• mr.antik

    Když už je tu teď tolik vláken o vidlicích, taky přidám jedno. Chtěl bych trošku upgradovat vidlici a nahradit Nixona něčim bytelným. Jezdim to, k čemu je to kolo určený (XC-Freeride, takže mám několik požadavků:

    • pevná osa
    • zdvih okolo 150mm s možnosti snížení (nemusí být nějak rychlé ani z řidítek) – kvůli Gardě:-)
    • rozumná hmotnost, cen a hlavně výdrž.

    Nějak mi z toho vyšli bohužel dost rozdílní kandidáti a teď babo raď, protože rozdíl mezi vidlicemi je pouze 2 cm chodu, ale tady skoro půl kila materiálu navíc.

    Pike 454 air U-turn (bohužel jen 140mm)

    RS Lyrik U-turn (bohužel 2600g)

    Vedle toho jsem ještě objevil neznámou Magura Wotan a haněnou 55 (v nějaký dražší lehčí verzi) ale jinak už asi nejsou alternativy, co myslíte?

    Anketa: Váš návrh?

    1x
    13%
    1x
    13%
    0x
    0%
    0x
    0%
    1x
    13%
    1x
    13%
    0 0
    • cat  

      Van 36.

      0 0
    • MlokCZ  

      Pokud to má být na Reigna, tak bych volil vzduchového Pika a ideálně mu nechat dodělat high speed expanzi.

      A nemá náhodou být pro 09 verze Pike s pár mm zdvihu navíc?

      Jinak osobně se mi na Reigna 36tkové Foxky nelíbí, zdají se mi na něj moc a na Van. nemáš snižování zdvihu žádné a Talas 36 chod bez úpravy nic moc.

      A co takhle Talas 32 ve verzi 150mm (případně 140mm) a tou 15mm osou (i když je jasné, že ta 15mm osa není žádná výhra). A pak bude samotný nechutně drahý.

      0 0
      • MlokCZ  

        Lyrik se mi zdá na Reigna také zbytečně moc, nelíbila by se mi už geometrie Reigna.

        0 0
        • cat  

          Neni pravda, ja sem se v te geometrii nasel. Musis se rozhodnout co chces jezdit. Je to individualni zalezitost.

          0 0
        • fousek  

          Ja bych tam dal Totema, Lyrik uz neni o moc lehci:-)

          0 0
          • MlokCZ  

            No nevim jak by se Ti líbilo, kdyby Ti k tomu Totemu někdo sebral to Xko z rámu :-)

            0 0
      • mr.antik  

        Bohužel Pike nedostane navíc nejspíš nic, takže ten skok mezi Pikem a Lyrikem zůstává :-( A v těch foxech se moc nevyznám…

        0 0
        • MlokCZ  

          Talas 32 v podstatě stejně padá na ceně, takže ani není třeba řešit.

          Tu geometrii ale musíš posoudit hlavně sám, jak Ti to sedí dle stávajícího stavu. Mě by seděl Pike na Reigna přesně akorát, ale klidně někomu bude sedět více těch 160mm u těch dalších.

          A tu geometrii bych viděl jako první na rozhodnutí a pak až dále řešit konkrétní model.

          0 0
          • mr.antik  

            No Pike je geometricky stejný s tím současným nixonem. Další 2 cm si dovedu přestavit uplně v pohodě, i když bych je asi nevyužíval pořád a při přesunech a do kopce bych zdvih určitě snižoval. Jedná se hlavně o sjezdy. Vím, že při mojí váze je by měl ten Pike vydržet všechno, tak proč zas nabírat půl kilo navíc.

            0 0
            • Karlos009  

              Mám doma Pika i Lyrika a na tvoje kolo se mi ten Lyrik zdá už moc, koukám, že tam máš malý kotouče, trojpřevodník, relativně dlouhý představec a řidítka nízko, čili kolo spíš AM. Lyrik je už fakt hromada materiálu určená pro drsné zacházení a nebo těžké ridery. :-) Tomu odpovídá i chod vidlic, ten Pike je citlivější, ochotněji jde do zdvihu a drobné překážky bere podstatně líp, vyjíždka s ním je radost. Ber Pika nebudeš litovat.:-)

              0 0
              • milan1  

                Měl jsem tady teď Lyrika 2 step a jeho chod nevypadl úplně dobře.

                Když jsem si ho proměřil, tak mohu zcela jednoznačně potvrdit, že do zdvihu cca 110 mm chodí plus-mínus stejně, jako neupravený Epicon.

                0 0
                • Karlos009  

                  A upravoval jsi toho Lyrika? Já mám teď U-turn, chod je o chloupek lepší než 2step, ale rozhodně na malé nerovnosti žádný zázrak. Asi bych ti ho po sezoně poslal, je tam nějaký prostor na tuning?

                  0 0
                  • milan1  

                    Ani jsem se do něho nepodíval, měl jsem ho tady jenom k dipozici a změření bylo jediná věc, ke které jsem se dostal.

                    Připomínám, že tento výsledek byl dosažen při všech nastaveních komprese na nejlepší chod.

                    0 0
                  • milan1  

                    Jenom obecně můžu říct, že prostor tam rozhodně bude ale u ocelové pružiny bude samozřejmě ovlivněn osazením pružinou. Vzduch nabídne vždy lepší možnosti a rozsah nastavení.

                    0 0
              • kesu  

                souhlas bohuzel,lyrik nechodi nejak extra citlive-posuzuju nekolik kusu soloair..

                0 0
              • mr.antik  

                No představec už mam dávno kratší, kotouče větší, jde o to, že bych rád zvih, ale nepotřebuju kvůli svojí váze takový monstrum jako třeba lyrik. Nebude ten pike chodit do zvihu tak moc jako ten Nixon? Na něj jsem dával pružinu „Firm“ aby to chodilo jakž takž? Proto chci vzuchovku, protože když pojedu nějak skákat, můžu dofouknout. Navic navíc na Pika maj na chainreaction  docela cenu, takže se asi přiklonim k němu. Teď se to tak mění, že třeba za rok budou zas uplně jiný vidle.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Pike je lehce progresivní, takový podle mě ideální průběh. Na menší skoky tam má rezervu průběhem při pohodlném foukání, takže na ty ani nemusíš nějak moc přifukovat. Ale není zase progresivní moc, takže není problém přílišného noření do zdvihu jen větší vahou na předním kole ve sjezdu.

                  A jak už sám píšeš, tak máš možnost ho ještě přifouknout. A k tomu navíc tu můžeš dělat kouzla s dualairem s rozdílnými tlaky v komorách. Normálně tohle nic nepřináší, ale zrovna pro zvýšení progresivity se tohle hodí.

                  Dejme tomu, že pro normální jízdu budeš foukat 100/100psi (to jsou tlaky jen pro příklad, ne konkrétní vhodné hodnoty, ty si samozřejmě sám najdeš). A teď pro větší skoky přifoukneš pozitivku na 120psi, tím tedy zajistíš, aby nechodila na doraz. Při 120/120psi bys ale měl menší sag než na 100/100 a mohl by mít už moc malý. Ty ale můžeš k těm 120psi v pozitivce fouknout 140psi v negativce, čímž na počátku zdvihu dosáhneš stejného stavu jako při 120/120psi. Za polovinou zdvihu už ale negativka nebude mít v podstatě žádný vliv a tam se projeví to přifoukání pozitivky.

                  Takže na takovéhle potřeby se mi zdá dualair jako perfektní řešení.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    No těm dvoum komorám moc nerozumím, ale v každém případě bych potřeboval verzi Air U-turn, takže nevim jestli to má dvě komory nebo jednu.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Pike se dělá pouze ve verzi s dualairem, tedy Air U-turn má dvě komory.

                      0 0
                      • mr.antik  

                        Tak to je dobře, no taky je to ta nejdražší verze tak snad fungovat bude

                        0 0
                        • pitos  

                          jestli je to dobře nevím,podle mě ty dvě komory jsou docela otrava.Ne že by se s tím nedalo žít ale od té doby co mám solo air je lazení vzduchu dosti jednoduší.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Na nastavování to otrava je (ale pouze z toho pohledu, že musíš foukat dvakrát více), ale jinak je to lepší systém než soloair a umožňuje ty různé tlaky, což sice většina lidí nevyužije (já třeba ne), ale občas na specifické nastavení se to hodit může.

                            0 0
                            • pitos  

                              to je možné,já ale právě nikoho neznám kdo by toho využíval…navíc se tady všude psalo že tlaky mají být v obou komorách zhruba stejné,výrazné rozdíly nic závratného nepřinesou.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Ty rozdíly jsou právě dobré pouze na některé specifické situace jako právě zvýšení progresivity nebo třeba snížení zdvihu na neuturnových verzích bez lezení do vidlice. Snížit progresivitu jde taky opačným nafoukáním, ale tam je to naprd, protože to zabije citlivost.

                                A pak je tu další věc a to negativa soloairu, které se při některém tlaku projeví více, při některém méně, někomu nevadí vůbec, někomu ano. Tím myslím pár mm mrtvý chod a občasné případy, kdy ve specifické situace může dojít mimo sjezd k úplnému zajetí vidlice do zdvihu způsebené právě konstrukcí soloairu.

                                Jinak nastavování mám také raději společné, u Talasu to tak také mám. Tam ale ty negativa, co se občas u soloairu mohou projevit nejsou vůbec.

                                0 0
                          • Tušnak  

                            to je sice pravda, ale musíš uznat, že na dual airu máš mnohem větší možnosti nastavení… já to tak měl na RVL a teď jsem jezdil toho Pika Dual air a pro mě je to ideální vidlice, z kraje chodu citlivá a progresivní pro mě docela dost

                            0 0
    • Radek Broz  

      Van 36

      0 0
    • Jenda  

      kdyby dokazal Milan predelat Durolux na 160/120 tak by to byla jedna z docela zajimavych alternativ

      0 0
      • milan1  

        Mám už první hodnocení Tinka, kterého jsi tady potkal na toho Duroluxe.

        Předpokládám, že ty se nebudeš vůbec divit, jak dopadl a to zatím nemá žádná kouzla s kompresí.

        Zdvih v těchto hodnotách jinak není problém.

        0 0
        • mr.antik  

          Ale potřeboval bych ještě snížit hmotnost aspoň o 300g (pokud platí těch 2,7kg vč. osy)

          0 0
          • Jenda  

            njn ale zase snizovani z riditek ala Fox, holt je to dan za to ze original je to 180/140 vidle s 35 nohama – tohle srovnavat s Pikem holt nejde:-)

            0 0
            • mr.antik  

              No s pikem by to muselo jít o 600g dolů :-))

              0 0
            • milan1  

              Váha je 2500g i s pevnou osou.

              V případě 1,5 palcového sloupku je váha Duroluxe přímo snová, opět s osou cca 2 300g.

              0 0
              • Jenda  

                hmm to je solidni – ale 1.5" holt ne kazdy uplatni. Skoro si ted rikam ze jsem se mel vykaslat na cenu a hmotnost a mel jsem jit do toho duroluxe, mi prijde ze se ten Epicon preci jenom nejak vic krouti nez Tora. Asi pres zimu zkusim upgrade na tenkou ale pevnou osu:-)

                0 0
                • milan1  

                  Každý cm navíc se v těchto zdvizích samozřejmě projeví.

                  S tou pevnou osou, kterou u mě můžeš kdykoliv vyzkoušet se dosatneš s pevností na úroveň Pike.

                  Musím ale říct, že Durolux na 35 mm nohách a pevnou osou je ještě někde jinde. Tam bys ale platil daň už vahou a myslím, že tvá volba byla dobrá.

                  Navíc musím říct, že mě velice mile překvapil stav tvé vidlice po těch km a po Trans brdech.

                  0 0
              • mr.antik  

                sakra, 2300g to by ještě šlo, ale takovou trubku do hlavovky nedostanu. To je opravdu rozdíl na sloupku 200gramů nebo se to ještě liší jinak?

                0 0
    • scret  

      tohle presne resim taky:( proste asi idealni vidli pro me nikdo nevyrabi:( libilo by se mi neco jako Talas 09 ale s pevnou 20mm osou (ne 15) a jeste k tomu tak za cca 14tisic…

      takze nakonec to nejspis bude Pike 454 Air U-turn… a taky nechapu proc RVL dostala pro pristi rok vyssi zdvih a Pike ne:(

      Wotan je supr vidle, mel ybch ho i za supr cenu, bohuzel ma pres 2,5kg… (vyrobce dokonce uvadi 2500g bez osy)

      0 0
      • MlokCZ  

        Je možné, že u 32mm nohou už nechtějí jít výše než je těch 140mm, což je celkem logické.

        0 0
        • scret  

          no ja bych se tech treba 150mm nebal, kdyz to ma pevnou… ale mozny to urcite je…

          0 0
          • MlokCZ  

            Pevná osa ale neřeší všechno (u tuhosti).

            0 0
            • scret  

              neresi,ale lepsi nez bez ni:) a horsi nez muj kdysi Stance 150mm bez pevny to urcite byt nemuze:)

              0 0
          • MlokCZ  

            Ale zase až tak kritický to být taky nemůže. Talas 32 také bude ve variantě 150mm.

            0 0
            • kesu  

              pockat,fox 32 ma bejt ve variante 150mm standartne k sehnani?ja na to narazil jen na geniusech 09…

              0 0
              • MlokCZ  

                Standardně být asi nemá, ale myslim, že tuhle verzi sehnat samotnou půjde. Třeba tady 150mm verzi mají a někde jsem i viděl, že už od tamtud ji někdo dokonce koupil. Je to sice zatím jen USA, ale v Evropě myslim také bude k mání.

                0 0
        • TinkTink  

          No tady v tydle oblasti je expert Manitou s jeho Shermanem Breakout…170mm a 32mm nohy :-)…no a pak samozrejme boxxer i kdyz ma 2 korunky :)

          0 0
          • mr.antik  

            Mě ani nejde o 32 mm nohy ale o to, aby vidlice nevážila 2 a pů kila (a více). Prostě takovej Durolux s Alu krkem :-))

            0 0
            • TinkTink  

              At klidne vazi i 3,0, kdyz bude fungovat jak chci… :)

              0 0
            • pitos  

              proč ti jde u takového kola tak hodně o váhu?je už přeci jedno zda vidlice bude o 300g težší,hlavně že bude fungovat a splní tvé požadavky.

              0 0
              • mr.antik  

                Jde o to, že při mojí velikosti má ten Reign dost dlouhou zadní stavbu a s dalším půlkilem vpředu už bych ho asi těžko zvedal. Chci aby bylo kolo do 15kg a celkem vyvážený. Takže když bude vidlice cca do 2370g, tak to ještě můžu vykompenzovat lehčíma řidítkama a kolama a bude to v pohodě. Proto mě tolik zajímá ta hmotnost Duroluxu..

                0 0
                • pitos  

                  Jen otázečka,nechce se mi to hledat…kolik má ta zadní stavba tvého reignu?(jak je dlouhá)

                  0 0
                  • mr.antik  

                    myslim že 44 cm pokud si pamatuju

                    0 0
                    • mr.antik  

                      A neřikej že mam slabý ruce, to vim taky :-)

                      0 0
                      • Tušnak  

                        mém Reignu když mám vidli na 145 mm tak jde na zadní celkem slušně, když tam dám 1600 tak přední kolo zvednu, ikdyž nechhci:)

                        já mám 178 cm a M-ko rám a oproti jiným kolům co jsem jel jde na zadní snáze.

                        0 0
                        • Tušnak  

                          sorry 160 mm :)

                          0 0
                        • mr.antik  

                          Jenže já mám 166cm, Sko rám a hlavně koukám že taky ty máš vyšší řidítk (mám ty nejnižší eastony lowrise) a ještě slušnej komínek pod představcem

                          0 0
                          • Tušnak  

                            tak to joo, ale musím souhlasit s Pitosem, vidlice se 160 mm  to kolo docela pěkně nakopne a hned to bude o něčem jiném. Už z důvodů ovladatelnosti co tady popisuješ bych se vykašlal na gramaření a vzal bych toho Lyrika 2 step. Na dlouhý přesun a do kopce toshodíš dolů a dole kopcom to s plným zdvihem bude to pravé ořechové:) S tím Pikem by jsis moc nepomohl…

                            0 0
                    • pitos  

                      to je na Sko dost, právě třeba vidlice ze zdvihem 160mm by tomu mohla pomoci,váhy bych se osobně nebál a vzal nějakou 160ku…nižšího zdvihu bys také mohl později litovat…přípaně ti v budoucnu může posloužit na nový bike.

                      0 0
    • XMarkX  

      Sam mam Reigna 2005 a vozim na nom Talas 32 RL model 2007. Bike sa velmi paci, geometria je absolutne super, mnoho nastaveni, vaha v pohode, okolo 1800 g. Zohnal som ju takmer novu za 10 kc, a FOX je pozerska funkcna vidla.

      0 0
    • mr.antik  

      Tak po dnešní vyjížďce jsem se rozhodnul že to asi bude ten pike, pokud ho seženu za nějakou dobrou cenu. Když vezmu ty terény co jezdím tak bych opravdu využil toho lyrika jen občas někde na sjezdový trati a tam by zas ztrácel zadek. No a jednou na toho nomáda jednou vezmu něco vyššího :-))

      Až budu dávat víc než tady Harald na gardě :-))

      http://www.youtube.com/watch?…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.