Zkušenosti se Squirtem v mokru a v zimě

59 nepřečtených
  • larssen

    Překvapil mě Squirt a zajímá mě, jestli máte stejnou zkušenost.

    Normálně s ním přemazávám zhruba po 200 km. Takže když jsem teď měl najeto padesát, ani mě nenapadlo, že bych měl něco kontrolovat. Jenže do deseti kilometrů se začaly ozývat zvuku suchého řetězu, a to jsem měl dnes v plánu víc než stovku, takže fakt radost.

    Na té první padesátikilometrové jízdě ale bylo hodně vlhko. K tomu zima, ale předpokládám, že s ní by Squirt neměl mít problém. Pokud ale celou dobu silně mrholí, je možné, že se vymyje? Nečekal jsem to. Po domazání jsem asi týden nikam nejel, takže rozpouštědlo se stoprocentně stihlo odpařit.

    Squirt nabízí ještě variantu „low temperature“, která je ale řidší, což mi nepřijde jako velká výhoda. Nebo naopak hustší a odolnější variantu pro e-biky, zkoušel ji někdo na normálním kole?

    Ale padesát kilometrů na jedno namazání… to se mi moc nelíbí.

    0 0
    • mrozu  

      Na gravelu mažu cca po 100 km, což se dost často rovná před každou jízdou. Když jsem mazal olejem, vydržel řetěz nešustit cca těch 200 km. To ale platí za sucha. Po vyjížďce v mokru nebo dokonce dešti, ať mažu čímkoliv, je snad úplně normální, že se řetěz musí co nejdříve umýt, usušit a znovu ošetřit mazivem, jinak je do druhého dne rezavý.

      0 0
    • jIrI___  

      Přesně tato věc mě včera překvapila. Navíc na dotek řetěz brutálně špinil, pomalu horší než olej… A to jedu ze stejné lahvičky jako v létě, takže nějakou vadnou šarži jsem vyloučil. Tipuju, že to za to může kombinace nízké teploty a vysoké vzdušné vlhkosti.

      0 0
      • qwert  

        Chybná úvaha, že jedeš na stejnou lahvičku vůbec neznamená, že tam dáváš to samé. Kdyby to takhle dělali testy v laborkách, tak to by výsledky neměli váhu.

        0 0
    • novas752  

      Jedině vosk.

      0 0
      • macebo  

        Squirt je vosk.

        0 0
        • novas752  

          No trochu je no. Mám na mysli ponoření do ohřátého vosku. To funguje daleko lépe. Na zaběhlém řetězu to v totálnim bordelu 150km dá a spolu s kolem to jen opláchneš a je to čisté. Za sucha to dává 250–300km v terénu a klidně okolo 500 na silnici. A opláchneš to a je to čisté.

          0 0
          • melda  

            No v teplotách pod nulou se mi s klasickým voskem z lázně nechce řetěz moc ohýbat střílí na menších pastorcích jak sjetej.

            0 0
            • Barak  

              Jsem zvědav, jak dlouho ta móda s voskem na B-F pojede.

              0 0
              • jIrI___  

                Dokud někdo neuvede na trh mazivo, které nešpiní řetěz, vydrž na jedno namazání bude vyšší než 200 km a bude stát maximálně pár desítek korun.

                0 0
                • Barak  

                  Nějak s mazivem nemám problém, asi dělám něco špatně.:-)

                  Napadlo mě to v kontextu s diskuzí ve fotkách, kde Miťo postoval letošní nájezd a rozpoutala se kacířská diskuze o bezdušácích.:-)

                  0 0
                • ememem1  

                  no ja neviem, dostal som v ramci promo akcie pol kilovy pakel vosku silca nano chain. inak stoji cca 40e pricom na jednu retaz pisu ze treba 250g. iz to mi pride uplne mimo. jeb al som sa s tym podla navodu snad 2 hodiny, minul kopu benzinu a acetonu na odmastenie jednej uplne novej a jednej asi 300km jazdenej retaze. pocit z jazdy- ide fajn, po dvoch kilometroch je ten zbytkovy bordel opadany, ostava to ozaj ciste, ked sa oplachne tak len uschnut. ale je to docela hlucne. navyse po cca 150km som zacal mat pocit ze by pytalo primazat. ist to islo ale hucalo to jak v elektricke. otazka cim. je vraj daky specialny primazavac k tomu ale ten som nemal. tak som to dojazdil este ale 50–80km a vratil sa k oleju. jako praktikovat tu voskovaciu pakaren kazdych 200km to jako ozaj ne. a to som este nejazdil v ziadnom extra bordeli.

                  0 0
            • pepek  

              Přidej parafinový olej. Jízda ve sněhové břečce, v mokré trávě, vodítko tahané v blátě – a po 200km měním jen proto, že už jsem z toho nervózní nechat to tam ještě déle.

              0 0
              • melda  

                Kolik tam toho oleje mám nalít. Čet jsem 1:1, 1:2, 1:3…

                0 0
                • pepek  

                  Teď tam mám asi 30%. + čajové svíčky (jsou myslím měkčí). Z Kauflandu. Ten poměr můžeš lehce upravovat, ztuhlý „koláč“ v pekáči řezat na díly a doplňovat buď voskem, nebo paraf. olejem.

                  0 0
                  • melda  

                    Ok, já mám jakejsi granulovanej parafín, tak začnu na těch 30%, ať se mám od čeho odpíchnout. Dík

                    0 0
            • novas752  

              Moje směska všeho možného jede i pod nulou krásně. Mám tam nějaký obyč parafín, konzervák a zbytečky CH, LF, HF na lyže, trochu včelího vosku, trošku toho AbsoluteBlack s grafenem… :-) „Zimní směs“ mám teď s přidanejma cca 5% hmotnosti parafinovýho oleje.

              Teď si budu stavět nový kolo a nic jinýho než vosk na něj neplánuju použít.

              0 0
        • qwert  

          vosk ti teče za pokojové teploty? Je to snad disperze, tedy dvě nemísitelné kapaliny a plno aditiv. Čekal bych tam povrchově aktivní látky, které významně ovlivňují chování. Pokud o tom nic nevíš, tak raději nešiř misinformace.

          0 1
    • JFtryall  

      Kolik mas najeto na retezu?

      0 0
      • larssen  

        Zhruba 1600 km. Řetěz je ještě v pohodě, na gravelu ho měním kolem tří tisíc.

        0 0
    • Luen  

      Na původním řetězu – očištění a odmaštění na kole to bylo podobné. S novým řetězem jsem si dal práci vyčistil ho, nechal přes noc v jarové vodě a Cyklostaru, pak osušil a 2× aplikoval Squirt a je to o dost lepší. Není teda tichý jak s olejem do mokra, ale má konzistentní zvuk, hlavně nešpiní a mažu cca po 100km jak si vzpomenu.

      0 0
      • snas89  

        mám to podobně i přes zimu

        0 0
      • Lister  

        Tohle je tady takové ožehavé téma, někdo na tu konzervační sračku nedá dopustit

        Osobně si nedokážu představit, dát řetěz na kolo bez toho, abych ho předtím pořádně nevypral – petka s širokým hrdlem a hodně silný odmašťovač.

        Některá mazadla mají přímo v návodu napsáno, že řetěz musí být 100% čistý a zbavený všech předchozích maziv.

        1 0
      • larssen  

        Řetězem to nebude. Mám na něm zhruba 1600 km, od začátku jede pouze se Squirtem a s odmaštěním jsem si dal na začátku dost práce.

        0 0
    • snílek  

      Čekal jsem z názvu vlákna teda zajímavější diskuzi. První věta Překvapil mě Squirt a zajímá mě, jestli máte stejnou zkušenost. byla ještě slibná, ale pak to šlo do kytek…

      8 2
      • milan.v  

        Tak běžný Squirt používat v mokru a zimě, když existuje varianta do takového počasí a stěžovat si na to, není úplně košer, že ano…

        Výrobce asi ví, proč tu druhou variantu vyrábí a nabízí…

        0 0
        • novas752  

          S tebou musí být sranda

          4 2
        • jIrI___  

          Mi ta zimní varianta během provozu nepřišla nijak výrazně odlišná. Na první pohled je jen o poznání řidší, ale po zaschnutí bych už rozdíl nepoznal.

          0 0
      • theedge  

        Zak sem napis neco uzasnyho z ceho si vsichni sednem na zadek ;-D

        0 0
      • mantis  

        Je vidět, že ten nick „snílek“ nemáš jen tak pro nic za nic :D

        0 0
    • Sulka  

      Od pozdniho podzimu spatenka. Zpet k „obycejnym“ lubrikantum.

      0 0
      • scoty  

        Určitě špatně umytý řetěz v myčce, málo odmaštěný, mazivo nenechals dostatečně zaschnout a ještě s tím jezdíš když není 20 nad nulou… :-)

        0 0
    • Honzis  

      já teď na silnici Finish line wet a vydrží klidně 500km, jen ho otírám po každé (80km) jízdě jak lepí bordel. Nebo motorex wet. Nicméně pokud je vlhko a zbytky soli, tak jde řetěz do kopru brzo. Teď jsem nastříkal „něco nano“ a po 180km klídek, ale je sucho.

      0 0
    • Tydlii  

      v mokru „špatný“. oproti dry olejům co jsou po první louži pryč to teda vydrží dejme tomu jednu jízdu, když není vyloženě lázeň i 2. zrovna jsem dodělal letos druhou lahvičku a do jara asi pojedu finish wet, ketrýho se válí v garáži asi litr.

      0 0
    • larssen  

      Ještě jsem to při dalších jízdách zkoumal. V mokru se Squirt pravidelně tak po 60 km smyje a řetěz začne skřípat. Což je dost nemilé, protože kvůli potřebě nechat ho zaschnout se nedá v terénu přimáznout. A skřipání je už kolem stovky dost nesnesitelné.

      Zkusím koupit jejich low temperature verzi, která slibuje větší odolnost proti vodě. Taky udělám zástěrku na přední blatník (gravel), ať nejde proud vody od kol přímo na převodník a řetěz. Odhaduji, že právě to bude hlavní přičina problému.

      Nejjednodušší by bylo přejít teď v zimě třeba na Finish line wet, se kterým jsem byl v těchto podmínkách dost spokojený. Ale Squirt je v suchu výborný a nemám moc chuť na jaře zase všechno odmašťovat.

      0 0
    • Cyklobike  

      Mám dost nemilé zkušenosti se sguirt speciál do mokra.ve sněhu totální šunt,v mokru dost o ničem.vzal jsem malou lahvičku na test a už nikdy více.ted testuju vosk zero DUST ,jak to vypadá tak maže v mokru o něco lépe.

      0 0
      • snas89  

        O neco lepe…nez totalni sunt, takze si moc nepomuzes ne?:)

        0 0
    • larssen  

      Ještě závěrečné shrnutí za mě: Squirt jsem dal v zimě pryč, teď mám na řetězu běžný zelený Finish Line a jsem spokojený. Když jsem sundal řetěz, nedal se téměř ohnout, články byly hrozně zatuhlé. Na kole to nebylo tak znát, ale tohle byla příčina vrzání na převodníku a skřípání kladek při přeřazování. Nevím, jak to vzniklo. Napadá mě, že jsem jednou projel hodně hlubokým bahnem, že jsem měl zapatlané úplně všechno. Kombinace písku, Squirtu a mrazu možná udělala s řetězem tohle.

      V běžných teplotách jsem se Squirtem velmi spokojený. Až dojedu současný řetěz, někdy v dubnu-květnu, půjdu do něj zas. V zimě ale vrátím klasické mazivo.

      1 0
      • ladys  

        Bahnem jsem neprojel a řetěz taky totálně zatuhlý. Snažil jsem se ho vyčistit a znovu namazat, nic.. Jezdím s tím doma a čekám ,až se vytahá. Nechce se mu :D

        0 0
    • Lister  

      Opačný dotaz

      • zkušenosti se zimní verzi v létě?

      Ten rudky je fajn v tom že opravdu skoro nelepí, ale zase na druhou stranu moc nevydrží a nemaže :-)

      Takže bych zkusil tu hustší verzi. Dá se bez potíží přecházet z jedné na druhou aby člověk nemusel řetěz celý vyčistit? Lepí to o hodně víc?

      0 0
      • Atilla  

        Moc nemaže? Jsem za celou dobu co jezdím nenašel nic co by se tomu přiblížilo 250km na jedno namazání žádný problém.

        1 0
      • MlokCZ  

        Můžeš zkusit ebike verzi. Ale za mě je to zbytečné. Já naopak na ebiku teď používám klasickou modrou verzi Squirt Lube Long Lasting.

        0 0
      • larssen  

        Jestli nevydrží a nemaže, děláš IMHO něco špatně. Buď není dokonale odmaštěný a vyčištěný řetěz a kazeta před tím, než Squirt naneseš. Nebo nemažeš hned před jízdou, kdy se vodní složka nestihne odpařit?

        1 0
        • Lister  

          Nový řetěz vypraný v petce v lázni – nejdříve oplachová Arva, pak ještě v odmaštovači na brzdy . Mažu den dopředu, druhý před jízdou utřu hadrem. 80km a řetěz začíná řvát.

          0 0
          • larssen  

            Tak jsi moc citlivý a my to možná bereme jako standardní stav, kdy se radujeme z tichého, čistého řetězu :-) Dnes jsem squirtoval po 226 km, kdy řetěz už byl trochu slyšet, ale nic extrémního, pár desítek kilometrů by klidně ještě vydržel.

            0 0
          • Atilla  

            Namažu z vrchu a zespodu, prsty to trochu projedu aby se dostal do čepů a nic neutírám. Vždy minimálně 150km, pokud teda nejedu v dešti.

            0 0
            • larssen  

              Začal jsem mazat u překříženého řetězu: velký převodník vepředu, největší pastorek vzadu. Řetěz se takhle víc rozevře a Squirt lépe zateče. Než projdu všechny články, u prvních je už všechno uvnitř. Takže pak jen párkrát protočit, minutu-dvě počkat a zbytky rovnou jemně utřu. Když jsem to nechával tak, na řetěz se víc lepil prach a špína. Teď je krásně čistý.

              1 0
          • jIrI___  

            Co to je za „začíná řvát“, chrastit nebo pískat? Squirtem jsem mazal vždy po 2–3 jízdách do práce (tzn. 180–270 km) a řetěz v té chvíli už dost chrastil, ale ještě nepískal. Při novém řetězu jsem mazal třeba týden po každé jízdě a čím byl řetěz starší, tím méně potřeboval mazat. Celkově výdrž Squirtu není žádná hitparáda, bral jsem to jako daň za čistý řetěz :)

            0 0
            • Lister  

              Prostě je hlučný, po namazání to vydrží pár sdesítek km, pak začne šustit a chrastit, do fáze že by vyloženě skřípal jsme se nedostal. Z předchozího maziva jsem byl zvyklý na silniční intervaly 300–500km podle podmínek. Tohle dá stovku a raději domazávám.

              Jinak se opět projevil klasický syndrom BF, zeptám se na to, jestli ten druhý vydrží víc a jestli se dá bezbolestně přecházet mezi verzemi a dozvím se, že jsem kkt, která to určitě dělá blbě a není možné, aby to vy\drželo tak málo. Ono není 100km jako 100km, zaleží na terénu. V kopcích ten řetěz rozhodně udělá víc cyklů než někde na rovině a mazivo rychleji odejde.

              Tak jsem včera namazal tím druhým a uvidím, co to udělá.

              1 0
              • ladys  

                Za mne to byla slepá cesta. Nefungovalo to uvnitř natož venku. Zelej dá v terénu s vodou přes 400km tak co vlastně řešit…

                0 0
    • Noviak  

      Trochu to oživím. Začíná zima, jaký poměr parafinoveho oleje a vosku se vám osvědčil a pro jaké teploty? V létě koupu v čistém parafínu ale v zimě asi pod 10 stupňů to není ono, hlavně když zaprsi to jde pryč. Letní squirt mi v létě vydrží taky jen asi 100 max 150 km když není bordel jinak min. Zkusím letos i zimní squirt ale moc si od toho neslibuj, na jedno kolo jsem ho už dál. Mam zkusit pridat těch 10% parafin oleje pro teploty pod 10 jak někdo výše psal bez udání teploty nebo víc?

      0 1
    • Smazaný účet  

      Má ten low temperature Squirt nějaký výhody nebo ne? Jestli se v mokru smyje rychleji než základní varianta, nechápu k čemu je dobrej.

      0 0
      • JFtryall  

        Je rychlejsi. :-)

        0 0
      • vt  

        V zime ho pouzivam, je proste ‚blativejsi‘ nez klasika. Nejezdis-li casto v mrazech, tak bych ho neresil.

        0 0
        • nksh  

          Asi tak. V mrazu klasik ztvrdne, a supinky vosku pak opadavaji jak vanocni stromecek :)

          0 0
      • Lister  

        Nevymyje se. Používám na silnici do mokra a na gravelu a drží to dobře. Většina vyjížděk na těch kolech je za mokra a mráz jsem zažil také několikrát. Dokonce se ani nešpiní zásadně víc než ten klasický.

        Po několika namazanich ani není tak špatná výdrž. Domazávám tak po 200km.

        Ale teď jsem slyšel dost chválu na Silca Super Secret. Nemá někdo srovnání?

        0 0
    • larssen  

      Tohle téma jsem založil před rokem. Takhle zpětně se mi zdá, že hlavní problém byl tenkrát v tom, že jsem s řetězem projel bahnem a nedostatečně ho vyčistil. Takže za to vrzání mohly spíš zbytky v článcích než Squirt.

      Letos zkouším jinou taktiku. Když se teploty začaly blížit k nule, nasadil jsem zimní Squirt. A hlavně přimazávám už tak kolem 70–90 km. Nečekám, až se řetěz ozve, přikápnu pomalu po každé vyjížďce.

      Zatím všechno funguje, a to teď jezdím i v teplotách pod nulou. Řetěz zvládá mráz i mokro, nic nevrže, nic nezatuhává.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.