SRAM 13-speed XPLR AXS

Přidat foto

Že by nová Gravel sada od Sramu?

https://www.cyclingweekly.com/…bound-gravel

(vloženo 31.5.24)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
puka
puka

6.6.24 15:39

Axs na MTB mi přišla max o 5% lepší, jen s minimálně trojnásobnou cenou a vícero starostma. Za průkopníka bych ji ještě nenazval.

…1×13 si na silnici představit nedokáži. Decelerace z 40kmh na 10kmh kvůli ostré zatáčce a čekání, než pomalý transmission přejede kazetu vůbec nejdou dohromady.

Reagovat
miťo
miťo

6.6.24 11:59

A devětadvacitkou jsem byl náhodou jeden z průkopníků :D Už to bude skoro 20 let ;-)

Reagovat
zirecek
zirecek

6.6.24 10:27

miťo: V tomto odvětví jsi progresivec, top uživatel z hlediska audio, video, gps záznamu s využíváním nejnovějších trendů minimalizace, dostupnosti těchto zařízení. Avšak u lanka budeš stále protiargumentovat lidem, kterým baterka na řazení vyhovuje.

Je to stejné jako 29ky, hydraulické kotoučovky, jednoplacka; pro hlavní proud uživatelů je to přínos, ať my, okrajový segment uživatelů, máme názor různorodě jiný.

Reagovat
LM
LM

6.6.24 08:34

@Kouba_2005: ještě by to mohlo řídit samo :-D

Reagovat
Kouba_2005
Kouba_2005

6.6.24 05:48

@miťo : nějak takhle by to mělo ve finále vypadat? :-D

Reagovat
miťo
miťo

5.6.24 21:08

zirecek: dvě powerbanky a na ní čtyři Garminy, holt jistota je jistota. Kdyby to nebylo na Strave, tak ani nemá cenu vyjíždět! Kameru dopředu, to je základ, jednu dozadu a přemyšlím i o kameře doprava a doleva. Člověk nikdy neví, odkud to přijde, žejo. Možná bych uvezl jednu namířenou na mě, selfíčka jsou totiž nejvíc! Když pak připočítám světlo dopředu a radar dozadu, blikačku co mám vzadu na přilbě MET, tak je snad jasný, že myslet na nabíjení Di2 či Sram baterií by na mě už bylo fakt moc! :-)

Reagovat
zirecek
zirecek

5.6.24 19:22

miťo: A kolik vozíš tachometrů, GPS modulů, kamer, baterií včetně náhradních? Taková malá elektrárna, to by se dalo napojit i na ten šaltr, :⁠-⁠).

Reagovat
miťo
miťo

4.6.24 16:49

roud: kontroluji a měním preventivně. 11speed páky mám od roku 2016 a ani jedno lanko mi neprasklo. Před rokem jsem při jedné kontrole našel lehké poškození. Ihned vyměněno. To bylo poprvé a naposled. TCX 53600km, TCR 31000km, na bajku byly berany cca 10000km a na CX DC naběhaly asi dvacku. Válce asi 9000km, to patří přičíst k TCR a TCX, které na nich používám. No problemo.

Reagovat
LM
LM

4.6.24 15:49

Za to kdyby radši udělali dynamo do rolničky na dobíjení baterky…to by bylo super.

Nové „Perpetum AXS“. Nyní ještě těžší a s větším odporem na řetězu :-D

Reagovat
pumpy
pumpy

4.6.24 15:01

Za mě super. Já UDH patku nemám.

Za to kdyby radši udělali dynamo do rolničky na dobíjení baterky…to by bylo super.

Reagovat
roud
roud

4.6.24 15:00

Míťo – ani se ti lanko nikdy nepřetrhlo ? samozřejmě chápu že je jednoduší sehnat nové než novou baterku ale zas tak jednoznačně bych to neviděl :)

Reagovat
miťo
miťo

4.6.24 14:19

Mě zatím lanko nenechalo ve štychu ani jednou ;-)

Reagovat
jecnak
jecnak

4.6.24 13:14

Bohužel nové Shimano 12sp má menší baterku a dá cca 1500 km, Sram totéž, ale pokud máš smyk, tak máš i záchranu v podobě druhé baterky. Komfort nabíjení jasně vede u Sramu.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

4.6.24 12:07

Pokud člověk nechá zapnutou brzdu na šaltru a často řadí přesmykem, tak baterka Shimano taky moc nevydrží. nabíjím ji de facto stejně často jako tu Sramáckou u XPLR jednoplacky. Sram je určitě operativnější systém, náhradní baterka v kapse není prpblém, Di2 mě už nechalo 3× ve štychu,

Reagovat
Kubasan
Kubasan

4.6.24 12:00

Ale tak Shimano (Ultegra) vydrží kolem 2000 km, takže nabíjím 6–7 za rok? To byl i jeden z důvodu proti Sramu, nabíjíš výrazně častěji.

Kamarád takhle zapomněl vzít nabíječku na Sram a měl problém při týdenním pobytu v na Mallorce. Naštěstí sehnal na hotelu někoho, kdo měl taky Sram. My na Shimanu byli v klidu :)

Reagovat
TheJD
TheJD

4.6.24 10:38

Jak dlouhy nabijeci kabel k tomu Shimano standardne dava?

Reagovat
tomxxx
tomxxx

4.6.24 09:28

@chlebovnik: Slyšel, na dovolený jsem si trhal vlasy, že jsem powerbanku nevzal a tahal kolo na hotelový pokoj.

Na dovolenou se to dá ještě přežít, ale nabíjet powerbankou pokaždé, to je super inovace 21. století – nabij powerbanku, abys nabil jinou „powerbanku“.

Reagovat
Chlebovnik
Chlebovnik

3.6.24 22:14

tomxxx: O powerbance jsi ještě neslyšel?

Reagovat
tomxxx
tomxxx

3.6.24 20:34

@mirorek2: Jezdil jsem na silnici Sram Rival i Shimano Ultegru. Řazení na smyku je no brain, tam je elektrika krutá pohoda. Je fajn absence lanka kvůli aero kokpitu, to je tak všechno. Osobně se mi nelíbí, jak jsou ty šaltry, hlavně od sramu, obrovský a těžký. Brzdy sramu byly hrůza, to snad vylepšili, ale DOT ať si strčí kam chtějí, já to nechci.

Moje příští silnice bude na elektrice, to je celkem jasný, ale trochu mě štve, kam se ten vývoj ubral, protože mi to zas tak super nepřijde. Sram má krásný bambule u šaltru, Campu ani nehodnotím, to je kekel z pekel a Shimano to vyřešilo elegantně – potřebuješ kabel s nestandardní koncovkou a dotáhnout kolo někam přímo k zásuvce, což je hrozně praktický, když kolo skladuješ někde v kolárně, garáži, komoře, sklepě atd. Super, ať žije pokrok.

Reagovat
mr.antik
mr.antik

3.6.24 11:06

Mně se to líbí i když by mě stačila asi i 12 (10–46) s nějakým rozumným odstupňováním. Nicméně já určitě první uživatel nebudu už jen kvůli patce a patrně kvůli ceně.

Reagovat
miťo
miťo

3.6.24 05:01

Singlespeed: při házené jako možný důsledek přetěžování jízdou na kole s jedním převodem ;-)

Reagovat
ceo
ceo

2.6.24 23:03

krabica: může být. U mě je problém, že ač skoro ve všem progresivec, tak el. řazení mi jde míň pod fousy než eMTB… Takže každá taková drobnost oddaluje přechod

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

2.6.24 22:28

Miťo: Lýtkový sval jsem si poranil při házené, ne při cyklistice. Pak jsem dlouho jezdil na kole s pořádně oteklou nohou, to si vzpomínáš dobře :-)

Reagovat
krabica
krabica

2.6.24 22:26

ceo: Stačí dát před sezonou novou a je klid…

Reagovat
Raf
Raf

2.6.24 21:46

Baterka v řazení vydrží řádově ranec. Samotného mě to jednou vytrestalo při závodě. Takže v lese jsem od turistů vyprosil pětikorunu (fakt jsem se dovnitř ničím dostupným nemohl dostat :D ) A pak mi to stejně nešlo, protože při nějakém historickém nákupu baterky jsem se spletl a místo 2032 jsem vzal 2025. To bylo přemýšlení, proč to furt nejde. Nakonec to zahránila „druhá záložní“ baterka z powermetru… :D

Reagovat
zirecek
zirecek

2.6.24 21:43

miťo: Utržená achilovka, o čem to mluvíš; nejsi trochu mimo?

Reagovat
kandik psi zub
kandik psi zub

2.6.24 21:30

Vzbudte me az se dotahnou na mych 1×14

Reagovat
miťo
miťo

2.6.24 21:22

Singlespeed by to dal na jeden převod, no problemo, třeba by si během těch 200km/5300m znovu neutrhl achillovku :D Mám pravdu Zdendo Závlačko?

Reagovat
ceo
ceo

2.6.24 21:04

Minulý týden jsem viděl tohle

https://youtu.be/V_x0dBDGjoo?…

(stačí prvních pár minut)

Asi to nebude denní chleba a běžná situace, ale jestli je pravda, že řazení nesignalizuje vybitou baterku, tak za mě dost fail. Na app se nedá spoléhat, zejména Android bude téhle appce rád uspávat notifikace

Reagovat
Vrci
Vrci

2.6.24 18:18

1×13? To známe, už dlouho. A mám tam o 3 baterky míň:-)

Reagovat
orm
orm

2.6.24 16:45

@mirorek2: Ze diskuse s tebou nema smysl je jasne uz od zacatku, ale porad jsem myslel, ze zacnes argumetnovat rozumne, ale nic, tak souhlasim, ze toho nechme a uzij si svoje elektricke razeni a zavislost na elektrice ;-).

Reagovat
mirorek2
mirorek2

2.6.24 16:43

orm: chabé a neodpověděl jsi ani na jednu otázku

matláš furt o nějakém ekole, kterého se jaké má řazení naprosto netýká, tímto debatu s tebou končím, nedává smysl

Reagovat
miťo
miťo

2.6.24 16:15

Vyskočila na mě reklama na tohle. Cena veskrze lidová a možnost použití libovolné kazety :D

Reagovat
JFtryall
JFtryall

2.6.24 13:47

Cool, ja tomu fandim. Jen doufam, ze to bude rychlejsi, nez bikova varianta.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

2.6.24 13:03

orm: Pro některé jsou GPS, tachometr, kamera, wattmetr apod. součástí kola bez které vůbec nejde vyjet. Nefunguje řazení, nevadí, pojedu na jeden převod. Nefunguje GPS? Co teď? Má vůbec smysl pokračovat v jízdě? No, nemá. Co není na Stravě jako by neexistovalo. Honem domů pro náhradní přístroj :-) .

Reagovat
orm
orm

2.6.24 12:55

@zirecek: svetlo, kamera, gps je primarni soucast kola jako razeni? Pokud nemas svetlo, kameru, gps, tak kolo funguje porad stejne. Poud nemas razeni, tak kolo stejne nefunguje. Jeste do toho zamotej mobilni telefon jako mirorek2 :-).

Reagovat
orm
orm

2.6.24 12:53

@mirorek2: Porad je to lepsi, nez tve argumenty. WTF jak jsi prisel na telefon? Dobre, musim jezdit na ekole, abych vedel, ze na ekole jezdit nechci? Zrovna vcera jsem poslouchal podcast, kde byly argumenty plochozemcu a castej argument byl „A videl jsi to, byl jsi tam?“. Pripominas me je. Funkci nikdo u axs nerozporuje, stejne jako u ekol nebudu rozporova fun faktor.

10–42 odpovida 11–46. 11–50 ma vetsi rozsah. Pokud by 10–42 byla ve standardu linkglide, tak proc ne, ale neni.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

2.6.24 12:30

zirecek: Miťo má s sebou přece vždy několik GPS zařízení, nebot kdyby se jedno náhodou pokazilo, tak by nebyl záznam na Stravě, motivace pryč, nohy by vyply a následoval by odvoz jiným dopravním prostředkěm :-) .

Reagovat
zirecek
zirecek

2.6.24 12:27

miťo: A pojedeš bez tacháče, GPS, světel, kamer, mobilu, baterek obecně? :⁠-⁠)

Reagovat
mirorek2
mirorek2

2.6.24 12:21

orm: tvl kanibal argumenty jak noha…

takže jsi to nejel

a mobilní telefon máš? a nabíjíš ho kolikrát týdně?

potřebuju rozsah 520, ne shimano na 11–50 (což je 10–42) mi nestačí, to tu bylo deset let zpet a je nesmysl dávat klackochytače, když máš 10–42 plně funkční parádní sadu

Reagovat
miťo
miťo

2.6.24 11:10

Méně řešit, více jezdit! Jdu se projet na 2×11 mechanice :D

Reagovat
orm
orm

2.6.24 10:42

@mirorek2: Spojitost to ma asi takovou, ze ty na svem kole vybavenem bezdratovejma prehazovackama axs jsi zavislej, pro plnou funkcnost, na dodavani externi energie, bez toho ti to nefunguje. Z meho pohledu v tom principialne neni rozdil od ekola, jen se lisi mira pripomoci. Ke kolu, jako ciste mechanickemu stroji, uz to ma stejne daleko.

O 12s MTB sadach jsem tu nepsal. Psal jsem o linkglide, kam patri i ten tebou zminovany cues. Co ti nestaci na kazete 11–50? Se stejnym prevodnikem prijdes o tezsi prevod, jinak je to stejne.

Ze T type je super cool vec pro fricooliny, tak o tom zadna.

Nemusim zacit delat veci, abych mohl rici, ze je delat nechci, kdyz jsou proti me moralce. Ad absurdum. Jako ze treba nemuzes odsuzovat kanibala, dokud to sam nezkusis jinak se nemame o cem bavit ;-)?

Reagovat
mirorek2
mirorek2

2.6.24 09:15

orm: má to společného asi tolik, jako spojitost přehazovačky a mopedu… odmítači axs obvykle argumentují nabíjením baterek, s ajfounem (který nevydrží ani jeden den) v kapse

má otázka je: jezdils to? jestli ne tak se stejně nemáme o čem bavit…

12sp MTB sada se Shimanu opravdu nepovedla, T type Eagle je úplně jiný vesmír, co se týče jak funkce tak vychytávek

Teď jsem zkoušel cues, nebo ja se to jmenuje a řadí to super, akorát to nemá rozsah (bo 11z) čili toto má Sram už přes deset let na nej sadě co se kdy na mtb dělala. když ti stačí nohy na 420%

Jezdil bych na enduru i lankovou 11, kdyby byla na přímou montáž bez patky :-D, toto kdyby udělali, tak jim lidi urvou ruce, kazetu 10–45 a není o čem

Reagovat
tomxxx
tomxxx

2.6.24 01:19

Jedno vím jistě, je vlastně úplně jedno jestli se mi to líbí nebo nelíbí, ale bude to tak děsně drahý, že si to stejně nekoupím.

Reagovat
orm
orm

1.6.24 20:42

@mirorek2: Muzes svoji hlubokou myslenku rozvest? Dratovy telefon i bezdratovy, ktery asi myslis jako moderni protipol, jsou zalozeny na stejne technologii sireni signalu mediem a oba jsou zalozeny na elektrine. Jakou to ma souvislost mezi prehazkou pohanenou lankem a bezdratovou prehazkou pohanenou radiovym signalem snad osvetlis ;-).

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

1.6.24 16:44

Design je jak z Minercraft :-) pěkný to je

Reagovat
mirorek2
mirorek2

1.6.24 15:21

orm: a ty taháš za sebou určitě pevnou telefonní linku, že?

Reagovat
orm
orm

1.6.24 14:49

@mirorek2: posledni zastavka pred ebikem, pokud uz neni.

Reagovat
kliiima
kliiima

1.6.24 13:42

Když se dívám na tu fotku kazety, tak přidali pastorek 12 zubu. Nyní to je 10,11,13,15,… ale tady to vypadá 10,11,12,13,15…

Reagovat
miťo
miťo

1.6.24 13:41

DaD: dobře ty!

Reagovat
mirorek2
mirorek2

1.6.24 13:13

Jaké snižování životnosti zas? Možná tak u Shimana. Já druhá sezona T type AXS ne a ne natáhnout řetěz :-D

Teleskop, fullsus, bezduše, jednoplacka, bezdrát (a FA) jsou nejlepší vychytávky na MTB, tečka

Reagovat
DaD
DaD

1.6.24 13:10

Sram ty 13sp kraviny prostě udělat musel, protože neumí přesmykač, dřeváci! :D

Reagovat
orm
orm

1.6.24 12:51

@zirecek: Mas pravdu, ze technologie linkglide mohla mit prvotni myslenku pro ebiky, tj. soucasne sady xt, derore a hlavne xt di2, ale sada(y) cues pro ebiky neni primarne urcena. Ja doufam, ze to shimano bude dale rozvijet, protoze je to podle me lepsi cesta nez elektrifikace, zvysovani poctu pastroku a snizovani zivotnosti vseho.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

1.6.24 12:38

míťo: si zbytečně chytlavej. Fosil nebo konzerva fakt není nadávka nebo urážka :)

A když mluvil o elektrice, tak mě osobně teda hned napadla AXS sada a ne e-bike. Si na ně poslední dobou nějak alergický.

Reagovat
LM
LM

1.6.24 12:28

9z pastorek jsem zkoušel chvíli na MTB s SRAM X1 11 speed (kazeta 9–42z). Na lehké přišlapávání z kopce OK ale úplně si to teda nerozumělo se zadní stavbou, která s tak malým kolečkem nepočítala. Řetěz chodil do kontaktu se svárem. Dal jsem tam kousek duše ale to vydrželo tak jednu vyjížďku :-D

Reagovat
mirorek2
mirorek2

1.6.24 12:08

miťo tys tu Transmission sadu jezdil? Pokud ne, jsou to jen plky o zvucích a jak to blbě a pomalu......

Reagovat
cyklista86
cyklista86

1.6.24 12:03

Singlespeed ctes vubec co pisu? Ja nepsal, ze nemuzes jezdit jednoplacku na silnici. Ja psal, ze pokud chces vsechno nejak optimalizovat, tak je efektivnejsi met zarazeny vetsi pastorek nez to lamat pres 10z pastorek. To je cele..

Reagovat
squalo
squalo

1.6.24 12:01

Prošel jsem více článků, nejčastěji zmiňují že největší pastorek má mít 46 zubů.

Kde myslíte, že bude změna oproti 12speed kazetám?

Přidají pastorek s devíti zuby?

Zachovají nejmenší 10 a zlepší se odstupňování ve spodní části kazety?

Pastorek přibude v horní části kazety?

Sada na kole Petra Vakoče

https://velo.outsideonline.com/…ound-gravel/

Reagovat
miťo
miťo

1.6.24 11:36

jecnak: sadu ještě nikdo neviděl, ale debatovat o ní teoreticky snad můžem :D

cyklista86: letos jsem dálky jel na 11–32 a 46/34. Spokojenost vzhledem k mírnému tempu, jen šlapat z kopce nad 55km/h se moc nevyplatí. Jednopilu bych nechtěl. Jediný případ, kdy mě dvě pily štvou, jsou jízdy nad 500km, kdy mě prudí myslet na řazení při nevyspalosti a únavě. Vlastně ono pak myslet na cokoli docela bolí :D

Otázka: jak moc efektivní je jet pastorek 10z? V tom se musí ztrácet mrtě energie. Už příchod 11z v devadesátkách byl pro vysoké ztráty přenosu kritizován.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

1.6.24 11:21

cyklista86: Já jezdím jednoplacku na silnici s přestávkami už 15 let, takže bych to tak tragicky neviděl. Kazeta 10–44 je pro mě rozsahově až moc, vystačil bych si s 10–36. Před 15 lety jsem vozil 11–32 a pokrylo to jak tréninky s oddílem, tak cestu Velkých Alp (mě jsem mladší nohy). Silničáři jsou však dost konzervativní, co se převodů týče, tak jim to bude trvat trošku déle než se jednoplacky přestanou bát.

Reagovat
cyklista86
cyklista86

1.6.24 11:05

jecnak jednoplacka na silnicce je nesmysl. Protoze neni efektivni pouzivat male pastorky. Retez se moc lame a je tam vetsi odpor. To je jeden z duvodu proc se pouzivaji dnes i vetsi prevodniky. Protoze pak zavodnici muzou pouzivat mene mensi pastorky pro stejne tezky prevod.. Pokud to ma byt kolo pro normalniho cloveka tzn. univerzalni koho na vsechny profily kde nebude pred kazdou jizdou menit kazetu nebo prevodnik, tak je dvouplacka jedine smysluplne reseni. Neco jineho je u zavodaku, kteri nemaji problem si podle profilu trate menit kazety a prevodniky.

Reagovat
jecnak
jecnak

1.6.24 11:05

Jsem rád, že se to tu zas přítelsy hrotí, ale sadu nikdo v reálu neviděl, natož aby na ní jel.

Můžu říct, že ač jsem prakticky komplet přešel ze Shimana na Sram, tak bych si asi zvyknul i zpět. U AXS se mi líbí hlavně opravdová bezdrátovost, zaměnitelnost MTB, silnčních a gravel sad,zaměnitelnost baterek v systému, jednotná nabíječka, fungující wattmetry., bezdrátový přidavný tlačítka. Shimano má zase pořád lepší náběhy na kazetách a převodnících, mnohem spolehlivější brzdy.

Reagovat
goofy
goofy

1.6.24 10:07

miťo
miťo

1.6.24 10:01

zirecek: kdepak armáda, na kádrování jsou největší odborníci tady na BF ve vláknu o vtipech :D

Zpět k tématu. Prý ty nové páky od Sramu tečou. Nekupovat první sérii, počkat na vyladění detailů asi?

Reagovat
nomecz
nomecz

1.6.24 09:53

Zajimave , predpokladam ze to zas bude sada minimalne za kilo …

Reagovat
zirecek
zirecek

1.6.24 09:29

orm: Avšak ta sada vznikla na poptávku e-biků. My z toho můžeme jen těžit, protože máme bytelnou sadu, jak bývalo historické Shimano. Mě sada zaujala. Avšak stávající mechanická 1×12 je pro mne v podstatě bezúdržbová sada s teflonovým mazivem řetězu. Nejvíce „údržby“ je občasná výměna jednoplacky.

miťo: Nepochopil si formulaci o e-biku, ani nadsázku, srandu. Konzerva a fosil je úsměvný popis dnešní doby. Sám jsem v ledasčem konzerva a fosil. Nemám problém si udělat srandu ze sebe. Příspěvek nebyl určen primárně Tobě. Kádrování a policajta mravních hodnot b-f si můžeš nechat do armády.

Reagovat
miťo
miťo

1.6.24 09:15

mirotec2: křížení neovlivňuje řazení, ale životnost převodové soustavy plus nějaké ztráty a nelibé zvuky jako bonus :-)

Reagovat
orm
orm

1.6.24 09:02

@mirorek2: Jakoze si lidi stezuji, ze je to pomale (pomalejsi nez mechanika nebo axs) a proto je to to nejlepsi ;-)?

Reagovat
mirorek2
mirorek2

1.6.24 09:00

Furt soudy aniž by to kdokoli jel, klasika bf:-)… V klidu pánové, T eagle řadí a funguje nejlíp, jak kdy mtb řazení fungovalo a křížení ho fakt neovlivňuje. Nevím, proč by to u tohoto mělo být jinak.

Reagovat
orm
orm

1.6.24 08:59

@zirecek: Neni to ebike sada, ale diky sve odolnosti je pro ebiky vhodnejsi nez hyperglide.

@mito: Jak pises, 3mm dovnitr nebo ven, porad je to sirsi kazeta, tj. vetsi krizeni.

Reagovat
miťo
miťo

1.6.24 08:42

marshall: pochopil jsem, že 3mm dovnitř, jak psal Hnoj, je ke středu náby ;-) Takže 3mm ven. Ale i tak, na silničce s krátkou zadní stavbou se to musí křížit v obou krajních polohách.

Reagovat
marshalll
marshalll

1.6.24 08:28

@miťo: posunuli to ven, směrem k patce rámu ;) s tím tak posunuli řetězovou linku klik na DUB wide – 55mm

@hnoj:oc si těch 13sp nedokážu na bajku představit. Vzhledem k tomu, že aktuálně využívají NW zubů na prakticky všech pastoracích (rozuměj na všech se sudým počtem zubů – tedy kromě setup 21z pastorku) tak přidání dalšího pastorku by tenhle koncept dost rozhasilo. Nepředpokládám, že by na bajku chtěli přidávat třeba 11z nebo dávat ještě něco většího než 52z.

Spíš by mě zajímalo, co bude na 13sp za řetěz. Jestli budeme mít další „nekompatibilní“ flattop, či tak něco ;)

Reagovat
miťo
miťo

1.6.24 08:05

zirecek: další kolo bude jako ebike jo? To jo, už je to standard na běžné ježdění. No ale teď vážně. Nemusíš urážet zastánce jednoduchosti pojmy jako konzervy či fosilové. To je trapný. Kup si na kolo co chceš, ale nekádruj ostatní.

Hnoj: pokud největší kolečko posunuli o 3mm dovnitř, musí to křížení řetězu stát za to. I tomu se říká pokrok :D

Reagovat
zirecek
zirecek

1.6.24 06:37

Také to vypadá, že nová kazeta Sram má trochu lepší odstupňování při třináctce, méně lineární.

Reagovat
Alojs01
Alojs01

1.6.24 06:34

Za me super, uz celej lonskej rok jsem jezdil na silnici 1×12. Takze bomba na gravela i silnicku.

Uvidime, kdy to dostanou i na sady Force a Rival a hlavne za jaky ceny… :-)

Reagovat
zirecek
zirecek

1.6.24 06:33

orm: Linkglide je primárně robustní, těžší e-sada s větší odolnosti, jednoduchostí. Což Tobě vyhovuje, jinému nemusí. Já vozím 12ku XTR s kazetou Eagle. Avšak kazeta XTR řadí lépe než Sram. S mechanikou nemám problém, ale další kolo bude elektrika, ta je standard na „běžné“ ježdění. Není důvod ji nemít.

13ka mnohým zlepší důvod k jednoplacce. Třeba jak říká jecnak – dává to pak ještě větší smysl na gravel a silnici.

Že další přidání pastorku je krok zpět se traduje od zavedení 9ky. Největší konzervy a fosilové ještě přešli na 3(2)x10. Zbytek mentálně nedali.

Každý ke svému, máme výběr. Jen není nutné to každému tlačit, že. Já doufám, že Japonec někdy udělá full bezdrát elektriku, protože v tomhle neuvěřitelně zaspal dobu.

Reagovat
Kubánec
Kubánec

1.6.24 05:30

Já o ničem nevím :)))

Reagovat
orm
orm

1.6.24 01:04

@hnoj: a 13s posunou o dalsi 3mm? Linkglide jsi nezkousel, ale vis za to bude spatne, na zaklade zkusenosti shimana z roku 2015. Ok, to dava smysl. Vsak je super, ze je na vyber. Jupici sram a lidi co chtej fajn funkci a vydrz, tak shimano. Ze je 12s nejlepsi si nemyslim. Proc by podle tebe melo byt nejlepsi?

Reagovat
nooski
nooski

1.6.24 00:52

Shimano se pořád snaží vyrábět sady na kola? :-) Ale jo, pedály jim jdou. Tohle bude fajn ;-)

Reagovat
Hnoj
Hnoj

1.6.24 00:04

@orm. V tom je ale ten vtip 12 t type (a říkám to od chvíle, co jsem to prvně viděl). SRAM posunul kazetu díky direct montáži cca o 3mm dovnitř, takže získali prostor pro další převod při zachování šířky řetězu a rozestupu pastorku. Bude to radit stejně dobře jako řadí 12sp.

Nevím. Poslední Shimano, co jsem měl na kole bylo XT rady m8000 a byla to nekonečná sračka. Nechci se už k japoncum nikdy vracet.

Osobně si myslím, že nic lepšího než axs 12sp aktualne na trhu není.

Reagovat
orm
orm

31.5.24 23:33

@Hnoj: Linkglide jsi zkousel nebo mluvis o 11s hyperglide? Proste s rostoucim vekem tihnu cim dal tim vice k jednoduchosti, co nejvetsi bezudrzbovosti a pomeru cena vykon. Technologie shimano linkglide to pro me splnuje. Vice nez 12s mechanicke sady (jak shimano, tak sram) a o elektrice ani nemluvim. Jaka asi bude spolehlivost a vydrz systemu, kde na stejny prostor natlacis dalsi pastorek a retez budde jeste uzsi? Verim tomu, ze marketing SRAMu bude bajit, ale tomu uz nikdo soudny nebude moci verit :-). Tohle uz necham jupikum.

Reagovat
jecnak
jecnak

31.5.24 23:32

Jsem pro. Jeden prevod navic by se mi na jednoplacce hodil. Pak by mi zacla davat smysl i na silnici.

Reagovat
Hnoj
Hnoj

31.5.24 23:20

@orm. a důvod? Já mám na biku klasickej eagle axs a rozhodně bych neměnil. A za 11sp shimano ani, kdyby mi za to platili.

Reagovat
puka
puka

31.5.24 22:38

Už někteří výrobci rámu začali vyrábět gravel s UDH patkou?

(Jen do větru: dvanáctky jsem letos hodil do koše a raději vozím na třech kolech jedenáctky. Při pohledu na třináctku si jen klepu na čelo)

Reagovat
orm
orm

31.5.24 22:33

@Hnoj: Nevim zda je to dobra cesta do terenu. Ja treba planuji po sezone downgradovat na 11s shimano linkglide. Gravel a silnice ok.

Reagovat
orm
orm

31.5.24 22:31

Pockej chvilku a napise ti tu sem kubanec, ze uz to ma na kole a je to bozi :-).

Reagovat
Hnoj
Hnoj

31.5.24 22:30

Což znamená jedinou věc. Další eagle bude 13sp.

Reagovat

Další galerie z kategorie

jinotaj 10
Hovnousek14 0
GrebFuf 6
petr81 3
frontliner 10
káňa 12