Že by se pro nás dlouhány blýskalo na lepší časy? Osobně bych tento rozmě uvítal i na silnici, tak snad se to chytne:-) odkaz na MTBS: MOOTS A WTB TESTUJÍ NOVÝ ROZMĚR GRAVEL KOL
(vloženo 31.8.23)
Kolo je nádhera. Pro velké rámy 750 je idealní rozměr.
Gem. : Nee. :))
Jiri – To není moje kolo. Je to kamaráda.
Je to strašně hnusný.
Ostatně – i s „normálníma“ kolama šel teď (kdysi tak čistej a krásnej) Moots už s tím dnešním designem do háje.
Tak já bych to teda moc chtěl :-) ( Alespoň by mi pak nikdo nepsal do sz, že to mám úplně blbě nastavený a že se mi musí špatně jezdit atd......)
Pro velké lidi by to bylo vhodné, ale problém je, že se to budou snažit vnutit každému, tak jako to proběhlo u 29" :)
Prasopes: já si nemyslím, že silničky jsou vyladěný. tam se to předpisama zakonzervovalo a je povolen jen mírný pokrok v mezích zákona. mtb tímhle neduhem netrpí a může jít dál.
BSA: jenže mtb s 26 a 3×7 byly hrozný, směšný kola, šílený kombinace prevodů… silničky jsou geometrií, rozměrama i převodama naprosto vyladěný, pls ne.srat se do toho co funguje:-) brzy nebo el řazení jsou jen technický detaily, větší kola rozjebou všechno. Zas, pro výrobce žně, to chápu, než najdou tu optimální novou geo, budou muset protočit alespoň 3 generace nekompatibilních komponent, ideal…
Prasopes: s tímhle přístupem jezdíme stále na 26" HT s 3×7… jako dlouho mi to trvalo, ale zpět už nechci! dávám silničářům tak 10 let, ohledně kotoučovek taky časem povolili. :-)
super nápad zavádět nový standard na silničky, kde všechno léta v poho funguje… nový „must have“ geometrie, za 2 roky ještě vylepšený, tentokrát už opravdu „must have ještě víc, už jsme to vyladili“, brrr. Snad budou silničáři větší konzervy než mtbisti:-)
Le Corbusier: Na tom by se dalo jezdit uvnitř rámového trojúhelníku :). Jak jsi vysoký?
gemini – se tvojí výškou si ještě nemůžeš moc stěžovat. Znám ale lidi kteří by takový kola fakt ocenily!:)
Pockal bych na 850, tohle je mrtva vetev. Novych rozmeru a standardu neni nikdy dost.
Líbí se mi to, ale bude to mít i nevýhody. Větší váha a menší tuhost. Dráty budou mít cca 320mm.
Jako u grevlu aby to teda o něco méně drncalo támhle někde po louce,tak mít průměr s 40 pneu jako třeba 29×2.3 asi může lehce pomoct…navíc ty rámy na to není nutné asi moc měnit protože se 29×2.1 uz vejde na výšku
Ale silniční kola?Tam pochybuju že to dojde protože by se asi musela natáhnout zadní stavba, rozvor je taky kratší než u grevlu a ve výsledku nevím jak by se takove kolo silnicarum zamlouvalo
To spíš bych čekal ze wtb potom da do placu 35 pneu pro víc silniční chutě u grevlu
Jo jo, na tohle jsem myslel od doby co jsem začal jezdit na silniččce, že by to chtělo o něco větší kola. fandím!
Pěkný… Viděl bych drobnou nevýhodu v potřebě amputovat prsty na nohách, aby člověk zatočil.
Tak čas ukáže, pro mě je 28" palce naprosto dostačujících, pro dlouhány to jistě může být cesta! ;-)
Jo, v tomhle vidím budoucnost. Ale ten overlap mnoho lidí nedá mentálně :)
BSA: silniční a mtb 29tka, ale mají stejný průměr ráfků (622mm). Jen se bere průměr i s pláštěm, když na kolo dáš 2.2 palcový MTB plášť tak má větší průměr jak 28mm silniční plášť, proto 28" a 29". Průměr ráfků je, ale úplně stejný.
Na 29tku MTB ráfek můžeš klidně nahodit 25mm silniční plášť a naopak.