Tak jsem to nakonec nevydržel a prdnul na Druida nové X0 kliky :)
(vloženo 22.3.23)
Já se divím, že se ty kliky líbí…me přijdou celkem ošklive, jako grx dvouplacka
Vlastně se mi teď nově nic moc nelíbí
kome: Tj, ale ne na tech fotkach, ktere vlozil mironek. nad nimiz pise, ze potvrzuji co rikal.
Highlander bez spodného vodítka a reťaz drží úplne v pohode… Sa tu rieši problém, ktorý vlastne nieje :))
jendach: O jakem spodnim voditku stale mluvis? Vzdyt na tech obrazcich zadne neni.
Koukám, ze se mi to neodeslalo cele…
Jo souhlas… Bylo to spis na jendacha s tím opásáním prevodniku. S napinakem byl v záběru zub max dva navíc… Nic zásadního… A jestli ti spadne řetěz zespodu, je problém spis brzdy na hazce, nez čehokoliv jiného.
miťo: Na tomhle určitě ne :) Na enduru to moc nenaskakuje. Jezdím u nás na EN tak 12–14 km/h průměr :))
Kámoš jezdí Druida a spodní kladka mu nechybí, že by tomu nenakládal se říct nedá.
Jo kliky hezký, jen jestli ty ostrý hrany na nich nebudou zbytečně víc odírat boty
Kliky fakt hezký ale není to trošku downgrade proti starým karbonovým? Nějak to nestíhám sledovat, co funkce – váha/tuhost a tak?
Obrázky dokládají, co píšu. Co chybí na horní polovině převodníku, dohání vodítko/napínák dole.
No, to s opásáním převodníku jsem si tak nějak dovolil napsat taky a hned jsem za rozumbradu.
Tak ten spodní napínák tam být asi úplně nemusí, to jen vylepšuje opásání převodníku. A neni to tak dávno co se tyhle napínáky/vodítka dávaly i na konvenční trailová kola.
Spodní kladka je tam jen jako pojistka, funguje to i bez, ale asi je pak větší šance, že řetěz spadne.
jendach tys to jezdil s napínákem a bez, že tady tak rozumbraduješ?
to mě na bf vždycky pobaví, typci od monitoru poučují někoho, kdo to má doma :D
Nahoře je vodítko, té extra kladce dole za převodníkem se říká napínák. Takže pokud se budeme držet zažitých termitů, tak je tam vodítko jenom jedno.
Novas752, najdi si pls fotku celého zpřevodování. Uvidíš, o čem píšu. Na bashguardu je vodítko. Píšu vodítko, protože pro napnutí řetězu slouží hlavně hazka. U tohoto bazmeku by ale převodník měl tak malý úhel opásání řetězem, že by to nejspíš pořád padalo. Proto to vodítko za převodníkem.
ten řetěz je nějaký zbastlený, aby byl dost dlouhý, že? :)
ty kliky se mi líbí, mají technologický otvor pro pohodlné čištění převodníku za klikou, divím se, že toto velké plus jsem nečetl v žádné marketingové vychvalovačce :)
Jak se ten rám chová když se mezi ty 2 čepy co jsou nad převodníkem nalítá bahno, nedej bože kamínek ?
jendach ale to neni žádné vodítko ale bashguard. Slouží jako ochrana převodníku když to někde posadíš na šutr
Rybičko, jsou tam dvě. Jedno nahoře u kladky, druhé dole u převodníku.
Ještě jsem na něm nejel. Jednak ho nechci hned zas*at a taky se trochu bojím, že mě zklame :) Uvidíme. Každopádně doma nakonec zůstane jen jedno kolo do lesa.
Vodítko tam vidím jednom jedno. Ta extra kladka je jediný způsob, jak u high pivotu eliminovat pohupování vlivem tahu řetězu. Nicméně je to po pořád jenom jednočep, takže to bude zamykat zadní brzda, což se zase dá řešit plovoucím třmenem (viz nové Bláhovo kolo). Takže ve výsledku mnohem složitější konstrukce, než virtuál. Je to cool a plno lidí to teď kupuje, ale já nějak nevím, proč bych si měl koupit tohle místo zmíněného virtuálu, který chodí super. Asi si to od Kraba budu muset půjčit, třeba to pak pochopím :-).
Ta konstrukce je zrůdná. Tolik vodítek řetězu jenom proto, aby to nějak fungovalo …
Chlapci odkaz na Stravu mám v profilu :))) Najezdím tolik, kolik mi práce, rodina, barák dovolí a úrazy :) Poslední roky je to cca 10k ročně.
23.3.23 07:14
Jak může mít řetěz vliv na odpružení? To si neumím představit. Máš k tomu nějakej článek?
Octopuss: K odstranění vlivu řetězu na odpružení, který by jinak byl u highpivot zadní stavby šílený.
Jaky je u tebe pomer vynalozenych financi vuci najetym km, pripadne hodinam ??? :-)