• Nebojsa

    Chlapi, vím, že toho máte plné zuby odpovídat na skoro pořád stejné dotazy. Snad neschytám hromadu hejtů. Poptřebuji poradit. Se ženou jsme se zbláznili do kol a tak bychom chtěli upgradovat kola, které máme skoro 10 let. Nejezdíme traily, ale silnici, cesty, les, hory. Já muž měřím 176 a vážím 80kg. vyhlídnuté mám Qayron Ram MKII 1. Myslím, že snad dobrá volba. Případně když budete mít někdo nějaký zajímavý tip, budu vážně rád. Manželka 172 váha 55kg. Tady úplně tápu. Nemohl by mi někdo dát tip? Koukal jsem po superior xp 919. Co si myslíte o porovnání těchto kol?

    Děkuji moc za pomoc s výběrem

    0 0
    • Azmir  

      Jestli jste se tak zbláznili a vydrží vám to, tak bych v téhle cenové kategorii zvážil nějakého výprodejového/ba­zarového fulla, to je pak jiné ježdění ;-)

      0 7
    • blackboy007  

      Chceš nové nebo bazar

      0 0
      • Nebojsa  

        V zásadě je mi to jedno. Jen nechci naletnout na nějakou herku a pak do toho jen sypat.

        0 0
        • Markony  

          Hele kup si pro začátek nové ať nejsi zklamaný , na ful si přešetři a kup si nový a pořádný.

          1 0
        • shcorepi  

          Doporučovalo se tady ve slevách toto za 30 tis., má to jen trochu menší rozsah převodů 11–50. Jinak kolega tomu navážil jen 11.8 kg ve vel. M bez pedálů. V této cenové kategorii mají kola klidně i 14 kg.

          Vhodné pro obě pohlaví, je tam i šedé.

          https://www.tradeinn.com/…/138267700/p?…

          4 0
          • RichP  

            Toto je za mě v dané cenové relaci výborná volba. Ještě před měsícem tam byl k dispozici i Epic HT za cca 36 nebo u CykloErben Trek Procaliber 9.5 za necelých 34k, ale prodejci zdá-se už cítí jaro, tak i mimořádné nabídky pomalu mizí.

            0 0
            • Tomcat  

              V nejen v dané cenové relaci je něco s RS Judy fakt špatná volba.

              0 0
              • RichP  

                Je fakt, že s Judy nemám zkušenost. Netušil jsem, že je to až taková hrůza.

                0 0
              • Azmir  

                Tak tady jde spíš o ten rám a tu Judy tomu musíš opustit. Pokud ji jako novou prodáš, za stejné peníze tam můžeš dát Recona nebo něco připlatit, ale chápu, že ne každému se do toho chce. Pro holku to ale bude ok.

                1 0
            • Vojtas  

              Jen s nabitou zkusenosti upozornim že ten procaliber 9.5 muze byt v te zakladni variante s prevody 11–50.

              0 0
          • Jan D.  

            Chisel má krásný a pohodlný rám se super geometrií. Mám ho a teď jsem pořídil i ženě. Nicméně ty komponenty co na tom jsou v porovnání s konkurencí za stejnou cenu jsou nic moc. Holt se platí za rám, který si spešl sám vymyslel. Například u toho Radonu a Kellyše je to naopak. Rám si vybrali z katalogu a nechali obrandovat, do jeho vývoje nic neinvestovali.

            2 0
            • esmo  

              Včera jsem Chisela osahával a fakt můžu potvrdit, rám je skvělej, překvapilo mě jak je to lehký, nicméně je to drahý.

              To už si každej musí obhájit sám.

              0 0
    • blackboy007  

      35 000 je max

      0 0
    • Cyklofanatic  

      Teď jsou ceny docela dole, radši bych šel do novýho a spíš HT. Podle toho co jezdíte asi full nutně nepotřebujete. Fulla z bazaru může být pro člověka co tomu nerozumí dost loterie. Asi měsíc zpět byl třeba za dobrou cenu Trek Procaliber 9.6 (37 tisíc), karbon XC. Ale chce se tím trochu probrat, třeba i něco zkusit a udělat si vlastní názor. Ono se ti postupně něco vystříbří.

      0 0
    • blackboy007  

      Cca 10 let zpět šlo koupit kolo 29er Alu rám s rebou na XT i XT zapletená kola za 40 000 kč

      0 4
      • Cyklofanatic  

        Akorát, že ten co byl před měsícem, ještě možná za podobnou cenu seženeš, když pohledáš. Nebo něco podobnýho. Za to ten tvůj odkaz na Focus je fakt ideální pro jejich požadavky….

        0 0
      • Gwaihir  

        To jako odpověď na to, že nejezdí traily, ale silnici, les a hory?

        Já to pochopil tak, že jezdí více méně po tvrdém povrchu, který nevyžaduje žádný velký skill. Ale jezdí i do kopců. A ty nabidnes podivno kolo na 130–150mm zdvihu?

        Za mě hledají xc kola a vzhledem k limitu to budou kola s předním odpružením a hliníkovým rámem.

        5 0
        • cyklista86  

          Hehe klasicke BF. Typek vylozene napise, ze nejezdi traily tzn. XC HT ideal mozna i gravel a oni mu tu cpou fully do terenu.. Jeste k tomu kdyz ma rozpocet do 35 tisic.. Nou koment..

          11 1
          • Azmir  

            Týpek vyloženě napíše, že jezdí lesy, hory a že se zbláznili do kol, takže se dá předpokládat, že pokud k tomu budou mít techniku, že rádi opustí nudné cyklostezky, protože to snad na BF víme dobře, že cyklostezky nuda jsou. Zjevně doteď nevěděli, že něco jako full existuje, takže logicky o tom ani neuvažovali. Jestli je to fakt chytlo a vydrží jim to déle jak rok, tak stejně u fulla skončí a proč ted vyhazovat 70 tyček, za dva roky s brekem prodávat za pár kaček a kupovat stejně fully.

            Jako tip zazní 14 kg trailový hliníkový kostitřas za 35k se 120 mm zdvihem. Můžeš mi říct, o co bude i na jízdu po asfaltové cyklostezce horší carbonový full se stejným zdvihem za menší peníze včetně teleskopu? Odpovím za tebe, v ničem, kromě drncání, což teda jako plus neberu, ale někteří tady zjevně stále i v roce 2024 ano. Když můžu mít fulla za cenu ht, nevidím jediný důvod proč jít do HT i kdybych jezdil z 90% po městě a cyklostezce, tak jenom kvůli těm retardérům a obrubníkům to ocením.

            1 12
            • Cyklofanatic  

              Každej to takhle hozený nemá. Z dotazu těžko poznáš zda je to táhne nějak víc do terénu. O cyklostezkách nic nepíše. Někdo má rád jednoduchost, nižší váhu, jednodušší servis atd. i za cenu nižšího pohodlí. HT 29’ a třeba na bezduších může být pro jejich účely dobrej univerzál.

              1 0
              • Azmir  

                Proto bych si to minimálně zkusil a ne to hned zatratil jako místní osazenstvo.

                0 0
                • Cyklofanatic  

                  Někdy je dobrý trochu nebrat věci jen podle sebe, ale vidět kontext. Ptá se na kolo za 35, evidentně se v tom zatím moc nevyzná a podle popisu jezdí převážně zpevněný cesty. Takže Full z bazaru mi teda optimální nepřijde. HT mi přijde rozumější a nejspíš budou spokojeni, nebo se pak můžou dát na obě strany – buď budou chtít víc do terénu, půjdou do fullu, případně zjistí, že maj radši rychlost, kilometry a zkončí u gravelu.

                  3 0
              • Fazzy  

                Zvlášť když se jedná o nezkušený lidi, tak mi jejich posílání do bazaru pro dva fully za 35, přijde trochu až hraničící se škodolibostí :)

                7 0
            • cyklista86  

              HT je pro zacatecnika mnohem lepší univerzál Za 35 tisíc už to rozhodně nebude žádný kostitras a jeho potenciál v terénu stejně nevyužije ani z 80%. Takže představa že ho to začne bavit vic v terénu a hned mu to HT nebude stačit je fakt komická.. Až něco nájezdi na solidním HT pak už bude vědět kam ho to táhne vic. Jestli pořídí Fulla, silnicku, gravela a nebo zade HT.. Ty to bereš že svého pohledu a nedokazes se na to vůbec podívat z pohledu tohoto tazatele. Proto budeš vsude cpát fulla.

              4 0
              • Azmir  

                Kostitřas to bude dycky, dokud nemáš péro na zadku. Je jim přes 40, záda to jistě taky ocení. Full tě posune rovnou o level a dáš s ním to, kde bys na ht mohl mít problém. O tom na čem si užijou jízdu víc, se snad ani není třeba bavit. Je rok 2024 a nevidím jediný důvod proč brát hliníkové ht, když za stejné peníze můžou mít podobně vybaveného carbonového fulla i s teleskopem…

                0 4
                • Thomascz  

                  full tě posune výš, ale né když chtějí jezdit po silnici a polních cestách, na co jim tam bude full s 14–15kg a nadřou se mnohem víc při šlapání než na HT

                  2 1
                  • Azmir  

                    Při stejné volbě plášťů se nadřou úplně stejně. Jestli máš o kilo víc na rámu fakt nemáš šanci při jízdě poznat. Zrovna na té polňačce je full k nezaplacení a umožní ti rychlejší a pohodlnější jízdu.

                    0 6
                    • mirorek2  

                      proto nejpohodlnější kolo co jsem jel na polňačce byl osmikilový epic HT a jak to letělo

                      4 0
                    • bara2  

                      To je taková místní legenda, že full jede na asfaltě jak silnička. Taky nesmíš všemu věřit :-D

                      1 0
                      • cyklista86  

                        Za 35 může sehnat solidní HT v karbonu. Představa, že hlinikovej full pojede stejně je fakt komická..

                        :)

                        2 0
                        • Azmir  

                          Tak carbonové ht za 35 tu zatím nepadlo, carbonový full i s teleskopem za 32 ano :)

                          0 0
                          • scalar  

                            V této cenové relaci mi přijde karbonové HT jako ideáll, už je to částka, při které se nemusí obětovat zbytek osazení na úkor rámu.

                            1 0
              • Tomcat  

                Kostitřas není omezený cenou nebo jen typem kola. I Canondale za 10000,– € může být hodně nepohodlné kolo.

                Full to možná sníží ale blbě může vybrat a naladit kolo bez ohledu nacenu.

                1 1
              • Nebojsa  

                amen.

                0 0
          • Cyklofanatic  

            Přesně

            0 0
    • Gwaihir  

      A abych nebyl úplně off topic, tak kolo pro manzelku :

      https://qayron.com/…kii-1---p216

      Tedy pokud se jí líbí barva ;)

      0 0
    • Thomascz  

      sice hliník, ale pro potřeby víc než dostačující ( SID, SRAM GX, 11kg) za 35tis

      https://www.bike-discount.de/…ous-al-9.0-3

      4 0
    • roman 3D  

      s Quayronem chybu neuděláš, já jsem se rozhodoval mezi stávajícím karbonem Ghost Lector a Quayronem co má takou přívětivější geometrii užít si to pěkně z kopce. Jednoznačně vyhrál hliník a Lector šel z domu.

      0 0
    • jaluvkap  

      Da se sehnat Trek Procaliber 8 za 33,5 …a napr. Sterba ma aktualne ve vyprodeji za 25tis Kellys Gate 30. IMHO osazenim na normalni jezdeni staci a zbude rezerva na jinou vidlici, pokud by bylo treba https://www.sterbabike.cz/…gate-30-2023

      0 0
      • cyklista86  

        Na to jeho jezdeni bude ta vidle naprosto dostacujici. Spis si za usetrene penize muze poridit vybavu na kolo jestli nema..

        0 0
      • Jan D.  

        Kellys za ty peníze nevypadá vůbec špatně.

        0 0
        • rimuln  

          Jj manzelka ma Desire 90–2019 (predchudce mystery) a s geoskou je spokojena. je takova „turisticka“. Zkousela tenkrat i RM ci Superior a nebylo to vono. Tady se se damska 70 temer vejde do limitu: https://www.kellys-bike.cz/…y-70-2024-29. Panska v limitu je 50.

          0 0
      • Nebojsa  

        tohle vůbec neznám. Nevím na co bych se tady měl zaměřit. Ale děkuju

        0 0
    • Nebojsa  

      Moc Vám všem děkuji za tipy. Omlouvám se za prodlevu v reakci. Je způsobená tím, že jako nový člen jsem měl možnost přidat příspěvek a a pouze 3 komentáře. Pak Ban na 24 hodin.

      0 0
    • Nebojsa  

      Asi máte pravdu. Měli bychom nejdříve začít na HT kole. Určitě to pro nás bude posun oproti tomu co teď máme. Navíc s dětmi na kole. Znáte to. Věřím, že jste tu lidé srdeční co rádi poradí, co zkušenost nemají. Prosím tedy, jestli by někdo neměl vážně dobrý tip. Děkuju ,moc

      1 0
      • Jáchym 1  

        Já bych doporučil si udělat čas a obejít prodejny.

        Projet se na konkrétním kole hodně napoví.

        Jasně,že poměr cena – osazení je parametr,ale mezi,,posedem,,jed­notlivých značek je značný rozdíl.

        A ženám se kolo musí líbit,osazení je až tak nezajímá.

        0 0
      • jaluvkap  

        Zacal bych vyzkousenim toho Kellys Gate/Mystery 30 … na vase pouziti by to mohlo byt idealni kolo. Dostanete slusnou vzduchovou vidlici RS Recon Silver, 10–51 kazetu s rozumnym 34zubovym prevodnikem na cyklostezku, trosku lepsi nez zakladni brzdy a pevne osy spolu s podporou teleskopicke sedlovky (kdyby nahodou). Tohle by byla volba rozumu, ale rozum ne vzdycky zvitezi ;-)

        0 0
      • cyklista86  

        Cyklo vybavu k tomu kolu us mas? Vsechno od obleceni, pedalu, bot, helmy, rukavic po nejakou podsedlovou brasnu, multiklic, pumpicku a pod..? Jestli ne tak ja taky rozhodne doporucuju kellys gate 30. Ma to vsechno co chces hydraulicke kotoucovky. Vzduchovou vidlicu, pevne osy.. Nepises na cem jste jezdili doted, ale pokud to je nejaky stary horak s mensima kolama na rafkovych brzdach a pod.. Tak ten posun bude fakt velky a to i s kolem kolem tech 25–28 tisic. Nasel bych nejlevnejsi kus na netu v tvoji velikosti a koupil ho. Za zbytek muzes poridit vybabu. Treba i cyklo pocitac s navigaci.. Musis brat v potaz. Ze tady jsou lidi zvykli na kola ktera si „normalni“ clovek vzivote nekoupi a cokoliv horsiho je pro ne nepouzitelne. Ale ty kdyz presedas z nejakeho totalniho kramu tak neni potreba rovnou preskocit na kolo o 30 tisic drazsi.. Taky jsem presel ze stareho 26mtb na kellys gate a byl jsem nadseny a doted mi to staci. Jinak ten gate v mensi velikosti muzes vzit i zene. Usetrite a koupite si kvalitni hadry na to kolo, cyklobatohy, platformy a dobre boty a nebo rovnou tretry a naslapy.. Budete nadseni ikdyz vam Lojza co jezdi na kole za 100 tisic bude rikat, ze na tom se neda jezdit.. :)

        6 1
        • Markony  

          Ale proč brát hlínu když za tu cenu muže mít tohle -https://www.bike-discount.de/en/cube-reaction-c-62-one-carbon-n-white

          1 0
          • esmo  

            Protože já raději vezmu slušně osazenou hlínu, než carbon na SX

            0 0
            • Tomcat  

              Komponenty vyměnit jde mnohem jednodušeji než rám. A pokud bude mít solidní nájezd tak k výměně dojde tak jako tak.

              1 0
              • esmo  

                První řádné kolo a hned se budou měnit komponenty? No to určitě ne.

                0 0
          • Tomcat  

            Protože mnoho lidí nikdy pořádný kolo nemělo a kompozit prostě neznají.

            1 0
            • Markony  

              Přesně tak, součástky se mění rám je problém, rám je základ .

              0 0
          • cyklista86  

            Za 25 tisíc seženeš slušne nové kolo v karbonu asi těžko. Ten gate 30 je urcite posun vpřed a bude mu to minimálně na rok, dva stačit. Během té doby zjistí co přesně chce na jaké ježdění a uz může pořídit něco za padesát. Kellysovou degraduje na zimaka a na ježdění do krámu..

            0 0
            • Markony  

              Seženeš https://www.bike-discount.de/…rbon-n-white?… , tvrzení že hlina rám je lepší jak carbon je hodně mimo mísu, ale je to tady takový folklor to tvrdit. nemá smysl se už k tomu dále vyjadřovat .

              1 3
            • Nebojsa  

              Děkuji. Jen mě napadlo. Dnes jsem byl v obchodě a mám v tom možná ještě větší guláš, než před vznesením mého dotazu. Kola kde měli pouze výběr Superior, Pellc (snad to píšu správně),Rock machine, Specialized a Author. Prodavač strašně tlačil na prodej Superioru xp 909. Co si myslíte o tomhle kolo v porovnání oproti Kellys?

              0 0
              • scalar  

                Asi se toho potřebuje zbavit – těžká vidlice s 30mm nohama, brzdy bez serva, jen 1×11 převody.

                0 0
              • cyklista86  

                Ten kellys gate 30 ma za ty penize asi fakt nejlepsi vybavu..

                1 1
                • Nebojsa  

                  Jenže ta vaha 14 kilo je vážně dost. Navíc ten rám je vážně takový ehm nelahodici oku. Vážně nic jiného není?

                  0 0
                  • cyklista86  

                    Ja videl na zivo tento v bile barve a vypada pekne https://www.bikemax.cz/…ite-2023-24/?… na te fotce je S velikost. Mko nema tak v rovine tu horni trubku s tou zadni stavbu, takze to vypada lepe.. Jinak tezsi jsou ty kola no, ale zase vydrzi nesmysl. Takze nemusis absolutne resit nejake praskle spice, centrovani a pod.. Ja s tim kolem za ty 2 roky vymetl tech der uz fakt hodne. Parkrat jsem se i vysekal. Jednou vletel prednim kolem v nejakych 35km/h do zadnich dveri auta. Odnesla to jen vidle jinak vyplet stale jak novej. Ram taky neni takova ta milionkrat zeslabovana plechovka u ktere by ses musel bat, ze to nekde prdne. Ono jestli to ma 12 nebo 14 kg je uplne jedno. Srovnani mam s timhle horakem a silnickou pod 8kg a mnohem vetsi rozdil udela to jestli jsi ty ve forme a nemas prebytecna kila nez kolik vazi kolo.. Ale zaklad je aby se ti libilo to je jasne.. Kazdopadne ty authory, superiory a tuplem specializedy a pod.. co maji na prodejnach to bude mit vzdycky mnohem horsi pomer cena/vybava..

                    1 3
                  • enjoy  

                    Naopak, Gate 30 v bílé je moc pěkné kolo.

                    Je to tak, protože jsem ho loni koupil ženě:-D

                    Navíc má to kolo pěkně sportovní geometrii. Na posed ala paní Radová mají model Mystery.

                    Váha 14kg(abyl bych velmi opatrný, když konkurence tvrdí třeba 12kg, nemají to prakticky moc kde nahonit, takový rozdíl) tam je, ale svědomitě můžu říct, že to není pro hobby jezdce limitující faktor. Za 25 tisíc bych neváhal ani vteřinu. My ho platili 28 tisíc loni, za model 2022 a to byl ještě na pláštích Michelin Country racer, které šly téměř okamžitě pryč.

                    1 2
                    • bara2  

                      14kg v kombinaci s tlustejma gumama je pro ženskou, pokud teda nemá 70+kg, tak na projížďku v Lednici od parku k Janohradu a zpátky. U Valtic už se v kopci moc nadře.

                      0 3
                      • cyklista86  

                        Nedelej z toho prosimte kovbojku. Tech 13–14kg je naprosto bezna vaha horaku stredni tridy a plno zenskych na nich jezdi.

                        2 0
                        • Tomcat  

                          Střední třídy XC opravdu ne.

                          Třída není podle toho jak máte hluboko do kapsy , ale podle nabídky portfolia na trhu. Je to lowend. Střední třída je něco jako Canyon , Cube, Radon, Focus atd… v kompozitu i pod 50000,–

                          0 2
                          • cyklista86  

                            Sorry tak nizsi stredni trida. Proste to na cem jezdi lidi nejcasteji. Kola kolem tech 20–25 tisic..

                            1 1
                      • enjoy  

                        Moje žena nemá 70+ kg(viz. můj profil) a líta na tom jako drak:-))

                        Zase aby nedošlo k mýlce, já netvrdím, že lehčí kolo není lepší. Tvrdím, že není moc kol v dané ceně, které mají více než o půl kila míň a nebo spíš stejně(specifikace jsou obkvyle lži).

                        0 2
        • Oswi  

          Přesně. Dobré oblečení a boty dělají pocitově hodně – rozhodně to pocítíš víc, než lepší přehazovačku, nebo o 2 kila lehčí kolo. Obzvlášť, pokud není ideální počasí tak se bez toho většinou ani nerozhodneš na to kolo jít :-). A jak tu někdo psal, za rok za dva se vyprofilujete a zjistíte, co vás asi nejvíc baví a pak můžete upgradovat už na něco, co si sami dokážete vybrat / oddůvodnit a budete vědět co vám to přinese. Sám jsem udělal upgrade ze starého MTB 26" na Chisel a jsem spoko. A rozhodně ještě pár let budu. Najedu tak 3500 za rokem, takže zatím měním jen spotřebák ;-)

          0 3
    • Jan D.  

      Kdyby ti nevadilo si trochu připlatit, tak tyhle Cube jsou až na vidlici a kola u té levnější verze myslím moc pěkně osazené. Mrkni i na další kola na tom eshopu, mívají tam pěkné slevy.

      https://www.rabe-bike.de/…n-metal-2023

      https://www.rabe-bike.de/…n-black-2023

      1 3
    • hawrda  

      Moje žena jezdí na tomhle dámském Scottu.

      To kolo je na na běžné XC ježdění v pohodě a je na nádherný:).

      https://www.scott-sports.com/…ale-930-bike

      0 0
    • vn25  

      Pokud to nehoří občas koukni na tohle.https://e­volutionbikes­.it/products/wi­lier-101×-sram-eagle-nx-1×12-recon-2021?_pos=4&_­sid=e97456baf&_ss=r

      Teď tam sice nejsou menší velikosti ale občas se tam objeví. Akorát mám obavy že cena s blížícím se jarem půjde nahoru. Prodávali to i levnejc

      0 0
    • Endryju  

      Ahoj, díval ses na Decathlon? Nemají nějaký program zapůjčení kola na víkend? Možná byste si tam mohli vyzkoušet i ten full a třeba byste zjistili, že to stojí za to, i když by bylo potřeba něco připlatit.

      Full bych rozhodně úplně nezavrhoval, něco se zdvihy 100 mm Ti na polní cestě udělá úplně jiný zážitek než HT. Jen bys asi musel hledat něco staršího s co nejmenším rizikem, že to bude v dezolátním stavu… sleduješ nabídky Decathlon second life a Canyon outlet?

      0 6
      • roman 3D  

        takový full je vlastně jako éčko s čipem

        1 2
      • cyklista86  

        Tak znovu je to clovek co s cyklistikou zacina a jeste pred pul dnem ani nevedel co to „full“ je. Jinak ale souhlasim, ze Decathlon nemusi byt spatna volba. Ikdyz neni nad specializovanou cykloprodejnu, kde ti poradi vasnivej cyklista a kde maji i dobre servisaky.. V Decathlonu to jsou casto studenti co to maji jako brigadu. Coz muze byt nekdy vyhoda a nekdy nevyhoda. :D Ja bych nasel na netu kde maji ten kellys gate 30 velikost pro nej a jeho zenu. Domluvil se, ze tam vemu 2 kola a jeste nejakou vybavu na to kolo. Dala by se tam urcite ukecat nejaka pekna sleva nebo zadarmo vymena sedla pokud by nevyhovovalo, plastu za lepsi. Platformy pokud nechcou naslapy..

        1 0
    • esmo  

      Líbí se mi víc než Kellyš a váha je taky o dost lepší.

      Největší slabinu beru Level T brzdy.

      https://www.decathlon.cz/…_/R-p-337265?…

      0 0
      • mirorek2  

        karbonový cube na nx je hrůza ale dražší dekáč na nx v hlíně je supr, B-F ve vší kráse

        3 1
        • esmo  

          Karbonový cube na sx mirorečku, ale chápu, ty bys to celé hned přeskládal. Uživatel který si kupuje první pořádné kolo to absolvovat nebude, ale to ty asi nechápeš :-)

          0 0
          • Pepa Hrabačov  

            Také jsem první rok na novém karbonovém kole ( 10 T) odjezdil na Sram SX a neměl jsem žádný problém .

            0 0
            • esmo  

              Já si o SX myslím, že je to takový šrot, že bych se to neodvážil nikomu s klidným svědomím doporučit.

              Pamatuji si, jak se s tím kamarád trápil, když si koupil karbon právě na SX.

              1 0
              • Pepa Hrabačov  

                Bylo sice trochu horší na doladění než Shimano XT , které ho nahradilo , ale už jsem zpět u Sramu AXS :-)))

                1 0
                • esmo  

                  A to je to o čem mluvím. Nechci tazatele nijak snižovat, ale takový běžný hobbík, který si chce zajet s manželkou a dětma cykloturistiku nebude mít čas, nervy a možná ani schopnosti na dolaďování SX po každé druhé jízdě. Proto bych se mu to nikdy neodvážil doporučil, protože by z toho byl akorát nešťastnej. V tem moment by mu byl karbonovej rám úplně na dvě věci, ale holt těžké pochopit, když je někdo zavřenej ve své sociální skupině velkých cyklistických zvířat :-)

                  2 2
                  • mirorek2  

                    jako že po roce vyhodíš ojetou hazku a dáš jakoukoli jinou za 1500?

                    drama jak z televize

                    2 1
                    • esmo  

                      Přečetl jsi to celý, nebo sis jen vyfiltroval co se ti hodilo?

                      0 0
                      • mirorek2  

                        dekáč nx za 29000kč, karbonový cube tu byl nekde za 1100Euro co tu chceš okecávat? Hazku za 80 euro?

                        jde mi jen o cena/výkon a sx je opravdu shit, stejně jako nx je jen o trochu lepší shit

                        edit: samo že nejdůležitější je to zkusit předem, ale zas začátečník chuja pozná za pár metrů…

                        1 0
                  • Fazzy  

                    Je pravda, ze ten Cube je rozhodne nejlepsi ze vseho co se tu objevilo a kazdej trochu schopnej cyklista, si casem hazku prehodi na neco dustojnyho a v tu ranu ma paradni bajk za „par korun“.

                    Mas ale taky pravdu v tom, ze uplnej laik da prednost horsimu kolu v pomeru cena/vykon, vymenou za nulovou starost navic.

                    Presne tuhle volbu ted resil kamarad laik a vzal radsi hlinu od svyho prodejce a servisaka v kamennym obchode, kde se mu o vsechno postara, nez aby kupoval vyhodnejsi karbon z netu, kterej si ale musi doladit, upravit, seridit.

                    4 0
                    • mirorek2  

                      Kdyby byl servisák co k čemu, veme mu i ten bajk koupený na netu

                      0 0
                      • Fazzy  

                        Nepochybně vzal, kšeft je kseft. Ale dobrý vztahy to asi neutuží. A jemu je z uživatelskýho hlediska fuk jestli je to karbon nebo hlína. Osazení těch kol je podobný a pokud to nějak brzo nepraskne, což bych při jeho nájezdu neočekával, tak nemá důvod litovat.

                        0 0
                    • Sulka  

                      Ano. To se da potvrdit. Je spousta lidi co si koupej kolo „doma“, protoze se bojej ze jim nakup z e-shopu, nedej boze ze zahranicniho prinese jen neresitelny problemy. Tim padem je jim pomer cena/vykon uplne ukradenej. Nekdo k tomu casem dospeje, ze se neni ceho bat a nebo ne. Ale to je opravdu vec kazdeho. Naposledy sem takhle hustil asi mesic do kolegy v praci, marne. Ve vsem nejakej zadrhel…

                      0 1
        • Azmir  

          Taky vidíš jenom ten svůj pohled. Oholený carbonový cube na SX a raidonu je v poho, ale cabonový full na plnohodnotném 12s deore a rock shocku bude pro začátečníky moc, chápu, teda vlastně nechápu vůbec…

          0 1
          • mirorek2  

            karbonový ful za 26 táců? kde?

            já ti rozumím, myšlenka je dobrá, ale levné fuly jsou peklo obecně, teď jsem nedávno chňapl do ruky nějaký trail bike merida v krámě za cca 50–60 nevím už a málem jsem spadl, mělo to 18,5 kilo (xl) a lidi to berou

            říkal jsem, borci kde to má baterku?

            0 0
            • Azmir  

              Kde píšu za 26 táců? Nahoře máš odkaz za 1289 eur nebo kolik, což mi za carb. full přijde super cena a o nějakém cubu bych ani neuvažoval.

              0 1
              • mirorek2  

                Jo OK ten Wilík a Radon asi cajk, servisní náročnost, ale jinak souhlas

                Když nemáš ani šajn, nevíš co vybrat, každý borec ti tady nahlodá cokoli dle svých představ a mokrých snů

                málokdy je to relevantní rada.

                Půjčit na víkend fula i ht a pak se rozhodnout, zas při těch směšných cenách zas tolik neujede že

                1 2
                • Azmir  

                  Souhlasím, šup do nejbližšího krámu a na jeden víkend HTčko a na druhý fulla popřípadě objet nějakou nejbližší testovací akci, na jaře určitě budou. Klidně tam i rovnou zkusit třeba toho gravela.

                  Ještě jedna věc co tu nezazněla, je pokles hodnoty, pokud se u nich dá předpokládat výměna, až zjistí, co je baví. Některá kola co tu zazněla bys hned po opuštění obchodu prodal tak za půlku, jiná si tu cenu budou držet lépe.

                  1 1
                  • roman 3D  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován moderátorem.
                    0 1
                  • bara2  

                    Kde bydlíš? Pořád přemýšlím, kde ti jen tak půjčí kolo z krámu na víkend na projetí. A za jakých podmínek ;-)

                    0 3
                    • jIrI___  

                      Hodně prodejců nabízí testovací kola k zapůjčení. Samozřejmě to jsou většinou větší prodej, ne Franta Kolečko nabízející v krámě kromě kol MRX i šicí stroje a opravnu obuvi. Cena zapůjčení na den je třeba 800 Kč a pokud si u nich pak kolo koupíš, tak ti tuto částku odečtou z konečné ceny. Ale nejlepší je počkat na ty testovací dny, to člověk projede různá kola a může si je bezprostředně porovnat mezi sebou.

                      1 0
                    • Nebojsa  

                      Kutná Hora

                      0 0
    • RichP  

      Kellys nevypadá špatně, ale co třeba toto? Mi to přijde slušně osazené. Ale Meridy popravdě neznám.

      https://www.sterbabike.cz/…600-2023-253

      0 0
      • Tomcat  

        Drahé…

        Osobně nechápu to …meridu neznám… myslím že to není o značce. Osazení, vidlice… geometrie rámu není tajemství.

        0 0
    • jecnak  

      Na ježdění, co popisuješ bych bral vysloveně XC kola Z těch dvou spíše Superior. Pokud na daný terén vyhledáváš spíš sportovnější jízdu a baví tě jezdit rychle, zkus si někde půjčit gravel s cca 40mm širokými plášti.

      V téhle cenové relaci bych šel určitě do nového kola – záruka, bez starostí. 1×12 převodů.

      Jestli jsi z Prahy, zkus se mrknout osobně na https://www.krabcycles.cz/…d-Trek-Black a poptat, jestli ti dají nějakou slevu. S mými cenami tam vidím něco málo přes tvůj limit. Výhoda tohohle kola je opravdu pohodlná jízda díky systému IsoSpeed (dohledej si někde podrobnosti). Mám několik kol s tímhle systémem a opravdu je to moc příjemná věc. Slabinu tady vidím v brzdách, ale jetli přecházíte z 10 let starých kol, tak ti budou připadat perfektní.

      0 0
      • cyklista86  

        8 tisic je lehce pres limit? :D Uz jsem se ptal dotycneho x krat a stale neodpovedel jestli uz ma vybavu k tomu kolu. Jako koupit si kolo za 43 tisic a pak jezdit s plastovejma pedalama a teniskama v bavlnenych kratasech protoze mu uz samotne zaplaceni kola vysalo penezenku asi nebude uplne idealni. Ty to beres zase ze sveho pohledu a uz mas asi problem si vzpomenout jake to bylo kdyz si poprve presel ze stareho MTB na moderni XC 29.. Ja to porovnani mam v zive pameti. Z toho Kellyse bude vysmaty od ucha k uchu a za tech usetrenych 15 tisic si muze poridit perfektni vybavu od obleceni, helmy, bot, pedalu po batoh, cyklo pocitac, kosiky, svetla, podsedlovku… Pokud tohle vsechno ma coz pochybuju, tak si za ty prachy muzou zaplatit dovolenou.. Ovsem pokud si nastavil limit 35 jen tak od pasu, ale nema problem dat za kolo 50 a nebude ho to nikde tizit. Tak pak neni co resit. Muze zajit do jakekoliv solidni prodejny s lepsima znackama a tam se o nej postaraji..

        0 0
        • jecnak  

          Já tam vidím úplně jinou cenu, tak dost možná, že když se tam staví osobně tak ji také dostane. Ale jinak máš s ostatním vybavením pravdu. Tazatel by to měl brát v potaz :-)

          0 0
        • Nebojsa  

          Nějakou výbavu mám. Ta mi bude dostatečně postačovat ještě jednu sezonu. Děkuju za optání. Navigace řeším přes telefon.

          0 0
          • cyklista86  

            Tak v tom případě bych vzal už něco lepšího než ten gate 30. Ted v zimě není kam spěchat. Leda teda že by jsi chtěl využít lepších cen na bazaru a pod. Ted mimo sezónu. Ale jinak cim lepší kolo poridis tím víc motivace a chuti bude se na nem projet.. Ale zase clovek si zvyká na lepší opravdu rychle a pak cokoliv jen trochu horšího už člověk blbě kouše.. :) Proto já rád jezdím na střepech a pak když sednu na normální kolo které ale funguje perfektne nemá žádné vule, nic nikde neskripe a nelupe, tak jsem z toho pak nadšený.. :D

            0 2
      • Nebojsa  

        to už je přes limit. Děkuju

        0 1
    • Smazaný účet  

      Hlavně neber převody 1×12 , pro ježdění co píšeš hned v úvodu ber 2×10 nebo 2×11.

      0 7
      • cyklista86  

        Ja jsem za 2×10 rad protoze jezdim fakt hodne po silnici, ale pochybuju, ze oni to budou nejak hrotit. 1× bude naprosto v pohode a nemusi resit presmykac.

        1 1
      • Fazzy  

        Rada celkem dobra, pokud jim nedela problem razeni, nicmene mu tim celkem zasadne omezujes vyber, kdyz je temer vsechno v dany cenovy kategorii 1× :)

        0 0
      • mirorek2  

        ono totiž nejde vyměnit převodník, panika

        0 0
        • vrazdit  

          převodník třeba vyměnit jde, ale přesmyk už na spoustu kol vůbec nedáš… :)

          1 0
        • TK75  

          To nejde vyhrát…když už vymenis převodník, tak prijdou skoky na kazete nebo křížení retezu

          Jo jo…takovej bazmek zbytečná ten presmykac.. a furt to budou lidem cpát

          :))

          1 0
        • squalo  

          Do Kellys Gate nedostane víc než 34t, pokud bydlí na rovině a moc netočí nohama…

          Šup 909, 919, 939 probere 36t

          0 3
      • Pepa Hrabačov  

        To snad ne. To už nechce ani manželka:-)))

        0 0
        • mirorek2  

          se zasekl před deseti lety :-D

          0 0
          • cyklista86  

            No myslim, ze kdyby se i nadale prodavaly levnejsi sady s 2×10 tak by si to stale naslo kupce. Proste stale MTB, ale mnohem lepsi na pouziti i na silnici. Ne oni to museli takhle rozdelit, aby sis koupil dalsi kolo misto toho, aby jsi mel jedno ktere obstojne zvladne oboji..

            1 2
            • Pepa Hrabačov  

              A to myslíš vážně?

              0 2
              • mirorek2  

                Tak v segmentu do 20t to je spoustu lidem asi fakt jedno, podle toho co se prodává běžně

                0 1
              • cyklista86  

                Ano to myslim vazne. Komponenty jsou levnejsi, dele vydrzi a kdyz tam mas treba 38–26 prevodniky tak krasne vyuzivas vsechny pastorky kdyz to kolo mas treba na 50% silnice a 50% les.. Takhle s jednim pidiprevodnikem co? Furt jen hoblujes nejmensi pastorky na silnici. Coz je uplne na prd. Ja teda nesnasim tocit retez na nejmensim pastorku. Proste uz jen pocitove to nejede tak dobre z toho jak se tam ten retez lame. Proste jednoprevodnik a velke skoky jsou delane do terenu kde to je neustale nahoru a dolu. Ostatne ty taky nemas na tom svem gravelu jednoplacku. Tak nechapu cemu se divis.

                2 1
            • mirorek2  

              Já tomu rozumím, ale 1× je pro většinu lidí maximálně komfortní a dostačující

              Ty moderní rámy s nějakou víceplackou už nebudou počítat a to nikdy

              Co ti vadí na Eaglu, rozsah 520 je za mě cajk a skoky amater stejne neresi

              0 1
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Smazaný účet  

      Kontaktuj místního člena „Scalar“ , staví kola , určitě ti dokáže lépe poradit , než většina z nás.

      Něco z jeho aktuální nabídky :

      1. https://www.cyklobazar.cz/…st-pevne-osy
      2. https://www.cyklobazar.cz/…xcr-rl-r-air
      3. https://www.cyklobazar.cz/…-pevnou-osou

      A jestli někdo tvrdí, že tyto kola jsou mrdky pro rekreačního cyklistu , tak se zbláznil.

      2 4
      • Azmir  

        Nic proti scalarovi, ale na momentální výprodeje se bohužel nechytá, to možná až v hlavní sezoně. Za 25k byl Cannondale se sidem nebo fully ve výprodeji, za to nechceš maxbike na Raidonu. A za 18k rychloupínák a XCR, to se dá/dalo koupit za 11k. A pokud to má být za stejnou cenu, tak za 18k se dá koupit Orbea Alma s pevnýma osama na 1×12 Deore a raidonu.

        1 3
        • Nebojsa  

          Chlapi, tak jsem pečlivě přečetl co tady doporučujete. Popravdě mám v tom ještě větší guláš. Určitě budu kupovat HT. Kellys me štve kvůli váze, ale alespoň má nějakou výbavu. Kolo z německa? Na to asi nemám koule (zatím). Mrknu ještě co nabízí bazar. Děkuju všem.

          0 1
          • Markony  

            Bral jsem věci z Německa a žádný problém v tom není .

            0 0
          • Jan D.  

            V Německu je většina věcí na kolo levnější a eshopy tam mívají lepší zakaznickou podporu než ty české. Reklamace není problém. Některé eshopy vystavují bezplatnou vratku, takže balík jen odneseš na poštu. U Bike-discount a zmiňovaných kol Radon tohle ale zrovna moc nefunguje. Pokud vím, odeslání si zákazník platí sám. Ale například u Bike24 a bike-components mám vyzkoušeno, že se vratka neplatí.

            0 0
          • theedge  

            Bát se kola z německa je hloupost. Máš nick Nenojsa tak se toho neboj. Jinak za hloupost se platí.

            4 0
          • Azmir  

            Tak buď můžeš přijít do českého krámu a vzít těžký špatně vybavený šmejd a vyhodit prachy z okna nebo objednat z Německa. Za 3 dny máš balík doma, nasadíš přední kolo, řídítka a jedeš na nesrovnatelně lepším kole. To už je tvoje volba.

            1 1
            • Nebojsa  

              Na stránkách je všechno vyprodaný v Karbonu. Musím počkat, jestli něco naskladní.

              0 0
              • Azmir  

                Nenaskladní nic, jsou to výprodeje. Naskladní se nové modely, ale za úplně jiné ceny. Moc času už nemáš, sezona se blíží. Carbonový wilier je stále k dispozici.

                0 0
              • scalar  

                Asi neznáš situaci na trhu s koly. Je aktuálně dost atypická, je to vlastně asi dopad po kovidu. Během epidemie prudce narostl zájem o kola, naopak byl problém s dodávkami z Asie. Prodávalo se všechno, prodejci se „namlsali“ a udělali velké objednávky, dost toho dorazilo opožděně. Trh dost rychle ochlad a na skladech jsou neprodané zásoby. Prodejci kol jsou pod tlakem, musí platit provozní náklady, faktury dodavatelů. Navíc nabíhá nová sezóna a musí mít prostor a finance na nové modely. Na to je západní trh citlivější, movitější zákazník chce nový model a neřeší, že je technicky stejný jako ten rok starý, někdy i horší. Proto jsou ty výprodeje kol i pod pořizovací cenou, je to časově omezené, často jen některé velikosti.

                3 0
                • bluerider  

                  Na GMBN říkali, že jedna velká značka (nejmenovali) má údajně neprodané skladové zásoby ve výši 1 miliardy dolarů. V akcích tam dávají k drahému fullovi dalšího zdrama, 1+1, to nedělá ani Lidl. Takže kol asi bude dost a třeba budou jednou i levnější než motorky… :)

                  0 0
                  • enjoy  

                    Obávám se, že někdy to funguje tak, že ty výrobky velké firmy radši sešrotují, než aby příliš velkými slevami znehodncovali hodnotu značky.

                    6 0
                    • Tomcat  

                      Samozřejmě protože i když by to dali za korunu tak jednak z toho zaplatí daň a ještě nad tim musí držet záruku.

                      Prodat to na šrot , náhradní dily nebo další firmě , ztrátu aspoň sníží.

                      0 0
                    • bluerider  

                      Tak to může být, u exkluzivních značek to je nejspíš pravidlo. Otázkou zůstává, jestli to jejich účetnictví ustojí, protože s tím jsou spojené obrovské ztráty. Možná dojde ke „konsolidaci“ trhu = pár výrobců to položí.

                      0 0
          • Gwaihir  

            Taky jsem řešil před 5 lety podobný problém a dost naslepo jsem objednal kolo z Německa. Jsem stále spokojen. Kolo mě baví.

            2 0
          • bluerider  

            V případě největšího zoufalství zajeď do dekáče

            0 1
    • Nebojsa  

      Chlapi, baví mě, jak se tu dokážete pohádat o to, jestli má kolo o kilo navíc, má-li kolo o zub navíc nebo min, všichni jsme stejně kluci co je baví jezdit. Nezlobte se, ale takový detaily řeším při výběru auta. Nakonec jsem objednal Superior 969. Prvních 100 km a rvu blahem. Všem moc Dekuju.

      8 2
    • mara116  

      Už jsi pořídil? Kdyžtak koukni na můj inzerát. Myslím že na tvoje požadavky super volba a dost ušetříš.

      0 1
      • Gru  

        Sorry že se do toho pletu, ale toho sameho Supa prodaval kamoš 2 roky zpět za 8. Já jsem zvažoval prodat za 15 Cube rok 2018. Ale vidle Axon, pohon Sram gx , brzdy Shimano slx 7000+ kotouče xt. A kola Fulcrum. Prostě se mi to zdá hodně.

        0 0
        • mara116  

          Jo asi máš pravdu. Jen jsem to takto zkusil. Ale budu muset dát cenu dolu, jinak se toho nezbavim.

          0 0
    • roudy  

      Kdyby byl zájem, prodávám Gate 70 2022. nechám za 25, původní cena 37. Je tam celkově lepsí výbava. Kolo má najeto cca 2000, stále v záruce vše šlape jak má jen mě láká víc gravel tak proto prodávám. K vidění v Brně

      0 2
    • popokatepetl  

      kdybych vybíral kolo kolem za podobné peníze tak si koupím tohle. Jen bych počítal s výměnou převodníku za 34Z.

      Trek-Procaliber-9–6

      1 0
      • scalar  

        Ještě brzdy, ty Alivia bez serva nejsou nic moc, k tomu nějké slušné kotouče.

        0 0
        • popokatepetl  

          Kolo bude i tak super. Když ho to více chytne, tak brzdy jsou jednoduché na výměnu. Kotouče budou brzdit a jak je sjede, koupí jiné. Ale má dobrý rám, slušnou vidli, dobrý pohon.

          0 0
    • MatS  

      Nechci dělat někomu reklamu a není to ani můj inzerát, ale toto nevypadá vůbec zle – https://www.bike-forum.cz/…k-superspeed

      0 0
      • Cyklofanatic  

        Můžu jen doporučit, mám ho v podobné výbavě, akorát pohon GX a je to výborný kolo.

        1 0
      • adam1  

        To je super bike a strašně pohodlný ,ber dokud je :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.