Rehabilitační speciál (outdoorový rotoped)

Přidat foto

Předělávka Kellyse pro účely rehabilitačních švihů po operacích kolen. Nemohu prakticky vůbec chodit, co nevyjedu, to neujdu. Zásadní věcí je zde lehký převodový poměr 0,43 (22z/51z). Nechal jsem se inspirovat ve zdejší galerii kazetou Shimano Deore 11s 11–51 a předělal řazení z původních 2×10. A potvrzuji, že to řadí naprosto perfektně, tiše a lehce. Kam se hrabe 2×10, nebo i 1×10, které mám na první verzi pooperačního kola.

(vloženo 20.7.20)

onuce onuce
Ohodnoť bajk: (4.2  / 60 hlasujících)
Značka Kellys
Model Reyon
Modelový rok 2017
Velikost L
Rám Al
Vidlice RST FirstAir
Tlumič Monarch
Měnič SHIMANO DEORE RD 5100
Řazení Shimano SLX
Převodník 22z
Kazeta Shimano 11-51z
Řetěz Shimano
Brzda přední Shimano Deore
Brzda zadní Shimano Deore

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
onuce
onuce

5.11.20 21:49

Ano, již mám druhou. Po chvilce se vždy uvolní nýty v hliníkovém unašeči velkých pastorků.

Reagovat
Perwoll
Perwoll

5.11.20 14:57

co ta deore m5100? prý je dost poruchová

Reagovat
enduristka
enduristka

23.7.20 10:05

Tak tady asi obroušení převodníků při sjíždění terénních překážek fakt nehrozí :-)

Reagovat
onuce
onuce

22.7.20 21:41

Rozumím. A děkuji.

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

22.7.20 18:34

Já to teda řeknu: konstrukce rámu zastaralá, výbava kola průměrná a la Shimano Deore. Naživo to třeba vypadá líp – fotka zkresluje. Ten Decathloňák se mi líbí víc.

Reagovat
onuce
onuce

22.7.20 10:23

Tak jsem měřil rychlost. Nejtěžší převod 27km/h při optimální kadenci, nejlehčí 6–8km/h dle sklonu kopce.

Reagovat
onuce
onuce

21.7.20 18:11

Děkuji! A pumpa netáhne, navzdory velikosti je lehká. Lehčí než brzdový kotouč na druhé straně, který tak kompenzuje.

Reagovat
MilanT
MilanT

21.7.20 17:48

Onuce chlape, super kolečko máš.

Ten převodník mi drobet vyrazil dech.ale kopce jsou kopce to chápu.

Kór když jseš trotl na nohy.

Ta pumpa na vidli,nedělá to něco s balancem,netáhne kolo do prava?

Reagovat
onuce
onuce

21.7.20 16:50

Vida! Děkuji za důležitý postřeh. Není všechno zlato, co se třpytí.

Reagovat
Morchella
Morchella

21.7.20 16:42

Teleskop může i pozlobit. Před rokem jsem nainstaloval sedlovku se zdvihem 125mm a po pár jízdách mě začalo bolet koleno tak, že jsem ani nemohl šlapat. Vysledoval jsem, že nejhorší je to v momentě, když teleskop vysouvám a v nohách se nadzdvihám a odlehčuji tak sedlo. Když je sedlo vysunuté a stoupnu si do pedálů, tak mi to nevadí, ale při tom výsuvu mám blbej úhel právě v tom koleni. Nakonec jsem si na to ale nějak zvykl a naučil se zvedat zadek jinak. Taky jsem po prvotním nadšení dost omezil používání teleskopu na nejnutnější případy.

Reagovat
onuce
onuce

21.7.20 15:54

p. Plyšový, 3* je hrozně málo, proč? Jinak miluji obě. Bylo by zlé činit rozdílů, stejně jako u dětí.

Jinak teleskop… dva teleskopy… Věřím, že by to bylo velkou výhodou, ale finanční úhel pohledu…

Reagovat
boo-beek
boo-beek

21.7.20 15:39

Já taky hlasuju pro teleskop. Jízda v terénu, tam je to jasný, ale já teleskop miluju kvůli nasedání na kolo :D

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

21.7.20 15:36

Tak a jaké kolo máte ve větší oblibě- Decathloňák nebo Kelyšák? Dal jsem 3*.

Reagovat
Morchella
Morchella

21.7.20 15:22

onuce
onuce

21.7.20 15:22

Přidán další důležitý detail

Reagovat
onuce
onuce

21.7.20 14:59

p. McBlacky, kadence se při jízdě do kopce přirozeně navyšuje, protože je tendence do lehkého převodu trochu silověji zabrat. A tak právě ve stojkách mi nožky kmitají přes 110.

Reagovat
onuce
onuce

21.7.20 14:37

p. Morchello, máte pravdu. Ačkoli možná místo označení červeným křížem dát symbol vozíčku.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

21.7.20 14:17

Umoznil zhubnout a buhvico ti vzal … No, to uz se ale dostavame úvahami mimo int srandicky, coz je blbe ;).

Reagovat
Morchella
Morchella

21.7.20 13:53

Asi jsem ti tenkrát předpověděl, jakým směrem se bude toto nemocniční kolo ubírat :-)

Reagovat
onuce
onuce

21.7.20 13:51

S tím exkrementem si nejsem jist ani u nikotinu, ani u 1×… Na běžné dlouhé švihy bude jednoplacka omezení, ale třeba čistě do terénu ideální. A nikotin mi umožnil pohubnout.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

21.7.20 13:39

Tak, navykove a k hovnu. Vystihl jsi to perfektne ale malokomu by to takhle taktne dosecvaklo :)).

Reagovat
onuce
onuce

21.7.20 12:42

A musím přiznat, že 1× cokoli je návykové jako nikotin.

Reagovat
onuce
onuce

21.7.20 12:41

Problém s teleskopem je, že bych musel mít dva. Na jednom kole mám sedlovkou 30.9 a na druhém 31.6. Navíc zdvih alespoň 150mm. A ještě v naprosto nečekaných situacích nutno okamžitě seskočit, pochybuji, že bych stihl shodit teleskop. A o takové situace jde.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

21.7.20 11:43

A co z ní teče? :DD

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

21.7.20 10:34

Předehra ? :).

Reagovat
TK75
TK75

21.7.20 10:33

Já takhle popichuju ženu

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

21.7.20 10:31

Teleskop nic pro mne. Ale bavi me do bezdusi pichat cvicne spendlikem a pozorovat jak se to samo opraví ;). Úžasná dopoledni predvyjizdkova kratochvile, clovek ma hned hezkej den :).

Reagovat
McBlacky
McBlacky

21.7.20 10:30

úplně si neumím představit motat tak lehký převod. Jedna věc je kadence na rovince v tahu a druhá do prudšího kopce a zejména v terénu, tam dosáhnout alespon tech 80 na rychlost 4,5km/h (http://gears.mtbcrosscountry.com/) musí být náročnější balančně než fyzicky.

nicméně pokud to je jediná cesta a bez kola to nejde…

Reagovat
TK75
TK75

21.7.20 10:20

Čoveče bezduše jsou super, ale teleskopka je snad nejlepší věc co jsem na kolo kdy dal.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

21.7.20 10:08

A bezduse, to je jasna vec !

Reagovat
mirorek2
mirorek2

21.7.20 09:33

Tak a ke 2× to zpět už nepůjde. Gratuluji k přerodu. Teď ještě teleskop a nová dimenze bude objevena:-)

Reagovat
TK75
TK75

21.7.20 09:27

Jen jestli ta krása tvého současného řazení nepramení z toho, že máš kazetu od Shimana.Ta 10s 11–46 byla určitě Sunrace :-)

Reagovat
TK75
TK75

21.7.20 09:16

10s mám kazetu Shimano Deore 11–42.Moje 10s právě citlivé na seřízení není.Funguje rychle, přesně, jde v pohodě řadit i v záběru a je tiché i na největším pastorku.

Reagovat
onuce
onuce

21.7.20 09:02

A jakou máte kazetu 1×10? Já mám 10s 11–46. Řadí to teď sice dobře, ale jen tak tak. Respektive citlivé na seřízení. To ta jedenáctka sedla perfektně na první pokus a řadí ochotně bez pazvuků.

Reagovat
onuce
onuce

21.7.20 08:59

U Decathloního fulíka vyšla linka na pastorcích výše

Reagovat
TK75
TK75

21.7.20 08:58

Když funguje skvěle, tak určitě nechat.Přesně z tohoto důvodu mám na kole 1×10.Náhodou to vyšlo tak, že to fachá líp jak Grx 1×11 co mám na grevlu.Dokonce i líp než můj oblíbenej Sram Apex.

Reagovat
onuce
onuce

21.7.20 08:47

Běhá to nečekaně skvěle.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

21.7.20 08:31

Sice bych linku soupnul o pastorek hore ale jestli to takhle beha…

Reagovat
onuce
onuce

21.7.20 08:29

Kroků opravdu moc nenadělám. A jinak, ta řetězová linka, viz foto níže, je správně? Děkuji.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

21.7.20 08:22

Jsem si vsimnul, barvou pekne osetrenej ;). Taky odpilit, zpatky ni krok ! :).

Reagovat
onuce
onuce

21.7.20 08:15

Máte pravdu, ale byla to rychlovka na pár hodin. Navíc nemám flexu. A co kdybych se chtěl někdy vrátit k 2× něco? A smysl pro detail jsem zcela neztratil, povšimněte si prosím plošky po demontovaném přesmykači

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

21.7.20 08:06

Kolo prikladne naglancocany jenom ty packy od prevodniku pusobi nelibe, přitom prace pro malou flexu na dve minuty, mozna i mene. Chce to zapracovat na vetsim smyslu pro detail :).

Reagovat
Marek.Kv

21.7.20 07:14

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
onuce
onuce

21.7.20 03:51

Děkuji! A řetězová linka vyšla takto

Reagovat
HT Adam
HT Adam

20.7.20 23:51

Povedené, přeji brzké uzdravení.

Jak se povedlo vyřešit řetězovou linku, předpokládám, že bez úprav by se řetěz na nejmenším pastorků hodné křížil

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

20.7.20 22:56

Ta raketa vedle kola :D

Reagovat
onuce
onuce

20.7.20 22:06

Děkuji. Zde je vidět, že hustilka se do drátů nedostane, ani kdyby se vyklonila. Jen se bude třít o ráfek

Reagovat
Pennywise
Pennywise

20.7.20 21:44

Mistře, opět jste mě pobavil :) Vytvořil jste rehabilitační unikát. Dal bych za pět, ale nemůžu kvůli těm hrůzám na chudince vidlici.

Reagovat
Koloman
Koloman

20.7.20 21:36

xtonda: To záleží jednak na prioritách, jednak na výběru trasy. Mám na fullu dvojtác 36/22, nedávno jsme jeli 50 km v horském terénu, asfalt jen v úvodním stoupání, a na konci jsem si uvědomil, že za celý den neměl řetěz ani jednou čest potkat se s velkým převodníkem. – Leda tak 22/13, to snad. Ale 22/11…, ne, nic tak krutého jsem tam až do večera nedal :-)

Reagovat
TK75
TK75

20.7.20 21:25

Cvičení rovnováhy pro seniory

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

20.7.20 21:23

Prosím, natočte někdo mistra jak šlape vysokofrekvenčně. To bude mít větší úspěch než V síti, jen nevím jak to nazveme, co V prdeli nebo Hoňka na kole? :DD

Reagovat
onuce
onuce

20.7.20 21:20

To bohužel teď nevyužiju, mám chodidla zaťatá kvůli bolesti kolen. Nějak to předpětí šlach pomáhá zvládat vystřelující bodání.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

20.7.20 21:16

Taky je důležitá spravna prace s kotnicky. Jsou tam svaliky co sve procento vykonu odvedou. Sice je to uz vyssi divci ale kde je vůle , tam je preci cesta ;).

Reagovat
onuce
onuce

20.7.20 21:14

Pro mne již je běžná kadence 110. Na tom fullíku z Decathlonu mám teď také nejrychlejší převod 22/11 při 27,5" kolech, a příjemně se šlape do 25km/h. Na devětadvacítce to bude ještě rychlejší, zatím jsem neměřil.

Reagovat
onuce
onuce

20.7.20 21:10

To dělám! A také když přenesu všechnu váhu do sedla a šlapu kruhově. To pak vyjedu, co bych si nikdy nepomyslel.

Reagovat
xtonda
xtonda

20.7.20 21:08

Super. Proč by neměl udržet balanc? Na tom převodu při kadenci 80 pořád pojede 4,8 km/h. Tohle bych taky bral, ovšem nejrychlejší převod 22/11 by se mi líbil už méně, kdyby se k tomu dal použít aspoň dvojpřevodník.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

20.7.20 21:02

Zkus taky nekdy nahodit zpetny vysokofrekvenční chod at se kolinka protahuji komplexne :). Treba z kopce :).

Reagovat
onuce
onuce

20.7.20 20:57

O teleskopce jsem přemýšlel.

Reagovat
onuce
onuce

20.7.20 20:56

Moc všem děkuji. A naučil jsem se šlapat vysokofrekvenčně, tedy úplně zas tak pomalu nejedu.

Reagovat
hubert.d
hubert.d

20.7.20 20:54

Zajímavé…

Tak zrovna sem, na „rehabilitační speciál“, by se teleskopka hodila. Pro snadné nasedání a sesedání ideál. ;o)

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

20.7.20 20:35

To si mohl říct, jsem ti mohl poslat ozub. kolečko z hodinek, nehodnotím, přeju brzké uzdravení Onuce.

Reagovat
DaD
DaD

20.7.20 20:16

Jak na tom na nejlehčím převodu ve výjezdu vůbec udržíš balanc a neflákneš sebou? Ty budeš nějaký eskamotér, že?

Reagovat
TK75
TK75

20.7.20 20:15

Prdlajs kriplkára, určitě nejhezčí Kellys tenhle Onuce Army Edition

Reagovat
onuce
onuce

20.7.20 20:04

To ano, pokud by zřídil divizi kriplkár ;)

Reagovat
AussigBiker
AussigBiker

20.7.20 20:02

Myslim, ze by Vas Kellys mohl najmout jako zkusebniho jezdce a designera :)

Reagovat
onuce
onuce

20.7.20 19:52

No vnitřní ostří zbroušeno.

Reagovat
onuce
onuce

20.7.20 19:51

Děkuji! No ta pumpička mu nesluší, ale opravdu tak zas vůbec nepřekáží.

Reagovat
couffy
couffy

20.7.20 19:49

konce bovdenů do trychtýřku?Nedokážu si to představit,když řadící bovden je pletený.

Reagovat
kiwaf
kiwaf

20.7.20 19:40

Dve zbloudily kulky a hodis nehoraznou tlamu, pak si vzpomenes. Musim rict, ze to kolo vypada fakt dobre!

Reagovat
onuce
onuce

20.7.20 18:54

Děkuji!

A všeprůchodný… Ještě nasadím Ground Controly, mám je někde schované. Zatím jsem při hledání plášťů našel alespoň vrtačku, a přec jen tedy neodolal vybrousit konce bowdenů do trychtýřku.

Reagovat
couffy
couffy

20.7.20 18:46

Mistr je lakýrník a nyní se z něj stal i mechanik,jinak pěkná práce,ty převody velká vzadu s tím 22z. převodníkem vypadají na fotce brutálně.

At´ to dobře slouží.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

20.7.20 18:12

Na éčkách bývají jakýsi kliky s pidipřevodníkem…

Reagovat
Koloman
Koloman

20.7.20 18:04

Skvělé ! Teď s tím převodníčkem je to absolutní terénní všeprůchodný armádní stroj ! (Fakt to oceňuju, mám taky afinitu k lehkým převodům.)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

20.7.20 18:01

Tak, druhá pro jistotu.

Reagovat
Libores
Libores

20.7.20 18:00

Úchyty jsou dva, kulky většinou také.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

20.7.20 17:58

Kdysi v devadesatkach delal Gebhart 20z…

Reagovat
onuce
onuce

20.7.20 17:54

Ano, kulka. Nicméně byla by tedy třeba krátká dávka, úchyty jsou dva.

Převodník 22z je nejmenší dostupný. I tak jsem v rámci testu vyjel kamenitou cestou po tankodromu na vyhlídku. Kdo místní zná, ocení. Zpět pak s odjištěnou brzdou a řetěz nespadl.

Dnes v 11:30 přišel balík s komponenty a odpoledne již předěláno z 2×10 na 1×11.Zdrželo mě hledání vzdálenosti kladky od pastorku, je to úplně jinak než jsem byl zvyklý.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

20.7.20 17:45

Onuce, uchyt ti muze preseknout zbloudila kulka :).

Reagovat
-b-n-x-
-b-n-x-

20.7.20 17:41

Mistře! Toto je mistrovské dílo! Naprosto úžasné. Ještě hodinu budu mít otevřené ústa.

A jen se zeptám. Neuvazoval jste nad případnou montáži 10t převodníku dopředu? To by byla výzva.

Reagovat
onuce
onuce

20.7.20 17:37

onuce
onuce

20.7.20 17:33

Jej, s tou sedlovkou… Ani vlastně nevím, zda má více než 25mm. A jinak to je tuším nějaký Giant. Opravdu si to již nepamatuji, ani kde… Vlastně ano, osobně ve Spoke.

Reagovat
waters
waters

20.7.20 17:30

Sedlovka má větší offset než 25mm, pokud ano tak co je zač? Sháním pro bratra mé manželky. Děkuji.

Reagovat
lubosalbi
lubosalbi

20.7.20 17:29

Ta pumpička je teda dobrej úlet

Reagovat
onuce
onuce

20.7.20 17:22

Moc děkuji!

Jinak ta pumpička opravdu nemůže za žádných okolností zablokovat přední kolo. A úchyty jsou bytelné. A i kdyby se jeden přesekl o… nedovedu si představit o co, tak zůstane bezpečná. Na té zadní stavbě by to byla alternativa, ale asi bych do ní kopal pátou.

Reagovat
Mustafa
Mustafa

20.7.20 17:07

Jinak kolo designově super.

Reagovat
Mustafa
Mustafa

20.7.20 17:04

Vejde se na horní rámovku zhora a asi i zespodu. Nechá se připnout zespodu na spodní trubku – bordelu bude schytávat podobně jako na vidlici. Kolo nemá teleskop, takže se s nějakým odsazením kvůli zámku objímky nechá přidělat i na tu sedlovku. Nebo se může podobně ( z mého pohledu) pitomě přidělat na zadní stavbu a napsat na ní „Brain“. Nicméně, je to Tvoje věc. Mě to přijde jako zbytečný riziko. Už jsem kvůli podobnýmu nápadu přes řidítka šel ale jel jsem pomalinku, takže jsem tak nějak ty řidítka přeskočil. Zablokování bylo okamžité a absolutní.

Reagovat
karel d.
karel d.

20.7.20 16:56

Přeji hodně šťastně najatých km a doufám v brzkou možnost výměny převodníku za větší.

Reagovat
onuce
onuce

20.7.20 16:47

No a je to nutnost. Ta pumpička se nevejde na sedlovku. A malou po zkušenostech již vozit nechci. Zkoušel jsem všechny možné situace a do drátů vlétnout nemůže.

Reagovat
Mustafa
Mustafa

20.7.20 16:45

To přidělávání věcí na vidlici nevypadá jako nutnost, imho je to dost nebezpečný takový „smrti naproti“.

Reagovat
AussigBiker
AussigBiker

20.7.20 16:39

Hlavne preji, at nemusite montovat e-kolena, kdyz nechete e-bike :)

Jojo, u firem, co vyrabej a lakujou ramy by se mohli u mistra ucit :)

Reagovat
onuce
onuce

20.7.20 16:36

Děkuji! Já to také nečekal a to jsem z toho jednou i okopával namrzlý sníh…

Reagovat
TK75
TK75

20.7.20 16:34

Tak to je dobrá zpráva.Stejně je překvapivé, že ten ručně sprejovaný Kellys vypadá tak svěže.Bych čekal, že sprej moc nevydrží.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Mican_1 1
MCS 4
mirdanb 4
pumpy 5
vlkuc 1
Skream 7