Favero Assioma Shi, pedálové osy s wattmetrem

Přidat foto

Nutný je alespoň 1mm distanc snímače od kliky. Pro kliky se zahloubenými závity jsou součástí balení distanční podložky.

Za jízdy bliká oranžová ledka. Hi-tech! :-D

Řešení, pokud chcete spojit bajkové tretry + silniční pedály + měření výkonu. Možnosti pro tohle zadání jsem hledala dlouho, ale neúspěšně. Tyhle osy byly v hledáčku taky, ale ve specifikaci měly jen použití s čistě silničními nášlapy shimano, kompatibilními pouze se silničními tretrami. Už se schylovalo k návratu k bajkovým nášlapům, konkrétně Garmin Rally XC, což by bylo o dost dražší a hmotnostně těžší řešení. Naštěstí přišla včas dobrá rada (děkuji :-)) a zdokumentovaná zkušenost kohosi s mým typem shimano pedálů a Assioma os. Možná je to nošení dříví do lesa, ale možná někdo řešíte stejný problém a bude se vám tohle info hodit. Takže Favero Assioma Shi, přestože ve specifikaci to nemá, je bez potíží kompatibilní s pedály Shimano SPD PD-ES600 (silniční pedály pro bajkové tretry). Assioma osa je cca o 7mm delší než originál, takže vzdálenost zámku pedálu od kliky je větší, žádné nepohodlí ale nepociťuju. Instalace naprosto bezproblémová, pokud vám tedy (jako mně) doma nechybí 19tka klíč :-D Trochu mě potrápilo uvedení do chodu, protože kromě spárování s garminem a kalibrace je nutné provést ještě aktivaci přes apku Favero Assioma, bez ní to prostě nefachá. Dobíjení baterií výrobce udává jako dostačující 1× za 3 týdny při 15 hodinách ježdění týdně.

(vloženo 20.7.23)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
mum-on-bike
mum-on-bike

14.8.23 11:57

Skvělý Jeníku, moc děkuju za doplnění :-)

Reagovat
J.e.n.i.k.82
J.e.n.i.k.82

14.8.23 07:40

Já tady jen doplním, protože se to jednou bude hodit a nerad bych to zapomněl.

Těsnění mezi osou a pedálem zajišťuje o-kroužek, který je třeba hlídat a jak se objeví vůle, tak vyměnit. Já to podcenil a po závodě v dešti a blátě byl o-kroužek poloviční a v pedálu bordel a oxidace.

Takže o-kroužek má vnitřní průměr 11 mm a tloušťku 1,5 mm. Zároveň jsem kouknul na ložisko na konci osy. To má vnitřní průměr 6 mm, vnější 13 mm a tloušťku 5 mm, oboustranné plechové těsnění. Například 686 2Z EZO, 628/6–2Z SKF apod.

Jak psala mamka, tak je potřeba klíč 19 nebo klešťový klíč např. KNIPEX 8603180 a klíč 10 při sundávání ložiska.

A nezapomeňte, že levý pedál má pravý závit a obráceně :-)

Favero dodává i celý kit na repas pedálů, ale těch 1800 Kč mi přijde dost. Mě oprava vyšla na 5 Kč za o-kroužky. Ložiska až příště. Celou osu jsem důkladně namazal vazelínou, abych omezil další problémy s vlhkostí do budoucna.

Řešení s o-kroužkem mi nepřijde úplně šťastné pokud kolo provozujete i v jiném, než suchém prostředí.

Reagovat
mum-on-bike
mum-on-bike

24.7.23 23:20

Možná i dvě!! :-DD

Reagovat
doubeq
doubeq

24.7.23 20:59

Mamko určitě rozsvítil, LED 18W :-D

Reagovat
mum-on-bike
mum-on-bike

24.7.23 13:24

Adu, ty máš fakt dar.. nebo jsi na tom musel celej život děsně makat :-D Prosím tě, jak jsi přišel na elitu?? Jen píšu, že označení „masters“ zní lichotivě na to, že už to nebývají ti echt dravci.. i když čest výjimkám, samozřejmě :-)

Aleši, handicap si klidně můžeš zařídit sám, přibržďující destičky, ubrat tlaky, malá střevní virózka.. poradím! :-DD Ale tos asi nemyslel, viď? ;-))

Reagovat
BSA
BSA

24.7.23 10:26

Jsem kdysi jezdil jeden závod, kde se při startu dávaly hendikepy podle kategorií. Čím starší, tím vždycky minuta na startu k dobru. Říkal jsem si, až budu starší, budu mít náskok na mlaďasy, supr. No prd, závod se furt jezdí, ale všichni soukmenovci z kategorie se přesunuli do starších se mnou a hendikepy se zrušily… a už ani ta operace na ženskou není řešením… :-(

Jinak tepy/watty jsou fajn nejen pro posun výkonnostní, ale i na prosté porozumění tomu, jak tělo funguje…

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

24.7.23 09:06

Mamko, jinak pardón, pokud se cítíš na elitu, tak ti budu rád držet pěsti i tam! ;-)

Nevím, jak to je úplně v cyklistice, ale ve fotbale je tuším veterán každý 35 plus a to já byl asi v top cykloformě :-)

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

24.7.23 09:01

Kluci, máte recht, taky sem se nechal zvyklat na radar, ale to beru jako hodně pozitivní počin. Waťáky, tepáky a kadenčáky u mě zřejmě nehrozí, já už se fakt vozím jen pro radost a když sem to neřešil, když to ještě mělo trošku smysl, tak teď už mi to smysl fakt nedává, ale pokud to někomu smysl dává, tak to plně respektuji ;-)

Reagovat
mum-on-bike
mum-on-bike

24.7.23 09:00

Adu, masters, to jsou ti za zenitem? Hezký eufemismus :-)) U koní to bylo drsnější, tam jsem už od 21 závodila za seniory :-D

Doubku, třeba můžeš sledovat, jestli bys rozsvítil žárovku ;-))

Single, nechci tady ventilovat nějaký srdceryvný vyznání (a taky nevím, jak moc je to od tebe klasicky ironie :-)), ale člověče, fakt je to tak.

nomecz, taky souhlas. Já bláhová si myslela, jak ušetřím na naftě, když se budu přesouvat do práce na kole :-))

Reagovat
nomecz
nomecz

24.7.23 08:21

hlavne jeho penezenku :-)

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

24.7.23 06:24

Adul: B-F prostě posune člověka cyklisticky o míle kupředu :-).

Reagovat
doubeq
doubeq

23.7.23 21:17

Mamko, ani kadenci už nevozim, co bych dělal s wattmetry ;⁠-⁠)

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

23.7.23 21:05

Mamko, stejně hustý, jak si ještě poměrně nedávno jezdila v rajtkách a keckách a chuderu GPS Brytonka zahodila do šuplete a teď vozíš nabušenýho Garmina a Waťák, tak ať ti to přinese brzký progres! Chystáš se na nějaké větší závodění? Nějakou masters ligu?

Nebo jde tedy čistě o vyrovnání výkonnosti obou nohou?

Reagovat
mum-on-bike
mum-on-bike

21.7.23 21:19

milan.v: makroabsorber jsem hlavně u oběda :-D No asi jo, bude to tak :-)

mr.antik: tak to doufám, že ne! Jinak jdou na bazar ;-)

Doubku, tak to máš všechny předpoklady pořídit si je taky! ;-))

vt: teď zrovna jsem taky v silniční fázi. Ale za týden bude chtě nechtě mtb, tak to budu muset v týdnu prubnout. V tom mi vlastně ty assiomy pomůžou :-)

Reagovat
vt
vt

21.7.23 20:37

Matka: s tim q faktorem to bude IMHO tim, ze jezdis prevazne mtb … ja vzdy kdyz skocim po delsim silnicnim obdobi na mtb, tak mam nohy do V a par hodin si zvykam ;-)

Reagovat
doubeq
doubeq

21.7.23 20:00

Takový věci…jako 19 klíč mám taky :⁠-⁠D

Reagovat
mr.antik
mr.antik

21.7.23 17:42

a sakra, konec srandy.

Reagovat
milan.v
milan.v

21.7.23 13:09

Je to, jak píšeš, jsi patrně tzv. makroabsorber, který není tak citlivý a navíc kolena máš v pořádku… ;o)

Reagovat
mum-on-bike
mum-on-bike

21.7.23 12:43

Vik: já jsem nezaznamenala vůbec nic. Po pár kilometrech jsem si vzpomněla, že vlastně ten Q-faktor, tak mi to chvilku připadlo jiný, než přišlo stoupání do sedla pod Bobík, tam jsem na to rychle zapomněla :-)) Pak už mimo pozornost. Ale může být, že jsem k těm změnám míň vnímavá (jezdím víc kol), tak nechci tvrdit, že to někomu nemůže způsobit problém. Ale pokud máš kufry uprostřed, tak tam to můžeš aspoň o kousek zkorigovat, jak píše Jenik ;-) A díky za odkaz, zajímavé. Tyhle informace u Assiomy chybí, což je škoda.

Melvin: ta silnička mě teď hodně baví a tohle je asi přirozený vývoj. Jinak jsem pořád stejná Mamka ;-)

Reagovat
J.e.n.i.k.82
J.e.n.i.k.82

21.7.23 12:06

První jízda byla divná, prostě jsem šlapal jinak a do šířky a moc se mi to nelíbilo. Druhá byla o dost lepší a na třetí jsem ještě posouval kufry a žádné problémy nebo nepohodlí od té doby nepociťuji.

Reagovat
vik
vik

21.7.23 11:06

Prima! Už na ně taky šetřím, jen se modlím, aby mi ten proklatě větší Q Factor nedělal trable.

A jinak k DUO-Shi a bajkovým pedálům třeba zde: https://www.trainerroad.com/…pedals/76775

Reagovat
Melvin
Melvin

21.7.23 10:10

Docela překvapení, zrovna u Tebe bych waťák nečekal.

Reagovat
mum-on-bike
mum-on-bike

21.7.23 09:19

Pardon, než to v pauzách mezi pacientama dopíšu, tak tady toho naskáče.. Kubulo, vpoho, od toho je tu diskuze, to vítám :-) Další argument proč jo (a proč Duo) – konkrétně mě zajímá rozložení sil levá – pravá, po úraze levého kolene a doteď menšího obvodu levého stehna. Kupodivu, 52% levá, 48% pravá..ale to už jsem někde viděla, někdo to psal, že to má stejně.

Tretry.. mám haluxy a dlouho jsem si vymačkávala tretry, tak se mi nechce to absolvovat znovu se silničníma. Obzvlášť na těch dálkách to „pohodlí“ je limitní. Stejně trpím, ale už to aspoň nejsou modrý nehty. Jinak mám karbonový, tuhost 12 tuším, ten přenos síly bych si myslela, že dobrej.

Tepák možná časem taky odložím, už jsem to slyšela z víc stran. Když si to člověk načte z compu a vlastního pocitu, tak už zhruba ví, co může.

Reagovat
Fazzy
Fazzy

21.7.23 08:59

Kubula: jo to sem prehlid.

Reagovat
jecnak
jecnak

21.7.23 08:54

Dobrá investice. Pokud si změříš ftp a budeš se řídit tím, co zjistíš, hodně ti pomůže na dlouhých štrekách. Tepák už několik let ani nevozím.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

21.7.23 08:51

Fazzy: tocime se v kruhu. Uz na zacatku jsem se ptal, zda je mereni v tom pripade ivuli rozlozeni sil. Treba v tech kopcich.

Reagovat
mum-on-bike
mum-on-bike

21.7.23 08:49

Tak ohledně Ano – Ne a Proč asi odpovězeno, s tím z mé strany souhlas. Nechala jsem si změřit i laktát, W/kg v „laboratorních podmínkách“ a tyhle věci.. zajímá mě to :-) A taky vidím efekt, včera premiéra a watty mě tak hnaly, že padly 3 qomy :-D Je to sranda, proč ne :-)

Roupy.. to jo, to já asi mám pořád. Buchty.. na srazy třeba peču pekáče rovnou tři. Brut.. tyjo, sektík by nebyl špatnej. Brutus.. jo, to občas jo :-DD Jinak díky za podporu :-)

A děkuju za doplnění informací, Blacky a Jeniku, proto jsem to sem dala, pro (budoucí) tápající :-)

Reagovat
Fazzy
Fazzy

21.7.23 08:43

Kubula: tak pri mereni wattu na cx atp. mtb tretry nijak vykon neskreslujou, tak proc by to melou silnice necemu vadit? Taky se teda ptam jako flyboy Eda. Jizda podle wattu je predevsim v delsich kopcich nesporna vyhoda, tak proc ji nevyuzit jen proto, ze nepouzivam o 0,03 tuzsi tretry? :)

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

21.7.23 08:41

I na bajku se dá se silničníma pedálama :-)

Ale za mlada sem měl silnici s SPDčkama, každému podle jeho libosti!

Ale trošku ty Kubulovo argumetny chápu ;-)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

21.7.23 08:23

No tak ja se stridanim treter problem nemam a silnicni tretry a silnicni pedaly mi prinasi na silnicnim kole jen sama pozitiva. Tedy vyjima chuze. Ale kdyz chci turistiku beru CX. A protoze mamka presedlala na lepsi silnici a meri waty, tak bych cekal ze to bude kvuli vykonu a tomu tuzsi bota a vetsi pedal pomaha. Ale mozna se pletu, jsem v cyklistice pouhy flyboy Eda, takze proto se zajimam. Ale pokud merim waty jen proto, ze mohu tak pak je vse jasne.

Reagovat
JachymP
JachymP

21.7.23 07:51

Silniční pedály a silniční tretry na silniční kolo? Kdo četl příběh Delty tak by měl tušit, že to by bylo příliš tuctové a fádní… ;)

Reagovat
BSA
BSA

21.7.23 06:51

Já si spíš říkám, proč pořizovat silniční pedály – to jednostranný obouvání by mě asi děsně sralo. Ale taky si odpovím sám -gramy… :-D

Ta informace o kompatibilitě s M520 je celkem zajímavá. Divím se, že to Assioma neuvádí ofiko.

Reagovat
miťo
miťo

21.7.23 06:49

KUBULA: někdo třeba nechce mít doma dvoje tretry. Mně střídání silničního a MTB systému způsobovalo problémy s koleny, tak mám také všude MTB pedály.

Mamko vypadá to dobře!

Reagovat
Fazzy
Fazzy

21.7.23 06:46

Kubula: za sebe můžu říct, že už sis na to odpověděl. MTB tretry sou pohodlnější, mnohem líp se v nich chodí a pokud člověk střídá víc typů kol, tak mu stačí jedny tretry. A proč bych si při tom nemohl pro informaci měřit výkon nebo ftp?

Spíš bych se zeptal proč výkon neměřit, když můžu? :)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

21.7.23 06:12

Jenik82: ale toto neni gravel a proto me to zajima.

Reagovat
J.e.n.i.k.82
J.e.n.i.k.82

21.7.23 05:57

U verze Duo-Shi se bez problémů dají použít i klasický SPD PD-M520 pedály od Shimana a mnoho dalších.

Někde na Redditu je seznam vyzkoušených možností, ale nemůžu ho najít.

Kubula – třeba na gravelu chceš mít spíš bikový, než silniční. Alespoň já to tak mám. A Assioma Duo-Shi s PD-M520 mi vyhovují.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

21.7.23 03:52

Proc, kdyz uz se poustim do mereni vykonu na silnici, chci mit bikove tretry? Chapu, ze bikove tretry poskytuji vetsi pohodli jak pri dlouhych jizdach tak pri chozeni. Ale je printomto druhu jezdeni nutne merit vykon? Je to pro lepsi rozlozeni sil? Nebo pro zlepseni slapani?

Reagovat
Alojs01
Alojs01

20.7.23 22:33

I ty Brute? :-)

To ty buchty budes muset pect ve dvou patrech…

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

20.7.23 21:53

Ty to Mamko určitě využiješ.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

20.7.23 21:49

Vidím, že Mamka už roupama neví coby :-) .

Reagovat
milan.v
milan.v

20.7.23 21:43

Ty jo, zrovna do tebe bych měření vlastních výkonů pomocí wattmetru neřekl… ;o)

https://www.bike-forum.cz/…-assioma-duo

Reagovat
McBlacky
McBlacky

20.7.23 21:04

Daji se prestavet i na klasicky oboustranny bajkovy,

kdyz se pouzije expedo spd pedal.

U me to byla varianta na gravel, nakonec jsem vzal kliky s wattakem.

Jinak assiomy jsou super, funguje to a vydrzi.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

20.7.23 20:50

Paráda, snad to někomu pomůže, ještěže sem vyznavačem silničních Look pedálů a waťák je asi to poslední, co bych k tomu svému popojíždění potřeboval ;-)

Tak ať slouží a si ještě nabušenější než doteď :-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

vrabec_obecny 21
Peslezedirou 5
mikš 22
funkatron 3
gemini 3
Lister 21