• Ivcucha

    Ahoj, předem dík za schovívavost s někým, kdo ví o kolech kulové.

    Uvažuji o pořízení nového kola (i klidně z druhé ruky) a nevím, od čeho se odpíchnout …

    Momentálně mám Kellys phanatic (viz foto, víc info nemám), kterému ale nebude chybět moc do 20 let stáří (já ho mám 9 let a předtím ho měla nějakou dobu tchyně) … dosud jsem kolo použivala spíš jako přibližovadlo po městě, do práce a na hodně krátké výlety … ale loni mě to ježdění chytlo a cítím, že je potřeba trochu modernizace …

    Jsem ale čistě hobby jezdec, když si na kolo najdu čas 3× týdně, je to zázrak a za jednu jízdu dám tak 40–60 km.

    Jezdím po cyklostezkách, což jsou u nás na jihu Čech převážně asfaltky, ale najdou se i šotoliny/les/pol­ňačky … ráda směřuji na Blanský les, takže i trochu kopce.

    Nevím, zda se zaměřit opět na trek nebo gravel … podmínka je kolo do max 12 kg, tohle, co mám má 15,5 kg a to je už hodně.

    Limit je 30 000 kč, ale to je fakt už max, na to své hobby ježdění nepotřebuju nic drahého, takže budu hledat i po bazarech …

    Doporučíte mi, od čeho se odrazit? Nějaké značky kol, důležité komponenty, které by to mělo mít, …

    Měřím 175 cm.

    Díky moc!

    0 0
    • Morchella  

      To se nejdřív budeš muset rozhodnout, jestli rovná řídítka, nebo berany a jestli pevnou vidlici, nebo odpruženou. Potom už se bude dát od čeho odpíchnout.

      0 0
    • Tomcat  

      cítím, že je potřeba trochu modernizace … …co chcete modernizovat ? Co Vám na tom vadí?

      0 0
      • Ivcucha  
        1. Vadi mi vaha, myslim, ze dat dolu 3 kg bude uz znat.
        2. asi bych i chtela vic prevodu … mam 3×9 a nekdy me prijde, ze to je malo … ale to muze byt subjektivni …
        3. a to kolo je „pomale“ nebo jak to rict … kdyz na nem jel manzel trasu, kterou jezdi dennodenne na svem, byl na tomhle o 5 minut pomalejsi a pry se vic nadrel

        A je proste pravda, ze kdyz obcas jedeme nekam spolu,moc mu nestacim a to mam fyzicku lepsi nez on

        0 0
        • t29  

          Trochu na přeskáčku:

          2. v systému 3×9 je převodů dost, ale hodně se jich překrývá. Moderní kola s jednopřevodníkem (1×11 a podobné) mají převodů míň a přesto skoro stejný rozsah. Spíš jde o to, jestli ti stačí lehké převody do kopců – tam je výhoda horského kola, které má obvykle lehčí převody než krosové nebo gravel.

          3. pomalost kola je souhrn vlivů například:

          • stav údržby (hlavně to co se točí a není vidět = ložiska)
          • ztráty v odpružení, výpletu a jiných místech, kdy šlapeš a kolo místo aby jelo tak se kroutí a houpe
          • použité pláště (levné pláště dlouho vydrží, ale jsou těžké a pomalé)
          • kvalita ostatních dílů

          I z toho starého kola se dá udělat svižný stroj, ale musela by se vyměnit většina dílů, ekonomicky je to nesmysl.

          1. dát z toho starého kola 3 kg dolů bude určitě znát, takže:

          • odmontuj stojánek (půlkilo)
          • odmontuj blatník (čtvrtkilo)
          • sundej brašnu (cojávímpůlki­lovčetněobsahu)
          • dej pryč zámek (půlkilo)
          • odpruženou vidlici vyměň za pevnou (jedenapůlkilo)

          Jinými slovy, pokud chceš aby kolo vážilo 12 kg a pořád chceš vozit zámek, brašnu, stojánek a blatník, tak hledej kola, která mají katalogovou váhu 10 kg – to v kategorii do 30 tisíc Kč dost přefiltruje nabídku.

          Pokud máš možnost, půjč si MTB a gravel a vyzkoušej je na cestách, kterýma normálně jezdíš. Budeš mít lepší možnost srovnat, co ti sedí.

          1 0
          • yorg  

            Pro pomalost kola chybí zásadní vliv. Ten, kdo na něm sedí na víc nemá.

            0 1
            • Lišák  

              No nevím. Když přesednu z FS Vittoria Maza 2,6/2,4 na HT Schwalbe Ray 2,25 / Ron 2,1, tak mám průměrné rychlosti přeci jen vyšší. ;-)

              0 0
      • Morchella  

        Kolik asi stojí repase vidlice?

        0 0
        • kandik psi zub  

          Podle toho co najdou, ale co vim tak nizsi tisice. Moje lefty naposled v prazskym nelevnym servisu kontrola , vymena d ou lozisek ze ctyr, cisteni tesneni necely 4tis

          0 0
    • Baf13  

      https://www.canyon.com/…ep/3292.html?…

      Ten Canyon Pathlite by mohl vyhovovat, ale pokud chceš jít cestou gravelu, tak doporučuji určitě někde vypůjčit na delší trasu, která zahrne i nezpevněné cesty (ne každému gravel sedne).

      1 0
      • scoty  

        Tohle jsme včera objednávali kamarádce. Má stejnou představu o využití jako zakladatelka vlákna.

        Kolo je na XT, hmotnost 11,8 a cena 30 i s dopravou…;-)

        1 0
        • Azmir  

          XT jsou jenom brzdy, hazka a kliky

          0 0
          • scoty  

            Prostě to nejdůležitější je XT. Řazení a kazeta je SLX…což je taky ok.

            0 0
      • Kos_CZ  

        Ten jsem kupoval synovi v o trochu horším osazení (zato s nižší cenou) a spokojenost – jen teď chce vyměnit sedlo – že prý to originální je moc tvrdé. Takže ze domácíách zásob dostane jiné… Syn je jinak spokojený, jen mu teď mladší brácha ujíždí, neb tohle je jednoplacka s převody celkem do terénu a jako rodina jezdímě spíše po silnicích a polňačkách. Ale to doladíme větší plackou… :)

        0 0
    • MavasH  

      Kolegové výše nabízí MTB, hlavní by tedy mělo být rozhodnutí, jestli je potřeba MTB (větší pohodlí na horším povrchu), nebo stačí obdoba toho, co je ten stávající Kellys, kde by se absence pružící vidlice dala z části vyřešit nižším tlakem v širších pláštích. Také byla zmíněna volba tvaru řídítek (čemuž je přizpůsobena geometrie rámu/kola). Obecně se dá opět říct, že u rovných řídítek (MTB/trek/cross) bude posed pohodlnější, u „beranů“ (gravel, CX) bude posed více do sportovna. V původním příspěvku jsou zmíněny kopce, ale zde by to opět chtělo bližší specifikaci – budou potřeba převody na ježdění prudkých kopců v terénu (pak je jasná volba MTB), nebo je v plánu při větším kopci stejně slézt z kola?

      1 1
      • ken-t  

        Rovna riditka nejsou pohodlnejsi to je neco co se tu opakuje do nekonecna az tomu lidi veri. Je to prave naopak. To same je s prevody. Gravel/Bikepackig muze docilit podobnych prevodu jako MTB.

        1 3
        • MavasH  

          Kolo s rovnými řídítky má v 99% „vzpřímenější“ geometrii, takže je to pro mnoho lidí pohodlnější, protože nemají tolik váhy „na rukou“ (samozřejmě za cenu toho, že ta váha je „na sedle“). To, že mají berany více možností úchopu, než rovná řídítka, je samozřejmě aspekt zvyšující pohodlí, ale to většinou v případě delších jízd. Pokud na to měkdo sedí pár hodin, rovná řídítka jej v tomto ohledu omezovat nutně nemusí. A k těm převodům – pokud by na obou kolech byla stejná kazeta, u MTB bude z výroby určitě menší převodník než na gravelu, protože ten bude laděný více do rychla.

          0 1
          • ken-t  

            Blbost MTB nema 99% vzprimenejsi geometrii o proti gravelu. Opet opakavany blbosti se tady stavaji pravdou. Tady mas geometrii gravel Kona Rove LTD a Trek Marin. Primysli si riditka a je to priblizne stejny. Lidi si pletou Madone s gravel kolem. Jen tak pro srandu jsem ti porovnal Madona is Marinem. Tam uz je rozdil velkej. Prevody … znovu neni gravel jako gravel. Jak jsem napsal Gravel muze docilit MTB prevodu.

            0 0
            • MavasH  

              Ano, když přidám řídítka, je ten gravel stejně vzpřímenej, jako když jsou 600mm řídítka stejně široký, jako říditka 750mm+ :)

              0 0
              • ken-t  

                No ty berany se ti moc nepovedli :-) Ty jsou jak z 1970.

                0 0
            • Tomcat  

              bohužel gravel nemá ustavenou jednotnou geometrii i vybavení. Gravel je tak i silnička s širším pláštěm až horak ala MTB z roku 199×… pravda je tak vlastně vše. Gravelem může být vláčena i madona až k Madoně na Montserratu.

              3 0
              • ken-t  

                To je pravda MTB ma ustanovenou geometrii. Moderni gravel je mezi silnici a MTB spektrum. Orignalni MTB 199× se neda ani srovnat s modernim MTB po strance geometrie a vybaveni. Lidi si predstavujou pod slovem gravel silnici s 38 mm plasti coz bohuzel neni tak docela pravda.

                0 0
                • Lišák  

                  Moderni gravel je mezi silnici a MTB spektrum.

                  Lidi si predstavujou pod slovem gravel silnici s 38 mm plasti coz bohuzel neni tak docela pravda.

                  Autor textu zastává stanovisko, které zároveň vyvrací.

                  2 2
                  • yorg  

                    Jinak řečeno, je to silnička na prd a je to MTB na prd. Kdysi se tomu říkalo kočkopes. :-)

                    0 1
                    • ken-t  

                      Na rozdil od MTB co je perfektni do terenu a perfectni na silnici.

                      0 0
                  • ken-t  

                    A kde si vyvracim? Vetsina lidi si mysli ze gravel je silnice s 38 mm plasti to bohuzel neni tak docela pravda protoze moderni gravel je mezi silnici a MTB spektrem.

                    0 0
                  • Tomcat  

                    Myslím pokud uvádí, že se jedná o spektrum. A že víc lidí si myslí nějakou konkrétní podobu, nic nevyvrací.

                    Ono stačí že mnohé místní senior žiletky si představují MTB leda jako jako silničku se širšíma gumami..... pak šíří takový kraviny jako že gravel je pohodlný. Jistě proti jejich „zánovní“ silničce ideálně ještě s ráfkovými brzdami a 28mm pláštěm nabombeným na +6barun je už ledaco jinde.

                    1 0
      • Ivcucha  

        Nebranim se ani MTB, nicmene si myslim, ze me asi bude stacit trek/gravel … vylozene teren nejezdim … to ani ty kopce, nejedna se o nic drastickeho, v terenu vubec, max nejaka sotolina, na co jsem pri vyjizdkach zatim narazila … a zatim nejvic jezdim na 60 km prevyseni cca 700 m a vse jsem vyjela, ale neni vylouceno ze velke prudaky budu tlacit

        0 0
        • scalar  

          Blanský les je vyasfaltovaný křížem krážem a kvůli těžbě dřeva těch upravených cest bude jen přibývat. Takže pokud jezdíš po cestách, stačí lehká karbonová pevná vidlice. Je potřeba jen vyřešit řidítka, jestli rovná nebo berany, typově pak gravel nebo kros (29" MTB) s pevnou vidlicí.

          0 0
    • Kos_CZ  

      Chceš modernizovat kolo takže hádám, že Tě cyklistika baví. Důležité je si odpovědět na otázku, co ja na ní tak zábavné a co bych případně chtěl do budoucna s kolem dělat. Doporučoval bych si od někoho půjčit (vyzkoušení kola nabízí i kdejaká cykloprodejna) kolo s berany a jet se s ním projet. Podle popisu bych si pro takový účel půjčil nějaký gravel – tím si vyzkoušíš jednak ony berany, tak i kolo kategorie, které k Tvému popisu jizdních povrchu asi tak nějak nejlépe sedne.

      Zjednodušeně se dá říci, že:

      • rovná řidítka – větší kontrola nad řízením – jsou širší, takže jezdec má větší páku = snáze se ovládá zatáčení, což je důležité v terénu na nerovnostech.
      • tzv „berany“ – více možností úchopu, úchop je užší, více aerodynamický – lepší pro dobré cesty, kde se človět s řízením tak moc „nepere“, při vyšších rychlostech.

      Pro vysvětlení:

      Když jsme měli děti, koupil jsem si horáka protože jsem věděl, že jednoho dne namontuju na kolo děckou sedačku a když se prcek bude vyklánět či tak něco, potřebuju mít kolo dobře pod kontrolou + s manželkou jsme nejezdili nějak rychle. Nyní to kolo používám jen pro vyjížďky s rodinou, nebo pokud jedu do práce, kde mi nikdo tohle těžké staré kolo ve společných garážích neukradne. Sám jezdím na silničce a nyní upravuji gravel.

      Moje doporučení je tedy vyzkoušet si i něco jiného (gravel), což Ti pomůže si ujasnit co je na trhu a jak se na tom jezdí a sem do diskuse přijít už s představou kategorie kola a nechat si poradit konkrétní nabídky výrobců, protože tady mají lidi lepší přehled o akcích, výprodejích, osazení komponenty atd.

      2 0
      • ken-t  

        Tady bych dodal ze lidi is porad mysli ze gravel kolo je silnice se sirokymi plasti. Moderni gravel „berany“ jsou o necem jinem a nemaji co spolecnyho se berany na silnici. Vetsina gravel beranu je jen o par milimetru uzsi nez MTB riditka.

        0 2
        • Tomas_82  

          Myslím že s tou šířkou jsi se trochu spletl.....

          0 1
          • Cabasekxxx  

            Spíš spletl milimetry a centimetry

            1 1
          • ken-t  

            Ne ne. Moje PNW gravel berany maji 607 mm. MTB standard maji 750 –780 mm.

            1 2
            • Tomas_82  

              Jednak i tohle je rozdíl min 150mm, což není pár:-) a to že máš nadstandardně široká řidítka neznamená, že to má většina gravelů…

              1 0
              • ken-t  

                To nerikam. Bohuzel vyrobci prodavaji silnicni kola jako gravel protoze je to ted moderni :) Ja nemam nadstandartne siroka riditka. Na „opravdovem“ gravel kole jako na MTB je to nutnost.

                0 0
        • bara2  

          Tak sedmdesát to opravdu nemá. A pro ženskou budou max 45cm, a to spíš dole.

          Určitě to stojí za vyzkoušení. Já jsem z HT (něco takového, jak paní/slečna teď má) sedla na starou Favcoritku v beranama a po třista metrech bylo rozhodnuto, jak budu pokračovat :-)

          Ale těch třista metrů to chce, první pocit byl, že je to strašně uzoučké ;-)

          0 0
        • kandik psi zub  

          Tvl prestan uz kazat tyhle icoviny. Tvrzeni ze grevl jsou uzsi o par mm jednoznacne indikuje, ze by tazatelka mela tvoje vejsplechty obchazet obloukem.

          2 0
          • Lišák  

            Pokud ken-t jezdí na něčem takovým, tak se jeho postům moc nedivím. Ježe většina gravelů, co potkávám, vypadá trochu jinak.

            1 0
          • ken-t  

            Ja se nedivim ze se v Cechach gravel tezko chyta oproti zbytku sveta. Mel by jste mlcet kdyz nevite o cem se tu mluvi.

            0 4
            • Lišák  

              To vykání si nech od cesty.

              Mluví se tady o kole na rekreační vyjížďky. A pod tím zadáním si fakt nepředstavím kolo s berany šířky kolem 60 – 70 cm a gumami 2,25+.

              3 0
            • gerrard  

              Tak jestli se špatně chytá, tak to asi žiješ v jiném státu. Je to nejčastější kolo co jde potkat. Jestli něco aktuálně vede v módnosti, tak gravel.

              0 0
              • Tomcat  

                Nejčastěji jsou potkat lowend city bike a lowend ebike. Ale ano v módnosti to vede…

                0 0
                • kandik psi zub  

                  hele asi podle toho kde jezdis. Na moji typicky trase, tj. 40km do Prahy a zpet je podil gravelu, pokud odectu „plečky“ urcite tretina az polovina. A gravel typu, kterym na tu mistruje ken, nepotkas ani jeden, jsou to proste konfekcni kola s riditkama radove do 50cm – protoze ti lide prekvapive nectou radavist od rana do vecera a pak nahanej nekde po certech 60cm+ dropbary, ale jdou a koupi S, C nebo Dekáč, že.....

                  1 0
                  • Tomcat  

                    Právě, že jezdím všude. To že v nějaké oblasti v nějaký čas a něco se tam vyskytuje víc neznamená že to je …nejčastější kolo co jde potkat…

                    Například u restaurace U Čámrse se vyskytovali nejvíc SantaCruz, fully120mm+ a 50+ majiteli, budem z toho dělat kauzalitu?

                    Ale je pravda, že báječní hoši s plnovousem na pseudo gravelech (spíš endurance) vždy zaujmou . Obzvlášť vyžehlený vohoz ala obeť módy devadesátých let, co čumí před brodem jak tele na nově natřený vrata… …oni spíš na gravelu pak jezděj raději po silnici.

                    Víc právě potká chatařů co mají něco ala kolo za dvacku za třicet nebo EV ekvivalent na pojíždění okolo chalupy, po vesnici a okolních hradech a zámcích.

                    0 0
    • Zbyniusz  

      Já šel cestou předělání MTB 29 na Treka. Koupil jsem Scott Scale a dodělal ho k obrazu svému a stálo mě to nějakých 18 tisíc. Ivcucha má 175cm tak s koupí jetého MTB nebude problém a zbytek je otázka pár hodin práce a peněz. Bike mám lehký a super blbuvzdorný, s docela slušnou výbavou, který už v dnešní době nekoupím za tyhle peníze co mě stál.

      1 0
    • Muron  

      Paní Ivo, zajeď si do Budějc do Decathlonu vyzkoušet gravel, zda berany sedí. Kdyby seděly, tak si tam objednej vínový se stopětkou: https://www.decathlon.cz/…_/R-p-328031?…

      U crossovych bude jen pár, co se vejdou do váhového limitu (třeba ten Canyon). Nebo fitness kola, která ušetří dvě kila na karbonové vidlici.

      1 0
      • Ivcucha  

        Díky, to není blbý nápad zajet si vyzkoušet gravel do Dekáče :)

        0 0
    • Ivcucha  

      Díky všem, já se teda asi nejdřív vydám cestou vyzkoušení půjčeného, abych zjistila, co mi bude vyhovovat a pak už přijdu s konkrétnějšími požadavky :)

      Nicméně mi známý poslal, že by mi mohl sehnat toto kolo, stojí za úvahu?

      0 0
      • kandik psi zub  

        za kolik je?

        pokud je zadani do 30k a smi byt bazar, tak do 30k sezenes lehci/ lepsi si myslim. 12,9 ohne pedale je realne 13,3

        Nicmene principielne bych nedumal o grevlech apod. a koupil lehkej hardtail, dostatecne malej= kratkej a klidne 27,5 ( a klidne 26, ale to jsem jako nerek). Duvodu je pro to kvanta.

        0 0
        • Ivcucha  

          Právě že jen 500 eur, tak si říkám, zda to má význam …

          0 0
          • Muron  

            Pokud je nejeté, tak 500 éček je dobrá cena. Jen jestli chceš horské.

            0 0
          • kandik psi zub  

            500eur to by slo

            nicmene ve specifikaci se nezminujou kola, a asi je k tomu dobrej duvod. Pze pres 13 kilo s takovyma komponentama mi prijde dost. Bude to podle me v kolech, coz nebude dobry. Nejaky levnejsi shimana, tlusty draty, rafky tezitko.

            0 0
          • scalar  

            Takže místo nového lehkého kola na cesty staré těžké do terénu…

            6 0
            • Ivcucha  

              Pravda, s manželem jsme to probrali a je to opravdu hloupost … napisu vám s dovolením mail :)

              0 0
      • bara2  

        Zajeď napřed do toho Dekáče. Koneckonců, tam mají i MTB, tak si můžeš vyzkoušet všechnio.

        1 0
    • Muron  

      Nejdřív plusy:

      • solidní až nadstandardní všechno – vidlice, pohon, brzdy
      • s dvouplackou nebude pomalé a hmotnost je dobrá

      mínusy:

      • je to horské kolo, široké pláště mají větší valivý odpor než máš na Kellyšce
      • 17'' rám Ti bude při 175cm asi malé

      Záleží stavu a na ceně.

      0 0
      • kandik psi zub  

        17ka pri 175cm rozhodne nemusi bejt maly. To je jenom takovej ten prodavačskej tabulkovej (zlo)zvyk.

        0 0
        • kandik psi zub  

          a gumy je to posledni co ma resit v tuhle chvili, do 2tis to obuje do cehokoliv co ji bude vyhovovat. Tzn. nejaky ultrarychly XC uzovky nebo vylozene gravel gumy.

          1 0
          • Kos_CZ  

            Přesně – mám na horáku 42mm gumu s plným profilem uprostřed a výstupky po stranách a na asfaltu občas proháním slabší kusy na silnicích. Je to sice makačka, ale sranda.

            Gumy jsou třešnička na dortu pro doladění na závěr…

            0 0
        • Muron  

          V nákupním centru, kam jsem občas nucen chodit, se chodím zašít do Intersportu (je to tam jediný obchod s kolama) a tam KTM vedou. 19'' u modelu Alp Pro mi je pocitově malá, a to mám 180 cm.

          0 0
          • Lišák  

            Mám 176 a jezdím Qayrona Carmu a Authora Vision v „M“ 17". I RB IQ 26 jsem měl v „M“. A to jsem si před koupí zkoušel M i L a M vyhrálo.

            0 0
    • ceo  

      Napíšu své zkušenosti po cca 150km na gravelu a pár desítkách let na MTB. Gravel mám víc do terénu – 48mm pláště. Na MTB mám RaR / ThunderBurt obojí 2,25

      • překvapení 1 – PR na segmentech automaticky na gravelu nepadlo = na MTB i na asfaltu dokážu být podobné rychlý
      • překvapení 2 – ačkoliv PR na segmentech zase tak nepadají, časově jsem na celé trase na gravelu o cca 10% rychlejší a s nižšími tepy

      Mtb se zamknutou vidlicí je výrazně drncavější než gravel na karbon vidlici

      Pohodlí gravelu na polnackach, šotolině i trávě velmi překvapilo.

      Zvykat si na berany mi netrvalo 300m, ale tak 60 km. Ještě na 40km jsem gravel chtěl vrátit…

      Tam, kde jsem se na MTB nudil – polňačky a lesní cesty – tam je to s gravelem zábava.

      Z kopce gravel za moc nestojí. Pláště oproti MTB mají minimální grip na brzdění.

      Do prudkých kopců je lepší MTB (převody, grip plášťů a jistější ovládání)

      Gravel je super zábavný v lehkým terénu/šotolině je daleko víc responzivnější než MTB

      Gravel nejlíp vystihuje slovo štěrkolet. Přesně o tom je. Šotolina, polňačky, lesní cesty, cyklostezky, spíš mírnější profil než prudké výjezdy a sjezdy, tam je ve svém živlu gravel. MTB je tam takové utlumené, neobratné. MTB ožije se zhoršujícím se podkladem a rostoucími kopci.

      4 0
      • Lišák  

        Gravel nejlíp vystihuje slovo štěrkolet. Přesně o tom je. Šotolina, polňačky, lesní cesty, cyklostezky, spíš mírnější profil než prudké výjezdy a sjezdy, tam je ve svém živlu gravel. MTB je tam takové utlumené, neobratné. MTB ožije se zhoršujícím se podkladem a rostoucími kopci.

        AMEN


        Dělat z gravelu pevné MTB s řídítky jen o pár mm užšími, než má MTB a jezdit na něm 2,2" pláště je tak trochu proti původní myšlence kola. Stejně jako dávat na MTB 1,5" hladké pláště a na řídítka hrazdu.

        1 0
        • kandik psi zub  

          Stejně jako dávat na MTB 1,5" hladké pláště a na řídítka hrazdu.

          Covece ja to udelal a je z toho moje nejoblibenejsi a nejvytizenejsi kolo.......tak ne­vim.

          1 0
          • Lišák  

            :-)

            Moje nejvytíženější kolo je treking Author Reflex se silničníma řídítkama a horskýma převodama na 40 mm gumách. Ale jenom proto, že na něm jezdím do práce. Jinak se samozřejmě nejraději pohoupám na Carmě.

            0 0
          • TK75  

            Proste predbihas dobu no :))

            Nedávno jsem koukal v tv, kde zkoušel chlapek starší kolo s headshockem.Zaver byl neco jako ze by to byla nejlepší věc na grevl, protože je to na sotky a horsi povrch lepší než pevná ale i citlivější než odpruzený vidle

            0 0
            • kandik psi zub  

              tak to ja tady rikam celkem pravidelne, az mam z toho pocit, ze kumuluji trapno :) Pripominam, ze OPI headshok vazi v 80mm, bez pouziti jakyhokoliv karbonu 1290g. Kdyz si predstavim ze by ho udelali z karbonu.....

              a je to z my zkusenosti bulletproof vidle. Na ty co mam na tritonu mam urcite nejmin 6000km bez servisniho zasahu, a servis je zalezitost nejakych 100eur. (Srovnej fox)

              0 0
          • xtonda  

            Nejlepší je dát různé typy řidítek najednou, pak si lze za jízdy vybrat.

            1 0
    • PLATYPUS3  

      Hliníkový rám, ten bude vždy lehčí než kolo na fotce. Převody tam už bych šel do jednoplacky, už se to nějakou dobu jezdí, tak snad už budou muchy vychytaný, mně se na trojplacce občas kousne řetěz v kleci přesmyku a není to nic příjemného :-) Já mám rád suchý, vyježděný polňačky, to samý lesní cesty nebo může být rozpraskaný asfalt, to 40mm gumy se správným tlakem v pohodě zvládnou a odpružená přední vidlice netřeba. Jestli někoho baví jezdit po trávě s drnama tak jeho volba :-) V obchodě na zkušební jízdě zkusit páčky brzd, přehazovačka jak řadí, jak něco drhne tak pryč od toho, žádný že se to doladí, tak dlouho hledat až to bude 100% ok, včetně posedu, ten už se tedy nastavit musí.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.