Jaké latexové duše doporučíte?
Zkušenosti s latexovými dušemi Challenge?
Chci to zkusit, ale ne naslepo.
Jaké latexové duše doporučíte?
Zkušenosti s latexovými dušemi Challenge?
Chci to zkusit, ale ne naslepo.
Zkoušel jsme latexové duše a za mě je to tragédie. Dal jsem na nich dvě vyjížďky a měl dva defekty.
Spíš ti doporučím duše z termoplastu např. Tubolito, které vozím už dvě sezony a zatím bez defektu.
Jakou značku a jaké defekty? Prosté propíchnutí?
Značku už si nepamatuji a u obou defektů to bylo propíchnutí.
Mám na latexu přes 40tkm a pořád spokojenost.
Na značce nesejde, fungují podobně, volím podle délky ventilku. Jen dát pozor při instalaci a samozřejmě foukat před každou jízdou.
Nejsem si právě jist, že na značce nesejde!
Ty nejlepší latexový duše z hlediska valivýho odporu podle webu „Rolling resistance“ od Vredesteinu jsou prej hrozně defektní hlavně v oblasti napojení ventilku.
tak je vyzkoušej, je to pár korun – místo téhle nesmyslné debaty.
Vozil jsem Michelin, a Chalenge a bez problémů, jen s dofukováním počítej, opravdu před každou jízdou
Debaty nebývají úplně nesmyslné.
A s dofukování holt počítám, starý galusky měly ve svých útrobách latexový duše a najezdil jsem na nich víc než 100.000km.
Podle toho nejde posuzovat. Mohla to být náhoda. Někdy jezdíš půl roku bez defektu a pak třeba třikrát po sobě lepíš.
Já loni na silničce s latexem Vittoria Competition a pláštěma Corsa za 4k km bez defektu.
No nevím, jel jsem s nimi identickou trasu jako už 100× předem na klasických duších a defekt jsem za tu dobu měl snad jeden. Po přechodu na latex hned dva defekty po sobě.
Jakmile jsme přešel na termoplast, tak opět bez defektu na identické trase.
To už by těch náhod bylo nějak moc najednou.
Na identické trase není nikdy identický bordel a nikdy nejdeš identickou stopu.
Do práce a z práce jezdím velmi často. Píchl jsem jen jednou, ale obě galusky najednou.
.
na jedné silnici třetím rokem vozím Micheliny z dekáče a ještě jsem nedefektil. Ale mám více kol, tak ten časový údaj je o ničem. Většinou ještě druhý den na nich odjedu bez dofukování.
Michelin funguji
⇒ vratil jsem se na humpolacke duse s tlustou stenou, nebavi me resit defekty ;)
Kdybych jezdil silnicku aktivne, dam si tam bezduse ;)
Palec nahoru ode mě.
Bezduse jsou cesta. Dusim odzvonilo.
Cesta k čemu?
Do Říma…
V nedávném vydání časopisu 53×11 vyprávěl Zdenda Štybar o tom, že v týmu Quickstep, kde donedávna jezdil, už mu nedali ani galusky, které ještě konzervativně preferuje, ale jen bezduše. Duše ani galusky už prostě nevedou. Současnost a blízká budoucnost závodní cyklistiky je už definitvně v bezdušovém systému.
Profík se musí přizpůsobit vnějšímu tlaku sponzorů. Navíc mu tj. v případě defektu, pokud není ve vysoký rychlosti ve sjezdu, kdy po galusce se dá na rozdíl od plášťů i jakž-takž jet, skoro jedno. Von se s tím nebabrá při opravě.
ty si profík že za ně mluvíš?
Nejsem, ale to prostředí znám z mládí a ne, nemluvím za ně, ale hodnotím z pozice znalosti věci.
Od dob tvého mládí se toho docela dost změnilo, divím se, žes to nezaregistroval :-) .
Čéče, zaregistroval a snažím se z toho pro sebe a občas i pro druhý vysosat co nejvíc.
No a právě proto se velmi často ptám a vůbec se za to nestydím.
to ptaní je naprosto v pořádku, jen třeba u těch duší už mě to přijde úsměvné – koupit vyzkoušet, je to pár korun
Citelně?
Já to teda necítím, asi jsem necita.
Zajímá mě jestli má latexová duše nějakou výhodu oproti té termoplastové? Já dnes totiž nevidím důvod pro koupi latexu, když už existuje termoplast.
Valivej odpor. Ve srovnání s klasikou butylem je na tom latex líp, thermoplast výrazně hůř.
No rozdíl ve valivém odporu je 1W, což je zanedbatelné. Termoplast je navíc o 50% lehčí než latexová duše.
pro většinu normálních lidí jo, třeba pro Lokotku očividně ne,
Dle mýho máš vlastně pravdu. 1watt určitě nikdo nepozná.
Jak si ale vysvětlit ty stovky komentářů, jak to naopak ty lidi poznaly při přechodu na latex, nebo bezduše.
Asi placebo efekt, což?
Stovkám komentářů jsi ovšem vůbec nevěřil a raději založil téma na B-F. A tady taky, jak vidno, nikomu nevěříš. To je ovšem téměř bezvýchodná situace. Co teď?
Sbírání informací a důvěra jsou sice odlišné věci, ale občas se něco potká.
Podstatný, alespoň pro mne je, že se stále učím.
Jasně že to poznali, když si to před vyjížďkou měnili:-)
Cena asi jedine ne? Termoplasty jsou tak 2–3× drazsi. Odpor netusim. Jezdim bezduse vsude.
Já mám třeba s Challengema blbou zkušenost v tom, že byly krátké (jakoby na menší průměr kola) a tak bylo nazouvání neskutečný oser, abych tu duši neskřípnul. Proti tomu Vittorie jdou nazout úplně v pohodě, takže od té doby nic jinéhop nekupuju.
Možná ale jen děti v Číně, na páteční odpolední, ten pár Challenge duší blbě vyrobily, ale já už je znovu nikdy nekoupil.
Kluci jaký je rozdíl v rychlosti mezi latex a o obyč? Třeba Vittorky verzus Continental je u mě 2km/h.
Jakože díky jakýmkoliv duším jezdíš na stejné trase o 2 km/h vyšší průměrné rychlosti?
Měl jsem na mysli pláště. Ty Vittorky opravdu jedou. Mě jenom zajímá jestli se to každodenní dofukovaní vyplatí.
To přece musíš vědět sám
No právě že nevím,zajímá mě někoho osobní zkušenost, o pohodlí mi nejde, jenom o rychlost.
Jsi ochoten odpovědět, jaký Vittorky porovnáváš s jakejma Contíkama, nebo tj., jen jakýsi reklamní plácání?
Jaký konkrétní Viktorky kontra jaký Contíky?
Hele to si stanov losem stejne jako si poznal rozdil mezi plasti:)
Co tim chci rict – i polovicni hodnota by byla hranicne vysoka (to by byl rozdil tak neprustrelny Gatorskin vs super Vittoria). Takze to bud meris blbe a nebo se zmenilo jeste neco jineho (vykonost, tlaky, posed – vsechno dohromady kousek) Ale rozdil mezi plasti takhle vysoky fakt neni.
Tak jsem jednu na vyzkoušení koupil a má opravdu znatelně menší obvod.
Montáž jsem si tradičně ulehčil tím, že jsem ji pusou na doraz nafouknul, což i zde výborně zafungovalo jako prevence skřípnutí. Duši jsem nejdřív natáhnul do žlábku v rafku a plášť pak nahodil sice silou, ale bez použití montpák a jako vždy končil u ventilku, kterej jsem před závěrečným shozením patky do ráfku zatlačil dovnitř.
Žádnej problém s montáží jsem neměl, tak jsem zvědavej na provoz.
no vida :D
duši lehce přifouknu pumpu, ale u latexu opatrně
Já to u plášťů dělám hubou už několik desetiletí. Má to i tu výhodu, že poslintám kuželku ventilku a ten pak líp těsní.
Vozím třetí sezonu zelené Michelin z Decathlonu a nemám problém. Únik tlaku je max 1.5 bar za 24 hodin.
Defekt sem měl 2×. Oba na už sjetých zavodních pláštích Veloflex. Od té doby co mám nové gumy Hutchinson Fusion 5 sem nedefektil.
Na Challenge sem na světových forech četl kritiku kvůli praskání. Vredestein je zase úplný papír. Jako spolehlivé jsou naopak označeny Vittoria a Michelin.
Praskání?
Tj. nemilé. Já zkoušel nejlehčí butyl od Maxxisu, kterej rok vydržel i v pláštích šíře 28mm, i když jsou jen do 25mm.
No a po roce se mě uvnitř pláště při nafouknutí na 8 bar rozpárali.
Takže to samý mám očekávat i u těch Challenge?
Zde přehled
Jj., tenhle server znám a právě z týhle tabulky zatím vycházím.
Ty Challenge jsou ještě relativně lehký.
tři dny vybírat duše za pár korun – slušné :D
To je klasika:-) Kámoš co prodával kola, vždycky říkával – kolo lidi vyberou za 10 minut, ale výběrem doplňků jako košíky, blikačky a brašničky, ta to bylo dilema na hodiny…:-)
Pokud jde člověk jen po výkonu a rychlosti tak blbé duše ti můžou přidat víc než nový aero rám za 100k, takže to vybírání chápu.
To hodinové vybírání košíku je trochu jiná liga to jo :)
Osobně už druhou sezonu (něco kolem 15000km) jezdím GP5000 a Vitoria latexy a absolutně bez problému, jednoduše nejrychlejší a nejjednodušší kombinace, prostě před každou jízdou stačí dofouknout a o nic víc se nestarat.
To souhlas, jenže duši v případě nespokojenosti za pár korun vyměníš, rám ne…
pokud jde po výkonu, tak mu nic nebrání si ty duše objednat od všech třech výrobců a vyzkoušet sám co mu waťák ukáže, když nevěří údajům kterých je na netu kopec jsou to poměrně levné duše :D
za mě jsou tady mnohem nesmyslnější témata a když jsem chtěl otestovat latexy já, tak jsem také hledal info jestli je mezuí nima nějaký rozdíl. Bohužel jem nic nenašel, takže jsem koupil Challenge a to byl takovej voser je nazout, že když jsem je zniučil, tak jsem se vrátil k butylu. Jenže mi to nedalo a po roce jsem koupil Vittorie a s nima žádný problém. A včil mudruj
Úplně stejně, vozím GP5000 (4000) a latexy Vittoria nebo Michelin od roku 2017 a kromě pár cvaknutí (díra s ostrým okrajem či kanál) jsem měl jediný defekt. Jednoduché a čisté řešení. A tlak bych stejně kontroloval před každou vyjížďkou.
Teď ale zase přichází otázka co je víc. Když porovnávám třeba Vittoria latex a Tubolito S road.
Latex ukazuje o 5W menší valivý odpor ale zase je o 32g těžší a teď babo raď :D
Úplně jednoduché, 5W na valivém odporu bude mít milionkrát vetší vliv na rychlost jak +60g.
Vozíme se ženou druhou sezonu termoplast Revoloop Race 39 g.
Asi 14 tkm dohromady bez defektu. Teď jsem ale na zimu (Mallorka) vyměnil pláště za stejnou značku s větší šířkou a 2 defekty za 14 dnů. Takže jsem zase dal původní pláště a bezdefektnost pokračuje.
Vozím bavlněné Veloflex Corsa Race 25 mm. Oba defekty byly na modelu Veloflex Corsa 28 mm, který má dle specifikace stejnou ochranu běhounu jako Corsa Race – mimochodem dle testů o chlup lepší než než Conti 5000 nebo Pirelli P-Zero Race.
Takže asi jen statistická chyba nebo prostě smůla 2× za sebou. Jednou to byl ostrý úlomek kamínku v dešti, takže hladší průnik.
Podle mě ty latexky i termoplasty moc dobře nezvládají širší pláště než na jaké jsou určené.
Vozím duše latex 26" na kolech 29"x2.2 Neřekl bych, že by jim to mělo vadit. Rozdíl oproti butylove duši je při jízdě znát. Dofukovani lze akceptovat, před každou vyjížďku stejně ten tlak kontroluju, nejezdím často…
Vozím Michelin určené pro 22–23mm v 25mm pláštích, které reálně mají skoro 26 a není problém. S tímhle měl ale problém Challenge. Praskal…
Chalenge latex 650b jsem narval do 29” protože sem doma jiné neměl a už rok to jezdí :)
Těžko říct
Já mluvím čistě o silniční verzi :)
Vím já jen ze to není asi tim rozměrem :)
Souhlas, žena si tam nechala ty 28 mm z únorové Mallorky a ještě se jí s revoloopy defekt přes časté jízdy nepodařil, takže pokračuje na větším pohodlí :-)
A proč ne bezduše teda? Nepasujou do aktuálních ráfků? Jako já to chápu, abych na ně přešel tak musim investovat tolik, že bych nejradši vyměnil celou silničku :-D Ale zase když řešíš watty tak jsi podle mě hodně jinde.
Z čeho vycházíš, že seš s wattama na silničce někde jinde? To jsem se nikde nedočet.
Navíc hmotnostně je dušovej plášť + lehká duše víceméně pořád lehčí, než tubeless ready plášť + předepsaný množství mlíka a to nemluvím o dolejvání.
teorie dobrý – ta ti jde
Zcela vyjímečně mi občas jde i ta praxe, ale je to čím dál tím horší, takže hledám rezervy kde se dá
a hlavně ty které jsou „zadarmo“ nebo pouze za peníze a abych ty nevyhazoval oknem, tak sbírám zkušenosti druhých.
jj vidím, už dávno s mohl mít ty duše nahozené a vyzkoušené :D
Nepotřebuju na vlastní kůži zkoušet něco, co jde blbě nasazovat a časem praská, což je pravděpodobně relevantní výsledek debaty k mému dotazu.
Rozdíl při jízdě bych asi nepoznal ani s pomocí metrik co na kole mám, protože bych nezaručil adekvátně stejný podmínky, takže nemám důvod nevěřit údajům z laborek.
očividně čteme každý něco jiného :D
fakt dokážeš pobavit
Nevím, jak Ty, ale já čtu tu diskusi celou, tudíž netuším, co máš na mysli.
očividně špatně
Ty varianty jsou víceméně popsané, je to trojuhelník hmotnost – spolehlivost – watty a případně pro někoho peníze. Žádné řešení není špatné.
Koukal jsem že prodávají 48mm ventilek, půjdou na 50mm ráfky?
Tady to máš popsáno, pokud ne tak prodloužení
Pokud se používá pumpa, co se na kuželku ventilku šroubuje, tak se ty hodnoty čouhání z ráfku daj snížit.
Pokud jde vyšroubovat kuželka a tudíž použít prodloužení, tak určitě.