To si člověk naivně myslí, že si postaví celopéro za 60 tisíc, pak je z toho 80, a během jednoho roku do toho nasype dalších možná i 30 za lepší komponenty, který moh mít rovnou… :D
To bylo naposledy, co jsem na něčem šetřil. Tragicky se to nevyplatí. Prodávat pak po bazarech původní komponenty a furt se s někým dohadovat o ceně za to taky nestojí.
Samozřejmě, kdybych vážil 75kg místo metráku, asi bych nemusel řešit ráfky a náboje, mohl tam dát lehčí vidli (ale od Slance už nikdy), a kolo by bylo celkově lehčí, ale dokud ho unesu a ujedu na něm 50km, je mi to docela jedno.
Některý výdaje byly vyloženě ve stylu „***** to nepotřebuju, ale musím to mít“, jako třeba OneUp pedále a Hayes brzdy (což v kombinaci s nuceným přechodem na jiný kotouče taky pošouplo váhu).
Jediný čeho lituju je zvolení menšího rámu. Měl jsem vzít TR 140, jenže jsem nepředpokládal, že začnu, byť jen občas, jezdit do bike parků, a na tom vyšším už se prý blbě šlape. Tak příští rok no…
P.S. Některý fotky jsou starší, kotouče mám vyfocený ještě původní atd.
(vloženo 14.7.22)
Značka | RB |
Model | TR 120 |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | L |
Hmotnost | 14,9 |
Rám | RB TR 120 |
Vidlice | SR Auron35 boost (TT), 130mm |
Tlumič | SR TriAir, 210x55 |
Hlavové složení | Cane Creek Forty |
Kliky | Shimano SLX FC-M7120 Boost, 175mm |
Středové složení | Shimano XTR SM-BB93 |
Měnič | Shimano SLX RD-M7100-SGS |
Řazení | Shimano XT SL-M8100, I-specEV |
Převodník | AbsoluteBlack 32z |
Kazeta | Shimano SLX CS-M7100 |
Řetěz | Shimano XTR CN-M9100 |
Náboj přední | DT Swiss 350 (28d, SP, boost) |
Náboj zadní | DT Swiss 350 (28d, SP, boost) |
Brzda přední | Hayes Dominion A4 |
Brzda zadní | Hayes Dominion A4 |
Ráfek přední | DT Dwiss XM 481, 29" |
Ráfek zadní | DT Swiss EX 511, 29" |
Pedály | OneUp Alu |
Řídítka | Race Face Turbine R 35, 780mm |
Představec | Race Face Turbine R, 35mm |
Sedlovka | OneUp v2.1, 150mm |
Sedlo | Fabric Scoop Elite Gel Radius |
Pláště | Maxxis Forekaster 2,6" + Schwalbe Nobby Dick 2,35" |
Tak ona tam ta mapa pomáhala vždy jen orientačně, což bylo na tom to krásné.
Kaire – na jedné straně těžba zdá se, a myslím, že někde již není dohoda s vlastníky lesů/pozemků.
Kdo to zná, tak projede, a kdo ne, tak ho již žádná mapa nenavede.
octopuss- přesněji přímo zde:
Pár problémů tam bylo i v květnu, když sem každý druhý sjezd musel nést kolo na zádech… Je dobře že tu mapu někdo osekal, ta stará už byla zavádějící. Já jel bez přípravy po dvou letech a spoustu věcí sem musel vynechat.
Mapy jsou trochu ořezané oproti minulosti, asi byly nějaké problémy, já mám různé okruhy doma v papírové podobě, ale nedám:D.
No jo, já jsem spíš sváteční jezdec, a tady jsem zrovna byl letos poprvý v terénu :D
Žlabožrout je kde? To musí být nějaká z těch černejch… Docela mě mrzí, že jediná mapa kokostezek visí na zdi v kempu, na netu nic :(
Já to jezdil na RB IQ s RaR.
Co jsem s tím nikdy nesjel byl Žlabožrout, ale tam je již změna trasy:).
Před :D
Jsem vyrazil poprvý v životě, a v sekci vedoucí ke hradu jsem několikrát ležel. Takovou hrabanku jsem nečekal, a neměl vhodný pláště :D
Na větší terén mám druhou sadu kol s 2,5" DHF a 2,4" Dissectorem, ale to už je celková váha blížící se sjezďáku, a říkám si, čím jsem to doprdele myslel, když jsem vzal 120 :)
Jde o to,.že je tam nízké osazení, takže tam works ani superstar nedáš. Vím zkoušel jsem to.
Atilla: jestli to má integrované hlávko, tak na to dělá změnu úhlu Slack-R.
Atilla: a co to má za hlavu? Dle výrobce to vypadá na misky zs56, ale nějak dobře to tam nespecifikují.
Pěkná stavba. 140 bych se vůbec nebál, už teď je to postavený dost do trailova, rozdíl v jezdivosti bude dost malej. Já sám jsem si z poměrně lehký 150 udělal docela těžkou 160 a až po dvou letech jsem se dokopal k tomu postavit hardtail – jezdivější 140mm. :-)
Hlávko na úpravu úhlu do tohohle rámu nedáš, teda minimálně ne bez frézování hlavové trubky.
Pěknej žluťák a parádní fotky. Ty pedály tomu sluší. Mám je v černé taky na žluťákovi,. ale zdaleka tak nevyniknou:) Kupoval jsem ale na bazaru, tak barva byla vedlejší.
Jestli chceš položenejší hlavu, jde sehnat hlavko na úpravu až o 2 stupně od superstarcomponents, works, cane creek nebo fsa. Já koupil Works. Zpracované je to pěkně a funguje to. Akorát musíš počítat s mírnou změnou geometrie.
FreeBoy: ad kluzná pouzdra – přijde mi, že se projev nijak nezměnil a to rozhodně kolo nešetřím :) Každopádně se v zimě chystám tomu dát nějakou péči, i když ještě nevim jakou :-)
sibicz: To že si někdo pořídil RB hned znamená, že je jejich onanista? Smutný… a blbý poznámky si příště můžeš odpustit, ušetříš čas nejen sobě, ale i všem ostatním…
A všimnul sis, že těch vláken je pět (ani neumíš počítat), protože v prvních třech stoupnul počet příspěvků tak, že už se to skoro nenačítalo, čtvrtý se jeden duševně nemocnej pacient pokusil zaplevelit dezinfem jako třetí, a založil si svoji vlastní pátou, aby to dostal mezi co nejvíc lidí?
Všimnul, a tady jen trollíš, protože není možný, abys byl TAK blbej.
Ja se jen bavim nad vasim RB onanismem, zalozenim sesti ruznejch vlaken, o tom, kde a kdo to vlastne svaruje, kdo tam rozhodne pracoval a kdo ne. Jinak je mi erbecko uplne volny. A tu hlasku o silnici a sjezdaku jsem si nemohl odpustit, sorry. Mam ji ale odsud z bajkfora
Sibicz – 26 let a ještě se nenaučil ani číst? Vezmi si slabikář a procvičuj…
Kohi007 a jaká je zkušenost s kluznými pouzdry po skoro 2 letech? Díky
Ignoruj je, RB je z nějakýho nepochopitelnýho důvodu pro určitou část b-f jako červenej hadr na bejka. Mělo by nám jich být líto, že mají tak těžkej život.
50–70? To máš asi solidní fyzičku. Já se v 41 s metrákem lehký nadváhy a nepříliš sportovníma genama pohybuju v trochu jiných výkonech, ale tohle info mi stačí :)
sibicz: A ty jsi kdo, že takhle reaguješ? Nešťastný majitel? Na tom kole jezdím skoro dva roky, troufnu si říct, že mám něco odježděno. A kde píšu o tom, že do kopce to jede jak silnice a z kopce jako sjezďák? Fakt nevím na co a proč reaguješ…
Kohi007: jojo tyhle pohádky o tom, jak RB jede do kopce jako silnice, dolekopcom jako sjezdak, to vsichni zname.
A jak to jezdí po rovině? Dá se na tom nějak rozumně ušlapat aspoň 20km, nebo je to kvůli geometrii opruz?
Pěkně vyladěný kolo! Snad dělá jen samou radost :-)
Sám mám TR 140 a jak zazněly dotazy na hmotnost a jezdivost, tak mě to vyšlo ve vel. S2 na 14,7Kg (150mm Lyrik, XM481 + DT350, Minion DHF + Forekaster, Reverb (ten nakonec vyměněný za One Up), GX Lunar…). Do kopce se nedá říct, že to nejede. Když se chce, tak to jede vcelku slušně. TT, Smrk (jako přímo ten kopec) a podobné vždycky docela na pohodu…
Musíš odečíst prodejní hodnotu toho co posíláš dál. Ve skutečnosti resp. na konci to samozřejmě 120 není.
Komponenty dobrý ale 120 za RB?To už musí být srdcovka…Za ty peníze bych bral Norco Optic…ale ať RB slouží a dělá radost.
Ještě doporučuji pod šlauchy na kyvce dát fólii.
paradni, barevne super… pripomina mi to stary Hot Chilli rage! kombinace super… Fčmela paradni! :)
@JacoP: Nevím, nepíšu si to, to bych z těch výdajů zmagořil. Asi by se to dalo spočítat, ale proč? Jsem spokojenej.
Koneckonců většina výdajů nad rámec těch původních řekněme 80k (tím pádem by koncová cena byla tak nějak do 120, a k tomu si odečti pár tisíc za prodaný původní komponenty, takže to není zase tak hrozný) nebyla nezbytně nutná.
Ty komponenty stojí výrazně víc než samotnej rám, to za prvý. Za druhý, až na vidli a tlumič (který jsou ale dobře prodejný) je všechno přenositelný na jakejkoli jinej rám. Nevidím problém.
Tady to nemůže dopadnout dobře :)
Chápu, že chtěli rozšířit nabídku, ale za mě verze 120 neměla vůbec vzniknout.
Aha já pochopil 60+30 teď 90k celkem. Neříkej mi opravdu 120k do takového kola??!! ***** drát to ani omylem bych nedal…za ty peníze máš přece na výběr z několika modelů parádních kol s moderní geo a osazením, viz Norco Optic, Ibis Ripley, Giant Trance, Specialized Stumpjumper…aka back-country modely které teď nabízí snad každá značka s tím rozdílem, že e nebudeš trnout zda za dva roky RB bude ještě fungovat a někdo uzná jakoukoliv reklamaci.
Ale vzhledem k tomu, jak 120mm prezentují jiní výrobci, a jaký dostávám dotazy na rám, nejsem debil sám.
@Rimmsi: To není „120k za RB“. To je cca 120k za vlastnoručně postavený kolo z různých komponent podle uvážení.
Depresy: tohle kolo osazením opravdu není XC/DC a řekl bych, že to nebyl ani záměr stavitele.
Octopuss: vidli můžeš o nějaký ten stupeň položit hlávkem. Nevím jaké hlávko tenhle rám používá, ale dělají se angleset hlávka i na integrované hlavy.
Jinak moc pěkné kolo, ta žlutá je masakr, ale asi bych ji nechtěl :D
Jen ta geometrie už bude míň šlapavá, ale úplně přinejhorším si časem postavím hardtail :D
Ty zdvihy mě moc netrápí, ale vidle by mohla být pooloženější, a na strmější věci si s tímhle rámem prostě netroufám.
120mm a 140mm mají úplně stejné trubky. Takže i hmotnost bude ± stejná.
Spolužák z gymplu na Banditu 675 s 2,5/2,6" traktorama dokáže ujet něco přes 100km, z půlky po asfaltu, takže je to jen o fyzičce :D
Ano trail opravdu není xc;)
Pěkný bike, můj problém je že na to vždy začnu rvat assegai a DHR a pak je z toho zase enduro. S CaneCreek IL to chodilo super na 120mm.
@Šéňa1: Tu nálepku jsem asi zapomněl sundat :D Jinak viz můj předchozí komentář. Doufám, že už nic tunit nebude.
Příští rok resp. na další kolo si koupím Duroluxe EQ bez opičáren, a budu spokojenej.
@MirosPikos: Hodně zhruba jsem nad tím přemýšlel, a myslím, že s TR 140 bych váhově moc nahoru nešel. Rám by asi vážil o pár gramů víc, ale tlumič bude myslím cca stejně, a Durolux EQ ve 150mm je paradoxně nepatrně lehčí než předchozí generace Aurona na 130 :D
Každý to má posunuté jinak. Rám není špatný, ale jezdivé XC/DC to není ani náhodou.
Super kolo, pěkný fotky, vše jak má být. Škoda té TR140. Na druhou stranu, pokud jezdit umíš, užiješ si to dobře i na 120 mm. Někdy větší rychlost a menší unavenost vykouzlí víc úsměvu na rtech, než když se někde morduješ s bezmála 17kg hovadem (vlastní zkušenost).
Na vidli je nálepka tuning-testu jestli vidím dobře. Ten ještě funguje? Zrovna nedávno jsem koukal na stránky a už skoro nic nenabízel.
@mr.antik: Mám je teprve asi dva týdny, na adekvátních kotoučích jsem s nima byl jezdit jen jednou :D Ale modulace řek bych výrazně lepší než u Shitmano (měl jsem SLX M7120), silný jsou dost (ale to myslím není limitující u žádných současných brzd, který nejsou lowcost), ale ty páky jsou naprostý PORNO! Naprosto perfektní tvar, a skvělá textura.
Stojí za skoro deset tisíc, když už třeba máš čtyřpísty? Určitě ne.
Jsou bez ohledu na cenu super? Fuck yeah!
Btw. Naprostý peklo na ně v EU něco sehnat. Jeden eshop má brzdy, ale nemá adaptéry, druhej má olivy, ale nemá hadice, atd. Adaptér ze 180 na 203mm kotouč jsem nesehnal nikde, ale naštěstí pasuje Magura. Hope nikoli.
Verynájsbjůtiful! Prostě kolo a profil jako lusk! Tak ať to lítá a rohlík stále na tváři! ;)
Pěkný RB, pěkné fotky a někdy bych se na TR rád svezl.
Jinak, jak bylo napsáno žlutá, červená a černá barva jsou u RB kultovní. No musím už dát zpátky dohromady to staré RB Bandit v barvách Author :)
Tak, ať i nadále slouží a dělá radost!
A s tou cenou nechci kecat, už je to docela dlouho. Možná to bylo 80 a ne 90. Mám tu nějakej excel, ale ten jsem průběžně editoval, takže fakt nevím.
Je to stavěný prosinec 2020, komponenty jsem sháněl tak různě už od léta.
Původní osazení bylo trošku jiný (Shimano brzdy, Novatec ráfky a náboje, jiná sedlovka). Prostě to celkově vyšlo nějak těsně pod 90.
TT už nikdy, protože Slanec je starej senila s egem, který má mezinárodní přesah, je chytrej jako rádio, všechny problémy jsou způsobený neschopností a hloupostí uživatele, kterej doslova nedodržel jeho „návod“ atd. atd. Ve finále udělá servis vidle, ta klepe jako hovado, a člověk zjistí, že prostě vzal gumovou podložku a hodil ji někm do hajzlu, protože se mu asi nelíbila (ta samá podložka, kterou při „tunění“ dal na opačnej konec tyče než patřila, což jsem zjistil až při prvním vlastním čištění po pár měsících).
Reálně mi „tuněnej“ Auron pocitově chodí úplně stejně jako ženin Axon34, kterej jsem předělal na olej, takže těm jeho úpravám (který si hlídá jako svatej grál, a když se ho člověk obecně – ne konkrétně např. na parametry pružin – zeptá, je dokonce nepříjemnej) nevěřím, a ty tři litry navíc jsem moh investovat někam jinam.
Tak ještě vyměnit ám a bude to hezký kolo.
Kombinace žlutá červená je pecka !!! Návrat k původním barvám RB, žlutý rám, červené logo. Na sklonku roku 2000 každého, kdo chtěl jezdit v lese a neměl na celopero. K tomu červená Marzocchi Bomber Z1, otevřená lázeň, chrochtačka…;0)
Barva supr, osazení taky, ale opravdu 90k? Kde? Já koupil Ibis Ripmo za 75k a to je na D1 od DVO. Zde levnější Suntour, ačkoliv kvalitní.
Zajímalo by mne proč ne TT?
No a jak píšeš mělo to být TR140 rovnou. Ale tím si musí projít každý. Já šel taktéž cestou IQ275, Bandit 475 a až nyní Ibis Ripmo AF. Měl jsem vzít rovnou něco se zdvihem 140–150mm na 29" a ušetřil bych času a peněz.
Tak ať slouží.
Mimochodem jak tak sleduju RB tak je otázka kolik a jestli vůbec od nich nějaká kola budou, přijde mi že jsou v nějaké letargii.