• a.mi.k1

    Ahoj,

    zakoupil jsem Garmin Dakota 20 gps, planuji trasu do Tabora, a gps se neschoduje z cestou kterou jsem nasel na mapy.cz a na greenways, trasa ma vest pres Tynec nad Sazavou ale gps jse totalne vyhejba teto trase. Ma nekdo zkusenosti z garminem?

    0 0
    • Jetson  

      Mám Dakotu 10, ale na navigaci bych jí určitě nevyužil (zkoušel jsem jí v autě, šlo to, ale jsou lepší a na kolo už vůbec > maximálně jako nouzovka při totálním zakufrování). Buď stáhni něčí trasu v gpx a šoupni jí tam, nebo si naklikej třeba na bikemap.net (ale i kdekoliv jinde) svojí, exportuj v gpx a šoupni jí tam.

      0 0
      • Ottak  

        Pravda. Já bych tedy preferoval naklikání stopy přímo v MapSource / Basecamp. To mi přijde rychlejší s podrobnými mapami.

        0 0
        • Japhy  

          Mně se osvědčilo pro domácí přípravu tras následující – naklikám si v Mapsource trasu (route), tam kde není routovatelný typ cesty přepnu trasování (Ctrl+Shift+P, poprvé myší na záložku, dál pak jen šipku doleva doprava a Enter) na Použít přímé trasy a proklikám se na nejbližší opět routovatelnou a přepnu zpět na Použít automatické trasování. Podrobnost Topo Czech Pro 2012 jen tak něco nepřebije, podklady jsou z SM-5, tedy z 1:5000. Jakmile mám trasu naklikanou, pomocí programu WinGDB3 (přepnutého na clipboard menu) překlopím trasu na stopu (track), vložím zpátky do Mapsource a pošlu do GPS. V GPS už nemusím řešit že by nějaký kousek trasy při drobné změně přepočítala jinak než Mapsource.

          0 0
          • Ottak  

            Docela zajímavý postup. Škoda jen, že do celého procesu vstupuje ještě jeden program :-(…

            0 0
            • Japhy  

              Bohužel je to nutné, gps můžou na základě stejných průjezdních bodů navigovat po naprosto nesmyslné trase. U většiny tras co naplánuju střídám ty nejobskurnější pěšiny s normálními routovatelnými a v přístroji (Oregon 300) to dělá bez té konverze dost zmatek. Nicméně i přes řadu much které Garmin má nic byť jen vzdáleně srovnatelného prostě neexistuje. Holux, Magellan? Dětské hračky.

              0 0
          • pedrod  

            Jen malá oprava: podklady pro Topo Czech Pro nejsou ze SM-5, ale ze ZM 10, tedy 1:10 000.

            0 0
    • koko0925  

      Nezapomeň že výběr trasy záleží na nastavení. Jiný bude pro auto a jiný pro kolo. Také je rozdíl nekratší čas nebo trasa. Dakota se dá pro navigování na kole úspěšně použít s Atlasem CZ a nastavením: automobil, nekratší trasa. Zakaž polní cesty a dálnice. Pak Tě to krásně protáhne zapomenutými silničkami s menším provozem. Jen si pro jistotu na začátek zkoukni celou obrazovku kudy to vede. Pokud potřebuješ přes určitý místo tak nech navigovat nejdřív tam a po dojezdu zase dál.

      0 0
      • Pavel  

        Dakotu 20 mám už nějaký ten rok dva, ale nechat se navigovat jsem nějak ještě neuchodil. Jsem si myslel, že to ani neumí… :-)) Díky za info, že to jde!

        0 0
        • bradek  

          Já mám Etrex 20, routování jsem začal zkokumat taky nedávno, největší problém vidím v tom, že ačkoliv Mapsource to naroutuje poměrně hezky, tak GPSka si to stejně naroutuje stejně podle sebe, jinak a ne moc dobře, i když nastavení a mapy jsou stejné, takže praktické využití je dost omezené. Využití vidím pouze v tom, použít to jako nouzovku pokud se člověk potřebuje dostat v neznámém prostředí z bodu A do bodu B a nemá předem připravenou trasu, ale i tak pak doporučuju kontrolu trasy v GPSce, jestli to nebere nějakou extra oklikou, což se bohužel stává. Pokud v GPSce zakážu dálnice, tak GPSka kvůli přejezdu 100 m po silnici 1. třídy, routuje 10 km oklikou, pokud dálnice povolím, tak mě vede hlavně po silnici 1. třídy, dokonce i když si dám nastavit trasu pro chodce.

          0 0
          • Pavel  

            aha, takže ve vysledku je to tak nějak na dvě věci… Ale i ta díky.

            0 0
            • Jetson  

              Na Dakotě 10 mne zpočátku dostalo, když jsem v MapSource nechal naroutovat trasu, uložil jí do Dakoty a potom, když jsem jí chtěl použít, tak to ukazovalo přímky do bodu k bodu. Vzhledem k tomu, že na 10 km byly body asi 4, tak …

              Jediná možnost byla naklikání manuální a to už mnohem lépe vycházelo, udělat to někde na netu a vyexportovat do gpx.

              0 0
              • Pavel  

                No tak to dělám… Na netu naklikám a pak export do gpx…

                0 0
              • bradek  

                Koukal jsem, že i Dakota 10 má autorouting, autorouting z mapsourcu se do gpsky nahrát nedá, nahrajou se jen body, které gpska zachová a Dakotu to musíš nechat naroutovat znovu, pak to nebudou jen body. Musíš si tam nastavit parametry Trasování a nedávat vést Mimo silnice, což je vedení od bodu k bodu, ale vést Na silnici pro čas nebo Na silnici pro vzdálenost, což je autorouting, ale je tady ten problém, který jsem zmiňoval a sice, že gpska to naroutuje jinak než Mapsource.

                0 0
                • Jetson  

                  Hlavně když jsem na to narazil, byl jsem v Brdech a po silnicích jsem fakt nechtěl jezdit. Jak jsem psal výše, navigace v autě jakž takž, ale jsou lepší a na kole jen jako nouzovka. Jedině po projetých/při­pravených trasách. Ale já to pořizoval jako cyklocomputer, ne jako navigaci.

                  0 0
      • koko0925  

        Teď jsem se díval pořádně, jestli chceš jet z Č. Lípy a využít někdy cyklostezky, viz mapy.cz, což je jedinná trasa přes Týnec, tak ji na mapách ulož do GPX a přetáhni do Garmina. To bude asi nejjistější, jak radí kluci.

        0 0
    • Radez  

      Čau,

      nevíte, co je za paměťovku v Dakotě??? Neptám se, co tam můžu dát, to je jasný, že cokoliv, ale ptám se co tam je přiloženýho s mapou. Loni jsem si Dakotu koupil i s paměťovkou, kde byla nahrátá mapa, ale jak mi to spadlo, tak jsem paměťovku ztrtil.

      Co jsem hledal na netu, tak v defaultu tam byla 8G karta 4 class nemohli byste někdo mrknout, co tam máte za kartu?

      Na nějakým fóru jsem četl, že je zbytečný tam dávat něco jinýho, že toto je limit, kterej je Dakota schopná zvládnout a že stejně rychlejší načítání s rychlejší kartou nebude.

      0 0
      • kocers  

        Ahoj mam tam 16GB a žere to úplně bez problémů (myslim že v NTFS formátu). Mam na ní asi 10GB mapových podkladů v cca 15 gmapsupech a vše v pohodě. Jen s narůstajícím počtem mapových souborů roste doba startu, ale nic co by se nedalo přežít (při těch 15 souborech do minuty vše načteno)

        0 0
        • Radez  

          diky za info a kolikati class? Prej vic jak 4 je zbytecny, ze to stejne neumi, resp. treba desitku snizi na 4

          0 0
          • Radez  

            Tak už jsem to vyřešil dal jsem tam 16G class 4 a načítá se to trochu rychlejc, než předtím aji překreslování mapy je rychlejší.

            0 0
      • analytic  

        Ahoj, první co udělám po zakoupení něčeho, co má kartu se softem je to, že udělám záložní image karty.

        např. v Linuxu (Kubuntu #dd if=/dev/sdg1 of=/data/karta_gar­min.iso

        Kdykoli na jakoukoli jinou kartu obnovím a mám originální stav.

        Jinak mám Dakotu 20. Po tom co čtu tady tu diskuzi o mapách, zkuste „Opensourcemap“ pro garmin. Jsou gratis a skoro stejný jako komerční originál, navíc jsou každou chvíli aktualizované a taky samozřejmě gratis.

        http://garmin.openstreetmap.cz/

        0 0
    • maajkee  

      Jsem asi blbej, ale neví někdo kde vynuluju ten počítač km atd.?

      I když dám vymazat aktuální trasu zmáčku vymazat u stopek, tak pořád mi tam svítí průmer, km atd. Jde to nějak vynulovat?

      0 0
      • George.999  

        Mám sice Dakotu 10, ale nejspíš to bude stejné. Tlačítka: „Nastavení“ → „Vymazat“ → „Vymazat data cesty Stopky, průměry atd.“

        0 0
        • Pavel  

          Ano, je to stejně i pro Dakotu 20 (jsem to kvůli vám zapl:)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.