Šumavké rovinky s bonusem

Přidat foto

Přijel jsem asi tři minuty před odjezdem, ještěže se listek kupuje přímo na přívozu.

Mraky se ještě válí, ale naštěstí neprší.

Hurá do Rakouska!

Cyklostezka podél Schwarzenberského kanálu.

Už v Čechách.

Plechý. A cíl cesty se blíží.

Výhled ze stoupání k jezeru.

Hurá, jsem na místě!

Je tam krásně, cesta za to stojí.

Dortík ani zmrzlina nebyla, není nad pívo-vepřo-knedlo-zelo.

Stožecké louky

Lenora.

Je to Bobík?

Tak jo, už se to blíží.

Tady jsme to asi minule tahali přes plot, teď bylo otevřeno. Já ale přes plot nemusel.

No jo, ta červená.

Když to kolo pomalu tlačím, tak potvora nechce počítat. Musí to být aspoň 4km/hod a to mi fakt moc nejde.

Tak Bobík zdolán podruhé.

Ty výhledy... Fakt tu bylo lepší počasí než u Lipna

Někde u Dobré.

Most přes Studenou Vltavu

Studená Vltava.

Za Novou Pecí, tady ještě kempy nejsou.

Cyklostezka podle Lipna.

Šumavké rovinky s bonusem

Letošní dovolenou jsme trávili u Lipenské nádrže pár metrů od pláže, tak nám skoro celý týden propršel a teploty atakovaly max 20°C. Na pouštění lodičky dobrý, na koupačku už horší (ale i ta byla).

Ve čtvrtek to konečně vypadalo, že by nemuselo pršet a můžeme provětrat kola víc než jen na cestu pro buřty do krámu. Synátora jsem nakonec neukecal, u holek jsem to ani nezkoušel. Původně jsem chtěl vyrazit na Trojmezí včetně Plešného jezera či na nejjižnější bod republiky. Ale na Plechý a Trojmezí se s kolem nesmí, tak zbylo z trasy jen jezero. Nejjižnější bod byl docela daleko (90km) a to jsem bral jako výzvu. Ve čtvrtek ráno, když přestalo pršet, jsem kouknul na předpověď a lepší to bylo na cestu k Plešnému jezeru. Plusem byla kratší cesta a míň nastoupaných metrů. Takže hurá na desátou k přívozu a v Rakousku se napojit na Schwarzernberský kanál. Cyklostezka podle kanálu je jak cestování v polabí a horáč je naprosto zbytečný. Pod Plechý na rozcestí Říjiště jsem dojel překvapivě čerstvý a mohl pokračovat k jezeru. To už bylo konečně nějaké stoupání a kolem poledne jsem byl nahoře a posvačil sušenku. A tam jsem si řekl, že když to vezmu zpátky přes Jelení, bude to moc krátké, že to radši zkusím na Stožec.

Tak fajn. Do Stožce cesta utekla jako voda a zašel jsem si konečně na oběd. Při čekání na jídlo jsem se u piva hrabal v mapách a zjistil jsem, že jsem blízko Bobíku, kam nás mumka vytáhla jednou při podzimním soustředění fotohráčů. Cesta na Bobík byl dost silný zážitek, ale vysápu se nahoru i podruhé? Když tam dojedu, budu mít první kilčo na tomhle kole. Vlastně to bude moje teprve druhé přeskilčo vůbec. Oběd byl fajn, cítil jsem se dobře, tak jsem se vydal Lenoře, že to tam případně otočím.

No neotočil. Vystoupal jsem k Zátoni a pak už mi to přišlo blbý na Bobík nedojet. Ta červená od sedla nebyla lepší než minule, dopil jsem poslední čaj, co jsem měl ve flašce a na vrchol to spíš dostrkal než dojel. Ale byl tam parádní výhled a mraky borůvek, které přišly k chuti. Na kopci jsem se potkal rodinkou a pán mi doporučil, ať to vezmu zpátky přes Volarskou silnici a Brixovy Dvory. Tak jsem do mapy přidal průjezdní bod, oblékl bundu a vyrazil na dlouhý sjezd. Bohužel mapy mi to nedaly přes ty dvory, ale řekly si že když už mám horáče, tak ať ho užiju. Naštěstí ten sjezd byl pořád z kopce, ustál jsem to a konečně si v Soumarské hospodě dal pivo a nechal si doplnit flašku vodou. Pak už byla cesta taková „polabská“, ale byly znát ty kilometry v nohách. V Nové Peci jsem si zase nechal natankovat flašku (a dal pivo) a motal nohama podle Lipna a každé minipřevýšení už mi vadilo. Posledních 10km jsem dostával cuky do lýtek, plnohodnotné křeče to naštěstí nebyly. Poslední stoupání v Radslavi jsem vyjel na kašpárka, v chatě jsem vypil litr a půl čaje, co mi má dobrá žena uvařila a dal si lahváče. Tu jsem si uvědomil, že jsem celou dobu nebyl na záchodě a všechno to vypotil.

Poučení pro příště: Bobíka už asi ne a v mapách plánovat zásadně okruhy, protože jsou strašně zmatené (a já pak taky), když se vracím stejnou cestou.

mapa: https://mapy.cz/s/cetemuvoka

(vloženo 4.8.23)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
kotew CZE JIHLAVA

5.8.23 09:21

Velká parádka Kofič, Šumava je moc krásná, fotky super, GJ Kofi.

5.8.23 08:32

Včera jsme šli z Jelení na Plešné jezero a potom na Plechý.Pocasi bylo perfektní,málo lidí.Skoda, že jsme nakonec kvůli předpovědi počasí nechali kola doma.

4.8.23 22:48

Mám to podobně, doma cyklostezky nemáme a tady byly všude. Není nad lesní cesty či polňačky a hlavně bez asfaltu. To je na vyvětrání hlavy nejlepší.

4.8.23 21:14

Jasně, to chápu, kofi, nerada bych předala taťku zpět rodině v nepoužitelném stavu ;-D Okolo Lipna je to pohoda, směrem sem k nám už se kopcům nejde vyhnout, leda bys jezdil dva kiláky kolem Blanice tam a zpátky :-)) Je fakt, že už mám tu představu toho, co je normální ježdění, asi trochu pokřivenou :-)

4.8.23 20:10

Jo, tohle se povedlo. Šumava je krásná, Černé, Čertovo jezero, Železnorudsko, tam všude se mi líbilo ;)

4.8.23 16:34

Aleši, po dlouhé době jsem se dostal na kolo, tak jsem toho využil. Dneska jsou nohy překvapivě dobrý.

4.8.23 16:30

Alí, tu červenou do Volar si pamatuju a proto jsem ji právě chtěl minout. Zrakvit se 50km od chaty se mi nechtělo, to bych tě pak musel otravovat s odvozem, páč Jirka řídí líp než manželka. Trasa od tebe by byla určitě zajímavější, ale na to fakt nemám nohy. Vždyť ani ten Bobík nebyl původně v plánu.

Kali: Skoro :D

Pepa: Byl to blbej nápad, ale jinde ty borůvky byly vyžraný. Co týká rovinek, tak podél Schwarzenberského kanálu a lipenské nádrže to je pravda. I s těmi dvěma stoupáními jsem měl průměrku 18.4km/hod.

Hawrda: Dobrou jsem projížděl a podle luk a dál podél trati a to je na kochačku.

Adu: Zrovna asfalt moc nemusím, ale tady byl ke mě milostivý. Jet to v normálním terénu co jsem zvyklý, tak ty kilometry nenatočím.

Dneska byl na pořadu dne zase Krumlov a můžu doporučit voroplavbu Šťovíček a výklad plavce Michala. Už jsme to absolovali v neděli a tolik informací jsem si snad od žádného jiného průvodce nezapamatoval. Možná proto, že na voru se podává nápoj dle vlastního výběru a krumlovské pivo je fakt pitelné :)

4.8.23 16:24

Na tebe má ta Šumava blahodárný? nebo zhoubný? vliv… asi bych se do takový štreky a ještě s Bobíkem nedonutil. Všechna čest. :-)

4.8.23 13:54

To vypadá na povedený okroužek, dobře ty! Kombinace pívo a čaj, to jsem ještě nezkoušel, třebas bych taky už nešel na záchod (nikdy nebo furt) :-)

Ano, Kali, hláška „připravila trasičku“ pobavila, zvlášť když vidím tu nádhernou cestu na Bobíka! :-D

4.8.23 12:54

Tak si ty fotky prohlížím pořád dokola, a už se těším na týden v Dobré teď v srpnu :).

4.8.23 11:20

Veliká poklona za Bóbika. Nedávno jsem jel kolem a ani ve snu mě nenapadlo , dobrovolně se vyškrábat na Bóbika na borůvky :-))) A nadpis Šumavské rovinky pobavil :-)))

4.8.23 10:33

„Připravila bych trasičku“.

Právě proto se neozval. :-D

4.8.23 10:20

Nakažen Bobíkem – mám z tebe radost, kofi :-) Uvidíš, že se ti po něm zase zasteskne a budeš rád, když ho příště zase zařadíme do programu ;-)) Ta správná odměna je potom sjezd po červené do Volar, ale tam už je to lepší s teleskopem.. A pak k U potůčku ve Volarech, tam se ten teleskop na odjezdu taky hodí :-D

Krása, kofi, všechno známá místa :-) Jen nevím, nemám-li tě vyplísnit, že ses neozval, připravila bych trasičku ;-)))

4.8.23 09:47

Bobík je fajn, ale ta cesta je nepěkná.

4.8.23 09:41

Pěkný výlet. Bobík se ti zalíbil, co?