• Smazaný účet

    Máte někdo zkušenosti, jestli a za jak dlouho se asi rozbrdí?

    Mám tem resin desky a zatím stále nejslabší brzdy, co jsem kdy měl.

    0 0
    • novas752  

      Organický shimana se rozbrzdí celkem rychle.

      BR-M9100 nemají v páce servovawe, jsou daleko slabší než XT, SLX, Deore… Ale jsou lehké.

      0 0
    • jIrI___  

      Však tyhle XTR nemají ServoWave a jsou dělané primárně na nízkou hmotnost,ne? Teoreticky od nich nelze očekávat takový výkon jako od Deore, SLX, XT…

      0 0
      • Vilém  

        Jednak absence servovawe, jednak mensi desky.

        0 0
      • kubad  

        to asi slyšet nechtěl :D

        0 0
        • Smazaný účet  

          Teorii jsem tady četl hodněkrát, mě zajímají praktické zkušenosti…

          0 0
          • novas752  

            Praktická zkušenost odpovídá teorii. Je to lehoučký, brzdí to podobně jak Alivio.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tak dík, jdu si to hodit, na BF neprodejné :)

              0 0
            • Tina  

              Škoda, že o tom nikto nepovedal napríklad MVDP, Flueckigerovi alebo iným bajkerom, ktorí s tými brzdami vyhrávajú technicky náročné XCO alebo maratóny :D

              0 0
              • Breakpain  

                Jenze jinak brzdi profik a jinak hobik, oni maji „cit“ a projedou vsechno vetsinou ve vetsi rychlosti. My tuzkari to obcas potrebujeme zaflekovat, bo najednou udela hlava „stop“ a je problem :)…

                0 0
              • novas752  

                Tak asi umí no, navíc jsou to závodníci s muší vahou.

                Že to brzdí hůř než 2× levnější brzdy se SW pákou popřít nemůžeš.

                0 0
              •  

                Jj :).

                0 0
      • Lukster  

        Ahojte, mám nyní SLX 7100 a celkem ok, ale prudi mě proměňovani kroku páky a taky fakt, že se často stává, že po jisté době po seřízení a sjíždění desek začne jeden pistek vylézat více než druhý=začne to škrtat. Ale u silnicni Ultegry to nedělá (a tam jsou keramické pistky taky, pokud se nepletu), takže to asi pistky nebude. Takže konstrukcí? A uvažuji výměnu na M9100, ale to si asi nepomůžu. Takže zkusit Shigura? Výkon-jezdím z kopce rychleji, ale v rámci xc a tady čtu, že m9100 jsou slaboucke, tak nevím no…

        0 0
        • Slavik  

          Ano, 9100 jsou slaboucke, lepší BL-M9120, ale nejprve pořeš třmeny. Pakama IMHO moc nezískáš mimo díry v peněžence.

          0 0
          • Lukster  

            Jako to samé dělala i předchozí verze brzd slx… Ty třmeny Magura mě docela lákají…

            0 0
          • Lukster  

            Jako fakt tak slaboucke? Za mě 7100 mají takový výkon, že jeho stropu jsem snad nikdy nedosáhl a to jezdim dost zhurta… Co pumpovani, když tam není Servo,tak méně kurvitek…

            0 0
            • jonti  

              xtr brxdy mi pumpovaly taky, asi nejvic ze vsech shiman. v servowave neni problem.

              soucasne slx pumpuji vic jen v zime.

              0 0
              • Lukster  

                Xtr 9100?

                0 0
                • jonti  

                  987 i 9000. Od 985 je to porad funkcne stejna brzda.

                  0 0
                  • Lukster  

                    No já nevím, prasatko je u 9100 úplně jiné, páka dost podobná, to jo

                    0 0
                    • novas752  

                      Oleji s klesající teplotou roste viskozita = stává se hustší. Studený zhoustlý olej má v úzké hadici větší odpor = teče trochu pomaleji. Pod pístkem v páce je pružina která pístek tlačí do původní polohy. Když páku pustíš, pružina pístek zatlačí zpátky, zhoustlý olej se nestíhá vracet do páky hadici dostatečně rychle a do prostoru pístu se přicucne další olej z expanzky. Pokud hned zase páku zmáčkneš, pístek odstřihne otvor do expanzky, v systému je oleje moc a brzda díky tomu zabere dřív než obvykle. Pokud páku hned nezmáčkneš, hadicí se vrátí olej z třmenu a ten přebytek je zase vytlačen do expanzky. To je celý princip „pumpování“.

                      1 0
                      • Lukster  

                        No ok, ale 2 ale:

                        • pumpovani vnimam hlavně při brzdění, tzn. zahraty systém – ano, olej trošku zvětší objem a tudíž to tvrdne. XTR ma droboucky třmen a tudíž bude méně držet teplo a lépe se ochlazovat, ne? Keramické pistky by měly lépe „izolovat“ teplo z destiček…?
                        • princip co píšeš znamená, že platí pro všechny brzdy tohoto principu, tzn. s expanzkou

                        Jaká brzda je tedy s obvodem tepla na tom nejlíp? Která brzda má největší spolehlivost,mj. se malo zavzdusnuje? Proč tady hodně lidí vyzdvihuje Shimano páky a naopak hejtuje Shimano třmeny? Asi sto lidí sto chutí:)

                        0 0
                        • jonti  

                          ne

                          mensi hmotnost = stejne teplo ohreje trmen va vyssi teplotu

                          mensi trmen ma mensi plochu povrchu = pri stejne teplote do okoli odevzda min tepla.

                          shimana vozi vetsina lidi a funguji dost dobre.

                          0 0
    • Smazaný účet  

      Polil jsi desky vodou a třel o sebe?

      0 0
    • tomxxx  

      Brzdej mi lepe nez 987 a 9000.

      I s origo resin deskama fungovaly v klidu, jinak davam goldfren a s tema to brzdi jeste lepe. Pokud jsou dobre odvzdusneny, tak je mam radeji nez xt a slx.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ale jak u zadní poznám, co je přirozená houbovitost a co bubliny?

        0 0
        • tomxxx  

          Kdyz je udelam dobre, tak moc velkej rozdil mezi zadni a predni neni. Zadnej neobvyklej rozdil.

          0 0
        • Tina  

          Aha! Takže špatne odvzdušnené :)

          0 0
        • tomxxx  

          Mi napada, docela mi konkretne u XTR pomohlo protlacit kapalinu do ty odvzdusnovaciho kalisku a pak zase zpet pustit par kapek dolu ze trmenu – uvolni se tim pripadna bublina ze trmenu

          0 0
          • Vilém  

            Toto je postup, ktery shimano doporucuje ve svych manualech.

            0 0
            • tomxxx  

              Ale hodně lidí to tak nedělá. Tlačí jen do kalíšku.

              0 0
    • Smazaný účet  

      Vyřešeno metal destičkami, nová směs resin 03 v kombinaci se zmenšenou plochou za mě tragédie.

      0 0
    • DowJones  

      Ahoj,

      prosím, poradí někdo označení brzd. desek k M9100? Já už 2× koupil dle e-shopu kompatibilní a bohužel ne. Jedny mám XT a jedny XTR, ale ice-tec. Díky moc.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Tak se taky řadím do klubu těch, co koupili BRM9100 a byli z jejich brždění zklamaní. Jako starší pán (chybí mi už jen pár let do 60) jezdím z kopce opatrně a pomalu = potřebuju brzdy, které opravdu brzdí. Takže jsem (na základě rad tady) ty XTR brzdy vyměnil za XT (BRM8100) a doufám, že to už bude (pro staršího pána na výletě) brzdit dostatečně. A 100 gramů navíc mě nezabije.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tak update po 11-ti výletech: XT brzdí pro starého pána dostatečně. Musím to teda ale upřesnit: vepředu mám páku i třmen XT (BRM8100 = destičky GS05/větší) vzadu páku XT, ale třmen XTR (destičky K05S/menší) – musel jem ten třmen tam nechat, protože třmen XT vyžaduje jinou koncovku (90st) na hadici (XTR má přímou) a to by znamenalo rozebrat „celého bajka“ (=vyndat střed) abych provekl novou hadici a to se mi nechtělo. Zajímavé je, že ta zadní (XTR) má v kombinaci s tou XT (ServoWave) pákou ostřejší nástup než ta přední (XT/XT). Ale to mi nevadí.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Update po 15-ti výletech: Přesně podle očekávání, životnost zadních (plochou malých) desek K05S je malá – už je po nich, právě jsem tam dal nové (nestěžuju si, je to prostě spotřebák). Přední (plochou větší G05S) mají masa ještě dost na pár výletů.

          0 0
          • pepek  

            Tak to je výhoda toho hladkého minipláště vpředu, sice nezabrzdíš, ale zato nehuntuješ desky :-)

            0 0
        • Smazaný účet  

          Zajímavé je, že ta zadní (XTR) má v kombinaci s tou XT (ServoWave) pákou ostřejší nástup než ta přední (XT/XT). Ale to mi nevadí.


          Už mi to vadí – budu to řešit – BF (i v tomto případě) bylo zdrojem informace, jak to řešit (kuju). Až se mi to podaří, písnu sem (a změním „specs“ svého bajku).

          0 1
          • Smazaný účet  

            Tak, vepředu stále mám páku XT (8100), ale právě jsem tam dal třmen 4pístek XTR (9120), při prvním výletu zajedu desky (dal jsem tam D03S, desky s chladičem NESNESU mít na bajku) a uvidím, jestli ten „feeling“ přední brzdy v páce bude už srovnatelný s tím ostrým nástupem a účinkem zadní (tam mám páku 8100 + třmen 9100)

            0 0
            • Vilém  

              Jaky nastup a ucinek mas na mysli? To chces srovnavat predek vs. zadek? Jak to porovnavas? Zablokovanim kola?

              0 0
            • novas752  

              4pístkové třmeny nemají tak ostrý nástup jako 2 pístkové. Jsou silnější ale ne kousavější. Ostatně to je docela logické – páka je stejná a třmen má plochu pístků větší.

              0 0
            • Smazaný účet  

              Dneska první (pořádný) výlet s novým brzdovým setupem včetně sjezdu 800 výškových metrů nonstop = zajeto, nyní brzdí obě brzdy (přední i zadní) rovnocenně se srovnatelným feelingem v páce a nástupem účinku (po malém poštelování ServoWave = přední jsem trochu přitvrdil, zadní nepatrně povolil). Takže (konečně, uffff) plná spokojenost s brzdama. Jdu dokoupit přední brzdové desky do zásoby (pro zadní brzdu už jich mám v zásobě dost).

              0 0
              • pavelxy  

                Štelování ServoWave? To funguje jak?

                1 1
                • Smazaný účet  

                  Je tam (na páce) štelovací šroubek – mění charakteristiku převodu účinku páka/třmen.

                  0 2
                  • pavelxy  

                    A já myslel, že si tím nastavuje vzdálenost páky od řídítek…:D

                    1 0
                  • benobiker  

                    On je to primárně šroub na štelování mrtvého zdvihu – povytočením jej můžeš prodloužit. To, že to trochu mění převod ServoWave kdy má páka delší krok, je tak trochu vedlejší efekt.:-) U Shiman se stejně mění furt krok páky s namačkáváním a s ním i přepákování ServoWavu…

                    0 0
    • kucka7  

      A co 4 pístky xtr na závodní použití?

      0 0
      • jkcz  

        Taky by me to zajimalo, jestli vymena za 4 pistky pri ponechani puvodnich XTR pak trochu pomuze.

        Jinak z vlastni zkusenosti, po jarni vymene kotoucu XTR za nove kotouce i desticky Galfer je to vyrazne lepsi.

        0 0
        • novas752  

          To bych udělal spíš naopak když už = koupil páky a ponechal 2p třmeny.

          Protože 4 pístkový třmen nechceš pokud ho opravdu opravdu nepotřebuješ – 4 pístky a delší destičky = obtížnější seřízení, časem starosti s nerovnoměrným vyjížděním pístků nejen mezi stranami třmenu ale i na jedné straně.

          0 0
          • jkcz  

            hmm, tak ja mam 4pistky roky na fatbiku a nemam s tim nejake zasadni problemy. A to je u me fatbike stroj vylozene do srackoidniho pocasi, takze ty brzdy dostavaji pokourit celkem dost.

            0 0
            • Breakpain  

              To je o jezdeni pod zatezi ;).

              Pujc mi je na sjezdovku a do vecera je budes mit rozhozeny ;).

              0 0
              • jkcz  

                To by se Ti nelibilo, nemam na fatu ani vidlici, ani teleskopa. Je to tak na nejake flow traily :)

                0 0
            • novas752  

              paradoxně ve sračkoidním počasí se to tak nějak líp vymývá mi přijde. Já si brzdy šteluju nejčastějc takhle v létě kdy je všude sucho a prach, brzdovej prach hodně zůstává ve třmenu a dělá to větší bordel. Taky záleží na destičkách, měkčí organický desky mají ten prach takovej lepivější, tvrdší metalický tim tolik netrpí.

              Ale metalický desky na čtyřpístkový brzdě, to už fakt neni pro nenáročné výletní ježdění, taková brzda už potřebuje dost velký zatížení aby fungovala správně = agresivnější styl brždění, jinak velmi snadno dochází k leštění povrchu kotouče a destiček, pak to vříská a brzdí daleko hůř než se správně zatěžovanou.

              0 0
    • jarouš2  

      Mě dost pomohlo ucpání dírky na pákách.. je tam taková membrána, kterou jsem měl prasklou. Dal jsem tam šroubek na lepidlo, od té doby nemusím furt odvzdušňovat a brzdí to o poznání lépe.

      0 6
    • jarouš2  

      jak myslíte, někde se to tady řešilo..

      0 0
    • tomxxx  

      Ahoj, koukám že se tu řeší XTR brzdy.

      Nezkoušel někdo relevantní (pavproch sice tvrdí , že to brzdí lépe jak XT, což je ale logický, když má na předku plášť hladký jako suchý gumy na formuli) páku 9120 s třmenem 9100?

      0 0
      • novas752  

        V podstatě to samé se dělá ve verzi XT s flat mount třmenem. A tak nějak dle očekávání to rychleji žere destičky, brzdí trochu líp, ale odolnost vůči teplu je trochu horší než klasický třmen (klasický 8100 post mount).

        0 0
        • tomxxx  

          Tak to asi zkusím, při nejhorším to pak doplním o xt třmeny za pár korun a budu mit hezčí XT.

          Životnost desek mi problém nedělá.

          0 0
      • kejda  

        Pavproch tvrdí spoustu věcí…z čehož 95% jsou blbiny… Za mne, 9100 byly šílené kotvy, buď nic, anebo rovnou přes rodla. Musel jsem je vyměnit.

        Možná ta páka je jiná, ale spíš myslím, že 9120 bude třmen a páky jsou pořád stejně

        0 2
        • jIrI___  

          9100 a 9120 mají odlišnou i páku. 9100 je obyčejná páka dělaná na hmotnost, 9120 má seřizování vzdálenosti bez nářadí, Free Stroke a především Servo Wave mechanismus. A ten způsobuje právě to, že i Deore se Servo Wave brzdí výrazně lépe než XTR 9100. Páka 9100 je vlastně páka ze špičkových lehkých materiálů s technologií těch nejlevnějších hydraulických brzd na trhu :)

          1 1
          • kejda  

            Prosím tě, přestaň plácat nesmysly. Shimano BR M9100 jsou brzdy samozřejmě se Servo wave, j seřízením free stroke atd., jezdil jsem je už před 10 lety…vem si Tyvek oblek a jdi se proběhnout

            https://www.mojekolo.cz/…adice-zadni/

            0 3
            • novas752  

              Jo jo, 9100 si jezdil před 10 lety. Akorát se zesměšňuješ.

              br-m9100 zkrátka servowave nemá, přepákování je fixní. Třmeny to má na malé destičky typů L a K, tudíž to není zrovna silná brzda i kdyby s 200mm kotoučem, možná trochu jedovatější (menší dávkovatelnost, malý rozdíl tlaku na páku mezi minimálnim a maximálnim účinkem), ale od kotev to hoodně daleko, to si někde zkus třeba Magury MT7 a pořádně za ně zaber. ;-)

              0 0
              • kejda  

                Dobře, bylo to v roce 2015. Takže jen 8 let. Všude píšou, že to má Servowave. Kupoval jsem je na Cycology, takže kecaji?

                Sdílet jejich odkaz je asi zbytečné, ne?

                0 1
                • Vilém  

                  A ten free-stroke to ma schovanej kde?

                  0 0
                • jIrI___  

                  Přestaň prosím, ztrapňuješ se čím dál více, navíc to pro neznalé čtenáře může být matoucí. Sada M9100 přišla na trh tuším v roce 2018. Taky je to možnost, že jsi testovacím jezdcem Shimano a máš přístup k předprodukčním kusům a prototypům, protože jinak si nedokážu představit, kde bys vzal páku 9100 se Servo Wave, Free Stroke apod. Pokud je tomu tak, tak se předem omlouvám.

                  1 0
                  • kejda  

                    Jo, se neposerte, no. Tak se omlouvám. Byly to XTR BR M 9000… no, tak jsem to spletl, měl jsem čtvrté pivo.

                    Stačí omluva?

                    0 1
                    • Vilém  

                      OK, OK.

                      Ale 9000 taky nemaji ani jednu zminovanou vec:)

                      0 0
                    • novas752  

                      Jenže ani 9000 už ServoWave neměly. To bys musel mít 9020.

                      0 0
                      • kejda  

                        No jo, po příjezdu domů a studené sprše dohledáno, ano, byl to typ 9020 Trail…

                        0 0
                      • kejda  

                        žil jsem v blažené nevědoosti, a ano, měl jsem verzi trail 9020.

                        0 0
                        • Vilém  

                          No a pak si to, na zaklade podobnych diskuzi, koupi nejaky budouci smazany ucet z Brna, aby po chvili zjistil, ze to brzdi pramalo.

                          0 0
            • Vilém  

              Samozrejme nema.

              0 0
        • Smazaný účet  

          Pavproch tvrdí spoustu věcí…z čehož 95% jsou blbiny…


          Když jsme u těch brzd, jakou konkrétní blbinu o brzdách jsem tady vypustil (z klávesnice) do světa? Nejsem si vědom, prosím o objasnění. Kuju.

          0 0
    • Smazaný účet  

      A zase nasypu krmivo škarohlídům…


      zadní (tam mám páku 8100 + třmen 9100)


      Brzdí to dobře = tak jak chci, malé brzdové desky nevydrží moc dlouho (= nevadí mi to), ale… ať dělám co dělám (= šteluju třmen), tak JEN KDYŽ tlačím bajka, škrtají/pískají (když na něm jedu a nebrzdím nebo i brzdím, tak ok) + při posledním výletu byl sjezd 400 výškových extra strmě = fest na brzdách, když se fest zahřály, tak začaly kníkat. Chjo, no.


      vepředu mám páku XT (8100), třmen 4pístek XTR (9120)


      Aspoň, že přední nevydává žádné zvuky, nepočítálm-li výlet skrz vysokou mokrou trávu = mokré kotouče, než se bržděním zahřejí.

      0 0
      • Esi  

        Tak když hodně ohreješ kotouč tak s trochu zvlni a cinka, když vychladne tak zase přestane, to je tak nějak normalni.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Za ty roky na bajku s kotoučema vím, znám, ale když už jsem si stěžoval… nic s tím samozřejmě dělat nebudu.

          0 0
          • Esi  

            No na to by ti pomohlo tak maximálně jiný typ kotouče, s plovoucim středem, některé to delaji víc některé miň

            0 0
            • Smazaný účet  

              Používám obyčejné SM RT66 (je to vyloženě spotřebák, max troje desky a měním i kotouč).

              0 0
              • Esi  

                Potom není co resit a je zbytečné si stěžovat

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Já si stěžoval na to písknutí, když tlačím/vedu bajka. Ale s tím se dá žít, není to zase až tak často/dlouho (= že bych tlačil).

                  0 0
                  • pavelxy  

                    Zvláštní, podle tvých příspěvků to vypadá, že tlačíš víc než jezdíš…

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Odhaduju, že při průměrném výletu (3 hod = 45 km = 600 až 1000m převýšení) tlačím/vedu bajka 1–2× max á. 3 minuty.

                      0 0
                      • J1RKA  

                        tomi moc nejde dohromady < tj prum 15 > pokud se bojis dolekopcem, asi bych chtel videt tu trasu, jsme stejne stari na horach mam najezdeno cca 20tis km a pokud jezdim prum 15 pri stoupani jak pises kameny… jenze ja jezdim dolu celkem svizne,

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Když jsem tady dal jednu svou trasu, kdosi ji převedl do mapy.cz a tam to ukázalo, že můj odhad času a převýšení byl skoro 100%, odhad délky trasy jsem měl přemrštěný (30 vs 24km), takže těch 45 se může od skutečnosti lišit (35?).

                          0 0
                        • novas752  

                          Čim pomaleji jedeš do kopce tim větší podíl času v něm strávíš. A o to větší to má vliv.

                          Já mám na enduro kole se kterym jezdim obvykle vyjížďky parametrů 30–40km a 1000–1300m nastoupáno průměr 9–13km/h a to jedu z kopce řekl bych rychle. Ale většinu času to rubu někde do kopce rychlostí rychlochůze

                          0 0
                          • J1RKA  

                            vsak to pisu, pokud se boji dolu a podle tacku vepredu to do kopce logicky taky nepojede rychle < psal ze pouziva tri predposledni > a pokud chces zrychlit na trase co pises, < treba o 2–3minuty > tak to klidne muze by vrazda :D

                            0 0
                            • jonti  

                              Podle toho jak nici retezy vubec pomaly neni a silu ma. Jen si to nechce priznat.

                              0 0
                              • J1RKA  

                                Nevim, ale nechtel bych kolo roztacet 26t tackem

                                0 0
                                • kejda  

                                  A dosahovat průměr v terénu skoro 15 kmh. Za mne borec :)

                                  0 0
      • MlokCZ  

        Málo tuhá zadní stavba, po nasednutí na kolo se prostě lehce pohne poloha desek vůči kotouči. K tomu Shimano brzdy mají tendenci se často sami při brždění se sjížděním desek doseřídit. Takže za jízdy to je ok, na nezatíženém kole to může škrtat.

        Pevné osy tohle trochu omezily. A pak záleží jak moc je rovný kotouč, lehce křivý problém také zvýrazní. Než byly pevné osy, tak na málo tuhém rámu (a zvlášť ještě s těžším jezdcem) se u některých brzd (ovlivňuje to mezera mezi kotoučem a deskami, která není stejná u různých brzd) klidně stávalo, že perfektně seřízená brzda pro jízdu (kotouč za jízdy přesně ve středu mezi deskami) na nezatíženém kole klidně vyloženě už vnější destička drhla o kotouč .

        Přední tohle dělá mnohem méně.

        Nemá smysl to řešit a vždy je nejlepší to mít dobře seřízené na jízdu (tedy na zatíženém kole).

        2 0
        • Smazaný účet  

          Kuju za objasnění. Ano, při jízdě je klid = rozhodně na to už nebudu šahat.

          0 1
          • Smazaný účet  

            Zadní brzda (třmen BRM9100) když bajka tlačím, tak škrtá/píská, když jedu (proti kopci, nebo kratší sjezdy) je klid, dneska ale při výletu (sjezd z vrcholu Radhoště na Prostřední Bečvu = ca 700 výškových) začala po nějaké době intenzivního brždění (= plně prohřátá) lehounce/nepatrně pískat taky.

            Jak píšu, za jízdy je jinak klid, hrabat do toho? (Zastávám teorii/praxi, že do věcí které fungují se nehrabe).

            0 1
            • J1RKA  

              Proc nam to tedy pises?

              1 0
            • virtualcop  

              Tak se tou poslední větou řiď (= nehrabej do toho :) ). – neznám brzdy + kotouče, které dokážou být vždy za všech okolností naprosto tiché – když se soustava zahřeje, kotouče se nepatrně zkroutí, olejová nápň brzdy zvětší nepatrně svůj objem = než to zchladne, je prostě šance, že si to někde občas škrtne, pískne atd.

              To je vcelku úplně normální stav u jakékoliv hydraulické brzdy…pokud je správně naplněná, odvzdušněná a má zabírat tak, jak si to většina lidí představuje – tedy už po nepatrném zmáčknutí páčky.

              0 0
      • J1RKA  

        < při posledním výletu byl sjezd 400 výškových extra strmě = fest na brzdách, když se fest zahřály, tak začaly kníkat. Chjo, no. >

        jak brzdis? jakoze jsi porad pribrzdujes? jezdim taky 400 vyskovejch dolu na cca 6km nemuzu rict, zebyto brzdam nejak vadilo a to mam ted sram TL a snad horsi brzdy jsem nemel, driv na Ht jsem mel orig XT 2 pistky s kotoucema 86 a ani ty jsem nedokazal prehrat

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tohle je 400 výškových na max 3 km po kamenité/šotolové cestě = brzdím nonstop, víc přední, míň zadní, nemám chladiče (NESNESU) = BRZDY /KOTOUČE SE HŘEJÍ FEST.

          0 0
          • pavelxy  

            Ale na takové cestě dolů si už musel jít dávno pěšky podle toho co tady píšeš.....

            1 0
          • J1RKA  

            a kde je ten padak, staci body od A do B jezdis nekde kolem Pusteven, tam to najezdeny nemam, jenom parkrat pesky, kazdopadne s TB vepredu tohle sjizdet je asi dost riskantni < sirka + tlak v pneu >

            0 0
            • Smazaný účet  

              To si nechám pro sebe, nebudu to zveřejňovat, kde to je.

              0 1
              • J1RKA  

                nezklamals :D

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Tady je (asi) ta nejprudší část.

                  0 0
                  • Kaire  

                    Přidávám odkaz na pavlíkovo extrémně tajné místo : Pod Díly.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To je ale dobrá dálnice, tam snad není potřeba být pořád na brzdách.

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      To je pro další důkaz toho, že se tady VŠICHNI chováte jak hulváti. TEČKA.

                      0 1
                      • Kaire  

                        Nebuď zlý, jinak začnu sdílet vše co o tobě Google vyflusnul, během 5minut hledání. To by bylo hulvátství.

                        3 0
                        • Smazaný účet  

                          Ctít soukromí (ať už si o něm myslím cokoli) je ZÁKLADNÍ LIDSKÁ SLUŠNOST. Tečka.

                          1 0
                          • Kaire  

                            Souhlasím. Proto sdílím pouze místo, které si poslal. K ničemů jinému se nemám zapotřebí snižovat.

                            Stejně by to někdo místní poznal (bydlím 400km od tohoto místa, nikdy sem tam nebyl a najít ho mi trvalo asi 2minuty).

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              A já s Tvým přístupem a zveřejněním NESOUHLASÍM.

                              0 0
                              • mr.nikdo  

                                Tohle jsou verejne veci.

                                Co najde Google – verejne veci.

                                Hmm, tak to asi sam nekde zverejnujes veci. Jestli nesouhlasis, tak to nedelej :D

                                2 0
                      • Vilém  

                        Tak sem nelez.

                        4 0
                      • mr.nikdo  

                        Jakoze Tvoji extra tezkou trasu sjede Jiri na Gravelu. Takze se ukaze, ze jsi fakt pohadkar?

                        A to je zle? :D

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Mě nesmíš brát za bernou minci, protože jsem v těch kopcích vyrostl a nevnímám je tím pádem nijak výjimečně. Každopádně musím dát pavprochovi za pravdu, že ten kopec je fakt hnusný, zejména kvůli svému povrchu. S papíráky typu Speedero v kombinaci s mým metráčkem tam musím jet fakt hodně opatrně a jsem v podstatě celou dobu na brzdách. Kdejaký padák v lese je jetelnější než tahle „dálnice“ :)

                          0 0
                          • mr.nikdo  

                            Ty jsi asiMetricky? :D

                            To zase prrr. Ja si prave myslim, ze umis jezdit jen po cyklostezkach. Flexa a Monster v ruce ;) :D

                            0 0
            • jIrI___  

              Takových míst je v masivu Radhoště poměrně dost, namátkou modrá TZ od Radhoště na Pindulu. Velice podobně třeba zelená TZ na Dolní Bečvu či na druhou stranu kopce do Trojanovic apod.

              0 0
              • MlokCZ  

                Určitě se toho najde spousta, ale:

                • většina toho bude pro TB na předním opravdu dobrý nesmysl
                • když se použije rozumné obutí, tak to také půjde rozumně jet (tedy žádné krokem pod souvisle drženou brzdou)

                V Beskydech už jsem delší dobu nebyl, tak si to tam už moc nepamatuju. Pokud to nepletu, tak třeba tohle

                https://mapy.cz/turisticka?…

                klesá dost a tahle spodní část zelené je už jezdivá bez pořádného terénu a dá se to tam běžně i více pustit. Ale zase bych rozhodně nechtěl jet tu zelenou celou (z Čertova mlýna) na TB vepředu. Jestli si dobře vzpomínám, tak na ní nic těžkého není, ale na TB na předním to také není zrovna nejlepší nápad.

                Akorát teď přemýšlím, jak jsem se tam tenkrát dostal, kolem vrcholu Čertův mlýn je NPR (takže by se tam teoreticky jezdit nemělo). A asi jsem se tam dostal z Tanečnice, kde ten konec na Čertův mlýn nahoru (který je už v NPR) stejně byl na tlačení, takže se tam nejelo.

                0 0
                • J1RKA  

                  ano najde se spousta brdku, mozna i daleko prudsich < ted jsem jel x terru > a nektery useky jsou fakt maso

                  kdysi jsem jel tohle v koutech to splnuje ty parametry pavky, ale na TB absolutne nesjizdny, mel jsem vepredu i v zadu GC a mistama jsem fakt premejslel jestli to mam pustit :DDD

                  edit: na HT BMC

                  0 0
                  • novas752  

                    Překvápko když se v těhle místech používají spíš pláště typu Assegai a Shorty. :-)

                    0 1
                    • J1RKA  

                      tak bylo mi o 10min, jeste mlicnak a EGO v jiny galaxii nejmin :DDDD

                      0 0
          • novas752  

            Tak si dej metalický desky a kvalitní kotouče. Tam chladiče nejsou potřeba.

            A kdyby sis dal dopředu lepší plášť než cyklostezkový Thunderburt tak bys mohl i trochu víc pustit.

            0 0
            • MartyM  

              Me by spise zajimalo co NESNESE na deskach s chladicem? Jako ze vizualne ho to depta nebo vaha mu vadi? Nebo proste jen to jeho obvykle NIIKDY NEBUDU, TECKA?

              Jinak jiny plast dopredu mu neprotlacim, s tim se smir :-)

              1 0
              • Smazaný účet  

                Vadí mi, že z brzd něco (mému oku) škaredého nevzhledného (= pro mé bajkování zbytečného) trčí.

                0 1
      • Smazaný účet  

        Před ca týdnem jsem se tu ptal (že ta zadní, když tlačím hlasitě škrtá a že v dlouhém strmém sjezdu píská) jestli do toho hrabat nebo ne. Nechtělo se mi, dostal jsem i odpověď „nehrabat“. Dneska při výletu to ale už bylo pro mne nesnesitelné (jak to hlasité škrtání při chůzi, tak pískání při každém brždění zadní brzdou) = hned po návratu z výletu jsem tam dal nové desky (staré by ale zřejmě ještě pár výletů daly), odmastil kotouč a povolil a vycentroval třmen. Při protočení nezatíženého zvednutého kola to neškrtá ani nepíská, později odpoledne sednu na bajka a vyzkouším to projet tady okolo chalupy. A pořádně uvidím/uslyším zítra při výletu.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Do hroma… Příčina pískání zadní brzdy nalezena tam kde jsem ji nečekal – Scalpela sem stavěl mj. i s cílem co nejnižší váhy = tam kde to šlo sem použil šroubky z titanu (tj. právě třeba na přitažení brzd. kotouče na nábu = 6ks M5×10 Ti A2Z) a… ty šroubky jsem nezajistil Loctitem (schválně, kdysi jsem měl po Loctitu obrovský problém je povolit při výměně kotoučů za nové) a jeden se uvolnil/vyšrou­boval/ztratil. Už je tam nový, ten samý a zase bez Loctite a už to při brždění NEpíská. Uffff.

          (PS: To zas bude „žrádlo“ pro místní škarohlídy, jaký sem mechanik/bastard.)

          1 0
          • mr.nikdo  

            Slendrian.

            Soudruzi z NDR udelali chybu.

            Ale kde?

            Loctite?

            Fen na povoleni?

            Momentovy klic?

            0 0
          • J1RKA  

            mas shitmano kotouce ne? tam se davaji takovy podlozky pod sousedni srouby, tys tam nedal?

            0 0
            • Smazaný účet  

              Nedal.

              0 1
            • novas752  

              Ty jsou úplně k ničemu. Spíš možná kobtraproduktivní. Snad i častěji vidim povolený šrouby s nima než bez nich.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Hezky, to je teda snad první věc, kterou jsem neudělal úplně špatně.

                Se ale musím přiznat (to zas bude…), že uvolněný Ti šroubek bez Loctitu mě už jednou potkal – na FSi, tam jsem to měl taky tak, ale ten jak se vyšrouboval, tak začal škrtat, tak jsem ho během výletu imbusem (tehdy jsem ještě torx 25 s sebou na výlety nevozil, nyní už je v ToolCage) zašrouboval zpět. Tady na Scalpelovi je asi kolem osy zadního kola víc místa, že neškrtal a rovnou vypadl.

                0 1
          • Smazaný účet  

            Mno, tak včerejší „oprava“ zadní brzdy nemá úplně 100% výsledek – celý výlet dneska byl klid/ticho (už to neškrtá při tlačení bajka, ani nevydává jakékoli zvuky při běžném brždění), ale v jednom extra prudkém kamenitém sjezdu (= horní hranice toho, co ještě sjedu, dneska teda ale s jedním malým držkopádem bez následků) si po plném zahřátí zase zapískala (šrouby jsem hned kontroloval, jsou tam všechny a žádný není povolený).

            0 0
            • virtualcop  

              Ty stále nemůžeš pochopit, že brzdy po opravdu plném zahřátí tohle prostě dělaj a dělat budou. Dokud někdo nevymyslí systém, kdy bude mezera mezi destička a kotoučem bez stisku brzdy půl centimetru, tak to tak prostě bude. Pokud brzda píská jen při velké zátěži a po zchladnutí je opět tichá, není na tom co řešit. Pokud ti to i tak vadí, můžeš/musíš jít cestou nějakých organických destiček a tichých kotoučů (o kterých se ví, že se moc nekroutí a zůstávají tiché i po zahřátí). Jenže to zase tak úplně dobře pak nemusí brzdit podle představ.

              Řekl bych, že hledáš problémy tam, kde je ostatní nepociťují, chápou, proč v extrému brzdy nejsou tiché a nesnaží se řešit blbosti.

              0 0
              • mr.nikdo  

                Spis system, kdy se bude brzdit bez nutnosti vytvareni odpadniho tepla z predavane energie

                Jestli si to pamatuji spravne :D

                Rodi se nam tu Pepik de Sex :D

                0 1
              • Smazaný účet  

                Ty stále nemůžeš pochopit, že brzdy po opravdu plném zahřátí tohle prostě dělaj a dělat budou


                Už včera jsem chtěl napsat, že to chápu, pak jsem to napsat zapoměl. Ale před chvílí, když jsem šel z práce dom (= dost času na uvažování, mám to asi hodinu chůze) mi došlo, že máš i nemáš pravdu. Ona totiž ta zadní brzda BRM9100 začala to pískání při plném zahřátí dělat až v poslední době, napřed byl asi 25 výletů klid = takže to MUSÍ mít nějakou příčinu (jen teď přijít na to, co to je).

                0 0
                • jIrI___  

                  Příčinou může být třeba zrnko prachu zaseknuté v destičce. Nebo třeba mastnota z výfukových plynů, pokud kolo parkuješ v garáži s autem

                  0 1
                  • Smazaný účet  

                    Dělá to stejné zvuky (pískání při plném zahřátí) i po výměně desek za nové, takže bordel v deskách to asi nebude.

                    0 0
                    • J1RKA  

                      bys musel vymenit i kotouce, takhle jsi na nic neprisel

                      0 1
                      • Smazaný účet  

                        To mě taky napadlo, dokonce náhradní kotouče (zase Shimano) doma mám, ale dělat se mi to nechce – ty stávající jsou skoro nové, ale možná mi nic jiného nezbyde. Dík.

                        0 0
                        • J1RKA  

                          bezne to dela treba po umyti kola, vetsinou to prejde po jednom poradnym zabrzdeni z kopce, pokud je vlhko tak to taky nekdy piska, mel jsem XT brzdy, tam mi vadila trochu necitelnost, jednoou zabraly tak podruhy jinak, nekdy jsem musel 2× rychle namackonout, ted mam SRAM TL a jeto peklo, ty skrtaj pokazdym poradnym zabrzdeni, zlaty shitmana, ale uz ani ty nechci, na jare to poresim necim poradnym, ted v parte taky meni, tak pockam az jak to dopadne kazdopadne bychto neresil, tak to proste je, kazdy brzdy nekdy kvilej

                          0 1
                        • PetHi  

                          Používám brzdy XT, kotouče Shimano ICE, destičky kovové J04C. Zprvu také dělaly kravál, což mně vadilo. Věřím, že to dělá mastnota jak na kotoučích, tak hlavně na destičkách. I nových! Výměna za nový kus z tohoto důvodu nic neřeší. Ta se na styčné plochy dostane mastným aerosolem jak z výroby, tak v běžném provozu z výfukových plynů a silničního šmíru. Je potřeba obojí občas odmastit. Hlavně destičky, na které se zapomíná a čistí se jen kotouče.

                          Kotouče občas otřu z obou stran průmyslovým čistícím papírem (nebo bílé kuchyňské papírové utěrky – nepoužívat textil!) namočeným v isopropylal­koholu. Otírám do té doby, než je papír čistý – nezůstávají černé šmouhy. Destičky cca 1 x za měsíc vyndám, ponořím do misky s isopropylal­koholem, vydrbu kartáčkem a opět vytřu do sucha papírem. Musí opět zůstat čistý. Po sestavení kola si brzdy po pár metrech a zabrzdění sednou. Nic mi nepíská a můj osobní pocit je, že brzdí velmi dobře a pořád stejně. Brzdy na kolech není extra složitý mechanismus, není důvod, pokud jsou dobře odvzdušněny a seřízeny, aby nebrzdily. Na druhou stranu i nepatrná mastnota snižuje jejich funkci a způsobuje pískání. Takovou mám zkušenost.

                          0 1
                        • Breakpain  

                          Reseni je jednoduche, to co popisujes se deje.

                          Nicmene ze zkusenosti internetu vsichni vime, ze Trickstuff na tohle netrpi.

                          Staci tedy udelat UPG (pozor, ne jen desky, ale komplet cely system brzdy) a budes vysmaty.

                          Jako bonus budes mit silnou & dobre davkovatelnou brzdu.

                          1 0
                • Smazaný účet  

                  Ona totiž ta zadní brzda BRM9100 začala to pískání při plném zahřátí dělat až v poslední době, napřed byl asi 25 výletů klid = takže to MUSÍ mít nějakou příčinu (jen teď přijít na to, co to je).


                  Už mě unavuje furt donekonečna opakovat to samé (ref rozlomená patka), vracím se k tomuhle – prosím o nějaké nápady na co se podívat/čemu věnovat pozornost – musím na to přijít, proč ta zadní brzda byla tak dlouho zticha a v poslední době píská.

                  0 0
                  • kejda  

                    Zkus vyčistit třmen

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      To jsem už udělal, když jsem měnil desky (nebyl tam ale prakticky žádný bordel a pístky chodí pěkně stejně).

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Dej to do servisu

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        Včera během výletu pískala fest (při zahřátí), tak jsem uděla jsem další (marné) operace: opět jsem dotáhnul všech 6 šroubů, opět jsem odmastil kotouč, sundal třmen, vyčistil dosedací plochy, přitom zkonztroloval, že je opravdu čistý a že pístky chodí oba stejně rovnoměrně, nasadil zpět, pořádně vycentroval a dotáhnul. Dneska při výletě byl celou dobu klid, až v závěru 400m (výškových) na brzdách (bojím se) a ke konci si zase pískla. Chjo no.

                        Co dalšího zkusit/udělat? (Do servisu to dávat nebudu, jsem lepší bajko-mechanik.)

                        0 0
                        • novas752  

                          Naučit se brzdit?

                          1 0
                        • Kouba_2005  

                          ty máš pech, chlape!

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            To není pech, to je (nějaká=prozatím neznámá) příčina. 25 výletů byl klid, pak to začalo při zahřátí pískat. Zřejmě zkusím tam dát jiný kotouč (mám tam SM RT66).

                            0 0
                            • tomxxx  

                              Příčina bude asi, že jsi otravný vocas, co tu trolí všechny možná vlákna.

                              Už ho prosím nekrmte, pomoc s řešením nepotřebuje.

                              6 1
                            • mr.nikdo  

                              A neni mozne, ze ty nove komponenty proste za 25 vyletu spalis? Upeces? Znicis?

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Proto chci vyzkoušet nový/jiný kotouč.

                                0 0
                                • mr.nikdo  

                                  Ale neznicis ho stejne?

                                  Jsi tocvolant. Jak funguje ABS?

                                  Brzdis tak?

                                  0 1
                                  • Smazaný účet  

                                    Opět nerozumím Tvé češtině.

                                    0 0
                                    • mr.nikdo  

                                      Proste neumis brzdit a proto to vzdycky zkurvis.

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        Nebudu komenovat. Objednal jsem dva různé kotouče SRAM, vyzkouším.

                                        0 0
                                        • mr.nikdo  

                                          Proste se nauc:

                                          1. jezdit
                                          2. brzdit

                                          A bude po problemku :)

                                          A rada – inspiruj se ABS.

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            Aleno, tak.

                                            0 0
                                            • mr.nikdo  

                                              Jizda na kole se nezapomina.

                                              Jezdis uz 30 let, porad stejne, umis veskere techniky… A ani jsi je casem nezapomnel/nez­tratil…

                                              Chapu.

                                              0 0
                                              • Smazaný účet  

                                                Jezdím tak jak jezdím, brzdím, tak jak brzdím = mně to 100% vyhovuje, nepotřebuji se už nic učit/vymýšlet (ptákoviny).

                                                0 2
                                                • mr.nikdo  

                                                  To je fakt.

                                                  Nejsi DH jezdec, ale brzdx rozjebes driv jak oni.

                                                  Vinis material. Hledas chybu v materialu.

                                                  Ona bude nekde jinde. Nehodlam na tom nic menit. Proste chyba je v TOBE. Tecka.

                                                  0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Budu se znova opakovat: 25 výletů byl klid, pak to začalo při plném zahřátí pískat = to musí mít nějakou příčinu (a ta příčina NENÍ v tom jak jezdím a jak brzdím.) Tečka.

                                                    0 0
                                                  • mr.nikdo  

                                                    Ne. Neni mozne, ze upeces kotouc/desky.

                                                    To se pri plnem zahrati proste stat NEMUZE.

                                                    Chyba je v materialu. Mas pravdu.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Desky jsou tam nové (3 výlety = píská to úplně stejně jako s předchozíma deskama =15 výletů), kotouč jak píšu vyzkouším jiný.

                                                    0 0
                                                  • novas752