Nějak jsem najednou zatoužil po klasickém Colnagu Master. Chvíli jsem se snažil najít zachovalý rám ke stavbě, ale nakonec jsem neodolal nabídce pořídit již zrenovované kolo osazené mojí oblíbenou desítkovou Campou. Trochu jsem kolo ještě poupravil a na focení nasadil sváteční kola.
(vloženo 10.4.20)
Značka | Colnago |
Model | Master Più |
Modelový rok | 1988 |
Velikost | 56 |
Hmotnost | 9,1 |
Rám | Columbus Gilco |
Vidlice | Colnago Precisa |
Hlavové složení | Campagnolo Chorus |
Kliky | Campagnolo Chorus 52/39 |
Středové složení | Campagnolo Chorus |
Přesmykač | Campagnolo Chorus |
Měnič | Campagnolo Chorus |
Řazení | Campagnolo Chorus |
Kazeta | Campagnolo 10 |
Řetěz | Campagnolo 10 |
Náboj přední | Accura |
Náboj zadní | Accura |
Brzda přední | Campagnolo Chorus |
Brzda zadní | Campagnolo Chorus |
Brzdové páky | Campagnolo Chorus |
Ráfek přední | T50 |
Ráfek zadní | T50 |
Pedály | Campagnolo Chorus |
Řídítka | Cinelli Campione del Mondo |
Představec | Cinelli XA |
Sedlovka | Campagnolo Chorus |
Sedlo | Selle San Marco Mantra Open-Fit |
Pláště | Tufo S33 PRO 24 |
Nádhera, pastva pro oči, ráj cyklisty a tak. Dík za fotky, škoda, že jich není víc. Gratulace!
:-D tak to je moc
edoard: verzi se stříbrným představcem a celočerným sedlem (nějakou žiletkou jako slr) bys neměl? To by bylo imho uplně top
edoard: Dík. (To jsem si oddechl. :))
Kouba: Než majitel odpoví, risknu to a tipnu si, že ne. Ať platím! :)
Bez svátečních kol naprostá pecka! Komentáře jsem nečetl, tak nevím, jestli se někdo ptal – ten představec byl v tomhle designu originálně?
Za mě taky lepší verze na nízkých, ještě ty páky doladit a je to pecka
Learita: Jasný! :)
Edouard: Ještě hezčí!
CIO – budu stavět neoretro, ovšem to bych nebyl já, kdyby to nebyl rám F1S. Sada ultegra 6800. Tak jsem si to hodil na papír pač mě zajímala zhruba budoucí hmotnost a nějak se na těch 7,5kg nemůžu dostat. A to tam tu a tam dám Carbon a podobné.
Ano přiznávám že rám F1S nemá 1800–1900g, spíše tak 2000–2050g, ale i když bych tento rozdíl odečetl, tak nic moc.
Konec spekulací, já to postavím a pak to probereme…
deekay: Ti to klidně taky pošlu, jestli chceš.
Ono totiž lidí, byť třeba v lecčems s rozdílnýma názorama, se kterýma se dá v klidu a normálně bavit, a kteří se hned do druhýho (a bohužel ještě ke všemu hloupě) neserou, zas tolik není… :)
cio: Ale tak ja to samozrejme chapu a respektuju :) Nicmene je fajn, kdyz se takhle o necem bavime, mit moznost nahlednout :)
deekay: Ale tak – myslím, že všechna ta moje kola byla v profilu dlouho – až dost. Snad pět let. Už mě to přestalo bavit. Koneckonců, dva kolegové odtud z bf mne i požádali, abych jim ty obrázky poslal, tak jsem to (rád) udělal. A přibližně jakej mám na věc pohled, je už i z toho Bromptona asi zhruba patrný.
A jaký jsou na na to ty reakce, teda taky. :)
cio: Tak R-sys vazi jako moje galuskovy carbony…to nejsou fakt tezky kola.
A pomerne moderni material mam na S6 taky. Dura vs Ultegra udela nejaky rozdil, ale nevim jak moc.
Skoda, ze ses nechal vycukat a kola uz v profilu nemas :) Vyjma Bromptona tedy samozrejme :D
Deekay: Ultralehká kola na Stalincovi nemám, i když ty R-Sysy teda nějak těžký nejsou a ten rám (na míru a tak, jak jsem jej chtěl) fakt vážil něco málo pod 1,8. A celé kolo jme vážili u Pepy v Hape opakovaně.
On ten dnešní moderní material je opravdu hmotností jinde, než byl dřív. Moje DeRosa na Recordu z roku 96 váží 9,7 kilo – rám z Geniusu měl tehdy taky 1760g.
No to by musely byt na tom fakt lehka kola. A carbon kokpit a lehke sedlo a ultralehke kliky. Kdyz si vezmu, ze muj ram ma nakych odhadem necelych 1100, tak nevim, kde bych jednoduse na mem kole usetril jeste min 600g.
Learita: pokud vycházím z toho, že by současný rám Master mohl – v osma, devetapadesátce vážit mezi 1700–1800g, jít by to v klidu mělo. Lehká kola, lehkej vršek.
Vycházim z toho, že můj těžkej, protože na (přání) opravdu hodně předimenzovanej titan (rám bude vážit zhruba stejně) má komplet na Duře s pedály a košíky 7,6 kg. A to jsem se zas tak nesnažil, dal jsem tam částečně to, co už bylo doma: R-Sys, nahoru Thomsony, lehký je akorát Tune sedlo.
Moc pěkné kolo.
CIO – já si myslím, že dostat neoretro na sedm a půl kilo bude vyžadovat větší snažení :-)
Určitě neměla tohle je colnago bastel.
Pecka, za 5*
To je pastva pro oci. Jen mam otazku, jaka Campa sada by tam dobove patrila? To byl nejaky super record 9sp? Pocitam ze 88 Campa jeste dualy nemela nebo uz jo?
moc krásné
Jinak ty předchozí, na přelomu osmdesátých a devadesátých let vyráběné rámy z SLX a ještě více z SL byly zřetelně lehčí, než Mastery. Ještě dělali v té době taky „Conic“, rám s konickou sedlovou trubkou (tuším taky z SL) a pak Esamexico nebo jak se to jmenovalo, ten byl taky profilovanej, ale jinak než Master (Gilco Design), do takové jakože růžice.
kamaro: Myslíš kterej, ten na onrázku, nebo ten, co dělají teď ?
Mám nějaké jejich katalogy – už z konce osmdesátých let – a taky ten net k dispozici, ale hledat se mi to fakt nechce.:)
Takže zůstanu u té představy: Myslím, že původní Master mohl vážit ke dvěma kilům, patrně i víc, Master Olympic z poloviny devadesátých let tak 1800+ a ty dnešní mohou mít, co já vím, tak 1700. Ale naprosto bez záruky, tohle je jen z vody.
Dobově to spolu vůbec neladí, ale je to krásné kolo. Tenhle styl se mi moc líbí.
deekay: Jak říkám, uz je to pěkných pár let… On ale teď Colnago dělá ty Mastery zas z lepší oceli, je to trochu lehčí a pevnější, líp to pojede. A dělá je teda pořád v Cambiaghu.
Bych si dovedl snadno představit tento rám s naprosto současným vybavením; šlo by se bez nějakého většího úsilí dostat pod sedm a půl kilo.
10.4.20 20:02
cio: No tak to uz je klasika no :) to co ma edoard je takove retro modern a ja proti tomu nic nemam, jak rikam, nejsem purista. :) Osobne bych asi i to edoardovo preferoval vice, je vetsi sance, ze bych na tom vice jezdil :)
Jo sakra, ty Shamaly, jak píše kolega morrows… :)
Budu oponovat panum (jelikoz nejsem takovy retro purista) ,ale me se tam ty rafky libi. Vyska akorat. A je to fakt nadhera, taky bych neco takoveho jednou chtel :)
Krásné!
Krása. Farebna schema ramu je top
Úplně všechno pecka! nižší ráfky by asi byly klasičtější, ale jako celek to má fakt šťávu…
Méně – tenký trubky a vysoký ráfky – pak už jen vítr ve vlasech nebo přes vrásky ( podle stavu jezdce ). Nádhera!!
moc pěkné, jen ty kola jsou na to možná už moc vysoké za mě, každopádně za 5*
No – naprostá nádhera, samozřejmě!
(Taky jsem jedno takový podobný, *****, měl!:)
Mně osobně by se tam líbily trochu víc asi nízký ráfky, ale aji tak je to moc a moc oěkný.