Oleštěné kotouče i desky.

Přidat foto

Zdar hodím to sem. Na nový výplety jsem dal nový HS2 kotouče ( 200 mm ) k tomu i nový desky. Používám origo Sram metalický destičky na Code RSC.

Nevím proč se mi desky i kotouče oleštily jak zrcadlo a samozřejmě to nebrzdí tak jak by mělo.

Mám na to najeto cca 200 km hlavně endura z kopce, myslím že brzdím snad dost. Na lokálech tu máme i přes 200 výškových metrů převýšení ve slušným sklonu..

Kotouče jsem hned jak byly nový ještě preventivně odmašťoval. Pak jsem brzdy poctivě zajížděl na dlouhém kopci několikrát dolů.

Nejsem si vědom že bych to já pak mohl zamastit – jsem na to velmi opatrný, žádné spreje v blízkosti kola nepoužívám, na řetěz mám wax.

Nějak si ta kombinace nesedla dohromady – čím to může být ? Mastné desky už z výroby ? Předek i zadek ? I desky jsme zkoušel preventivně odmašťovat.

Už jsem se naštval a koupil fialový Galfer desky a vyzkouším je. Co s kotoučema ? Obrousit smírkem nebo nechat tak a brzda to zpracuje a obrousí ?

Dokud jsem vozil Centerline kotouče tak jsem neměl problém.

(vloženo 16.4.24)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
theedge
theedge

17.4.24 18:34

Vzal 400 smirkem a dal novy desky. Tak uvidíme.

kotew: Ne nevozim. Co tam jsou tyhle kotouce tak kolo jezdilo jen vevnitr v aute.

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

17.4.24 18:18

Nevozíš bajk na tažným za autem?

Reagovat
becis
becis

17.4.24 14:53

Něco podobného se mi stalo na XTčkách pár týdnů zpět. Vypadalo to podobně jako u tebe, ale s tím že na konci vyjížďky to brzdilo dobře a na začátku mizerně, což by ukazovalo na nějakou mastnotu.

Desky jsem opálil nad plynovým sporákem a kotouč vzal smirkem, od té doby je to v pohodě.

Reagovat
Kubánec
Kubánec

17.4.24 14:47

U nás kluci na servise destičky vypálují a brousí jak tady už padlo. Koutouče jen odmastí, dál neřeší.

Reagovat
theedge
theedge

17.4.24 13:06

Dík všem za rady a podporu :-D kotouče vemu smírkem, dám nový Galfer desky a ty Sram desky pak zkusím vypálit a přebrousit, ale nevím jestli budu mít ještě odvahu je tam vracet.

Takhle totiž ty desky a kotouče vypadají po víkendu na Rychlebech a to už mě fakt naštvalo. Rychleby nejsou nějaká vražda z kopce ale i tak tam člověk něco nabrzdí. Jakýkoliv píseček se tam dostal tak kravál jako prase, skřípění, v desce vybroušená drážka, ale jinak furt zrcadlo.

Reagovat
Rudyshy
Rudyshy

17.4.24 10:04

desky vyhodit a kotouc jen odmastit. je to nenasakave takze delat stim nejaku vacsi alchymiii je zbytecne.

Reagovat
Stekop
Stekop

17.4.24 10:03

Ahoj, určitě udělej co už tu psali, kotouč odmastit a přebrousit smirkem. Destičky přebrus taky, aby byly opět matné a pak je vypal, pokud jsou mastné olej ti bude destičkou teplem zlínat nahoru a objeví se mastné fleky pokud nejdou vypálit a olej i po několikáté vzlíná pak máš 100% jistotu že jsou v prdeli…

Věc další není odmašťovák jako odmašťovák mě se v poslední době v dílně osvědčil na brzdy Berner.

Pokud nemáš hořák na vypálení tak jde použít odmašťovák, který nastříkaš na desky a mokré je zapálíš a necháš vyhořet, ale dej si pozor hoří to jak kráva použij například starý pekáč ať si nezapálíš barák.

Horkovzduška je k prdu ta jen desku ohřeje mastné desky potřebuješ vypálit, aby olej na nich vyzlínal a vyhořel.

Jinak olej na desky se může dostat, ikdyž vše děláš pečlivě, stačí na cestě louže a v ní trochu oleje. Brzdy ti pak budou kňučet a ztratí sílu a dojde k vyleštění ze zkušeností stačí udělat co jsem napsal. Úspěšnost cca +90%

Reagovat
suslos
suslos

17.4.24 10:00

Zajímavý, podobnou zkušenost nemám a postup „zajíždění/ne­zajíždění) mám zcela odlišný. Každopádně HS2 kotouče používám k plné spokojenosti, stejně tak jako původní centerline patří k těm tvrdším – tedy s dlouhou výdrží, ale bez mega pocitu "zákusu“ jako například shimano kotouče.

Nové desky – dám pod tekoucí vodu a třu brzdné plochy o sebe – toto simuluje „zajetí“ → dám je do brzd a brzdím od prvního metru na trailu. Žádné další zajíždění.

Brake cleaner – nevím jestli v něm může být chyba, důležité je ho nechat z povrchů vyprchat. Používám jakýkoliv na auta, 600ml stojí vždy max 100kč, Force/mucoff za 2–3 násobek je dobrý vtip.

A pak desky – asi nedáváš sintry jen tak (preference, zkušenosti apod.), ale mě se osvědčily za poslední roky naopak organiky – asi nejlepší desky jsou zelený od Sinteru, s těmi jsem mega spoko. Sintrovaný dávám pak na zadní brzdu když vím, že budu hodně jezdit ve sračkách, nebo v mega kopcích.

Asi jsem moc nepomohl, spíš se vyblil, každopádně kotouč vem smirkem a desky dáš při nejhorším nový a brzdit to bude fest.

Reagovat
plachťák
plachťák

17.4.24 09:51

Všechno už bylo napsáno, ještě to nevzdávej. Desky můžeš vyhodit kdykoli… odmastit obojí isopropylalkoholem, přebrousit obojí, desky zkusit horkovzdušnou pistolí/vypéct a znovu odmastit. A pak zkusit zajet… Zkoušel jsem všechny možné „čističe/odmaš­ťovače“ brzd… Nic dost dobře nefungovalo – nejlíp opravdu funguje na odmaštění isopropylalkohol (barvy laky, OBI, starší drogerie). Stojí pár korun a na čištění všeho možného od brýlí po přední sklo v autě je to pecka.

Reagovat
baboon
baboon

17.4.24 08:36

Z mé zkušenosti: oleštěný desky = jsou něčím kontaminované, kotouč je nejspíš následek, ale hned jak hodíš nový desky, zrcadlo rychle zmizí ;) Určitě bych na desky preventivně nic nestříkal.

Reagovat
MikeTree
MikeTree

17.4.24 08:29

pro theedge: Jestli tě můj profil uráží , tak mi to prosím promiň. K tvému profilu – „palec hore“ , jezdíme za stejnou značku Nukeproof, akorát ja mám Gigu. Tak ať ti to jezdí a taky brzdí !

Reagovat
mirorek2
mirorek2

17.4.24 08:08

Nepoužíval bych ten čistič, už nevěřím ničemu.

Reagovat
theedge
theedge

17.4.24 07:55

Jo že vyhodím desky jsem se smířil, ale kotouče bych nerad – odmastím a přebrousím.

Reagovat
esmo
esmo

17.4.24 06:35

Stalo se mi naprosto to samý se Shimaňáckým ICETech koutoučem … nezbylo mi nic jinýho, než ho vyhodit. Desky jsem taky raději vyměnil, abych novej kotouč případně nekontaminoval nějakým bordelem z těch desek.

Nepřišel jsem nikdy na to, jak a proč se to stalo … ale od té doby se to už nestalo :D

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

16.4.24 23:33

Osobne brzdy taky nezajizdim jinak nez prvnich par metru trailu, ale to hrozne zalezi na trailech. Vetsino to znamena vyrazit, a na necem strmem jednou poradne zabrzdit. Na vrsku skalky si vzpomenu, ze jsem bez brzdy, na spodku skalky je vse jak ma byt.

Kdyz mam s brzdama nejaky problem, prvni krok je vetsinou najit nejaky vetsi kopec nez tech ~8.6%, idealne na trailu a proste tomu nalozit. Kdybych mel k dispozici jen ten 1.5km kopec, tak se nahore trochu rozjedu, chytnu brzdu a slapu co nejsilneji proti co nejvic zatazeny brzde. Vice mene ze vsech sil jak kdybych jel 25% kopec nahoru, nemusi to jet rychle, jen udrzovat nejaky pohyb s co nejvetsi silou na brzde, co nejaky pohyb dovoli.

  • Pokud je to kontaminace, rozhodne to ucitis a brzda by mela nastoupit po chvili, i kdyz jen kratkodobe at uz je na tom snad cokoliv
  • Pokud je to spatne zajete, jeste jsem nevidel ze by to po tomto zakroku nebylo vyresene, ale pokud ne, dal bych tomu lehky smirgl a opakoval

Mozna je to vic prace nez ty desky vyndat a obrousit..ale ja povazuju brzdy za temer bezudrzbovou zalezitost a myslim ze pravidelna naloz velkou silou je podstatna cast spokojenosti brzd.

Reagovat
theedge
theedge

16.4.24 22:25

Mike: Co to je za fake profil ?

BTW: Do trailu už radši jedu s rozjetýma brzdama protože bych nechtěl během těch tvých 100m třeba objímat strom.

Reagovat
MikeTree
MikeTree

16.4.24 22:13

Tvl…v dnešní době zajíždět brzdy?…jsem měl formuly a teď mám haesy Dominion…a zajíždění trvalo prvních 100m na trailu. ????????

Reagovat
theedge
theedge

16.4.24 21:23

novas: mám tu takovou lesní asfaltku – 1,5 km, 130 metrů dolů cca vyrovnaný sklon.

Několikrát pomalý dlouhý brdždění až jsem cítíl že už to zabírá. Pak pár sprintů dolů s prudkým bržděním, Jel jsem to myslím 3×. Pak už normálně na trailech.

Jo přebrousím to a uvidím …

Reagovat
ufoncz
ufoncz

16.4.24 21:17

Používám toto: https://www.koloshop.cz/…-sprej/72484?… – ale když k sobě desky a kotouče perfektně nesedí (jako teď právě Code RSC a Galfer 203 mm, což je řešeno podložkama na uchycení třmenu), tak to je stejně tichý jen tak půl hodiny po aplikaci. Ale brzdí to dobře, i když to vydává doprovodný pazvuky.

Reagovat
novas752
novas752

16.4.24 21:12

Hele a jak si to přesně zajížděl?

Kotouč bych poctivě přebrousil-poškrábal a desky taky. A zajel znovu správně, ideálně teď když je zase trochu mokro – v bordelu a mokru se ty brzdy zajedou paradoxně nejlíp.

Reagovat
theedge
theedge

16.4.24 21:07

ceo: jo to se mi letos stalo na starým zimáku. Proteky 15 let starý třměny kolem pístku a dostalo se to taky na kotouč – to ale přestalo brzdit úplně. A když jsem vytáhnul desku tak byla z druhé strany kapalina.

Tyto brzdy jsou nový od zimy, tak nečekám že by tekly kolem pístku – ale zítra na se na to podívám. Plechy na deskách jsou od pístků otlačený, ale kapalinan a nich vidět není …

Přidávám foto – jedna fotka je ta deska od kapaliny ze zimáka

Reagovat
LM
LM

16.4.24 20:50

Já na odmašťování používám IPU (isopropylalco­hol). Litrovka pixla stála v elektru cca 200 Kč. Je to doporučovaný při servisu odpružení, protože se to všechno odpaří a nic po tom nezůstane. Suprově se s tím čistěj i brýle :-)

Reagovat
theedge
theedge

16.4.24 20:26

používám toto – nikdy jsem s tím problém neměl.

https://www.koloshop.cz/…600ml/114524?…

Pokud doporučíte něco lepšího tak se tomu nebráním.

Reagovat
ceo
ceo

16.4.24 20:25

Mně něco podobného teď udělalo Shimano. Z ničeho nic. Měním třmeny. Prolínal olej kolem pístků. a kontaminoval desky ze strany od pístků…

Reagovat
Zdyn
Zdyn

16.4.24 20:20

Jaký Force čistič používáč? Přímo speciál na odmaštění brzd?

Zkusil bych: smirkem obrousit povrch destiček a pak je pořádně vypálit třeba horkovzduškouš. Pokud je v nich mastnota (vypadá to tak), tak se z nich bude kouřit. Pak je opět lehce přejet smirkem.

Kotouče přejet také smirkem a celé to znova zajet.

Jinak tak to vyleštěný kotouč nijak špatný není. Problém bude hlavně v deskách.

Reagovat
theedge
theedge

16.4.24 19:35

Nevím – jestli ty kotouče vzít plynovou pistolí z kuchyně a pak smírkem ? Aby to ten plyn naopak ještě nezamastil.

Nebo nějakej woodoo rituál :-D

Reagovat
juraj.9
juraj.9

16.4.24 19:01

Mam stejny kotouce i brzdy a nikdy jsem nemel podobny problem..Desticky pouzivam org.Sram metal.nebo od Nukeproofu jak metalicky tak organicky.Na odmasteni pouzivam IPU Wurth Ty tvoje desticky jsou fakt jak zrcadlo,to vypada na velkou zahadu…

Reagovat
theedge
theedge

16.4.24 18:37

Používám obyč Force čistič – tak nějak ho mám odzkoušený že mi fakt i hodně vysuší ruce. Je to ten stejnej co jsme používal na Centerline.

Kdysi dávno jsme měl cosi z Alzy a to bylo navoněný a zdálo se mi že to i spíš mastí než odmašťuje.

Právě že jsem s origo sintr deskama a Centerline nikdy neměl problém, ale tady mi to nějak nesedlo.

Reagovat
mirorek2
mirorek2

16.4.24 18:31

Vždy jsem používal desky Sram sintr origo na Cody a byly super. Kotouče jsou tvrdší, ale to Centerline taky. Nemáš něco s tím čističem? Toto se stalo ženě na kole s Centerline kotouči a Shimano brzdami, ona nevyvine takový tlak na páku/pístek a proto to oleštila do zrcadla. Pak to jen kvičelo a nebrzdilo. Vyřešil jsem to: A4 brzdy a „měkké“ Magura Storm HC kotouče, brzdí jí to jak víno

Reagovat

Další galerie z kategorie

mikš 15
funkatron 0
gemini 3
Lister 16
vaclaw 7
Livina 35