1) Ohnuté zuby a 2) skákání řetězu

18 nepřečtených
  • agentrizek

    Ahoj, řeším 2 problémy na 2 různých kolech a rád bych, aby se mi dostalo i názoru ostatních, než to začnu řešit výměnou.

    1. Claris, kazeta HG50 8s/11–32 + HG71 řetěz. Moje otázka: je tohle (viz. foto) ohnutý zub, a nebo je to na silniční kazetě standart? Mám tam tak podobně ohnuté 2 zuby a právě na tomto pastorku to dělá trochu rachot a při šlápnutí jde v pedálech cítit jakoby “praskání” (na jiných pastorcích to nedělá).

    Poddotaz – nenašel jsem nikde 11 zubový pastorek jako náhradní díl, ale našel jsem jej na 10s verzi HG50. V případě, že jde samotný Z=11 pastorek oddělit po sundání kazety (ještě jsem to nezkoušel), mohu použít i Z=11 náhradní pastorek pro 10s verzi kazety, nebo tam bude velký rozdíl v šířce/tvaru?

    1. H092 kazeta 9s/11–36 + KMC X9 řetěz a problém opět na pastorku Z=11. Ve větším záběru (a nemyslím tím ani dupání ve stoje do kopce, ale záběr i klasicky vsedě po rovině) přeskakuje řetěz po kazetě, a to klidně i 2–3 šlápnutí po sobě. Na sadě je najeto do 500 km. Zuby jsou narozdíl od problému 1) naprosto rovné a měrka říká, že řetěz taky Ok. Co s tím, pomůže výměna řetězu za kvalitnější?

    A nebo mám problémy hledat ještě někde jinde?

    Předem děkuji za rady :)

    0 0
    • Vilém  

      Na fotu mi neprijde zub ohnuty.

      0 0
    • Jáchym 1  

      Zub na pastorku je ohnutý.

      Nahradit ho z 10sp.kazety nelze.

      Druhý problém-zatuhlý článek řetězu.Zatočit klikama zpět,projevil by se v kladkách.

      1 0
      • Mr.Duck  

        Skoro bych se vsadil, že nejmenší pastorek na hg kazetě 10 a 11 zubů půjde zaměnit bez problémů. Rozdíl v rozestupu u jednoho pastorku bude zanedbatelný, a DynaSys hazky na nejmenším převodu sedí na dorazu a ne na lanku, takže i kdyby tam rozdíl byl, šel by nastavit dorazem.

        0 0
        • bara2  

          Nejde, ty pastorky mají jinou výšku. Na kazetách 8sp a 10sp jsou jiné vzdálenosti mezi pastorky.

          Ale 8sp pastorky se dají občas koupit třeba tady:

          https://www.kerda.cz/134-pastorky

          1 0
          • Mr.Duck  

            Četl jsem blbě že jde o 10s hazku, tam bych rozestup nejmenšího pastorku opravdu neřešil, ale u méně rychlostí nevím.

            0 0
    • 123J  

      Bych ty zuby narovnal, pokud neprasknou. Nemáš volnou kazetu?

      0 0
    • Vilém  

      Na prvni fotce je videt prd, ale koukli jste na druhou v plne velikosti? Nic zohleho tam neni, zub je krasne rovny, jen jsou na nem nabehy.

      0 0
      • jonti  

        Nejmensi pastorek nema nabeny.

        0 0
        • Vilém  

          Tak si ho prohlidni, ale staci poradne kouknout na tu fotku. Mam jeden pred sebou a je to presne jak na foto. Nektere zuby jsou tvarovany k jedne strane, nektere na opacnou stranu a nektere jsou symetricke na stred,

          0 0
          • Slavik  

            Smysl náběhů na nejmenším pastorku?

            Děkuji

            0 0
            • Vilém  

              Zeptej se vyrobce, proste to tak je udelany. Spicky zubu jsou stridave k vnejsi,k vnitrni strane a na stred.

              0 0
    • bara2  

      Ten divný pocit chvění do pedálů mám na nejmenším pastorku taky (HG50, HG41, HG51 – na všem). Měnila jsem i nejmenší pastorek, z 11 na 12 a teď tam mám 13. Čím míň zubů, tím je to nepříjemné chvění cítit víc. A vím, že nejsem sama, kdo to chvění na nejmenším pastorku cítí.

      PS: Já si to vysvětluji tak, že na ten nejmenší pastorek řadím sporadicky a stačí trochu zaběhaný řetěz a už na prakticky novém pastorku nesedí. To by potvrzovalo i tvoje přeskakování, to už je ten řetěz asi vytažený víc, než je zdrávo. Co se týče počtu najetých kilometrů, tak jsem vypozorovala, že k největšímu vytažení dojde po pár stovkách, pak už se to skoro nenatahuje. V mém případě je řetěz HG71 po 2000 stejně dlouhý jak ten po 6000, když je zavěsím na plný počet článků vedle sebe. Od nového je to na celé délce (104 článků) delší o necelou půlku článku.

      1 0
    • šlapatko  

      Zuby na 11z pastorku nemusí jít rovně. Mrkni na spodní doraz.

      0 0
    • MatS  

      Ad bod 2.

      To, že řetěz přeskakuje na nejmenším pastorku i po 500km a měrka ukazuje dobrý řetěz jsem zažil. Byl vymačkaný pastorek od silového ježdění. Řetěz byl OK, ale pastorek KO. Po jeho výměně (kupoval jsem z Německa pár do zásoby i s dalšími díly) bylo vše v pořádku.

      Třeba zde – https://www.bike-components.de/…1-34-p12979/ nebo https://www.bike-components.de/…cket-p25232/

      Otázkou je, zda se to vyplatí, vzhledem k ceně celé nové kazety.

      Pastorek lze použít od téměř kterékoliv 9 speed kazety. Jen pozor na tu novinku od Shimano CUES.

      0 0
    • PhoenixKarel  

      Já měl podobný problém na 11–36 po ujetí 400 km. Podle mne jsou to nějaké čínské šmejdy, nebo mě tam dali v servise na garančce starší. Následovala drahá výměna řetězu i kazety u jiného servisu a již mám 1056 km a naprosto bez problémů.

      PS: je zajímavé že po garančce jsem měl jiný řetěz, ale nějak jsem na to nedbal. Nebudu jmenovat, ale 75% vlastník je z Hongkongu, do servisu se nedá dovolat, nedávají číslo, asi mají velký důvod.

      0 0
      • Vilém  

        Kdyz jsem kdysi delal v servise, tak nam tam taky chodil podobny pacient, ktery trpel stejnou predstavou jako ty a pred kazdym servisem si veskere dily kola poznacil teckama barvou, protoze ten servis, dle neho, zil z toho, ze sundaval zakaznikum z kola dily a daval jim tam ojete.

        Osobne si myslim, ze takovito lide se spis ridi pravidlem „Podle sebe soudim tebe.“.

        1 1
        • PhoenixKarel  

          pokud jsi měl někdy opakovaný problém se servisem jako já , taky by jsi o tom uvažoval. ten řetěz jsem si vyfotil proto, protože se mne na to ptal brácha jaký typ mám na kole a když jsem jej pak po servisu čistil od prachu jsem si všiml že je jiný. Tak proto. myslíš si že je normální , aby ti na garančce po 300 km měnili řetěz a dali ti tam jiný který jsi pak musel zaplatit ze svého po ujetí 350–400km a jistě víš že to je dražší položka (1250,– mě stál i s prací)

          PS:původní kolo jsem 4× reklamoval se stejnou závadou a neustále se měnili vadné díly, nakonec mě manager firmy odsouhlasil odstoupení od smlouvy a já dostal druhé, už samozřejmě bez problémů. Uvažoval jsem i o Cruisissu, příště jej bez váhání zvolím, popřípadě, něco s panasonicem gx ultimate…

          Pokud jsi dělal v servise jistě uznáš, že ujet na cyklostezce bez kopců pouhých 650km je prostě hodně málo. Ted mám už 1470 km a podle měření je řetěz ještě OK. Byl jsem i s manželčiným novým kolem u Cruisissu a přístup úplně jinší , nečekal jsem měsíc a telefon , byl přímo do servisu a ne na spojovatelku, která ti řekne že mě možná zavolají. Servis a servis je sakra rozdíl, tak samo s auty. (dělal jsem v servise asi 10 let ať už to byl citroen po bouračce či nové SUV, proto vím jaký je někdy problém se zákazníky, proto jsem odstupoval od smlouvy až po 4. stejné závadě a měsíc jsem čekal až mně dají vědět, že už to mají hotové) Te´d vím že jinde tomu tak není… Měj se a užívej si léta…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.