Nová mechanická 105 12s ?

Přidat foto

Vypadá to, že pro staromilce bude brzy v nabídce i nová mechanická 12ti rychlostní Shimano 105ka.

Zdroj zde: https://www.bikeradar.com/…-mechanical/

Youtube: https://www.youtube.com/watch?…

PS: Ráfkové brzdy již asi nebudou ;-)

(vloženo 28.6.23)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Pepa Hrabačov
Pepa Hrabačov

1.7.23 13:36

Dnes jsem dojezdil baterku do prázdna . 850 km . Takže za mě lepší 10 x za rok nabít než jednou ročně měnit lanko . Navíc loňská vyjížďka na přesmykač nebyla nic moc .

Reagovat
jecnak
jecnak

30.6.23 10:42

@roud: Shimano má teď na nových sadách jiný nabíjecí konektor pro hazku a wattmetr :-D To prostě nepochopíš.

Reagovat
orm
orm

29.6.23 10:58

@roud: nejsou za tim patenty? v takovem pripade si bez stezovat do sramu.

Reagovat
roud
roud

29.6.23 10:36

Adu – neboj klidně si ji kupte mě to srdce netrhá spíš ten počin úplně funkčně nechápu :/

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

29.6.23 09:20

Roude, nevšiml, ale i tak bych to chtěl, kdyby mi to dávalo finančně pro to moje šolichání smysl ;-)

Na Campu nám s Cavem nesahej prosím! :-D

Reagovat
roud
roud

29.6.23 07:24

Když už se tu kope do Campy všimli jste si že u nové wireless verze Super recordu nejsou baterky ve smyku a hazce zaměnitelné ? jinak zatím jsem viděl na eshopu tu jejich baterku za lidovejch 9k :D

https://www.youtube.com/watch?…

https://www.campagnolo.com/…RLDB12S.html

Reagovat
miťo
miťo

28.6.23 22:23

Kucí kampový, vy mě úplně matete :D

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

28.6.23 22:03

Ano, psal to Cav! Centaur mám teď kliky, Athenu hazku a vše ostatní Chorus 2011 ;-) Athena ostatně zůstala bohužel též bez náhrady :-( A Veloce byla moje druhá silnička, super sada za celkem rozumný peníz ;-)

Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

28.6.23 19:46

Cavendish: Centaur se již přestal vyrábět. Jen se doprodává.

Ježour: Shimano si systém 1 × 14 nechalo patentovat již v 70. letech. Výrobu si ale tenkrát rozmyslelo.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

28.6.23 19:27

Míťo: to sem psal já, ale to je jedno. Nechali jen 11sp Centraura. Ten je stejně těžký jako nová 105 R7000 a zbytek jedou ve 12sp

Reagovat
tomxxx
tomxxx

28.6.23 18:53

Já moc nerozumím tomu, že jsou cyklo estéti, kteří potřebují integrovaný na silnici kazdé prd a ti stejní lidé do krve obhajují sram baterkové nádory.

Shimano není ideální, ale líbí se mi mnohem vic.

Reagovat
orm
orm

28.6.23 18:27

@mito: cues je uplne neco jineho nez soucasne sady a nebude to kompatibilni s nicim jinym nez cues, respektive se standardem linkglide. Mne se to ale libi, protoze by to melo prinest vetsi odolnost. Bohuzel, jak je u shimana bezne, to po predstaveni neni nikde k dostani.

Reagovat
miťo
miťo

28.6.23 17:22

Cestou do Vídně a zpět jsem 53/11 z kopce měl často. Kila mě táhnou dolů rychleji :D

Koukám, že hazka si nechala tradičně svoji slabinu, plastový přední díl, poddimenzovaný již na pohled. Viz fotky. Japončík to má chytře spočítaný. Pán rozbil, pán koupí nový :D

Reagovat
Honzis
Honzis

28.6.23 17:18

Když elitaci mohou dupat ve špurtu já nevím 1000W na 54/11 nebo kolik tam mají , tak to asi sílu přenese -)

Tiagra je teď jen na pár silnicích a gravelech v hydra verzi, mechanika úplně out (a já mám zrovna fungl dualy s krátkým šaltrem už asi 2roky v krabici).

Sora je proti Číně asi drahá, jen 9 a nemá 1placku, takže nic moc no.

Reagovat
kamaro
kamaro

28.6.23 17:12

Tady to vypadá, že 53×11 je nejčastější převod ježděný zde na B-F :-)

Reagovat
miťo
miťo

28.6.23 16:57

orm: Ano, ale stále to bude bude v nabídce, jen jiný design a logo. Adu psal, že tento segment u Shimana zmizí jako u Campy, což si nemyslím.

Souhlasím s tebou, že hnát pohon na pastorek 10z, který je menší než kladky v šaltru, je trochu zvláštní. Už s příchodem 11z před mnoha lety říkali, kolik se v tom ztrácí energie.

Reagovat
orm
orm

28.6.23 16:45

@miťo: Soru a Claris nahradi Cues, podobne jako u levnych mtb sad.

Reagovat
orm
orm

28.6.23 16:44

@jecnak: 10z pastorek a mensi prevodniky, u silnicnich kol, nepovazuji za vyhodu, spise naopak. Nemam to fyzikalne podeprene, ale pocitove vetsi prevodnik nebo pastorek lepe prenaseji silu. 10z postorek ma smysl na mtb, kde potrebujes udelat velky rozsah, ale na silnicce preferujes jine vlastnosti, napr. jemne odstupnovani. Skok z 10z na 11z je vetsi nez z 11z na 12z. Podobne efektivita 10z pastorku bude horsi nez u 11z. Na mtb to nevadi, tam to radis malo, ale na silnici to jezdis casteji.

Co se tyka baterek, tak u jedne ano, tam bych preferoval sram, ale u dvou a vice mne centralni reseni prijde lepsi. Ciste subjektivne ty baterkove nadory jsou hnusne :-).

Cele to srovnavas jen z pohledu toho, ze elektrika je neco co kazdej chce, coz podle me tak neni. Muzes napsat, ze sramu ujel vlak v mechanice, protoze uz roky neprisel s nicim, narozdil od Shimana.

Reagovat
miťo
miťo

28.6.23 16:17

Soru a Claris nemá co nahradit v základní třídě kol, pokud nebereš Microshift nebo jinou méně známou Čínu. Tiagra snad povýší na 11 speed. To mi bohatě stačí. Ta sada má tragický snad jen kliky, ostatní je taková řekněme mírně odfláknutá verze 105tky 5800 (více oceli, méně duralu)

Reagovat
BSA
BSA

28.6.23 16:12

to už je potom na nějaký variátor s automatikou, nastavit cílovou kadenci a dupat

Reagovat
jecnak
jecnak

28.6.23 15:35

@Aduldinho , jezdím hodně v Polabí, takže přesmykač zahálí a vzadu díky jemnému odstupňování (10–28) řadím často.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

28.6.23 15:16

Sora podle mě časem zcela zmizí, včetně Claris. U Campy to taky tak podpadlo. Veloce bylo bez náhrady jako jediná 1ésp zrušená a přešlo se pouze na 11 a 12sp

Reagovat
Honzis
Honzis

28.6.23 15:04

jak psal kamaro – člověk neovlivní vývoj a jen se může přizpůsobit. Takže kdo chce snadnou mechaniku si nakoupí nějaké díly „do foroty“ nebo jeté kolo/dvě a basta. Asi prostě není poptávka po tom udělat levnější a kvalitní sadu „postaru“. Spíš čekám co bude třeba se Sorou , ta je nyní už dost out mi připadá.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

28.6.23 14:47

Cav: Sramové baterky právě nemusíš sledovat na rozdíl od Di2. Dáš prostě náhradní. To považuju za největší benefit. Když zjistím, že mi Shimano svítí před vyjížďkou červeně, nenadělám s tím nic a jen čekám, kdy vyplivne přesmyk a začne dřít řetěz o vodítko nebo prostě nevyjedu až se to dobije, což nasere.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

28.6.23 14:34

Adu: No to by mě jeblo…sledovat na obrazovce kromě bídného průměru i ubývající kapacitu 4 baterií…

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

28.6.23 14:30

@jecnak Tome, já mám opačnou zkušenost, mě vždy kupodivu dojde první baterie ve smyku? Já jsem asi nějakej anomál bo co :-)

Dobíjím vždy obě ve stejný okamžik ;-)

Reagovat
jecnak
jecnak

28.6.23 14:13

Přijde mi, že Shimano jen dohnalo Sram ve 12sp a nenasadilo 10z pastorek, což ho bude znevýhodňovat v hmotnosti a u 1×12 v rozsahu (i když prý už nová GRX bude mít 10z pastorek). Udělat u nových sad menší akumulátor a dostat se tak na výdrž jako má Sram se dvěma mi také nepřijde šťastné – baterka ve smyku u Sramu vydrží mnohem déle jak u hazky, takže v připadě nouze se dá přehodit, nebo ji prostě přehodit po 600 km a 1500 + se tak dá najet na jedno nabití.

Reagovat
orm
orm

28.6.23 13:41

@jecnak: Lidi to pisou casto, ale v cem resne ujel Shimanu na silnici vlak? Doufam, ze tim nemyslis dve baterky u sramu vs. jedna u Shimana jako jedinej argument. U mtb to beru, tam se Shimano zaseklo.

Za mechnickou 105 palec nahoru.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

28.6.23 13:23

Za mě je fajn, že je tu stále tato mechanická alternativa, někdo holt rád vdolky, jiný zase holky, proti lankům a ráfkovým brzdám nic nemám, včera sem se na tom byl projet a celkem to šlapalo (i když samozřejmě Campagnolo), jen prostě elektrika je návyková a ty kotouče prostě líp brzdí, člověk si špatně zvyká na to horší dávkování, co mu přišlo dřív jako naprostej normál ;-)

Reagovat
jecnak
jecnak

28.6.23 13:11

Oprava mechanické sady:

  • dualy jsou pro většinu servisů neopravitelné stejně jako mechanické páčky mtb.
  • ostatní jako vodítka, kladky a atd je stejné
  • větší škody na hazce nebo smyku jsou stejně řešené výměnou, to už dnes nikdo neopraví.
Reagovat
Kaire
Kaire

28.6.23 12:35

Jistě že zvyknout si lze na vše. Ale i tak je fajn že se dělá stále moderní mechanické řazení. On mi říkal že nevozí skoro nic na opravu, že po celé Itálii Fungují havarijní servisy. Mechaniku ti opraví za pár euro všude do půl hodiny. To asi nelze říct o elektrice.

Jako já rozhodně nejsem ortodoxním zastáncem lanka, jenom říkám že je fajn že aktuální a moderní alternativa existuje.

Reagovat
jIrI___
jIrI___

28.6.23 12:33

Za mě palec hore. Nabízet jen a pouze elektriku je nesmysl, takto má zákazník možnost volby.

Reagovat
Breakpain
Breakpain

28.6.23 12:21

Hele, silnicku mam jen na trenink – letity stroj na spalkach ;).

Ale co jsem mel moznost sednout si na elektriku ASX na MTB, tak teda dolu (tezsi prevod) to radi … snad 2× tolik casu nez s lankem, takze moje nadseni se razem vyparilo :).

Reagovat
kamaro
kamaro

28.6.23 12:17

gersa: Stejně tak se může rozbít cokoliv jiného. Doba kdy spousta dílů byla nějak kompatibilní je nenávratně pryč a „standardů“ je dnes více než „atypů“.

Jinak já jsem loni s sebou na dovolené měl i „minisadu“ na nouzové odvzdušnění brzd včetně malého množství oleje. Nebylo by to tak komfortní jako se sadou v dílně, ale odvzdušnit brzdy by se mi tím podařilo. Základ ale je své kolo znát a mít tyto věci nacvičené z dílny. Když nevíš co s tím máš dělat, tak ti profi dílna nepomůže. Když víš co máš dělat, tak si schopen si pomoci i pomocí nestandardního nářadí, zakoupeného někde v železářství. Třeba 20ml stříkačka lze našroubovat místo odvzdušňovacího kalíšku na Shimano brzdy – závit si to do toho vyřízne samo. Na straně třmenu stejnou stříkačku stačí propojit kouskem 6/4 plastové trubičky.

Reagovat
miťo
miťo

28.6.23 12:12

Slyšel jsem jednu dobrou historku. Chlápkovi na startu nefungovalo bezdrátové řazení. Baterie nabitá, vyměnil CR2032 v pákách a nic. Závod odstartoval, zašel si na jídlo, pak vzal kolo do ruky a fungovalo to. Tak mi to došlo. Z mechaniky jsme si dobrovolně vybrali duchařinu.

Reagovat
gersa
gersa

28.6.23 11:50

Kamaro: Asi nejde o samotné nabití. Spíš o opravitelnost a servis v případě nějakého výletu po vlastní ose.

Minulý týden se mi po****y brzdy na silničce na Šumavě a bez správného nářadí to na penzionu není uplně triviální

Reagovat
kamaro
kamaro

28.6.23 11:42

Kaire: A v čem mu to vadí? Telefon nabíjí a nabít řazení jednou za dva týdny mu vadí?

Před pár lety byli takoví co říkali že kotoučové brzdy se neprosadí – dnes už ani jiné ve vyšším segmentu nejsou.

Někteří odmítali chytrý telefon, že jim tlačítkový stačí.

Dnes se řeší elektromobily, které taky všichni odmítají. Za pár let tady budou a smůlu mají ti co se nejsou schopni přizpůsobit.

Reagovat
Kaire
Kaire

28.6.23 11:36

Je dobře že něco takového je a bude. Bavil sem se v týdnu na Gardě s borcem to jede až na jih Itálie za své a ten mi říkal že ho děsí, že by na takové výpravy měl mít elektriku. Pro spoustu lidí dává mechanika furt smysl.

Reagovat
gersa
gersa

28.6.23 11:24

jezour
jezour

28.6.23 11:16

Matbiker: To už celkem ujde.R7100

Reagovat
jezour
jezour

28.6.23 11:10

Adu: :-D no zas nepřeháněj.

Paradoxně nejvíc řadím tady v polabí na rovinkách, odstupňováni po jednom zubu se tady hodí, dva už jsou někdy moc :-)

Reagovat
matbiker
matbiker

28.6.23 10:58

K té ceně, kompletní stopětka Di2 12s se dá v dojčlandu koupit za necelých 27t.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

28.6.23 10:49

Miťo, tak pro tvé potřeby tu bude zatím stále Tiagra a snad i náhradní díly na tu 11s 105ku ;-)

Ječňáku, s tím vlakem máš pravdu a uvidíme, kam se to vše ještě vyvine, stejně je to mazec, když si vemu, že jsem kdysi začínal na hliníkové silničce s Tiagrou 2×9 a uvažoval dokonce o 3×9 :-)

Ježoure, tobě s tvojí párou by stačil klidně Singel Speed, ty řadit nepotřebuješ! ;-)

Reagovat
jecnak
jecnak

28.6.23 10:09

Pokud bude za dobrou cenu, tak palec nahoru. Shimanu poslední dobou technologicky docela ujíždí vlak na MTB i silnici.

Jako dřív jsem byl trochu skeptický k dalším a dalším pastorkům navíc, ale musím uznat, že dneska bych klidně i 2×14, pokud by to šlo. Přeci jen rozsah + jemné odstupňování v kombinaci ideálně s elektrikou (pro ryhlejší přeřazování o víc pastorků) jsou velice příjemné.

Reagovat
jezour
jezour

28.6.23 10:08

Miťo: přesně tak 11s bohatě stačí a ten převod navíc ti prakticky nic nedá.

Dokud nebude nějaká silniční sada aspoň 1×14(15) tak přidávat převody je zbytečný, ale to je zatím asi utopie.

Reagovat
BSA
BSA

28.6.23 10:00

2×12 s kazetou 11–36? No nevím, to už je trochu zu viel i na lemru jako jsem já.

Reagovat
miťo
miťo

28.6.23 10:00

Tohle mě nechává chladným. Jedenáctka mi stačí a zcela určitě by mi stačila na moje pojezdy i desítka ;-)

Reagovat
jezour
jezour

28.6.23 09:57

No sláva, ta sada bude snad za rozumný peníze, jak to má u stopětky být a ne za 35tis.

Na druhou stranu tam jsou zas ty příšerný páky, to prostě u hydro/mechaniky asi lepší nebude, páky u Di2 jsou mnohem hezčí, leda že by bylo ještě něco pro ráfkové brzdy :-D

Reagovat

Další galerie z kategorie

mikš 11
funkatron 0
gemini 3
Lister 15
vaclaw 7
Livina 35