• VIktorr

    Pri koupi kola mi prodavac rekl,ze s tema kotoucovkama mam brzdit s citem abych nezapekl desticky. V duchu jsem si myslel svoje, protoze kdyz potrebuji zabrzdit tak za to stejne poradne vemu. V nedeli jsem jel takovy mensi sjezdik asi 200–300metru a od pulky jsem to jel v podstate na brzdach. Dole pod kopcem jsme jen tak pro zajimavost sahl na kotouc a puchyr na prste mam jeste ted. Palil jak svina, coz je logicky a jasny,ale… toto uz je brzdeni na zapeceni desticek? Nebo prodavac myslel,ze dokud nejsou kotouce do cervena je to v poho? Co tam je za desky netusim jsou tam zatim origo. Brzdy jsou to Hayes nine a kotouc je tusim 160mm. Jinak prechod ze spalku na kotouce je super a nemuzu si to vynachvalit. Ono to brzdi:-)

    0 0
    • Vilém  

      Ne to neni brzdeni na zapeceni desticek. Tesne pred zapecenim to zacne brzdit min a min, az… :) Pak se pekne kouri z desek, je modrej kotouc atd.

      0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Jezdím jak starý hovado a mám véčka :D Nidky se mi nestalo, že jsem nedobrzdil, ale bojím se chvilky, kdy to přijde :D

      Víc jezdi a míň přemýšlej nad kravinama :)

      0 0
      • VIktorr  

        Jasny. Ja se potreboval zeptat, protoze jsou to moje prvni kotouce a mam s nima zatim jenom asi 120km zkusenosti:-D netvrdim,ze Vcka nebrzdi,ale pro me je to posun vpred:-)

        0 0
    • Neddy  

      Jo jo, prodavači toho napovídají :D Spíše naopak, s čím větším citem (opatrněji, slabě, ale dlouho) se bude brzdit, tím víc ty brzdy budeš trápit – nebudou se chladit. Stačí pak ale na chvíli povolit a ty brzdy hnedka zchladnou.

      Brzdi bez obav klidně naplno, ono to vydrží. Od toho přece kotoučovky jsou – mají dodat co největší brzdný výkon.

      0 0
      • VIktorr  

        Jojo:-) prodavaci otho napovidaji :-) viz. to jak mi tvrdil,ze na moje riditka nejdou dat rohy,protoze jsou compozitovy a kdesi cosi…stacilo sem hodit doaz a uz mam vytisklej obrazek jaky rohy jsou compatibilni s myma riditkama, abych u toho nebyl za vola,az je pujdu kupovat:-)

        0 0
        • Krocan  

          a to ti řekl v nějakym servisu v Brně?…kde?:-)

          0 0
          • VIktorr  

            Prodejce u Sirera:-) Je to na vypadovce na Viden/Znojmo.Ale pokud jsi brnak urco vis.

            0 0
            • Krocan  

              tož právě u Šírera sem ještě nikdy nebyl a ani pořádně nevim kde to je:-D

              já se vůbec ve svém rodněm městě nějak moc neorientuju:-D z cykloservisů a shopů vím kde je hlavně Velo Hanák, Extrem Sport na Vinohradech (nejbližší obchod/servis, kterej znám a dá se tam taky v poho pokecat s mechanikem:-P) a Pasko servis na Lidické (naše rodina a rodina majitele Pasko jsme dlouholetí kamarádi a tak se občas naskytne sleva…a mio jiné mechanici co tam dělaj se opravdu vyznaj:-)) a pak ještě znám Cyklocentrum na Vodní:-) to bude asi tak všecko:-(

              0 0
            • obda  

              hehe Když jsem tam byl naposled (a asi hodně na dlouho naposled), tak se tam dva prodavači hodně nahlas a přes celou prodejnu hádali, kdo že to vzal peníze z kasy (zrovna jsem tam bylo hodně málo lidí, možná jsem byyl jediný zákazník v obchodě). Asi pět minut nato nějaký maník kupoval náhradní destičky a ptal se, jestli by mu je nevyměnili, jak dlouho to trvá a kolik by to stálo. Po tom, co prodavač zjistil že servisu kol ten maník nerozumí ani zbla, začal říkat věci jako „i přes půl hodiny“ a „tak kolem tří stovek“. Na radu bych k Šírerovi opravdu radši nechodil.

              0 0
    • Chiron  

      No mě se desky připéct nepodařilo ani na bajku v Alpách. Ono Na jednu stranu když člověk drží brzdu pořád, tak podle mých zkušeností desky tak rychle neubývají jako když jdeš na ně natvrdo na poslední chvíli. Když člověk brzdí souvisle pořád, tak se desky ale zas hůř chladí… Ideál bude asi přerušovaně, ale popravdě brzdím jak zrovna potřebuju a nemám problémy.

      V obchodech toho často napovídají hodně, ale ne vždycky to je pravda… Já tady u nás taky přismahl kotouč, že se na něm udělala fialová linka, ale to už byly tak zahřáté že to nebrzdilo, tak sem to na chvíli pustil, krásně v té rychlosti schládly a nic jim nebylo.

      No kdysi když sem měl nové kotouče, tak sem si taky na ně zkoušel šáhnout, puchýř mi to neudělalo, ale kůži na prstě sem měl takovou připečenou :D

      0 0
    • HockeyBiker  

      já sem teda zapekl desky jen jednou když sem stál na brzdách 3km v kuse v rychlosti 50km/h…  to změnil barvu pak i kotouč…

      0 0
    • chodec  

      trochu teoretické fyzikální úvahy, která se tu uplatní:

      Brždění není nic jiného, než přeměna kinetické energie v tepelnou. Stejné zpomalení stejně těžké soustavy znamená vždy stejnou energii, která se vyvine v podobě tepla. Na normální teploty, které vznikají při brždění celou plochou destičky ve většině situací je materiál stavěn a bez po tíží ho vydrží, tam není třeba se bát brzdit.

      Ale pokud jsou brzdové kotouče a destičky nezajeté (úplně nové nebo po výměně destiček), tak do doby, než se zajedou a posedá si to, nemusí sedět po celé ploše. Pokud destička nesedí po celé ploše, ale třeba jen na nějaké nerovnosti materiálu nebo na hraně, tak se veškeré vytvořené teplo (které se normálně přenáší po celé ploše desky) přenáší a vytváří na téhle malé ploše a je tedy na jednotku plochy větší. Čím menší plocha, kterou brzdíš, tím extrémnější bude teplo na tu plochu působící, pokud tedy budeš chtít zastavit na podobných vzdálenostech (což většinou chceš raději, než skončit dlouhej v zatáčce :-).

      Takže pokud se pustíš s funglovejma brzdama do nějakého krkolomného sjezdu a brždění a budeš mít smůlu na nějakou ne moc dobře sedící desku, tak opravdu můžeš desky lokálně „upéct“ – materiál se jakoby zataví do skloviny nebo rozpraská.

      Obvykle při tom i zmodrá kotouč, ale u něj jde spíš o kosmetiku – ale pokud se ti takhle speče deska, tak většinou pomůže jen výměna.

      Je škoda takhle vyhodit nové desky, když by stačilo si dát prvních pár km nových desek trochu bacha na velké brždění (obvykle to nejhorší se vyřeší během nějakých 10–30 km běžné jízdy) – tak si vyber sám, zda zvážíš uvedenou teorii a nebo za to budeš brát od první chvíle naplno.

      0 0
      • chodec  

        p.s. praktickou ukázku spečené nové desky jsem viděl asi 2× právě u lidí, kteří v nadšení z nových kotoučovek vyjeli zistit, „jak ty nové brzdy dobře brzdí“ na nejbližší kopec – kupodivu na upečení nových desek nepotřebovali moc krkolomné podmínky.

        po zajetí si přitom ty samé brzdy nechaly líbit alpské sjezdy a jakékoliv další blbnutí bez reptání.

        0 0
        • VIktorr  

          Jasne. Tomu rozumim.

          0 0
          • drtyc  

            brzdi se zablokovanim kola. pak se podle tehle teorie hreje plast o zem.

            0 0
            • kihsleek  

              jj. A rozhodně nespálíš desky :D

              0 0
            • chodec  

              no pokud takhle blokneš přední, tak máš pravdu, že na teplo se přemění jen mizivé množství energie a většina té kinetické ti zbude na to, abys pokračoval plynule a ladně přes řidítka a pokud budeš mít kliku tak ten zbytek spotřebuješ jen na rozštípání helmy, v horším případě na rozlámání pár končetin :-)

              0 0
            • Krutohlav  

              Lenze to je ne-ekologické pretože sa ti vlastne trie zemeguľa o tvoje plášte t.j. priamo zahrievaš Zem.

              0 0
              • hribik A1  

                preto bude v dalsom kole bursikovneho zavedeny povinne nejaky brzdoskop na bicykle, k tomu buzerkrabicka ako v kamionoch co je na myto, a pekne sa bude satelitnym systemom kazde prudke zabrzdenie prenasat do „uradu pre vyber dani za poskodzovanie zivotneho prostredia a sposobovanie globalneho oteplovania“, kde bude danene ekologickou danou 5€ za kazde take zabrzdenie

                0 0
                • soc  

                  Bude potřeba stanovit zrčitou mez, dokdy půjde jen a pouze o lokální oteplování Země a kdy už se bude jednat o globální oteplování Země. Navrhuju zavést povolenky pro každy stát na určitou hodnotu povoleného brždění. Na každém kole bude zařízení, které když zjistí, že jsi překročil povolenou hodnotu brždění, tak odpojí veškeré možné brzdné systémy na kole.

                  0 0
                  • hribik A1  

                    obdobne samozrejme tiez v autach a kamionoch, nech to ma vacsi zmysel. globalnemu oteplovaniu zmar, a kupredu leva, zpatky ni krok!

                    0 0
              • chodec  

                no z hlediska ekologie je tenhle proces brždění (pokud jde o teplo a když zanedbám prach a ošoupanou gumu) celkem neutrální – tu energii, kterou z kinetické přeměníš na teplo si nejprve někde musel získat. Pokud ses na ten kopec nevyvezl lanovkou (a tedy nevzal si jí z jádra nebo fosilních paliv), tak ti zbejvá jen vlastní pohon, tedy ve finále rostlinky, které ju ze slunečního svitu absorbovaly a „ochladili“ tak nějaký čas před tvým bržděním povrch země. Daleko horší pro ekologii je to, že v rámci tvého trávení těch rostlinek a vepříků a dalších meziproduktů vypustíš nějaký ten skleníkový plyn – třeba metan :-))) Poučení pro cykloekology  - brzdit lze na kole libovolně, ale bacha na větry :-)

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.