Co k tomu říct ?

Přidat foto

.

(vloženo 2.1.24)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
orm
orm

5.1.24 21:50

@LM: Byt v prizemi a okna na urovni ulice? Takove byty se stavej :-)? Musis to brat tak, ze cokoliv co ti komplikuje pouziti kola jako dopravniho prostredku, tak vede k tomu, ze premyslis jestli to kolo pouzit nebo ne. Je rozdil sejit do prizemi, vzit kolo a jet nez jit do sklepa a tahat to kolo ze sklepa do prizemi a jet. Vem si treba vozeni ditete na kole do skolky nebo na hriste. Dite 1.5 – 2.5 roku. Nemuzes ho nechat v prizemi na chodbe a jit do sklepa pro kolo. Musis ho vzit sebou a pak nejak tahnout kolo ze sklepa a zaroven resit dite. Silnej chlap to nejak zvladne, ale treba zenska? Je to opravdu rozdil oproti tomu sejit do prizemi, otevrit dvere, dat dite do sedacky a vytlacit kolo ven. O kocarcich ani nemluve. V soucasne dobe je vetsina lidi musi tahat do bytu. Takze ano sejit schody a vynest kolo je obcas neresitelny problem.

Reagovat
LM
LM

5.1.24 19:26

orm: To chci vidět jak developer dá kolárnu hned ke vchodu, kde jsou teď normální byty.

Tipuju, že pojišťovna bude chtít, aby kola byla za dvěma zámky, takže to máte dobře. A pokud někomu vadí sejít schody a vynést kolo nahoru a místo toho jde pěšky, tak to asi nemá do práce moc daleko :-)

Reagovat
orm
orm

5.1.24 12:53

Moje zkusenost je takova, ze pokud ma dum dobre pristupnou kolarnu/kocarkarnu, tak jak to bylo ve starych panelacich, s malou rezii v pristupu ke kolu, tak to zvysuje jezdeni po meste na kole. V soucasnem dome mame kolarnu ve sklepe, je potreba jit po schodech pres 2 uzamykatelne dvere. Ty schody jsou uz pro hodne lidi bariera proto, aby jeli na kole a misto toho jdou pesky nebo mhd. Pokud by se to udelalo chytre a kolarna byla hned u vstupnich dveri a bez schodu, tak to bude super vec, ale jak tu bylo napsano, asi to skonci zase blbe.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

5.1.24 12:33

A tak je to spravne, tak to ma byt. Úředník nejlépe ví, co občan potřebuje.

Reagovat
Yatza
Yatza

5.1.24 12:19

Dopadne to jak vsecko z EU: Uzitecnost a pouzitelnost v nejlepsim pripade sporna, za to to bude svinsky drahy, nekdo se na tom krasne napakuje a zaplatime to vseci, vcetne tech, co to nikdy v zivote nepouzijou…

Reagovat
psbiker
psbiker

5.1.24 01:17

To nebudou jen takové kolárny, ale místa s garantovaným nabíjením elektrokol, které budou místo těch toxických a obtížných fosilních automobilů :)

Reagovat
Honzis
Honzis

4.1.24 13:20

problémy jsou všude – i na vsi je aut násobně víc než před lety, takže se stojí „všude“, garáže pro 2auta skoro nikdo nemá. Člověka štve, že se musí bát o kolo někde u nádraží/obchodu a jezdit jenom na plečce, povětšinou místa na dešti. Kolárna v novém bytě ok, ale aby to neprojektovali někde venku s pletivem, s místem na 50cm řidítka atd.

Reagovat
orm
orm

4.1.24 10:30

@MirosPikos: Vsak tlacis na sve zastupitele v EU ne? Proc to delat na nizsi urovni. Letos jsou volby, tak muzes tlacit i ty.

Reagovat
MirosPikos
MirosPikos

4.1.24 09:52

Tak paráda, o čem se tu tedy bavíte? Výborný podnikatelský záměr. Tlačte na své developery při koupit bytů, ať počítá se stáním pro auta, kola, koně nebo velbloudy. Ta místa zaplaťte a můžete vesele pronajímat. Při takovém převisu poptávky nad nabídkou vám lidi utrhají ruce.

Pokud bych však přistoupil na vaší hru kolektivistů/so­cialistů a chtěl toto regulovat, tak k tomu vůbec není potřeba EU, která vznikla z úplně jiných důvodů, než torpédovat suverenitu členských národních vlád. Tlačte na své poslance ze současné kolektivistické vlády, nebo na tu kolektivistickou příští, ať noveluje stavební zákon, prováděcí předpisy, vyhlášky a já nevím co všechno. Tlačte na místně příslušné stavební úřady (tam budete mít trochu problém zaplatit vedoucí jednotlivých odborů, kteří dostávají za projekt na úrovni bytového domu 200.000,– (3 roky zpátky, České Budějovice,…teď už to bude zřejmě víc) ať tlačí na developery větších projektů do podzemních garáží apod. a to nejen u bytových výstaveb ale i u obchoďáků, které rostou jako houby po dešti (v Českých Budějovicích už budeme mít asi 7 Lidlů např.). Ještě rychleji rostou různé sklady, kam se vozí z „vyspělého“ západu nebezpečný odpad, který se v plochách namísto úrodné půdy ukládá, hutní a staví se na něm logistická centra (Okružní – České Budějovice viz. příloha).

Reagovat
rybička
rybička

4.1.24 07:52

Na nových sídlištích/de­veloperských projektech je vždy víc aut, než parkovacích stání, vidím to všude. Pronajmout ho, pokud ho máš a nepotřebuješ, je velmi snadné.

Reagovat
TheJD
TheJD

3.1.24 22:58

Bydlim v Brne na cca 50 let starem sidlisti, kde je parkoviste skoro plne i pres den, kdy lidi jezdi autama do prace a to je tady parkoviste hodne velke a i tak tezce nedostacuje. Spousta lidi auto nema, hlavne ti mladsi, kteri casto bydli v podnajmech treba prave v centru, protoze tam proste neni kde parkovat, ale to je zrovna netrapi. Naopak je hodne lidi, kteri maji aut vic (na domacnost). Nerikam, ze nutne musi bydlet na sidlisti, ale i takovych je urcite dost.

Reagovat
JendaH
JendaH

3.1.24 20:36

A stejně tak je často problém s parkováním kol :)

Reagovat
Alojs01
Alojs01

3.1.24 19:43

JendaH: to je bezne tak v sirsim centru. Tam, kde se byty stavi/stavely, je vzdycky s parkovanim problem. Na 1, kdo auto nema, je vzdy nekolik dalsich, ktere maji 2 a vic.

Reagovat
JendaH
JendaH

3.1.24 19:18

rybička: Kdyby bylo výhodné ho pronajímat, tak se staví místa nezávisle na nemovitostech a pronajímají se :)

TheJD: Nerozumím, v čem je formulace nešťastná? Minimálně v Praze je naprosto běžné, že lidi auto nemají, a pak efektivně využívají – budiž – 0.1 místa.

Reagovat
TheJD
TheJD

3.1.24 09:45

JendaH: Vzhledem k tomu, kolik lidi dnes ma dve a vice aut, mi tva formulace prijde dost nestastna. Stejne s kolama. Nekdo nema a jiny ma vic.

Reagovat
rybička
rybička

3.1.24 09:35

Vždycky ho můžeš pronajímat.

Reagovat
JendaH
JendaH

3.1.24 09:10

McBlacky: „Třeba nařízení, že každý byt musí mít parkovací stání je super.“ Já bych ho třeba nevyužil (nemám a nechci auto) a proto je tohle zbytečný náklad navíc (nebo v některých případech dokonce může zabránit stavbě nového/dalšího bytu, protože už není stání kam dát). Ale někdo to zase může mít stejným způsobem symetricky pro kolo (nemá a nechce kolo), takže nevím jak se k tomu postavit, ale přijde mi ta situace stejná.

(někdo by mohl namítnout, že i já auto občas využiju nepřímo (zásobování a tak) – jistě, to ale nevyžaduje kvótu jednoho stání na můj byt, ale třeba maximálně 0.1 stání)

Reagovat
Jenda
Jenda

2.1.24 20:18

Embi – pokud se nepletu tak příjem z daně z pohonných hmot nepokryje ani rozpočet ŘSD a sfdi;) tedy výstavbu a údržbu dálnic a jedničkových silnic (pravda částečně i s železnicí). Výstavba a údržba komunikací nižších tříd a silnic ve městě je dotovaná z ostatních daní. Tolik k tomu jak si řidiči spotřební daní vlastně všechno zaplatí sami

Reagovat
jIrI___
jIrI___

2.1.24 18:45

A přitom za těch zlých komunistů byla velká uzamykatelná kolárna v každém paneláku. EU objevila Ameriku, hallelujah! :D Nebo se spíše vracíme zpět do zmíněné minulosti a jedná se pouze o přípravu na to, že dostupnost osobní mobility, tzn. auta, bude jen pro vyvolené?

Reagovat
orm
orm

2.1.24 18:16

@embi: Plati malo. Dale musis rozlisovat mezi tim, kde se spotreba realizuje, tj. silnice a tim, kde pak odkladaji svuj vuz. Vuz, muze klidne stat a nic nespotrebovavat, tj. nic neplatit.

Jinak nevim co resis. Je spatne, ze si obyvatele prostrednictvim svych zastupitelu urcuji, jak ma misto ve kterem ziji vypadat? Podle me je to ok a je to bezne vsude na zapad a to v takove mire, ze se o tom nasincum ani nezda a parkovaci mista jsou proti tomu prd.

Reagovat
embi
embi

2.1.24 18:02

@eastwood: Nope. Kdo to chce, ten si to ma zaplatit. Spatne parkujici ridice maji fizlove pokutovat.

@kamaro: sice je to neucelova polozka statniho rozpoctu, ale to nemeni nic na tom, ze ridici tezce plati. zduvodneni si najdi sam. Silnice? Externality?…

Reagovat
Eastwood
Eastwood

2.1.24 17:46

@embi – Nejde o to, zda to chci nebo nechci já. Se můžu zeptat úplně stejně. To že to ty nechceš neznamená, že to nechce jinej. Kde se berete vy sobci neberoucí ohled na ostatní?

Nedostatek míst drasticky omezuje ostatní, kteří třeba ani žádný kolo ani auto nemají. Např. hasiči pořád (oprávněně) bulí, že na starých sídlištích neprojedou s cisternou mezi stovkami aut, zaparkovaných na trávě a na chodnících. Není lepší tomu rozumně předcházet?

Reagovat
kamaro
kamaro

2.1.24 17:40

embi: Výtěžek ze spotřební daně z PHM nejde na výstavbu dopravní infrastruktury. Jde do rozpočtu, kde se potom přerozdělí podle toho který z ministrů více řve popř. kde někdo hrozí stávkou. Takže může jít i třeba na řešení externalit dopravy, třeba do zdravotnictví kvůli znečištění. Čili neplatí, že čím více nebo méně se vybere na spotřební dani z PHM tím více či méně se bude stavět dálnic.

Reagovat
embi
embi

2.1.24 17:23

Samozrejme parkovani zdarma na ulici zrusit. Ja jsem nazorove konzistentni. Nutno podotknout, ze ridici si svou silnicni infrastrukturu zaplati spotrebni dani uvalenou na PHM.

@Eastwood: Developer chce vydelat penize, kdyz bude poptavka po 5+1 s mistem pro 10 kol, tak to bude stavet. At klidne dopadnem jako japonci, kde je problem?!?! To ze ty neco chces, neznamena, ze to chce nekdo jiny. Kde se furt berete etatisti?

Reagovat
Eastwood
Eastwood

2.1.24 16:59

squalo – to neni dobrej primer. Bohuzel pocet kol a aut roste. Mit v dome prkovaci mista a prostor na kola neni v zajmu developeru. Ti chteji maximum bytu na co nejmensim prostoru. Nasledny problemy s nedostatkem mist je nezajimaji, pritom ty potize maji velmi zasadni dopad na zivot v danem miste. Regulace, resp. vyzadovani zajisteni nezbytnych prostor po developetech je nutne.

Mohli bychom dopadnout pdobne jak Japonci. Tam si bez predem zajistenyho mista k parkovani nezaregistrujes ani novy auto.

Reagovat
Jenda
Jenda

2.1.24 16:34

káňa – zrovna cyklověž vychází ekonomicky úplně šíleně – rozhodně jsou to vyšší desítky tis za jedno parkovací místo

squalo – klasickej výkřik, přitom třeba socialismus v parkování tu máme desítky let a řidiči je hlasitě vyžadován, stejně tak socialismus v placení dálnic…

Reagovat
squalo
squalo

2.1.24 15:57

Skvělý nápad, jak udělat bydlení ještě dražší.

Socialismus nefunguje- nikdy a nikde.

Reagovat
káňa
káňa

2.1.24 15:42

Jen mě tak napadlo, jestli by nebylo levnější postavit na sídlišti cyklověž ?

Reagovat
Jenda
Jenda

2.1.24 15:26

Za mě dobrý. Možná by bylo fér dát třeba možnost s tím handlovat ve smyslu že např. místo jednoho stání pro auto bude 8 míst pro kola.

Když vidím že u příbuzných v domě (cca 10 let starém) je podzemní parkoviště jak kráva ale kolárna pro celý dům přes 30 bytů zabírá 1 obezděné parkovací místo tak bych blil.

Reagovat
grafik
grafik

2.1.24 14:59

Jako proč ne, panelák s kolárkou už navrhl šikovný architekt z minulého tisíciletí, takže EU objevuje znovu „kolo“. (?)

V některých nových domech bych se toho doslova děsil, to co dneska vzniká za dispozice … to je fakt škola života … : /

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

2.1.24 14:27

Kolektivisti všech zemí, spojte se. Centrálně plánovaný ráj prostě bude.

Reagovat
wilda81
wilda81

2.1.24 14:21

orm: +1

Reagovat
kamaro
kamaro

2.1.24 14:16

orm: Souhlas, když to má řídit trh… Zábor veřejného prostoru, který není zadarmo a mohl by být využitý na něco jiného. Vedlo by to ale jen k tomu, že developer by postavil domy bez možnosti parkování (tzn. levněji) a ten kdo by to levněji koupil, tak by si potom stěžoval že nemá kde zaparkovat, nebo že po něm chce někdo platit za parkování.

Každý kdo má do pr.ele díru si koupí auto, ale neřeší ty externality kolem.

Reagovat
orm
orm

2.1.24 14:10

@embi: Pak rici ale i B a zrusit bezplatne parkovani aut venku.

Reagovat
pačes
pačes

2.1.24 14:02

a co místa pro tříkolky, koloběžky, kočárky, sáňky, boby, snowboardy, Syřany, Afghánce, Ukrajince.....

Reagovat
Hnoj
Hnoj

2.1.24 13:54

Že je to super nápad.

Reagovat
embi
embi

2.1.24 13:54

Kvoty zrusit. jak pro auta, tak pro kola. Ridit se to ma poptavkou. Jsme v trzni ekonomice. Nechte si svoje centralni planovani na jiny stoleti. dik

Reagovat
xtonda
xtonda

2.1.24 13:26

Když jsou povinné kvóty na parkování pro auta, tak proč ne.

Reagovat
kamaro
kamaro

2.1.24 13:07

V tom článku je mimo jiné zajímavé i toto:

Kromě toho budou posíleny požadavky na počet dobíjecích stanic. Ty musí umožnit inteligentní dobíjení a případně i obousměrné nabíjení. Fungovat má tzv. právo na připojení, členské státy budou proto muset odstranit překážky bránící instalaci dobíjecích stanic.

Reagovat
káňa
káňa

2.1.24 12:38

rybička
rybička

2.1.24 12:35

U nás v baráku, resp. v baráku, kde jsem si koupil byt, je něco podobného. Na levné plěčky na dojíždění na pivo fajn, ale normální kolo si tam člověk stejně nedá, takže tenhle problém to neřeší. Už se tam párkrát kradlo a když jsem se tam byl minule podívat, tak nejdražší kolo tam bylo za cca 25t. Takže člověk stejně musí mít kola v bytě nebo v soukromém sklepě.

Reagovat
Georrge
Georrge

2.1.24 12:31

Se nedivte, že na takové základní věci musí být nařízení EU, když developeři jsou zmrdi a na tyhle věci kašlou. Jenže jak už to bývá, tak se budou snažit tohle nařízení ojebat jak jen to půjde a použitelnost těch míst bude bůhví jaká… zabezpečení by mě taky zajímalo a bojím se, že dražší kola budou muset být pořád v bytě.

Reagovat
MirosPikos
MirosPikos

2.1.24 12:09

Zřejmě to opět někdo myslí dobře, ale dopadne to jako vždy, když centrální plánovači něco vymyslí.

Reagovat
kamaro
kamaro

2.1.24 11:41

McBlacky: Toto podle mě není cíleno na ukládání dražších sportovních kol. Je to na podporu mikromobility, čili obyčejných kol coby dopravního prostředku. Tak nějak se připravujeme na to, že všude se nebude jezdit autem.

U nás to není až takový problém, ale v rozvinutých zemích s tím problém občas je a někde to při návrhu obytných čtvrtí podcenili a potom to tam vypadá jako u nás na sídlišti – jen místo aut jsou všude kola…

Reagovat
McBlacky
McBlacky

2.1.24 11:11

Kána – to je krutá pravda. Vstupná chodba, že se v ní neotočí jezevčík, komora nikde. Nejen, že si nedáš nikam kolo, ale tvl si nikam nedáš ani smeták a mop :/ nedej bože třeba lyže (což pro rodinu 4 lidí je v klidu 10 párů).

Třeba nařízení, že každý byt musí mít parkovací stání je super. U stání pro kola se bojím, že to bude trochu adventní kalendář pro čorkaře. Zabezpečení garáží nebývá nic moc a z hlediska prostoru to určitě nebde řešeno zamykacím prostorem. Dají ti hák na strop před parkovací místo a vyřízeno.

Reagovat
káňa
káňa

2.1.24 10:59

Můj názor ? Když vidím dispozice většiny nových bytů, který se u nás (myslím konkrétně naše město) postavily, tak mám pocit, že si není pomalu kam dát boty. Po zdražení je navíc většina bytů neprodaná. Jinak to byla spíš taková řečnická otázka, co vše nám ještě nařídí ?

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

2.1.24 10:40

No nevím, v EU prostě musí být na vše nějaké nařízení. Mnohdy značně postrádá logiku! :-(

Reagovat
tomxxx
tomxxx

2.1.24 10:32

Proč ne? Teď to lidi skladují po sklepních kojích, v ložnicích, na balkónech, komorách…

Skoro každý normální člověk má nějaké kolo, nebo by měl, kdyby ho měl kam dát.

Reagovat
Kouba_2005
Kouba_2005

2.1.24 10:18

Co třeba svůj názor? :-)

Za mne v pořádku. Třeba zrovna u nás v baráku už není kola kam dávat, o nějakým zabezpečení ve společných prostorách ani nemluvě.

Reagovat

Další galerie z kategorie

PTPH 1
bmx20 0
bmx20 1
bmx20 3
bmx20 4
hawrda 20