Přední světlo RAVEMEN PR1200 - když jedna čočka nestačí

Hledáte světlo na ranní dojíždění do práce, noční vyjížďky, nebo snad na nějaký maraton? Do seznamu kandidátů pak určitě zařaďte RAVEMEN PR1200. Tenhle kousek totiž předvede solidní výkon za přiměřenou cenu.

Než se mi naskytla možnost vzít si na test přední i zadní světlo od značky RAVEMEN, byla pro mě tato značka dosud neznámá. Zrovna jsem hledal nové světlo, tak jsem neváhal ani minutu. Potřeboval jsem totiž něco, co vydrží po celý týden moje cesty do práce (denně cca půl hodiny), a zvládne navíc i nějaký výlet do noci.

První seznámení

Než jsem vůbec začal světlo testovat, podíval jsem se blíže na jeho zpracování. Příjemné hliníkové tělo dává pocit, že i když s kolem spadnete, nějakou ránu vydrží. Plastové jsou jen některé části, například systém uchycení. A to jak na světle, tak i objímka, kterou upevníte na řídítka.

Doposud jsem jezdil světla pouze s jednou čočkou, o to více jsem se těšil na duální čočky, které výrobce pojmenoval HiLo system. Světlo nabízí režim "dálkové" a "tlumené", tak jak to mnozí známe z auta. K tomu mě navíc potěšil informační displej.


Co najdeme v balení?

  • světlo
  • gumičky na připevnění dálkového ovládání
  • dálkové drátové ovládání
  • nabíjecí USB kabel
  • držák na řídítka
  • inbus 4 mm
  • gumové pásky s různou tloušťkou na rozdílné průměry řídítek 31,8 mm nebo 35 mm.


Montáž

Díky přibalenému inbusu nepotřebujete žádné další nářadí, jen podle průměru řídítek vyberete gumovou vložku do objímky a jedním šroubkem přitáhnete. Matička je zalitá v plastu, takže tu nikde nevytřepete. Jen pozor na šroubek, ten vypadnout může.

Jedinou nevýhodu zde spatřuji v nemožnosti si nastavit úhel do stran. Pokud má někdo např. cyklopočítač, různé držáky na řídítkách nebo různě profilovaná řídítka, tak si světelný kužel do středu prostě nenasměřuje a tím pádem bude svítit i tam, kam nepotřebuje. Naopak jsem ocenil pevnost držáku, v němž se ani při jízdě přes kameny a kořeny světlo nepohnulo a bylo po celou dobu stabilní.


Čím mě výrobce potěšil?

Na svých stránkách nabízí příslušenství, díky kterému např. připevníte světlo na svůj držák od kamery Gopro, a jiné. Na majitele karbonových řídítek myslel s celogumovou objímkou. Což v tomto případě zase nezaručí tak pevné uchycení v náročnějším terénu. Celé světlo nabízí voděodolnost IPX8.


Dálkové ovládání

Na rozdíl od výkonnějších verzí, jako je např. RAVEMEN PR2400, který nabízí bezdrátové ovládání, testovaný kousek nabízí pouze dálkové ovládání “po drátu”. Což pro mě není nevýhoda, protože se zase tak lehce neztratí.
Délka kabelu je přibližně 30 cm. Dálkové ovládání se zapojuje ze zadní strany světla pomocí micro USB vstupu. Zde bych se obával, že při dešti může dojít k nějakému poškození vlivem vody.

Dálkové ovládání má pouze jedno tlačítko. Nedokážete jím přepínat mezi dálkovým a tlumeným světlem, nýbrž pouze mezi úrovní svítivosti. Pokud si ale potřebujete rychle přisvítit, např. před skokem na trailu či do zatáčky, stačí podržet prst na tlačítku a světlo se rozsvítí maximálním výkonem. Ale jakmile tlačítko pustíte, vrátí se opět na výkon, který byl předtím nastaven.


Displej

Ten informuje, zda jsou zapnutá dálková, nebo tlumená světla. Ikona dálkových světel svítí modře, tlumených oranžově. Na displeji při nabíjení blikají čísla a po nabití svítí. Hlavní výhodou displeje je ale to, že vám vždy řekne, jak dlouho na daný režim ještě můžete svítit.


Na druhou stranu neukazuje, na jaký režim v daný moment svítí. Já jsem například do kopce jezdil jen na ty nejslabší úrovně a stačilo to. Na sjezd jsem si dal ale plný výkon, abych měl vše pod kontrolou.

Duální čočky

Výrobce udává životnost LED světel na 50 000 hodin. Jedna čočka, ta tlumená, má speciálně lomené úhly, a tak dokáže nabídnout perfektní světelný kužel a jezdec má opravdu široký přehled do stran, ale vidí dostatečně i před sebe. Po přepnutí na dálkové (čirá čočka) vidíte opravdu daleko, a i ve vysokých rychlostech jsem si všímal kdejaké díry či větviček trčících do cesty. Jako malou nevýhodu vidím absenci horního štítu nad světlem, takže když jedu ze sedla, světlo svítí lehce do očí.


Přepínání režimů

Na světle nalezneme dvě tlačítka, to větší přepíná dálkové a tlumené. Menší přepíná režimy svítivosti. Zapnutí světla je jednoduché, stačí přibližně 3 sekundy podržet velké tlačítko a totéž pro vypnutí. Po delší době svícení je třeba dát pozor na kontakt s čočkou, ta se celkem zahřeje.

Nejvýkonnější tlumený režim 600 lumenů.

Režimy a výdrž

Světlo nabízí celkem 8 úrovní svítivosti. 5 úrovni s jednou čočkou a 3 úrovně při využití obou čoček. Já jsem využíval světlo nejčastěji na jízdu do práce, kdy byla tma. Část cesty vedla po silnici, část po cyklostezce a část městem.

Na silnici jsem využíval jeden z režimů tlumeného světla, na cyklostezce, kterou dobře znám, jsem jezdil většinou na ten nejslabší výkon a ve sjezdu jsem si zapnul dálkový režim.

eco režimmaximální výkon 1200 lumenů, dálkové čočky

Ve městě jsem ocenil režim flash, který není jako u většiny takové nepříjemné ostré blikání, ale plynule se mění od nejslabšího do nejsilnějšího svícení. Na rozdíl od konkurence, která nabídne maximální výkon třeba jen na pár vteřin a pak se vrátí do některého ze slabších módu. RAVEMEN PR1200 může svítit celou dobu naplno a zastaví ho případně až docházející baterka. V případě potřeby lze dobíjet světlo i z powerbanky.

Na nejsilnější režim s jednou čočkou vydrží nádherných 3,5 hodiny a nabídne 600 lumenů. To už je slušná porce času, ne? Na plných 1200 lumenů jsou to 2 hodiny. Jak se bude měnit čas v závislosti na výkonu, naleznete v tabulce.


Nabíjení

Výrobce nikde neuvádí, jak dlouho se světlo nabíjí, nebo já jsem to aspoň nenašel. Světlo disponuje integrovanou baterií s kapacitou 5200 mAh/3,7 V, takže ho dokážete nabít například i z powebanky. Mně se podařilo světlo nabít 2.0 A nabíječkou od telefonu za necelé 3 hodiny. Ale záleží na každé nabíječce. Mírným zklamáním je zastaralý Micro USB port, který je pomalejší a náchylnější na poškození než moderní USB-C, ten naleznete u vyšších řad RAVEMEN.


Výhody:

  • dostatečný výkon i v noci do přírody
  • možnost využít světlo jako powerbanku
  • pevné uchycení na řídítkách
  • drátové dálkové ovládání
  • displej, který informuje o výdrži baterie

Nevýhody:

  • Váha 213 g
  • Nemožnost nastavit si světlo do stran
  • Zastaralý konektor Micro USB

Čím mě zaujal RAVEMEN PR1200 kromě svítivosti?

Pokud jste například bikepacker, podnikáte různé expedice nebo prostě jen občas zapomenete něco nabít, RAVEMEN nabízí možnost stát se powerbankou. Stačí mít u sebe klasický nabíjecí USB kabel např. k mobilu či cyklopočítači a nemusíte přijít o údaje ze své vyjížďky jen kvůli tomu, že jste si zapomněli zařízení nabít. Dále nabízí i ochranu proti přehřátí, takže se nestane, že světlo spálíte.


Pro koho je vlastně světlo určené?

RAVEMEN PR1200 udělá radost tomu, kdo ráno jede do práce, po práci do lesa, na svůj oblíbený kopec či trail. Světlo bude i skvělá volba pro silničáře, které ale může trochu odradit váha 213 g. Já jsem si během testu světlo doslova zamiloval. Cena se pohybuje okolo 2 649 Kč a tím se stává, myslím, dost vážnou konkurencí pro ostatní značky na trhu v této kategorii.

Doufám, že vám můj pohled na věc pomohl při výběru světla. Budu rád, když se v komentářích podělíte o vaše zkušenosti, buď se značkou RAVEMEN nebo i s dalšími značkami které používáte. Případně o to, jaké světlo používáte.
info
Testy a představení produktů se realizují s produkty a materiály zapůjčenými od dovozce dané značky nebo z MTBIKER shopu. Jejich obsah a závěr je subjektivním názorem autora.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Test světel KLS: kolik lumenů je potřeba?

Test světel KLS: kolik lumenů je potřeba?

Dny se krátí, ale chuť jezdit je pořád. Je však potřeba to trošku vychytat a na cestu vidět. A taky být vidět. Co nás může zajímat při výběru světla nebo blikačky? Pár světel a rozdílů mezi nimi si ukážeme v tomto testu.
Zadní světlo RAVEMEN TR300 - nekompromisní výkon

Zadní světlo RAVEMEN TR300 - nekompromisní výkon

Tohle monstrum v kompaktním balení nabídne nízkou váhu, velký výkon a dobrou výdrž. Díky tomu jsem měl mnohem větší pocit bezpečí než kdykoliv předtím.
Spodní trika Craft: správný výběr spodní vrstvy se vyplatí

Spodní trika Craft: správný výběr spodní vrstvy se vyplatí

Větu “venku je zima, pořádně se obleč” slýcháme už od dětství asi všichni. A samozřejmě je to pravda. Nikdo se nechce vracet domů promrzlý.
keyboard_arrow_up