Jak teď máme s mojí nově nastříkané ty Moja, tak jsem se v noci odkopával při představě, že to budu strkat na starý nosič Atera..... Je nějakých 14 roků starý, furt v perfektním stavu. Jenže když tohle někdo vymýšlel, tak ještě nevěděl nic o pevných osách a nedej bože o boost nábojích. Zkrátka „drážky“ byly blízko sebe tak, jak se tehdy v podstatě neobjevovalo nic než klasika s RU.
Přiznám se – už jsem měl v košíku Thule, ale s extenderem na čtvrté kolo za to bylo peněz jak za krávu! Díval jsem se i na nějaké bazarovky s tím, že Ateru pošlu někam do světa. Nenašel jsem nic…
Tak jsem tak poposedával po terase, položil jsem si stařenku před sebe a se slovy „tohle jim za to nedám!!“ (rozuměj za Thule) jsem to nejdřív v duchu a následně v reálu rozebral.
První pozice zůstala. Druhá pozice je posunutá o 55mm dozadu a to pouze a jenom převrtáním tří děr. Na druhé straně jsem nenýtoval, ale dal šroub skrz. Třetí pozice se ukázala jako triviální věc: stačilo jenom nechat vypálit na laseru dva plechy (nakonec 4 – dával jsem na sebe dva plechy 2.5mm – nerez), kde jsou montážní otvory přestěhované o 120mm dozadu. Boční trubky jsem prodloužil taky o 120mm a na průměru přičetl 10mm, protože o plechy se mi celé „korýtko“ zvedlo. Prodloužení jsem stočil na soustruhu z duralu, do bočních trubek zalepil lepidlem na hliník a fixnul šroubem. Všechno ostatní zůstalo a to včetně zámků vyklápěcího mechanismu tam, kde to bylo. Jak jednoduché! :-) Světla se chytají do třetí pozice, kabely vypadají že budou délkově stačit. Jediná drobná komplikace bude ještě umístění RZ, ale to si zas chvilku sednu na terasu :-))
Náklady: plechy a trubky zdarma, nerez šrouby nějakých 300,–Kč. Přední oblouk je v lakovně, protože jsem ho nechal znova poprskat komaxitem. Asi budu muset ještě prodlužovat dvě tlamy na druhou a třetí pozici, ale to taky bude korunová položka.
(vloženo 4.4.22)
To chce klid, já jsem pouze upozornil, že nosiče musí mít homologaci. Pokud i při domácí úpravě nosiče je homologace stále platná, pak není co řešit. Nikde jsem nezpochybnil funkčnost.
Ehm.....
Hlavní ocelový nosník – to je ta ocelová konstrukce s tlamou na kouli: naprosto bez jakéhokoliv zásahu.
Posuvná část – to jsou ty dvě hliníkové posuvné části, na kterých jsou našroubované žlábky – naprosto bez jakéhokoliv konstrukčního zásahu, jako je změna polohy, změna rozměrů. Nic.....
Žlábky: první pozice zůstala beze změny, druhá pozice posunutá. A teď ta třetí pozice: nosič se prodává jako trojmístný. prodává se k němu čtvrtá pozice, která je na celistvém žlábku, jež je chycený na dvou nosnících, které jsou vymotané z 1,5mm plechu a kroutí se už pouhým pohledem. Já neudělal nic víc než to, že jsem tu třetí pozici posunul BEZ JAKĚKOLIV KONSTRUKČNÍ ZMĚNY NA VALSTNÍM NOSIČI a to do polohy, kde se potom přibližně nachází ta dokupovaná čtvrtá pozice, ale použil jsem na každou stranu konzoly z vysokopevnostní nerezi 1.5 a to jsem dokonce dubloval! :-))))
Co na tom chceš zkoušet? :-))))
Tohle miluju, jak kdosi doslova kolemjdoucí vypustí nějaký naprostý nonsens, přičemž není ani elementárně schopný se podívat na fotky a zjistit si jak to je (dost možná na to nestačí znalostma, co já vím??) a následně to ještě „obhájí“ nějakým dalším nesmyslným hlodem :-)))
bathed: protože je to homologováno, tak jak se to prodává. Ten výrobce to nějakým způsobem testuje, o tomhle nosiči s úpravou se nedá říct, že by nosič prošel nějakýma zkouškama.....
to asi nebude mít homologaci pro použití na pozemních komunikacích
resim neco podobneho u thule , ale rekl bych ze vetsi problem jsou kratky drzaky na samotne kola . Kdyby byly delsi , tak to muzes dat dal od sebe do vejire.
Umístění RZ bude hračka, když vidím, jak sis poradil se zbytkem. Krásná práce.
Mi to tak nějak obecně přijde, že výrobci nosičů ještě nezaregistrovali, že už se nejezdí jen na 26" a trekingových kolech. Já mám teda spíš problém s rozchodem, jak dám kola vedle sebe, některý už prostě nemůžu pošoupnout vlevo-vpravo, protože obě kola jsou tak nějak na kraji drážek. Nějaký moderní kolo s dlouhou geo už bych tam asi ani nedostal.