Garda

Přidat foto

Autobus CK Bondo nás vysadil u cyklostezky v Trentu, abychom po vlastní ose dojeli do kempu v Rivě del Garda. Cyklostezka nás moc nebavila, tak jsme to vzali přes horské středisko Monte Bondone.

Vyhlídka z Monte Bondone na Dolomiti di Brenta

Tremalzo je základ, takže nesmělo chybět.

Ikonická "strada militare" z Tremalza přes sedlo Nota do sedla Guil.

Výjezd po cestě k Rifugiu Graziani od kterého začíná stará vojenská cesta na Monte Altissimo di Nago (2079 m), nejbližší na kole dostupnou dvoutisícovku.

Strada militare na Altissimo není tak ikonická jako ta z Tremalza, ale dá pěkně zabrat.

Na vrcholu je kaplička....

...rozsáhlý zákopový systém z 1.sv války...

...staré dělostřelecké palposty, turistická chata pojmenovaná po prvoválečném hrdinovi Damianu Chiesovi a velkolepé výhledy na Gardské jezero, které se tentokrát kvůli výraznému oparu nekonaly.

Výhledy se ovšem konaly následující den ze skály Punta Larici (907 m) na protějším břehu jezera. Hluboko dole Limone sul Garda.

Pohled z Punta Larici k severnímu břehu Gardy.

Pěkně zachovalá válečná kaverna kousek pod skálou Larici.

Monte Nagia-Grom (787 m). Opevněný vrchol se zachovalými pozůstatky Velké války.

Pohled z Nagia-Grom do údolí Gresta se stovkami teras a ke Gardskému jezeru.

Terasy jsou ve Val di Gresta opravdu všude, vedou po nich i cyklotrasy.

Z Gromu jsme se poměrně těžkou trasou s tlačícími úseky (žena občas zvedala výhružně obočí) dostali až na Monte Creino (1290 m)....

... odkud je výborný výhled na Gardské jezero.

Samozřejmě nechyběly zákopy...

... a systém kaveren.

Jeden den jsme si dali cyklopauzu a šli se projít kolem kempu na Monte Brione (376 m). Tam je to taky samá stará pevnost a zákop...

... a taky výhled do údolí řeky Sarca vlévající se do Gardy.

Monte Vignola (1606 m). Strategický vrchol s kruhovým výhledem a muzeem v přírodě připomínajícím dění v letech 1914-1918. Ten bílý kužel tam není jen tak pro legraci...

... sloužil k umístění protiletadlového kanonu.

Výhled z Vignoly na Monte Altissimo di Nago. Šestiúhelníkový útvar vlevo sloužil vojákům ke sběru dešťové vody, zřetelné jsou i zbytky c.k. armádních staveb.

Strada militare z Vignoly do sedla San Valentino.

Sjezd do sedla Bocchetta d´Ardole (1390m), na obzoru nejzajímavější úsek cesty vysekaný do skály s několika tunýlky.

Strada militare Vignola - San Valentino.

Dobová fotografie.

Cesta do nebe.

Údolí řeky Adiže přes 1200 metrů pod námi.

Místo sluncem zalitých hor jsme si při stoupání do sedla La Bassa Madonnina (1684 m) užívali průjezd několika patry oblačnosti.

La Bassa Madonnina, sedlo přímo na hlavním hřebeni pod Monte Stivo (2058 m).

Monte San Martino - Lomaso, zbytky zaniklé horské obce.

Výjezd do známého sedla Bocca di Trat (1581 m), konečně zase slunce.

Bocca di Trat (1581 m).

Zaniklá obec, archeologická lokalita nad Campi.

Kousek od Passo Bordala (1250 m), vzadu Monte Stivo (2058 m). Po slunečném dni a vysedávání na chate nad sedlem Trat jsem dostal úžeh jak cip, ale drahá polovička mě označila za lenocha a simulanta, tak jsem se nacpal ibalginem a poslušně šlapal alespoň po asfaltu :-).

U muzea v Roveretu stojí legendární moždíř ráže 30,5 cm vzor 1911 z plzeňské Škodovky. Obří 300 kg náboj vpravo..

Zvon padlých nad Roveretem. Odlit z hlavní děl použitých v 1. sv. válce.

V letech 2005 až 2011 jsem snad každý rok na přelomu srpna a září týden bajkoval u Gardského jezera. Od té doby nic až letos, kdy drahá polovička objednala dva na sebe navazující týdenní zájezdy, neboť tam ještě nikdy nebyla a jeden týden je málo, člověk se tam sotva rozkouká. Plánování tras nechala na mě, neboť jsem tam už něco najezdil. Ale čas pokročil a divočiny, které jsme tam páchali v nejlepších letech s kamarády by mě už asi zabily a nebo bych byl ubit pumpičkou manželky, takže jsem se zaměřili spíše na pohodovější trasy rozumné náročnosti, délky i převýšení. Celkem to za 11 výjezdů a jednu vycházku kolem kempu dalo 650 km/18 000 m stoupání. Öd roku 2011, kdy jsem tam byl naposledy se toho u Gardy hodně změnilo. Po páteřních cyklostezkách jezdí mnohonásobně více lidí, nikoliv ovšem na kole, ale na e-bajcích, které Gardě jednoznačně vládnou. Po Via del Ponale nad jezerem se vinul nepřerušovaný had stovek, možná tisíců e-mopedistů, kterým už běžní do kopce pomalu se pohybující se cyklisté jen zavazejí. Naštěstí v horách tomu bylo jinak, někde jsme nepotkali za celý den ani jeden elektromotor.

(vloženo 24.9.23)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
vlasto
vlasto

25.9.23 12:19

Pekne a zajimave.

Reagovat
mm
mm

25.9.23 10:08

Skvělá inspirace. Díky za report!

Reagovat
th74
th74

25.9.23 09:29

Moc pěkný.

Kdybych neměl rezervaci v Bormiu tak po přečtení tohoto reportu frčím na Gardu.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

25.9.23 08:39

Krása, parádní report, evidentně jste si to užili! GJ! ;-)

Reagovat
jIrI___
jIrI___

25.9.23 08:16

Moc pěkné, škoda že už je Lago di Garda daleko a nedává smysl to otočit třeba jen na víkend.

Reagovat
DaD
DaD

24.9.23 21:44

Moc pěkné! Foto, popis vše za jedna!

Reagovat
zirecek
zirecek

24.9.23 21:36

A taky klobouček.

Reagovat
zirecek
zirecek

24.9.23 21:36

GJ, paleček, jen tak dál!

Reagovat
C.A.C
C.A.C

24.9.23 19:09

Diky

Reagovat
gersa
gersa

24.9.23 18:59

Nádhera, že bych příště přibalil k silničce i bike?

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

24.9.23 18:34

C.A.C: Trasy v „surovém“ stavu včetzně zastávky v McDonalds:-): https://www.uschovna.cz/…3NL6XK33-99R

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

24.9.23 16:12

Parádní report, popisky super, GJ.

Reagovat
C.A.C
C.A.C

24.9.23 14:33

Nádhera. Byly by k mání záznamy tras?

Reagovat
vrazdit
vrazdit

24.9.23 13:50

Super, garda na bajku bývala klasikou, teď aby se člověk bez motoru schovával v horách…

Reagovat
tatakona
tatakona

24.9.23 13:07

Skvělá inspirace, díky moc!

Reagovat
Kouba_2005
Kouba_2005

24.9.23 12:53

NÁDHERA!!! Díky

Reagovat

Další galerie z kategorie

Cabasekxxx 0
mum-on-bike 17
kotew CZE JIHLAVA 17
MichalOld 7
Pepa Hrabačov 25
brtníček 9