Gravelparáda na Korsice

Přidat foto

Balení kola pro přepravu v cyklovleku jsem, podobně jako má žena, věnoval maximální pozornost :-)

Do kempu jsme kvůli poruše trajektu dorazili místo v sobotu večer až v neděli v poledne. Po obědě jsme vyjeli protočit nohy do blízkého okolí. Vyzkoušeli jsme si například i strmé stoupání k vysílačům na kopci Punta di a Varra (172 m)...

... odkud byl výborný rozhled po okolí. Maják uprostřed snímku vzadu, ke kterému jsme následně mazali....

.. byl, bohužel, nepřístupný.

Lávka přes moře

Cestou zpět vnitrozemím do kempu mi přes cestu přeběhla želva. Byla překvapivě rychlá, než jsem se zorientoval a vyndal foťák, byla už na druhé straně v trávě :-) .

Druhý den byla špatná předpověď počasí, takže jsme opět zbaběle jezdili jen kousek od kempu - k říčce Cavo...

...která vytváří řadu tůní...

... vodopádů a dalších podivuhodných útvarů.

Avizovaný déšť zatím nepřicházel, tak jsme se překulili přes pěkný most na druhou stranu řeky Cavo...

...a pokračovali po prašné cestě do kopců...

.. přes sedlo Bocca di Sadica (526 m).

Meteoradar už nevěstil nic dobrého, ale strmý kopec Punta di Calcina (371 m) s vysílačem a lezeckými terény v nejvyšších partiích jsme nemohli vynechat.

Pekelné stoupání na Punta di Calcina. Vylámat to nahoru, omrknout lezce a rychle do kempu. Liják byl jen kousek za námi.

Třetí den už déšť nehrozil, tak jsme naplánovali 147 km dlouhou trasu (celou po asfaltu) do horského sedla Bocca di Vaccia (1191 m).

Cesta na Bocca di Vaccia. Široko daleko nikde nikdo (teda kromě drahé polovičky) - to mám rád :-)

Bocca di Vaccia (1191 m)

Podvečení návrat přes sedlo Illarata (997 m) s požární cisternou. Na Korsice jsou požáry noční můrou, proto jsou cisterny v horách rozesety všude možně.

Den čtvrtý - výjezd k salaším Bitalza.

Místy hodně rozbitá prašná cesta odbočuje z panoramatické asfaltky pod sedlem Bacinu.

Opuštěná horská vesnička Bitalza z kamenných domků leží na horském hřebeni ve výšce 1040 až 1070 m nad mořem.

Kdysi sloužila pasákům ovcí. Dnes kamenná stavení fungují převážně jako chaty a ožívají jen v létě.

Kamenný kostelík Saint Vincent de Paul v Bitalze

Zpět do civilizace jsme se vraceli prašnou cestou vedoucí z pod sedla Bacinu do vesničky Pascialella.

Graveldálnice

Páty den jsme dupali po asfaltu k vysílačům (1100 m) nad přehradou Ospedale.

Nad vysílači zpevněná cesta skončila a bylo třeba občas potlačit.

Za což jsme byli odměněni velkolepým výhledem na přehradu Ospedale, zásobárnu pitné vody pro jihovýchodní část Korsiky včetně Porto-Vecchia s hrází v nadmořské výšce 951 m.

My však pokračovali dále do hor.

Až na kopec Punta di U Corbu (1213 m) s dalekým rozhledem na všechny světové strany.

Dolů jsme nejdříve taky chvíli ťapali pěšky, ale pak už letěli po pěkné gravelspecific cestě...

...až do vesnice Carbini s pozoruhodnou samostatně stojící zvonicí a kostelem bez zvonice.

Zpět do kempu jsme se vraceli už jen po asfaltu přes pěknou horskou obec Levie.

Poslední den bylo na řadě pravděpodobně nejnavštěvovanější horské sedlo v okolí, Col de Bavella (1218 m). Necelých 9 km k Bavelle se zadařilo jet mimo asfalt.

Závěr už klasicky po silnici.

Col de Bavella (1218 m) byl částečně v oblacích, všude spousta lidí, aut, motorek, autobusů. To já nerad.

Takže rychle prozkoumat blízké okolí a honem dom :-) .

Po dvou letech jsme s drahou polovičkou opět vyrazili na Korsiku. Tentokrát jsme využili služeb CK Adventura a usadili se na 6 dní v kempu Golfo di Sogno kousek severně od města Porto-Vecchio. Celou dobu jsme tedy jezdili „kolem baráku“, ale jak to na Korsice bývá, pořád bylo co objevovat. Celkem jsme nahrkali 540 km a nastoupali 9900 m.

(vloženo 27.5.24)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Alojs01

28.5.24 20:42

Je to jedna z mala destinaci, ktere se neomrzi a muzu ji navstevovat vicekrat.

Krasny report :-)

28.5.24 17:52

Single, tak to jsem ráda, že jsou pořád takoví. Přesně jak píšeš, srdcaři.

A už končím s reklamou :-))

28.5.24 17:27

Singlespeed: Corsica Ferries jsou dobrý ;-) Jezdím s nima na Mallorku. Na podzim, když jsem se vracel poslední lodí, tak mi dvakrát odložili odjezd kvůli počasí. Automaticky mě odškodnilii kajutou zdarma :-)

28.5.24 16:57

Děkuji za pochvaly, holky a kluci :-).

wego1991: používám weby národních meteorologockých služeb (na Korsice meteofrance.com) a radar v aplikaci Windy. Ale matka příroda si stejně dělá co chce ať čumím do čehokoliv :-) .

mamka: S Adventurou jsem byl poprvé a projevili se jako profesionálové, nadšenci a srdcaři. S klidem vyřešili krizové situace (ranní trajekt kvůli poruše vůbec nejel, tak zajistili noční spoj včetně kajut na spaní zdarma a při zpáteční cestě ještě vyjednali s Corsica Ferries na lodi obědové tříchodové menu taky zdarma jako kompenzaci za zrušený spoj a podařilo se vyřešit i nepojízdný autobus v půli cesty zpět, kdy nám ujel poslední vlak na Moravu a jeden ze spolumajitelů nám půjčil na noc svoji garsonku v centru Prahy a ráno nás dovezl s koly a zavazadly na hlavní nádraží.

28.5.24 15:32

@Hagner, brtníček : hošííí, kolik smajlíků bych tam měl dát, abyste to pochopili? :-D

28.5.24 15:25

Nádhera :-)

ad vpa007 – na delší turistiku kvanta vody o prázdninových měsících horko jak cip

28.5.24 15:09

Výborný report, opravdu motivační, díky.

S Adventurou jste byli spokojeni? Byla to moje oblíbená cestovka, když byl ještě čas se poflakovat :-)

28.5.24 14:28

Hm… Pecka. Mám Korsiku v plánu na léto, ale teda „jen“ koupačka a turistika, cestu autem… Po tvým reportu se těším o dost víc!

28.5.24 14:25

Kouba2005: jde videt, že nečteš vlákna o cestování a nesleduješ singlovy fotky. :-) jeho pojetí cyklistiky je mi blízké.

28.5.24 12:19

Krása. Korsiku mám už dlouho na To do listu.

Ze zvědavosti do placu: Co používáš (používáte) za appku na počasí? Mi se osvědčilo Počasí 24 (tak je to v Google play, ale není to česká app ikdyž název to napovídá a je dokonce i v češtině). Má i radar a je dost přesná i v zahraničí…

28.5.24 12:18

Ty panoramata!!!

Paráda

28.5.24 12:05

Jinak teda jako vždy krása! Tu přehradu jsem měl letos na jaře v plánu, ale nedopadlo to, ostatně jako celý jaro :-( Tak snad příští rok ;-)

28.5.24 12:02

Kouba_2005: twl to nemáš vůbec rozhled ;-) Pokud chceš jet do neznáma, tak Single funguje jako něco mezi googlem a wikipédii ;-) Vždycky má doporučení! Osobně vyzkoušeno a skvělý :-)

28.5.24 11:53

Korsika je super. Z pohledu dovolené se mi líbí, že moře a hory jsou od sebe vzdálené pár kilometrů. Jen je to teda už dost daleko a letecké spoje z ČR či Polska žádná velká hitparáda.

28.5.24 11:39

Parádně si užít výlet na kole je jedna věc a napsat o tom parádní fotoreportáž je věc druhá. Tady se povedlo obojí. Díky za rozšíření obzorů!

28.5.24 11:21

Single, super! Parádní poježděníčko, tak jak ty to máš rád! Zábal kola nemá chybu! GJ! ;-)

28.5.24 10:34

Pecka, umíte si užívat. Fotky jsou silně motivační, hned bych někam vyrazil.

A paní má teda fyzičku, klobouček!

28.5.24 09:49

Špičkový report, krásný fotky. Dobrá inspirace k podniknutí výletu. A mirelonový kolo jako bonus :))) Díky.

28.5.24 09:42

Parádní report.

28.5.24 09:41

Veliká krása! Já myslel, že tu jen kydáš, a ty fakt asi jezdíš na kole :-D Super výlet, ty metry nahoru, fíha.

28.5.24 09:30

Ta ochrana kola :-D

28.5.24 08:30

ha parádní. píšu si na seznam :)

28.5.24 08:18

Jak jsem zápecník, mám to rád u nás a nerad někam jezdím, tak tohle je fakt paráda!

28.5.24 08:08

Krásná dovolená.

28.5.24 07:58

No nádherný. Děkuji za vylepšení posnídaňové siesty :-)

28.5.24 07:42

Parádní report a krásné fotky . Díky za připomenutí Korsiky .

28.5.24 07:26

Opravdu parádní fotopříběh. A taky hodně inspirativní!

28.5.24 07:16

Luxus.

28.5.24 07:13

Je super zalva. Jsme meli takovou snad 15 let. Nejradsi vegetila za lednickou jak je ten teplej motor. :D

28.5.24 05:54

Moc hezky, tam by se dalo užít i na MTB.

28.5.24 05:42

uff parada!

28.5.24 00:38

Některé místa bych chtěl vidět naživo.

27.5.24 23:49

Nejen „gravelparáda“, tohle se opravdu moc povedlo. Krásný fotobříběh:)