Flatbike gravel nebo fitness bike na delší cesty a bikepacking

22 nepřečtených
  • ElBurro

    Ahoj, mám lehké karbonové kolo na sportovní vyblbnutí a teď sháním kolo na delší cesty a na bikepacking. Šlo by o něco v kategoriiích „fitness bike“ nebo „flatbar gravel“, mám-li to takhle zařadit.

    Mám poměrně dobrou představu o tom, co chci – ale nedaří se mi najít model, který by ji vyhovoval:

    • rovná řídítka a pohodlný posez (na delší cesty)
    • drivetrain: víc než jednoplacku (dvoj- nebo možná i trojtalíř, ať to má hodně kvaltů)
    • úchyty na zadní nosič a nejlépe i na přední vidlici (na bikepacking)
    • hliníkový rám raději než karbonový, protože má zpravidla větší nosnost
    • šířka plášťů aspoň 40mm, ať s tím můžu pohodlně mimo asfalt.

    Jo, a aby to celé moc nevážilo. Pod 12 kg, prosím :-)

    Je mi jasný, že jsou to hodně určité požadavky, ale třeba znáte nějaký model, který jim odpovídá. Já jsem přemýšlel o Trek FX Sport 3 nebo FX Sport 4 (ale ty mají oba 1×11 převody) a taky jsem se díval na Cannondale Synapse Flatbar Carbon (ale jak říkám, raději bych hliníkový rám).

    Rozpočet naschvál neuvádím, protože (a) za dobrý kolo si rád připlatím a (b) s tím, jak jsem ty požadavky zadal, tak by to žádné závratné peníze být stejně neměly.

    Díky moc za jakýkoliv tip!

    0 0
    • Dan205  

      Na trojpřevodník se vyprdni, zbytečně moc rychlostí, které se vzájemně překrývají, vyšší hmotnost…

      0 4
    • MTBIKER doporučuje

    • jecnak  

      Hledej mezi trekingovými nebo krosovými koly. Případně většina levnějších 29" MTB by měla také vyhovovat (přehodit pláště za hladší). Uchycením na přední nosič bych se neomezoval – v pohodě se dá prakticky na jakoukoli vidlici namontovat Thule nosič TOUR RACK akorát ho musíš doplnit bočnicemi

      Jednoplacku bych rozhodně nezatracoval – rozsah převodů je s 12 sp kazetami 10–50(2) stejný jako u dvouplacky.

      Trek FX Sport mají v obou verzích naprosto nedostatečné převody pro jízdu s brašnami v kopcovitém terénu.

      0 0
      • jecnak  

        Jen dodám, že na bikepacking právě žádné úchyty na brašny nepotřebuješ. To co popisuješ bude spíš cykloturistika.

        0 0
        • Vilém  

          Cykloturistika? Neblazni, to by nebyl ten spravny frikulin.

          1 0
    • Jan D.  

      Mě se líbí toto:) https://r2-bike.com/…-supergravel?…

      Jinak nějaké vlákno na toto téma tu už bylo, pro inspiraci např: https://www.bike-forum.cz/…atbar-gravel

      0 0
    • Jan D.  

      Tady jich je docela dost: https://www.cyclingabout.com/…-bikes-2021/

      0 0
      • ElBurro  

        Díky za link. Dost jsem se na to díval, ale přijde mi, že všechny ty flatbar gravely od velkejch značek (Specialized Sirrus, Canyon Roadlite) mají hrozně nízkou clearance – jako že tam dám pláště max. 32 mm. To bych od gravela čekal něco jinýho, aspoň těch 40.

        0 0
    • Jan D.  

      A ještě inspirace tady: https://bikepacking.com/bikes/

      Být tebou tak zvážím i xc mtb, tam je výběr daleko širší. Odpruženou vidlici můžeš vyměnit za pevnou karbonovou. Možná by stála za zvážení i vlastní stavba, případně někde poptat stavbu.

      0 0
    • surdys  

      Focus ATLAS 6.6 EQP

      https://www.focus-bikes.com/…tlas-6-6-eqp?…

      1 0
    • Tomcat  

      Základ je v tom že fitness ne i pohodlný je na krátký a intenzivní sportovní výkon tedy na hony vzdáleno od bajkpalingu.

      Klidně přestavět starý ocelový trekový crossový kolo.

      0 0
      • ElBurro  

        Jasný, rozumím. Já jsem nevěděl, jak to v názvu dobře pojmenovat… napsat dneska „trekkingový kolo“ je jak říct, že si chci koupit kolo, co v Tescu prodávají vedle ponožek (přeháním, ale ne moc).

        0 0
    • Honzis  

      Dá se na crossa koupit pevná vidlice, čímž se váha dostane pod těch 12, na cestování s brašnama v pohodovém tempu je to ale vcelku nepodstatný údaj. Ohledně převodu spíš víc lehčích pokud to není na výlety podle řeky. Pokud to nebude na nějaké tisíce km a cesty do ciziny, tak bych upřímně do toho moc neinvestoval a klidně upravil bazar crossa.

      0 0
      • Jan D.  

        Ale on na tom evidentně šetřit nechce. Nějaká plečka z bazaru mu radost neudělá.

        0 0
      • oddie  

        Pod 12kg mám i 29 mtb s odpruženou, na cestování mimo silnice bych teda pevnou už nechtěl.

        1 0
        • Markony  

          Přesně tak lehká odpružená vidle a šetříš zadá i ruce .

          0 0
          • JachymP  

            Tak to bez diskuse. Já bych ale zvážil i zadní odpružení. Občas tě bikepacking zavede na místa mimo civilizaci a zvlášť na delších cestách je fakt rozdíl, jestli si jízdu užiješ a nebo jestli je z tebe naklepanej řízek!

            0 0
            • oddie  

              Přesně na to pomalu stavím karbonový Epic, který bude taky pod 12kg, ale už jsem s tím nechtěl provokovat :D

              1 0
        • Honzis  

          Jasný. Je to o preferencích. Já mám spojené ježdění na těžko s plečkama typu 26ka s pevnou , šuma fuk co to je když stejně jede do kopce 5km/h, primárně asfalt nebo hezká cesta. Pokud má vlastní představu a dost peněz, tak jde vyhlidnout pěkné MTB a dobastlit nosiče , koupit gravel a nahodit rovná rodla, nechat si svařit rám dle představ atd.

          0 0
    • Smazaný účet  

      Na tohle jsem přestavěl starší cyklokrosku. Vejdou se široké pláště i blatníky. Podmínkou byl dvoupřevodník. Při dlouhých cestách je jemné odstupňování převodů důležité. Převody jsou gravelové 2×11 (46/30 – 11/28). Brzdy ráfkové cantilever bohatě stačí a jsou jednoduché na údržbu. Zkoušel jsem rovná řidítka s hrazdou, ale vrátil jsem se k beranům. Nabízejí vetší variabilitu úchopu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.