Těžce jetý trencle

Přidat foto

Tohle už se snad nerozsype

Konečně dobrej držák i pro krátkej představec

Letní osazení na delší výlety. Rekony 2,6 3C jsou bohužel čím dál těžší (760 kdysi, 800 ty na fotce, teď mi přišel už 870g kus). Ještě s SLX

Z místa, kde s trenclema jezdím nejradši

Aneb proč to nebylo se Shimanem ideální

Původní sedlovka malinko přišla o elox

Větší kotouče jdou poznat, ale...

Brzdy by mohly bejt silnější a hlavně mít konzistentnější chod. Tlustý Ergony zkouším poprvé

Elektrika v lyžařskejch rukavicích super, jen ta zpětná vazba řazení na lehčí mohla bejt lepší

Vodítko a chránič převodníku Shaman Racing

Doufám, že to fakt bude odolný. Jinak za ty prachy zapláču

Contíky ladí s vidlí i kolem, ty hnusný ochranný samolepky jsem z vidle už sundal

Tak i kolo, který jsem kupoval s tím, že tam budu měnit jen spotřebák, už má nakonec tabulku komponent víc než z půlky neplatnou.

Brzdy: Guide R + Centerline 180 → SLX-M7100 + Galfer 180/203

Kazeta: GX → X01 → X01

Řazení: GX → XT → X01 AXS

Přehazka: GX → SLX → SLX → X01 AXS

Sedlovka: Contact Switch 150 → 170 mm

Převodník: SRAM 30z → 32z

Zadní nába: DT360 → DT350 (+ plochý dráty)

Ložiska: Giant → železářství → Endura MAX

Hlavko: FSA → Cane Creek 40

Pláště: DHF/DHR 2.3 → Rekon 2.6 Maxx Terra na střídačku s Baron 2.4/Trail King 2.4

No a nejdražší vylepšení není vůbec vidět. Zvažoval jsem upgrade z Marikovskýho přece jen potlučené vidlice na Fox 36 Grip2, ale nakonec jsem z Kanady objednal Luftkappe a montáž společně s dalším tuningem u bráchy.

Brácha mě společně s videem Matěje Charváta přesvědčili taky na elektriku. Výchozí GX Eagle jsem zklikvidoval, přechod na levnější SLX taky nebyl dokonalej. Vedení v rámu počítá spíš se vstupem do SRAMu a SLX jsem za necelej rok vozil už druhou. X01 AXS je prej nejvíc nejodolnější, takže to s náhradní baterkou s sebou na delší akce zkusím.

Letos jsem výjimečně navštívil bikepark s lanem a hned jsem podle toho začal řešit – vodítko řetězu a chránič, přidání ochrany zadní stavby, tučnější gripy a hlavně mi brácha přepletl zadní kolo z už rozsypané zadní náby, kterou jsem poslední týdny musel vozit s nedotaženou osou, aby mně nepadal furt řetěz (a ani to nebylo stoprocentní).

Původní sedlovka Contact Switch se vydřela na pístnici tak, že to už šlo na chodu poznat, tak jsem koupil novější model s o 2 cm větším zdvihem. Občas už vozím platformy, ale většinu roku přece jen SPD.

Původní čtyřpístky Guide R jsem vyměnil za ostřejší dvoupístky SLX-M7100, teď zkouším 203mm kotouče a nejspíš to dopadne nákupem nějakejch schopnějších čtyřpístků a návratem na 180 mm. Tuze nerad řeším štrejchání.

Ložiska bylo potřeba komplet měnit už podruhé, blatu se vyhýbám, ale ono se občas nechce vyhnout mně. Takže jednou rozvodněná Chvojnice, jindy zapadnutí ve zcela nové bažině u Brtnice, pak třeba výborná a zaručeně zmrzlá polní zkratka u Želešic, a tak přišla investice do těch údajně nejlepších. Uvidíme co vydrží, zatím byly venku jen párkrát.

Všecko to má za úkol bejt co nejodolnější, nejrobustnější a funkce jdou nad hmotnost. Takže kolo na skoro kilovejch Conti váží asi 13,7 kg s pedálama, s Rekonama 2,6 jsem někde nad 13,4. Ono přece jen i třeba ty karbonový ráfky mají 500 g, takže i tam dostala odolnost prioritu.

U plášťů jsem vyzkoušel už ledaccos, ale stejně to k těm kilovejm pryžím směřuje. Baron sice nejede, ale grip má na každým povrchu a ladí :-), na zkoušku mám nachystanýho i Kaisera. Mountain King 2.3 má sice jen 750 g, je super do blata, ale směs je tvrdá, na slizkým, pevným klouže a kupodivu za mě jede hůř než Trail King 2.4. Ten má víc univerzální grip, lepší ochranu proti defektům, ale je teda těžší. Na letní dlouhý výlety i veškerý traily kromě sypkých svahů nebo blata se mi osvědčily Rekony, co jedou přece jen znatelně líp.

(vloženo 2.1.22)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
theedge
theedge

4.1.22 10:25

Já jsem teda s Centerline spokojenej, ale co zkusit nový Sram kotouče HS2 ?

https://www.bike-components.de/…otor-p84482/?…

Reagovat
benobiker
benobiker

4.1.22 09:38

Pepe72: Už mám ty Formule CURA, tak třebas příště. ;-)

Reagovat
Pepe72
Pepe72

4.1.22 08:56

Benobiker: shimana brzdi taky dobře, ale tyhle jsou pocitově lepší a necinkají ani po sjezdu.

Reagovat
benobiker
benobiker

4.1.22 07:56

Pepe72: Mno tvl, ty vypadaj, že se ani nehnou! :-) Cena teda už vejš, hmotnost taky, ale líbí se mi! :-)

Reagovat
Pepe72
Pepe72

4.1.22 05:54

Benobiker: MDR-P kotouče necinkají.

Reagovat
theedge
theedge

3.1.22 17:29

Jo to pumpování Shimano páky musím osobně potvrdit. XT řady 8000 – 2 i 4 píst.

Reagovat
ufoncz
ufoncz

3.1.22 14:31

Ještě jsem zapomněl napsat, že mně brácha přidal token do tlumiče a celkově ho poladil tak, že teď už nemám tendenci přepínat do kopca ani do střední polohy. Žehlí to, ale prohupuje se to fakt mikroskopicky. Takže dobrým nastavením se dá zdánlivě dané chování zadní stavby ovlivnit strašně moc.

Reagovat
ufoncz
ufoncz

3.1.22 14:28

benobiker: No, já su spíš takovej turista, co má rád ne moc prudce z kopca pěšinky s kořenama a šutrama. Toho ideálně do delší vyjížďky natahat co nejvíc a co nejdál od míst, kde je moře lidí. Hřeben Rychleb nebo Beskyd hodně zrána, to je pro mě nejvíc. Ani jedno se bez bahna většinou neobejde. Ložiska jsem úplně neodpravil ani poprvé, ani podruhé. Ale to lupání a praskání, co tak po tom roce dycky začalo, jsem nedával. Střed bylo za tu dobu potřeba vyměnit jen jednou. Do největších srajd beru taky jen pevňáka, ale i toto kolo něco zažije.

Reagovat
benobiker
benobiker

3.1.22 13:16

ufoncz: toho pumpování se u Shimana u žádnýho modelu nezbavíš, dělají to jak 2 písty, tak 4 písty, problém je prostě v páce… Ono i samotná účinnost je u Shiman naprosto totožná, když vůči sobě srovnáváš dvoupísty deore vejš a čtyřpísty deore vejš (krom XTR). Rozdíly v účinnosti dělaj hlavně použité desky. Ani u různých kotoučů jsem teda nezaznamenal větší rozdíly v brzdném účinku, když teda neberu v potaz jak dobře odváví teplo při delším brždění. Ono taky u kotoučů těžko vybírat, nevšiml jsem si skoro u žádného výrobce, že by uváděl, z jaké oceli je kotouč vyroben, to pak člověk blbě srovnává… Nedivil bych se, že je většina vyrobena z nějaké nerezavějící oceli řady 410 a podobné napříč velkým cenovým rozptylem od kotoučů Force za 2 kila až po nějakým „značkovým“ za litr… Každopádně mám Shimana rád, brzdí pěkně za fajnou cenu, když tě teda až tak nesere to pumpování a taky to, že když do páky jebneš, ulomí se.:-) Alespoň teda ta poslední řada…

Jinak kolo pěkný, párkrát jsem se na tomhle svezl, je to svižnej bajk co pěkně jede a když si čistej, nechá si líbit! :-) K těm ložiskům v rámu, já mám kolo už rok a neměnil jsem je tedy zatím, nepozoruji žádný problém, žádný pazvuky, nebo zadrhávající chod zadní stavby, vodě se tedy vyhýbám když je hnusně beru pevňáka, za celej rok jsem to zasral asi jen dvakrát, že to muselo pod sprchu.:-) To se ti nějak úplně vysypaly bo jak?

Zoidberg: Kotouče jsem zrovna nedávno pořizoval na fulla právě ty Formula CURA, takové pěkné masivní kotouče, brzdí a předek oproti předchozímu Shimanu tužší, tak tolik necinká. :-) Vlastně bych i rád ty kompletní brzdy od Formule vyzkoušel.:-)

Reagovat
ufoncz
ufoncz

3.1.22 12:42

Teď už asi rozumím líp, cos těma kotoučema myslel. Centerline jednak se spoustou desek taky řvou a potom brždění s něma je takový tupý. Sice asi šetří sebe a desky, ale za cenu podle mě slabšího účinku.

Ten navíc neřeší to, co mi nepřipadá na SLX-M7100 ideální. Při delším sjezdu to rychle na páce ztvrdne, když se zase chvílu nebrzdí, tak je buď chod každé páky jinej a do „normálna“ to dostávám opakovaným krátkým zmáčknutím páky. A křivku síly brždění vzhledem k vynaložené síle na páce bych určitě chtěl lineárnější. Ale už je to takový trochu hledání, co by se dalo ještě vylepšit, nic vyloženě nutnýho.

V předvýběru mám čtyřpístky Shimano XT, koukal jsem tady třeba na ty bazarový Sainty a uvažoval jsem o Magura MT-5 (o kterých je toho tady na fóru dost, ale pro mě jaksi zmateně rozporuplně).

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

3.1.22 12:18

Aha, tak od Centerline bych čekal víc. Mně se líbí Formula Cura a celkově mám Formuly rád – mají pravidelnější tvar a přijde mi, že to v nízkých rychlostech brzdí plynuleji než třeba SLX.

Co se AXS týče, je to asi spíš jen takový blok – pro mě platí, že čím míň věcí musím řešit byť velmi zřídka, tím lépe. A to i na úkor užitných vlastností. Proto třeba uvažuji o Lauf TR.

Reagovat
ufoncz
ufoncz

3.1.22 07:11

Zoidberg:

  • ktery kotouce myslis? Mel jsem tam treba ty dost plny Centerline a to bylo ve vsem horsi. Galfery jen rvou s deskama Galfer (viz vlakno o nich) :-)
  • mazu Squirtem
  • tak od listopadu jsem to jeste nenabijel :-) (ano, ted to moc casto nevytahuju)
Reagovat
plzakj
plzakj

2.1.22 22:39

Kurnik z ty vahy na hlinikovym ramu a takovejch gumach se mi navaluje. GJ.

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

2.1.22 22:21

To je radosti, tak to má být, máš to pěkný a super.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

2.1.22 21:48

Odpružení i směsi plášťů jdou mimo mne – jezdím tak, abych nerozbil sebe ani obsah batohu, ale:

  • Zkusil bych kotouče, na kterých je víc materiálu, tedy větší brzdná plocha.
  • Čím mažeš a udržuješ řetěz, že ho na těch fotkách máš (jako) nový? Zvlášť v zimě…
  • AXS – Už teď mám pocit, že těch baterek dobíjím až moc, toto bych asi nedal.
Reagovat
orm
orm

2.1.22 21:35

Mas to pekne.

Reagovat
theedge
theedge

2.1.22 18:55

No pěkně to máš vytuněný – na kole toho z původních komponent moc nezůstalo. Dle popisu jednoznačně zraješ k vyšším zdvihům :-) V té oranžové je to fakt pěkný kolo.

Brzdy dej 4 pístky a 200mm kotouče k tomu.

AXS drahý a bál bych se že to stejně někde urazím. Možná až nebudu padat :-D

Reagovat
ufoncz
ufoncz

2.1.22 17:50

juraj.9: Jakej to máš? Něco podobnýho jsem dlouho hledal, ale našel to jen pro Santa Cruz, a tak jsem nakonec vzal (ale ještě nenasadil) ten od VHS:

https://r2-bike.com/…pper-Tape-20

Jinak ano, trochu větší zdvih bych asi nakonec užil a hlavně se mi líbí, že nový Trencle v karbonu už mají pro mě hezčí tvar horní rámovky. Tužší zadní stavba by rovněž nebyla na škodu. A snad tam pořešili trochu ten lak, protože tenhle vypadá zblízka sice krásně, ale oprýskne se snad i když se na něj kamínek jen škaredě podívá.

Reagovat
juraj.9
juraj.9

2.1.22 17:23

Super Trance, teď jsem jednoho v hliníku vyměnil za Xko a rozdíl neskutečný.Tip na chránič zadní stavby,nic nechrastí a vypadá to pěkně…

Reagovat
o.unca
o.unca

2.1.22 14:45

Máš to dobře potuněný…

Reagovat
ufoncz
ufoncz

2.1.22 13:29

Jo, vydřel se elox na té se stříbrnou závěrnou maticí. Od začátku nechodila úplně ideálně, dobře zajížděla jen když jsem měl váhu víc ke špičce sedla, jinak se páčila a šla těžko dolů. Jelikož OneUp v požadovaných rozměrech nebyla zrovna nikde skladem, objednal jsem za dobrý prachy údajně verzi 2021 z nějakýho německo-polskýho e-shopu tuším (hraniční městečko). Ta šla zezačátku hrozně ztuha, ale ještě z ní vylejzala jakási bílá pasta. Na druhé vyjížďce už chodila pěkně, nicméně zase už rovnou s malým vaklem.

Reagovat
Sistematicx
Sistematicx

2.1.22 12:52

Ta oranzova je hodne pekna. Vzpominam na svuj z 2014 a kolik mi toho dovolil. Je paradni kolo. Bike park je ale jeho limit. Uz pod kopcem to kolo dostane strach. A davat na nej fox 36 je uplne zbytecne. Pak te to zacne tahat na vetsi a vetsi bordel a ram zacne plakat. Pike na 160 co jsme mel byl tak akorat v te dobe. A to jsem vzadu mel tlumic z Reigna a puvodni zdvih z 140 byl pak 158 tusim.

Jinak by me zajimala ta vydrena teleskopka. To je ten model s tou stribrnou zavernou matici? To byl prvni model s opravnou sadou a tam jsem vydrenou nohu jeste nevidel. Vsechny predchozi se mi vydreli do pul roku. Pak jsem udelal na jedne upravu pouzdra a jezdi funkcne do dnes bez ztraty eloxu.

Reagovat
Micey
Micey

2.1.22 12:25

Paradni a i ta vaha je vlastne dost fajn, rekl bych. Elektriku chvalim, je to krok spravnym smerem. Akorat nemyslim ze bys potreboval vozit nahradni baterku, pokud tou delsi akci nemyslis treba ctvrt roku:)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

2.1.22 12:19

edit. ochranou vzpěry sam.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

2.1.22 12:17

Pěkné, je vidět, že jezdíš a víš co chceš. Bowden k rybářskýmu šaltru se dal řešit třeba vedením pod krytem řetězu.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Atilla 42
kubajs mtb 8
Tobyfree 14
Kubánec 27
theedge 29
TicTac135 37