• StevensSFC

    Ahoj.Ctěl bych se zeptat jestly někdo máte kolo SCOTT SPARK.Potřeboval bych poradit jakou velikost si mam pořídit.Jestly M nebo L.Měřím 180cm což je velikost akorát mezi obouma variantama já bych byl pro M ale nevím abych neudělal chybu.Díky

    0 0
    • kubad  

      pokud preferuješ závodní natažený posez rychlé, ale míň ovladatelné kolo tak L.

      pokud jezdíš spíš na pohodu tak M

      0 0
      • StevensSFC  

        No tak nezávodím i když bych časem chtěl.Zas ta ovladatelnost je u mě docela duležitá.Tedka jezdím na pevném rámu na 19 a je to super.Dřív jsem zvolil špatnou velikost.Měl jsem 21.5 to byl velkej boj to ukočírovat.

        0 0
        • Hnoj  

          Pokud teď vozíš 19", vezmi si L, nepoznáš moc rozdíl…

          0 0
          • StevensSFC  

            No já koukal na tu jejich geometrie a rozmer op středu hlavové trubky ve středu sedlové trubky je u M 585mm a u L 610mm.Jak jsem zminoval měl jsem jednu dobu 21.5 a tam byla míra 610mm jak u SPARKa u L.Tedka mam tu 19 superior a tam je to 585mm.To mě právě znepokojuje a 25mm je hodně znát.To by znamenalo nemít sedlovku hokejku a to u Estonu není a posadit si sedlo hodně dopředu :-(

            0 0
            • jonti  

              Aky to mas superior? Lebo tych 585mm v 19 urcite nemaju ziadne vyssie modely, deviatkova rada ani SC. SC G7 ma v 19tke 615mm, 920 ma 613mm a 870 ma 600mm.

              0 0
              • Hnoj  

                Tak tohle je extrémně zbytečnej doatz, co takhle se mu podívat do profilu? Má 930ku…

                0 0
                • jonti  

                  Mne tak pripada skor ten tvoj, ja som aspon napisal pre ktory superior je aka dlzka, jeho 930tka ma 613mm, takze urcite nie 585mm ako uvadza a tym zdovodnuje svoje obavy z vacsieho ramu.

                  0 0
                  • StevensSFC  

                    Jo tedka jsem se koukal na stánky superioru a máš jonti pravdu píšou tam 613mm.Ale nemužu si pomoct ale když to meřím doma vychází mi 590mm.Tak nevím

                    0 0
                    • jonti  

                      Hehe, tak asi jedina rada, sadnut na ten scott a vyskusat. A nech budes mat akukolvek velkost, tak ti ho budem zavidiet :))

                      Ja by som ho kludne uplne vymenil za HT, ale financie ma uz nepustia :(

                      0 0
                    • Vilém  

                      A nemeris to nahodou po horni trubce?

                      0 0
                • StevensSFC  

                  No a že mam 930?Nechak nechápu :-(

                  0 0
                  • Hnoj  

                    „Aky to mas superior?“

                    Ptal se, jaký máš superior, co je na tom k nepochopení?

                    0 0
                    • StevensSFC  

                      Aha.No dobrý :-) ale tak mi jsme na společné projíždce byli tak mi ho asi neskoumal že neví.Tak Vám děkuji za rady.Ty rozmery me zmátly jinak bych šel hnedka do L.

                      0 0
              • StevensSFC  

                Supíka si nechám.Spark bude jako druhé kolo.Supík je pevnej,tvrdej a já chci i celopéro na ty pohodlnejší vyjížkdy :-)

                0 0
                • kubad  

                  pokud máš HT a chceš si ho nechat, kategorii kol se zdvihem 100mm bych přeskočil.

                  zjistíš že ten zdvih je málo a budeš chtít větší zdvih,

                  nebo naopak zjistíš že ten Spark jede +/- stejně jak HT – takže to ještě promysly :-)

                  0 0
                  • treatt  

                    Nemuzu nez souhlasit. Zda se mi, ze dost suplujes to samy, co mas…volit mezi odpruzenym XC chrtem a pevnym XC chrtem? Ale proti gustu…

                    Ja sice sam jezdim na 100, ale ted uz bych sel do 130…ale o tom jsme se uz bavili, myslim…

                    Kazdopadne kdyby sis chtel na vyjizdku vyzkouset 100 VPP, jsem Ti k dispozici

                    P.S. A co ze ses rozhodl jit celobrka? :-)

                    0 0
                    • kubad  

                      to bylo na mě? já nic o celobrku nepsal – zatím ale časem určitě :-)

                      0 0
                      • treatt  

                        Ešiš sorry :-)

                        K Tobe jsem mel napsat jenom toliko, ze s Tebou souhlasim, zbytek uz patril Stevensovi :-)

                        0 0
                    • StevensSFC  

                      No myslim že na ten muj terén co jezdim 100mm zadní zvih stačí.

                      0 0
                    • StevensSFC  

                      Jo pánové tak tedka jsem se koukal do katalofu Scotta a Spark má zadní zvih 110mm :-) myslím že mi to fakt stačí na to mé ježdění.Proč bych si měl kupovat celopero se 150mm nebo zminovanym 130 mm zvihem když bych to nevyužil a akorát bych to měl o nějaké kylo teší :-(

                      0 0
                      • kubad  

                        protože Spark rozhodně není pohodlný full

                        0 0
                        • StevensSFC  

                          No to nemužu posoudit :-( ale tak neco k nečemu.Je to zas jeden znejlechčích fullu.

                          0 0
                          • Neil100  

                            Jak ti napsal kubad, kupovat zavodniho chrtiho fulla na „to tvé ježdění“ mi nepřijde jako 2× rozumný…

                            Tvoje reakce na tu jeho váhu…nevím jestli je zrovna dobře upřednostnovat váhu před pohodlím…

                            0 0
                            • StevensSFC  

                              Jo v tom máš pravdu.Ale tak jakého fulla by jste mi doporučily když vetší zvih než 110mm nevyužiji hm?A na druhou stranu mam rád pružnejší jíz­du.Hodně Vás mi toho Sparka rozmlouváte já fakt nevím.

                              0 0
                              • Bajker16  

                                Epic nebo něco od Treku ? :)

                                0 0
                                • treatt  

                                  Epic je jeste min full, nez Spark…slepa cesta

                                  0 0
                                • StevensSFC  

                                  No o pepicovy jsem přemyslel ale od neho jsem opustil.Už jich jezdí hodně :-) Nad trkem jsem uvažoval

                                  0 0
                              • kubad  

                                nerozmlouvám ti Sparka – jen ti rozmlouvám variantu Spark + HT to je podle mě nesmysl.

                                0 0
                                • StevensSFC  

                                  No jo ale HT se mi nechce prodávat když jsem si ho nedávno postavil a tak poladil.A za druhý bych na prodeji asi pekně prodělal.

                                  0 0
                                • Zerocool  

                                  doufám, že mě neukamenujete, ale teď jsem viděl v reálu toto http://www.gtbicycles.com/…-Carbon-Team no a musím říct fakt střela, zdvih 120mm, ale nevím, jestli s¡plňuje tazatelovy požadavky…

                                  0 0
                              • MlokCZ  

                                Otázka je proč si myslíš, že větší zdvih nevyužiješ. Tohle si totiž řiká každý druhý, když kupuje prvního fulla a pak 95% lituje, že si nekoupila zdvih vyšší a časem ho stejně koupí.

                                Do cca 140mm zdvihu se dají pořídit ještě hodně jezdivé fully, kde pohodlí je úplně někde jinde než u 100mm.

                                Já bych vzal určitě aspoň něco z kategorie kolem 120–130mm a těch 140mm bych se vůbec nebál.

                                Navíc rozdíl v hmotnosti fulla u 100 a 140mm, pokud se jedná o slušného fulla není nijak velká. Kolem 140mm jsou běžně k mání rámy kolem 2,6kg, ty 100mm běžně mají 2,3–2,4kg. Plus pár gramů navíc rozdílu přidá vidlice a to je vše, tedy cca 0,5kg rozdílu. Samozřejmě v obou kategoriích se najdou ještě i lehčí kousky, ale ty jsou pak za příšlušnou cenu a je tam už hodně omezený výběr rámů.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  A když si HT chceš nechat a budeš ho mít na chrcení, tak myslím není co řešit. Jak už psali ostatní chrtího fulla kolem 100mm bych také pochopil pouze v případě, že HT má nahradit.

                                  0 0
                                • StevensSFC  

                                  No spark má s tlumičem 1790g a zvih 110mm.No a ta cena už je teda vetší ale mě se líbí :-)

                                  0 0
                                  • kesu  

                                    ja bych nerekl ze to kolo nefunguje.Rozhodne jsou pohodlnejsi FS ale treba vedle epika chodi spark lepe.Pokud chces vetsi zdvih tak vem geniuse.Funguje skvele,vazi 2,25kg ram a na ten zdvih si troufam rict ze to chodi opravdu dobre.Nicmene pokud mas pocit ze nevyuzijes vetsi zdvih sparka klidne vem je to super bike.

                                    0 0
                                    • StevensSFC  

                                      Práve si myslím že 110mm my stačit bude.Přítelkyně má scota contesu  FX to má taky 110mm zvih a v terénu mi to stačilo.Jel jsem jen lesem aby mě na tom vidělo co nejméně lidí :-)

                                      0 0
                                  • Birg  

                                    zdar, mam doma samotný rám Scott Spark model 2009 a bohužel váha 1790g. není s tlumičem, ale bez. Rám s tlumičem NUDE + ovládání 2000g. Nebo váhu můžu zahodit :-)

                                    0 0
                                    • Hnoj  

                                      V jaké velikosti? Já jsem vážil ten svůj ve vel. XL a ten měl přesně 2000g.

                                      0 0
                                      • Birg  

                                        Je to velikost M a ukazuju přesně 1950g, dal jsem si záležet :-) Neválí se ti náhodou na krámě sedlovka KCNC na průměr 34,9mm??

                                        0 0
                                        • Hnoj  

                                          EE, tyhle sedlovky v průměru 34.9mm eště v ČR nebyly. Ale mám docela pěkný karbony v tomhle průměru.

                                          RN

                                          0 0
                          • treatt  

                            Jak jsem Ti uz psal…preste na fullu by mela byt funkce nad hmotnosti…jinak mi prijde kontraproduktivni porizovat full..

                            0 0
                • FrontMan  

                  Hoj. Nechcu ti do toho kecat, ale… jak píše Kubad. Pokud si chceš nechat HT tak bych kouknul třeba po Genius od Scotta. Zkus se na něm projet a pochopíš proč. Já osobně si myslím, že nemá smysl kupovat něco podobného co už máš, navíc spark je čistě chrtí full obdobně jako epic a velký rozdíl oproti tvému HT ti nepřinese.

                  0 0
                  • FrontMan  

                    Pro inspiraci :-)

                    více na http://www.scottmtb.cz/…enius-MC-20/

                    0 0
                    • StevensSFC  

                      Já to znám.Mladá má Scotta contessu FX to je s geniusem dost podobné až na ten zvih kde je rozdíl 20mm.Jednou jsem si to pujčil a vyjel na tom.

                      0 0
                  • Gorgov  

                    to je nesmysl, rozdil je velikej. I 80mm je obrovskej rozdil proti pevnymu kolu.

                    0 0
                    • StevensSFC  

                      Počkej to si asi nerozumíme já myslel že velkej rozdíl není mezi Comtessou FX a Geniusem MC.

                      0 0
                      • Gorgov  

                        koukni na koho a na co sem reagoval

                        0 0
    • Lavina  

      Určitě jdi do L ,ja mám 180 taky,mám L , naprosto vyhovuje.Kolo je naprosto tuhé HT bych si nenechával je to zbytečný luxus ,zadek se při šlapání nehoupe.

      0 0
    • folty.hans  

      Koukni na novýho Cannondala Rize … zdvih tuším 130 nebo 140, designově podle mě pecka, můžeš pořídit buď karbon nebo hliník a nemusíš už mít leftynu, montujou i normál foxku …

      koukni na www.cykl.cz , byl tam test a docela mě to kolo zaujalo :-)

      0 0
      • folty.hans  

        a omlouvám se za menší OFF TOPIC …

        ale HT  a Spark není žádná výhra jak už psali jiní … moc si tím nepomůžeš ;-)

        0 0
    • Lada1  

      sparka na leto HT na zimu ! mam to taky tak. ikdyz spark mam dosti vytuneny na vahu

      0 0
      • StevensSFC  

        Jo nad tím jsem taky uvažoval ale přeci jenom si myslím že na zimu je toho mého supíka ještě škoda.Jak to že tu Sparka nemáš vyfoceného?Chtěl jsem se pokochat :-)

        0 0
        • Lada1  

          Ja po 4 letech toho Stevense degradoval na zimu ci extremni blato. Taky si rikam , ze je to skoda, ale zivot jde dal a musime zlepsovat sve stroje :-)

          0 0
          • StevensSFC  

            no tak já supíka postavil tenhle rok.Dej sem fotky toho tvého Sparka at se mam čím motyvovat :-)

            0 0
            • Lada1  

              no nevim kdy to nafotim. tak sem napisu zatim spec.

              ram Spark 10 ´08 (sedlovka+hlav. slozeni  Ritchey WCS carbon); kola Mavic SL + Tune upinaky; brzdy(180/160­)+razeni(dual)+pre­hazka(SGS)+pres­myk Shimano XTR 07; kazeta Token 11–32 (Alu-Scandium); retez KCNC (titan); kliky 175mm Clavicula; pedaly Ritchey WCS 08; prevodniky+pred­stavec(110mm) Extralite; riditka KCNC (Scandium); rohy Bikehardest CNC; gripy TITEC; vidle FOX RLC 100 08; bovdeny XTR brzdove a Durace radici

               
              0 0
              • StevensSFC  

                Hm tak to je teda vymazlené.Já u tohodle chci wcs vynechat mam ho na supovy.Představuji si to takhle.Přehazovačka sram X.0,řazení sram X.0,přesmyk bohužel nedělaj tak XTR,kliky asi taky XTR nebo crankbrothers cobalt SL.Kola nechám zapléct opět ráfky mavic 717,dráty DT swiss,náby nevím ještě přemyšlel jsem Hope.Brzdy Avid Juicy Ultimeid,řidítka Easton EC90,představec EA 90,sedlovku jsem chtěl EC 90zero ale nedělaj jí v 34.9 tak budu muset Eston EC70 :-( a rám jsem chtěl Spark 30.Zas se mi nechce kupovat viší model když si stejně nechám jen rám a tlumič.Pošleš mi odkaz na tu kazetu co tam máš?

                0 0
                • Lada1  

                  neposlu. Koupil jsem ji v Maxcursoru a meli jedniny kousek. Nikde na netu jsem nenasel ty Token/KCNC kazety. Jsou dostupne jen ty road 9/11–27, ale MTB tyto kaze fakt, nevim kde to koupit. Stala 4200kc , vaha 155g

                  0 0
                  • kubad  

                    dávám jí pár set km max. vyhozené peníze a hlavně neřaď v tahu.

                    tohle je výsledek známého po cca 270km. už jí chybý zoubky.

                    tohle je teda KCNC ale životnost a vlastnosti budou +/- na stejno

                    http://www.to­kenproducts.com/05htm/p­roducts.php?pc1id=60

                    0 0
                    • kubad  

                      tak foto znovu

                      0 0
                      • StevensSFC  

                        Dík za foto.Povedenej kousek :-) Chtěl jsem jen vidět jak ta kazeta vypada.Kazeta je spotřební zboží tak si myslím že cpát do ní takové peníze je zbytečné.Hlavně ta tuhost a živitnost.

                        0 0
                        • Pedro RB  

                          Hele když jseš ten StevensSFS tak proč nejdeš do Stevense Fluent Carbon?

                          http://www.stevensbikes.de/2008/index.php?…

                          Je to taky 110 mm vzadu a lepší průběh pružení díky čtyřčepu proti Sparku. Váha taky super a nebude to tady tuctovka.

                          Já mám Al. verzi a jsem max. spokojenej.

                          0 0
                          • StevensSFC  

                            Tak špatně to nevypadá ale přecijenom zustanu u toho Scotta :-)

                            0 0
                            • Pedro RB  

                              Koukám, že žádnýho Stevense v profilu nemáš.. Jezdil jsi ho dřív? Taky mám nick podle prvního pořádnýho kola.

                              0 0
                              • StevensSFC  

                                Ne ne nejezdyl.Přezdívku mam převzatou s Air Softu.

                                0 0
                                • Pedro RB  

                                  Kdybys nakonec šel do RB, tak bysme si nicky mohli prohodit a bylo vy to pro místní nematoucí a v por řadku :-)

                                  0 0
                    • Lada1  

                      lehke spickove komponenty jsou holt drahe.

                      0 0
              • StevensSFC  

                A vidlici Rock Shox Sid možná World Cup.No ale nějakej Sid to bude určitě.

                0 0
              • Gorgov  

                na takovy kolo bych dal preci jen lehci kola. Jinak kliky naprosto perfektni, ty teda zavidim:) A s tim titanovym retezem to myslis vazne???:-O

                0 0
                • Lada1  

                  uvazoval jsem o lehcich, ale Crossmaxy jsou dost lehke a maji pri tom vybornou tuhost. Ptal jsem se i na lehka kola, ale tam je to s tuhosti horsi. Radsi trochu tezsi, ale tuhe

                  0 0
                  • Gorgov  

                    kdyz myslis…ale proste vedle nekterejch veci co tam mas je to velka tuctovka, videl bych tam takovy princatka od tune s NT rafkama. Neverim moc ze by to bylo mene tuhy nez SLR ale vzhledove i hmotnostne uplne jinde…

                    0 0
                    • wojta  

                      vsechny crossmaxy at SL,SLR nebo ty prvni stare se zicral draty hlavne super jedou,jedou protoze jsou tuhe atd…nemuzes je ani srovnavat s DT 240 nebo jinejma zapletanejma kolesama.....s Tune uz vubec ne,sice jsou tezsi nez Tune,ci DT240,ale jsou o dost tuzsi a jedou!

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Crossmaxi jsou tuhé velmi slušně to ano. Ale zase bych s tím srovnáním tak nepřeháněl. Než dobrá klasika o malinko tužší jsou, ale zase tak moc velký rozdíl tam není. Srovnávám teď konkrétně Crossmaxi ST (které na tom určitě nebudou hůře než SL, SLR, spíš lépe) s DT klasikou (Onyx + comp. 2/1,8 + 4.2d ráfky). A to tu mám Crossmaxi ST na obou kolech a jsem s nima fakt spokojený.

                        0 0
                      • kubad  

                        zase bych ty Crossmaxi tak nepřeceňoval a v boční tuhosti určitě ne.

                        a torzní už vůbec zadní kolo se mě pod brzdou celkem dost kroutilo – to byl taky jeden z důvodů proč sem je vyměnil za klasické výplety.

                        testíky sou tady:

                        SLR

                        Tune

                        0 0
                      • Gorgov  

                        Mel sem Cmaxy starsi, i SLa a to co mam ted jede lip. a jsou to AC naby nableteny revama do NT olympic. A ten rozdíl je poznat hned.

                        0 0
                • kubad  

                  souhlas

                  0 0
              • Lada1  

                tak uz jsem to pridal do sveho profilu

                0 0
                • StevensSFC  

                  Hezké to se ti povedlo.Už abych ho taky postavil :-)

                  0 0
                  • přišlapávač  

                    hele, ses asi spletl v hodnocení ne? umáčknul ses a dal si jen a poze pěkný, to nejsi soudnej?? :-)

                    0 0
    • Arops  

      Sparka jsem vozil, velikost M. Měřím 178 cm. L mi nesedělo. Hard vozím 19". Nejlepší bude si to zkusit co ti líp bude sedět.

      0 0
      • StevensSFC  

        Jo tedka mam 19" a bomba.Ale srovnával jsem rozmery rámu a k mé 19" souhlasí u sparka L.

        0 0
    • krokus  

      Uvažuju o tom, že bych prodal svou Meridu 3000 D (zdvihy 140/130 – viz profil) a přešel na něco rychlejšího s nižšími zdvihy.

      Do oka mi padl právě Scott Spark. Je ale otázka, jakou jeho variantu vzít.

      Chtěl bych, aby kolo určitě mělo lockout vidlice i tlumiče na řidítkách. Nejlepší by samozřejmě bylo vzít karbonový Spark 30 s trojpolohovým tlumičem Nude, jenže ten je na mě už moc drahý. Největšími favority jsou modely 50 a 60. Vidlici (Recona, resp. Toru) bych prodal a pořídil asi poladěného Epicona (prosím žádný flame). Nejsem si ale jistý, jak by to bylo s tlumičem. Na Sparka 50 se dává RS Ario s dálkovým lockoutem, na Sparka 60 Manitou Radium s lockoutem na tlumiči. Jak se bude kolo s těmito tlumiči chovat? Šel by kdyžtak k tomu manitou dodělat dálkový lockout? Taky nevím, jak moc by mi chyběl ten prostřední stupeň tlumiče Nude. Záleží, jak moc by kolo s oněmi dvěma tlumiči bylo houpavé, tj. jestli by se s otevřeným tlumičem dalo jezdit i do kopce.

      Časem bych možná vyměnil i některé další komponenty. Spark 60 se dá sehnat pod 30 tisíc, připadá mi to jako poměrně rozumné řešení.

      Co vy na to?

      0 0
      • Hnoj  

        Já myslím, že nejlepší je koupit ten základní karbon, nechat si rám a zbytek časem zahodit.. O ALU bych ani neuvažoval, protože to nebude mít cenu. Spark je úžasnej díly svojí malý váze a zajímavě řešenýmu tlumiči… V ALU bude těžkej s obyč tlumičem a tím se to zabije :-(

        0 0
        • krokus  

          Takhle by se mi to líbilo nejvíc, to je jasný, jenže těch peněz. Nezapomeň, že je krize! :-)

          0 0
      • kesu  

        na rok 2010 budou i nižší sparky mít tlumič z produkce DT Swiss, ikdyž ne nude

        0 0
        • krokus  

          Koukal jsem. Ten tlumič bude ale jen dvoupolohový, pokud to správně chápu. Navíc čekat na slevu další rok…

          0 0
    • Dzany  

      Giant Anthem X1 nebo X0. Vybodni se na Sparka.

      0 0
    • lomaxx  

      Zdravím, mám 183cm a šel jsem do velikosti L. Předtím jsem měl hadrtaila 19´. Jezdí se mi dobře. Zdvih jsem zatím nevyužil celý :) byl jsem s tím i v bike parku a dal pár dropíků, kolo to v pohodě zvládlo (a zdvih stačil), ale síla toho kola je ve výjezdech a sjezdech po šutrech a kořenech při projížďkách/zá­vodech. Sedíš na tom jako na kole, ne jak na rozhledně s rukama u břicha (jak jsem si připadal na Stumpjumperovi). Já bych neměnil – už jen kvůli tomu designu – ale to je věs čistě subjektivní.

      0 0
      • krokus  

        A jaký model sparka máš?

        0 0
        • lomaxx  

          Šel jsem do 50ky. Měli jí ve slevě z cca 50 tis na 34tis. Váží cca 12,5 kila. Subjektivně stejně jako hardtaily kamarádů (resp. jen o něco málo těžší). Brzdy super. XTková přehazka taky dělá to co má. Zadní tlumič má tedy jen dvě fáze zapnuto/vypnuto, ale podařilo se mi po chvíli ježdění to vyladit tak, že ani při půlmetrových dropech to nejde na max (no tedy zbývalo mi asi tak 0,5 cm :) – dál už ho ale rasit nebudu – nezaslouží si to – to si radši v bike parku půjčím místního bajka. Vypínání zadního tlumiče ze řidítek taky hodnotím jako dobrou věc, protože když jsem viděl a zažil ten automat na Spešlovi, jak se má automaticky vypínat a zapínat, tak bych z toho za chvíli zešílel – zvlášť tam kde potřebuješ/chceš jet fakt rychle… a to SPARK opravdu umí :)

          0 0
          • krokus  

            A jak jezdis do kopce v terenu? Zamykas tlumic nebo ne? Pokud ne, jak moc se zadni stavba houpe? Jde mi o to, do jake miry cloveku chybi prostredni mod, jaky ma Nude.

            O te 50 taky uvazuju, ale uz asi moc nemaji velikosti (potrebuju M). Navic musim nejdriv prodat tu svou meridu – prachu ted nemam nazbyt.

            Jej, promin, koukam, ze pisu bez carek – snad to prrezijes, predelavat uz se mi to nechce.

            0 0
            • lomaxx  

              No nejdřív jsem do kopce zamykal vždycky, teď to ale pouštím pokud jedu do kopce po kamenech nebo kořenech a stavba tedy vůbec nijak nepříjemně nehoupe – jen parádně žehlí :) Můžeš zůstat v záběru celou dobu, žádný „nadsedání“ na sedle. Takže mě ty dva módy vyhovujou, protože z kopce jsou ty rázy do tlumiče větší, tak se využijou i další centimetry zdvihu. Testoval jsem to na posunu guničky a do kopce jdu sotva dva centimetry, zatímco z kopce cca 5 cenťáků.

              Je ale pravda, že až půjde zadní tlumič do věčných lovišť, tak si tam dám „trojku“

              0 0
              • krokus  

                Ona se dá ta „trojka“ někde samostatně koupit? A zadní tlumič má v úmyslu odejít do věčných lovišť nebo co? :-)

                0 0
          • Mongoose71  

            Zdar, tak můžu jen potvrdit tvoje slova, taky jsem před asi 2 měsícema koupil Sparka 50,/ za 35 litrů parádní cena/ před tím jsem jezdíl Author Vision 19 palcu při vyšce 180 cm a šel jsem do Lka, a jsem opravdu spokojenej, a jestli tady někdo říká, že Spark je to samý co hartail tak to je pěkná blbost…to zavírání z řidítek používám hodně často.. opravdu se to hodí, při pohodové jízdě to nechávám otevřené i do kopce v terénu, je to docela komfort, jinak při závodech to do kopce většinou nechávám zavřené… ale sjezdy si užívám, jezdíl jsem na půjčeným Spešlovi Stumpjumper Comp, to už mi připadá jak křeslo…je to asi o něco komfortnější ale přijde mi to mín sportovní, a hlavně ten čtyřčep se mi nelíbí, Spark je na pohled krásnéj… tot muj subjektivní pohled, váha dobrá 12,65 kg dal jsem rovná řidítka a jsem na 12,4 Kg, jo a je celkem rychlej… jede to…jo až budu v prd… se zádama tak možná půjdu do Genuise :-) takž všem majitelům Sparka … užijte si ho super bike!!!

            0 0
    • krokus  

      Tak jsem si dneska koupil Sparka 30 a teď večer jsem ho byl vyzkoušet. Dojmy jsou převážně pozitivní.

      Pozitiva:

      • To kolo je fakt rychlý; akcelerace je skvělá, jízda do kopce taky.
      • Tlumič žehlí slušně, v porovnání s mou Meridou AM neo moc hůř.
      • Lock je na asfaltu super.

      Negativa:

      • Kolo zatím moc nebrzdí. Brzdy tam jsou Avid Juicy 5. Zlepší se točasem, nebo je třeba se smířit se současným stavem.
      • Musím říct, že jsem nepoznal rozdíl mezi omezeným a otevřeným módemtlumiče. Omezení se aktivuje zacvaknutím páčky do prostřední polohy? Faktjsem to nepoznal. Trochu jsem očekával, že zadní stavba se při omezenítlumiče moc houpat nebude, ale opak je pravdou. Mám něco špatně nastavené?Na druhou stranu je fakt, že Merida se při aktivovaném propedalu sice mocnehoupala, ale do kopce stejně nejela.
      • A to nejhorší na konec: asi se mi podělala vidlice (Reba SL). Zamkl jsemji, odemkl, ale zamčená je pořád. Resp. ať nastavím páčku locku jakkoli,Reba chodí tak 1 cm a pak je ostrý doraz. Tohle mě teda pěkně sere.
      0 0
      • jose  

        Co se týče rozdílu mezipolohou u tlumiče – rozdíl poznat je,ale při prvním projetí jsem si taky myslel, že tam rozdíl není…pokud si dáš na tlumič gumičku(jako na vidlici), tak je poznat při stejný přejetý překážce rozdíl využití zdvihu…nutno dodat, že je to samozřejmě dáno nastavením tlumiče. Já jsem zatím zkončil na tlacích v horní hranici doporučených pro danou hmotnost…

        Jinak pokud je v záruce, tak vidle na reklamaci, bude to asi těsnění viz problémy již tady na foru probírané…

        0 0
        • krokus  

          Reba půjde na reklamaci, to je jasné, prostě mě to ale štve. Druhou možností by bylo poslat ji rovnou na úpravu – a zároveň opravu – k Milanu Slancovi. Stejně bych ji tam časem posílal. Tak nevím.

          Nevíš, kde se dá sehnat pumpička na ten scoťácký tlumič? Normální pumpičkou na vidlice to asi nenafoukám, ne?

          0 0
          • jose  

            No, pokud jí chceš poslat Milanovi, tak bych to udělal asi rovnou, to prober sním, nejsem takový znalec…

            Co se pumpičky týče, tak to jde klasickou na vidlice, ale zaleží na koncovce…pokud je moc tlustá, tak to jde s problémama, já používám od magury a bez problémů

            0 0
        • krokus  

          Jo a k čemu je prosím tě to červené kolečko přímo na tlumiči. Nastavení komprese? Má to nějaký vliv na pohupování? Nikde nemůžu k tomuhle tlumiči najít manuál…

          0 0
      • Marccoo  

        to chce foto

        0 0
        • krokus  

          Tady je. Časem to nafotím líp, pak to hodím i do Našich kol.

          0 0
          • Marccoo  

            rám je bomba,jiný kola a tak!Perfektní základ.

            0 0
            • krokus  

              Jo, ten rám je parádní. Crossridy se mi vizuálně dost líbí (s těmi plochými dráty vypadají dobře), ale jsou holt dost těžké. Kolo s poměrně lehkými pedály (Exustar) a poměrně lehkým sedlem (SLR) váží 11,7 – myslel jsem, že to bude trochu míň. Kde se ta váha nabrala?

              Časem bych určitě vymenil kola a brzdy. Něco gramů by se dalo ušetřit taky na vidlici, ale pak už by to gramhonění stálo asi dost peněz…

              0 0
              • Marccoo  

                Přesně jak píšeš,časem.

                0 0
              • ziki007  

                Spíš než brzdy a vidlici bych vyměnil sedlovku+před­stavec+řidítka, ty originál jsou hrozný závaží. Já takhle na Scale shodil skoro 400 g…

                0 0
                • krokus  

                  Já ti nevím. Představec váží i se šrouby 156 g, Ritchey WCS i se šrouby cca o 20 g míň. Vlaštovky Scott váží 220 g, Ritchey WCS 165 g. Sedlovka Scott váží 300 g, sedlovka Ritchey WCS Carbon 350 mm 216 g (podle bike-fora). Když originální sedlovku zkrátím, rozdíl bude ještě menší. Pokud správně počítám, ušetřil bych max 150 g, ale stálo by to dost peněz. Tak nevím, jestli není lepší snižovat hmotnost přednostně jinde. Možná jsou ale gramy podobně drahé i na jiných komponentech, nemám to spočítané až tak dobře…

                  0 0
                • krokus  

                  A mimochodem, jak jsi spokojený s těmi brzdami? Zajedou se časem trochu?

                  0 0
                  • ziki007  

                    No, to osazení v profilu už není aktuální. Ted mám Juicy 7, brzdí to stejně, jak 5ky. Že jsou zajetý jsem poznal podle poletu přes řidítka .-) Jinak sedlovku a představec jsem dával KCNC (164g + 105g), řidítka půjdou asi Easton EC 70, zatím tam mám ty BBB(125g). Oproti původnímu osazení (sedlovka 376g !!!!, představec 180g, rodla cca 200) je to docela slušná úspora…

                    0 0
                    • krokus  

                      Ty mé komponenty váží trochu míň, jak jsem psal. Sedlovka KCNC se dělá i v tomto zvláštním průměru (34,5 nebo kolik)? Kdyžtak prosím hoď link. Několik lidí tady na fóru psalo, že jim prdla – mohla to ale být sedlovka o jiném průměru, nevím.

                      Kolo teď šlo na reklamaci, posrala se na něm vidlice (Reba). Užil jsem si ho 1 den…

                      0 0
                      • ziki007  

                        U starších prý praskaly titanový šrouby v zámku, co jsem četl recenzi na MTBR, tak v nich byly šrouby M5, teď tam jsou M6. Ta moje zatím po první sezóně bez problému. Podle stránek KCNC průměr 34,9 dělají, nevím,jaká je dostupnost v Čechách.

                        0 0
                        • krokus  

                          Máš pravdu, dělá se fakt i 34,9. Tady by už ta váhová úspora měla smysl. Nenašel jsem ale žádný český e-shop, ve kterém by se prodávala. Ty jsi ji koupil v Americe?

                          0 0
                          • ziki007  

                            Kupoval jsem jí od dovozce bikestar.cz,určitě ji má třebas bikez.cz. Ale mám průměr 31,6 a ten je standartně skladem, s tou 34,9 nevím.

                            0 0
      • Buřt  

        …mám Sparka 30 2009 a mam tam brzdy SLX. Brzděj excelentně!

        0 0
    • krokus  

      Hodí se podle vás pro geometrii tohoto kolo víc vidlice se zdvihem 100 mm nebo 120 mm? Přemýšlím, jak mám nechat nastavit Rebu.

      0 0
      • jose  

        Pokud tam dáš Rebu, tak to s geometrii nic neudělá- já tam ale třeba strčil Maguru marathon 120 a ta mi geometrii, celkem rozhodila, i oproti rebě nastavene na 115, byla o 4cm vyšší – z kopce samo super, ale výjezdy nebyly to pravé ořechové, tak jsem ještě pořídil Maguru Durin 100, a to už je ok. Ale jak říkám, zkoušel jsem i Rebu a ta je ok. Však to vyzkoušíš a v nejhorším zdvih snižíš, ne?:-)

        0 0
      • MlokCZ  

        U Reby využij výhody dual airu, tedy nech ji dát na maximální zdvih. A když to nebude sedět, tak jen přefoukáš trochu negativku a tím zdvih zase lehce snížíš (a pořád máš možnost zase to rychle přehodit bez zásahu do vidlice na max zdvih).

        0 0
        • krokus  

          Díky, tak to asi udělám. Dá se obecně říci, že se 120 mm Rebou bude to kolo pohodlnější, ale pomalejší než se 100 mm Rebou? Nechtěl bych zkrátka zvyšovat pohodlí na úkor dynamických vlastností kola.

          0 0
          • kubad  

            samozřejmě se zdvihem se zvedá i posed, a ten více měně nejvíc ovlivňuje tu rychlost, takže teoreticky pokud o ty 2cm snížíš řídítka, rozdíl by měl být prakticky zanedbatelný.

            ale už to tu padlo, zdvih Reby se dá celkem lehce změnit, takže skus 120mm a uvidíš sám, 100mm z toho jde udělat jednoduše

            0 0
          • MlokCZ  

            Pro mě na 100mm fullu rozdíl v rychlosti mezi 100 a 120mm Rebou žádný není. Předpokládám ± stejně vysoko nastavená řídítka pro oba případy. Bude mírný rozdíl v hlavovém úhlu, což mírně změní chování kola, na rychlost to alespoň u mě (při takhle malé změně) nemá vliv žádný.

            Jak to ale bude u Tebe netuším, když si měl takový problém s tím jak jede ta Merida. Já takové problémy u Sterea nemám a nejsem na něm téměř o nic pomalejší než na 100mm fullech (při stejném osazení a stejných pláštích).

            0 0
            • krokus  

              Nevím, jestli je to dáno hlavovým úhlem nebo hmotností kola nebo nižším zdvihem, ale ten Spark jedu úplně jinak než Merida. V kopci není problém zrychlovat, s Meridou bylo hlavním cílem dostat se nějak nahoru.

              0 0
    • krokus  

      Nevíte, kde se dá koupit pumpička na scoťácký tlumič? Mou pumpičku na vidlice bohužel na ten ventilek nenašroubuju.

      Jose výše psal, že to fouká pumpičkou od Magury, tak nevím. Každopádně bych rád koupil něco, co určitě bude fungovat.

      0 0
      • kesu  

        original pumpicka scott je urcena primarne na equalizery,ne, ze by s ni spark nesel nafoukat ale nafoukas se jak debil,je to do nekonecna.Equ­alizery maj výrazně menší objem komory a větší tlak než obyč tlumiče (jako je fox,RS,DT a taktéž TC nude).Doporučuju vyzkoušet,nicméně mě se sparka nedařilo nafoukat jen jedním tipem pumpičky, s ostatníma to šlo..

        0 0
        • krokus  

          Hm, tak přesně ten typ asi mám (pumpička na vidlice RS). A čím přesně jsi to foukal, nevíš?

          0 0
          • kesu  

            ja si prave nemuzu vzpomenout..podivam se po ni..

            0 0
    • krokus  

      Tak nějak pořád váhám, jestli na sparkovi ponechat původní vlaštovky, nebo tam dát rovná řidítka. Pokud vlaštovky, tak bez rohů, pokud rovná, tak s rohy. Zkuste mi ulehčit rozhodování: jaký typ řidítek se podle vás na tohle kolo víc hodí?

      Zkusil jsem na sparka namontovat rovná řidítka + rohy. Zjistil jsem ale, že mám problém: rohy se mi tam prostě nevejdou. Je to způsobeno dvěma objímkami pro brzdy + řazení, objímkou s ovládáním tlumiče a zamykacími gripy, které jsou možná o pár mm širší než klasické gumové gripy. Jak z toho ven? Na rohy mi zbývá necelý cm místa. Nedělají se nějaké rohy, kterým by stačilo takhle málo místa?

      0 0
      • Mongoose71  

        Bylo to první co jsem udělal, když jsem koupil Sparka dal jsem rovný řidítka délka 580 mm, problém s místem jsem neměl.. mám Sparka 50, mne se teda rovný seděj víc a vypadá to sportovnějc…spo­kojenost, a taky jsem vyměnil ty gumové gripy za scoťácky, ale měkčí…

        0 0
        • krokus  

          Hm, mám úplně stejná řidítka i brzdy a řazení, tak kde je chyba? Zdá se mi, že mezi páčku ovládající tlumič a objímkou řazení máš ještě spoustu místa – nebo se pletu? Že by ty mé gripy byly až tak široké?

          0 0
          • Mongoose71  

            Ty gripy jsou podle mne stejné/srovnával jsem jak původní, tak ty nové/…jediný co mne napadá je to, že objímka od ovládání zadního tlumiče je natlačená pod ukazatelem jaký máš vepředu zařazen převodník…dělali mi to v servisu, až teprve dnes jsem si toho všiml, ale dostali to pod ten ukazatel, takže se to tam vlezlo celkem v pohodě, rohy mám Zoom Forged uchycení 1,6 cm ..

            0 0
            • krokus  

              Mám teď kolo na reklamaci, tak to nemůžu přesně změřit. Každopádně ale věřím, že to nějak půjde, když se to podařilo tobě s cca stejnými komponenty. Tak zatím díky!

              0 0
      • Hornet  

        Skus vymenit gripy, klasicke sa daju trochu potlacit, s objimkami nepohnes a rohy s uchytom 1cm…to nevim, ale asi tazko.

        0 0
    • krokus  

      Napadl mě ještě další dotaz: můžu karbonového sparka uchytit do montážního stojanu za sedlovku? Nerad bych si ten rám zkurvil.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • krokus  

      Chci se zeptat, na kolik PSI foukáte tlumič Nude na Sparkovi. Dodržujete doporučený tlak? Jsem v pokušení foukat to spíš na míň…

      0 0
    • Buřt  

      Mám 183 čísel a u Sparka jsem se rozhodoval spíš mezi L a XL, vzal jsem L a jsem spokojenej. Je to fakt střela, doporučuju. A pokud jde o verzi s TC Nude, tak to celý kolo zamkneš a máš HT!

      0 0
      • krokus  

        Zamknout jdou i verze s horšími tlumiči. Hele, kdy používáš traction mode a kdy full mód? Subjektivně v tom zatím nepoznám rozdíl. Klidně bych mi možná stačily možnosti lockout + full mód. Ale s kolem se teprve sžívám, mám ho pár dní.

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce