Když jsem si v RB přebíral celopéro, měli v showroomu pár testovacích CR. Žena si jedno ze zvědavosti půjčila, že se párkrát sveze po parkovišti, a vrátila se s očima navrch hlavy, že to musí mít :D Tak jsem ještě ten večer horko těžko (prosinec 2020, už byla mizerná dostupnost a ceny lezly nahoru) z několika eshopů objednal komponenty, a v dubnu byl připravenej rám.
Jako správná krutorka chtěla brutál, ale když se dozvěděla, kolik je příplatek, spokojila se s touhle základní šedivou, která je mimochodem tak obyčejná, že to úplně všude budí pozornost (asi že to nikdo nemá) :D
Trochu mě překvapila váha – čekal jsem tak 12kg, obzvlášť když jsem koukal na jiný CR/CRR tady v galerii, ale nenapadá mě, jak to odlehčit, resp. ne v offroad obutí. Mám (teda žena) totiž na obyčejný ježdění (hodně jezdí po asfaltu) druhou (resp. první) sadu kol na DT XM 421 a 350 a lehkých pláštích Schweine Ray+Ron.
I tak je to docela lehký, a po asfaltu to jede fakt svižně.
(vloženo 14.7.22)
Značka | RB |
Model | CR |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | M |
Hmotnost | 12,7 |
Rám | RB CR |
Vidlice | SR Axon34 boost, 120mm (předěláno na olej) |
Hlavové složení | cosi od RB |
Kliky | Shimano SLX FC-M7120 Boost, 175mm |
Středové složení | Shimano XTR SM-BB93 |
Měnič | Shimano SLX RD-M7100-SGS |
Řazení | Shimano XT SL-M8100, I-specEV |
Převodník | AbsoluteBlack 32z |
Kazeta | Shimano SLX CS-M7100 |
Řetěz | Shimano XT CN-M8100 |
Náboj přední | Novatec D791SB-CL-B15 (boost) |
Náboj zadní | DT Swiss 240 (28d, SP, boost) |
Brzda přední | Shimano SLX BR-M7100 |
Brzda zadní | Shimano SLX BR-M7100 |
Brzdové páky | SLX+XT |
Ráfek přední | Remerx Rx 2027, 29" |
Ráfek zadní | DT Swiss XM 481, 29" |
Pedály | Race Face Chester |
Řídítka | OneUp, karbon |
Představec | Race Face Ride 35, 50mm |
Sedlovka | OneUp v2.1, 150mm |
Sedlo | Specialized Power Comp |
Pláště | Maxxis Forekaster 2,35" + Maxxis Rekon 2,4" |
Žena je taky těžká váha, takže lehoučký ráfky nepřipadají v úvahu. A karbon zase kvůli ceně.
Vidle nevím, tam mi gramaření zrovna nepřijde jako dobrej nápad :)
Povedená stavba! Nápady na odlehčení bych asi měl… v hglavní roli bude vidle a pak záplety s pláštěma. Bohyně má podobný bike, jen teda bez teleskopky a s menšíma kolama (27,5") a jsme někde na +/- 10,05 kg… Každopádně 5! ;)
nápadů jak to odlehčit bych měl celkem dost, bohužel všechny končí celkem solidním průvanem na účtu. Každopádně asi nezoufej moje pani má epika s karbonovým rámem v eSku – a je pouze o 1,7 kilo lehčí – takže za mě ok.
@easyrider: Je to úplně obyčejná základní matná šedivá ze základní nabídky bez příplatku. To dělají ty úpravy v Lightroomu plus zmoklý kolo, tipuju :)
A jo, je to 68,5, viz https://www.rb-bike.cz/…rail/cr/ram/
@easyrider: Na webu pisou, ze ma celkem pohodovy, a soucasny, xc uhel 68.5 stupne. Jestli je to pravda jen pro ramy, ktere delalo jeste RB to netusim :-).
Jaký to má hlavový úhel? Ta barva je metalická ne, tak to není zas taková základovka :) Z toho frézovanýho dílu za středem bych byl teda nerovózní… Jinak parádní stavba a asi to musí být zábava stavět to pro manželku, která ví, co chce :) Ať slouží.
Vim ,ze se to komplet vazilo a cca sedelo na komponenty,kola zvlast predek zadek nemam,jenom spolu 1.7 kg. Muze bejt u nektere polozky ± nejake deko. Sorry za nekvalitnu foto,nemuzu ted screen.
U obou kol máš 5* jsou pěkná a to nejsem bůh ví jak velký fanda RB:-)
kajto: no mne ta tvoje váha (jestli je s pedály) přijde vzhledem k osazení až neuvěřitelná… Ale nevím, jak těžké/lehké má RB rámy…
Vždycky je na čem ušetřit váhu, ale za jakou cenu?
Ono se to nasčítá, ale např. XT kazeta a kliky jsou vyloženě vyhazování peněz…
Ja ho mam v Mku 10.8 ,klidne ti poslu rozpad , mozna ti pomuze,kde je prostor na odlehceni.. pevna sedlovka,reba,ikony,GX
Až se zase objeví v eshopech DT 350, nechám zaplést zbývající XM 421, a zvážím kolo s těma lehčíma pláštěma, to by mohlo být tak o 300g míň. Ty Schweine pláště mají oba pod 700g (tenhle model Rekonu pak skoro 900), a DT náboj je oproti novatecácký zrůdě tak o 100g lehčí.
Btw žena hrozně nesnáší jakýkoli barevný nálepky/reklamu, nejradši by si nechala přelakovat vidli, a chtěla černou fixou zamazat nápis Maxxis na pláštích :D
Chvíli jsme dohadovali, ale pak jsem se skřípěním zubů aspoň sundal nálepky z ráfků.
No tak já bych zase s vahou problém neviděl a aspoň nepíšeš bludy… Vždyť to není karbon rám, těžčí, ale za to odolné pláště, vidlice 34, teleskopka a rozumné osazení. Jako s pedály mi těch 12,7 kg naopak přijde solidní a naprosto cajk.
Jinak s tou barvou souhlasím, ta je moc pěkná a chápu, že se lidi i otočí. 5*
@Sinpa: Je. Žena je poměrně těžká, a navíc má špatný návyky z dob ježdění před 30+ lety, jak ji to učil otec – brzdí jen zadní (přeučit to chvíli potrvá), a na Klínovci uvařila 160mm kotouč dohněda :D, takže jsem koupil destičky s chladičema a dozadu hodil taky 180.
@FreeBoy: Ty kapky se mi právě hrozně líbí :D
Že ty musíš fotit pořád ty kola s kapkami vody :D Jinak moc pěkná stavba a kolo vypadá funkčně a dobře. Věřím, že se ženě na tom dobře lítá, tak ať dělá radost oběma neboť Happy wife – happy life
Já to své snad budu muset zvážit :-)
Není vzadu ten 180mm kotouč, zvlášť pro ženu na asfalt zbytečný?