Známej takhle před 2 lety prodával karbonovou raketu (jak ji láskyplně říkal) za kterou dal nesmysl peněz a protože to byla 26" tak to buchnul za 10.

          0 0
      • JendaH  

        Kolo na jízdu ze stavby pro svačinu, hřebíky, na poštu, ať furt nestartuju auto, občas koupaliště atd, sváteční jezdec…

        A proč si myslíš, že na tohle potřebuješ celoodpružené kolo? Naopak (ostatní snad doplní, já jsem nikdy celopéro neměl) to je opruz, zátěž a údržba navíc, když s tím nejezdíš v terénu ke kterému by bylo potřeba.

        Podle mě ani nechceš MTB (i když někteří to tak mají rádi a proti gustu…), ale treka.

        3 0
        • IronStorm  

          Jo, já kdysi kupoval na takové popojíždění trekingové Author Stratos a furt to jezdí. Dneska ekvivalent je asi Author Compact za 12 tisíc. Ale je jasné, že v bazaru jsou dnes lepší kola.

          0 0
          • roman 3D  

            Za 10 na alze koupí karboňáka

            0 0
            • Mark81  

              Přesně na tohle jsem koukal, ale recenze nic moc. Něco ohnutého, někdo tam měl i nějaké broušení a jsou tam i praskající rámy. Ale tohle kolo se mi i hodně líbí…

              0 0
              • roman 3D  

                za ty prachy bych se toho nebál, když se něco vysere tak záruka a levnější opotřebované komponenty se nahradí kvalitnějšími (Alivio co už něco vydrží)

                0 0
              • Slavik  

                A co za recenze čekáš, za takovouhle cenu? :-)

                0 0
            • gersa  

              Romčo to má rychloupínáci a nemá to motor..... jak jsi ty na takové kolo jen mohl kliknout?

              5 2
              • roman 3D  

                na bf píšou že rychloupínáci nevadí ani na kolech kolem 30 tis. kč, hlavní je že je to karbon kvalitní a rám je základ

                0 0
    • Mark81  

      Zeptám se na názor, nekamenovat. Co česká kola Maxbike? Jsou v akci teď :-D

      https://www.cyklobazar.cz/…a-model-2023

      Nebo Scud?

      https://www.cyklobazar.cz/…-parus-darek

      Nejlevnější Giant?

      https://www.cyklosoucek.cz/…d-d10286.htm#…

      Pak mám vybrané nějaké bazarovky, tak kdyžtak vložím odkaz a poprosil bych o názor..

      To samé mě pak čeká v dámské verzi, přítelkyně prý bude jezdit taky :-) …díky..

      0 0
      • Azmir  

        To nejsou kola, ale trestné lavice. Některé věci se prostě levně a dobře vyrobit nedají. Nepočítej, že seženeš aspon trošku slušné nové. Byl jsem kdysi podobně zatvrzelý jako ty, ale prosím fakt jdi cestou bazaru. Koupíš něco v pěkném stavu na úplně jiné úrovni a my ti tu s tím rádi poradíme. Těmahle odkazama akorát zahazuješ snahu všech, kteří se ti snaží pomoct a ty nechceš poslouchat. A není to o tom, že by na těch kolech byla špatně jedna věc, kterou vyměníš. Tam je špatně úplně vše a po koupi budeš prvně nešťastný ty, pak tvůj servisák až to tam odvezeš a znovu ty, až dostaneš fakturu za servis…

        2 1
    • gaven  

      Tvl taková obsáhlá diskuse k takovému tématu…

      Asi nemáte co dělat :⁠-⁠D

      1 0
      • liborg1982  

        Diskuze na diskuzním fóru, to je velké překvapení.

        0 0
        • gaven  

          Máš pravdu. Abych tě nedráždil, budu se odteď tvářit naprosto vážně.

          0 0
      • Mark81  

        Tak nebudu jediný, kdo než něco koupí, tak se snaží nejdřív sehnat co nejvíc info. Cenová hranice 10tis (±2) je asi docela častá, když vidím nabídky kol, takže mně konkrétně se zeptat vyplatilo a možná to tady pomůže dalším takovým, jako já. Ušetřilo mi to zde asi zklamání z nového levného kola a možná i nemalé výdaje. Ne každý může, nebo chce dát třeba 40tis. A buďte za nás rádi, protože byste se jinak starších kol nezbavili a mohli je vyhodit :-)

        1 0
        • gerrard  

          Nabídka v této cenové hladině je častá, ale tady se v ní skoro nikdo nepohybuje, protože to je prostě mizerný low end. Tady je běžné dát 10 000,– za jedno kolo a to buď za přední nebo za zadní. V té cenové hladině se dá koupit dobré ojeté, ale pokaždé těžce kompromisní nové. A nikdo není tak bohatý, aby si kupoval levné věci, které nebudou fungovat dobře a zážitek na nich bude mizerný. Si jeden z mála co zvládl místní diskusi se ctí i když máš velmi specifické zadání a taky se ti tu díky tomu spoustu lidí snažilo dobře poradit. Tak dobře vyber a hlavně ať tě to pak baví a užiješ si to.

          3 1
          • Slavik  

            No, myslím si, že ho to bavit nebude a moc si to na tomto kole neužije, ale jeho boj.

            0 0
            • blaham  

              Myslím, že hlavně záleží na účelu a představě uživatele. Podle příspěvků je jasné, že se na kole nebude závodit ani honit rychlejší časy. Na rekreační jízdu jsou doporučená kola z bazarů v cenové hladině 10–15 tisíc zcela dostatečná a určitě lepší „entry“ volba než nový low end. A kdo ví, třeba si v tom člověk najde díky slušnějšímu (ačkoliv bazarovému) kolu časem větší zálibu a bude se posouvat směrem k lepším komponentům a vyšším cenovkám… V tomhle zcela souhlasím s příspěvkem Gerrarda, myslím, že to shrnul hezky.

              2 0
          • Mark81  

            A já Vám za to všem děkuju. Hlavně tady máte přehled o všem víc, než kdokoli z mého okolí. Kolo jsem nepotřeboval 20 let a měl v životě tři, BMX20, pak jsem sebral tátovi Favorita co na něm jezdil na pivo, tam stačilo jen vrátit berany do původní polohy, sundat hliníkové blatníky, přezout, přidat přední přehazovačku, vyměnit sedlo, vyleštit dráty, nalakovat rám a měl jsem fajn závodku a pak vysněné Shimano Texas. Od té doby jsem je potkával jen na silnicích. Za tu dobu se to posunulo jako vše úplně někam jinam a i proto jsem vyhledal tohle forum, protože se v tom orientujete a dokážete poradit. Do té doby jsem znal jen značky Olpran, Author a Rockrider s Decathlonu a kdyby mi někdo řekl mám kolo Sh*t, je nejlepší, stálo 60 a za 10 ti ho dám, tak mu budu věřit a koupím ho…časy honit nebudu, závodit jen s přítelkyní, protože tam vím že vyhraju a jezdit jen to koupaliště, pošta, rohlíky, občas provětrat někam dál (10–20km?) ..tak mě zajímalo, jestli při dnešních technologiích vyrobí kolo za 10, když je jich všude plno, které bude fungovat a bude dobré a je to holt jako se vším levným. Takže beru kvalitnější, od někoho už vychytanou bazarovku…a možná mě to chytne a půjdu časem dál, než jen jako dopravní prostředek, živím a servisuju čtyři auta, tak kolo možná uservisuju taky…

            Tak ještě jednou dík všem za pomoc a objektivní názory..

            2 0
    • Baf13  

      https://sport.bazos.cz/…ction-29.php

      Trochu dražší, ale třeba by se dala usmlouvat nějaká slevička.

      2 0
      • Doyle  

        Tohle mě u toho popisu inzerátu pobavilo: Cena včetně příslušenství: 2× držák na bidon, 2× bidon 0,7l, pumpička, brašna pod sedlo s náhradní duší a lepením.

        2 1
    • Potkan007  

      Ukamenujete mě. Předem říkám, že bazar v pěkném stavu, příkladně servisovaný, je lepší volba, ale Decathlon je za ty peníze použitelné kolo, když chce člověk koupit a jezdit, neřešit výběr na bazaru, cestování přes půl republiky, debatování o ceně. U bazaru je potřeba oddělit zrno (jednotky kol, která rychle mizí) od plev (99 % bazaru – předražené krámy zralé na generálku). Člověk neznalý se snadno nechá přesvědčit, že zrovna to konkrétní kolo kilometr před totálním rozsypáním je super zánovní bike, který stál kdysi dávno dvě průměrné výplaty. Je to úplně stejné jako u čehokoli jiného ojetého – auta, motorky. Když tomu člověk nerozumí, musí si vzít k ruce někoho, věrohodného a zkušeného, protože jinak je šance na náhodnou koupi pokladu rovna šanci na výhru v loterii.

      Sám mám jako zimáka Rockrider ST520, kupoval jsem ho jako zánovní hluboko pod cenou čistě ze zvědavosti. Jako volitelný krok jsem k tomu pořídil z Číny 1×9 sadu 11–42 a širší řídítka, mám ho 4 roky a kolo drží a drží. Jasně, je těžké, v rámu je v kamenitém terénu cítit, že si zadní kolo trochu hledá stopu místo aby se nechalo vést, ale na občasnou projížďku je to naprosto dostačující. Přítelkyně na něm občas jezdí, když chceme vyrazit spolu a nestěžuje si, já ho používám do práce.

      Nesmíš tu brát tak doslova všechny, co by si „za 10 000 koupili maximálně tak jedno zapletené kolo“. Jsi na stránkách nadšenců přes kola a koníčky jsou obvykle o nadšení pro věc a vlastnictví toho, co chci, ne co potřebuju. Troufnu si tvrdit, že hromada lidí tady má kolo násobně (i o řád) dražší, než jaké by jim stačilo a podle toho soudí, že na ničem levnějším, než 50k/100k/150k (výběr nechám na tobě) nepřipadá v úvahu jezdit.

      5 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.