cistota kokpitu mi ucarovala uz na Epicu
Z barvy som nadseny
Ta hazka je fakt obrovska
Kola Rapide CL, rovnaky rafek ako CLX ale naba 350 a jine draty
Ked TCR islo do sveta, tak som premyslal cim ho nahradit, chcel som uz ale nieco, co nebudem hned po tyzdni chciet vylepsovat. Pacil sa mi Tarmac, ale na moje jazdy skor vychadzal Aethos, ktory sa mi nazivo ale moc nepacil. ked boli vedla seba, Tarmac mal tie spravne „gule“. Nahodou som videl v predajni Epic HT v tejto Abalone bielej farbe a zrejme bolo rozhodnute.
Po kratkej skusobnej jazde bolo rozhodnute uplne a Tarmac mi sadol, ako keby bol vyrobeny na mna. To ostatne potvrdil aj Retul FIT a jedine co sa nastavovalo bola vyska sedla, predozadna pozicia a kufre.
Hned na prvej „casual“ jazde som si vylepsil takmer vsetky PRka a teda je jasne ze je to fakt rychle kolo. Ani s radenim 1× zatial nemam problemy v kopcoch, ale ist do Alp, asi by som dal mensi prevodnik. Oproti TCR mam bohuzial duse a pride mi ze komfort je urcite vacsi na 28mm a bezdusach ako 26 s dusami. Nemozem ale povedat ze by bol Tarmac nepohodlny, oproti 58ke TCR je komfort daleko lepsi, ale pride mi taky nejaky chirurgicky presny, stale caka na jasny povel vpred a zatial som urcite neobjavil jeho plny potencial najma v zjazdoch
Klady:
- powermeter. nechapem ako som bez neho mohol zit, otvoril som tym novu dimenziu treningu na Garmine
- je to raketa. Neustala chut zrychlovat je znat a cloveka proste bavi makat
- 1× radenie vyzera skoro ako sci-fi ale tym ze som zvyknuty z MTB je to o to lahsie, nevyhodou mozu byt vacsie medzery v zuboch, pri solo jazdach je to ale fuk
- Rafky Rapide nemaju problem ani s bocnym vetrom a ked ich porovnam s 35mm DT Swiss ERC tak krasne udrzuju rychlost a nevidim v nich slabinu, jedine niekomu moze vadit hotdog dizajn predneho rafku
Zapory:
- nemoznost bezdusoveho systemu (aj ked par ludi to testuje)
- mam pocit ze biele kolo je dost napadne, ale je mi to jedno lebo kazdy kilometer je zazitok
- neda sa na tom jazdit na kochacku
(vloženo 12.5.22)
Značka | Specialized |
Model | Tarmac SL7 Pro |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | 56 |
Hmotnost | 6.9 bez pedalu |
Rám | FACT 10r |
Kliky | Sram Force eTap |
Měnič | Sram Force eTap |
Řazení | Sram Force eTap |
Převodník | Sram Force 1P Quarq Powermeter |
Kazeta | Sram Force |
Řetěz | Sram Force |
Náboj přední | DT Swiss 350 |
Náboj zadní | DT Swiss 350 |
Brzda přední | Sram Force |
Brzda zadní | Sram Force |
Brzdové páky | Sram Force eTap |
Ráfek přední | Roval Rapide |
Ráfek zadní | Roval Rapide |
Dráty | DT Swiss |
Pedály | Look Keo Carbon |
Řídítka | S-Works Aerofly 2 |
Představec | Specialized |
Sedlovka | S-Works |
Sedlo | Specialized Power Pro |
Pláště | S-Works Turbo 26mm |
No a. To vse vim. Nova verze je těžší tak něco asi změnili a vědí proč.
Pikaču: Něco si o tom přečti. Rapide I a Alpinist I záplety byly vyvíjeny jako bezdušáky a prošly všemy předepsanými testy. Týmy je také jako bezduše úspěšně testovaly a dokonce na přelomu roku 2019/2020 dorazily první kousky novinářům na testování s nataženou páskou „tubeless ready“. Ti je pak také testovali jako bezduše – opět bez ztráty kytičky.
Kdyby Sagan nedělal <|>viny a neskákal bunny hopy ve vysoké rychlosti přímo na ostrou hranu obrubníku, tak by ty záplety normálně vyrazily na trh jako bezdušáky.
Ano nove CLX vazia defacto stejne ako sucastne CL. Celkom som zvedavy kedy a ci sa objavia na modeloch v ponuke
Co se te nove verze tyce, tak relevantni je tam vahovy narust 50 g na rafek, ktery resi nize zmineny problem.
Kdyby ty rovaly byly v pohode na bezdusich tak neudelaji ted upgrade č.II. a váha +120gr.
Mam prave pocit ze latexove duse su tam z vyroby. No kazdopadne ostanem radsej na dusiach, lebo ostrych hran je na cestach az moc. Je mozne ze je to len pocit, lebo Tarmac je oproti TCR tuhsi a 1.5 atmosfery rozdiel pri 2mm moze tiez nieco urobit.
Diky za prijemne komentare!
Jj, Sagy při bunny hopu trefil obrubník a tak jim jako bezduším jim bylo odzvoněno:)
Kola jdou na bezduse v pohode, protoze byla designovana jako bezduse, jenze pak zjistili, ze je rafek poddimenzovany a v pripade ostreho narazu a poskozeni rafku muze (pri pouziti bez duse) dojit k jeho vybuchu v miste poskozeni.
Kolo super, samozřejmě:)
Jinak tyhle kola jdou na bezduše úplně v pohodě.
Jestli bych měl jet na něčem do pekla, tak právě na tomhle. To je mašina. 5h.
Zkoušel jsi latexový duše? když to nejde na bezduše, oproti normálním butylovým duším je to celkem rozdíl.
Máš to super, SL7 je prostě velice povedené moderní kolo, disc, fully integrated kabelaž, bezdrat, sedlo s kratkym nosem, barva decentní, žádnej barevnej cirkus, jen cenově spešl je teda maso… ale kola umí. do vývoje sypou.. jasnych 5
Krásný kolo! Přesně v téhle barvě a velikosti bych ho také bral. Takže díky za fotky :)
Můžu se zeptat jak si vysoký a jak máš vysoko nastavené sedlo?
@Aduldinho – Preto som ho sem dal, lebo niekde som tu cital ze ich ludia potkavaju cim dalej tym menej :)
Krasavec, teď se nám tady nějak ty Tarmacy rojej, ne? V kterej sámošce jsou za rozumný peníz na pultě? :-D Za pět!
5*