Předělávka Kellyse pro účely rehabilitačních švihů po operacích kolen. Nemohu prakticky vůbec chodit, co nevyjedu, to neujdu. Zásadní věcí je zde lehký převodový poměr 0,43 (22z/51z). Nechal jsem se inspirovat ve zdejší galerii kazetou Shimano Deore 11s 11–51 a předělal řazení z původních 2×10. A potvrzuji, že to řadí naprosto perfektně, tiše a lehce. Kam se hrabe 2×10, nebo i 1×10, které mám na první verzi pooperačního kola.
(vloženo 20.7.20)
Značka | Kellys |
Model | Reyon |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | L |
Rám | Al |
Vidlice | RST FirstAir |
Tlumič | Monarch |
Měnič | SHIMANO DEORE RD 5100 |
Řazení | Shimano SLX |
Převodník | 22z |
Kazeta | Shimano 11-51z |
Řetěz | Shimano |
Brzda přední | Shimano Deore |
Brzda zadní | Shimano Deore |
Ano, již mám druhou. Po chvilce se vždy uvolní nýty v hliníkovém unašeči velkých pastorků.
Tak tady asi obroušení převodníků při sjíždění terénních překážek fakt nehrozí :-)
Já to teda řeknu: konstrukce rámu zastaralá, výbava kola průměrná a la Shimano Deore. Naživo to třeba vypadá líp – fotka zkresluje. Ten Decathloňák se mi líbí víc.
Tak jsem měřil rychlost. Nejtěžší převod 27km/h při optimální kadenci, nejlehčí 6–8km/h dle sklonu kopce.
Děkuji! A pumpa netáhne, navzdory velikosti je lehká. Lehčí než brzdový kotouč na druhé straně, který tak kompenzuje.
Onuce chlape, super kolečko máš.
Ten převodník mi drobet vyrazil dech.ale kopce jsou kopce to chápu.
Kór když jseš trotl na nohy.
Ta pumpa na vidli,nedělá to něco s balancem,netáhne kolo do prava?
Teleskop může i pozlobit. Před rokem jsem nainstaloval sedlovku se zdvihem 125mm a po pár jízdách mě začalo bolet koleno tak, že jsem ani nemohl šlapat. Vysledoval jsem, že nejhorší je to v momentě, když teleskop vysouvám a v nohách se nadzdvihám a odlehčuji tak sedlo. Když je sedlo vysunuté a stoupnu si do pedálů, tak mi to nevadí, ale při tom výsuvu mám blbej úhel právě v tom koleni. Nakonec jsem si na to ale nějak zvykl a naučil se zvedat zadek jinak. Taky jsem po prvotním nadšení dost omezil používání teleskopu na nejnutnější případy.
p. Plyšový, 3* je hrozně málo, proč? Jinak miluji obě. Bylo by zlé činit rozdílů, stejně jako u dětí.
Jinak teleskop… dva teleskopy… Věřím, že by to bylo velkou výhodou, ale finanční úhel pohledu…
Já taky hlasuju pro teleskop. Jízda v terénu, tam je to jasný, ale já teleskop miluju kvůli nasedání na kolo :D
Tak a jaké kolo máte ve větší oblibě- Decathloňák nebo Kelyšák? Dal jsem 3*.
p. McBlacky, kadence se při jízdě do kopce přirozeně navyšuje, protože je tendence do lehkého převodu trochu silověji zabrat. A tak právě ve stojkách mi nožky kmitají přes 110.
p. Morchello, máte pravdu. Ačkoli možná místo označení červeným křížem dát symbol vozíčku.
Umoznil zhubnout a buhvico ti vzal … No, to uz se ale dostavame úvahami mimo int srandicky, coz je blbe ;).
Asi jsem ti tenkrát předpověděl, jakým směrem se bude toto nemocniční kolo ubírat :-)
S tím exkrementem si nejsem jist ani u nikotinu, ani u 1×… Na běžné dlouhé švihy bude jednoplacka omezení, ale třeba čistě do terénu ideální. A nikotin mi umožnil pohubnout.
Tak, navykove a k hovnu. Vystihl jsi to perfektne ale malokomu by to takhle taktne dosecvaklo :)).
Problém s teleskopem je, že bych musel mít dva. Na jednom kole mám sedlovkou 30.9 a na druhém 31.6. Navíc zdvih alespoň 150mm. A ještě v naprosto nečekaných situacích nutno okamžitě seskočit, pochybuji, že bych stihl shodit teleskop. A o takové situace jde.
A co z ní teče? :DD
Předehra ? :).
Teleskop nic pro mne. Ale bavi me do bezdusi pichat cvicne spendlikem a pozorovat jak se to samo opraví ;). Úžasná dopoledni predvyjizdkova kratochvile, clovek ma hned hezkej den :).
úplně si neumím představit motat tak lehký převod. Jedna věc je kadence na rovince v tahu a druhá do prudšího kopce a zejména v terénu, tam dosáhnout alespon tech 80 na rychlost 4,5km/h (http://gears.mtbcrosscountry.com/) musí být náročnější balančně než fyzicky.
nicméně pokud to je jediná cesta a bez kola to nejde…
Čoveče bezduše jsou super, ale teleskopka je snad nejlepší věc co jsem na kolo kdy dal.
A bezduse, to je jasna vec !
Tak a ke 2× to zpět už nepůjde. Gratuluji k přerodu. Teď ještě teleskop a nová dimenze bude objevena:-)
Jen jestli ta krása tvého současného řazení nepramení z toho, že máš kazetu od Shimana.Ta 10s 11–46 byla určitě Sunrace :-)
10s mám kazetu Shimano Deore 11–42.Moje 10s právě citlivé na seřízení není.Funguje rychle, přesně, jde v pohodě řadit i v záběru a je tiché i na největším pastorku.
A jakou máte kazetu 1×10? Já mám 10s 11–46. Řadí to teď sice dobře, ale jen tak tak. Respektive citlivé na seřízení. To ta jedenáctka sedla perfektně na první pokus a řadí ochotně bez pazvuků.
Když funguje skvěle, tak určitě nechat.Přesně z tohoto důvodu mám na kole 1×10.Náhodou to vyšlo tak, že to fachá líp jak Grx 1×11 co mám na grevlu.Dokonce i líp než můj oblíbenej Sram Apex.
Sice bych linku soupnul o pastorek hore ale jestli to takhle beha…
Kroků opravdu moc nenadělám. A jinak, ta řetězová linka, viz foto níže, je správně? Děkuji.
Jsem si vsimnul, barvou pekne osetrenej ;). Taky odpilit, zpatky ni krok ! :).
Máte pravdu, ale byla to rychlovka na pár hodin. Navíc nemám flexu. A co kdybych se chtěl někdy vrátit k 2× něco? A smysl pro detail jsem zcela neztratil, povšimněte si prosím plošky po demontovaném přesmykači
Kolo prikladne naglancocany jenom ty packy od prevodniku pusobi nelibe, přitom prace pro malou flexu na dve minuty, mozna i mene. Chce to zapracovat na vetsim smyslu pro detail :).
21.7.20 07:14
Povedené, přeji brzké uzdravení.
Jak se povedlo vyřešit řetězovou linku, předpokládám, že bez úprav by se řetěz na nejmenším pastorků hodné křížil
Ta raketa vedle kola :D
Děkuji. Zde je vidět, že hustilka se do drátů nedostane, ani kdyby se vyklonila. Jen se bude třít o ráfek
Mistře, opět jste mě pobavil :) Vytvořil jste rehabilitační unikát. Dal bych za pět, ale nemůžu kvůli těm hrůzám na chudince vidlici.
xtonda: To záleží jednak na prioritách, jednak na výběru trasy. Mám na fullu dvojtác 36/22, nedávno jsme jeli 50 km v horském terénu, asfalt jen v úvodním stoupání, a na konci jsem si uvědomil, že za celý den neměl řetěz ani jednou čest potkat se s velkým převodníkem. – Leda tak 22/13, to snad. Ale 22/11…, ne, nic tak krutého jsem tam až do večera nedal :-)
Prosím, natočte někdo mistra jak šlape vysokofrekvenčně. To bude mít větší úspěch než V síti, jen nevím jak to nazveme, co V prdeli nebo Hoňka na kole? :DD
To bohužel teď nevyužiju, mám chodidla zaťatá kvůli bolesti kolen. Nějak to předpětí šlach pomáhá zvládat vystřelující bodání.
Taky je důležitá spravna prace s kotnicky. Jsou tam svaliky co sve procento vykonu odvedou. Sice je to uz vyssi divci ale kde je vůle , tam je preci cesta ;).
Pro mne již je běžná kadence 110. Na tom fullíku z Decathlonu mám teď také nejrychlejší převod 22/11 při 27,5" kolech, a příjemně se šlape do 25km/h. Na devětadvacítce to bude ještě rychlejší, zatím jsem neměřil.
To dělám! A také když přenesu všechnu váhu do sedla a šlapu kruhově. To pak vyjedu, co bych si nikdy nepomyslel.
Super. Proč by neměl udržet balanc? Na tom převodu při kadenci 80 pořád pojede 4,8 km/h. Tohle bych taky bral, ovšem nejrychlejší převod 22/11 by se mi líbil už méně, kdyby se k tomu dal použít aspoň dvojpřevodník.
Zkus taky nekdy nahodit zpetny vysokofrekvenční chod at se kolinka protahuji komplexne :). Treba z kopce :).
Moc všem děkuji. A naučil jsem se šlapat vysokofrekvenčně, tedy úplně zas tak pomalu nejedu.
Zajímavé…
Tak zrovna sem, na „rehabilitační speciál“, by se teleskopka hodila. Pro snadné nasedání a sesedání ideál. ;o)
To si mohl říct, jsem ti mohl poslat ozub. kolečko z hodinek, nehodnotím, přeju brzké uzdravení Onuce.
Jak na tom na nejlehčím převodu ve výjezdu vůbec udržíš balanc a neflákneš sebou? Ty budeš nějaký eskamotér, že?
Myslim, ze by Vas Kellys mohl najmout jako zkusebniho jezdce a designera :)
Děkuji! No ta pumpička mu nesluší, ale opravdu tak zas vůbec nepřekáží.
konce bovdenů do trychtýřku?Nedokážu si to představit,když řadící bovden je pletený.
Dve zbloudily kulky a hodis nehoraznou tlamu, pak si vzpomenes. Musim rict, ze to kolo vypada fakt dobre!
Děkuji!
A všeprůchodný… Ještě nasadím Ground Controly, mám je někde schované. Zatím jsem při hledání plášťů našel alespoň vrtačku, a přec jen tedy neodolal vybrousit konce bowdenů do trychtýřku.
Mistr je lakýrník a nyní se z něj stal i mechanik,jinak pěkná práce,ty převody velká vzadu s tím 22z. převodníkem vypadají na fotce brutálně.
At´ to dobře slouží.
Na éčkách bývají jakýsi kliky s pidipřevodníkem…
Skvělé ! Teď s tím převodníčkem je to absolutní terénní všeprůchodný armádní stroj ! (Fakt to oceňuju, mám taky afinitu k lehkým převodům.)
Tak, druhá pro jistotu.
Kdysi v devadesatkach delal Gebhart 20z…
Ano, kulka. Nicméně byla by tedy třeba krátká dávka, úchyty jsou dva.
Převodník 22z je nejmenší dostupný. I tak jsem v rámci testu vyjel kamenitou cestou po tankodromu na vyhlídku. Kdo místní zná, ocení. Zpět pak s odjištěnou brzdou a řetěz nespadl.
Dnes v 11:30 přišel balík s komponenty a odpoledne již předěláno z 2×10 na 1×11.Zdrželo mě hledání vzdálenosti kladky od pastorku, je to úplně jinak než jsem byl zvyklý.
Onuce, uchyt ti muze preseknout zbloudila kulka :).
Mistře! Toto je mistrovské dílo! Naprosto úžasné. Ještě hodinu budu mít otevřené ústa.
A jen se zeptám. Neuvazoval jste nad případnou montáži 10t převodníku dopředu? To by byla výzva.
Tak tato to byla
Jej, s tou sedlovkou… Ani vlastně nevím, zda má více než 25mm. A jinak to je tuším nějaký Giant. Opravdu si to již nepamatuji, ani kde… Vlastně ano, osobně ve Spoke.
Sedlovka má větší offset než 25mm, pokud ano tak co je zač? Sháním pro bratra mé manželky. Děkuji.
Moc děkuji!
Jinak ta pumpička opravdu nemůže za žádných okolností zablokovat přední kolo. A úchyty jsou bytelné. A i kdyby se jeden přesekl o… nedovedu si představit o co, tak zůstane bezpečná. Na té zadní stavbě by to byla alternativa, ale asi bych do ní kopal pátou.
Vejde se na horní rámovku zhora a asi i zespodu. Nechá se připnout zespodu na spodní trubku – bordelu bude schytávat podobně jako na vidlici. Kolo nemá teleskop, takže se s nějakým odsazením kvůli zámku objímky nechá přidělat i na tu sedlovku. Nebo se může podobně ( z mého pohledu) pitomě přidělat na zadní stavbu a napsat na ní „Brain“. Nicméně, je to Tvoje věc. Mě to přijde jako zbytečný riziko. Už jsem kvůli podobnýmu nápadu přes řidítka šel ale jel jsem pomalinku, takže jsem tak nějak ty řidítka přeskočil. Zablokování bylo okamžité a absolutní.
Přeji hodně šťastně najatých km a doufám v brzkou možnost výměny převodníku za větší.
No a je to nutnost. Ta pumpička se nevejde na sedlovku. A malou po zkušenostech již vozit nechci. Zkoušel jsem všechny možné situace a do drátů vlétnout nemůže.
To přidělávání věcí na vidlici nevypadá jako nutnost, imho je to dost nebezpečný takový „smrti naproti“.
Hlavne preji, at nemusite montovat e-kolena, kdyz nechete e-bike :)
Jojo, u firem, co vyrabej a lakujou ramy by se mohli u mistra ucit :)
Děkuji! Já to také nečekal a to jsem z toho jednou i okopával namrzlý sníh…